Isnin, 24 Februari 2014

3501. Kaitan BR1M dengan Hadis Nabi SAW.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   
Angkara Kaitkan BRIM Dengan Hadis Nabi, Najib Kena Kutuk KAW2..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH


KAH KAH KAH KAH KAH


KAH KAH KAH KAH KAH KAH


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH


Asyik gelak je la hari neh. Tapi memang lawak pun komen2 dorang. Memang buat aku tergelak sakan.


Tadi. Kat SH.


Baca jap ;
Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diperkenalkan kerajaan adalah selaras dengan syariat Islam, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sambil memetik sepotong hadis, Najib berkata, Islam menggalakkan umatnya membantu meringankan bebanan yang ditanggung orang lain termasuk melunaskan beban hutang.

"Seorang sahabat Rasulullah SAW pernah bertanya kepada baginda, Ya Rasulullah siapakah manusia yang paling dicintai Allah dan apakah perbuatan yang paling dicintai Allah.

Jawab Rasulullah manusia yang paling dicintai ialah manusia yang banyak memberi manfaat kepada manusia lain, menggembirakan manusia lain dengan melunas hutang orang tak mampu bayar, beri makan kepada orang kelaparan dan berjalan untuk membantu orang yang susah, itu lebih baik daripada beriktikaf selama sebulan di masjid.

"Saya tahu ada orang yang bayar hutang apabila mendapat bantuan BR1M ini, kita tolong orang lunas hutang, besar pahala yang kita dapat," katanya.


Najib berkata demikian ketika berucap pada majlis penyampaian BR1M Parlimen Pekan di Dewan Seri Perdana Kolej Automotif Antarabangsa (ICAM) di sini hari.

Rujukan :  www.sinarharian.com.my       
Kemudian ;



Syariat Islam? Najib, are you sure? 
Habis ini apa? 

Ikut syariat Islam? 
Pelbagai jenis skandal dan penyelewengan oleh agensi kerajaan membabitkan orang2 besar dan ternama termasukla menteri sekalipun, jika Najib ikut syariat Islam, apa alternatif yang Najib amek untuk membendung dan menghukum mereka2 yang terlibat?

Dan ini apa?



Salah satu kecuaian yang didedahkan oleh jabatan audit negara. Mana syariat Islam yang Najib ikut untuk hukum pesalah2 yang terlibat?

SYARIAT ISLAM KONON.


YANG AKU NAMPAK KO IKUT SYARIAT KEPALA HOTAK KAU AJE KOT.


Islam ikut mood. Nak kaitkan perbuatan ko dengan Islam supaya terlibat benar dan betul. Itupun dah salah faham. Betul la kata dorang2 kat atas tadi tue. Tolong orang bayar hutang konon. Bukan guna duit kaw pun. Itu guna duit pembayar cukai. Apa yang perasan sangat neh Najib oi?


KAH KAH KAH


Kenyaataan ni memang Classic..trademark UMNO....bodoh made in umno...!!

Raja Mohd Shahrim

Bukti, Duit BR1M cukup untuk belanja selama setahun!
DIPERCAYAI untuk mempertahankan kenyataan Perdana Menteri, Najib sebelum ini yang mendakwa bahawa duit BR1M cukup untuk belanja selama setahun, satu info grafik disebar di laman sosial facebook dan twitter.

Info grafik tersebut mendedahkan fakta bahawa duit BR1M yang diterima sebanyak RM650cukup untuk perbelanjaan berhemah selama setahun. Malah masih ada baki RM22.10.

Berikut info grafik yang dimaksudkan.

Namun hasil pengiraan aku, sebenarnya duit BR1M RM650 itu sebenarnya cukup untuk perbelanjaan selama 17 tahun, malah masih ada baki RM29.20 jika dibelanjakan sehari "seposen"

"BR1M RM650 kalau tak belanja, boleh tahan sampai kiamat"‎

Pakatan Rakyat Harapan Rakyat....!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Zahar Jaa [image: Photo: Kami Rakyat Yang MERDEKA......!!! MalaysiaKu yang BerDauLat...Kami Erat Bersepakat.... Pakatan Rakyat Harapan Rakyat....!!!] *Kami Rakyat Yang MERDEKA......!!! MalaysiaKu yang BerDauLat...Kami Erat Bersepakat.... Pakatan Rakyat Harapan Rakyat....!!!*

Agong Nak Ke Dengar Cakap PKR? PKR gesa Agong tangguh lantikan YDP Sarawak

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*PKR gesa Agong tangguh lantikan YDP SarawakKetua AMK Sarawak, Ahmad Nazib Johari (kiri) bersama Timbalan Pengerusi MPN PKR Sarawak, Zulrusdi Mohamad Hol selepas menyerahkan memorandum bantahan pelantikan YDP Sarawak baharu di Pejabat Penyimpan Mohor Besar Majlis-Majlis Malaysia, di Kuala Lumpur, Khamis lalu.SHAH ALAM – PKR Sarawak hari ini mempersoalkan pelantikan Tan Sri Abdul Taib Mahmud sebagai calon tunggal bagi mengisi jawatan Yang di-Pertua (YDP) Sarawak baharu sedangkan ketua menteri itu sendiri akan menasihati Yang di-Pertuan Agong kerana peletak... more »

Adakah Tuhan MATI Disalib - Shabir Ally VS Jay Smith

canang at Cananglahnie - 7 hours ago
Adakah Tuhan MATI Disalib - Shabir Ally VS Jay Smith Dipos oleh Ustaz Abdullah Khairi.

Apa yang Kau Merepek Tu Mat Sembab ??

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Zahar Jaa [image: Photo: PembangKang Kat Negeri Mana Tuu Tuk din... Kalau dalam Negeri SeLangor....BN La PembangKang Tegar... Dan yang Sering MembaraKan Api PerKauman Sesama Rakyat adalah Parti Blue....BebaL Negara....-UsahLah Berselindung dibalik Kata.. Sebaliknya Parti Timbang Kati yg mencipta Angkara....] *PembangKang Kat Negeri Mana Tuu Tuk din... Kalau dalam Negeri SeLangor....BN La PembangKang Tegar...* * Dan yang Sering MembaraKan Api PerKauman Sesama Rakyat adalah Parti Blue....BebaL Negara....-UsahLah Berselindung dibalik Kata..* * Sebaliknya Parti Timbang Kati yg menc... more »

Bukti, Duit BR1M cukup untuk belanja selama setahun!

ReJaM© at MiLo SuaM - 7 hours ago
DIPERCAYAI untuk mempertahankan kenyataan Perdana Menteri, Najib sebelum ini yang mendakwa bahawa duit BR1M cukup untuk belanja selama setahun, satu info grafik disebar di laman sosial facebook dan twitter.Info grafik tersebut mendedahkan fakta bahawa duit BR1M yang diterima sebanyak RM650 cukup untuk perbelanjaan berhemah selama setahun. Malah masih ada baki RM22.10.Berikut info grafik yang

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ - Al-Fatihah ......... - BN Tiada Sebarang Pakatan Dengan Calon Bebas Dalam PRK Kajang - Mereka Yang Ditolak Permohonan BR1M Boleh Kemuka Rayuan - Ahmad Maslan Al-Fatihah ......... Posted: 22 Feb 2014 06:58 PM PST Info@KesatriaMuda Al Fatihah Pada Pejuang-pejuang Yg Mempertahankan Negara. Hari Ini, Genap 64 Tahun Tragedi Bukit Kepong (23/2/1950 - 23/2/2014). Semoga Roh Para Pejuang Negara Dicucuri Rahmat Dan Ditempatkan Dikalangan Para Syuhada, Salah Satu Bukti Kezaliman Komunis Menyerang Pondok Polis Di Bukit ... more »

FAHAMAN ANTIHADIS BOLEH BAWA MURTAD & PERLU DISEKAT

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 8 hours ago
*Kassim Ahmad bersama buku karangannya yang menimbulkan kontroversi dan diharamkan di Malaysia.* SEMINAR Pemikiran Kassim Ahmad: Satu Penilaian pada 15 dan 16 Februari 2014 di Putrajaya kembali mencetuskan polemik tentang ideologi antihadis selepas isu itu “berkubur tanpa nisan” sekitar 1990-an dulu. Kassim, seorang karyawan dan bekas aktivis politik mencetuskan kontroversi apabila mendakwa Islam sebenar di negara ini telah diseleweng da menyamakan sistem ulama dengan “kasta paderi”. Beliau turut menyinggung perasaan umat Islam apabila mendakwa golongan itu melakukan beberapa kes... more »

Kenyaataan ni memang Classic..trademark UMNO....bodoh made in umno...!!

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Kenyaataan ni memang Classic..trademark UMNO....bodoh made in umno...!!]

PRK KAJANG ... HOSPITAL DAERAH KAJANG DAPAT PERUNTUKAN DURIAN RUNTUH RM10 JUTA!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Dengan adanya PRK Kajang tiada ribut, tiada angin tetiba Hospital Kajang dapat peruntukan segera sebanyak RM10juta dari Najib Razak.Sebelum ini rakyat Kajang menjerit minta Hospital Kajang yang sedia ada diperbesarkan atau dibina yang baru sebab sudah tidak mampu lagi menampung jumlah pesakit yang sekian bertambah namun masuk telinga kiri melompat ikut telinga kanan dengan cepat dan pantas tanpa diambil peduli.Bila adanya PRK Kajang denga DSAI sebagai calon KEADILAN/PR terus dapat pula peruntukan RM10juta untuk jangka pendek.Sebelum ini jangka pendek entah kemana jang... more »

Angkara Kaitkan BRIM Dengan Hadis Nabi, Najib Kena Kutuk KAW2..

Soz Cyili at Ameno World - 8 hours ago
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH Asyik gelak je la hari neh. Tapi memang lawak pun komen2 dorang. Memang buat aku tergelak sakan. Tadi. Kat SH. Baca jap ; Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diperkenalkan kerajaan adalah selaras dengan syariat Islam, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: