Rabu, 26 Februari 2014

3529. Tiba-tiba jadi Insiden. Rahsia. Gempar.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

BILA KRISIS AIR DI SELANGOR SEMAKIN TENAT MERUNCING BARULAH PUTRAJAYA SETUJU SERAHKAN TADBIR URUS AIR BERSIH DI NEGERI SELANGOR KEPADA KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR!!!!!!


Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menandatangani Perjanjian Persefahaman (MoU) dengan Kerajaan Pusat bagi membolehkan Selangor mengambil alih empat syarikat konsesi air di negeri itu dengan suntikan dana RM2 bilion bagi pengambil alihan saham-saham syarikat konsesi. 

MOU berhubung penstrukturan semula industri bekalan air Selangor itu ditandatangani di Kompleks Perdana Putra,Putrajaya. 

Memorandum tersebut ditandatangani Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili yang mewakili Kerajaan Persekutuan, manakala kerajaan negeri Selangor diwakili Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyaksikan detik bersejarah tersebut. 
Antara isi kandungan perjanjian tersebut termasuklah kerajaan negeri yang dipimpin Pakatan Rakyat (PR) akan membenarkan Putrajaya meneruskan pembinaan projek Loji Rawatan Air Langat 2. 
“Alhamdullillah, penstrukturan air Selangor akhirnya tercapai. Ucapan terima kasih kepada Menteri KETTHA atas kerjasama yang diberikan,” kata Abdul Khalid. 
Selain itu, Kerajaan Negeri juga akan memberikan pampasan bernilai RM9.65 bilion kepada empat syarikat konsesi air di Selangor. 
Ekoran daripada pengambil alihan tersebut, satu konsortium air untuk menguruskan industri air di Selangor akan dibentuk di bawah seliaan Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB). 
Kerajaan negeri Selangor menjangkakan pengambil alihan syarikat konsesi tersebut akan selesai dalam tempoh tiga bulan. -selangkorku 


Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2014/02/bila-krisis-air-di-selangor-semakin.html


8 orang terbunuh dan 30 lain cedera parah insiden orang ramai sedang angkat sebuah keranda menyeberangi jambatan gantung tiba-tiba terputus dan runtuh.



Suspension bridge collapses in Vietnam 8 dead 30 injured


http://www.youtube.com/watch?v=EX96Y1R5W10#t=11

Sumber:   http://omakkau.blogspot.com/2014/02/8-orang-terbunuh-dan-30-lain-cedera.html 


RAHSIA MENGAPA DAIM ZAINUDDIN BEGITU LANTANG DAN KENCANG MENYERANG DSAI TERBONGKAR!!! ... DSAI MENANG KAJANG UMNO HILANG PUTRAJAYA.!!!!!

Apa yang nyata, bekas menteri kewangan itu dalam keadaan penuh kebimbangan. Cukup bimbang sehingga beliau terus bercakap mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Secara terbuka, beliau menolak pemimpin PKR sebagai seorang gila publisiti dan sukakan perhatian. Secara terbuka juga, beliau merendah-rendahkan ketua pembangkang itu sebagai seorang yang tidak pernah mampu menyelesaikan sebarang masalah.

Daim cuba melindungi kegusaran sebenar beliau terhadap kesan daripada kemungkinan kemenangan Anwar di PRK Kajang. Daim cuba melindungi kegusaran sebenar beliau terhadap kesan daripada kemungkinan kemenangan Anwar di PRK Kajang. Secara terbuka, beliau berkata bahawa langkah Anwar bertanding pilihan raya kecil di Kajang hanya membazirkan duit rakyat.

Rupa-rupanya penentangan Daim terhadap Anwar diteruskan dalam sesi perbincangan peribadi tetapi dengan nada lebih serius dan tidaklah begitu memandang rendah terhadap kemampuan Anwar.

Mereka yang berada di kelilingnya berkata, beliau gusar akan kesan sekiranya Anwar menang di Kajang; terutamanya kemungkinan Anwar menjadi ketua eksekutif negeri paling kaya di Malaysia dengan beberapa bilion pada tangannya dan kesan segera terhadap moral ahli-ahli Umno di Selangor serta seluruh negara.

Namun, tidak dinyatakan ketakutan bahawa ia mampu menjadi  asas ekonomi yang kukuh dan landasan untuk mempamerkan kualiti kepimpinan kuat berbanding Putrajaya, nafas baru dan fokus Anwar ini boleh membawa Pakatan Rakyat (PR) untuk mengalahkan Datuk Seri Najib Razak dan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum akan datang – keputusan akhir yang ternyata membuatkan Daim, Tun Dr Mahathir Mohamad dan pemimpin-pemimpin Umno lain dari zaman kegemilangan penswastaan tidak senang duduk.

Tambahan pula, Selangor adalah negeri perindustrian dan paling kaya serta bersebelahan dengan Kuala Lumpur yang menjadikannya sumber bagi  projek-projek infrastruktur, tawaran hartanah dan perniagaan untuk kroni dan lain-lain yang berkaitan dengan Putrajaya.

Ia menjadi penting bagi pihak yang pernah mendapat manfaat untuk memastikan Selangor kembali kepada BN. Kepimpinan Anwar di negeri ini akan menjauhkan lagi kemungkinan masa hadapan dan menjadikan Selangor sebuah lagi kubu politik seperti Kelantan bagi PAS.

Secara mudah, wujud keperluan untuk melindungi “angsa emas”.  Para jutawan yang mempunyai kaitan dengan Umno akan berusaha sedaya mungkin menghalang Anwar mengambil alih jawatan sebagai menteri besar.

Justeru, jangan terkejut jika Daim mengambil berat terhadap bagaimana persediaan Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk “berperang” dengan Anwar.

Penting bagi golongan yang mendapat manfaat pada zaman Mahathir jika Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak mengosongkan jawatannya.

Jelaslah, dakwaan mereka berkenaan “Langkah Kajang” sebenarnya tidak mempunyai kaitan dengan penggunaan dana awam untuk pilihan raya kecil.

Ini kerana jika mereka benar-benar mengambil berat bagaimana wang pembayar cukai dibelanjakan, mereka pasti tidak akan membenarkan konsesi tol yang berat sebelah atau tawaran untuk pengeluar tenaga bebas atau menyimpan sumber air di tangan beberapa ahli perniagaan tertentu sahaja.

Oleh itu, pertempuran di Kajang adalah pertempuran bagi menentukan siapa yang akan dapat mengawal Putrajaya pada masa hadapan. Kemenangan Anwar di Kajang boleh menyebabkan Umno kehilangan Putrajaya lambat laun nanti.


Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2014/02/rahsia-mengapa-daim-zainuddin-begitu.html


Gempar!! Jenazah lengkap dikafan ditemui ditepi jalan di Bukit Mertajam.. (Updated)

Jenazah tersebut telah ditemui oleh para pengguna yang sedang menggunakan jalan yang berhampiran Bulatan Kawasan Perindustrian Bukit Minyak, Pulau Pinang awal pagi ini.Kegemparan telah tercetus bilamana satu jenazah yang telah lengkap dikafankan telah ditemui ditepi jalan di Bukit Minyak, Bukit Tengah  pagi ini.


Pihak Polis masih menjalankan siasatan buat ketika ini bagi mencari jawapan akan insiden ini.

Updated... info dari sumber yang memang aku percaya...

Maklumat dari individu pertama yang menemui mayat tersebut, mayat atau jenazah telah ditemui dengan diselimut dengan cadar bercorak bunga warna unggu cair dan siap dikafankan.

Individu tersebut telah menemui mayat atau jenazah tersebut yang diletakan di atas tar kaki lima jalan Perusahaan 2, Bukit Minyak, Bukit Tengah.

Menuurut sumber lagi mayat tersebut tidak berpakaian, mulutnya berbuih dan berkhatan serta tiada kesan kecederaan pada mayat.

Namun ketiadaan dokumen pengenalan diri menjadikan mayat tersebut tidak dapat dikenal pasti bangsanya.

Mayat atau jenazah dihantar ke Hospital Seberang Jaya bagi tujuan bedah siasat bagi mengesahkan punca kematian..
Ada yang kata.. ni mungkin kerja pendatang asing.. sebabnya nak hantar jenazah balik kenegara asal kosnya tinggi, jadi tinggalkan ditepi jalan.. pihak Polis dan Kerajaan Malaysia akan uruskan semuanya...
Apapun kita tunggulah apa hasil siasatan pihak Polis..


Sumber: http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/02/gempar-jenazah-lengakap-dikafan-ditemui.html

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 minutes ago
edyesdotcom ------------------------------ Kempen Kesedaran Persempadanan Semula BERSIH-SAMM Muar Posted: 25 Feb 2014 11:33 PM PST Kenyataan Media 26 Februari 2014 Kempen Kesedaran Persempadanan Semula BERSIH-SAMM Muar berlangsung dengan jayanya Solidariti Anak Muda Malaysia Zon Muar bersama-sama dengan pasukan Tindakan dan Kajian Persempadanan (DART) BERSIH telahpun menjalankan kempen kesedaran sivik masyarakat berhubung cadangan persempadanan semula kawasan pilihanraya yang bakal dilaksanakan oleh Suruhanjaya Pilihanraya pada hari Ahad, 23 Februari 2014 di sekitar ka... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 minutes ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ Akhirnya Kerajaan Selangor membenarkan Putrajaya meneruskan Loji Rawatan Air Langat 2 Posted: 26 Feb 2014 12:49 AM PST *Antara isi kandungan perjanjian tersebut termasuklah kerajaan negeri yang dipimpin Pakatan Rakyat (PR) akan membenarkan Putrajaya meneruskan Loji Rawatan Air Langat 2.* Kerajaan Persekutuan dan Selangor pada Rabu menandatangani memorandum persefahaman (MoU) bagi menstrukturkan semula industri air di Selangor. Langkah berkenaan juga dilihat sebagai membuka laluan kepada pelaksanaan Loji Air Langat 2 (Langat 2) ya... more »

tunku

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 15 minutes ago
tunku ------------------------------ PM: Just ignore the extremists Posted: 25 Feb 2014 06:02 PM PST Malaysians should not give extremists and instigators the publicity they crave, said Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak. He said all Malaysians should discourage the spreading of reports on action taken by such groups that tend to destroy the trust between races and incite fear and hatred. "You know what these extremist groups are saying on social media sites are wrong, so should we share such views online?" he wrote in his latest blog post at *www.1malaysia.... more »

"Inilah keadilan yg dihasilkan oleh undang2 otak manusia..

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
AKforty Seven [image: Photo: "Inilah keadilan yg dihasilkan oleh undang2 otak manusia..betullah apa yg dikatakan Allah..manusia ini adalah satu makhluk yang suka membantah dan sombong.." -za-] *-za- *

Kalaulah gerai yang diroboh ni di Pulau Pinang.. riuh rendahlah 1Malaysia...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Hujung Januari lalu satu kekecohan yang melibatkan keganasan telah tercetus bilamana pihak Penguatkuasa MPPP bertindak merobohkan beberapa gerai disepanjang Jalan Hassan Abbas, Teluk Bahang, Pulau Pinang. Dalam kekecohan itu Ketua Penolong Pegawai Daerah Barat Daya, Encik Abu Hassan Omar telah dibelasah sehingga menyebabkan bajunya terkoyak. Insiden itu telah dikecam oleh Timbalan Ketua Menteri (1) Pulau Pinang, Dato' Hj Mohd Rashid bin Hasnon. Dalam kenyataan medianya beliau berkata "Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengecam dan memandang berat tindakan ganas oleh sekumpulan individu... more »

SAMAN RM2 JUTA TGHA, PIMPINAN KEADILAN BERI JAMINAN AKAN DISELESAIKAN.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Raunas Dhom [image: SAMAN RM2 JUTA TGHA, PIMPINAN KEADILAN BERI JAMINAN AKAN DISELESAIKAN. Selepas Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) disaman RM2 juta oleh bekas calon Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin, PKR hari ini memberi jaminan kes saman tersebut akan dapat diselesaikan dengan baik. Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil berkata, Shamsul berdegil meneruskan saman terhadap Hadi walaupun beliau dinasihati untuk tidak berbuat demikian. "Pimpinan PKR mengambil pendirian sebelum ini bahawa kes saman berkenaan tidak perlu diteruskan. "Nam...more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
MiLo SuaM ------------------------------ Kempen Kesedaran Persempadanan Semula BERSIH-SAMM Muar Posted: 25 Feb 2014 11:33 PM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ - PRK Kajang: BN Jangan Lagi Gunakan Kempen Politik Pembangunan - GAPS - Harakah Bukan MediaUMNO ...... Cubalah Percaya Apa Yang Khalid Ibrahim Cakap nie .... - Steady Pakcik-Pakcik .... Lu Orang Memang Style .... - Kini PAS Akui PKR Musuh Mereka Ker? - Anti Demokrasi? PRK Kajang: BN Jangan Lagi Gunakan Kempen Politik Pembangunan - GAPS Posted: 25 Feb 2014 11:18 PM PST Gagagan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) hari ini menyarankan kepada Barisan Nasional untuk beralih skop kempen di Pilihan Raya Kecil Dewan... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - [BERGAMBAR] Selamat Jalan Syabas! Akhirnya Selangor Ambil-alih Syarikat Konsesi Air - Rancangan Gulingkan Najib Berjalan - Mahathir & Daim Terus Serang Najib - [PANAS] Kadir Jasin Hentam Ridhuan Tee Isu Anwar Masuk Gereja - Ulasan GB - ISU WWW1: Nizar Menang Lagi, Selepas Ke Atas Utusan Kini Ke Atas TV3 [BERGAMBAR] Selamat Jalan Syabas! Akhirnya Selangor Ambil-alih Syarikat Konsesi Air Posted: 26 Feb 2014 01:14 AM PST Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menandatangani Perjan... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ - Mulut Lancang : Karpal Singh Bakal Habiskan Sisa Hidup Di Dalam Penjara - 21 DALIL KENAPA ANWAR IBRAHIM TAK LAYAK JADI MB SELANGOR: - PKR teruskan agenda saman menyaman - Bala Di Selangor, Khalid Tertidur Lagi Atau Disebabkan Badi Anwar Mulut Lancang : Karpal Singh Bakal Habiskan Sisa Hidup Di Dalam Penjara Posted: 25 Feb 2014 09:54 PM PST Bak kata pepatah 'kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa'. Ekoran mulut lancangnya menghina 'Institusi Diraja Perak' Pengerusi DAP, Karpal Singah bakal berdepan... more »

BILA KRISIS AIR DI SELANGOR SEMAKIN TENAT MERUNCING BARULAH PUTRAJAYA SETUJU SERAHKAN TADBIR URUS AIR BERSIH DI NEGERI SELANGOR KEPADA KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menandatangani Perjanjian Persefahaman (MoU) dengan Kerajaan Pusat bagi membolehkan Selangor mengambil alih empat syarikat konsesi air di negeri itu dengan suntikan dana RM2 bilion bagi pengambil alihan saham-saham syarikat konsesi. * *MOU berhubung penstrukturan semula industri bekalan air Selangor itu ditandatangani di Kompleks Perdana Putra,Putrajaya. Memorandum tersebut ditandatangani Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili yang mewakili Kerajaan Persekutuan, manakala k... more »

KERANA PENDEDAHAN EMEL INI OLEH RAFIZI MAKA TEMBELANG SEBENAR ZAID IBRAHIM LONDEH TERBURAI!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Sejak mengumumkan menjadi calon PRK Kajang, Datuk Zaid Ibrahim melontarkan pelbagai tuduhan terhadap Keadilan dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini termasuklah tuduhan yang mempersoalkan ketelusan, integriti dan budaya politik yang dibawa Keadilan. * *Kebelakangan ini, Datuk Zaid Ibrahim membuat cabaran untuk berdebat pula dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, juga atas alasan ketelusan dan integriti.* *Saya pada mulanya tidak mahu memberi maklum balas tetapi selepas ditanya berkali-kali terutamanya oleh FreeMalaysiaToday yang ghairah membawa berita ini, saya akhirnya membuat keputusan ... more »

FAKTA bukan AUTA...

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: FAKTA bukan AUTA... Kegagalan UMNO dan pemimpin mereka.. akibatkan kerosakan pada negara....pada keharmonian kaum dan agama.. dan paling teruk Najib dan UMNO tidak mahu mengakui kelemahan mereka...!! rakyat protes dituduh pengkhianat negara.. ......sedangkan mereka yg sebenarnya PENGKIANAT BANGSA, AGAMA dan NEGARA..!!!] *Kegagalan UMNO dan pemimpin mereka.. akibatkan kerosakan pada negara....pada keharmonian kaum dan agama.. dan paling teruk Najib dan UMNO tidak mahu mengakui kelemahan mereka...!! * *Rakyat protes dituduh pengkhianat negara.. ......sedangka... more »

PERLU PENDEKATAN BARU DALAM MENANGANI MASALAH WABAK DENGGI TEGAS ADUN KOTA ANGGERIK

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*KENYATAAN MEDIA* *Y.B. DR. HAJI YAAKOB BIN SAPARI* *AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI (ADUN) KOTA ANGGERIK26hb FEBUARI 2014DENGGI PERLU PENDEKATAN BARU* “Penyelesaian masalah wabak denggi perlu pendekatan baru” Y.B. Dr. Haji Yaakob Bin Sapari berkata demikian ketika mengulas kenyataan Datuk Bandar Shah Alam *Y. Bhg Dato' Hj Mohd Jaafar bin Mohd Atan yang akan mengambil tindakan serius dalam menangani permasalahan denggi. Tambah beliau pendekatan sekarang adalah dengan menggunakan semburan asap ternyata tidak berkesan. Kata beliau lagi “Sudah lama kita sembur asap tetapi jumla... more »

Sebab itu PRK Sangat Penting di Negara kita,

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Jamaluddin Rahman [image: Sebab itu PRK sngt penting di Negara kita, Jom kita pakat2 doa biaq sorang demi sorang wakil belah nu mati.]

SELEPAS CHEF WAN KRITIK MAKANAN YANG DISEDIAKAN OLEH MAS TARAF NASI LEMAK TELANJANG KINI GILIRAN SEORANG LAGI CHEF SELEBRITI KATA MAKANANNYA MACAM MAKANAN HOSPITAL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*MAS food cam sial ....fish assam pedas...can u see the fish? . .. no desert .. no choc.. no nothing else... cam makanan hospital. nasi lembekk . sayur sedih.Selepas Chef Wan mengkritik set nasi lemak yang dihidangkan dalam penerbangan Malaysia Airline System sebagai Nasi Lemaka Telanjang , kini giliran Chef Zam pula mengkritik makanan MAS macam sial macam makanan hospital.Melalui Instagram beliau, Chef Zam menyatakan kekesalan beliau terhadap hidangan MAS yang disifatkan ‘memalukan’ memandangkan kerajaan membelanjakan jutaan ringgit untuk mempromosikan Malaysia sebagai ‘sy... more »

Misteri Batu Berwajah Bayi Menangis

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Mengejutkan dijumpai batu yang menyerupai bayi menangis. Kisahnya di mana sebiji bongkah batu di dalam sebuah kolam yang telah kering di Kampung Pananjung di Jawa Barat didapati menyerupai wajah seorang bayi. Malah, batu itu dilihat boleh berubah-ubah dalam lingkungan jarak dua meter. Batu menyerupai wajah bayi itu mampu menunjukkan sama ada ekspresi sedih atau ceria dan penduduk di sekitar lokasi mengaku kerap mendengar suara tangisan dari batu tersebut. Air juga dikatakan keluar dari celah batu yang mirip dengan wajah anak kecil itu.

Berhati hati.. Fitnah uMNO dimana mana.. sila rujuk pemimpin PR untuk dapat kepastian...

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Berhati hati.. Fitnah uMNO dimana mana.. sila rujuk pemimpin PR untuk dapat kepastian... salah satu fitnah Blogger dan CyberMacaimonyetlotong UMNO..... Kredit to : Rafizi Ramli..] *Salah satu fitnah Blogger dan * *CyberMacaimonyetlotong UMNO.....* * Kredit to : Rafizi Ramli..*

HIDUP MELAYU!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: Selamat pagi.... sarapan pagi anda akan lebih ceria dengan gelagat chai chai kera kera parti cap keris terlanjang. Kih3 HIDUP MELAYU!!! Lagi berita politik, Like pages >>> https://www.facebook.com/pages/Jeneral-Yakuza-Ogawa -apages-]

Aku harap berita ini ori....jom beli Utusan!

alhusseyn at al-Husseyn - 3 hours ago
Betulkah berita ni? Macam betul ajer...Biolah betul...orang ramai pun tentu akan berebut-rebut beli Utusan..... Tak payah susah-susah nak beli Utusan di kedai ... membazir sahaja.Klik sahaja * di sini*

Apa Balasan Kerajaan Selangor Dapat Selepas Setuju Projek Loji Langat 2?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
*Akhirnya, S'gor Ambil Alih Pengurusan Syarikat Air* [MK] Selangor dan kerajaan persekutuan telah mencapai satu persetujuan untuk membolehkan kerajaan negeri mengambil alih pengurusan syarikat-syarikat bekalan air, yang akan menerima pampasan RM9.65 bilion. Kerajaan persekutuan juga akan menyuntik dana berjumlah RM2 bilion bagi membantu negeri ini menguruskan syarikat-syarikat berkenaan. Sebagai balasan, Selangor akan membenarkan kerajaan persekutuan untuk meneruskan pembinaan loji rawatan air Langat 2. Maklumat itu disediakan oleh seorang pegawai dari Pejabat Menteri Besar Selan... more »

KECOH JENAZAH SUDAH SEMPURNA DIKAFANKAN DITINGGALKAN DI TEPI JALAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Kekecohan telah tercetus bilamana satu jenazah yang telah lengkap dikafankan telah ditemui ditepi jalan di Bukit Minyak, Bukit Mertajam pagi ini.Jenazah tersebut telah ditemui oleh para pengguna yang sedang menggunakan jalan yang berhampiran Bulatan Kawasan Perindustrian Tambun, Bukit Minyak, Pulau Pinang awal pagi ini.Pihak Polis masih menjalankan siasatan buat ketika ini bagi mencari jawapan akan insiden ini.*

MIRI - BERSIH 2.0 : Perbicaraan bermula pada 5-9.5.2014 di Mahkamah Tinggi Miri jam 9pg.

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Zulhaidah Suboh [image: Photo: MIRI - BERSIH 2.0 : Perbicaraan bermula pada 5-9.5.2014 di Mahkamah Tinggi Miri jam 9pg. Sesuatu yang menarik bakal di dengar. 12 defendant PDRM #BERSIH2.0] *Sesuatu yang menarik bakal di dengar.* * 12 defendant PDRM*

Saudi Mahu Musnah Tapak Rumah Nabi

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
[HM] Kaherah: Pihak berkuasa Arab Saudi dikatakan merancang memusnahkan kawasan yang dipercayai menjadi tapak rumah tempat Nabi Muhammad (SAW) lahir sebagai sebahagian daripada projek pembangunan. “Lokasi bersejarah terakhir di negara itu ialah tempat kelahiran Nabi Muhammad (SAW) dan ia amat penting kepada masyarakat Islam sedunia,” kata sejarawan dan Pengarah Eksekutif Yayasan Penyelidikan Warisan yang berpangkalan di Britain, Dr Irfan al-Alawi. “Ramai tidak menyedari terdapat rancangan memusnahkan kawasan itu,” katanya. Menurutnya, rancangan terbaru untuk memusnahkan tapak itu ... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Dah panik, catuan Khalid bakal bawa pelbagai masaalah lain - 21 dalil Anwar tak layak jadi MB S'ngor - Isu air: Apa benda Khalid merepek? Dah panik, catuan Khalid bakal bawa pelbagai masaalah lain Posted: 25 Feb 2014 08:30 PM PST Khalid mengumumkan bahwa air akan dicatu dengan satu hari paip ada air dan diikuti oleh dua hari paip tidak berair. Maknanya pada hari yang air dibuka, kenalah takung air banyak-banyak untuk diguna dua hari. Menurut seorang jurutera air yang pernah berkhi... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ Jom Kita Sebarkan Kebodohan Hannah Yeoh Posted: 25 Feb 2014 02:26 AM PST Tersepit dengan kebodohan sendiri. Hannah yeoh terpaksa cari satu alasan yang paling bodoh untuk menutup kegagalan kerajaan pakatan haram jadah. You are subscribed to email updates from Darul Ehsan Today To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Belantan ------------------------------ Projek Loji Langat 2 : Khalid Ibrahim Sabotaj Berbilion Ringgit Duit Rakyat? Posted: 25 Feb 2014 09:56 AM PST Isu Air di Lembah Klang tidak akan selesai selagi kerajaan Negeri ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Kenyataan demi kenyataan Tan Sri Khalid Ibrahim sejak mengambil alih pentadbiran negeri pada 2008 menunjukkan kesungguhan beliau dan Pakatan untuk mempolitikkan isu ini. Kita tidak pasti mengapa Khalid begitu bersungguh-sungguh melengahkan dua isu besar air di Lembah Klang ini iaitu Penstrukturan Semula Air Selangor dan juga Pembin... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Daim terus serang Anwar, jika Kajang kalah, UMNO hilang Putrajaya - Khalid Ibrahim jadi timbalan presiden, ganjaran lepas jawatan MB Selangor? - Kerajaan lemah - Apa kata Daim - Depa ni dah meluat kat UMNO... 174 tinggalkan UMNO sertai PKR Daim terus serang Anwar, jika Kajang kalah, UMNO hilang Putrajaya Posted: 25 Feb 2014 11:40 PM PST *Apa yang nyata, bekas menteri kewangan itu dalam keadaan penuh kebimbangan. Cukup bimbang sehingga beliau terus bercakap mengenai Datuk Seri Anwar Ibr... more »

Isu saman RM2 Juta: Blogger Pembela Guan Eng bidas Presiden PAS..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Semalam Blogger Pembela Guan Eng ni mempersoalkan tindakan PAS dalam membela Presiden PAS, TG Haji Hadi dalam isu saman RM2Juta.. Katanya "Yang disaman adalah individu, mengapa jentera Parti yang dikerahkan bagi tujuan pembelaan ? Bukankah ini boleh ditaksirkan sebagai penyalah gunaan kuasa?" Hari ini pula beliau membidas sambil menyarankan agar TG Haji Hadi agar bercuti dari jawatan rasminya sebagai Presiden agar imej PAS dan Islam terpelihara. Ini kerana menurutnya Tan Sri Khalid Ibrahim pernah mengarahkan Elizabeth Wong mengambil cuti sehingga siasatan SELCAT berhubung pen... more »

Kempen Kesedaran Persempadanan Semula BERSIH-SAMM Muar

ReJaM at MiLo SuaM - 4 hours ago
Kenyataan Media 26 Februari 2014 Kempen Kesedaran Persempadanan Semula BERSIH-SAMM Muar berlangsung dengan jayanya Solidariti Anak Muda Malaysia Zon Muar bersama-sama dengan pasukan Tindakan dan Kajian Persempadanan (DART) BERSIH telahpun menjalankan kempen kesedaran sivik masyarakat berhubung cadangan persempadanan semula kawasan pilihanraya yang bakal dilaksanakan oleh Suruhanjaya

Rasuah Dan UMNO Berpisah Tiada.Macam Romeo Dan Juliet.....

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Jasin Hebat [image: Photo: rasuah dan umno berpisah tiada.macam romeo dan juliet]

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - GARA-GARA ANWAR PKR, HJ HADI DIHINA SEDEMIKIAN RUPA - ISU SAMAN RM2 JUTA : PKR KATA ITU URUSAN PERIBADI HADI - YDP PAS GOMBAK: MASALAH RM2 JUTA BOLEH SETTLE, ISUNYA ANWAR TAK SETIAKAWAN - VIDEO KEMPEN JESUS LOVE U : ANWAR BERI RUANG DI MALAYSIA - KALIMAH ALLAH: 14 DALIL AGENDA LICIK KRISTIANISASI TERBONGKAR!!! - FIRST TIME ANWAR TAKUT BERDEBAT - USTAZ PAS SOKONG KERAJAAN NAJIB, AKAN MASUK KDN BULAN APRIL GARA-GARA ANWAR PKR, HJ HADI DIHINA SEDEMIKIAN RUPA Posted: 25 Feb 2014 11:00 PM PS... more »

Pembunuhan Dua Kanak-kanak: Nama Mangsa Didedah, Disembelih dengan Dua Jenis Pisau

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
Foto: MyNewsHub [AA] SUNGAI BULOH: Susulan kespembunuhan dua kanak-kanak lelakioleh pembantu rumah di Sungai Buloh. Polis memaklumkan siasatan awal mendapati mangsa disembelih dengan dua jenis pisau. Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Supritendan Junaidi Bujang memberitahu, pisau yang dipercayai menjadi senjata pembunuhan turut ditemui di dalam rumah itu. Mangsa dikenali sebagai Melvin Selvan Joseph, dua tahun dan Koay Jia Hong, lima tahun. Kedua-dua mangsa mempunyai kesan kelar di leher. Sementara suspek, yang membunuh diri dikenali dengan nama Agnes. Dia dikatakan berkhidmat deng... more »

ORANG KAMPUNG PUN TAK MAHU UNDI BN

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: ORANG KAMPUNG PUN TAK MAHU UNDI BN BUKAN SEBAB MEREKA BENCI PADA BN TAPI SEBAB MEREKA MELUAT DAN BENCI DENGAN UMNO SEBAB DALAM BN UMNO MENJADI KETUA PENYAMUN SEBAB ITU MELAYU BENCI UMNO SEBAB JADI KETUA PENIPU UMAT MELAYU ADA TANAH, KENA JUAL DENGAN PEMIMPIN UMNO. JANJI NAK BANTU MELAYU. PEJUANG MELAYU. MEMPERKASA EKONOMI BUMIPUTRA. TAPI UMNO PENIPU. DARI PEMIMPIN ATASAN SAMPAI PEMIMPIN PERINGKAT BAWAHAN, SEMUA KAKI REMBAT DAN MENDAHULUKAN ANAK TEKAK SENDIRI. ADA DIKALANGAN KELUARGA MELAYU BAWAHAN HIDUP NAIF, SUSAH YANG AMAT, ADA PEMIMPIN UMNO BA... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ Hormat kerana dalam tempoh edah!!.. Posted: 25 Feb 2014 08:36 PM PST memang dah termaktub antara artis malaysia dengan ahli umno umpama saudar berkembar, tiada istilah halal dan haram mengikut hukum islam.. Tak percaya ... Rabu Februari 26, 2014 Hormat Tempoh Edah, Adegan Intim Awie & Erra Fazira Dikurangkan Oleh MOHD AL QAYUM AZIZI *KUALA LUMPUR:* Pengarah *Konsert Teaterikal Suara Kita* Erma Fatima menghormati permintaan Erra Fazira agar adegan intim melibatkan dia dengan Awie dikurangkan dalam teater berkenaan. Erma berkata, d... more »

"Siapa Felixia Yeap NI? Apsal Tiba-Tiba Dia Lagi Muslimah Dari Perempuan Muslimah Ni Sis?"

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 5 hours ago
Ini contoh2 komen yang aku dapat bila aku timbulkan isu hijabista atau *"perempuan bertudung complicated yang dahagakan perhatian." * Komen 1 : Cetek nya otak. Ada buah zakar dan sperma...so? Dia bawak keluar kan ke? Reality Islam banyak pakai mentaliti Arab yang cenderung pada pemikiran sehala (one track mind) dan malas berfikir secara mendalam. Kita ikut membabi buta. Jangan marah jika ada Melayu kita yang menolak ugama disebabkan kesempitan pemikaran penyampai agama. Komen 2 : I think it's sad that you had to pick this at the topic. It's come to a point where right now there ar... more »

3 Tahun Rawat Kekasih Lumpuh Mereka Dipaksa Berpisah

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
Kisah percintaan gadis China bernama Yang Nan dengan kekasihnya Yan Hongbo. Ia dipaksa memutuskan percitaan dengan kekasihnya, yang lumpuh. tetapi ia begitu mencintainya. Yang Nan yang baru berusia 23 tahun itu, rela mengabdikan diri untuk merawat kekasihnya yang lumpuh itu. Namun ibu bapa yang tak setuju. Gadis berusia 23 tahun itu pun mohon kepada kedua ibu bapanya agar dibenarkan menjaganya. Akhirnya, Yang dibenarkan menjaga Yang tapi dengan syarat. Ibu bapa yang memberikan masa baginya untuk merawat Yan Hongbo selama 3 tahun. Namun jika Yan tidak boleh berjalan lagi hingga... more »

RAHSIA MENGAPA DAIM ZAINUDDIN BEGITU LANTANG DAN KENCANG MENYERANG DSAI TERBONGKAR!!! ... DSAI MENANG KAJANG UMNO HILANG PUTRAJAYA.!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Apa yang nyata, bekas menteri kewangan itu dalam keadaan penuh kebimbangan. Cukup bimbang sehingga beliau terus bercakap mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim.Secara terbuka, beliau menolak pemimpin PKR sebagai seorang gila publisiti dan sukakan perhatian. Secara terbuka juga, beliau merendah-rendahkan ketua pembangkang itu sebagai seorang yang tidak pernah mampu menyelesaikan sebarang masalah.Daim cuba melindungi kegusaran sebenar beliau terhadap kesan daripada kemungkinan kemenangan Anwar di PRK Kajang. Daim cuba melindungi kegusaran sebenar beliau terhada... more »

tok gajah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
tok gajah ------------------------------ Layak kah pemimpin2 seperti ini menerajui negare Malaysia ini......??? Posted: 25 Feb 2014 10:00 PM PST Tok kan dah kate, Pakatan Rakyat ni memang nye tidak layak langsung untuk di jadikan peneraju memimpin negare Malaysia ini. Pemimpin2 Pakatan Rakyat ni sudah terbukti gagal untuk menyelesaikan perkare2 yang kecil dalam parti mereke tu sendiri. Jadi bagai mane jike sekirenye mereke memimpin negare? Pasti negare akan hancur dan rosak binase di buat nye. Dalam kes saman menyaman antare pemimpin PAS dan PKR ni sudah cukup untuk dijadi... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Sejak Bila Perogol Adalah Ciri Lelaki Idaman Gadis Ni? Posted: 24 Feb 2014 10:38 PM PST Ramai pulak cerai berai seminggu dua ni. Aku ingat lagi masa aku menulis pasal aku nak kahwin dulu2 dalam tahun 2009, ada orang kata "kau kalau dah kahwin dengan perangai kau ni aku rasa 3 bulan aje kau kahwin sebab mesti isteri kau tak tahan kena control.." Aku tak ingat bila dan posting mana tapi macam biasalah, komen2 camtu selalunya ditulis oleh Anon. Kau tau kenapa orang bercerai? Banyak sebab. Even sebab perbezaan politik... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Benarkah Tulisan Dan Kajian Harakah Ini, Air Di Selangor Cukup Sampai 2022? - Video Membuktikan Lakonan Terdesak Anwar Ibrahim Di Kajang #PRKkajang - 21 Dalil Kenapa Anwar Ibrahim Tidak Layak Jadi MB Selangor #PRKkajang - Herman Tino Cipta Lagu Sindir Anwar Ibrahim Di Kajang #PRKkajang Benarkah Tulisan Dan Kajian Harakah Ini, Air Di Selangor Cukup Sampai 2022? Posted: 25 Feb 2014 06:00 AM PST Video Membuktikan Lakonan Terdesak Anwar Ibrahim Di Kajang #PRKkajang Posted: 25 Feb 2014 04:30 AM PST 21 Da... more »

Gempar!! Jenazah lengkap dikafan ditemui ditepi jalan di Bukit Mertajam.. (Updated)

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Kegemparan telah tercetus bilamana satu jenazah yang telah lengkap dikafankan telah ditemui ditepi jalan di Bukit Minyak, Bukit Tengah pagi ini. Jenazah tersebut telah ditemui oleh para pengguna yang sedang menggunakan jalan yang berhampiran Bulatan Kawasan Perindustrian Bukit Minyak, Pulau Pinang awal pagi ini. Pihak Polis masih menjalankan siasatan buat ketika ini bagi mencari jawapan akan insiden ini. Updated... info dari sumber yang memang aku percaya... Maklumat dari individu pertama yang menemui mayat tersebut, mayat atau jenazah telah ditemui dengan diselimut dengan cad... more »

Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: