Khamis, 27 Februari 2014

3530. Mayat yang terpelihara dengan izin Allah S.W.T., walaupun telah disemadikan bertahun-tahun.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

P2/2-JOM SAMA² MUHASABAH DIRI

ALLAH BERFIRMAN DLM SURAH MUNAFIQUN-AYAT:9 MAKSUDNYA:

"WAHAI ORG² BERIMAN, JGN KAMU LALAI KERNA HARTA BENDA DAN ANAK²MU DRPD MENGINGATI ALLAH. BARANG SIAPA BERBUAT DEMIKIAN ITU, MAKA MEREKA ORG YG MERUGI"

SURAH AT-TAGHABUN-AYAT:15 MAKSUDNYA:

"SESUNGGUHNYA HARTA BENDAMU DAN ANAK²MU MENJADI CUBAAN BAGIMU. ALLAH DI SISI-NYA PAHALA YG BESAR"

SURAH AT-TAKASUR-AYAT:1 MAKSUDNNYA:
"KAMU TELAH DILALAIKAN OLEH PERLUMBAAN (MEMPERBANYAKKAN HARTA DAN ANAK²)"

RASULULLAH BERSABDA:

"GILA HARTA DAN KEDUDUKAN, KEDUA²NYA MENUMBUHKAN KEMUNAFIKAN DLM HATI BAGAIKAN AIR MENUMBUHKAN SAYURAN"

BELIAU BERSABDA LG:

"2 SERIGALA DI KANDANG KAMBING TIDAK LEBIH MEMBUAT KEROSAKAN DRPD GILA KEHORMATAN, HARTA DAN KEDUDUKAN DLM AGAMA SORG MUSLIM"

BELIAU BERSABDA LG:

"AKN DTG SESUDAH KAUM² YG MKN MAKANAN YG TERLAZAT, MENUNGGANG KUDA YG TERELOK, MENGAHWINI WANITA YG TERCANTIK, MEMAKAI PAKAIAN YG TERBAIK, NAMUN PERUT MEREKA TIDAK PERNAH KENYANG, NAFSU MEREKA TIDAK PUAS JUGA, MEREKA BURU DUNIA PAGI DAN PETANG. MEREKA JADIKAN DUNIA SEBAGAI TUHAN LALU MEREKA PATUHI PERINTAHNYA DAN MEREKA PERTURUTKAN KEINGINANNYA"

KESIMPULAN RINGKAS BAHAWA TERLALU RAMAI KAUM MELAYU YG BANGSAT DI HADAPAN ALLAH SWT TELAH MEROBOHKAN AGAMA ISLAM DGN JELAS TIADA BERSELINDUNG LAGI...

CONTONYA:

DIMANA ORG TIDAK LAGI MAHU MEMBERI SALAM SESAMA SAUDARA ISLAM WALAU TERLANGGAR BAHU, MENZIARAH ORG SAKIT SELAIN SAUDARA MARA SNDRI, MENGHANTAR JENAZAH DAN YG NYATA TIDAK MENGHORMATI ORG TUA KANDUNGNYA SERTA ORG² YG SAUDARA SEISLAM MEREKA...

YG PALING JELAS SEKALI SKRG GARA² PERANGAI KAUM MELAYU YG BANGSAT 
INILAH NEGARA MENJADI TONGGANG LANGGANG ANGKARA UBN ANJING GILA BABI..



Gambar Aksi Nekad Pendatang Tanpa Izin Panjat Pagar Berduri


Sejumlah pendatang Afrika terakam kamera CCTV semasa hendak menyusup ke sempadan Sepanyol, isnin (24/2). 
Sekitar 500 pendatang gelap ini cuba menyusup dengan memanjat pagar berduri di sempadan tiga wilayah Sepanyol-Melilla-Maghribi.



Sumber: http://dairishare.blogspot.com/2014/02/gambar-aksi-nekad-pendatang-tanpa-izin.html

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Mana RM1 bilion duit zakat?

MUNGKIN SAMPAI TAHUN DEPAN PUN MEREKA TAK MAMPU JAWAB SOALAN YANG DR.MAZA TANYA NI...


Bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainol Abidin mencadangkan satu kajian telus dibuat bagi menyiasat hal isu kutipan dan perbelanjaan wang zakat oleh badan agama.

Beliau mempersoalkan mengapa walaupun lebih RM 1 bilion wang zakat dikutip saban tahun, masih ramai umat Islam negara ini yang hidup dalam kesempitan.

"Mengapa kita masih dengar orang Islam tak cukup duit nak bayar sewa rumah dan (kemudian) murtad tapi tengok penguatkuasa beli kereta baru.

"Mana duit zakat ini? Saya bukan kata duit zakat itu diseleweng tetapi di mana duit zakat ini pergi?" kata beliau dalam Wacana bertajuk "Bagaimana Ekonomi Islam Mampu Kawal Pasaran" anjuran Sinar Harian semalam.

Beliau mengaku terdapat peningkatan dari segi kutipan.

Pensyarah itu turut mempersoalkan sikap ulama yang tidak berani bersuara menegur salah pemerintah.

"Maksud saya apa kaitan orang politik perlu hadir dalam majlis pemberian zakat. Sepatutnya kita kena terus beri kepada yang layak.

"Sebab itu perlu keberanian, sebab itu ulama yang terikat, bila ulama jadi penasihat, mereka terikat," kata beliau.

Sumber: http://naimnikmat.blogspot.com/2014/02/mungkin-sampai-tahun-depan-pun-mereka.html

ENAM DOSA YANG TIDAK DIAMPUN ALLAH S.W.T 

WALAUPUN DENGAN TAUBAT


1- Makan harta anak yatim secara haram.

( untuk menghapuskan dosa tersebut pemakan harta anak yatim mesti membayar kembali harta yang telah digunakan serta memohon maaf kepada anak yatim tersebut . Jika anat yatim tersebut memaafkan perbuatannya, barulah boleh bertaubat kepada Allah SWT. Seandainya anak yatim tersebut tidak memaafkan perbuatannya maka  dosanya tidak terhapus).

2- Menuduh wanita solehah berzina.


( Orang yang menuduh wanita solehah hendaklah memohon maaf kepada wanita tersebut, jika wanita solehah tersebut memaafkan, maka terhapuslah dosa tersebut dan bolehlah penuduh bertaubat kepada Allah SWT. sekiranya wanita solehah tidak memaafkannya maka dosa tidak terhapus dan tidak boleh bertaubat kepada Allah SWT ).

3- Lari dari medan Jihad yang memperjuangkan kalimah Allah SWT.

( Mereka yang lari dari medan jihad adalah mereka yang dayus dan tidak layak memasuki Syurga, cuba kaji dalam sejarah Islam hukuman mereka yang lari dari medan Jihad sehingga Rasulullah SAW terpaksa menunggu Arahan Allah SWT untuk memaafkan kesalahan tersebut ).

4- Melakukan sihir.

( Mereka belayar sihir dan pengamal sihir adalah mereka yang Syirik kepada Allah SWT, memang tidak layak bertaubat kepada Allah SWT melainkan mengucap kembali kalimah Syahadah dan mesti menyerah kepada kerajaan Islam untuk melaksanakan hukuman yang sewajarnya ).

5- Bersyirik kepada Allah SWT atau menyamakan kedudukan Allah SWT dengan makhluk.


( Dosa syirik atau menyamakan Allah SWT dengan makhluk samada melalui niat,percakapan dan perbuatan yang disedari atau tidak disedari  maka dosa ini tidak boleh bertaubat kecuali dengan mengucap kembali kedua Kalimah Syahadah dan pemerintah Islam mesti melaksanakan hukuman hudud barulah Allah SWT rela menerima kembali amal ibadat seseorang hamba yang telah menduakan Allah SWT atau menyamakan Allah SWT atau menyengutukan Allah SWT).

6- Membunuh Para Nabi yang diutuskan oleh Allah SWT.


( Mereka yang membunuh Para Nabi hendaklah dihukum bunuh dan terserah kepada Allah SWT untuk mengazab mereka. Rasulullah SAW pernah mengutuskan utusan untuk membuuh mereka yang menghina atau mengejek Allah SWT dan Rasulullah SAW semasa penubuhan Negara Islam Madinah).

Kitab Tanbihul  Ghafilin , Jilid 1 & 2.  M/S : 532.
Sumber: http://www.suatuperjalananmaya.com/2014/02/enam-dosa-yang-tidak-diampun-allah-swt.html

Related Articles



POPULAR POST



Sumber: http://www.suatuperjalananmaya.com

JENAZAH YANG MASIH TERPELIHARA JASADNYA DI JOHOR

Jenazah yang terpelihara jasadnya masya ALLAH TabarakALLAH di Johor
Perkuburan yg terlibat dengan expressway Segamat-Tangkak yg telah di gali semula untuk permindahan. Di dapati ada 3 jenazah yg masih elok dan utuh meskipun telah berusia 7-11tahun manakala kain kafan jenazah itu berbau wangi.

* Dari en jalaluddin - JKR

Katanya salah satu jenazah yg berusia 11 tahun tu seorang lelaki bekas guru mengaji AlQuran. SubhanALLAH. Sehingga kini 3 jenazah yang dikebumikan antara 7 hingga 11 tahun masih dlm keadaan elok. Kain kapannya masih kukuh dan semasa mengeluarkan jenazah tersebut berbau harum semerbak Keadaan jenazah masih elok seolah2 baru dikapan dan dikebumikan.

* Maklumat tambahan 

Jenazah yang di pindahkan itu adalah jenazah milik Haji Md Raof  dan isterinya dah 11 tahun dikebumikan, tapi kain kapan dan jenazah mereka seperti baru je dikebumikan, berbau harum. Rupa-rupanya dia mengajar al-quran Subhanallah. Mulianya pasangan ini. Apalah nasib kita nanti. Rahmat Allah Maha Luas.

Untuk makluman perkuburan ini terlibat dgn projek expressway jalan segamat tangkak. Ini adalah kerja2 mengalihkan kubur di kg batu badak, gemereh segamat

Al-Fatihah.

Nota kaki :

Gambar JENAZAH MASIH UTUH jadikan pengajaran di khabar ahli ibadah dan guru Al Quran. Iktibar agar kita cinta pada Al Quran

DALAM ISLAM ADA KAEDAH "ISTIBDAL" MEMINDAHKAN KUBUR , TANAH WAKAF JIKA ADA KEPERLUAN DALAM HAL NI JALAN SEMPIT KERETA MAKIN BANYAK PERLU DI BESARKAN MAKA KUBUR TERBABIT PERLU DI PINDAHKAN

* DENGAN SYARAT DI GANTI TANAH YANG BARU.

SAMA JUGA TAPAK MASJID TIBATIBA TERLIBAT PEMBINAAN PARIT BAGI MENGATASI BANJIR MISAL KATA MAKA BOLEH ISTIBDAL. GANTI PINDAH TAPAK MASJID ITU .....

- Ustaz Muhammad Nazirul Al-Juhury

Sumber : Page FB Rahsia Perkahwinan

Mayat 8 tahun ditemui dalam keadaan sempurna

Oleh Hafidzul Hilmi Mohd Nor dan Ahmad Ismail

SEGAMAT: Sebanyak 16 mayat membabitkan dua janin dan 14 dewasa ditemui dalam keadaan sempurna ketika dipindahkan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Batu Badak di sini, sejak penggalian dimulakan 6 November lalu.

Mayat dewasa itu dikebumikan antara lapan hingga belasan tahun lalu dan akan dipindahkan ke lokasi lain bagi memberi laluan kepada projek pelebaran Jalan Segamat-Ledang.

Kesemua mayat berkenaan termasuk kain kafannya ditemui dalam keadaan baik serta bersih.

Kubur berkenan antara 350 kubur yang akan dipindahkan bagi memberi laluan kepada projek berkenaan.

Seramai 15 penggali kubur terbabit dalam penggalian berkenaan.

Agensi yang terbabit dalam kerja itu termasuk Jabatan Kesihatan Segamat, Jabatan Kerja Raya Segamat serta Pejabat Daerah Segamat.


Kesemua kerja penggalian dijalankan secara insani tanpa penggunaan jentera berat bagi memastikan mayat tidak terjejas.

Sumber : Harian Metro

Kenyataan keluarga yg terlibat pemindahan kubur:

KUASA ALLAH swt…….Tanah kubur wangi !!

SEGAMAT: “Ketika proses menggali dan mengeluarkan mayat arwah ibu mentua dijalankan semalam, secara tiba-tiba seluruh kawasan tanah perkuburan ini berbau harum.”Saya sendiri lihat kain kapan ibu mentua masih dalam keadaan sempurna dan tidak reput. Ia hanya dikotori tanah saja,” kata Abdullah Abdul Karim.

Menceritakan amalan arwah Maheran sepanjang hayatnya, Abdullah berkata, ibu mentuanya sentiasa mengamalkan bacaan zikir selepas bangun daripada tidur. “Dia tidak pernah mengambil sarapan sebelum berzikir. Arwah juga sangat patuh kepada suami selain tidak pernah putus ke masjid. “Sepanjang hayatnya, arwah ibu mentua tidak pernah meninggalkan suruhan agama malah turut mengajar mengaji kepada anak jiran,” katanya ketika ditemui. Selain itu, menurut Abdullah, arwah ibu mentuanya juga seorang yang pemurah dan sering bersedekah.

Sumber : MRM


VIDEO



LABELS




Sumber: http://www.suatuperjalananmaya.com


Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 minutes ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Haram undi Anwar Ibrahim di Kajang... kata Ustaz Mohd Syamsul - Kalaulah gerai yang diroboh ni di Pulau Pinang.. riuh rendahlah 1Malaysia... - Isu saman RM2 Juta: Blogger Pembela Guan Eng bidas Presiden PAS.. - Gempar!! Jenazah lengkap dikafan ditemui ditepi jalan di Bukit Mertajam.. (Updated) - Anwar masuk Gereja: A Kadir Jasin belasah Ridhuan Tee... Haram undi Anwar Ibrahim di Kajang... kata Ustaz Mohd Syamsul Posted: 26 Feb 2014 06:46 AM PST Dengan bersandarkan beberapa hujah yang dibacanya dari... more »

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 minutes ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ Innalillah Syabas ...? Posted: 26 Feb 2014 02:11 AM PST Innalillah Syabas ...? Kaahhh, kah kah ...? Tonton Video-video ni ada faedah ...? Posted: 25 Feb 2014 08:33 PM PST Seterusnya di sini ... You are subscribed to email updates from Fakulti Siyasah Syar'iyah To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 32 minutes ago
Al Ikram ------------------------------ PM PALING BOROS DI DUNIA Posted: 25 Feb 2014 09:48 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Isu pil kuda berpunca dari menantu Hadi Awang?

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
*“Ada pihak sedang cuba kaitkan saya sebagai pemberi maklumat kpd Tuan Guru Presiden (TGHH) tentang isu pil kuda.Berita ini adalah fitnah yg sangat jahat dan cuba memburukkan saya dan meletakkan imej sebagai penghasut seterusnya memburukkan TGHH sebagai tidak matang sehingga mudah dihasut,” katanya dalam laman sosial, Zaharudin-Muhammad.* Menantu Datuk Seri Abdul Hadi Awang menafikan beliau menjadi dalang dalam isu ‘pil kuda’ yang disebut oleh Presiden PAS semasa Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13). Menantunya, Zaharuddin Mohamad berkata tuduhan yang mendakwa beliau sebagai pembekal ... more »

Kamu Lah Bapa Segala Rasuah

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Jasin Hebat [image: Photo: Di dalam diri kita ada 3 benda yg kita patut jaga.prinsip, maruah dan hati.tiada makna wang bergunung tp kalau secara prinsipnya ia didapati dengan cara salah, maruah kita gadaikan hanya sbb wang dan hati tidak tenteram disebabkan cara wang itu diperolehi. # melawan ketiga tiga perkara ini serupa kita melawan dan menipu roh kita sendiri.memalukan #] *Di dalam diri kita ada 3 benda yg kita patut jaga.prinsip, maruah dan hati.tiada makna wang bergunung tp kalau secara prinsipnya ia didapati dengan cara salah, maruah kita gadaikan hanya sbb wang dan hati ... more »

TAHNIAH!!! ... ADAKAH MURID INI BAKAL MEMIMPIN UMNO SUATU HARI NANTI ???????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Jika diikutkan kepada murid ini menjawab semua soalah yang di ajukan .. maka beliau berpotensi besar antara calon yang paling layak untuk memimpin UMNO masa akan datang??????*

Saifuddin Nasution Akui Anwar Memang Lemah

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail secara sinis hari ini bersetuju dengan bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin yang menyifatkan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin yang "lemah"."Dalam konteks yang disebut itu, saya setuju Anwar lemah kerana Anwar tak dapat angkat anak dia jadi sepuluh (orang) yang terkaya di Malaysia."Beliau juga lemah kerana gagal mengumpul kekayaan seperti Daim."Ia amat sukar bagi saya untuk memaafkan Anwar di atas kelemahannya ini," kata Saifuddin pada sidang media pagi ini.Tambahnya lagi, A... more »

TINTA MUTIARA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
TINTA MUTIARA ------------------------------ NAK BELIT KONONNYA, TETAPI TETAP JUGA KECUNDANGAN !!! Posted: 25 Feb 2014 07:26 PM PST Kelemahan kerajaan: Apa kata Daim? Masalah inflasi, yang diperkatakan orang ramai, antara kelemahan kerajaan di mata bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin. "Banyak. Nombor satu tentunya hari ini orang ramai kata inflasi meningkat," katanya ketika ditanya ruang di mana kerajaan masih tidak kuat. Tokoh korporat itu juga berkata, orang ramai mahu tahu kenapa kerajaan membuat semua pengumuman yang mendorong inflasi pada masa yang sama. "Oran... more »

TERKINI- Kerajaan Selangor Beli SYABAS RM9.65 Bilion

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Berita yang baru diterima, apabila kerajaan Selangor dan kerajaan persekutuan telah mencapai kata sepakat dan persetujuan bersama untuk membenarkan kerajaan Selangor untuk beli bayar dengan pampasan sejumlah RM9,500,000,000 juta (RM9.65 bilion) sekaligus terus mengambilalih pengurusan syarikat air di Selangor seperti :* *Pampasan Beli Syarikat Konsesi Air Selangor : Senarai Syarikat Terima Bayaran Lumayan RM9.65 Bilion!!Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas)Puncak Niaga Sdn BhdKonsortium Abbas Sdn Bhd (Abbas)Syarikat Pengeluar Air Selangor Holding (Splash).* *Ke... more »

GAMBAR BUNG MOKHTAR SEDANG BERJUDI ... DIA JAWAB DALAM TWITTER SEBENARNYA DIA SEDANG MINUM KOPI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Apabila rakaman gambar Ahli Parlimen Kinabatangan merangkap Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Bung Mokhtar dikatakan sedang berjudi berlegar ligat di alam maya maka beliau dalam laman sosial akaun twitter memberitahu bahawa beliau bukannya berjudi tetapi sedang menikmati minuman kopi.Ini jawapannya apabila di tanya . MyKinabatangan Bung Muktar DiMeja Judi .... ? Gambar ini berlegar di media sosial dan menjadi VIRAL pa ..." eh gambar mcm duduk2 minum kopi aja."Sama ada rakyat nak percaya atau tidak .. terpulanglah .. Kalau begini punya gred dan mutu jawapan yang diberikan mak... more »

Haram undi Anwar Ibrahim di Kajang... kata Ustaz Mohd Syamsul

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Dengan bersandarkan beberapa hujah yang dibacanya dari media-media yang ditunggang oleh UMNO/BN, Ustaz Mohd Syamsul ni mengeluarkan satu resolusi bukan fatwa katanya. Tulis Ustaz ini dalam satu status di Facebook miliknya "Resolusi NGO Suara Pondok Kelantan menyebut "Adalah bermula Pengundi Islam di Kajang hendaklah ia barang mengetahui bahawasanya Haram mengundi Anwar Ibrahim pada musim ini di atas 3 sebab musabab.- (1)Adalah lisannya jelas menyebut menyokong keselamatan Negara Haram Israel. (2)Adalah menyokong saki baki sejenis kaum Nabi Lut as. (3)Adalah ianya bersetuju kesamar... more »

Mahathir Anti Hadis dan Anti Hudud

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Mafiaboss Melayu* *Heboh cerita pasal Kassim Ahmad yang anti hadis. Dalam pada Kassim dibelasah kiri dan kanan, atas dan bawah, alih-alih beliau dibela oleh Tun Mahathir. * *Tiba-tiba golongan yang begitu tinggi semangatnya mempertahankan Melayu Islam menjadi suam-suam kuku. Tiada darah terpercik seperti dalam isu Teresa Kok, ataupun isu daging babi dilempar ke masjid. Mana pergi semangat kejantanan mereka? * *Janganlah kerana ada Tun Mahathir di belakangnya maka semua pihak – Umno, mufti, jabatan agama dan sebagainya berasa malu-malu untuk bertindak tegas seperti mana dal... more »

MOU AIR SELANGOR : Anwar bersetuju prinsipnya (kerana) dapat selesaikan masalah air dengan segera

alhusseyn at al-Husseyn - 3 hours ago
Kah! Kah! Kah!Macai Umno dah tak boleh main isu air di Selangor lagi.... Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak dimaklumkan berkenaan Perjanjian Persefahaman (MoU) yang ditandangani Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Kementerian Tenaga Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) berhubung isu air di Selangor. Ketua Pembangkang itu berkata Khalid memaklumkan beliau daripada masa ke semasa berkenaan rundingan antara kerajaan Selangor dan kerajaan Pusat berhubung perkara itu, tetapi butir terperinci berkenaan perjanjian berkenaan tidak dimaklumkan ... more »

Lagi Respon Isu 2 Juta - PAS VS PAS, UMNO Tepuk Tangan.

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
Disini dikongsikan 2 penulisan dari pihak2 PAS dalam isu saman 2 juta. Aku cadangkan kita just baca untuk sekadar ambil tahu. Selebihnya kita tengok dari jauh macam mana agaknya PAS dan PKR nak selesaikan konflik dalaman ini. Apa pun, kalau betul la yang dikatakan oleh Zulhazmi kat bawah ini, ini mungkin bermaksud isu ; 1. Solat hajat 2. Kutipan derma bayar saman 2 juta atas nama jihad Adalah

Berita 1: Status berpendapatan tinggi tidak bermakna Malaysia maju sepenuhnya, kata Dr Mahathir

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
[image: Photo: Rancangan Gulingkan Najib Terus Berjalan Secara Terancang. Berita 1: Status berpendapatan tinggi tidak bermakna Malaysia maju sepenuhnya, kata Dr Mahathir Arkitek Wawasan 2020, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata menjadi sebuah negara berpendapatan tinggi tidak bermakna menjadi negara membangun sepenuhnya seperti digambarkan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak. Bekas perdana menteri paling lama berkhidmat itu berkata, menjadi sebuah negara maju bukan semata-mata mencapai pendapatan per kapita tinggi tetapi ditakrifkan dengan kecanggihan masyarakatnya. "Setengah orang, seca... more »

MB: Selangor Ambil Alih Konsesi Air, Umum 3 Tanggungjawab Utama

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
[Selangorku] SHAH ALAM 26 FEB: Kerajaan Selangor dan Kerajaan Persekutuan hari ini telah menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) bagi membolehkan Kerajaan Selangor mengambil alih ekuiti empat syarikat konsesi. Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata pengambilalihan ini dijangka selesai sepenuhnya dalam tempoh tiga bulan. Empat syarikat konsesi itu ialah Puncak Niaga Sdn Bhd, Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS), Syarikat Pengeluar Air Selangor Sdn Bhd (SPLASH) dan Konsortium ABBAS Sdn Bhd (ABBAS). Kata Abdul Khalid keempat-empat syarikat ini akan dileta... more »

Menabjubkan..!!! Lembu terbang di Kedah

Orang ni at Orang ni - 4 hours ago
ALOR SETAR, 26 Feb : LEMBU TERBANG... Wau berbentuk lembu menarik perhatian orang ramai di Festival Kebudayaan dan Wau Antarabangsa negeri Kedah di Taman Peringatan Jubli Emas, Suka Menanti di sini hari ini. Festival yang bermula pada 25 hingga 26 Feb ini merupakan yang pertama diperkenalkan di negeri Kedah untuk menarik lebih ramai pelancong berkunjung ke negeri ini berikutan kejayaan festival seumpama ini di negeri Johor.Kena sangat la...pemain wau bentuk lembu tu bersongkok tinggi...hahaha.... Harap-harap dapat pujian dari tokey lembu wanita umno malaysia...hahaha.... Lepas ni bu... more »

Video Seorang Lelaki Muslim Di Bunuh Dan Di Makan

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
Foto mengejutkan lelaki kanibal dengan nama Mad Dog di Republik Afrika Tengah yang rakam kamera tengah memakan daging seorang lelaki Muslim yang dibunuh. Menurut DailyMail, 'Mad Dog' - nama asal Ouandja Magloire - adalah kanibal yang telah bersumpah untuk membalas dendam pada umat Islam selepas isterinya yang sedang hamil, adik ipar dan bayi nya telah dibunuh. Mad Dog mendakwa bahawa umat Muslim harus bertanggung jawab atas pembunuhan tersebut dan dia marah dengan mereka semua. "Mereka pecahkan pintu dan memotong bayi saya. Aku berjanji akan membalas dendam, "katanya. Gambar men... more »

(Video) PRK N.25 Kajang : Rafizi Suruh Zaid Ibrahim Cermin Muka beliau Dulu !

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Apa macam sekarang Zaid Ibrahim, lu mahu tak Cermin Muka lu seperti yang disuruh oleh Rafizi Ramli tu Zaid. * * Jawap jangan tak jawap Zaid, kalau tak betul apa yang dikatakan oleh Rafizi baik lu SAMAN aje Rafizi. Kalau sesama Pakatan Rakyat (PR) pun boleh Saman Menyaman apa hal lu nak diam Zaid dengan DAKWAAN Rafizi tersebut, lu bukan nya salah satu Ahli didalam PR pun beb. Ditambah lagi lu SUARA sekarang ni seakan-akan seperti BARUA UMNO... kah kah kah !. BENAR atau FITNAH itu yang dikatakan oleh Rafizi Ramli, kalau lu rasa yang Rafizi tu MENIPU dan MENFIT... more »

Haram Undi Anwar Di Kajang Kata Ustaz Mohd Syamsul..

Soz Cyili at Ameno World - 4 hours ago
Tue dia.. Saja la tue nak naikkan millage politik Anwar. Bukan nya ustaz2 pondok neh tatau. Lagi dikatanya HARAM lagi naikla saham Anwar. Ke saja nak berpropaganda untuk menaikkan saham Anwar sebenarnya? KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH Lihat ; Apa yang ustaz kata? Ustaz kata ; Resolusi NGO Suara Pondok Kelantan menyebut "Adalah bermula Pengundi Islam di Kajang hendaklah

Terkini!!! Keadaan Datuk A. Rahman Hassan Selepas Dirawat Di HKL Setelah Pengsan Di Istana Budaya.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
A Rahman Hassan *KUALA LUMPUR:* Penyanyi era 60-an Datuk A. Rahman Hassan berada dalam keadaan stabil selepas ditahan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat pengsan semasa menghadiri majlis pelancaran DVD Asas Gerak Melayu yang diadakan di Istana Budaya di sini petang Selasa. Menurut menantunya Siti Jasmina Ibrahim, keadaan bapa mertuanya itu stabil dan beliau akan menjalani pemeriksaan lanjut bagi mengetahui punca sebenar kejadian rebah itu. "Doktor akan buat ujian sinar x pada bahagian kepala bapa saya untuk mengetahui punca dia rebah. "Bagaimanapun keadaan jantung dan tekanan darahn... more »

Inilah Peguam PAS ,Mohd Fitri Asmuni dan Mohd Zambri yang menang kes Nizar.

mantaro at SISI BUKIT - 4 hours ago
Peguam DS Nizar dalam kes nombor plet kereta WWW1,Sdr Mohd Fitri dan Mohd Zambry yang komited dengan tugas untuk membela DS Nizar.Mahkamah Tinggi bolehlah dianggap rumah kedua mereka. Peguam Mohd Fitri (tengah) ,Peguam Mohd Zambri bersama DS Nizar tersenyum puas selepas Mahkamah Tinggi mendapati Syarikat Utusan perlu bayar saman kepada DS Nizar yang menyiar berita fitnah berkaitan isu nombor plet kereta WWW1 tahun 2013. Foto peguam DS Nizar, Mohd Fitri dan Mohd Zamry serta Ustaz Fakrurazi(Pengarah Jabatan Pilihanraya Pemuda PAS Perak) yang sering turun naik mahkamah.Mere... more »

Anda sudah terlewat wahai DS Abdul Hadi Awang!

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 hours ago
* "Kalau betul nak berbaik, sepatutnya boleh buat dari dahulu lagi (sebelum kes difailkan di mahkamah). Jumpa saya, kita bincang elok-elok. Saya dah beritahu dulu. Tapi, bila jadi macam ini (perintah saman dikeluarkan), dah tak gunalah sebab dah jadi kes mahkamah.* KUALA TERENGGANU 25 Feb. - Bekas calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd. Shamsul Mat Amin menegaskan soal menarik balik saman sebanyak RM2 juta terhadap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah terlewat. Menurut Mohd. Shamsul, dia tetap dengan pendirian itu kerana... more »

[Gambar] "...kita punya dah makin besar taw, x nak lagi kasi awak pegang..."

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
Pada zaman sekarang memang tidak sukar untuk menemukan status laman sosial yang pelik dan bodoh daripada remaja yang dikongsikan semasa kenalan mereka. Status tersebut termasuklah yang ditulis oleh seorang remaja perempuan seperti dipaparkan di atas. Sekali baca, rasanya orang dapat menganggak maksud tulisan tersebut. Apa yang besar, apa yang dipegang mungkin sudah dapat dibayangkan oleh orang yang membaca status remaja ini. Mungkin kerana ghairah untuk memberitahu teman lelakinya hal tersebut, dia terlupa bahawa status tersebut boleh dibaca oleh kenalannya yang lain. Kita moho... more »

VIDEO - ALHAMDULILLAH..... Selamat Jalan SYABAS! Akhirnya Selangor Ambil-alih Syarikat Konsesi Air....

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menandatangani Perjanjian Persefahaman (MoU) dengan Kerajaan Pusat bagi membolehkan Selangor mengambil alih empat syarikat konsesi air di negeri itu dengan suntikan dana RM2 bilion bagi pengambil alihan saham-saham syarikat konsesi. * *MOU berhubung penstrukturan semula industri bekalan air Selangor itu ditandatangani di Kompleks Perdana Putra,Putrajaya. Memorandum tersebut ditandatangani Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili yang mewakili Kerajaan Persekutuan, manakala ... more »

Bung Moktar Respon Isu Gambar Di Meja Judi - Gambar Berniat Jahat, Fitnah Dan Super Impose.

Soz Cyili at Ameno World - 5 hours ago
Itulah jawapan yang diterima oleh salah seorang admin di page kami. Episode pertama kat sini ==> http://amenoworld.blogspot.com/2014/02/gambar-dipercayai-bung-muktar-di-meja.html Kita tunggu Bung Moktar respon ketika itu. Dan dia akhirnya memberikan respon berkenaan gambar yang tersebar sejak awal pagi tadi. Gambar yang dimaksudkan ; Dan respon Bung Moktar ; Aku ada lakukan sedikit

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
. ------------------------------ Redzuan tidak perlu layan Zaid Ibrahim Posted: 25 Feb 2014 06:28 AM PST REAKSI MALAM *Pengarah* Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (Umcedel) Universiti Malaya, Prof Dr Mohammad Redzuan Othman *(foto) *tidak perlu melayan kerenah bakal calon bebas di Kajang Zaid Ibrahim (jadi ke) yang menuduh kajian Umcedel sebagai dipengaruhi oleh Anwar Ibrahim kerana kononnya hanya kerana Redzuan baik dengan Anwar. Zaid dalam usaha untuk meremehkan Anwar dan menghalang *... more »

Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: