Khamis, 27 Februari 2014

3532. Bahasa Mantik.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

TUAN IBRAHIM TUAN MAN,BAHASA MANTIKNYA TINGGI.


SHAH ALAM" Inilah jenaka hebat abad ini. Rakyat boleh menilai siapa yang menipu rakyat. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak jangan anggap rakyat kini tidak bermaklumat," demikan menurut Naib Presiden Pas Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man apabila diminta untuk mengulas mengenai kenyataan PM semalam yang meminta rakyat elak ditipu janji-janji pembangkang. 

Menurutnya, kerajaan BN sebelum ini pernah menjanjikan pelbagai 'bulan dan bintang' kepada rakyat namun sehingga kini janji-janji tersebut belum dapat dilaksanakan oleh kerajaan. Oleh itu tambahnya, PRK Dun Kajang bakal menyaksikan penolakan rakyat terhadap BN dek kerana sikap memungkiri janji BN itu. 

"...siapa yang menjanjikan BR1M RM1,200 kepada rakyat?. "...PM pernah berjanji untuk menurunkan harga barangan keperluan, minyak dan pelbagai janji menjelang PRU yang lalu... mana pergi janji tersebut? 

"...bagi saya kenyataan dan ingatan PM itu sepatutnya menjadi amaran rakyat kepada beliau agar melaksanakan janji beliau buat, sebelum PRU lalu. Kini rakyat terus memberi mandat kepada BN untuk melihat sejauh mana janji ditepati, kini rakyat terbeban dengan pelbagai bebanan hidup. 

"...oleh itu PM sepatutnya tidak menggesa rakyat sebaliknya menunaikan amanah yang diberi oleh rakyat, sebab itu, kita yakin pengundi di Kajang akan menterjemahkan kemarahan mereka kepada BN dan janji yang dikhianati dengan memberikan kemenangan selesa kepada calon PKR yang mewakili PR dalam PRK Kajang nanti," katanya. 

Sumber:  http://sisibukit.blogspot.com/2014/02/tuan-ibrahim-tuan-manbahasa-mantiknya.html 



Benarkah Daim Zainuddin adalah "Tangan Ghaib" 

Dalam Pemecatan DS Anwar?


Photo: Sebarkan.
Ok..hari tu cuma pengenalan cerita tun daim..ada yang cakap,kenapa HP mesti kacau,biarla,die kan melayu...
Hehe..untuk rekod,HP tak pernah kacau org melayu buat duit,tak pernah usik TS Syed Mokhtar,Taib Mahmud,Azman Yahya,Rashid Hussein dan rakan seangkatan mereka..
Cuma HP hairan apabila nama Tun Daim tak pernah tersenarai dlm list org terkaya..walaupun mungkin beliau adalah orang terkaya di Malaysia dan menurut anggaran,beliau mungkin berada di kedudukan antara 30 orang terkaya di dunia???.Anda terkejut?kopiah terjatuh?serban tercabut?janggut luruh??
Haha..hangpa cuma persoalkan syed mokhtar dan taib mahmud..ni HP bawa kes orang yang mungkin dalam top 30 dunia..
Kenapa nama Tun Daim tak disenaraikan?benarkah apabila beliau didakwa memiliki lebih 60 cawangan bank di seluruh dunia??..giler laaa..aset dia dalam tu je dah berpuluh bilion US Dollar??..betul ke tak betul Tun Daim?
benarkah ada kajian yang mengatakan beliau mendapat komisyen dalam setiap urusniaga babitkan malaysia dan negara luar??..sehingga ramai pemimpin luar membuat aduan kpd PM Tun Dr Mahathir masa tu,termasuk ex PM britain,Margaret tretcher..betul kah kajian tu???
Jeng jeng jeng...
Dan benarkah beliau merupakan "orang kuat" maybank dan cimb?
Banyak lagi dakwaan yang perlu dijelaskan kepada rakyat,walaupun lari topik,iaitu benarkah Tun Daim adalah tangan ghaib disebalik pemecatan DSAI??dan mungkin kerana itu,DSAI pernah buat kenyataan media bahawa beliau sudi memaafkan Tun M,tapi takkan sekali kali memaafkan Tun Daim..
Owh..kompleksnya,patutlah dalam satu wawancara,dia bagitahu " pada hari yang baik,dari atas kerusi,saya boleh buat keuntungan berjuta ringgit "
Itu belum dakwaan yang mengatakan Tun Daim manipulasi pasaran ringgit untuk jual beli saham dan syarikat??

HP minta kawan kawan tolong share dan sebarkan..
Rakyat berhak tau kisah sebenar

Sebarkan. 

Ok..hari tu cuma pengenalan cerita tun daim..ada yang cakap,kenapa HP mesti kacau,biarla,die kan melayu...

Hehe..untuk rekod, HP tak pernah kacau org melayu buat duit, tak pernah usik TS Syed Mokhtar, Taib Mahmud,Azman Yahya, Rashid Hussein dan rakan seangkatan mereka..

Cuma HP hairan apabila nama Tun Daim tak pernah tersenarai dlm list org terkaya.. walaupun mungkin beliau adalah orang terkaya di Malaysia dan menurut anggaran, beliau mungkin berada di kedudukan antara 30 orang terkaya di dunia???.

Anda terkejut? kopiah terjatuh? serban tercabut? janggut luruh??

Haha..hangpa cuma persoalkan syed mokhtar dan taib mahmud.. ni HP bawa kes orang yang mungkin dalam top 30 dunia..

Kenapa nama Tun Daim tak disenaraikan? benarkah apabila beliau didakwa memiliki lebih 60 cawangan bank di seluruh dunia??..giler laaa..
Aset dia dalam tu je dah berpuluh bilion US Dollar??..betul ke tak betul Tun Daim?

benarkah ada kajian yang mengatakan beliau mendapat komisyen dalam setiap urusniaga babitkan malaysia dan negara luar??.. sehingga ramai pemimpin luar membuat aduan kpd PM Tun Dr Mahathir masa tu, termasuk ex PM britain, Margaret tretcher.. betul kah kajian tu???

Jeng jeng jeng...

Dan benarkah beliau merupakan "orang kuat" maybank dan cimb?

Banyak lagi dakwaan yang perlu dijelaskan kepada rakyat, walaupun lari topik, iaitu benarkah Tun Daim adalah tangan ghaib disebalik pemecatan DSAI?? dan mungkin kerana itu, DSAI pernah buat kenyataan media bahawa beliau sudi memaafkan Tun M, tapi takkan sekali kali memaafkan Tun Daim..
 
Owh.. kompleksnya, patutlah dalam satu wawancara, dia bagitahu "pada hari yang baik, dari atas kerusi, saya boleh buat keuntungan berjuta ringgit"
 
Itu belum dakwaan yang mengatakan Tun Daim manipulasi pasaran ringgit untuk jual beli saham dan syarikat??

HP minta kawan kawan tolong share dan sebarkan..

Rakyat berhak tau kisah sebenar.

Sumber:  http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/benarkah-daim-zainuddin-adalah-tangan.html 


Air Asia Buat Onar Lagi.. - Addin

atsixty at ZAKRI ALI - 9 minutes ago
*Persatuan Perubatan Malaysia berasa amat kecewa dan membantah penyiaran iklan berbaur sensitif yang dipaparkan di tempat duduk dalam pesawat milik AirAsia.* *Iklan tersebut yang dikatakan untuk mengiklan produk anak syarikat AirAsia iaitu Tune Insurance Malaysia tertulis perkataan “You want your momma, because you are in the hospital with lousy nurses.”* *Persatuan Perubatan Malaysia turut mendesak agar pihak Air Asia untuk menarik balik iklan tersebut dengan segera dan memohon maaf kepada jururawat di seluruh Malaysia.* *Menurut Presiden Persatuan Perubatan Malaysia, Dato’ Dr. N... more »

(5 GAMBAR) EXCO PEMUDA UMNO KUALA NERUS, TERENGGANU MAUT DALAM NAHAS DILEBUHRAYA PANTAI TIMUR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 10 minutes ago
*Exco Pemuda Umno bahagian Kuala Nerus, Syed Hafizuddin Datuk Syed Omar, 41, terbunuh dalam nahas apabila kereta yang dipandu rakannya terbabas di Km 240.5 Lebuhraya Pantai Timur, menghala ke arah Jabor, Terengganu tengah hari Khamis.Rakannya itu Kamal Rahaidi Abdul Halim, 41, dilaporkan parah.Pemangku Pegawai Turus Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang, ASP Zainalabidin Othman berkata kemalangan dipercayai berlaku ketika mereka yang menaiki kenderaan utiliti sukan (SUV) jenis Audi dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kuala Terengganu.“Kenderaan it... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 minutes ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ PANAS : Senjata Makan Tuan!! Lidah Rasmi PKR Fitnah Pemimpinnya Sendiri? Posted: 26 Feb 2014 07:35 PM PST *Parti Keadilan Rakyat (PKR) sedang menyiasat desas-desus yang mendakwa Timbalan Presidennya, Mohamed Azmin Ali menyaman lidah rasmi parti itu sendiri* - Suara Keadilan kerana menyiarkan laporan berunsur fitnah. Sehubungan itu *PKR menubuhkan jawatankuasa khas yang diketuai Ketua Penerangannya, Dr Muhammad Nur Manuty* bagi mendapatkan fakta lengkap mengenai perkara itu. Bagaimanapun hingga kini Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifud... more »

PRK Kajang : Apabila BN cakap macam lidah biawak..!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 25 minutes ago
*Sebelum ini ada dua isu dibangkitkan Umno/BN membabitkan bakal calon ‪#‎PRK_Kajang‬ iaitu berkempen awal dan menggunakan surau dan masjid untuk kempen politik... pelbagai kritikan dihamburkan terhadap Anwar yang didakwa berkempen sebelum hari penamaan calon. * *Malah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan beberapa ahli akademik ‘dipelawa’ turut serta memberikan komen masing-masing.* *Ketika Pengerusi SPR mengakui tidak mempunyai kuasa untuk bertindak terhadap bakal-bakal calon yang berkempen awal dan menyerahkan kepada polis dan pihak berkuasa tempatan (PBT) untuk bertindak, ada ahl... more »

Kisah Nabi Sulaiman dan Pemuda Dalam Kubah Kristal

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 32 minutes ago
Pada suatu hari Nabi Sulaiman berjalan-jalan dg terbang mengendarai angin. Saat beliau terbang melintasi lautan, tiba2 beliau melihat gelombang lautan yang sangat besar dan tidak spt. biasanya. Melihat itu Nabi Sulaiman memerintahkan angin agar menurunkannya ditepi pantai. Selanjutnya Nabi sulaiman memerintahkan Jin Ifrit agar menyelam ke dasar lautan utk melihat apa yg terjadi. Setelah sampai di dasar lautan, ifrit menemukan sebuah Kubah yg indah terbuat dari permata. Kubah itu terkunci dan ifrit tdk bisa membukanya. Lalu Ifrit mengangkatnya dan menyerahkannya kpd Sulaiman. Nabi ... more »

PENGHUNI GUA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 minutes ago
PENGHUNI GUA ------------------------------ KHALID DAH MULA MELIWAT AL JUBURI DAN AZMIN!!!!! KAHNKAH KAH!!!!!!! Posted: 26 Feb 2014 03:55 AM PST MSTAR Rabu Februari 26, 2014 PUTRAJAYA: Kerajaan Persekutuan dan Selangor pada Rabu menandatangani memorandum persefahaman (MoU) bagi menstrukturkan semula industri air di Selangor.Langkah berkenaan juga dilihat sebagai membuka laluan kepada pelaksanaan Loji Air Langat 2 (Langat 2) yang tertangguh sejak 2010. MoU tersebut ditandatangani di bangunan Perdana Putra di sini.Kerajaan Persekutuan diwakili Menteri Tenaga, Teknologi H...more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 minutes ago
. ------------------------------ Pentadbiran Najib diserang Daim dan Mahathir Posted: 26 Feb 2014 04:43 AM PST ULASAN *Daim* Zainuddin yang dilihat sebagai regu kepada Dr Mahathir Mohamad dan juga menjadi 'jubir', jurubicara untuk menghuduhkan Najib Razak dan kerajaannya, tidak mudah diam. Daim terus bercakap tanpa melihat suasana dan memilih 'cerlak' (masa dan ketika) untuk bercakap. Seperti sudah tidak ada simpati dan sokongan lagi DARI Daim kepada Najib sebagai perdana menteri. ... more »

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 minutes ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ Ahmad Said 'Dilawakkan' Melalui Akaun FB Palsu ...... Posted: 26 Feb 2014 04:02 AM PST Terdesak sangat ker ....? Kesian MB Terengganu, selepas gambarnya dengan Lofa jadi hot bulan lalu, kini timbul plak akaun FB yang menggunakan namanya, kononnya lama Rasmi MB Terengganu merangkap Pengerusi Perhubungan BN Terengganu .... Jadi .... apa tindakan Mat Said dalam hal nie .... banyak kenyataan dalam FB Palsu tu nampak sangat macam Mat Said nie seorang yang 'bodoh' dan tak serius ..... Kesimpulannya, Mat Said perlu ambil tindakan t... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 minutes ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ MKPN Tidak Menepati Semangat Rekonsiliasi Nasional Posted: 26 Feb 2014 08:28 AM PST Majlis Konsultansi Perpaduan Nasional (MKPN) yang dipertanggungjawabkan untuk mencari pendekatan terbaik bagi menyatupadukan rakyat Malaysia nampaknya telah menjadi platform untuk menyebarkan fahaman liberal di negara ini. Kesimpulan ini dibuat berdasarkan sikap dan pandangan MKPN seringkali berat sebelah dalam menangani isu-isu berbangkit yang melibatkan kaum dan agama. Pendirian songsang MKPN paling jelas terbukti dalam Dialog Perpadu... more »

YB Tony Phua : "I dug up the old Tadmax annual reports again"

atsixty at ZAKRI ALI - 55 minutes ago
Tony Pua [image: Thankfully after I dug up the old Tadmax annual reports again, I breathed a sigh of relief to discover that I did not lose my abilities to read and count properly. Perusing through two of these reports - for 2010 and for 2012 - the Pulau Indah land was indeed revalued twice, once on May 11, 2007 and another time on August 2011. Over the 4 years, the value of the land increased by only a miniscule 0.5% from RM9.88 per square foot (psf ) to RM9.93psf. However, for some yet-to-be-explained reason, between Aug 4, 2011 to Jan 24, 2014 (2 years 5 months), the valuation su... more »

Bukan salah Pak Mertua Ku....Bukan! Bukan!

alhusseyn at al-Husseyn - 55 minutes ago
Berikut adalah penjelasan menantu Presiden.Jangan ketawakan bila baca alasan-alasan yang dia berikan... Aku bersimpati dengannya kalau begini daya intelek yang mampu dipaparkan sebagai ahli Majlis Syura Ulama PAS. Sila korang fahamkan betul-beul apa yang dia nyatakan sebagaimana berikut: ISU SAMAN: AWASI FITNAH YANG SEDANG BERLEGAR Ada pihak sedang cuba kaitkan saya sebagai pemberi maklumat kpd Tuan Guru Presiden (TGHH) tentang isu pil kuda. Berita ini adalah fitnah yg sangat jahat dan cuba memburukkan saya dan meletakkan imej sebagai penghasut seterusnya memburukkan TGHH sebagai... more »

HANCUR LUHUR HATI UMNO APABILA BACA KISAH INI .... PRESIDEN PAS AKAN TURUN KE KAJANG MALAM ESOK UNTUK LANCARKAN JENTERA PILIHANRAYA PEMUDA PAKATAN RAKYAT!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 55 minutes ago
*Hasrat UMNO/BN mau melihat kesatuan dan kesepakatan dalam gagasan Pakatan Rakyat pecah hampa sekali apabila Dato' Seri Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang akan turun ke Kajang malam esok untuk lancarkan Jentera Pilihan Raya Pemuda Pakatan Rakyat.Isu saman RM2juta yang di gembar gemburkan seolah-olah berlaku pergeseran besar antara PAS/KEADILAN tidak lebih dari hembusan nafas dalam cawan.* *Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dijadualkan akan turun ke Taman Mesra, Kajang pada malam esok.Beliau dijangka akan melancarkan jentera pilihan... more »

Satu lagi pertubuhan yang gunakan Melayu untuk kepentingan senri...UMNO, PERKASA, ISMA dan PEKIDA

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Raja Mohd Shahrim [image: Satu lagi pertubuhan yang gunakan Melayu untuk kepentingan senri...UMNO, PERKASA, ISMA dan PEKIDA dlm gerombolan yang sama...seolah olah mereka mewakili kaum Melayu tanpa peduli adakah bangsa Melayu menyokong prinsip dan pendirian mereka... . Kaum Melayu menolak sekeras kerasanya cubaan pihak keparat yang hanya mengunakan nama Melayu untuk kepentingan mereka senri.... bukan bangsa yang meyatukan kami.. tapi ISLAM yang menjadi tiang seri dan tonggak kekuatan kami....] *Satu lagi pertubuhan yang gunakan Melayu untuk kepentingan senri...UMNO, PERKASA, ISMA dan... more »

NAJIB MAHU LINDUNGI SIAPA?

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Roslin Ahmad [image: NAJIB MAHU LINDUNGI SIAPA? 'KEGHAIRAHAN SYED MOKHTAR AL-BUKHARY UNTUK MEMBAWA BERNAS KELUAR DARI BURSA MEMPUNYAI SATU KEPELIKAN.] *'KEGHAIRAHAN SYED MOKHTAR AL-BUKHARY UNTUK MEMBAWA BERNAS KELUAR DARI BURSA MEMPUNYAI SATU KEPELIKAN.*

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - [PANAS] Penyumbang Dana UMNO Sabah, Michael Chia Dihukum Penjara Dan Sebatan - Saman RM2 Juta - Siapa Yang Sudah Sabotaj Ust Hadi Dan Soal Kompetensi Peguam PAS - [EDISI SERAM] Bergambar - Jenazah Lengkap Dikafan Ditinggal Di Tepi Jalan [PANAS] Penyumbang Dana UMNO Sabah, Michael Chia Dihukum Penjara Dan Sebatan Posted: 27 Feb 2014 01:05 AM PST Ahli Perniagaan, Chia Thien Foh atau lebih dikenali sebagai Micheal Chia dikenakan hukuman penjara setahun dan satu sebatan selepas disabitkan bersalah dalam skand... more »

Kopi perangsang seks kantoi

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
UALA LUMPUR - Sebuah syarikat dikesan mengaut keuntungan tanpa memikirkan nyawa orang awam apabila mengeluarkan serbuk kopi yang mengandungi racun di dalamnya. Namun, ia berakhir apabila anggota penguat kuasa Farmasi Jabatan Kesihatan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JKWPKL) dan Jakim membuat serbuan ke atas premis syarikat terbabit, semalam. Ketua Cawangan Penguat Kuasa Farmasi JKWPKL Adnan Salimin berkata, serbuan itu dilakukan hasil maklumat orang awam serta risikan pihaknya selama sebulan. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure... more »

Seorang Bangladesh Bunuh Diri Tergantung Dipokok......

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Oh! Media [image: Maklumat yang kami terima dari orang ramai mengenai satu kejadian bunuh diri yang berlaku awal pagi tadi. Lelaki yang dipercayai berbangsa Bangladesh ni telah mengantung dirinya di sebatang pokok. Sebarang info lanjut boleh kongsikan di whatapps kami 0129231562.] *Maklumat yang kami terima dari orang ramai mengenai satu kejadian bunuh diri yang berlaku awal pagi tadi. Lelaki yang dipercayai berbangsa Bangladesh ni telah mengantung dirinya di sebatang pokok. * * Sebarang info lanjut boleh kongsikan di whatapps kami 0129231562.*

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
MiLo SuaM ------------------------------ Kenapa Dr. Maurice Bucaille Memeluk Islam Selepas Bedah Mumia Firaun? Posted: 26 Feb 2014 09:50 PM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Miri ‪#‎BERSIH‬ 2.0 - Perbicaraan bermula pd 5-9.5.14 jm 9am di Mahkamah Tinggi Miri. Zulhaidah vs PDRM.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Zulhaidah Suboh [image: Zulhaidah Suboh's photo.] [image: Zulhaidah Suboh's photo.]

Mufti mahu teruskan legasi Abdul Taib Mahmud ...

alhusseyn at al-Husseyn - 3 hours ago
Masih ingat dengan individu yang pernah diwar-warkan menjadi calon PKR di Parlimen Perlis PRU-13 lalu? yang tak semena-mena kemudiannya dia mengumumkan menyokong BN pula..... Hasan Ali, Dr Juanda, Muhyiddin ....laporannya di NST *di sini* Tidak lain, tidak bukan, itulah Dr Juanda Jaya, Mufti Perlis yang telah menyatakan kesediaanya menjadi calon mewakili Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), ekoran pengosongan kerusi DUN Balingian oleh Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud yang meletakkan jawatan Jumaat ini. "Sebagai orang yang dididik oleh Abdul Taib selama ini, say... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Khalid tak setuju dengan UMCEDEL - Spin baru Teresa: M'kini ada bukti UMNO guna bomoh? - Penduduk Kajang dalam bahaya keselesaan palsu - Isu air: Kerajaan Selangor Telah Diingatkan Sejak 2010 Khalid tak setuju dengan UMCEDEL Posted: 26 Feb 2014 10:30 PM PST Unspinners dah kata SINI survey UMCEDEL hanya menunjukkan 0.86% pengundi Kajang mahukan Anwar sebagai MB. Kak Wan pun dah konar kata tak semesti Anwar jadi MB SINI. Kini Khalid pula tak setuju kajian UMCEDEL? BUkan itu saja, UMCEDEL kata sedia ... Elok ... more »

Wanita Nyaris Maut Kereta Di Penuhi Simen Basah

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Sepasang kekasih yang tengah memandu kereta terperangkap di dalam timbunan simen basah di Fuzhou, Fujian, China. Dipetik dari Orange.co.uk, kejadian mencemaskan ini dialami Lok Wan, 39 tahun dan sang kekasih Yin Min Tai, 35 tahun. Insiden itu berlaku ketika kedua-duanya cuba melalui di laluan motosikal untuk berpatah balik. Ketika cuba membuat pusiangan, dari arah belakang sebuah lori hotmix mengandungi campuran simen basah tidak sempat untuk mengelak. Pertembungan pun berlaku. Akibat dari kejadian itu, menyebabkab lori tersebut tertumpahkan seluruh beban simen basah ke kereta ter... more »

PEGAWAI NAJIB ENGGAN JUMPA RAFIZI HANTAR MEMORANDUM KES RASUAH BALAK TAIB MAHMUD.

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
[image: Photo: Khamis, Februari 27, 2014. PEGAWAI NAJIB ENGGAN JUMPA RAFIZI HANTAR MEMORANDUM KES RASUAH BALAK TAIB MAHMUD. Ini saya wakil rakyat, bagaimana rakyat biasa - Rafizi. PUTRAJAYA: Selepas setengah jam 'ditolak sana sini' oleh pegawai di pejabat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli dan Adun Batu Lintang See Chee How akan menghantar memorandum berhubung kes rasuah balak bekas Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud melalui pos. Rafizi yang ditemui di pekarangan Jabatan Perdana Menteri kecewa apabila pegawai Najib enggan berj... more »

Penyumbang Dana UMNO Sabah, Dihukum Penjara Dan Sebat..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Ahli Perniagaan, Chia Thien Foh atau lebih dikenali sebagai Micheal Chia dikenakan hukuman penjara setahun dan satu sebatan selepas disabitkan bersalah dalam skandal penipuan bernilai RM 2.5 juta sepuluh tahun lalu. Hakim Mahkamah Sesyen, Elsie Primus semalam memutuskan pihak pembelaan gagal untuk menimbulkan sebarang keraguan munasabah dan mensabitkan tertuduh bersalah melakukan kesalahan dibawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 511 Kanun Keseksaan. Ketika memberi alasan penghakiman, Elsie menyatakan dalam kes ini saksi telah menyatakan bahawa tertuduh telah me... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ WAJAH DALAM VIDEO ITU SEAKAN ANWAR IBRAHIM, APAKAH PETANDA INI? Posted: 26 Feb 2014 10:07 PM PST Apa sudah jadi? Apakah petanda ini? Masuk gereja untuk pertahan kalimah suci Allah SWT diguna oleh orang lain? Kerana nak undi penganut Kristian? Sanggup membiarkan Haji Hadi dihina dan dimalukan di seluruh dunia? KEJAYAAN PERJANJIAN AIR: MB KHALID SECARA PERIBADI SERU SOKONG BN DI KAJANG Posted: 26 Feb 2014 09:30 PM PST KERAJAAN SELANGOR AMBIL ALIH KONSESI AIR, UMUM TIGA TANGGUNGJAWAB UTAMA Kerajaan Selang...more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Apabila ketagih dengan kuasa, semua janji dilupakan - Rafizi: Siasat semula Musa Aman - PRK Kajang : Gelanggang jatuhkan Najib? - Kenapa dengki saya tutup aurat - Felixia Yeap - Mangsa jiran nafsu songsang - PKR Siasat Laporan Azmin Saman Suara Keadilan - Micheal Chia dipenjara 1 tahun dan 1 sebatan kerana menipu Apabila ketagih dengan kuasa, semua janji dilupakan Posted: 26 Feb 2014 11:21 PM PST Pada sekitar 1985/86 kedengaran rakyat dan ahli-ahli Umno sendiri tidak begitu selesa dengan perkembangan baru... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ - Ini Solat Hajat Minta Hujan Atau Solat Hajat Untuk Hadi Awang ??? - Lepas Kantoi Fitnah Calon PKR, Ulama PAS Arah Ahli PAS Buat Solat Hajat Untuk Hadi... - Kerana Klip Video Ini, Penyokong Anwar Panas Hati Dengan Herman Tino - Nak Tahu Bagai Mana Cinabeng Hancurkan Perniagaan Umat Islam??? Ini Solat Hajat Minta Hujan Atau Solat Hajat Untuk Hadi Awang ??? Posted: 26 Feb 2014 10:23 PM PST Ok ceritanya senang je. Kalau betul solat hajat itu minta Allah turunkan hujan kenapa tak buat di dalam masjid? Bukankah... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Gaya Peneroka ------------------------------ HUKUM MEMBELA ANJING Posted: 26 Feb 2014 08:23 AM PST Fais Al-Hajari Sekadar perkongsian yg dikopipes. Almaklum la..aku x terer An-Nawawi menyebut di dalam Al-Minhaj: "Yang disebut najis itu adalah setiap cecair yang memabukkan, anjing babi dan apa-apa yang lahir daripada keduanya…" (Mughni Al-Muhtaj, Khatib Syarbini:1/110). Kata al-Qardhawi, hukum membela anjing sebagai binatang kesayangan (hobi) adalah haram, yakni diharamkan oleh Rasulullah. Dalilnya: Daripada Sufyan bin Abu Zuhair, bahawa Nabi SAW bersabda: Barang siapa meme... more »

Hukum makmum mengangkat tangan ketika khatib berdoa khutbah Jumaat.

Lenggang Kangkung at TAZKIRAH - 4 hours ago
* Petikan dari buku koleksi fatwa-fatwa Mufti Kerajaan Negeri Johor jilid 1 oleh al-Allamah Dato' Syed Alwi bin Tahir al-Haddad, halaman 68 - 69, terbitan Bahagian Penerbitan Jabatan Agama Johor, cetakan ke-3 (1981) Perkara: Hukum menadah tangan ketika khutbah dibaca Soal: Bagaimanakah caranya doa pada hari Jumaat pada khutbah yang kedua wajibkah bagi makmum menadah tangan amin. *Jawab: Tidak wajib dan tidak sunat.* Perkara: Menadah tangan kerana doa khatib Soal: Waktu khatib di atas mimbar membaca khutbah maka apakala dibaca doa bagi sekelian muslimin bolehkah sekelian makmum itu ... more »

[PANAS] Penyumbang Dana UMNO Sabah, Michael Chia Dihukum Penjara Dan Sebatan

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Ahli Perniagaan, Chia Thien Foh atau lebih dikenali sebagai Micheal Chia dikenakan hukuman penjara setahun dan satu sebatan selepas disabitkan bersalah dalam skandal penipuan bernilai RM 2.5 juta sepuluh tahun lalu. * *Hakim Mahkamah Sesyen, Elsie Primus semalam memutuskan pihak pembelaan gagal untuk menimbulkan sebarang keraguan munasabah dan mensabitkan tertuduh bersalah melakukan kesalahan dibawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 511 Kanun Keseksaan. Ketika memberi alasan penghakiman, Elsie menyatakan dalam kes ini saksi telah menyatakan... more »

Benarkah Daim Zainuddin adalah "Tangan Ghaib" Dalam Pemecatan DS Anwar?

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Harian Pendang [image: Photo: Sebarkan. Ok..hari tu cuma pengenalan cerita tun daim..ada yang cakap,kenapa HP mesti kacau,biarla,die kan melayu... Hehe..untuk rekod,HP tak pernah kacau org melayu buat duit,tak pernah usik TS Syed Mokhtar,Taib Mahmud,Azman Yahya,Rashid Hussein dan rakan seangkatan mereka.. Cuma HP hairan apabila nama Tun Daim tak pernah tersenarai dlm list org terkaya..walaupun mungkin beliau adalah orang terkaya di Malaysia dan menurut anggaran,beliau mungkin berada di kedudukan antara 30 orang terkaya di dunia???.Anda terkejut?kopiah terjatuh?serban tercabut?jangg... more »
SHAH ALAM - *" Inilah jenaka hebat abad ini. Rakyat boleh menilai siapa yang menipu rakyat.Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak jangan anggap rakyat kini tidak bermaklumat,"* demikan menurut Naib Presiden Pas Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man apabila diminta untuk mengulas mengenai kenyataan PM semalam yang meminta rakyat elak ditipu janji-janji pembangkang. Menurutnya, kerajaan BN sebelum ini pernah menjanjikan pelbagai 'bulan dan bintang' kepada rakyat namun sehingga kini janji-janji tersebut belum dapat dilaksanakan oleh kerajaan. Oleh itu tambahnya, PRK Dun Kajang bakal menya... more » 

Blogger Home. 

HTML NOTE FOR SHARE: 

<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: