Ahad, 9 Mac 2014

3642. Cara seorang jaguh berdakwah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

Cara Jaguh Tinju Muhammad Ali 

Menasihati Anak Perempuannya Agar Berhijab

Satu insiden yang berlaku apabila anak perempuan Muhammad Ali tiba di rumahnya memakai pakaian yang agak mendedahkan.

Berikut adalah cerita seperti yang diberitahu oleh salah seorang daripada anak-anak perempuannya:

Apabila kita tiba dirumah, seorang pemandu diiringi adik perempuan saya, Laila, dan saya sehingga ke dalam rumah. Seperti biasa, ayah akan bersembunyi di sebalik pintu menunggu untuk menakut-nakutkan kami. Kami disapa dengan pelukan dan ciuman oleh ayah.

Ayah saya melihat saya dan beliau berkata sesuatu yang saya tidak akan lupa sampai bila-bila iaitu, "Hana, segala-galanya yang dicpta Allah SWT berharga di dunia dilindungi dan sukar untuk kita dapat.

Di manakah kita boleh dapat berlian? Jauh ke dalam tanah, ditutup dan dilindungi. Di manakah kita boleh dapat mutiara? Jauh di bawah lautan, ditutup dan dilindungi dengan cangerang yang indah. Di manakah kita boleh dapat emas? Jauh ke dalam lombong, ditutup dengan lapisan dan lapisan batu. Kita perlu bekerja keras untuk mendapatkannya. "

Dia memandang saya dengan mata yang serius. "Tubuhmu suci wahai anakku. Kau jauh lebih berharga daripada berlian dan mutiara, dan harus ditutupi dan dilindungi juga. "

*Sumber dari 

Terkini: Serpihan pesawat dijumpai, mungkin milik MH 370

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 minutes ago
*serpihan terbabit ditemui di kawasan longitud 103.29 darjah timur dan latitud 6.42darjah utara.* KUALA LUMPUR: Beberapa serpihan pesawat dilaporkan ditemui di luar pantai Timur Barat Malaysia, namun ia masih belum dapat disahkan sebagai milik pesawat MH370 milik Malaysia Airlines yang hilang. Pegawai kanan Pentadbiran Penerbangan Awam China, Li Jiaxiang berkata, serpihan terbabit ditemui di kawasan longitud 103.29 darjah timur dan latitud 6.42 darjah utara. “Penemuan ini bagaimanapun masih menanti pengesahan daripada pasukan mencari yang tiba di lokasi,” ujarnya di dalam sa... more »

Pesawat MH370 Dikesan Radar Tentera Patah Balik Ke KLIA, Kata TUDM

noreply@blogger.com (Waazin Aiman) at OhDunia Dot My - 5 minutes ago
*Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) tidak menolak kemungkinan pesawat Malaysia Airlines (MAS), MH370 berpatah balik ke Lapangan Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) selepas dikesan dengan radar tentera.* Jeneral Tan Sri Datuk Sri Rodzali Daud pada sidang media di Hotel Sama-Sama mendedahkan wujud isyarat MH370 cuba berpatah balik berdasarkan maklumat daripada radar TUDM. "Kami memiliki rakaman. Kami mendapati terdapat kemungkinan pesawat cuba berpatah balik," kat Rodzali hari ini. "Ia dikesan dalam radar, kami lihat semula rakaman dan terdapat isyarat kemungkinan pesawat tersebut cu... more »

Datin Wan Azizah calon KEADILAN PRK DUN Kajang

ReJaM© at MiLo SuaM - 26 minutes ago
KEPUTUSAN Mahkamah Rayuan yang mengetepikan pembebasan Dato Seri Anwar Ibrahim oleh Mahkamah Tinggi sebelum ini, dalam kes fitnah liwat, telah mengakibatkan kelayakan beliau terbatal untuk bertanding di DUN Kajang. ‎Berikutan keputusan itu, Pakatan Rakyat dilaporkan telah sebulat suara memilih Datin Dr Wan Azizah sebagai pengganti Anwar Ibrahim. Pengumuman itu dibuat sebentar tadi di Bilik

Terubat rasa,Wan Azizah ganti Anwar di Kajang.

mantaro at SISI BUKIT - 29 minutes ago
PR hari ini mengumumkan DS Wan Azizah sebagai calon untuk Dun Kajang.Perkara ini diumumkan DS Anwar Ibrahimdalam sidang akhbar PR di Kajang.(klik info lain)

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 36 minutes ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - #PrayforMH370 : ANTARA BAIK DAN JELIK... - #PrayforMH370: BILA OSTAD DAN PELAWOK KEPALA LUTUT BERBICARA... - #PrayforMH370 : TERESA COCK TUDUH ORANG ISLAM DALANG MH370 HILANG - #PrayForMH370 : Kenyataan Terkini #MalaysiaAirlines Berkenaan Insiden. - #PrayForMH370 : Mengapa Maklumat #MH370 Lewat? #MalaysiaAirlines - PALING BERAT IALAH BALA ALLAH KERANA LIWAT, KEPUTUSAN MAHKAMAH HANYA HUKUMAN DUNIAWI - #PrayForMH370 : Kenyataan Rasmi Dari MAS, Pesawat Masih Dijejak. - #PrayForMH370 : Usaha-... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 36 minutes ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ - Kuliah Terbaik Isu Terkini Tragedi MH370 Dan Isu Liwat.Ust.Ahmad Jailani (Peguam Syarie) - Pasport curi tambah lagi misteri kehilangan MH370 - Bukti Google Translate Terjemah God Sebagai Allah. - Pesawat Mas Terhempas,Malaysia Tunggu Pengesahan Vietnam Kuliah Terbaik Isu Terkini Tragedi MH370 Dan Isu Liwat.Ust.Ahmad Jailani (Peguam Syarie) Posted: 08 Mar 2014 10:15 PM PST Pasport curi tambah lagi misteri kehilangan MH370 Posted: 08 Mar 2014 09:10 AM PST Pihak berkuasa sedang menyiasat kemungkinan wuj... more »

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 49 minutes ago
PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH ------------------------------ Negara Berduka 2 Peristiwa musibah hampir serentak Posted: 08 Mar 2014 06:13 PM PST Terlalu banyak teori dan spekulasi .. Sudah ditemui, belum ditemui. Terhempas, dirampas, dibom pengganas. Banyak benda pelik berlaku. Ada diantaranya..1.Misteri kehilangan pesawat MH370. 2.Kapal Terbang MAS Terhempas Akibat Kehabisan Minyak - Video Kali terakhir MAS mengalami "major accident ialah pada tahun 1977 di Tanjung Kupang melibatkan 100 korban nyawa. Selepas kejadian itu, Mas tidak pernah mengalami " major accident"deng... more »

Ustaz Moden's Weblog

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 49 minutes ago
Ustaz Moden's Weblog ------------------------------ Jangan mudah mengkafir – Habib Syech Posted: 08 Mar 2014 08:38 PM PST [image: re_07.1.jpg] ADA semacam tarikan atau aura tersendiri sebaik berpeluang mendekati tokoh pendakwah dan qasidah terkenal Indonesia, HABIB SYECH AS SEGGAF. Wajahnya tenang serta tutur katanya yang lembut tetapi penuh hemah mampu membuatkan seseorang tertarik untuk mendengar bicaranya lebih mendalam. Walaupun berasal dari Indonesia namun namanya kini semakin harum di tanah air. Ketika acara Kembara Dakwah: Malam Cinta Rasul diadakan di Dataran Merd... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 55 minutes ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ - Update MH 370: Sidang Media Penuh Najib... - Update MH 370: Kaunter Pasport Khas Untuk Keluarga Mangsa MH370 - Berita Terkini MH 370... Update MH 370: Sidang Media Penuh Najib... Posted: 08 Mar 2014 03:51 AM PST Sidang media (penuh) Najib arah perluaskan kawasan pencarian. Update MH 370: Kaunter Pasport Khas Untuk Keluarga Mangsa MH370 Posted: 08 Mar 2014 02:45 AM PST Imigresen akan membuka kaunter khas pasport untuk keluarga mangsa flight MH370 di ibupejabat imigresen presint 2 putrajaya mulai esok dan kel... more »

MH370 Hilang - FBI Tidak Tolak Kemungkinan Aspek Keganasan Dalam Pesawat

noreply@blogger.com (Waazin Aiman) at OhDunia Dot My - 57 minutes ago
*Media Amerika Syarikat (AS) melaporkan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) tidak menolak aspek keganasan atau faktor lain sebagai punca kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370.* Seorang pegawai kerajaan AS dilaporkan berkata penglibatan FBI itu disebabkan tiga daripada penumpang merupakan rakyat AS. FBI menghantar satu pasukan terdiri daripada ejen dan pakar teknikal bagi membantu siasatan kehilangan pesawat MH370. Sementara itu, agensi berita Perancis AFP melaporkan pengeluar semikonduktor di Texas sebagai berkata 20 pekerjanya disahkan antara penumpang pesawat berken... more »

Operasi Mencari Dan Menyelamat Pesawat MH370 Diperhebat Hari Ini - DCA

noreply@blogger.com (Waazin Aiman) at OhDunia Dot My - 57 minutes ago
*Operasi mencari dan menyelamat pesawat MH370 yang berlangsung tanpa henti sejak semalam diperhebat pagi ini dengan tambahan tiga pesawat.Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azharuddin Abdul Rahman berkata setakat ini operasi tidak menemukan sebarang kesan.* "Setakat ini tidak ada apa yang dapat dilaporkan dan tidak ada apa yang dijumpai pasukan yang berada di perairan Laut China Selatan atau di tempat yang dilaporkan hilang berdasarkan radar itu," katanya dalam sidang media di sini hari ini. Beliau berkata sepanjang malam tadi, operasi mengesan pesawat itu dilaku...more »

Tumpahan Minyak Pesawat MH370? Belum Ada Jawapan Rasmi Dari Vietnam

noreply@blogger.com (Waazin Aiman) at OhDunia Dot My - 57 minutes ago
*Kerajaan Malaysia telah menghubungi Vietnam untuk pengesahan bahawa tumpahan minyak, mungkin berkaitan dengan kehilangan penerbangan MH370 Malaysia Airlines, dikesan di Laut China Selatan.* "Pihak berkuasa Vietnam tidak memaklumkan kepada kita mengenai penemuan itu. Kami membacanya dalam berita. Kami bertanya tetapi kami belum menerima lagi jawapannya," kata Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman. Ini ekoran laporan berita bahawa dua tumpahan minyak telah dikesan oleh pihak berkuasa Vietnam di kawasan hujung paling selatan Vietnam. Tidak ada ... more »

Sembilan Kawasan Catat Bacaan IPU Tidak Sihat Setakat Jam 7 Pagi Ini

noreply@blogger.com (Waazin Aiman) at OhDunia Dot My - 57 minutes ago
[image: Sembilan Kawasan Catat Bacaan IPU Tidak Sihat Setakat Jam 7 Pagi Ini] Sembilan kawasan mencatat bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) tidak sihat setakat pukul 7 pagi ini. Menurut laman web Jabatan Alam Sekitar (JAS), kawasan yang mencatat IPU melebihi 100 ialah Nilai (102), Seri Manjung (104), Banting (135), Kuala Selangor (153), Pelabuhan Kelang (155), Petaling jaya (123), Shah Alam (123), Batu Muda (101) dan Putrajaya (108). IPU pada tahap antara 0 dan 50 adalah baik, sederhana (51-100), tidak sihat (101-200), sangat tidak sihat (201-300) dan berbahaya (lebih 301). JA... more »

Kehilangan MH370 - MAS Bersedia Dengan Kemungkinan Paling Buruk

noreply@blogger.com (Waazin Aiman) at OhDunia Dot My - 57 minutes ago
*Malaysian Airlines (MAS) bersedia dengan kemungkinan terburuk dalam meneruskan operasi mencari dan menyelamatkan pesawat MH370 yang hilang pagi semalam dengan bekerjasama dengan syarikat pemulihan bencana daripada Amerika Syarikat.* "Syarikat penerbangan akan terus bekerjasama dengan pihak berkuasa dalam memberi bantuan. Persediaan berdepan dengan situasi paling buruk, seorang pakar pengurusan pemulihan bencana dari Atlanta, Amerika Syarikat akan membantu MAS menghadapi saat sukar ini. Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam, Datuk Azharuddin Abdul Rahman bercakap kepada media pad... more »

Pasukan Kesihatan Tangani Kes Trauma Ahli Keluarga Penumpang MH370

noreply@blogger.com (Waazin Aiman) at OhDunia Dot My - 57 minutes ago
*Sekumpulan pasukan kesihatan ditempatkan di The Everly Hotel di Sepang untuk menangani kes-kes trauma dalam kalangan waris dan keluarga penumpang pesawat MH370 yang dilaporkan hilang awal pagi semalam.* Menurut seorang petugas kesihatan yang enggan namanya disiarkan, sebanyak 25 petugas kesihatan termasuk doktor dan jururawat bertugas secara giliran. Katanya, setiap kumpulan dianggotai lima orang yang bertugas selama enam jam. "Kami bertugas untuk menenangkan keluarga penumpang yang trauma dan setakat ini terdapat beberapa ahli keluarga penumpang telah dirawat," katanya kepada Be... more »

[TERKINI] Radar Tentera Kesan MH370 Patah Balik, Serpihan MH370 Ditemui

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
M*H370 dikesan radar tentera patah balik ke KLIA, kata TUDM* Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) tidak menolak kemungkinan pesawat Malaysia Airlines (MAS), MH370 berpatah balik ke Lapangan Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) selepas dikesan dengan radar tentera. Jeneral Tan Sri Datuk Sri Rodzali Daud pada sidang media di Hotel Sama-Sama *mendedahkan wujud isyarat MH370 cuba berpatah balik berdasarkan maklumat daripada radar TUDM. "Kami memiliki rakaman. Kami mendapati terdapat kemungkinan pesawat cuba berpatah balik," kat Rodzali hari ini. "Ia dikesan dalam radar, kami lihat sem... more »

Wan Azizah ganti Anwar Ibrahim bertanding di Kajang!!!

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sekali lagi menggantikan suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim, kali ini dengan menggantikan ketua pembangkang itu bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang. Wan Azizah diumumkan sebagai calon di Bilik Gerakan Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang di Batu 12 hari ini yang diumumkan sendiri oleh Anwar. Anwar terlucut kelayakan untuk bertanding di kerusi yang dikosongkan penyandang daripada PKR iaitu Lee Chin Cheh selepas Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman penjara lima tahun atas kesalahan meliwat bekas pembantunya Saiful Bukhari Azl... more »

Wan Azizah Ganti Anwar Di Kajang.

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Terkini dari Kajang. Wan Azizah disahkan akan bertanding bagi kerusi Dun Kajang mengantikan Anwar susulan dari kes liwat yang menyabitkan Anwar Ibrahim dijatuhi hukuman bersalah dan bakal berdepan hukuman penjara 5 tahun jika gagal mengenepikan hujah pendakwaan dalam proses rayuan yang dijangka akan difailkan dalam minggu ini. Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Dr Wan Azizah

#MH370: Serius .. apa makna bila penumpang guna empat passport palsu!!

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
Perkembangan terbaru memetik Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein sebagai mengesahkan bahawa empat penumpang MH370 yang masih hilang menggunakan pasport palsu. Menurut Menteri Pertahanan itu, perkembangan lanjut mengenai empat penumpang itu akan didedahkan dari semasa ke semasa selepas siasatan dijalankan. Unit Anti Pengganas serta FBI sedang menjalankan siasatan mengenainya. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your browser. Terdahulu menurut akhbar The Guardian melaporkan du... more »

Jom Lihat Proses Pembuatan Trofi Oscar

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Everything is simpler that I’ve been thinking. A very interesting process. Check out how they make Oscar statues. Enjoy.

WoW!!! (Ada Video) Inilah Wajah Calon PKR Untuk Pilihanraya Kecil DUN Kajang.. Teka-Teki Pihak Musuh Tersasar, Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
KEADILAN hari ini mengumumkan presidennya Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai calon baru untuk pilihan raya kecil DUN N25 Kajang. Datin Seri Wan Azizah dipilih bagi menggantinya ketua umum, yang juga suaminya, yang hilang kelayakan bertanding selepas dijatuhkan hukuman lima tahun penjara ekoran pertuduhan meliwat. Keputusan itu diumumkan oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim sendiri dalam sidang media di Bilik Gerakan KEADILAN Pilihanraya Kecil Kajang Batu 12, Kajang hari ini. Mahkamah Rayuan Putrajaya membenarkan penangguhan hukuman kepada DSAI dengan jaminan RM10,000. Wan Azizah bak... more »

DATIN SERI WAN AZIZAH CALON KEADILAN/PR PRK KAJANG GANTI DSAI!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*KEADILAN hari ini mengumumkan presidennya Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai calon baru untuk pilihan raya kecil DUN N25 Kajang.Datin Seri Wan Azizah dipilih bagi menggantinya ketua umum, yang juga suaminya, yang hilang kelayakan bertanding selepas dijatuhkan hukuman lima tahun penjara ekoran pertuduhan meliwat.Keputusan itu diumumkan oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim sendiri dalam sidang media di Bilik Gerakan KEADILAN Pilihanraya Kecil Kajang Batu 12, Kajang hari ini.Mahkamah Rayuan Putrajaya membenarkan penangguhan hukuman kepada DSAI dengan jaminan RM10,000.* ... more »

PenangWasabi

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
PenangWasabi ------------------------------ Kehilangan pesawat MH370 : Obama juga turut bersimpati? Posted: 08 Mar 2014 08:54 AM PST Obama juga turut bersimpati. Tetapi ada jugak rakyat Malaysia yang tidak bersimpati malah ambil peluang untuk menyalahkan kerajaan. Teruskan berdoa ! InsyaAllah. Penang Wasabi.. You are subscribed to email updates from Penang Wasabi To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

TERKINI - Menteri Lapor Pesawat Hilang #MH370 Berpatah Balik Ke KLIA.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Sidang media tadi. Yang baru saja berlalu beberapa minit telah merekodkan kenyataan Hishammuddin yang mengatakan bahawa ;* *1. Setelah berbincang dengan beberapa agensi berkaitan dalam dan luar negara, setelah meneliti kesemua maklumat yang ada, menteri mengatakan bahawa pesawat Boeing #MH370 mungkin telah berpatah semula ke KLIA.* *2. Maksudnya, ketika penerbangan ke Beijing, dan tiba2 di separuh jalan, pilot membuat keputusan untuk berpatah balik ke KLIA.* *3. Menteri berkata ini antara kemungkinan yang difikirkan telah berlaku.* *Dan menteri juga enggan mengulas lanjut... more »

Hanya 2 Pasport Palsu Dalam Pesawat #MH370 - Salah Seorang Tersenarai Di Interpol - Pesawat Mungkin Dilencong Ke Nepal

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Seperti yang dipetik dari agensi berita antarabangsa, CNN. BREAKING 1100 hrs: Maklumat terkini. Satu daripada dua pasport yang dicuri disahkan berada dalam pangkalan data Interpol menurut satu sumber dipetik CNN.Pasport warganegara Itali telah pun berada dalam siasatan mereka dan menggesa Malaysia Airlines memberikan maklumat lebih terpeinci tentang identiti setiap penumpang dari 14 buah negara

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Tiga Hakim Mahkamah Rayuan Dihina Oleh Zunar - Nasrudin Tantawi Bidas Nizar & Leman Raja Lawak #PrayForMH370 - Berdoalah Untuk Pesawat MH370 #PrayForMH370 - Siapa Identiti Sebenar Seorang Lelaki Itali Atas Kapal Terbang MAS Yang Hilang? #PrayForMH370 - Aznil Nawawi Bidas Nizar Jamaluddin Kerana Tweet Perkara Tidak Sepatutnya Tentang Pesawat MH370 - Senarai Nama Krew & Penumpang Malaysia Dalam Pesawat MH370 Tiga Hakim Mahkamah Rayuan Dihina Oleh Zunar Posted: 08 Mar 2014 05:49 PM PST Sampai bila peng... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ Kapalterbang MAS terhempas - Malu ler dengan Negara Republik Of China. Posted: 08 Mar 2014 02:14 AM PST Walau pun negaranya yang paling ramai mempunyai rakyat dalam dunia, namun pemimpinnya dari Presiden dan Perdana Menteri sama-sama ambik berat rakyat mereka. Chinese leaders urge Malaysia flight emergency response English.news.cn | 2014-03-08 16:12:25 | Editor: Zhu NingzhuBEIJING, March 8 (Xinhua) -- Chinese President Xi Jinping and Premier Li Keqiang on Saturday urged emergency measures over the missing Malaysian... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Konvensyen PR Ke5: Yb Ds Anwar Ibrahim (Ucapan Penuh) - FBI bantu siasat kehilangan pesawat MH370 - Apa kita tahu dan tidak mengenai MH370 - Singapura tawar kapal selam cari MH370..!! - Kak Wan: Lap air mata teruskan perjuangan - Bang Mat: Selesai isu dalaman sebelum PRU14 - Yb Tan Kok Wai: Umno mulut manis tapi hati busuk - Yb Iskandar: Pakatan harapan baru rakyat - Kes Anwar jadikan PR lebih kuat - PR akan putuskan calon Kajang esok - PR boikot sidang parlimen 11 Mac - PR rakam doa kesela... more »

MH370 mungkin berpatah balik kata Pemangku Menteri..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Pihak berkuasa Malaysia kini menyiasat keseluruhan penumpang pesawat MH370 selepas didapati sekurang-kurangnya empat penumpang dengan identiti mencurigakan di atas pesawat yang hilang pagi semalam. Dua lelaki, warga Itali dan Austria, memberitahu mereka tidak menaiki Boeing 777-200ER yang berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) ke Beijing jam 12.40 pagi pada hari Sabtu. Ia terputus hubungan dengan pengawal trafik lapangan terbang pada jam 1.30 pagi dan tidak tiba di Beijing. "Kami sedang menyiasat keseluruhan kejadian, bukan hanya empat penumpang," kata Me... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ - [LIVE NOW ] Perbezaan Hukum Civil Dan Syariah (Ulasan Kes Liwat DSAI dan Hukum kifarah) - Us tAhmad Jailani - MAI KITA KAJI KES NI SAMA-SAMA... - Rafizi sudah jangka Anwar akan kena penjara -Jangan percaya dengan Umno [LIVE NOW ] Perbezaan Hukum Civil Dan Syariah (Ulasan Kes Liwat DSAI dan Hukum kifarah) - Us tAhmad Jailani Posted: 08 Mar 2014 05:05 AM PST MAI KITA KAJI KES NI SAMA-SAMA... Posted: 08 Mar 2014 04:49 AM PST Rafizi sudah jangka Anwar akan kena penjara -Jangan percaya deng... more »

DS Najib,suruhlah rakyat Malaysia Solat Hajat.

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
Kerajaan Selangor melalui Exco Hal Ehwal Islam ,YB Tuan Haji Sallehen Mukhyi meminta setiap Masjid di Selangor menunaikan solat hajat agar usaha mencari pesawat MH370 dipermudahkan. Tak dengar pula DS Najib ,Perdana Menteri Malaysia menyuruh rakyat Malaysia menunaikan solat hajat. Arahan Solat Hajat Mohon Keselamatan & Kejayaan Operasi Menyelamat Pesawat MAS Hilang 1. Dewan Ulamak PAS Pusat berkongsi kesedihan dan kebimbangan ahli keluarga terhadap status keselamatan 239 penumpang MAS MH370 dengan Boeing 777-200 menuju ke Beijing dari Kuala Lumpur yang terputus hubungan dengan menara...more »

Terkini!!! (Video) Menteri Tidak Tolak Kemungkinan Pesawat MH370 Berpatah Balik.. Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
Hishammuddin Hussein. *SEPANG:* Kerajaan Malaysia sedang menyiasat kemungkinan pesawat MH370 berpatah balik sehingga membawa kepada misteri kehilangan pesawat tersebut. Oleh itu, misi mencari dan menyelamat telah diperluaskan meliputi lebih banyak kawasan, kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein pada sidang media yang diadakan kira-kira pukul 11.30 pagi Ahad. Pusingan kembali adalah istilah penerbangan bagi sebuah pesawat yang berpatah balik ke lapangan terbang akibat kerosakan atau kegagalan fungsi sistem didalam pesawat. "Kami turut mengesahkan tumpahan mi... more »

NOH OMAR SECARA TERUS TERANG MEMBERITAHU SELURUH DUNIA BELIAU SEMPAT BERSANTAI DENGAN NAJIB DAN MUHYIDDIN KETIKA NEGARA GEMPAR DAN SEDIH DENGAN TRAGEDI PESAWAT MH370 HILANG!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*"Minum pagi sambil bersantai dgn pm n tpm d kem ilmu janda baik. Isu kehilangan flight MAS n prk kajang antara topic perbualan kami".Itulah ayat yang terdapat di page rasmi akaun Facebook Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap Ahli Parlimen Tanjung Karang dan bekas Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani.Rakyat gempar dan sedih serta memerlukan suatu tindakan yang pantas dan cuntas dari pemimpin tertinggi negara, Noh Omar dengan rasa megah dan selambau batu tanpa rasa malu beritahu dia sedang minum pagi dengan PM dan TPM sambil bersantai di Kem Institut... more »

MH370 : Apa kita tahu dan tidak tahu....

Orang ni at Orang ni - 3 hours ago
Ahli keluarga penumpang MH370 turut berkumpul di Lapangan Terbang Beijing, China bagi mendapatkan berita terkini. - Gambar Reuters.Penerbangan MH370 masih lagi hilang lebih 24 jam dengan 239 penumpang dalam pesawat, pihak berkuasa memperluaskan usaha mencari dan menyelamat ke seluruh Laut Cina Selatan dan termasuklah Selat Melaka. Pesawat Malaysian Airlines (MAS) Boeing 777-200ER berlepas pada 12.40 pagi pada Sabtu dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) tetapi gagal tiba di Beijing pada 6.30 pagi hari sama. *Di bawah adalah apa yang kita tahu mengenai MH370:* * Pener... more »

Sanggupkah Anda Naik Laluan Kabel Mengerikan Seperti Ini

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Penduduk sebuah kampung di kawasan gunung terpencil di Hubei Province Tengah China telah bergantung pada kabel panjang untuk menyeberangi lembah selama 16 tahun. Kampung terpencil Yushan, yang terletak di Enshi Tujia dan Miao, Wilayah di Hubei, adalah 150 kilometer dari daerah pekan yang terdekat. Dikelilingi oleh tebing dan lembah yang dalam, kampung tanpa jalan-jalan ke dunia luar. Dibina pada tahun 1997, kabel panjang dan sangkar keluli yang digantung 480 meter di udara bagi membantu penduduk kampung tempatan bukan sahaja perjalanan, tetapi untuk membawa masuk bekalan. ... more »

EDISI AJAIB ... SELAMA 13 TAHUN SEORANG WARGA CHINA PENGIDAP SAKIT BUAH PINGGANG TELAH MENJALANI DIALISIS MENGGUNAKAN MESIN BUATAN SENDIRI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Kerana tidak mampu membayar kos rawatan di hospital, selama 13 tahun, tiga kali seminggu, seorang warga China yang menghidap penyakit buah pinggang bernama Hu Songwen duduk di atas tandas kecil di rumahnya di timur China untuk menjalani rawatan hemodialisis dengan mesin dialisis buatan sendiri.Mesin dialisis berkenaan diperbuat daripada peralatan dapur dan instrumen perubatan lama .Dia adalah seorang pelajar kolej semasa dia di sahkan menghidap penyakit buah pinggang sejak tahun 1993. Beliau menjalani rawatan dialisis di hospital tetapi kehabisan simpanan selepas en... more »

Cara Jaguh Tinju Muhammad Ali Menasihati Anak Perempuannya Agar Berhijab

Detik Islam at Detik Islam - 3 hours ago
Satu insiden yang berlaku apabila anak perempuan Muhammad Ali tiba di rumahnya memakai pakaian yang agak mendedahkan. Berikut adalah cerita seperti yang diberitahu oleh salah seorang daripada anak-anak perempuannya: Apabila kita tiba dirumah, seorang pemandu diiringi adik perempuan saya, Laila, dan saya sehingga ke dalam rumah. Seperti biasa, ayah telah bersembunyi di sebalik pintu menunggu untuk menakut-nakutkan kami. Kami disapa dengan pelukan dan ciuman oleh ayah. Ayah saya melihat saya dan beliau berkata sesuatu yang saya tidak akan lupa sampai bila-bila iaitu. "Hana, segal... more »

Gambar2 Tangisan Ahli Keluarga Mangsa - Insiden Kehilangan Pesawat MAS #MH370.

Soz Cyili at Ameno World - 4 hours ago
MAS meminta agar rakyat di seluruh dunia berdoa dan bersolat hajat (bagi yang muslim) supaya pesawat Boeing 777 MH370 dapat ditemui secepat mungkin. Dalam pada itu, pihak berkuasa Malaysia meminta agar rakyat Malaysia tidak menyebarkan apa2 spekulasi yang mungkin akan menyebabkan ahli keluarga mangsa terguris dan bersedih ahti. Mereka juga, katanya memahami yang rakyat Malaysia mahukan

Kita Tunggu Episod Seterusnya...................

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Photo: These three judges surely go to hell] *Kenapa Kes Liwat Ini tidak dibawa kemakhamah Syariah - Yang Dituduh dan Menuduh, kedua duanya adalah beragama Islam. * *Allah SWT itu maha mengetahui - TIDAK SEMESTINYA yang berlaku zalim itu yang akan menerima balasan awal, tapi yang bersekongkol dan MEMBIARKAN KEZALIMAN BERLELUASA oleh Sang Penguasa juga akan MENERIMA BALASAN DARI ALLAH..... * *Balasan Allah SWT itu berperingkat peringkat - dari bawah terus naik keatas Sang Penguasa. * *Sebab itu, sebagai rakyat, apabila kita mengetahui Sang Penguasa menghukum mangsa dengan T... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Tukar Tiub ------------------------------ - APA KHABAR - YA AMPOOOON - KENYATAAN BERSAMA PAKATAN - AL-FATIHAH SEMOGA SELAMAT - SABTU 8 MAC 2014 - BALING 1974-2014 - SEMOGA SEMUA SELAMAT APA KHABAR Posted: 08 Mar 2014 07:00 PM PST * APA KHABAR* UNTUK WAWI APA KHABAR? KERASKAN HATI -------- YA AMPOOOON Posted: 08 Mar 2014 06:30 PM PST *YA AMPOONN* makan tanggung berak canggkung kah kah kong * 'Hidupkan roh tautan raja, rakyat'* CetakEmel Kawan Kuala Kangsar: Institusi Kesultanan Melayu berdepan cabaran lebih besar untuk diletak... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
JURI RAKYAT ------------------------------ - Asal Usul Kantong Kecil Yang Menyelip Pada Celana Jeans - Luntung Kasarung - Cerita Rakyat Jawa Barat - Lick This, Aplikasi Ponsel Yang Bisa Membuat Kamu Pintar Seks Oral - 7 Penyakit Yang Di Sebabkan Oleh Tertawa - 5 Kisah Prediksi Ramalan Yang Salah Ini Mampu Merubah Dunia - 5 Penyanyi Ini Punya Koleksi Bra Aneh Dan Unik - 5 Pemain Biliar Ini Wajahnya Sangat Cantik - 5 Tempat Angker Di Kota Bekasi - 10 Tempat Umum Yang Pernah Di Gunakan Untuk Berhubungan Sex - Punya Kulit Sangat Sensitif, Wanita Ini... more »

DOA ORG DI ZALIMI ALLAH TERUS ANGKAT DAN MAKBULKAN

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
化葵剩 *APAMACAM BRO LU ADA BERANI MAU LAWAN ALLAH SWT KEW..* * DSAI YG DI ZALIMI ALLAH TURUNKAN BALA 1 PESAWAT UTK MENGEMPARKAN SELURUH DUNIA...* * INI DALILNYA ALLAH BERFIRMAN DLM SURAH AL-BAQARAH AYAT 44:* * "ADAKAH PATUT KAMU SURUH MANUSIA BERBUAT KEBA**IKAN DAN KAMU LUPAKAN DIRIMUSENDIRI, SEDANGKAN KAMU MEMBACA KITAB. * *TIDAKKAH KAMU MEMIKIRKANNYA."* *ALLAH BERFIRMAN:* *"HI CUCU ADAM..!!! JGNLAH ENGKAU MELAMBATKAN TAUBAT, MEMANJANGKAN ANGAN² DAN KEMBALI KE AKHIRAT TAMPA AMAL. * *BERKATA BAGAI SORG ABID NAMUN BERBUAT SPRT ORG MUNAFIK, JIKA DI BERI TIDAK MENERIMA. JIKA DI ... more »

Nizar Jamaluddin Dikecam Kerana Tweet Tidak Sensitif Isu Kehilangan #MH370.

Soz Cyili at Ameno World - 5 hours ago
Berita kehilangan pesawat MAS Boeing 777 - MH370 ialah isu yang sangat sensitif ketika ini. Malaysia juga menjadi tumpuan dunia kerana kehilangan pesawat ini dari radar. Malaysia mendapat pelbagai bantuan dunia termasukla dari FBI yang sedang bergerak ke Malaysia ketika ini (8/3) untuk bersama2 pasukan Malaysia bagi menjejaki pesawat yang hilang itu. Namun, dalam waktu dunia sedang focus bagi

Ada 3 warga Amerika Syarikat,FBI kerah ejen siasat kehilangan pesawat MH370

mantaro at SISI BUKIT - 5 hours ago
Menteri KDN, Hishamuddin kata jangan buat spekulasi. Ketua Polis Negara minta mana-mana pihak tidak buat spekulasi. Dalam pada itu,FBI pula kerah ejen dan pakar teknikal untuk siasat kehilangan pesawat Boeing 777-200. Timbul persoalan orang ramai kerana pesawat ini pula antara terbaik di dunia.Sementara itu Kapten Zaharie Ahmad Shah,53, mempunyai pengalaman terbang 18,365 jam.Jadi kerajaan kena akautabiliti,telus dan intergriti dalam kes ini.Jika tidak akan timbul spekulasi.

Filem Hollywood Sebelum Dan Selepas Kesan Khas

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
Without special effects movie certainly will be bland and tired to watch. Special effects by Hollywood films rarely highlighted and let them unravel the secrets!

perkembangan terkini pesawat #MH370 yang hilang - #petunjuk baru

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 hours ago
Foto dari udara terhadap limpahan minyak yang diambil oleh Pesawat Udara Vietnam ketika usaha mencari pesawat MAS yang dilaporkan hilang, 250km dari Vietnam dan 190km dari Malaysia. FOTO:REUTERS, Dua tompokan minyak di perairan Vietnam tidak boleh dijadikan sandaran tempat mungkin nahas #MH370 kerana sehingga kini masih belum menjumpai sebarang petunjuk nahas Kapal selam Negara Singapura melalui Menteri Pertahanannya Ng Eng Hen malam tadi telah mengeluarkan kenyataan berjanji akan menghantar kapal selamnya untuk membantu misi mencari dan menyelamat pesawat MH370 yang di laporkan ... more »

Sejarah nahas udara di Malaysia

Orang ni at Orang ni - 5 hours ago
*KUALA LUMPUR*: Setakat ini, nasib 239 anak kapal dan penumpang Malaysia Airlines MH370 penerbangan Kuala Lumpur-Beijing masih tidak diketahui. Apa yang diketahui ialah pesawat terbabit merupakan sebuah Boeing 777-200 yang berusia 11.8 tahun. Secara purata, pesawat MAS Boeing 777 mampu beroperasi selama 14.2 tahun. Menurut laporan AP hari ini, Boeing 777 merupakan antara pesawat paling popular dan selamat dan berkemampuan untuk terbang selama 16 jam. Boeing 777 mempunyai rekod keselamatan yang amat baik selama 19 tahun beroperasi sehingga tahun lepas. Pada Julai 2013, sebuah Boeing ... more »

23 Mac ini, kita ajar orang korup - Anwar

cikgu pencen at cikgu pencen - 5 hours ago
Mar 09, 2014 SALMIYAH HARUN KAJANG: Ketua Umun PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengesahkan beliau tidak akan bertanding dalam PRK Kajang tetapi mesti memainkan peranan penting untuk negeri Selangor. Menurut Anwar perkara itu diputuskan dalam mesyuarat Pakatan Rakyat yang dihadiri ketiga-tiga pimpinan parti termasuk Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang. "Saya akan berada di sini (Selangor). Wakil Kajang akan kita umumkan esok (hari ini)," kata Anwar dalam majlis Makan Malam di Sungai Chua malam tadi. Mahkamah Rayuan kelmarin memutuskan Anwar bersalah dan diken... more »

Pegawai MITI dalam pesawat MH370 (gambar)

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*kredit gambar:Omak Kau/Kerabu Bersuara* *Pegawai Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Sofuan Ibrahim, disahkan berada di dalam pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang ketika dalam penerbangan ke Beijing.* *Senarai nama terkini yang dikeluarkan Malaysia Airlines mendapati Sofuan merupakan antara 227 penumpang pesawat yang masih belum dikesan itu. Terdahulu, seorang pegawai komunikasi korporat kementerian itu, Rashid Omar berkata Sofuan mempunyai tugasan rasmi di Beijing. "Beliau mempunyai tugasan rasmi dan tidak melaporkan diri hari pertama be... more »

Terkini!!! Dua Lagi Penumpang Eropah Dengan Identiti Meragukan Dalam Pesawat MH370.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
[image: Pasukan keselamatan yang bertugas di KLIA bagi memastikan semuanya berada dalam keadaan terkawal sepanjang tempoh krisis mengenai kehilangan pesawat MH370. - Gambar The Malaysian Insider, 9 Mac, 2014.]Pasukan keselamatan yang bertugas di KLIA bagi memastikan semuanya berada dalam keadaan terkawal sepanjang tempoh krisis mengenai kehilangan pesawat MH370. - Gambar The Malaysian Insider, 9 Mac, 2014.Pihak berkuasa masih belum mengesahkan identiti dua orang lagi penumpang Eropah dalam penerbangan MH370 dan menambah dua lagi individu yang menggunakan pasport curi bagi mengikuti ... more »

TERKINI!!! Dua Penumpang MH370 Tidak Menaiki Pesawat, Tetapi Pasport Mereka Telah Digunakan - Persoalannya Siapa Mereka??

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
[image: Kehilangan MH370: 'Pasport curi' mungkin digunakan - The Guardian] *KUALA LUMPUR*: Laman web akhbar The Guardian melaporkan bahawa dua orang lelaki yang tersenarai sebagai penumpang MH370 , tidak menaiki kapal terbang tersebut. Justeru menimbulkan kemungkinan bahawa pasport palsu telah digunakan. Individu pertama ialah seorang lelaki warga Itali bernama Luigi Maraldi yang dilaporkan kini berada di Phuket, Thailand. Menurut wartawan The Guardian Kate Hodal , kedutaan Itali di Bangkok mengesahkan kedudukan Maraldi di Phuket. Kedutaan Itali dilaporkan sedang memeriksa kemungk... more »

FOTO & VIDEO TERBARU - Tompokan Minyak Ditemui & Misteri Paspot Curi -updated

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
*Foto dari udara terhadap limpahan minyak yang diambil oleh Pesawat Udara Vietnam ketika usaha mencari pesawat MAS yang dilaporkan hilang, 250km dari Vietnam dan 190km dari Malaysia. FOTO:REUTERS, * * Dua tompok tumpahan minyak yang dipercayai datang daripada enjin pesawat Boeing 777-200 milik Malaysia Airlines yang hilang awal pagi Sabtu ditemui dalam operasi mencari yang dilakukan pihak berkuasa Vietnam, lapor sebuah akhbar negara itu. * *Akhbar Tuoi Tre itu juga melaporkan tompokan minyak masing-masing sepanjang 20 kilometer pada jarak 500 meter antara satu sama lain itu ... more »

Ceramah Perdana Di Dataran Prima Saujana, Kajang Oleh YB DS Anwar Ibrahim.

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
*AHLI PARLIMEN KAPAR SEDANG BERUCAP* *YB DR. MARIAH - YB ZURAIDA - YAB MB - YB TERES KOK * *YAB TS KHALID IBRAHIM MB SELANGOR * *YB ZURAIDA MERASMIKAN JENTERA PRK DUN KAJANG * *KETIBAAN YB DS ANWAR DAN DS DR. WAN AZIZAH * *TUAN HJ MAT SABU * *UCAPAN YB DS ANWAR IBRAHIM*

Terkini!! Dua Tompokan Minyak Ditemui: DCA Masih Tidak Dapat Sahkan Lagi.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 8 hours ago
KUALA LUMPUR - Jabatan Penerbangan Awam (DCA) hari ini berkata laporan media tentang dua tompokan minyak yang ditemui dalam operasi mencari yang dilakukan oleh pihak berkuasa Vietnam, masih belum disahkan. Ketua Pengarahnya, Datuk Azharuddin Abdul Rahman berkata pihaknya telah menghubungi pihak berkuasa di Vietnam untuk mengesahkan laporan Akhbar Tuoi Tre itu tetapi tidak lagi menerima sebarang jawapan. Akhbar itu melaporkan bahawa tompokan minyak itu masing-masing sepanjang 20 kilometer pada jarak 500 meter antara satu sama lain itu ditemui juruterbang pesawat tentera Vietnam yan... more »

MISI MENCARI DAN MENYELAMAT PESAWAT MAS BOEING 777 MH370 .... NEGARA SINGAPURA AKAN MENGHANTAR KAPAL SELAMNYA UNTUK MEMBANTU.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Negara Singapura melalui Menteri Pertahanannya Ng Eng Hen malam tadi telah mengeluarkan kenyataan berjanji akan menghantar kapal selamnya untuk membantu misi mencari dan menyelamat pesawat MH370 yang di laporkan hilang semasa penerbangan dari KLIA menuju Beijing awal pagi semalam."We have this vessel whic is equipped to perform underwater searches and can assist in these search and locate operations, and it also have divers on the vessel"Begitu sekali kesungguhan dan keikhlasan negara Singapura menghulurkan bantuan kepada negara kita dakam keadaan yang amat memerlukan bantu... more »

Contoh Bagaimana Rasulullah Melayani Isterinya

Detik Islam at Detik Islam - 8 hours ago
1. Kalau ada pakaian yang koyak, Rasulullah menampalnya sendiri tanpa perlu menyuruh isterinya. Beliau juga memerah susu kambing untuk keperluan keluarga atau pun untuk dijual. 2. Setiap kali pulang ke rumah,bila dilihat tiada makanan yang sudah siap di masak untuk dimakan, sambil tersenyum baginda menyingsingkan lengan bajunya untuk membantu isterinya di dapur. Sayidatina ‘Aisyah menceritakan‘ Kalau Nabi berada di rumah, beliau selalu membantu urusan rumahtangga. 3. Jika mendengar azan, beliau cepat-cepat berangkat ke masjid, dan cepat-cepat kembali sesudah selesai sembahyang.’ 4... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ - Pesawat MH370 Hilang: Dua Tumpahan Minyak Dikesan di Luar Pantai Vietnam - [Laporan Tidak Rasmi] Pesawat MH370 Dikatakan Terhempas di Laut China Selatan - Pengadil Bola Sepak BERTUDUNG - Kapal Terbang MAS dari KL ke BEIJING Dilaporkan Hilang Pesawat MH370 Hilang: Dua Tumpahan Minyak Dikesan di Luar Pantai Vietnam Posted: 08 Mar 2014 05:49 AM PST Peta menunjukkan lokasi terakhir pesawat MH370 dikesan pada awal pagi Sabtu. [Mstar] KUALA LUMPUR: Pesawat Jabatan Penerbangan Awam Vietnam mengesan dua tumpahan ... more »

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Mengapa Anwar diseksa begitu rupa? Oleh Wan Hamidi Hamid - ‘Lap air mata, teruskan perjuangan’ – Wan Azizah - Tangisan kita bertimpa timpa - BN laksana konspirasi jahat, dendam terhadap Anwar - Pas bersama Anwar hingga kezaliman runtuh – Hadi Awang - Umno BN tetap akan kalah di Kajang- Anwar - Pakatan tak goyah, PRK Kajang jadi mahkamah rakyat- Anthony loke - Rafizi: PKR sudah fikir 1001 jalan untuk Kajang - 'Dua kes lagi saya boleh saman pembangkang' - Konvesyen PR diselebungi kesedihan - Pak... more »

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Benarkah Nizar menghina dalam tweetnya? Posted: 08 Mar 2014 08:32 AM PST Kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 awal hari ini menimbulkan tanda tanya kepada pakar penerbangan sehingga menimbulkan spekulasi bencana seperti letupan atau kehilangan pintu fret yang menyebabkan kehilangan pesawat, lapor Sydney Morning Herald.Baca di sini Oleh kerana pesawat tersebut dikatakan yang paling canggih peralatan yang ada padanya dan paling selamat di dunia, malapetaka serta-merta itu hanya boleh berlaku jika sesuatu yang luar biasa ber... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ Gempak Beb...!! Video Klip Altantuya Mula Tersebar Kat Kajang Malam Tadi Posted: 08 Mar 2014 03:23 PM PST Klik SINI UPDATES! Mari Kita Doakan Agar Semua Penumpang Dan Anak Kapal MAS Yang Masih Hilang Itu Selamat... Ini Senarai Anak Kapal Yang Bertugas Dan 38 Warga Malaysia Posted: 07 Mar 2014 07:49 PM PST *Klik SINI* You are subscribed to email updates from Tulisan Blog Lawyer Garang To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicag... more »

PASCA KEPUTUSAN MAHKAMAH RAYUAN LIWAT FITNAH II ... SOKONGAN PENGUNDI MELAYU KEPADA KEADILAN/PR PRK KAJANG MELONJAK NAIK BERKALI GANDA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Jika di perhatikan akan sambutan dan mood rakyat di ceramah yang dihadiri DSAI dan juga Timbalan Presiden PAS, Tuan Hj Mohammad Sabu malam tadi 8hb Mac 2014 di Dataran Prima Saujana Kajang, sungguh amat jelas bahawa keputusan Mahkamah Rayuan yang menjatuhkan hukuman DSAI bersalah meliwat Saiful Bukhari dengan hukuman penjara 5 tahun tidak diterima dengan baik.Semua orang tahu bahawa Kajang adalah majoriti kaum Melayu menyokong padu UMNO/BN dalam apa jua keadaan dan situasi.Tapi itu semua dilihat sudah berubah dan berakhir serta menjadi lipatan sejarah ..Ternyata malam tadi... more »

Blogger Home. 

HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: