Ahad, 9 Mac 2014

3649. MH370. Satu campur satu ... tiga.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

Kapten Di Kecam Kerana Sokong PR - Panggilan Telefon Ke Penumpang #MH370 Berbunyi Tetapi Tak Berangkat !!!!

** Tangisan ahli keluarga yang menunggu dengan penuh berdebar mengenai berita ahli keluarga mereka yang berada dalam pesawat MAS MH370.
** Dua beradik yang bercermin mata ini sedang menunggu kepulangan ibu bapa dan abang2 mereka yang berada dalam pesawat MH370

Alahai..

Sejak2 kapten kapal didedahkan sebagai penyokong kepada Pakatan Rakyat mula la wujud komen2 yang memperlekehkan kapten tersebut secara halus.

Menyampah pula aku tengok.

Contoh ;


Mulut macam apa. Takde insurans ke apa. Mula2 disharenya gambar kapten kapal iaitu Kapten Zaharie Bin Ahmad lepas tue dikutuk2nya pasal pilot yang menyokong PR. Itu apa maksudnya tue? Agak2 la nak menulis tue. Fikir sikit kat ahli keluarga mangsa. Pendapat politik dia takde kaitan dengan langsung dengan kerja dia.

Neh nak citer sket. Aku baca juga komen2 kawan kepada kapten kapal Zaharie. Orangnya dah berkhidmat lama dengan MAS. Sejak tahun 1981. Salah satu juruterbang senior dan berpengalaman luas dalam syarikat MAS AIRLINES. Kat rumah dia siap ada mini plane lagi. Untuk dia berlatih time lapang kot. Meningkatkan skill penerbangan.

Ini gambarnya. 
Rujukan : http://www.sharelor.net/1/post/2014/03/tribute-who-exactly-is-malaysia-airlines-captain-zaharie-shah-of-mh370.html

Rupa2nya kapten penerbangan ini sahabat kita. Sahabat seperjuangan kita, kawan2. Aduh. Makin bertambah sedih rasanya.

Takde mana2 pilot yang apabila ditugaskan untuk mengemudi kapal terbang berhajat untuk pandu kapal tersebut sampai hilang ke terhempas ke apa ke dan sebagainya. Senang cakap dorang tak berhajat pun nak terlibat dalam sebarang kemalangan. Mohon mulut2 yang asyik menuduh2 tak henti2 ini salah kapten ke apa ke berhentilah buat tuduhan melulu. 

Kita tunggu aje ;

1. Pesawat tersebut ditemui. Jika penumpangnya masih hidup, syukur.

2. Jika sebaliknya, tunggu la kandungan maklumat dalam kotak hitam.

Sebelum itu jangan dok tunding2 jari pada juruterbang ke, krew ke dan sebagainya. Dorang semua tue masih hilang dan sepatutnya kita doakan mereka agar ditemui dengan cepat dan dalam keadaan yang selamat.

Dan ini ada beberapa update dari agensi berita dalam dan luar negara.

1. Pihak China mengesahkan mereka menemui sisa/serpihan pesawat pada petang tadi namun berita malamnya menafikan serpihan tersebut ada kaitan dengan kehilangan MH370.

2. Siang tadi pengarah DCA mengatakan mereka akan mendedahkan hasil kimia tompokan minyak yang ditemui di perairan tempat terakhir kapal tersebut dikesan tetapi berita pada malamnya tidak mendedahkan langsung perkara tersebut. Namun Hishammudin sebut, laporan tersebut mungkin sudah berada di pihak pengarah operasi maritim.

3.  Kes dua penumpang yang menggunakan pasport palsu ada petunjuk baru. Agensi berita CNN dan BBC mengesahkan bahawa kedua2 penumpang tersebut mempunyai kaitan antara satu sama lain. Mereka dipercayai saling kenal mengenal sebab membeli tiket secara bersama2 dan menuju ke destinasi yang sama.

4. Dan, yang paling mengemparkan apabila salah seorang ahli keluarga mangsa (CHINA) berjaya menghubungi no telefon salah seorang penumpang yang berada dalam kapal terbang tersebut. Namun ia tak berangkat. Dan kemudiannya, ia diputuskan. 

Ia dilaporkan disini ==> http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-flight-live-3219331#.Uxw-rcY24A4.facebook

 Dan, apa yang mereka harapkan, dengan petunjuk baru ini ia boleh membantu pihak berkuasa untuk mengesan ahli keluarga mereka yang hilang bersama2 pesawat tersebut.

5. Kedua2 penumpang yang menggunakan PASPORT PALSU itu dilaporkan walaupun membeli tiket bersama2 dan namun akan menuju ke destinasi yang berlainan. Yang menipu dengan identiti Italy sepatutnya menuju ke Amsterdam manakala yang menipu dengan identiti Austria sepatutnya menuju ke Frankrut.

6. Boleh jadi, boleh jadi kebetulannya, penjenayah yang terperangkap dalam kehilangan pesawat. Tak semestinya ada kaitan dengan serangan pengganas.

7. Namun salah seorang kolumnis dari Mirror ada menulis mengatakan kemungkinan wujud serangan pengganas. Dan mengaitkan pula ia dengan PEJUANG PEMISAH (PENGGANAS) MUSLIM BERBANGSA UIGHURS. Penulis juga mengaitkan ia dengan insiden keganasan terbaru yang berlaku di China pada 2 Mac yang lepas. 

Lihat penulisan penuh dia kat sini ==> http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-flight-early-3222594

8. Namun kebarangkalian ia adalah angkara serangan pengganas ini dinafikan oleh PAKAR ANTI KEGANASAN ANTARABANGSA. Iaitu Prof Rohan Gunaratna. Bahkan teori ini juga kurang diyakini benar oleh salah seorang pilot yang enggan mendedahkan namanya. 

Katanya ;
Dalam pada itu seorang juruterbang MAS yang enggan dikenali berkata, sistem keselamatan Boeing 777-200 dilengkapi dengan alat kawalan canggih yang membuatkan sebarang cubaan rampasan, hampir mustahil.

"Memang tahap keselamatan pesawat tersebut tinggi. Terutama selepas kejadian serangan 11 September 2001 di Amerika Syarikat, kebanyakan pesawat mempunyai tahap keselamatan tinggi yang tidak memungkinkan ia dirampas," katanya.

Katanya pintu kokpit pesawat itu dilengkapi dengan kod akses serta kamera litar tertutup (CCTV) yang mana juruterbang boleh melihat segala perubahan yang berlaku di dalam kokpit.

Selain itu, terdapat juga sistem penggera yang boleh mengeluarkan isyarat senyap tanpa pengetahuan pengganas.
9. Namun, sudah tentulah maklumat yang paling panas ialah APABILA SALAH SEORANG PILOT yang juga enggan namanya dipetik berkata bahawa telah berlakunya komunikasi radio (suara) antara dia dengan kapten pesawat tersebut. Audio tersebut tidak jelas, tidak lancar namun dia mendengar seperti berlakunya sesuatu percakapan sebelum mereka terputus. Dia percaya dia sedang bercakap dengan co - pilot iaitu kapten Fariq namun komunikasi tersebut tidak lancar dan terdapat gangguan yang menyebabkan ia terputus. 

Kapten tersebut menganggap tiada apa2 yang berlaku dan ia sememangnya perkara biasa (komunikasi antara pesawat terputus). Hinggala dia mendapat maklumat bahawa MH370 tidak pernah mendarat. Menurut kapten itu lagi, mereka yang mengikuti frenskusi yang sama pada ketika itu termasuklah kapal2 yang berada di laut berupaya untuk mengesan isyarat pertukaran komunikasi itu. Dan, ujarnya lagi ketika itu tiada kedengaran suara seperti mereka berada dalam suasana huru hara apabila ucapan mayday mayday tidak disebut. Kapten itu merekodkan pertukaran komunikasi mereka berlangsung pada kira2 1.30 pagi dan itulah dipercayai SIGNAL TERAKHIR YANG DIKESAN mengenai kapal terbang tersebut sebelum mereka hilang dari radar. Dan, kapten tersebut dipercayai INDIVIDU TERAKHIR yang mendengar suara2 (walaupun tidak jelas) kapten kapal pesawat MAS MH370, Kapten Zaharie dan Kapten Fariq. 

Rujukan : http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/b777-pilot-contacted-mh370-before-it-vanished-says-there-was-radio-interfer

Update lagi.

10. Data pemantauan awal yang diperiksa oleh Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat, Pentagon mendapati pesawat MH370 yang hilang pagi Sabtu, tidak meletup di Laut China Selatan.

Menurut laporan The New York Times, yang memetik sumber seorang pegawai kerajaan negara itu, satu sistem yang memantau letupan di seluruh dunia telah digunakan untuk pemantauan awal tersebut namun ia tidak mengesan sebarang tanda letupan di kawasan perairan itu.

----------------------- 

Hari kedua. MH370 masih gagal ditemui. Kita berharap esok akan ada penemuan baru. Dan doakan agar kesemua penumpang2 tersebut selamat ditemui. 



Terkini !!! China dakwa Temui Beberapa Serpihan Pesawat Mungkin MILIK MH 370..   

KUALA LUMPURBeberapa serpihan pesawat dilaporkan ditemui di luar pantai Timur Barat Malaysia, namun ia masih belum dapat disahkan sebagai milik pesawat MH370 milik Malaysia Airlines yang hilang. Astro Awani 


Pegawai kanan Pentadbiran Penerbangan Awam China, Li Jiaxiang berkata, serpihan terbabit ditemui di kawasan longitud 103.29 darjah timur dan latitud 6.42 darjah utara.

“Penemuan ini bagaimanapun masih menanti pengesahan daripada pasukan mencari yang tiba di lokasi,” ujarnya di dalam satu laporan berita.

“Kita masih lagi belum pasti dengan lokasi sebenar pesawat tersebut, dan masih berharap akan keajaiban bahawa semua penumpang selamat,” kata Li seperti yang dilaporkan oleh China News.

"Ia juga masih belum jelas pada ketika ini sekiranya pesawat tersebut terlibat dalam serangan pengganas,” tambahnya. 

China dakwa jumpa serpihan pesawat, mungkin milik MH370
Gambar serpihan oleh penumpang China yang dimuatnaik laman Weibo
Satu lagi laporan menyebut bahawa serpihan itu konsisten dengan satu gambar serpihan yang diambil oleh seorang penumpang yang menaiki sebuah lagi pesawat Malaysia Airlines dari Beijing ke Kuala Lumpur, yang telah mendarat pada pagi Ahad.

Gambar-gambar tersebut dikatakan sebagai imej serpihan yang terapung di permukaan laut, setelah 90 minit perjalanan dari Kuala Lumpur.

Semalam, pesawat Tentera Udara Vietnam mengesan dua tumpahan besar minyak di kawasan di mana pesawat Boeing 777-200 MAS itu dilaporkan hilang dan sehingga kini , proses mencari MH370 yang membawa 239 orang itu masih dijalankan.

Berita mula diterbitkan pada: Mac 09, 2014 14:25 (MYT)



Singapura tawarkan kapal selam tenteranya bantu operasi cari dan selamat MH370. Masa ini jugalah yang paling sesuai kapal selam Malaysia dibabitkandalam operasi mencari menyelamat MH370. Pihak tentera Malaysia juga dengan berita di bawah: 

Radar militari kesan MH370 berpatah balik.....?

Photo: Radar militari kesan MH370 berpatah balik.....?

SEPANG: Siasatan awal ke atas rakaman radar militari menunjukkan ada kemungkinan juruterbang pesawat MH370 melakukan 'air turn back' atau berpatah balik ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA). 

Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Jeneral Tan Sri Rodzali Daud berkata, penyiasat kini bekerjasama dengan rakaman radar awam dan agensi antarabangsa berhubung kemungkinan itu. 

Beliau berkata kemungkinan ini menyebabkan operasi mencari dan menyelamat diperluas sehingga ke Selat Melaka. 

Sementara itu. Ketua Pegawai Eksekutif MAS Ahmad Jauhari Yahya berkata dalam senario sedemikian (air turn back), juruterbang tidak dapat meneruskan seperti perancangan dan biasanya akan melaporkan kepada pangkalan dan pengawal trafik udara (ATC).

"Apa yang kita tahu, kedua-dua rakaman ATC dan kita sendiri, tidak ada isyarat atau panggilan kecemasan, jadi kami juga hairan kenapa," katanya. - BERNAMA

Posted by Jeebond BLM.
SEPANG: Siasatan awal ke atas rakaman radar militari menunjukkan ada kemungkinan juruterbang pesawat MH370 melakukan 'air turn back' atau berpatah balik ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA). 
Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Jeneral Tan Sri Rodzali Daud berkata, penyiasat kini bekerjasama dengan rakaman radar awam dan agensi antarabangsa berhubung kemungkinan itu.

Beliau berkata kemungkinan ini menyebabkan operasi mencari dan menyelamat diperluas sehingga ke Selat Melaka.

Sementara itu. Ketua Pegawai Eksekutif MAS Ahmad Jauhari Yahya berkata dalam senario sedemikian (air turn back), juruterbang tidak dapat meneruskan seperti perancangan dan biasanya akan melaporkan kepada pangkalan dan pengawal trafik udara (ATC).

"Apa yang kita tahu, kedua-dua rakaman ATC dan kita sendiri, tidak ada isyarat atau panggilan kecemasan, jadi kami juga hairan kenapa," katanya. - BERNAMA

Posted by Jeebond BLM.

Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/radar-militari-kesan-mh370-berpatah.html

MH370 : Dunia bercerita mengenainya...



Boleh dikatakan mejoriti media massa dari laman cetak dan laman web hari ini mengisi ruang tajuk utama mengenai Penerbangan MH370 MAS, yang membawa 227 penumpang, termasuk dua bayi, dan 12 anak kapal, hilang ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan terbang Antarabangsa KL pukul 12.41 pagi Sabtu. 

Akhbar di Australia, The Australian memaparkan tajuk 'Flight Families Pray for Miracle', sementara Sydney Morning Herald pula menggunakan 'Oil slicks Found at Sea in Search for Malaysia Jet' sebagai tajuk laporan muka depannya. 

Muka depan akhbar USA Today pula memaparkan tajuk 'Stolen Passports Add to Flight Mystery'. 

Akhbar yang diterbitkan setiap Ahad di Britain, The Observer dalam laporan muka depannya menggunakan tajuk 'Oil Slicks Spotted in Sea as Plane Disappears with 239 Feared Dead' 

Turut menjadikan insiden sebagai laporan muka depan ialah The New York Times dengan tajuk 'Passport Theft Adds to Mystery of Missing Jet Carrying 239', manakala laporan Washington Post pula bertajuk 'Passport Mystery Adds to Concern over Missing Jet' 

Laporan muka depan Beijing Bulletin pula menggunakan 'Passengers with Stolen Passport on Board Malaysian Airlines Flight' sebagai tajuk. 

Tidak ketinggalan akhbar Chicago Tribune yang memaparkan laporan muka depan bertajuk 'Malaysian Airlines Says Fearing the Worst for Missing Jet'. 

Penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing bersama 227 penumpang dan 12 anak kapal dilapor hilang daripada radar pada pukul 1.30 pagi semalam, kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. 

Pesawat itu membawa penumpang dari 14 negara dengan lebih separuh merupakan warga China. -BERNAMA
...................
Tahniah dan syabas kepada mereka yang menyiapkan hasil seni grafiti dan ini lah mesej semua warga Taiping Perak kepada penumpang-penumpang yang berada di dalam pesawat #MH370 

Terkini!!! Pesawat Malaysia Airlines Yang Hilang, Tidak Meletup Di Laut China Selatan : Pentagon

NEW YORK 9 Mac - Data pemantauan awal yang diperiksa oleh Pentagon mencadangkan pesawat Malaysia Airlines yang hilang, tidak meletup di Laut China Selatan semalam.

Menurut akhbar The New York Times yang memetik pegawai kerajaan Amerika Syarikat (AS), satu sistem yang memantau letupan di seluruh dunia, tidak mengenal pasti sebarang tanda letupan. - Agensi

Manakala gambar di bawah pula

Embedded image permalink

Dr Wan Azizah melawat keluarga mangsa MH370 di The Everly Hotel
Sumber: http://sedakasejahtera.blogspot.com/2014/03/terkini-pesawat-malaysia-airlines-yang.html

MH370 hilang, 

macai dakwa sebab juruterbangnya penyokong PKR?

Tak sangkalah pulak aku ketika kaum keluarga dan waris-waris penerbangan MH370 yang masih hilang dan hingga kini masih belum pasti status sebenarnya sedang bersedih, ada juga yang kurang cerdik menjadikan isu ini sebagai satu isu politik.





Ianya dipercayai ditujukan kepada bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin dilabel sebagai bodoh oleh blogger dan Facebooker pro UMNO kerana satu 'Tweet' nya yang mempermainkan insiden ini..

Dengan menganggap harta kerajaan adalah harta UMNO/BN blogger tersebut mempersoalkan mengapa pihak MAS masih mengekalkan juruterbang yang jelas menetang kerajaan ini dalam perkhidmatannya.

Bagi aku jawapan kepada persoalan oleh Blogger pro UMNO di atas itu adalah mudah dan perkara ini telah berulangkali dinyatakan oleh Tun Mahathir.

Jawapannya mudah... ini kerana hanya yang bodoh menyokong UMNO/BN, jika dipecat juruterbang yang menyokong PKR itu.. ada berapa kerat dari penyokong UMNO/BN yang layak ditauliahkan sebagai juruterbang?.. Jurutemberang tu banyaklah..

Ini apa yang disiarkan oleh Blogger pro UMNO itu..

Puak dari Parti Pakatan Rakyat termasuk beberapa pemimpin menghentam dan mempersendakan kemalangan MH370 ke Beijing yang di percaya jatuh terhempas di Laut China Selatan.


Tetapi tanpa mereka sedar, Ketua Juruterbang yang bernama Zaharie Shah itu adalah penyokong tegar PKR.



Sungguh aneh apabila MAS yang merupakan sebuah syarikat kerajaan, tidak membuang menjadi juruterbang ini walaupun Facebook akaunnya siang malam dia menghentam Barisan Nasional.

Apakah selepas 'rahsia' ini didedahkan, maka para pecacai PKR akan menukar taktik mereka dengan menyatakan juruterbang tersebut telah ditamatkan riwayatnya kerana UMNO takut dengannya?


Blog mana yang tulis tu.. korang carilah sendiri...



Apalah macai ni... perkara macam ini pun nak dipolitikkannya.. mula-mula dikaitkan dengan PKR lepas ni salahkan Anwar Ibrahim pula..



Mungkin kerana dah ketandusan isu yang nak dibawa kot?.. tapi aku nampak banyak isu dalam PR sekarang ni.. terutama kat Penang ni..



Cari isu lainlah Bro.. sepatutnya kita bersama melahirkan rasa simpati kepada waris atau kaum keluarga MH370 ni, bukannya politikkannya..



Sekali sekala tu letakkanlah politik ke tepi... Najib dengan Anwar pun tak gila berpolitik sepenuh masa walaupun mereka ahli politik sepenuh masa..



MH370: FBI Hantar Pasukan, Tak Tolak Aspek Keganasan. Posted by Ibnu Hasyim - FBI tak tolak aspek keganasan dalam MH370.




Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat (AS) menghantar satu pasukan terdiri daripada ejen dan pakar teknikal bagi membantu siasatan kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370. 

Menurut laporan media AS yang memetik seorang pegawai kerajaan, penglibatan FBI itu disebabkan tiga daripada penumpang merupakan rakyat AS.
 

Pegawai itu juga dipetik berkata FBI tidak menolak aspek keganasan atau faktor lain sebagai punca kehilangan pesawat tersebut.
 

Sementara itu, agensi berita Perancis AFP melaporkan pengeluar semikonduktor di Texas sebagai berkata 20 pekerjanya disahkan antara penumpang pesawat berkenaan. 

Pekerja Freescale Semiconductor yang menaiki pesawat MH370 tersebut ialah 12 dari Malaysia dan lapan dari China, kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif syarikat Gregg Lowe dalam laporan itu. 

"Pada masa ini, perhatian kami hanya difokuskan kepada pekerja kami dan keluarga mereka," katanya yang dilapor berkata dalam satu kenyataan.


"Ingatan dan doa kami bersama mereka yang terjejas dalam tragedi ini," katanya.
 

Pada peringkat awal, pesawat Boeing 777-200 dari Kuala Lumpur ke Beijing itu dilapor terputus hubungan pada 2.40 pagi semalam, kira-kira dua jam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.
 

Bagaimanapun Jabatan Penerbangan Awam kemudian mengesahkan pesawat itu hilang daripada radar pada 1.30 pagi. Pesawat itu membawa 227 penumpang dari 14 negara termasuk 38 rakyat Malaysia selain 12 anak kapal. 
- Bernama/Ibnu Hasyim 


Kapten Di Kecam Kerana Sokong PR - Panggilan Telefon Ke Penumpang #MH370 Berbunyi Tetapi Tak Berangkat !!!!

Soz Cyili at Ameno World - 5 minutes ago
** Tangisan ahli keluarga yang menunggu dengan penuh berdebar mengenai berita ahli keluarga mereka yang berada dalam pesawat MAS MH370. ** Dua beradik yang bercermin mata ini sedang menunggu kepulangan ibu bapa dan abang2 mereka yang berada dalam pesawat MH370 Alahai.. Sejak2 kapten kapal didedahkan sebagai penyokong kepada Pakatan Rakyat mula la wujud komen2 yang memperlekehkan

Pegawai Eropah Heran Penumpang MAS Berpasport Palsu Boleh Lolos - detikNews

atsixty at ZAKRI ALI - 9 minutes ago
[image: Photo: Sunday, March 9, 2014. Pegawai Eropah Heran Penumpang MAS Berpasport Palsu Boleh Lolos detikNews 09 Mac 2014. Washington - Hilangnya pesawat Malaysia Airlines (MAS) semakin misteri menyusul penggunaan dua pasport curi dari Eropah oleh dua penumpangnya. Lolosnya penumpang berpasport ilegal itu sungguh aneh. Seorang pegawai Eropah mengaku heran bagaimana boleh seseorang memakai pasport curi boleh melewati proses check in di Lapangan Terbang Kuala Lumpur. Menurutnya, tanda peringatan seharusnya muncul di komputer agen syarikat terhadap penggunaan pasport palsu itu. Demi... more »


Anwar Ibrahim for Sodomy II:

atsixty at ZAKRI ALI - 9 minutes ago
[image: Photo: Anwar Ibrahim for Sodomy II: Justice is Not Only a Fact to be Established; It Must Also be Seen to be So Establishe. Sunday, 09 March 2014. This item has been updated since initial publication. ImageThe Malaysian Bar is deeply troubled by the conviction and sentence to five years’ imprisonment of Dato’ Seri Anwar Ibrahim by the Court of Appeal, for what was essentially consensual sex between two adults. Dato’ Seri Anwar Ibrahim was convicted and sentenced under section 377B, read with section 377A, of the Penal Code. Section 377A of the Penal Code criminalises sodomy ... more »

MH370 : Dunia bercerita mengenainya...

Orang ni at Orang ni - 26 minutes ago
Boleh dikatakan mejoriti media massa dari laman cetak dan laman web hari ini mengisi ruang tajuk utama mengenai Penerbangan MH370 MAS, yang membawa 227 penumpang, termasuk dua bayi, dan 12 anak kapal, hilang ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan terbang Antarabangsa KL pukul 12.41 pagi Sabtu. *Akhbar di Australia, The Australian memaparkan tajuk 'Flight Families Pray for Miracle', sementara Sydney Morning Herald pula menggunakan 'Oil slicks Found at Sea in Search for Malaysia Jet' sebagai tajuk laporan muka depannya.Mu... more »

Radar militari kesan MH370 berpatah balik.....?

atsixty at ZAKRI ALI - 39 minutes ago
[image: Photo: Radar militari kesan MH370 berpatah balik.....? SEPANG: Siasatan awal ke atas rakaman radar militari menunjukkan ada kemungkinan juruterbang pesawat MH370 melakukan 'air turn back' atau berpatah balik ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA). Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Jeneral Tan Sri Rodzali Daud berkata, penyiasat kini bekerjasama dengan rakaman radar awam dan agensi antarabangsa berhubung kemungkinan itu. Beliau berkata kemungkinan ini menyebabkan operasi mencari dan menyelamat diperluas sehingga ke Selat Melaka. Sementara itu. Ketua... more »

Penerjun Payung Di Langgar Kapal Terbang Yang Di Pandu Lelaki Tua

Nas Rul at dairishare - 39 minutes ago
Di petik dari dailymail.uk.co. Saat yang luar biasa skydiver yang dilanda pesawat ringan diterbangkan oleh seorang lelaki tua, menyebabkan kemalangan. Sebuah pesawat ringan dilihat melanggar skydiver ketika penerjun payung hendak mendarat, menyebabkan penerjun payung diheret semasa di udara dan terhempas. Iimej gambar yang diambil oleh seorang jurugambar amatur dan diedarkan oleh AP. Penerjun payung, John Frost yang ketika melakukan daratan selepas terjun udara dilanda oleh pesawat ringan yang diterbangkan oleh lelaki berusia 87 tahun Shannon Trembley di lapangan terbang Selatan... more »

Terkini: Telefon bimbit penumpang MH370 dapat dihubungi?

PBO™ at pen buruk online ™ - 41 minutes ago
China - Penyiasat telah dapat menghubungi telefon bimbit salah seorang *penumpang warga cina* dalam *pesawat MH370J*, seperti yang dilaporkan oleh media di China. Stesen-stesen televisyen China memberitahu *satu pangilan dibuat oleh ahli keluarga berjaya berhubung dengan nombor talian bimbit sebelum ia terputus.* {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your browser. Perkembangan di sana sekarang ini ialah orang ramai berharap pihak berkuasa akan mengunakan isyarat telefon bimbit bagi mengesan lokasi *pesaw... more »

Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: