Selasa, 11 Mac 2014

3680. MH370 - Penipuan remaja.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

MH370 : Astro Awani kena tipu dengan budak-budak... 

Pemilik akaun twitter yang menggunakan nama 'Jasmine Johari' hari ini dipercayai telah menipu orang ramai dengan mendakwa diri sebagai anak kepada salah seorang mangsa pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370 yang hilang. 
Insiden ini menjadi perbualan di laman sosian apabila Astro Awani turut dikatakan tertipu dengan akaun palsu milik Jasmine yang sering memuatnaikkan status yang bernada sedih dengan kehilangan ibunya.
Memetik laporan tengoktvonline.blogspot.com, Jasmine kini telah menubuhkan satu akaun twitter bagi tujuan meminta maaf kepada rakyat Malaysia.

Antara tweet yang telah dikatakan oleh Jasmine ialah :
Gambar yang digunakan oleh Jasmine merupakan gambar seorang gadis Filipina. Tindakan Jasmine ini telah menimbulkan kemarahan dikalangan rakyat Malaysia tatkala kini sedang bersedih dengan kehilangan pesawat MH370 dari Kuala umpur ke Beijing pada awal pagi Sabtu lepas.

Sabtu lalu, Astro Awani turut mendapat kritikan oleh orang ramai di laman sosial kerana melaporkan pesawat MH370 telah mendarat cemas di Nanning, China.

Laporan itu telah dinafikan oleh Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien

TV3 menemuramah Kapten Norudin Abd Majid. Himpunan kata-kata Ustaz Azhar Idrus 

TV3 menerumah Kapten Norudin Abd Majid.

Bukan calang-calang orang. Beliau merupakan ketua bahagian pesawat 777 sewaktu berkhidmat di MAS.

Apabila ditanyakan pendapat beliau apakah yang berlaku ke atas MH370, beliau dengan penuh yakin berkata:

"HILANG! Benar-benar hilang!"

Beliau memberi jawapan yang pada saya di luar jangkaan jawapan seorang juruterbang.

Dan apabila ditanya bagaimana cara untuk mencari, beliau merespon:

"Kita perlukan doa daripada orang-orang soleh dan ahli keluarga..

Sekiranya teknologi sains tidak berjaya, maka kita kena guna cara lain.

Benda ni ada kaitan dengan sains dan pencipta sains itu sendiri (Allah)"...tambahnya.

Fuhh dahsyat !!

Salute Kapten !

Berita Terkini Pesawat MH370
Bukan calang-calang orang. Beliau merupakan ketua bahagian pesawat 777 sewaktu berkhidmat di MAS.

Apabila ditanyakan pendapat beliau apakah yang berlaku ke atas MH370, beliau dengan penuh yakin berkata:

"HILANG! Benar-benar hilang!"

Beliau memberi jawapan yang pada saya di luar jangkaan jawapan seorang juruterbang.

Dan apabila ditanya bagaimana cara untuk mencari, beliau merespon:

"Kita perlukan doa daripada orang-orang soleh dan ahli keluarga..

Sekiranya teknologi sains tidak berjaya, maka kita kena guna cara lain.

Benda ni ada kaitan dengan sains dan pencipta sains itu sendiri (Allah)"...tambahnya.
  
Fuhh dahsyat !!   Salute Kapten !

Berita Terkini Pesawat MH370
Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/tv3-menemuramah-kapten-norudin-abd-majid.html

[VIDEO] TERBAIK: MH370 Hilang: Kembalikan Sains Kepada Penciptanya!

MMH370 'hilang' kerana kuasa tuhan 

SHAH ALAM - Misi mencari dan menyelamat pesawat Malaysia Airlines Boeing 777-200 penerbangan MH370 ke Beijing yang dilaporkan hilang dari radar Sabtu lalu telah masuk hari ketiga. 

Namun, sehingga jam 11 malam, masih tiada sebarang petanda yang menunjukkan perkembangan positif terhadap misi tersebut. 

Segala teknologi dan peralatan canggih dari seluruh dunia telah dikerahkan dalam misi itu tetapi masih tiada hasil setakat ini.

Melihat kepada kegagalan sains moden dalam mengesan lokasi MH370, bekas ketua juruterbang 777 MAS, Kapten Noruddin Abd Majid tidak menolak kehilangan pesawat berkenaan adalah kerana kuasa tuhan.
 

"Dunia berada pada tahap teknologi yang tertinggi di mana seseorang berjalan di lorong pun dapat dilihat daripada angkasa dan dapat diketahui identitinya. 

"Apa pun yang berlaku, sebagai orang beriman, ini adalah ketentuanNYA. Ini bukan pertama kali berlaku di mana pesawat hilang daripada udara,"katanya yang dipetik pada laporan sebuah TV, hari ini. 

Mengulas lanjut, beliau menyentuh tentang kehilangan pesawat itu dari radar pada ketinggian 35,000 kaki secara tiba-tiba. 

"Satu dunia sudah melihat di mana sebuah kapal terbang yang berada pada ketinggian 35,000 kaki dengan kelajuan 855 kilometer (km) sejam dan kalau tak silap 14.5 km seminit melepasi pantai timur semenanjung dan baru saja hendak memasuki ruang udara Vietnam, hilang secara tiba-tiba. 

"Berdasarkan kenyataan (pihak berkuasa), sebelum masuk ruang udara Vietnam, dalam kawalan positif dengan Air Traffic Control (ATC), pesawat tiba-tiba hilang terus dari skrin radar. Tidak ada kesan langsung. 

"Ini mengelirukan dan satu perkara ajaib yang kita kena terima. Dunia kena terima," katanya. 

Ketika ditanya soal tindakan yang boleh dilakukan, beliau berkata doa adalah senjatanya.

"Doa daripada orang-orang soleh yang dekat dgn ALLAH dan juga keluarga kerana mereka sedang beremosi. ALLAH melihatnya,"
 katanya. 

Dalam pada itu, beliau menolak kemungkinan pesawat itu meletup di udara, ekoran tiada petanda ataupun serpihan yang ditemui selepas tiga hari operasi mencari dilancarkan. 

"Kalau meletup sekalipun di udara, mesti ada serpihan. Pasti. Kerana pesawat ini terlalu besar. Enjinya adalah paling besar di dunia, sama saiz dengan badan Boeing 737. 

"Tapi tak ada petanda. Tak ada serpihan. Tak ada tanda pada bacaan radar, jadi, tidak mungkin," katanya. 

Beliau terlibat dalam operasi membawa pesawat Boeing 777-200 itu ke Malaysia pada tahun 2002. -SH



ULASAN GB

Kemajuan di dalam bidang sains dan teknologi kadang-kala menyebabkan manusia lupa kepada Penciptanya.

Maka tepatlah saranan Kapten Noruddin Abd Majid di atas supaya manusia kembali kepada fitrah semualjadinya bahawa ia diciptakan "lemah" kerana Yang Berkuasa itu ialah Allah swt.

Manusia perlu bertaubat dari segala macam dosa yang dilakukan terhadap Allah swt. 

Tiada ada jawapan terhadap "kehilangan" misteri MH370, dan sepertimana kata Kapten Nourddin "doa daripada orang-orang soleh yang dekat dgn ALLAH dan juga keluarga kerana mereka sedang beremosi. ALLAH melihatnya."

YB Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin pada awalnya dicemuh apabila beliau secara berseloroh memberikan pendapatnya bahawa "Segitiga Bermuda yang baru telah dikesan di kawasan perairan Vietnam. Peralatan sofistikated yang lengkap tidak ada guna."


Tetapi kini "teori" Bermuda di Vietnam itu mula diperkatakan termasuk media barat dan ternyata segala macam peralatan sofistikated yang lengkap semacam tidak mampu mengesan pesawat yang hilang itu. 
cikgu pencen at cikgu pencen - 20 minutes ago
BIJAK MEMBELI, PM DAPAT AYAM RM1 Najib Razak menasihatkan orang ramai membeli belah secara bijak sebelum mengadu berhubung kenaikan harga barangan. Beliau yang juga menteri kewangan berkata demikian selepas membeli seekor ayam berharga RM1 hari ini. *LEPAS KANG KONG* *AYAM PUULLAAAAK* *BIAR BETUL* *KAH KAH KAH* woit.... *CUBA LAAA CARI AYAM SERINGGIT.*.. kah kah kah.. kah kah kah..*. DI CAIRO LAGI MURAH... 80 **SEN SEKOR.*..kah kah kah kah kah...*DI DACCA LAGI MURAH ... 60 SEN SEKOR*... kah kah kah.. kah kah kah..*DI BOMBAY PUN MURAH ... 1.35 SEN SEKOR.*.. kah kah kah.. kah ... more »

VIDEO - MH 370 - Apa Kata Mereka ??

atsixty at ZAKRI ALI - 25 minutes ago
Post by 化葵剩.

Kanak-Kanak Di Rantai Dan Di Ikat Seperti Anjing

Nas Rul at dairishare - 25 minutes ago
Anak kecil di rantai ketika ibu bapa sedang bekerja untuk mencari nafkah!! Pada pandangan anda wajarkah ibubapa mereka melaksanakan sedemikian terhadap kanak-kanak yang masil kecil ini seperti itu?? Di negara China mereka ini terpaksa melakasana penjagaan anak mereka seperti ini kerana bagi mereka cara itu lebih praktikal selain ianya dapat dibawa ketempat kerja… Bagi kami, cara ini lebih mulia dari membunuh anak kecil yang tidak berdosa… Walaupun dalam kehidupan yang serba kekurangan mereka ini tidak pernah mengeluh untuk membesarkan anak-anak mereka… Teladan ini perlu dicontohi ... more »

MH370 : Terhempas Atau Dirampas...!!!!

Gerakan Anti Najib/Rosmah at Gerakan Anti Najib/Rosmah - 27 minutes ago
  Gua cukup simpati kepada keluarga mangsa penerbangan MAS yang distinasinya KL ke Beijing kerana mereka menunggu dengan penuh harapan dengan maklumat yang berubah-ubah darri pihak kerajaan. Jika jatuh ke laut pasti ada serpihannya dan jika jatuh ke hutan pasti nampak kesannya kerana MH370 bukan kapal terbang kecil, 777-200. Tambahan pula bantuan negara luar yang disalurkan kepada negara

GUNA KHIDMAT BOMOH NAK CARI PESAWAT MH370 YANG HILANG ADALAH KERJA BODOH, KHURAFAT DAN TAHYUL KATA BEKAS MUFTI PERLIS DR MAZA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 35 minutes ago
*Bekas mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menegur penggunaan aktiviti perbomohan untuk mencari pesawat MH370 yang hilang ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing Sabtu lalu.Sambil menyifatkan langkah itu sebagai "satu kerja bodoh", Asri berkata, langkah “khurafat dan tahyul” itu tidak boleh diterima sama sekali kerana ia tidak dapat diterima akal waras.“Ini tahyul, khurafat, kerja bodoh dan tidak waras. Agama tidak dapat terima (langkah ini). Dengan buat begitu, dia (bomoh) beri gambaran salah pada ajaran Islam.“Dia seolah ambil kesempatan. Siapa y... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 42 minutes ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Chew Mei Fun Lawan Wan Azizah Di Kajang, Satu Lawan Satu #PRKkajang - Video Analisis Radar FlightRadar Tentang MH370 #PrayForMH370 #DoakanMH370 - Video Harapan & Doa Seluruh Rakyat Untuk MH370 #PrayForMH370 - Gambar Wartawan Yang Terlibat Dalam Mencari MH370 #PrayForMH370 - Kapal Selam : King Jason Sekolahkan Kit Siang - Tonton Video Penyiasatan Tragedi Air France 447 Ini #PrayForMH370 - Hati Hati, Pemilik Akaun Palsu Twitter Ini Sudah Kantoi Kerana Menyamar Jadi Anak Kepada Salah Seorang Penumpang M... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 42 minutes ago
Manjung Mari ------------------------------ #PrayForMH370 #doakanMH370 - Tahniah buat Kapten Norudin Abd Majid Posted: 10 Mar 2014 06:48 PM PDT Subha Na Allah, aku rasa inilah satu-satunya jawapan yang paling ideal buat kita umat islam, moga-moga ada manafaatnya,, Dengan tenang Kapten Norudin memberi jawapan... Jadi selepas ini, najib selaku Perdana Menteri, dan sepupunya Hishamuddin merangkap menteri pengangkutan kena ambik iktibar, apakah perniagaan pengangkutan udara yang dijalankan oleh Mas dibawah seliaan kerajaan itu mengikut lunas Islam,,, bagaimana dengan pak... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 50 minutes ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Kajang: Wan Azizah prays for victory - Kajang by-election: Azizah vs Wee - Malaysia Hari Ini TV3 MH370 Kapten Norudin Abd Majid #PrayForMH370 #doakanMH370 - Penamaan Calon PRK Dun Kajang: Lensa - Part 14 - Penamaan Calon PRK Dun Kajang: Lensa - Part 13 - PRK Dun Kajang: Satu lawan satu antara Wan Azizah dan Chew Mei Fun - Penamaan Calon PRK Dun Kajang: Lensa - Part 12 - Penamaan Calon PRK Dun Kajang: Lensa - Part 11 - PRK Dun Kajang: Wan Azizah Lawan Chew Mei Fun - Penamaan Calon PRK Dun Kaja... more »

r b f

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 50 minutes ago
RBF Online r b f ------------------------------ MH370: Awas Dengan Propaganda-Propaganda Yang Sedang Bertebaran Posted: 09 Mar 2014 10:42 PM PDT Bukan niat nak jadi penganalisis pesawat atau pengangkutan udara, dan juga bukan nak mengajak anda turut menjadi penganalisis. Cuma nak ajak anda sama-sama berfikir di dalam kotak pemikiran seorang manusia yang dianugerahkan akal fikiran oleh Allah SWT. Sejak tercetusnya berita 2 penumpang MH370 menggunakan paspot palsu, tiba-tiba pandangan kita semua terarah kepada pesawat itu dirampas oleh pengganas. Semuanya kerana perkara ... more »

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 50 minutes ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Scorpene hanya untuk perang sahaja....Auw! Auw! Posted: 09 Mar 2014 09:28 PM PDT Bila ada yang bertanya, apasal 2 kapal selam Scorpene yang Najib dan Tantuya beli dgn harga 9 billion itu tidak di gerakan sama dalam operasi mengesan kapal terbang MAS 307 yang hilang itu? Menteri Auw-Auw pun jawab melalui tweetnya :Tweet, tweet.....: "Kapal-kapal Selam kita bukan dibuat untuk operasi begini.Bukan peranan sebuah kapal selam untuk (kerja-kerja) mencari dan menyelamat" Wow! Ada pula orang tanya lagi kat dia, why Singapore can send in th... more »

VIDEO - Apa Kata BBC Mengenai Kehilangan Pesawat MH 370 ?

atsixty at ZAKRI ALI - 55 minutes ago
Post by 化葵剩.

MH 370 : China gerakan 10 satelie untuk membantu pencarian

alhusseyn at al-Husseyn - 1 hour ago
China telah menggerakan 10 satelit miliknya untuk membantu dalam pencarian di udara dan lautan luas sebuah pesawat Malaysia yang hilang, kata akhbar harian Tentera Pembebasan Rakyat. Satelit tersebut akan menggunakan resolusi berkeupayaan tinggi pengimejan bumi, pengimejan cahaya yang boleh dilihat dan teknologi lain untuk "perkhidmatan sokongan dan membantu dalam mencari dan operasi menyelamat pesawat Malaysia Airlines", akhbar itu dalam satu artikel yang turut diadakan di laman web kementerian pertahanan . Puluhan kapal dan kapal terbang dari 10 buah negara mencari rapi di se... more »

[VIDEO] TERBAIK: MH370 Hilang: Kembalikan Sains Kepada Penciptanya!

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
MMH370 'hilang' kerana kuasa tuhan SHAH ALAM - Misi mencari dan menyelamat pesawat Malaysia Airlines Boeing 777-200 penerbangan MH370 ke Beijing yang dilaporkan hilang dari radar Sabtu lalu telah masuk hari ketiga. Namun, sehingga jam 11 malam, masih tiada sebarang petanda yang menunjukkan perkembangan positif terhadap misi tersebut. *Segala teknologi dan peralatan canggih dari seluruh dunia telah dikerahkan dalam misi itu tetapi masih tiada hasil setakat ini. Melihat kepada kegagalan sains moden dalam mengesan lokasi MH370, bekas ketua juruterbang 777 MAS, Kapten Noruddin Ab... more »

Hanya Wan Azizah dan Chew Mei Fun di Kajang

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Calon Barisan Nasional (BN) Datin Paduka Chew Mei Fun akan bertanding satu lawan satu menentang calon Pakatan Rakyat (PR) Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail bagi merebut kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) kerusi berkenaan pada 23 Mac depan. Kedua-dua pemimpin wanita itu sah menjadi calon apabila menghantar borang pencalonan mereka kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Kompleks Sukan Majlis Perbandaran Kajang pagi tadi, di Bandar Baru Bangi. Kesesakan lalu lintas luar biasa menuju ke pusat penamaan calon di Seksyen 15 Bandar Baru Bangi itu tid... more »

Nizar bela Karpal Singh

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
DS Nizar pihak yang dibela YB Karpal Singh ,bersama Setiausaha Agung PAS ,Datuk Mustafa Ali turut memberi sokongan kepada YB Karpal Singh,Pengerusi DAP Kebangsaan.Foto DS Nizar menunggu Karpal Singh di Mahkamah Tinggi ,Kuala Lumpur. Karpal Singh peguam yang mempertahankan hak sah kerajaan pimpinan DS Nizar.Malang tindakannya dianggap menghasut.(klik info lanjut).Kes DS Nizar merupakan bahan akademik untuk tajuk perlembagaan sesebuah negeri.

Terkini!!! (Gambar2) Langsung Penamaan Calon PRK Kajang: BN Lawan Pakatan, Tiada Calon Bebas.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
*10.35am:* Skuad gempur BN membuat tarian di balapan kompleks sukan. Penyokong BN mula beredar dari kawasan berkenaan. *10.15am:* Pegawai pengurus pilihan raya, Hasan Nawawi Abdul Rahman mengisytiharkan selesainya proses penamaan calon dan mengumumkan pertembungan satu lawan satu antara calon BN, Chew Mei Fun dan Wan Azizah dari PKR. *10.10am: *Di luar kompleks sukan - di sebelah Pakatan - Anwar sekali lagi bersama penyokong memimpin sorak dengan laungan "Hidup rakyat, Hancur BN," dan Reformasi beberapa kali. Beliau juga bersalaman dengan penyokong. *10.08am: *Tiada calon Bebas ke... more »

Mulut celupar Karpal Singh ,kerana menghasut.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
Karpal Singh tiba ke mahkamah bersama pimpinan utama PR termasuk sebahagian ahli parlimen PR. Ahli Parlimen dan ADUN PR menunggu Karpal Singh tanda sokongan.Setiausaha Agung PAS,Datuk Mustafa Ali turut hadir. Karpal Singh ,dianggap menghasut.(klik) untuk info.Lim Guan Eng ,turut sama "sokong solidariti untuk Karpal". Foto: Loh Eng Soon.

Come to Duta Court to support the Tiger of Jelutong!

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Democratic Action Party [image: On 21 February 2014, the Kuala Lumpur High Court found DAP National Chairman and prominent lawyer Karpal Singh guilty for sedition. Mitigation & sentencing for DAP National Chairman & MP for Bukit Gelugor Karpal Singh: 11 March 2014, 9.30am @ Sessions Court 4 (Crime), 4th Floor, Right Wing, KL Court Complex, Jalan Duta. Come to Duta Court to support the Tiger of Jelutong!]*On 21 February 2014, the Kuala Lumpur High Court found DAP National Chairman and prominent lawyer Karpal Singh guilty for sedition. * * Mitigation & sentencing for DAP National Chair... more »

PRK DUN N25 KAJANG .. SATU LAWAN SATU ANTARA DATIN SERI WAN AZIZAH MENENTANG CHEW MEI FUN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Calon Barisan Nasional (BN) Datin Paduka Chew Mei Fun akan bertanding satu lawan satu menentang calon Pakatan Rakyat (PR) Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail bagi merebut kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) kerusi berkenaan pada 23 Mac depan.* *Kedua-dua pemimpin wanita itu sah menjadi calon apabila menghantar borang pencalonan mereka kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Kompleks Sukan Majlis Perbandaran Kajang pagi tadi, di Bandar Baru Bangi.* *Kesesakan lalu lintas luar biasa menuju ke pusat penamaan calon di Seksyen 15 Bandar Baru Bangi i... more »

Budak 10 Tahun Dicabul Rakan Sekelas, Cedera di Kemaluan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
Sekadar hiasan. *Kesal Sekolah Lambat Maklum Anak Dicabul* [SH] IPOH - Seorang bapa mendakwa kesal kerana lewat dimaklumkan mengenai insiden anak perempuannya dicabul rakan sekelas di sebuah sekolah di sini yang berlaku Isnin lalu. Dia yang hanya ingin dikenali sebagai Zaini, 39, berkata, dia hanya mengetahui insiden menimpa kanak-kanak berusia 10 tahun itu selepas diberitahu guru sekolah anaknya kelmarin. Menurutnya, sebaik sahaja mengetahui kejadian menimpa anak sulungnya itu dia segera membawa murid tahun empat terbabit ke klinik kesihatan berhampiran sebelum diarahkan untuk ke ... more »

Raja bomoh dakwa pesawat MH370 'tergantung' antara tiga negara ?

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Sejagat Raya *[image: Raja bomoh dakwa pesawat MH370 'tergantung' antara tiga negara SEPANG - Balai Ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) gempar seketika petang semalam selepas muncul seorang lelaki yang mendakwa sebagai Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP yang kononnya mampu membuat ramalan berhubung keadaan pesawat MH370 yang dilaporkan hilang sejak Sabtu lalu. Bomoh terbabit, Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin, 80, yang berpengalaman lebih 50 tahun mendakwa berdasarkan upacara yang dilakukan selama 30 minit itu, beliau mendapat alamat bahawa kesemua penumpang pesawat te... more »

Pesawat MH370 telah mendarat dilokasi rahsia?

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
Kenapa pakar pun takut buat spekulasi? Spekulasi tiba-tiba sahaja menjadi satu jenayah padahal kaedah spekulasi telah banyak menyelesaikan pelbagai jenis siasatan. Ya, hal ini adalah disebabkan oleh sikap pengguna media sosial yang mempunyai pengaruh setara dengan media arus perdana. Malah media sosial pula dijadikan sumber kepada surat kabar dan berita TV. Sesiapa sahaja dengan kelengkapan semudah telefon bimbit boleh mengeluarkan berita yang sampai keseluruh dunia. Hari ini saya nak buat spekulasi. Setelah hampir 40 jam mengikuti perkembangan kehilangan pesawat MAS B777-200 ya... more »

PANASSS!!!!! ... PENYOKONG BN MINTA DSAI MENURUNKAN TANDA TANGAN DI TOPI YANG DIPAKAINYA .. SOKONGAN SUDAH MULA BERALIH ARAH.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Suatu suasana yang mengemparkan berlaku pagi tadi semasa penamaan calon PRK DUN N25 Kajang.Semasa DSAI sedang berjalan mengiringgi DSWA menuju ke pusat penamaan calon, seorang penyokong BN telah menjerit memanggil nama DSAI agar menurunkan tanda tangannya kepada topi yang sedang dipakai olehnya.DSAI dengan senyum menurunkan tanda tangan agar tidak menghampakan penyokong BN itu.Jika ini sebagai petunjuk dan petanda .. maka jelas akan kebenaran apa yang dikatakan oleh hampir keseluruhan para penganalisis politik yang sokongan penyokong UMNO/BN sudah mula berduyun-duyun berh... more »

Ibu, Teman Lelaki Didakwa Bunuh Anak

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[Bernama] TELUK INTAN – Seorang ibu bersama teman lelakinya hari ini didakwa di Mahkamah Majistret di sini terhadap pertuduhan membunuh anak perempuannya berusia dua tahun enam bulan pada Isnin lepas. Fiera Syafieqa Shamsudin, 20, dan Amir Hassan Bakri, 26, didakwa membunuh Nur Ain Ariana Abdullah, di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Sri Perkasa pada 4.30 petang, 3 Mac lepas. Kedua-dua tertuduh didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan. Sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Fairuz Abidah Ismail kedua-du... more »

Perlawanan Gusti Berdarah Dari Negara Jepun

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
Jepun sememangnya terkenal dengan perkara-perkara yang unik dan pelik. Tetapi perlawanan dengan menggunakan batang lampu kalimantang ini adalah antara yang paling pelik dan bodoh sekali pernah dilakukan. Dua orang lelaki gemuk memukul satu sama lain dengan menggunakan batang lampu kaca sehingga kedua-duanya berlumuran darah dan siapa yang paling lama bertahan, dikira menang. Ianya pasti tidak akan mendapat tempat diseluruh dunia memandangkan ianya terlalu ganas tetapi di jepun, perlawanan ini begitu popular walaupun perlawanan itu hanya mengundang kesakitan Perlawanan ini juga sepe... more »

[TERKINI MH370] Misteri Kehilangan Pesawat MAS MH370 | Pray For MH370 #PrayForMH370

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 2 hours ago
*[TERKINI MH370] Misteri Kehilangan Pesawat MAS MH370 | Pray For MH370 #PrayForMH370 | *Pesawat yang membawa penumpang seramai 239 termasuk dua orang bayi sektor Kuala Lumpur Beijing, berlepas pada 12.41 pagi dan seharusnya tiba di destinasi pada 6.30 pagi. Namun, pada jam 2.40 selepas penerbangan 2 jam, pesawat itu hilang daripada radar. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Penerbangan MH370 menggunakan pesawat Boeing 777-200 merupakan pesawat canggih dengan kelengkapan alat perhubungan yang terkini. Suatu yang misteri berlaku, kerana selepas 2 jam ke udara, sepatutnya pesawat itu berada ... more »

TV3 menerumah Kapten Norudin Abd Majid.

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Himpunan kata-kata Ustaz Azhar Idrus [image: TV3 menerumah Kapten Norudin Abd Majid. Bukan calang-calang orang. Beliau merupakan ketua bahagian pesawat 777 sewaktu berkhidmat di MAS. Apabila ditanyakan pendapat beliau apakah yang berlaku ke atas MH370, beliau dengan penuh yakin berkata: "HILANG! Benar-benar hilang!" Beliau memberi jawapan yang pada saya di luar jangkaan jawapan seorang juruterbang. Dan apabila ditanya bagaimana cara untuk mencari, beliau merespon: "Kita perlukan doa daripada orang-orang soleh dan ahli keluarga.. Sekiranya teknologi sains tidak berjaya, maka kita ken... more »

SUASANA PENAMAAN CALON PRK DUN N25 KAJANG KEM PAKATAN RAKYAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*7.45 pagi: Jalan menuju ke pusat penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kajang di Kompleks Sukan Bandar Baru Bangi pada pagi ini sangat sesak.* * 8.00 pagi: Penyokong PKR mula bergerak dengan mengiringi beberapa pemimpin PKR, menuju pusat penamaan PRK Dun Kajang di Stadium MPKJ, Seksyen 15, Bandar Baru Bangi.* * 8.30 pagi: Pemimpin PR seperti Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Rani Osman, Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub, Ketua Penerangan Pas, Datuk Mahfuz Omar dan Ketua Penerangan PKR, Dr Muhd Nur Manuty masih menunggu calon PKR t... more »

Ular PATUK Payu Dara

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
[HM] Fife (Scotland): Seorang wanita terkejut besar apabila mendapati seekor ular mematuk payudaranya ketika baru bangun tidur. Caroline Griffin, 49 berkata dia dipatuk ketika cuba menghalau reptilia berkenaan dari katilnya “Saya bimbang ular itu berbisa dan saya mungkin mati,” katanya. Ibu empat anak itu mendapati ular sepanjang 1.2 meter dari jenis California kingsnake berada di dadanya sebaik menurunkan selimut. “Pada mulanya saya menyangka anak saya mahu mengenakan saya, tetapi saya mula ketakutan apabila melihat reptilia itu bergerak. “Saya menjerit sekuat hati dan ular it... more »

Pencarian MH370 Kini dari Sumatera ke Hong Kong

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
[TMI] Pencarian hari ini diluaskan kepada lebih 500,000 batu nautika persegi dari pantai Sumatera ke Hong Kong untuk mencari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 selepas gagal mencarinya sejak tiga hari lalu apabila pesawat komersil itu hilang. Armada kapal tentera laut dan kira-kira tiga dozen kapal terbang akan memantau kedua-dua laut dan sempadan hutan Malaysia-Thailand untuk mencari Boeing 777-200ER yang membawa 239 orang penumpang itu. Satu perkara yang diketahui pasukan penyelamat adalah pesawat tersebut tidak mungkin masih berada di udara kerana ia hanya mempunyai baki min... more »

PR boikot parlimen esok, Anwar perjelas sebab pada YDP Agong

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Info Pakatan Rakyat *[image: PR boikot parlimen esok, Anwar perjelas sebab pada YDP Agong KUALA LUMPUR 10 MAC : Keputusan Pakatan Rakyat memboikot sidang Parlimen eso akan tetap diteruskan, kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Katanya ia sebagai tanda protes terhadap kerajaan yang menyalahguna kuasa bagi mempengaruhi badan kehakiman. “Kita protes kerana mereka (BN) menyalahguna kuasa terhadap sistem dan badan kehakiman. “Tapi kita perlu hadir (hari ini) sebagai tanda hormat kepada Yang Dipertuan Agong,” kata Anwar ketika ditemui pemberita di lobi parlimen hari ini. A... more »

Penumpang Pesawat MH370 Miliki Pasport Curi Iras Balotelli?

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Siasatan awal kehilangan pesawat Malaysian Airlines MH370 Sabtu lalu mendapati dua lelaki yang memiliki pasport palsu tidak menyerupai rakyat dari negara Asia. Sebaliknya, kata Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman, mereka ada iras-ras pemain bolsepak AC Milan, Mario Balotelli. Lihat video penjelasan beliau disini:

MURSYIDUL AM PAS TGNA TABIK SPRING KEPADA DSAI SEBAGAI BENAR-BENAR "ANAK JANTAN".

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Info Pakatan Rakyat [image: MURSYIDUL AM PAS TGNA TABIK SPRING KEPADA DSAI SEBAGAI BENAR-BENAR "ANAK JANTAN". Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai 'anak jantan' yang tidak gentar menghadapi sebarang kemungkinan. Ketua Umum PKR itu, ujar Tuan Guru Nik Aziz menghubunginya pada jam 1 tengahari, 8 Mac lalu bagi memaklumkan keputusan Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman lima tahun penjara ke atasnya. “Dari nada Datuk Seri Anwar semalam langsung tidak tergugat, menggambarkan benar-benar suara ‘anak jantan’ ... more »

Koleksi Gambar Lawak - 392

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
koleksi gambar lawak

(Gambar2) LANGSUNG Hari Penamaan Calon PRK DUN Kajang: Pertembungan Dua Wanita 'BESI'.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
Di samping tumpuan rakyat Malaysia kepada hasil usaha mencari pesawat MH370 yang hilang bersama 239 penumpang dan krunya, PRK DUN Kajang dijangka turut mendapat perhatian apabila kempen bermula selepas penamaan calon hari ini. Ia akan berlangsung di Kompleks Sukan MPKajang, Seksyen 15, Bandar Baru Bangi pagi ini. PRK DUN Kajang dijangka bakal menyaksikan pertembungan antara Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail mewakili Pakatan Rakyat dan Naib Presiden MCA Datin Paduka Chew Mei Fun mewakili BN. Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim, yang sebelum ini b... more »

Terkini!! (Video) Misteri MH370 'HILANG' Kerana Kuasa Allah SWT : Bekas Ketua Juruterbang 777 MAS

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
[image: MH370] SHAH ALAM - Misi mencari dan menyelamat pesawat Malaysia Airlines Boeing 777-200 penerbangan MH370 ke Beijing yang dilaporkan hilang dari radar Sabtu lalu telah masuk hari ketiga. Namun, sehingga jam 11 malam, masih tiada sebarang petanda yang menunjukkan perkembangan positif terhadap misi tersebut. Segala teknologi dan peralatan canggih dari seluruh dunia telah dikerahkan dalam misi itu tetapi masih tiada hasil setakat ini. Melihat kepada kegagalan sains moden dalam mengesan lokasi MH370, bekas ketua juruterbang 777 MAS, Kapten Noruddin Abd Majid tidak menolak k... more »

Gempar Kerana RM13 : Adik Bergelut dan Toreh Abang Demi Pertahan Ibu

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 hours ago
Kerana RM13 : Adik Toreh Abang Pertahan Ibu Penagih dadah yang cuba memukul ibunya mengalami pendarahan teruk selepas tertoreh pisau ketika bergelut dengan adiknya yang cuba mempertahankan ibu mereka dalam kejadian di rumah mereka di Kampung Padang Lalang, Felda Neram 1, Air Putih, Kemaman, petang semalam.Dalam kejadian pukul 4 petang itu, penganggur berusia 31 tahun dipercayai mengamuk

Video Sempoi ...Pandangan mengenai kejadian MH370 oleh Kapten Norudin Abd Majid bekas juruterbang B777 Fleet Mas

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 hours ago
Published on Mar 10, 2014 Pandangan mengenai kejadian MH370 oleh Kapten Norudin Abd Majid bekas juruterbang B777 Fleet Mas di Buletin Utama TV3 10 Mac 2014.

Malaysia sacrifices talent to keep one race on top, says Lee Kuan Yew

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Joseph Dass [image: Malaysia sacrifices talent to keep one race on top, says Lee Kuan Yew " "In recent years, Malaysian Chinese and Indians have been settling in Europe, America and Australia. Some have done very well for themselves, such as Penny Wong, Australia’s current finance minister." Malaysia is prepared to lose its talent through its race-based policies in order to maintain the dominance of one race, said Lee Kuan Yew in his new book which was launched tonight in Singapore. And although Malaysia has acknowledged the fact that they are losing these talents and is making an a... more »

KLIA Gempar!!! "Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP" Ibrahim Mat Zin Turut Membantu Guna Kaedah Tradisional.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
[image: 'Raja Bomoh' turut bantu cari pesawat MH370] *SEPANG*: Kehilangan pesawat MH370 sejak Sabtu lepas turut mendapat perhatian "Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP" Ibrahim Mat Zin (gambar). Beliau berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sin pada Isnin, mendakwa dijemput oleh seorang pegawai tertinggi negara bagi menggunakan kaedah ilmu tradisional dan solat hajat. "Kami menggunakan bubu mata pancing dan teropong yang diperbuat daripada buluh untuk meminta, berdoa supaya melepaskan mangsa-mangsa yang terlibat agar dapat dijumpai secepat mungkin," katanya kepada ... more »

SUASANA DI LEBUH RAYA UTARA SELATAN PLUS MENUJU KE BANGI DARI KEDUA ARAH SESAK TERUK!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Beginilah keadaan rakaman gambar yang dikirim menunjukkan betapa teruknya kesesakkan lalu lintas dari kedua belah arah di Lebuh Raya Utara Selatan PLUS menuju ke Bangi sempena hari penamaan calon PRK DUN N25 Kajang.Mempenjarakan DSAI tidak menjejaskan sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat malahan ianya membuatkan UMNO/BN semakin cemas dan lemas.*

[LINTAS LANSUNG] PRK Kajang... Penyokong PR Bawa Seikat Kangkung :) -updated

greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
*Selamba jer pikul kangkung untuk Najib dan BN?* Hari ini, 11 Mac 2014 ialah hari penamaan calon bari pilihanraya kecil DUN Kajang. Kerusi DUN Kajang kosong selepas Adun kawasan itu, Lee Chin Cheh dari PKR (PKR) meletakkan jawatan pada 27 Januari lepas. Pakatan Rakyat sebelum ini telah menamakan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon mereka untuk bertanding dalam pilihan raya kecil tersebut. Namun setelah Mahkamah rayuan mendapati Anwar bersalah di dalam kes liwat 2, maka beliau telah menarik diri dari bertanding dan telah menamakan Datin Seri Dr Wan Azizah Wan ism... more »

Mengapa Disebut “Laut Merah”?

Detik Islam at Detik Islam - 5 hours ago
Laut Merah merupakan nama sebuah teluk yang berada di Semenanjung Arab yang memisahkan benua Asia dengan benua Afrika. Laluan ke arah selatan dari laut ini melintasi Babul Mandib dan Teluk Aden sedangkan di utara terdapat semenanjung Sinai dan Terusan Suez. Laut Merah mempunyai lebar 300 km dan panjang 1900 km dengan kedalaman 2500m. Laut yang muncul kerana perpisahan Semenanjung Arab dan Benua Afrika yang bermula kira-kira 30 juta tahun yang lalu ini menjadi habitat bagi pelbagai makhluk dan batu karang. Laut ini mempunyai suhu permukaan yang berterusan atau sekitar 21-25 'C dengan... more »

MH370 : Astro Awani kena tipu dengan budak-budak...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 5 hours ago
Pemilik akaun twitter yang menggunakan nama 'Jasmine Johari' hari ini dipercayai telah menipu orang ramai dengan mendakwa diri sebagai anak kepada salah seorang mangsa pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370 yang hilang. Insiden ini menjadi perbualan di laman sosian apabila Astro Awani turut dikatakan tertipu dengan akaun palsu milik Jasmine yang sering memuatnaikkan status yang bernada sedih dengan kehilangan ibunya. Memetik laporan tengoktvonline.blogspot.com, Jasmine kini telah menubuhkan satu akaun twitter bagi tujuan meminta maaf kepada rakyat Malaysia. Antara t... more »

Semua Rakyat Malaysia Wajib Tahu!.

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Lepas Awk Baca Awk Bramal Tw [image: Photo: semua rakyat Malaysia wajib tahu!. #_pls_share]

DCA Tidak Tolak MH370 Kemungkinan Di Rampas

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
SEPANG - Jabatan Penerbangan Awam (DCA) tidak menolak kemungkinan pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370 ke Beijing yang dilaporkan hilang dari radar sejak Sabtu lalu, dirampas. Namun, menurut Ketua Pengarahnya, Datuk Azharuddin Abdul Rahman, pihaknya memerlukan bukti kukuh bagi mengesan apa yang berlaku ke atas MH370 itu. “Pada tahap ini, kami tidak menumpukan pada mana-mana kemungkinan. Kami melihat pada semua sudut tentang apa yang mungkin berlaku pada pesawat tersebut,” katanya pada sidang media di Hotel Sama Sama, hari ini. Bagi mengesahkan apa yang berlaku, DCA t... more »

Adakah ini foto terakhir ,Karpal Singh sebagai YB?

mantaro at SISI BUKIT - 6 hours ago
*Mungkinkah foto ini,foto terakhir Karpal Singh sebagai Ahli Parlimen Malaysia.Selepas DS Anwar Ibrahim dijatuhkan hukuman oleh Mahkamah Rayuan,adakah kini giliran YB Karpal Singh.* Pada hari ini penentu corak politik Malaysia. 11 Mac adalah penentuan hukuman kepada Karpal Singh yang disabit kesalahan bawah Akta Hasutan 1948.Pada pagi ini Mahkamah Rayuan akan mendengar rayuan Karpal Singh. Karpal telah disabitkan atas tuduhan hasutan kerana berkata dalam satu sidang akhbar bahawa keputusan DYMM Sultan Perak untuk memecat menteri besar ketika itu, Dato' Seri Nizar Jamaluddin boleh ... more »

Benarkah Pesawat MH370 dirampas??..

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Mohd Noor [image: Benarkah Pesawat MH370 dirampas??.. “Yang menjadi tanda tanya adalah bagaimana sebuah pesawat yang begitu besar, begitu canggih, dengan rekod keselamatan yang amat baik dan di tangan seorang juruterbang yang sangat berpengalaman boleh hilang tanpa kesan, tanpa pesanan SOS (isyarat kecemasan), tanpa signal dalam apa-apa bentuk pun.. Sekaligus ia menunjukkan bahawa betapa lemahnya sistem Keselamatan Negara. Wang Negara dibelanjakan Berbelion Ringgit, Ketirisan & Hutang Negara terus meningkat, Kemanakah perginya wang berkenaan??.. Bukankah lebih baik diperuntukkan un... more »

Blogger Home. 

HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: