Rabu, 12 Mac 2014

3689. Selam.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   
http://www.watchsfree.com/ready-2-die/
Kapal Selam Malaysia: Mana satu yang betul?
Isnin, 10 Mac 2014
Bila dipertikaikan kenapa Malaysia tak hantar kapal selam untuk usaha mencari MH370 didasar laut, ramai macai UMNO @ BN jawab kapal selam Malaysia adalah kapal selam tempur bukan untuk misi mencari dan menyelamat.

Aku rasa macam tak percaya aje? UMNO @ BN ni kalau tak bohong bukan namanya UMNO @ BN. Sebab itu berita-berita di Malaysia banyak kena buat semakan semula, bukan apa takut kena kelentong darat kering.

Aku ambil petikan berita 3 September 2009 dulu semasa kecoh pasal kapal selam yang harga terlalu tinggi. Macam UMNO @ BN tulis kononnya kapal ini bukan sahaja boleh bertempur malah boleh menyelamat dan mencari. (lihat garis merah kuning) 
Tapi sekarang mahu tipu ya?? Mana satu yang betul?


Sumber: http://tempayanretak.blogspot.com/2014/03/kapal-selam-malaysia-mana-satu-yang.html

Kapal Selam Kedua Dijangka Tiba Jun

Selasa, 12 Januari 2010Sebelum diserahkan nanti pastikan enjin kapal selam ini dirantai dahulu. - Nabila

KOTA KINABALU: Kapal selam kedua negara, KD Tun Razak, dijangka tiba di pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) di Teluk Sepanggar dekat sini pada pertengahan tahun ini.

Panglima Angkatan Kapal Selam, Laksamana Pertama Mohd Rosland Omar berkata, kapal selam jenis Scorpene itu sedang melalui latihan kemahiran bersama tentera laut Sepanyol sebelum dijadual belayar pulang ke tanah air sekitar April.

"Jadi masuk bulan Jun, kita akan mempunyai kapal selam kedua di pangkalan Teluk Sepanggar ini," katanya kepada media selepas sambutan Hari Kualiti Markas Wilayah Laut 2 di pangkalan tersebut, hari ini.

Kapal selam Malaysia pertama, KD Tunku Abdul Rahman (KD TAR), tiba di perairan Malaysia pada awal September tahun lepas, setelah mengharungi 55 hari pelayaran dari tempat ianya dibina di Toulon, Perancis. Ia ditempatkan di Pangkalan Teluk Sepanggar sejak 17 September.

Panglima Wilayah Laut Dua, Laksamana Pertama Anuwi Hassan pula berkata, KD TAR kini beroperasi sepenuhnya dan setakat ini tidak terdapat apa-apa masalah atau komplikasi yang timbul.

"(Penambahan) satu buah kapal selam lagi akan menguatkan lagi armada kita, untuk pertahanan negara," katanya.

Ditanya mengenai cabaran yang dihadapi TLDM, Anuwi berkata, satu daripada kekangan adalah mengoperasikan kapal-kapal yang telah lanjut usia.

Namun, katanya, TLDM telah merekodkan pencapaian yang baik tahun lalu iaitu lebih 70 peratus pengoperasian kapal-kapal ini.

"Keseluruhan aset-aset TLDM agak berusia, tapi bukan terlalu tua untuk dioperasikan. Kapal-kapal ini masih belum menjangkaui hayat, cuma kekangan belanja lebih untuk perbaiki, tapi kita berjaya dalam memperbaiki apa-apa kerosakan.

"Kita berharap dapat perolehi aset-aset yang baru untuk tampung kapal-kapal sedia ada, khususnya dalam Rancangan Malaysia Ke-10," katanya. - BERNAMA

Sumber: http://tempayanretak.blogspot.com/2010/01/kapal-selam-kedua-dijangka-tiba-jun.html

Pembelian Kapal Selam: Tiada Komisyen Dibayar, Kata Ahmad Zahid

Khamis, 1 April 2010KUALA LUMPUR: Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan bahawa kerajaan tidak ada dan tidak pernah membayar sebarang bentuk komisyen untuk perolehan kapal selam negara.

Beliau berkata sebaliknya ia diperoleh menerusi perundingan terus dengan syarikat pembuat kapal selam itu di Sepanyol dan Perancis.

Ketika menggulung perbahasan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Dewan Rakyat di sini hari ini, beliau berkata tuduhan pembangkang kononnya komisyen dibayar berhubung pembelian kapal selam itu adalah satu tuduhan liar dan tidak benar.

Ahmad Zahid berkata demikian sebagai menjawab dakwaan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh), berhubung perkara itu.Malaysia menempah dua kapal selam baru jenis Scorpene dengan kos pembelian berjumlah RM3.4 bilion pada 2002 yang dibina secara bersama oleh DCNS dari Perancis dan Navantia, syarikat pembuat kapal selam dari Sepanyol.

Kapal selam Malaysia pertama, KD Tunku Abdul Rahman (KD TAR), tiba di perairan Malaysia pada awal September tahun lepas dari Perancis, sementara kapal selam kedua negara, KD Tun Razak dijangka tiba di pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TUDM) di Teluk Sepanggar, Sabah pada pertengahan tahun ini.

Mengenai pertemuan beliau dengan Menteri Pertahanan Israel, Ehud Barak pada Jun lepas, Ahmad Zahid menjelaskan bahawa beliau telah mengambil kesempatan dalam pertemuan itu untuk menjelaskan kepada Barak mengenai pendirian Malaysia yang tidak menyokong sama sekali tindakan kekejaman Israel di Palestin.

Katanya pertemuan selama 20 minit pada majlis koktail sempena Pertunjukan Udara Paris di Perancis itu diadakan atas permintaan Menteri Pertahanan Israel itu sendiri.

"Hasrat Menteri Pertahanan Israel untuk bertemu saya disuarakan pegawai pengiringnya kepada penasihat pertahanan saya. Saya memang mengaku bertemu dengannya tetapi bukan saya yang pergi berjumpa dia, sebaliknya dia yang datang ke majlis itu," katanya.

Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) dan Mohd Yusmadi Mohd Yusoff (PKR-Balik Pulau) bangun mencelah untuk mengucapkan tahniah dan memuji tindakan Ahmad Zahid itu yang dianggap mereka sangat membanggakan. - BERNAMA

Sumber: http://tempayanretak.blogspot.com/2010/04/pembelian-kapal-selam-tiada-komisyen.html

Malaysia memborong kapalperang Rusia kes Spratly?

Rabu, 18 April 2012Spesies Kapal perang Morshansk milik Rusia adalah kapal korvet kelas Tarantul-III 

Negara ku Malaysia diberitakan akan membeli secara borong berbagai persenjataan teknikal buatan Rusia, dari senjata ringan sehinggalah kepada kapal perang peluru berpandu. Perbincangan pembelian senjata itu masih berlangsung.

Sebagaimana yg dimaklumkan oleh Viktor Komardin, Deputi Ketua Rosoboronexport—perusahaan eksport senjata dari Rusia, di Kuala Lumpur, Selasa lalu 17/4/2012, lapuran dari berita RIA Novosti.

Kata nya Malaysia sudah mendekati proses perbincangan akhir untuk meluluskan untuk membeli sistem senjata termasuk senjata antitank Kornet, senjata antipesawat Igla, dan masih terus berbincang untuk membeli kapal perang peluru berpandu dan kapal-kapal perang yg lain.

Komardin menambahkan, Rusia juga menjual lesen pembuatan kapal peluru berpandu kelas Molniya dan kapal perang klass Mirazh.

"Malaysia tertarik dengan kapal-kapal kelas Molniya dan Mirazh kami. Ini memerlukan pihak nya membina sendiri di bawah lesen perushaan kapal mereka, " tambah Komardin lagi.

Kapal perang kelas Molniya adalah kapal jenis korvet hasil kemajuan kapal perang kelas Tarantul. Kapal sepanjang 56.1 meter ini dilengkapi dengan sistem radar dan persenjataan terbaru, termasuk senjata antikapal P-270 Moskit-E (SS-N-22 Sunburn) dan senjata antipesawat Igla.

Sebelum ini Vietnam lebih dulu membeli kapal kelas ini. Vietnam juga dikabarkan membeli lesen untuk membuat sendiri kapal-kapal perang ini.

Federal Ilmuwan Amerika (www.fas.org) berkata kapal kelas Molniya ini dirancang untuk melakukan pertempuran laut melawan kapal kapal konvensional. Ukurannya yang relatif kecil membuat kapal ini bergerak lincah dan mampu bergerak bersama sama kapal nelayan atau kapal barang kecil di persekitaran pesisir, membuatkan ianya sukar ditembak.

Malaysia dan Vietnam, serta dua negara pendakwa memiliki Kepulauan Spratly, memiliki kapal ini, situasi konflik di kawasan Laut China Selatan boleh menjadi semakin panas. – m/cahaya

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 30 minutes ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - MH370 : Ketua Polis atau Ketua Pengarah DCA yang sebar spekulasi ni Hishamuddin? - MH370 : VVIP mana jemput dia ni buat 'kerja bodoh' kat Airport ni? - MH370 : Cadangan terbaik dari bekas Ketua Juruterbang Boeing 777-200 (Video Inside) - Hanya Wan Azizah dan Chew Mei Fun di Kajang - MH370 : Astro Awani kena tipu dengan budak-budak... MH370 : Ketua Polis atau Ketua Pengarah DCA yang sebar spekulasi ni Hishamuddin? Posted: 11 Mar 2014 07:49 AM PDT Tiga hari yang lalu ketika operasi mencari dan meny... more »

Tempayan Retak

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 30 minutes ago
Tempayan Retak ------------------------------ Blogger UMNO mula menyerang Pakatan Rakyat dalam Isu Kehilangan MH370 Posted: 10 Mar 2014 05:45 PM PDT Kehilangan kapal terbang MAS MH370 memang cukup misteri dan banyak tenaga pakar dan juga peralatan canggih daripada pelbagai negara digunakan namum tidak membayangkan satu pentunjuk pun. Dalam hal ini kita kena berfikir diluar "kotak kemungkinan". Apa sahaja yang tidak mustahil boleh jadi benar. Ini perlu dilakukan secara cermat tanpa menguris perasaan mereka yang kehilangan sanak saudara dalam kejadian ini. Tapi malangnya ada... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: