Rabu, 12 Mac 2014

3688. Cara hebat mencegah DEMONTRASI.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

Undang-undang adil & telus cegah demonstrasi - Raja Dr Nazrin


KUALA LUMPUR: Keadilan sejati menuntut kepada pelaksanaan undang-undang yang adil, saksama, telus dan jujur, titah Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah (gambar).
   
Baginda bertitah pelaksanaan perundangan secara telus dan jujur akan membuatkan rakyat sedar bahawa keadilan dilaksanakan dan menerima sesuatu undang-undang tanpa ragu. 
   
"Jaminan keadilan tidak ditentukan atau dijamin melalui dokumen undang-undang secara bertulis, struktur organisasi yang moden dan peralatan yang canggih namun keadilan sejati menuntut kepada pelaksanaan perundangan yang telus dan jujur. 
   
"Pihak pelaksana undang-undang termasuk mahkamah serta pegawai-pegawainya iaitu hakim, pendakwa raya dan peguam bela mempunyai tanggungjawab penting untuk menjamin keadilan dan demokrasi selain  
integriti pemerintahan awam dalam sesebuah negara dapat dipertahankan," titah baginda.
   
Raja Nazrin bertitah pada Majlis Konvokesyen Ke-19, Peperiksaan Sijil Amalan Guaman 2013 di Dewan Tun Hussein Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, semalam.

Baginda bertitah pelaksanaan undang-undang secara adil dan telus dapat mencegah rakyat daripada mengadakan demonstrasi.
   
Menyentuh mengenai akses khidmat bantuan guaman kepada golongan berpendapatan rendah, Raja Nazrin bertitah Yayasan Bantuan Guaman Kebangsaan (YBGK) ditubuhkan pada 25 Feb 2011 bagi memperluas akses khidmat guaman kepada golongan sasar.
   
Titah baginda, YBGK merupakan suatu komitmen penting kerajaan melalui suatu keputusan politik berani yang diperkukuhkan melalui gerak kerja dinamik serta pencapaian meyakinkan agar penubuhan yayasan itu tidak dipersendakan.
   
"YBGK hendaklah dipastikan berjaya memberi impak, mencetus perubahan signifikan dan positif dalam menegakkan keadilan negara. Pendukung YBGK walaupun berhadapan pelbagai cabaran tetapi berpeluang mencipta dan melakar sejarah kejayaan melalui sistem penyampaian dan khidmat guaman berkualiti tinggi," titah baginda.
   
Menurut Raja Dr Nazrin, sejak ditubuhkan YBGK telah mendapat sambutan menggalakkan dengan 1,075 orang telah tampil melibatkan diri sebagai peguam manakala pada 2013, sebanyak 140,761 rakyat seluruh negara telah mendapat manfaat bantuan guaman YBGK.

Baginda bertitah, keadilan akan tercicir sekiranya khidmat guaman hanya berpihak kepada masyarakat daripada golongan berpendapatan tinggi dan kumpulan elit sahaja.
   
"Lapan puluh peratus tertuduh bagi kes jenayah di negara ini tidak diwakili peguam disebabkan faktor kewangan," titah baginda sambil menyeru agar akses khidmat guaman tanpa diskriminasi menjadi faktor utama bagi memastikan pengurusan keadilan dilakukan secara saksama.
   
Baginda bertitah rangkaian hubungan profesional dan semangat saling menghormati antara tiga entiti utama terdiri daripada Institusi Kehakiman, Jabatan Peguam Negara dan Majlis Peguam adalah amat penting dipupuk.
   
"Penghormatan itu tidak datang bergolek, ia perlu diusahakan melalui amalan integriti dan etika profesional yang tinggi," titah baginda.
   
Terdahulu, Raja Nazrin turut mengucapkan tahniah kepada lulusan Peperiksaan Sijil Amalan Guaman 2013 yang telah memenuhi kriteria dan layak dianugerahkan Sijil Amalan Guaman.
   
Baginda berharap pemegang sijil tersebut akan memenuhi peranan serta tanggungjawab kepada anak guam dengan komitmen dan dedikasi tinggi.
   
"Wakililah anak guam sebaik mungkin, berhujahlah dengan berhemah dan bijaksana. Hindarkan daripada melakukan sesuatu hingga memungkinkan tercicirnya keadilan serta menghalalkan berlakunya kezaliman," titah baginda. - Bernama

Sumber: http://btmmari.blogspot.com/2014/03/undang-undang-adil-telus-cegah.html

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 seconds ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ Dari Sumatra ke Hong Kong ...? Posted: 10 Mar 2014 06:45 PM PDT Kawasan carian MH370 diperluaskan dari Sumatra hingga ke Hong Kong. Semoga semua penumpang dan anak kapal akan ditemui dengan selamat. Sumber 1 ... dan sumber 2 ... You are subscribed to email updates from Fakulti Siyasah Syar'iyah To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Guna Bomoh VIP Kesan MH370 - Kerja Bodoh Yang Amat Memalukan

atsixty at ZAKRI ALI - 2 minutes ago
*Bekas mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menegur penggunaan aktiviti perbomohan untuk mencari pesawat MH370 yang hilang ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing Sabtu lalu.Sambil menyifatkan langkah itu sebagai "satu kerja bodoh", Asri berkata, langkah “khurafat dan tahyul” itu tidak boleh diterima sama sekali kerana ia tidak dapat diterima akal waras.“Ini tahyul, khurafat, kerja bodoh dan tidak waras. Agama tidak dapat terima (langkah ini). Dengan buat begitu, dia (bomoh) beri gambaran salah pada ajaran Islam.“Dia seolah ambil kesempat... more »

Perghhh Dua kali dirogol kerana roadblock

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 13 minutes ago
Dua kali dirogol kerana roadblock KOTA BHARU – Seorang pelajar perempuan tingkatan dua dari sebuah sekolah di daerah ini didakwa dirogol oleh teman lelaki yang baru dikenali kurang seminggu. Kejadian tersebut berlaku pada Rabu lalu, lebih kurang jam 5 petang, apabila mangsa dikatakan keluar dari rumah dengan seorang rakannya yang juga berusia 14 tahun. Difahamkan, mangsa ke rumah teman

Undang-undang adil & telus cegah demonstrasi - Raja Dr Nazrin

canang at Cananglahnie - 15 minutes ago
*KUALA LUMPUR:* Keadilan sejati menuntut kepada pelaksanaan undang-undang yang adil, saksama, telus dan jujur, titah Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah *(gambar)*. Baginda bertitah pelaksanaan perundangan secara telus dan jujur akan membuatkan rakyat sedar bahawa keadilan dilaksanakan dan menerima sesuatu undang-undang tanpa ragu. "Jaminan keadilan tidak ditentukan atau dijamin melalui dokumen undang-undang secara bertulis, struktur organisasi yang moden dan peralatan yang canggih namun keadilan sejati menuntut kepada pelaksanaan perundangan yang telus dan jujur. ... more »


Pilihanraya Kecil Parlimen Bukit Gelugor ???

atsixty at ZAKRI ALI - 33 minutes ago
*KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh hari ini dijatuhi hukuman RM4,000 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap pertuduhan mengeluarkan perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak berhubung pengguguran Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar pada 2009. * *Menurut Hakim Mahkamah Tinggi, Azman Abdullah, pihak pembela gagal mewujudkan keraguan munasabah ke atas kes pendakwaan.* *Karpal, 73, yang juga Pengerusi DAP Kebangsaan dituduh mengeluarkan kenyataan itu di firma guamannya di Jalan Pudu Lama pada 6 Februari 2009.* *Beliau didakwa m... more »


TERKINI MH370 : Mula-Mula 5 Bag, Kemudian Tak Ada, Selepas itu Ada 4 Bag... Mana Satu Yang Betul Ni ?

atsixty at ZAKRI ALI - 33 minutes ago
[image: Photo: Selasa, 11 Mac 2014. TERKINI MH370 : Mula-Mula 5 Bag, Kemudian Tak Ada, Selepas itu Ada 4 Bag... Mana Satu Yang Betul Ni ? Gua rasalah Astro Awani pun dah naik MELUAT dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Pihak-Pihak yang bertanggungjawab berkaitan Kehilangan Pesawat Mas MH370 Boeing 777-200, lu orang baca apa yang disiarkan oleh Astro Awani kat bawah ni. Jangan ada pulak Penchacai Angkat Najis kata yang gua ni buat FITNAH ok. Misteri kehilangan pesawat Boeing 777 MH370 milik Penerbangan Malaysia (MAS) tambah mengelirukan dengan jumlah sebenar penumpang yang tidak m... more »

MH370 : BERSEDIA UNTUK MENERIMA KETAKJUBAN

atsixty at ZAKRI ALI - 33 minutes ago
*1. Penat saya membuat pelbagai teori dan spekulasi dari pelbagai sudut ilmu, sejarah dan kes-kes berkaitan dengan penerbangan dan ketenteraan apabila apa yang saya terima benar-benar mencabar minda logikal saya.* *2. Saya merupakan antara orang pertama yang membuat status bahawa pesawat tersebut sudah musnah akibat satu letupan yang saya syaki bom di muncung pesawat (saya update status saya di Facebook bahawa pesawat sudah berada di dalam lautan/musnah bertentangan dengan idea majoriti orang lain yang percaya pesawat sedang ditawan)* *3. Saya ... more »

Teori baru #MH370: Pesawat tergantung di alam ghaib

ReJaM© at MiLo SuaM - 35 minutes ago
‎KEHILANGAN pesawat Malaysian Airlines, MH370 mendapat liputan luas media tempatan dan antarabangsa. Pelbagai spekulasi dan teori ditimbulkan. Ada yang berpendapat pesawat terhempas, dirampas, meletup sampailah kepada teori pesawat tersebut termasuk ke dalam ruang inersia di udara menyebabkan ia telah merentasi masa, pergi ke masa depan.Segelintir teori dilihat agak lucu dan tidak masuk akal. Ia

Sumber: Blogger Home. 

HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: