Rabu, 12 Mac 2014

3695. Doa secara khusus penemuan dan keselamatan para penumpang dan krew MH370.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Buang jauh-jauh andaian tentang MH370. Sudah bukan waktunya. Andaian sebenarnya melalaikan diri manusia dari mengingati Maha Penciptanya Allah SWT. Sekarang tumpukan usaha kerana Allah SWT dan berdoa kepada Allah SWT. Dia Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Dia Yang Maha Hak. Allah SWT Tuhan Yang Maha Esa. 

MH370: MasyaAllah...Doa Saudara baru Islam dipedalaman dimakmulkan semalam 

Subahanallah... 
"hujan turun selebat-lebatnya sebaik mereka berdoa di dalam sujud yang panjang, setelah hampir sebulan tiada hujan lebat di sana, Mereka yang baru Islam dan bersih dari dosa ini turut mendoakan secara khusus penemuan dan keselamatan para penumpang MH370. Mudah-mudahan esok akan ada berita baik buat kita. Amin."- FB Ust Mohd Fadli Yusof  (Kembara Syahadah: http://syahadah.dakwah.org/ 

Sekiranya saudara baru kita (Islam) boleh bersujud (Solat) dan menadah tangan berdoa secara khusus supaya #MH370 ditemui dan semua penumpang dan anak kapal selamat...mengapa kita yang telah lama mengaku Islam tidak boleh bersujud dan berdoa sama... 

Berdoalah... 
Waktu-waktu dan Tempat-tempat Doa Mustajab

Sumber: http://orangni.blogspot.com/2014/03/mh370-masyaallahdoa-saudara-baru-islam.html

MH370 : Gambar paling misteri tersebar!!

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 11 minutes ago
Tentu ramai yang tidak menyedari akan misteri yang terdapat pada gambar dua individu yang didakwa menggunakan passport curi untuk menaiki pesawat MH307. Gambar tersebut tiba-tiba hari ini tersebar meluas dalam Blog dan juga Facebook.. ianya telah mendapat berbagai ulasan dan kritikan... Mula-mula kita baca dulu laporan berkaitan gambar misteri ini.. Teka-teki siapa dua suspek yang guna passport curi menaiki pesawat MH370 yang hilang Sabtu lalu terjawab petang Isnin selepas Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mendedahkan kepada media. Polis mengesahkan seorang daripada pen... more »

GEMPAR (Gambar) Pilot MAS MH370: benarkan dua wanita masuk ke kokpit?

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 23 minutes ago
MH370: (Gambar) Pilot MAS benarkan dua wanita masuk ke kokpit? KUALA LUMPUR: Satu siasatan dalaman sedang dijalankan oleh Malaysia Airlines ke atas dakwaan yang dibuat dalam program televisyen Australia bahawa krew penerbangan MH370 yang hilang telah menjemput dua orang wanita masuk ke dalam kokpit semasa penerbangan Kuala

MAS jawab IGP: Empat penumpang tak muncul

atsixty at ZAKRI ALI - 23 minutes ago
*Malaysia Airlines (MAS) hari ini menafikan laporan bahawa lima penumpang telah mendaftar masuk namun tidak menaiki pesawat penerbangannya ke Beijing yang hilang Sabtu lepas.MAS dalam kenyataan menjelaskan terdapat empat penumpang yang tidak muncul untuk mendaftar masuk bagi penerbangan MH370 meskipun mereka telah membuat tempahan untuk perjalanan itu."Meskipun begitu, isu mengeluarkan bagasi tanpa penumpang tidak timbul, kerana empat penumpang berkenaan tidak mendaftar untuk penerbangan itu," katanya.Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini menafikan dak... more »

MH370: Status Sebenar Keupayaan Scorpene Menjadi Persoalan

ReJaM at MiLo SuaM - 24 minutes ago
Kenyataan Media12 Mac 2014MH370: Status Sebenar Keupayaan Scorpene Menjadi PersoalanMisi pencarian dan penyelamat bagi penerbangan MH370 masih lagi menemui jalan buntu walaupun telah memasuki hari yang kelima. Namun sehingga hari ini hasrat rakyat untuk melihat armada laut terbaik negara iaitu sepasang kapal selam scorpene beraksi dalam misi ini masih tidak kesampaian. Solidariti Anak Muda

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 29 minutes ago
The Unspinners ------------------------------ - 4 perkara menunjukkan Wan Azizah hanya boneka Anwar Pembohong - Rumah kediaman rasmi bakal PM M'sia - Anak mangsa #PrayforMH370 tersentuh dengan kata-kata Tun Siti - Tak usah berlakun dizalimi Kak Wan ... Apa Majlis Peguam kata? - Tanpa Unit Amal, AMK kaki pil kuda ... berdepan Pemuda nafas baru - Ehsan ... di ... Saiful, Kak Wani tanding tapi janji ... 4 perkara menunjukkan Wan Azizah hanya boneka Anwar Pembohong Posted: 11 Mar 2014 07:35 PM PDT 1. Mana jam Omega Anwar Ibrahim, yang Wan Azizah mengaku ada ... more »

oyabun

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 29 minutes ago
oyabun ------------------------------ MAS terkejut dakwaan terhadap pembantu juruterbang MH370? Posted: 11 Mar 2014 10:53 PM PDT Malaysia Airlines (MAS) melahirkan rasa terkejutnya berkaitan dakwaan yang dilempar terhadap pembantu juruterbang MH370, Fariq Ab Hamid. Menurut satu kenyataan hari ini, syarikat penerbangan negara itu berkata MAS memandang serius terhadap dakwaan itu. "Kami tidak dapat mengesahkan kesahihan gambar dan video berkenaan. Seperti yang anda sedia maklum, kami sedang mengalami krisis dan tidak mahu tumpuan kami dialih," katanya. MAS turut menggesa me... more »

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 29 minutes ago
Belantan ------------------------------ #MH370 : Telefon penumpang MH370 ada deringan, akaun online aktif, dakwa keluarga? Posted: 11 Mar 2014 10:44 PM PDT Ahli keluarga penumpang pesawat MH370 menangis ketika mendengar khabar sedih kehilangan pesawat Malaysia Airlines itu awal pagi Sabtu. Saudara kepada penumpang dalam pesawat yang hilang, Malaysian Airlines MH370 mendakwa mereka dapat menghubungi telefon bimbit ahli keluarga yang terbabit dalam kejadian malang itu, menurut laporan media. *Washington Post* berkata, keluarga sebahagian daripada 239 penumpang yang menaiki M... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 29 minutes ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - WAJAH PEMIMPIN PKR MURAM DURJA KERANA PAS TERNYATA BOIKOT DALAM DIAM - #PrayFor370 : UMNO & HARAKAH PRIHATIN, PKR & DAP SERUPA TAK PEDULI ISU MH370 - ANWAR BERDEGIL TAK MAHU ARAH AHLI PKR TARIK SAMAN HADI 2.2JUTA - #Prk Kajang : KENYATAAN MEDIA UPM BERSABIT SALAHGUNA NAMA UPM OLEH PENYOKONG PKR - #PrayforMH370 : MALAYSIAKINI HINA MANGSA PESAWAT HILANG - TERKEJUT PERUBAHAN DRASTIK WAJAH WAN AZIZAH, TIDAK MUNGKIN ANWAR SIMBAH AIR PANAS - #KajangMove : EEEIII ...TAKUTNYA PERANG DAH NAK MU... more »

MH370:Beranikah Najib Razak mengetuai "war room" cari pesawat MAS.?

mantaro at SISI BUKIT - 41 minutes ago
Beranikah DS Najib untuk mengetuai SAR.? YB Dr Mujahid mencadangkan DS Najib mengetuai Siasatan (SAR) pesawat MH370 yang hilang.Beliau mengemukakan cadangan itu kepada Menteri Jabatan Menteri Shahidan Kasim dalam sesi soalan lisan untuk soalan tambahan. *"Setujukah menteri supaya Perdana Menteri sendiri yang lead (ketuai) operasi SAR agar sumber maklumat itu tepat dari mulut beliau?" soal Mujahid kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim"soal YB Datuk Dr Mujahid.(info lanjut) *
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: