Rabu, 12 Mac 2014

3705. Allianz yang berpangkalan di Jerman - Penginsurans utama bagi pesawat Boeing 777-200ER Malaysia Airlines(MH370).

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

" Penganalisis Dan Blomberg News Berpendapat Najib Gagal Sebagai Pemimpin Dalam Menangani Isu MH370 "

Ketidakselarasan dan ketidakcekapan dalam mengendalikan insiden kehilangan pesawat MH370 menunjukkan bahawa lebih 50 tahun mengamalkan kawalan ketat ke atas maklumat adalah tidak sesuai bagi Malaysia dalam mengendalikan krisis yang kini sedang diikuti seluruh dunia, lapor Bloomberg hari ini.
Ia berkata, China mengesa Malaysia supaya lebih telus dengan “tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjadikan sepupunya, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, individu bertanggungjawab terhadap siasatan” mengapa pesawat milik Malaysia Airlines (MAS) hilang pada 8 Mac.
Pesawat Boeing 777- 200ER dalam perjalanan ke Beijing dengan 239 orang penumpang apabila ia hilang. Penyiasat dari sekurang-kurangnya sembilan negara masih berusaha mencarinya.
"Mereka mengendalikan isu global yang besar seolah-olah ia adalah politik domestik," kata Prof Emeritus Clive Kessler, ahli Sosiologi dan Antropologi di University of New South Wales di Sydney, yang menganalisis politik negara selama setengah abad .
“Dengan punca kehilangan masih tidak diketahui anda boleh memahami keperluan mengekalkan  budi bicara dan sikap berhati-hati tetapi ia dilihat sebagai usaha menyembunyikan kebenaran sama ada di Malaysia dan tempat lain di rantau."
"Pentadbiran Najib sedang menghantar mesej rakyat harus membiarkan ‘kerajaan memberitahu mereka apa yang mereka perlu tahu, bila mereka perlu tahu, dan bukan sebelum itu’,” kata Kessler.
Sehari dua mungkin media mahupun masyarakat antarabangsa tidak akan mempertikaikan tetapi sudah memasuki hari ke5 pesawat MH370 masih belum dijumpai. 
Dengan berbagai andaian yang diberikan serta percanggahan pendapat diantara sesama agensi penyelamat telah menampakkan kelemahan kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Najib dimata dunia. 
Terbaru pagi ini, The Star telah melaporkan Vietnam telah menghentikan serta merta operasi pencarian pesawat MH370 yang mungkin selepas ini akan diikuti oleh Thailand hanya kerana percanggahan maklumat. 
Mereka hanya akan meneruskan operasi mencari dan menyelamat sekiranya Malaysia dapat memberikan maklumat yang tepat tentang dimanakah keberadaan pesawat MH370 itu. Cerita tentang kegagalan pemimpin kita Najib juga terdapat di Blomberg News. 

Dan ini adalah antara komen-komen yang diberikan oleh pembaca Bloomberg News. Aku secara jujurnya memang tidak menyokong kenyataan mereka ini, kesian negara aku dinilai seperti ini di luar negara, tetapi mereka melihat dari sudut realiti. Kebanyakan ahli keluarga juga tidak berpuas hati dengan cara siasatan yang diguna pakai oleh Kerajaan Malaysia yang mereka anggap terlalu lambat bertindak.

http://tikaqbuloh.blogspot.com/2014/03/penganalisis-dan-blomberg-news.html

Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/penganalisis-dan-blomberg-news.html

PESAWAT MH370,DI INSURANS RM328.11 JUTA 
DENGAN ALLIANZ MALAYSIAN BHD

Ketua Pegawai Eksekutifnya Jens Reisch,menyatakan MAS telah menginsurankan pesawat Boeing 77-200ER bernilai RM100 juta.Tetapi kenapa Syarikat GLC kerajaan (MAS)tidak membeli insurans /takaful dari syarikat Malaysia? Mana pergi perkasa,?mana pergi demo tunjuk punggung? mana pergi Hasan Jati? 
Allianz yang berpangkalan di Jerman mengesahkan pada Isnin bahawa ia adalah penginsurans utama bagi pesawat Boeing 777-200ER Malaysia Airlines(MH370), yang hilang daripada radar di Laut China Selatan pada Sabtu,8 Mac lalu.
Syarikat itu bersimpati dengan semua yang terlibat dengan kehilangan pesawat MH370, dan berjanji untuk bekerjasama rapat dengan penginsurans bersama untuk menyokong pelanggannya.
Meskipun nilai diinsurans pesawat berjumlah kira-kira RM328.11 juta (AS$100 juta), liabiliti dan pampasan biasanya dalam jumlah yang lebih tinggi.(klik)

MENTERI AGAMA KANTOI?


Sumber: (
http://naimnikmat.blogspot.com/2014/03/menteri-jamil-khir-agama-kantoi.html)

" Penganalisis Dan Blomberg News Berpendapat Najib Gagal Sebagai Pemimpin Dalam Menangani Isu MH370 "

atsixty at ZAKRI ALI - 12 minutes ago
*Ketidakselarasan dan ketidakcekapan dalam mengendalikan insiden kehilangan pesawat MH370 menunjukkan bahawa lebih 50 tahun mengamalkan kawalan ketat ke atas maklumat adalah tidak sesuai bagi Malaysia dalam mengendalikan krisis yang kini sedang diikuti seluruh dunia, lapor Bloomberg hari ini.* *Ia berkata, China mengesa Malaysia supaya lebih telus dengan “tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjadikan sepupunya, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, individu bertanggungjawab terhadap siasatan” mengapa pesawat milik Malaysia Airlines (MAS) hilang... more »

KEMBARA DI PERJALANAN INI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 42 minutes ago
KEMBARA DI PERJALANAN INI ------------------------------ MISI MENCARI #MH370 : KITA PERLU TEAM SEPERTI #SKYLAB Posted: 11 Mar 2014 06:08 PM PDT Malam semalam, saya melihat tv3 dalam slot MISI MENCARI MH370. Ada temuramah bersama pakar pengimejan iaitu Prof Dr Kamaruddin Jusoh. Beliau pernah terlibat dalam dua ekspedisi pencarian pesawat udara yang hilang iaitu di Bario dan di Karak, Pahang. Beliau mengakui bahawa teknologi pengesan pengimejan yang digunakan di Bario selama 16 hari walaupun paling canggih hingga dikatakan boleh mengesan syiling 20 sen di dalam tanah dari uda... more »

TINTA MUTIARA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 42 minutes ago
TINTA MUTIARA ------------------------------ NAJIB OH NAJIB Posted: 11 Mar 2014 06:39 PM PDT Perdana Menteri lain mana ada cerdik macam ni!!! [image: PM lain mana ada cerdik mcm ni!!!] You are subscribed to email updates from TINTA MUTIARA To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 42 minutes ago
edyesdotcom ------------------------------ MH370: Status Sebenar Keupayaan Scorpene Menjadi Persoalan Posted: 11 Mar 2014 11:58 PM PDT Kenyataan Media 12 Mac 2014 *MH370: Status Sebenar Keupayaan Scorpene Menjadi Persoalan* Misi pencarian dan penyelamat bagi penerbangan MH370 masih lagi menemui jalan buntu walaupun telah memasuki hari yang kelima. Namun sehingga hari ini hasrat rakyat untuk melihat armada laut terbaik negara iaitu sepasang kapal selam scorpene beraksi dalam misi ini masih tidak kesampaian. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) turut bersimpati dengan kejadi... more »

MH 370 Diberitakan Mendarat di Nanning - Mari baca bukti-bukti wujudnya konspirasi

atsixty at ZAKRI ALI - 48 minutes ago
*Received by email* *Ini adalah tulisan tentang satu teori konspirasi berkaitan kehilangan yang cukup meyakinkan gua. Apatah lagi sebahagian mereka yang hilang adalah jurutera senjata yang turut terlibat dalam projek menjadikan kapalterbang bebas daripada dikesan radar.Segala pencerahan yang dibuat sangat logik dan berlandaskan fakta. Pembacaan tuan-tuan dan puan-puan kali ini tidak akan sia-sia.* *1) adakah MAS merahsiakan perbualan antara perisik XXX dengan menara kawalan kepada kerajaan, rakyat malaysia dan seluruh dunia? kenapa nak rahsiakan?? adakah takut sebab kawalan ke... more »

MH 370 ~ Persembahan penglipur lara Malaysia untuk dunia

alhusseyn at al-Husseyn - 50 minutes ago
Sudah nak masuk hari ke-6.... inilah yang Malaysia dapat persembahkan kepada dunia.Jom hilangkan tension, stress dan dukacita....

Perghhh !!! Presiden Amerika Obama dan Pegawainya menonton Rakaman Video Bomoh mencari Pesawat MH 370

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 hour ago
Aksi Obama dan para pegawainya menonton rakaman video bomoh mencari ‪#‎MH370‬ Dah sampai presiden USA pun tengok. Korang boleh bayangkan betapa teruknya ia tersebar.. ‪#‎Manaakunakletakmuka‬ Apa punya pandangan dan pencarian yang dilakukan Oleh Bomoh sehingga boleh disksikan di seluruh Dunia. Bukan apa Takut Takut ianya menjadi Bahan jenaka Oleh Negara luar... Kita Hanya

[EDISI MEMALUKAN] Apa Sudah Jadi Ni?

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
Nampaknya semakin parah gerakan takhyul dan khurafat apabila dibiarkan. Lihat sajalah foto di atas. Tapi malangnya tak oriiginal. Sudah ciplak idea P.Ramli... zam zam ala kazam... Keratan akhbar di bawah ini jelas menyatakan rawatan perbomohan Raja Bomoh Ibrahim Mat Zin sudah diputuskan sesat oleh panel JAKIM pada tahun 2004. Tetapi malangnya masihkah ramai Melayu yang masih mahu percaya kepada hal-hal takhyul dan khurafat atau JAKIM sendiri sudah terlupa keputusannya itu atau kerana ...? *ADA HUBUNGAN DGN UMNO BN?MAKA ITU TIADA TINDAKAN DIAMBIL?* *SEMALAM* *YANG TERBARU*... more »

Terkini MH370 - Pasukan khas China-DCA adakan perbincangan tertutup

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Sepang: Sekumpulan 13 delegasi pasukan khas dari China mengadakan perbincangan tertutup dengan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) sebentar tadi.Perbincangan itu dipercayai bagi membincangkan perkembangan terkini misi mencari dan menyelamat (SAR) berikutan kehilangan pesawat milik Penerbangan Malaysia Berhad (MAS) MH370 sejak Sabtu lalu. [BH]Sumber - kedahlanie * * Posted by Jeebond BLM*

Lagi bomoh vvip...tangkap hantu siap tunjuk lagi rupa hantu tu...

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
Dipos oleh Kami Kecam NGO Pro-Umno.

[Video & Gambar ] Aksi Kedua "Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP" Menilik Lokasi MH370

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
) Sudah ramai yang memberikan komen tentang hal ini di media sosial. Ada yang mengaitkan aktiviti bomoh ini dengan perkara khurafat dan ada juga yang mengutuknya kerana mencemarkan imej Malaysia. Bagi mereka, ritual yang dilakukan oleh bomoh ini amat memalukan dan tidak terfikir oleh akal. Selain orang awam, aksi bomoh, Ibrahim Mat Zin ini turut dipandang serius oleh beberapa pemimpin UMNO termasuk Khairy Jamaludin dan Fathul Bari. Mereka mahu JAKIM mengambil tindakan terhadap bomoh ini. Laporan lanjut tentang hal ini boleh anda baca di sini. Yang sadisnya, aksi ritual bomoh i... more »

Terkini!!! #MH370 : 'TUDM Kesan Pesawat Tak Dikenali' Di Pantai Barat, Mungkin Petunjuk Kepada Penemuan Pesawat.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) mendedahkan sebuah pesawat yang tidak dikenali dikesan di ruang udara utara Selat Melaka selepas penerbangan MH370 gagal dikesan. Panglima TUDM Tan Sri Rodzali Daud memberitahu, pesawat yang masih belum dikenalpasti itu mungkin pesawat Malaysia Airlines yang dijadualkan ke Beijing. “Saya tidak kata bahawa ini adalah MH370. Kami sedang mengesahkannya. Kami masih bekerjasama dengan pakar," katanya dalam satu sidang media hari ini. Rodzali berkata pesawat tidak dikenali itu dikesan pada jam 2.15 pagi Sabtu, selang kira-kira 45 minit selepas MH370 ... more »

Pesawat MH370,di insurans RM328.11 juta dengan Allianz Malaysian Bhd.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
Ketua Pegawai Eksekutifnya Jens Reisch,menyatakan MAS telah menginsurankan *pesawat Boeing 77-200ER bernilai RM100 juta*.Tetapi kenapa Syarikat GLC kerajaan (MAS)tidak membeli insurans /takaful dari syarikat Malaysia? Mana pergi perkasa,?mana pergi demo tunjuk punggung? mana pergi Hasan Jati? Allianz yang berpangkalan di Jerman mengesahkan pada Isnin bahawa ia adalah penginsurans utama bagi pesawat Boeing 777-200ER Malaysia Airlines(MH370), yang hilang daripada radar di Laut China Selatan pada Sabtu,8 Mac lalu. Syarikat itu bersimpati dengan semua yang terlibat dengan kehilangan pesa... more »

MENTERI AGAMA KANTOI?

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 hour ago

Jom Lihat Kejelitaan Wanita Suku Pashtun

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Bagi kebanyakkan orang lelaki, mencari teman hidup yang cantik dan menawan sudah pasti menjadi satu kemestian..Namun, tahukah anda bahawa golongan wanita yang paling cantik di dunia terdiri dari kaum wanita dari suku Pashtun. Suku Pashtun adalah salah satu suku di Afghanistan. Populasi mereka terletak di wilayah timur dan selatan negara yang penuh konflik ini. Dan, gadis suku Pashtun memang memiliki kriteria yang disebut-sebut sebagai golongan gadis tercantik dunia. Ciri-ciri utama yang terdapat pada mereka adalah mata yang besar dan berhidung mancung. Mata mereka sangat mempeso... more »

By Former US Vice-President Al Gore.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: By Former US Vice-President Al Gore. March 2014. It is extremely disturbing that the government of Malaysia — by continuing to press this case beyond the bounds of reason, let alone the bounds of justice — has used the courts to short-circuit the political process. The entire world understands with clarity that Anwar Ibrahim was at the verge of running for an office that would have given him serious leverage for advocating greatly needed reform, had he won the election, that his election by the people was likely, and that it was the likely judgment of the electorate ... more »

#MH370 : Rakyat Berang Bomoh Malukan Negara - UFB Bersuara - Jamil Khir Ambil Tindakan Lepas Kena Marah KAW2

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
BODOH. Lambat sangat Jamil Khir bertindak.  Bila orang ramai dah marah baru tergedik2 nak ambil tindakan. Semalam dah ada bukti bomoh tersebut agak mereng akalnya. Dengan bubu la, dengan teropong buluh la. Buat aksi depan orang ramai. Depan press. Sampai diperkatakan oleh media luar. Lihat sini dan sini. Tatau la Jamil Khir sedar ke tak sedar yang sebenarnya, media luar menyebut ; - Jamil

Lagi BUKTI MH370 dan Penumpang Masih Selamat.... Dicatat oleh Tuk Kiyai

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Kuala Lumpur: Ahli keluarga kepada penumpang pesawat MH370 mendakwa mereka dapat menghubungi telefon bimbit anggota keluarga yang berada dalam pesawat berkenaan.* *Akhbar Washington Post melaporkan sebahagian ahli keluarga kepada 239 penumpang yang menaiki pesawat itu mendakwa mereka mendengar nada dering ketika membuat panggilan telefon. * *Dalam kes lain pula, ada saudara penumpang mendakwa dapat melihat status penumpang yang masih aktif menerusi laman jaringan tempatan China digelar QQ. * *Bagaimanapun, panggilan dibuat ahli keluarga tidak dijawab penumpang manakala mesej jug... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: