Khamis, 13 Mac 2014

3712. Bila sesetengah orang menukarkan PM sebagai Pengakap Malaysia. Ce! tengok Y.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

MH370: SENANG TUGAS NAJIB ,BUDAK PENGAKAP PUN BOLEH BUAT.


‪#‎MH370‬ update .Klik imej yang dikata Najib Razak(klik)
Senang betul tugas Perdana Menteri Malaysia.. Update fb dan twitter. Bagi info cukup dengan alam siber. Senang betul Najib, bagi harapan. Tugas Najib ini, budak pengakap pun boleh buat.! Malaysia menghantar pesawat menuju ke kawasan tiga objek ditemui satelit China yang disyaki kawasan penerbangan Malaysia Airlines 370 terhempas (klik) 


GELAGAT "RAJA BOMOH SEDUNIA" DI KLIA SUDAH MENJADI BAHAN EJEKKAN DAN KUTUKAN MEDIA LUAR NEGARA!!!!


Media United Kingdom The Huffington Post telah menjadikan gelagat dan telatah Raja Bomoh Sedunia Nujum VVIP membantu mencari pesawat MH 370 yang hilang sebagai bahan kritikan dan gelak ketawa.

Negara kita kini sudah dijadikan bahan gelaka ketawa hanya disebabkan seorang individu bernama Ibrahim Mat Zain.
Search For Missing Malaysia Airlines Plane Continues With Coconuts, 'Magical' Walking Stick And A Carpet 
Drastic measures are being taken to locate the missing Malaysia Airlines Boeing plane.

The mystery surrounding flight MH370 is resulting in supernatural advice and offers.

The well-known Malaysian Bomoh Ibrahim Mat Zin - known as Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP - is using "Zam-Zam" water, two coconuts, a "magical" walking stick and carpet to try and find the missing plane.

Accompanied by several assistants who helped in the rituals, the spiritual leader had also previously used a fish tap hook and bamboo binoculars to aid his search for the victims, conducting the rituals at the Kuala Lumpur International Airport (KLIA).

"The purpose of the rituals is to weaken the bad spirits so that the rescuers can find the plane if it indeed had crashed," he told reporters.

He said that while he prayed at the KLIA entrance, his eyes hurt and his vision turned black, adding that he thinks the plane is still in the air or has crashed into the sea.

Sumber: (http://omakkau.blogspot.com/2014/03/gelagat-raja-bomoh-sedunia-di-klia.html)


MH370: Setelah diketawakan, Dunia mula menyelar Najib dan sepupunya...


Semalam boleh dikatakan kebanyakkan media utama dunia mempersendakan Malaysia kerana menggunakan bomoh untuk mencari MH370..

Walaupun ianya dianggap sebagai memalukan oleh kebanyakkan rakyat Malaysia, naum macai mungkin berbangga kerana Bomoh tersebut penyokong UMNO..

Kalau tak percaya bomoh tu penyokong UMNO/BN sila lihat gambar-gambar di (SINI )

Hari ini pula The Malaysian Insider melaporkan Malaysia mula diselar oleh media-media seluruh dunia kerana lemahnya Najib dalam menangani krisis ini...

Di seluruh dunia, akhbar dan agensi berita ternama sudah mula menyelar Malaysia kerana “misteri, mengelirukan dan kekusutan” dalam pencarian pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang.

Setakat ini, pemimpin kerajaan daripada Datuk Seri Najib Razak ke bawah gagal dalam satu aspek penting: memberikan keyakinan dan jaminan kepada rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa bahawa mereka tahu apa yang perlu diperkatakan dan dilakukan.

Terdapat fakta yang tidak konsisten dan bercanggahan sehingga Vietnam terpaksa menggantung operasi pencarian udara mereka sehingga Putrajaya dapat memberitahu arah terbaru untuk mencari Boeing 777-200ER yang hilang.

Ironinya, China meminta Malaysia untuk “lebih terbuka” dengan maklumat mengenai pesawat penumpang itu di mana dua pertiga daripada 239 penumpang merupakan rakyatnya.

Faktanya, pemimpin tertinggi Malaysia dan ahli politik berkemungkinan menyembunyikan maklumat, tidak dapat membuat keputusan atau tidak begitu tahu dengan apa yang sebenarnya berlaku.

Tetapi rakyat Malaysia tidak seharusnya terkejut dengan prestasi pentadbiran Najib. Lagipun, mereka sudah beberapa kali tercabar dengan banjir di Pantai Timur beberapa bulan lalu.

Tidak ada sesiapa yang mengharapkan Najib mempengerusikan sidang akhbar harian atau mengetuai misi mencari dan menyelamat, tetapi tidak ada sesiapa menjangka beliau akan terpinggir sementara pasukan tentera udara, polis, pihak berkuasa penerbangan dan Malaysia Airlines berlumba-lumba untuk memberikan maklumat bercanggah.

Di antara maklumat membingungkan yang kedengaran semenjak pesawat penumpang itu hilang pada Sabtu adalah Malaysia Airlines pada awalnya mengatakan Boeing 777 terputus hubungan dengan pusat kawalan udara pada 2.40 pagi selepas dua jam berada di udara.

Kemudian Malaysia Airlines mengatakan mereka terputus hubungan pada 1.30 pagi, mengikut maklumat ditunjukkan dalam laman sesawang pengesan pesawat.

Maklumat mengenai waktu yang tidak tepat itulah yang menyebabkan spekulasi pesawat terhempas di antara Vietnam dan China.

Dua hari lalu, maklumat bocor dan disahkan kemudiannya bahawa pesawat tersebut berpatah balik ke semenanjung Malaysia dan menuju ke arah barat di Laut Andaman sebelum hilang pada 2.40 pagi.

Maklumat ini mengubah arah misi mencari dan menyelamat daripada Laut China Selatan di pantai timur Semenanjung Malaysia ke pantai barat di mana terletaknya Selat Melaka.

Bukan sahaja keluarga mangsa dan wartawan antarabangsa merasa jengkel, ini menyebabkan jiran Malaysia yang menghantar pesawat dan kapal-kapal penyelamat ternganga.

Nasib baik lebih banyak negara menyertai misi mencari dan menyelamat antarabangsa dengan harapan dapat menemui yang terselamat daripada 239 penumpang dalam pesawat tersebut.

India kini menyertai misi dan difahamkan Malaysia mencari lebih banyak maklumat daripada Thailand dan Myanmar mengenai kemungkinan pesawat MH370 sebenarnya terbang sepanjang semenanjung Malaysia dan seterusnya ke Laut Andaman.

Mengapa? Tiada siapa yang tahu.

Tetapi seperti yang dikatakan akhbar The Guardian, “Pegawai-pegawai Malaysia memberikan maklumat samar-samar, tidak tepat dan kadangkala bercanggah semenjak pesawat itu hilang, menimbulkan kebimbangan di kalangan keluarga penumpang.”

Misi pencarian pesawat Malaysia Airlines yang hilang diperluaskan lagi hari ini meliputi sebahagian Asia Tenggara, dari Laut China Selatan ke kawasan perairan India dengan pihak berkuasa masih tidak dapat menjelaskan apa yang sebenarnya berlaku kepada pesawat membawa 239 penumpang itu.

Vietnam mengecilkan operasi pencarian di kawasan perairannya, mengatakan mereka menerima maklumat tidak tepat dan mengelirukan daripada Malaysia berhubung ke mana pesawat itu mungkin terbang selepas terputus hubungan.

Kemudiannya Hanoi berkata, misi pencarian yang masuk hari keenam ini diteruskan seperti biasa dan diperluaskan ke kawasan darat.

China juga sudah mengatakan pasukan udaranya akan memantau kawasan perairan bagaimanapun, pencarian di darat tidak dilakukan buat masa ini.

Laut Andaman India dan Pulau Nicobar kini menjadi kawasan pencarian beberapa hari selepas tentera udara mendapati mereka mempunyai data menunjukkan pesawat menuju ke luar semenanjung Malaysia.

Persoalan timbul, apakah rahsia ketenteraan sedang menggagalkan misi pencarian? Apakah ini yang menyebabkan menteri dan timbalan menteri menghadapi kesukaran untuk memberikan penjelasan kepada umum?

Bekas penyiasat pesawat terhempas memberitahu The Telegraph terdapat faktor tidak diketahui dalam misi pencarian pesawat MH370 iaitu sejauh mana penerbangan Malaysia Airlines sedang dikesan oleh kuasa-kuasa serantau menggunakan sistem radar tentera mereka.

Apa pun, hari ini merupakan hari keenam operasi misi mencari dan menyelamat untuk mencari penumpang MH370.

Kita hanya mampu berharap kekeliruan ini berakhir bagi petugas penyelamat dan media berhubung arah pencarian.

Atau seperti yang dikatakan Menteri Pertahanan dan pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein,”Saya tidak fikir begitu. Ia lebih daripada itu. Ia hanya mengelirukan apabila anda mahu melihatnya sebagai kekeliruan.”

Sumber: (http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/03/mh370-setelah-diketawakan-dunia-mula.html
Agensi Satelit Pemantau Bumi Sertai Misi Kesan Pesawat MH370
Beberapa agensi satelit pemantau Bumi menyertai misi mengesan pesawat MH370, menurut laporan pengurusan satelit semalam.

Menurut AFP, ini berikutan permintaan China supaya Pertubuhan Piagam Antarabangsa Angkasa dan Bencana Utama diaktifkan.

Di bawah persetujuan tersebut, sebanyak 15 agensi angkasa dan institut angkasa kebangsaan memulakan usaha bantuan dengan menyebarkan imej dari satelit yang melalui kawasan berkenaan.

“Imej satelit kini sedang digunakan bagi mencari sebarang bukti kejadian sebelum dan selepas pesawat itu hilang.

"Sehingga hari ini, pencarian masih diteruskan," katanya dalam kenyataan.

Menurut ahli Agensi Angkasa Eropah (ESA), Pentadbiran Meteorologi China menyediakan data beresolusi tinggi bagi tujuan pencarian itu, bagaimana pun kawasan yang terlibat dalam pengimejan satelit itu tidak didedahkan.

Ini merupakan kali pertama Pertubuhan Piagam Antarabangsa Angkasa membantu dalam misi mencari pesawat yang hilang selepas ditubuhkan pada tahun 2000.

Selepas diaktifkan, juruteknik angkasa akan menimbangkan satelit yang paling sesuai digunakan untuk misi pencarian itu berdasarkan data radar darat atau gambar.

Sumber: (http://dairishare.blogspot.com/2014/03/agensi-satelit-pemantau-bumi-sertai.html


VIDEO - [TERKINI] Kawasan Disyaki Bangkai Pesawat MH370 Ditemui...??

  

Sebuah satelit negara China yang mengkaji kehilangan pesawat MH370 telah menemui satu kawasan yang disyaki berlaku kemalangan di laut", yang menurut pakar merupakan satu petunjuk kukuh di dalam usaha mencari pesawat yang hilang tersebut.
Tiga imej satelit, yang dikeluarkan oleh pihak Pentadbiran Sains, Teknologi dan Industri negara China, telah muncul bagi menunjukkan serpihan bangkai yang berada di laut pada hari Ahad - sehari selepas pesawat yang membawa 239 orang hilang.

Imej ini, pertama kali dikeluarkan oleh CCTV Amerika, menunjukkan satu objek di lautan dikesan oleh satelit China pada hari Ahad.

Satelit itu menemukan tiga tompok yang berlainan saiz, yang terbesar bersaiz 24m kali 22m.

Menurut CNN, agensi Cina itu juga telah memberikan koordinat 105.63 longitud timur dan 6.7 latitud utara, yang menunjukkan ia berada di perairan timur laut dari tempat ia berlepas di Kuala Lumpur, Malaysia dan sebelah selatan Vietnam serta berhampiran dengan kawasan di mana pesawat itu dikesani terputus hubungan.

Tapak carian baru adalah lebih kurang 225km ( 140k batu) dari kedudukan MH370 itu hilang.

Seorang bekas pegawai keselamatan Penerbangan Amerika berkata imej-imej berkenaan merupakan satu petunjuk kuat yang pertama yang ditemui selaras dengan laluan penerbangan pesawat Malaysia Airlines itu.

Peter Goelz , bekas pengarah urusan Lembaga Keselamatan Pengangkutan Amerika Syarikat, memberitahu CNN: "Ini (imej) adalah satu bukti kukuh yang kita ada setakat ini di mana ia beada di laluan penerbangan yang betul." -news.com.au/terjemahan bebas oleh GB


 
 
Kelab Greenboc

Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/video-terkini-kawasan-disyaki-bangkai.html

Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah Memimpin 1 Malaysia Ke Arah Kehancuran. 



Gabungan ideal, Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah memimpin 1 Malaysia ke arah kehancuran. Makin hari makin banyak benda-benda pelik yang mereka lakukan. Mereka juga boros membelanjakan wang negara dan beberapa kali telah menggadaikan aset negara. Korang yang pengikut setia BN dan UMNO, korang tak bimbangkah dengan masa depan negara kita? Yang mana lebih utama bagi korang, parti atau negara?

Pak Pandir Najib seorang pengecut dan pengkhianat negara. Sebelum merampas kuasa sebagai PM, sepanjang Pak Pandir Najib memegang jawatan sebagai Menteri Pertahanan. Banyak perkara pelik berlaku dalam Kementerian Pertahanan.

Bila Pak Pandir dipanggil menghadap Obama, Obama cakap sikit. Pak Pandir Najib terus isytihar perang dingin terhadap Iran dengan memotong bekalan petrol ke negara itu. Apa Pak Pandir Najib nak isytiharkan perang dingin dengan negara-negara Islam dan berbaik-baik dengan Israel dan sekutu-sekutunya?

Pemerdangangan manusia kian menjadi-jadi, bukan sekadar pelacur, gro, kanak-kanak ... wakil rakyat, adun, pengundi juga boleh dibeli secara terbuka oleh Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah. Malah paling bodoh sekali seorang budak lelaki menjual maruah dirinya@duburnya kepada Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah serta kerajaannya untuk menghapuskan musuh politik mereka. Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah tak kisah untuk meletakkan maruah negara "1 Malaysia" dalam dubur anak angkatnya si fool.

Rakyat Indonesia pernah nak gayang Malaysia, mengancam rakyat Malaysia di Indonesia. Sebaliknya Pak Pandir Najib pengecut bagi muka pada Indon, tambah lagi peluang pekerjaan untuk rakyat Indonesia di negara sendiri, pembantu rumah Indon ada hari cuti 1 hari setiap minggu. Rakyat sendiri ada yang bekerja 7 hari seminggu dan terus bekerja walaupun cuti umum, kerja pada kadar biasa bukan OT.

Masa PRK, Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah langsung tak fikir perbelanjaan mereka. Memang bukan duit poket mereka sendiri, sebab itulah mereka tak kisah pun. Duit tak cukup@duit abis selepas PRK Hulu Selangor, blok telaga minyak L dan M bernilai RM320 billion diserahkan secara percuma (atas kertas) kepada Brunei. Dalam masa yang sama polis tembak mati remaja tanpa bicara untuk melarikan tumpuan rakyat tentang pengkhianatan besar Pak Pandir Najib kepada negara. Kalau negara kita yang agak besar bimbang sumber minyak akan berkurangan di masa hadapan, apatah lagi negara yang lebih kecil seperti Brunei.

Kerajaan Pak Pandir mendapatkan khidmat APCO atas alasan untuk melobi negara-negara barat, termasuk Israel? Pak Pandir Najib akan ikut saja telunjuk Barat, memutuskan hubungan dengan negara-negara Islam dan sebagai balasan negara-negara barat boleh pejam mata dengan jenayah-jenayah Pak Pandir Najib. Kata timbalan Pak Pandir :

"APCO bukan syarikat Israel..ia adalah sebuah syarikat antarabangsa yang dibayar untuk mempromosikan negara kita. Mereka mahir dalam bidang tersebut dan kita membayar mereka untuk mempromosikan negara kita."

Mak Andeh Rosmah gila shooping, boros secara ekstremis. Link : "14 Kereta Angkut Barangan Shopping Rosmah?". Rosmah gi shopping sakan kat Dubai, New York, London atau Ulanbataar, belanjar besar RM600juta, itu diketahui.

Mak Andeh Rosmah belanja kira-kira RM580,000 hingga RM740,000 untuk mengiklan dirinya dalam New York Times, bagi pihak kerajaan Pak Pandir Najib?

Kes pembunuhan Altantuya yang brutal dikaitkan dengan Mak Andeh Rosmah, pembunuhan dengan penuh emosi kebencian dan perangai pun dah macam syaitan. Apa kurangnya dengan kes pembunuhan kejam keluarga imam di Gemencheh, Negeri Sembilan. Kes ini selesai dengan begitu cekap sekali kerana arwah-arwah yang dibunuh itu mempunyai pertalian kekeluargaan dengan Mak Andeh Rosmah. Tetapi Mak Andeh sedikit pun tidak mahu menziarahi mereka, sebaliknya bersuka ria bershopping kat luar negara. Dah puas hati agaknya?. Klik link ini.

Mak Andeh Rosmah orangnya sangat sosial, berpeluk bercium dengan siapa pun dia tak kisah. Tiada ulama di bawah kerajaan Pak Pandir Najib berani menegurnya. Semuanya dayus macam Pak Pandir Najib juga. Bagi Mak Andeh Rosmah, kelakuannya tak ada apa-apa. Tapi bukankah itu boleh dianggap sebagai gangguan seksual, cuba tengok kejadian di bawah. Kalau di teliti gambar yang bawah pula, nampak mulut Mak Andeh Rosmah macam terngaga sikit kan,... ha, ha, ha ..

Sikap Pak Pandir Najib dan Mak Andeh yang terlalu boros, bertindak dan berbelanja tanpa perancangan yang teliti. Akhirnya duit dalam kerajaan 1 Malaysia Pak Pandir hampir kering. Orang boros bila dah nak pokai, mulalah berangan-angan nak duit cepat. Pak Pandir Najib mulalah buka kedai judi, judi bola sepak piala dunia. Rakyat menentang tapi polis Pak Pandir dibawah bimbingan 1 Israel tetap mempertahankan keputusan Pak Pandir sehingga ke darah rakyat jelata yang terakhir.

Kalau pasukan polis dah macam mafia, apakata Pak Pandir Najib terus jadikan pasukan polis sebagai geng mafia rasmi kerajaan Pak Pandir. Jual dadah lagi banyak untung, kan, kan. Ala polis-polis Pak Pandir Najib macam tak biasa pula. Malaysia kemudian boleh ganti Cuba sebagai negara pengedar dadah dunia. Malaysia boleh !!! ha, ha, ha...

JAHANAM Negara Kita diratah Pak Pandir Najib, Mak Andeh Rosmah serta kroni-kroninya. Selamatkan negara tanggung jawab bersama. Jangan jadi pengkhianat negara!!! - Hang Kelam


Sumber: (http://btmmari.blogspot.com/2014/03/pak-pandir-najib-dan-mak-andeh-rosmah.html

Pekerja Pelantar Minyak New Zealand Dakwa Nampak Pesawat Terbakar

[AA] KUALA LUMPUR: Seorang pekerja pelantar minyak New Zealand mendakwa melihat sebuah pesawat terbakar dan terjunam, dan percaya objek tersebut adalah pesawat MH370 yang hilang.

Maklumat itu didedahkan wartawan Australia, selepas mendapat surat yang dikirim Michael Mckay.

Mckay adalah pekerja pelantar minyak di Sonha Mercur, Tenggara Vietnam.

Dalam suratnya dia mendakwa pesawat yang dilihatnya adalah MH370.

Ini adalah berdasarkan waktu pesawat itu dilaporkan hilang.

Pesawat itu dilihat dari kawasan pelantar minyak di kedudukan 8.9 darjah utara dan 108 darjah timur.

Pesawat itu dilaporkan bergerak dari arah barat daya dalam keadaan terbakar pada altitud tinggi.

Susulan itu, Mckay menjelaskan beliau telah cuba menghubungi pihak berkuasa Malaysia dan Vietnam beberapa hari lalu. - 13/3/14
P/s: Jika dakwaannya benar dan kapal terbang itu ialah MH370, maka bersedialah menerima berita yang kurang menyenangkan hati.
Namun begitu, teruskanlah berdoa moga-moga ada keajaiban berlaku pada MH370.

Sumber: (http://duniacacamarba.blogspot.com/2014/03/pekerja-pelantar-minyak-new-zealand.html)

[TERKINI] Pekerja Pelantar Minyak New Zealand Dakwa Nampak Pesawat Terbakar

greenboc at KELAB GREENBOC - 8 minutes ago
Seorang pekerja pelantar minyak New Zealand mendakwa melihat sebuah pesawat terbakar dan terjunam, dan percaya objek tersebut adalah pesawat MH370 yang hilang. Maklumat itu didedahkan wartawan Australia, selepas mendapat surat yang dikirim Michael Mckay. Mckay adalah pekerja pelantar minyak di Sonha Mercur, Tenggara Vietnam. Dalam suratnya dia mendakwa pesawat yang dilihatnya adalah MH370. Ini adalah berdasarkan waktu pesawat itu dilaporkan hilang. Pesawat itu dilihat dari kawasan pelantar minyak di kedudukan 8.9 darjah utara dan 108 darjah timur. Pesawat itu dilaporkan be... more »

GELAGAT "RAJA BOMOH SEDUNIA" DI KLIA SUDAH MENJADI BAHAN EJEKKAN DAN KUTUKAN MEDIA LUAR NEGARA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 21 minutes ago
*Media United Kingdom The Huffington Post telah menjadikan gelagat dan telatah Raja Bomoh Sedunia Nujum VVIP membantu mencari pesawat MH 370 yang hilang sebagai bahan kritikan dan gelak ketawa.Negara kita kini sudah dijadikan bahan gelaka ketawa hanya disebabkan seorang individu bernama Ibrahim Mat Zain.* *Search For Missing Malaysia Airlines Plane Continues With Coconuts, 'Magical' Walking Stick And A Carpet * *Drastic measures are being taken to locate the missing Malaysia Airlines Boeing plane.The mystery surrounding flight MH370 is resulting in supernatural advic... more »

Gambar Sadis Kanak-Kanak Kelaparan Di Korea Utara

Nas Rul at dairishare - 27 minutes ago
Korea Utara adalah salah satu negara paling tertutup dari dunia luar. Negara ini telah menghabiskan sejumlah besar kewangan pada program tentera dan nuklear, tetapi tidak boleh memberi makan rakyatnya sendiri. Sejak 1990-an,Tekanan Kesatuan Soviet dan diburukkan lagi oleh sekatan AS, digabungkan dengan tanah pertanian yang tidak seimbang dalam negeri dan kemunduran ekonomi, kelaparan selalu muncul. Tekanan dari para pemimpin Korea Utara sangat meneybabkan orang-orang awam miskin dan lemah kelaparan dan kanak-kanak yang menjadi mangsa. Pada tarikh 14 Mei 1997, UNICEF membuat kajian... more »

Dr Mahathir tegur media antarabangsa......

atsixty at ZAKRI ALI - 27 minutes ago
[image: Photo: Khamis, 13 Mac 2014. Dr Mahathir tegur media antarabangsa...... SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata media antarabangsa tidak sepatutnya mengkritik Malaysia dan syarikat penerbangan nasionalnya berhubung cara mereka menangani kehilangan pesawat penerbangan #dimanaMH370. "Memang mudah untuk mengkritik tetapi kita menghadapi satu keadaan yang tidak pernah dialami oleh mana-mana negara di dunia. "Jika anda kata Malaysia gagal (menangani kehilangan pesawat ini), itu bermakna Amerika Syarikat, New Zealand, Australia, Singapura dan ne... more »

PenangWasabi

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 41 minutes ago
PenangWasabi ------------------------------ #Pray for MH370 : Wajah, gambar pasport sama? Posted: 11 Mar 2014 10:59 PM PDT Jabatan Imigresen mengesahkan wajah kedua-dua penumpang yang menggunakan pasport palsu untuk menaiki pesawat MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing sepadan dengan gambar dalam pasport yang dibawa. Ketua Pengarahnya, Aloyah Mamat berkata, kedua-dua penumpang itu yang menggunakan pasport milik warganegara Austria, Christian Kozel dan warganegara Itali, Luigi Maraldi berjaya melepasi pemeriksaan Imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) s... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 41 minutes ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Agensi satelit sertai misi cari MH370 - PDRM & INTERPOL Siasat Penumpang MH370 Punyai Kepakaran & Pernah Buat Kajian Simulasi Penerbangan - MH370 : Seluruh Dunia, Akhbar Dan Agensi Berita Ternama Sudah Mula Menyelar Malaysia ?? - PRK Dun Kajang: Peniaga kata tiada ayam RM1 seekor – DS Wan Azizah - MB Selangor: Nilai hartanah diserah TALAM meningkat RM700 juta - Zamihan KDN: Bukan isyarat lucah pada Kassim..!! - Adakah pengurus IT dari Chicago dapat menemui MH370 dengan ‘crowdsourcing’? - MH370:... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 44 minutes ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Apakah Pesawat MH370 Akan Dijumpai Di Selat Melaka? #PrayForMH370 - Amerika Syarikat Puji Operasi Mencari MH370 #PrayForMH370 - Kanak Kanak Ini Turut Menunggu Kepulangan MH370 #PrayForMH370 - Kenyataan Mak Lampir Ini Akan Buat Seluruh Wanita Malaysia Marah #PRKkajang - Siapa Patut Pengundi Kajang Undi? Tonton Video Ini #PRKkajang - Kapal USS Kidd & Helikopter US Dalam Misi Mencari MH370 #PrayForMH370 - Luahan Sayu Anak Ketua Pramugara MAS Yang Menaiki MH370 Dalam Twitter #PrayForMH370 - Jawapan Ka... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 50 minutes ago
Manjung Mari ------------------------------ Pesawat MH 370 - Memang Patut pun bengong, mesra umno.. Posted: 12 Mar 2014 08:00 PM PDT Dah letih agaknya buat kerja merapu, kalau dilhat gaya berpakaian, phuiih, profesional,, tapi buat kerja merapu... yang akhirnya sendiri rasa... baru ada akai.. Raja bomoh bingung Alfian ZM Tahir | March 12, 2014 Saya sedang cuba sedaya upaya untuk membantu dalam misi pencarian ini. [image: bomoh kelapa]PUTRAJAYA: Raja bomoh Ibrahim Mat Zin yang popular selepas mendakwa pernah 'menampar' mati seekor buaya hari ini meluahkan rasa bingun... more »

Dr M khuatir matlamat Wawasan 2020 tak tercapai !!

atsixty at ZAKRI ALI - 57 minutes ago
[image: Photo: Dr M khuatir matlamat Wawasan 2020 tak tercapai !! SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, matlamat Wawasan 2020 menjadikan Malaysia sebagai negara maju tahun 2020 mungkin tidak akan tercapai jika negara hanya memberi tumpuan terhadap aspek kekayaan semata-mata. Beliau berkata, kerajaan buat masa ini hanya menumpukan usaha meningkatkan pendapatan per kapita rakyat dan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) negara yang dilihat tidak akan membantu negara mencapai status negara maju. "Kalau kita nak jadi negara maju, ia tidak terhad kepada kekayaa... more »

PENIAGA KATA TIADA AYAM RM1 SEEKOR .. DATIN SERI WAN AZIZAH.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 57 minutes ago
*Calon PKR N25 Kajang, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail mendapati tidak ada ayam yang dijual dengan harga RM1 seperti mana yang didakwa oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Wan Azizah dalam sesi bertemu peniaga di Pasar Kajang seawal jam 8.00 pagi tadi turut bertanya beberapa peniaga ayam sama ada mereka ada menjual ayam dengan harga RM1 seekor."Saya tanya peniaga ayam, ayam satu ringgit ada? Mereka cakap tak ada. Mereka terus tunjuk tanda harga yang ditulis ayam sekilo RM8.40," ujar Wan Azizah kepada wartawan. Menurutnya, Pasar Kajang perlu diberi per... more »

Dunia sibuk isu MH370 tapi Hamidah masih sibuk londeh MB Perak

Orang ni at Orang ni - 1 hour ago
Sekarang ini seluruh rakyat Malaysia berduka dengan tragedi yang masih misteri dengan kehilangan pesawat #MH370yang membawa 227 penumpang, termasuk dua bayi, dan 12 anak kapal, hilang ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan terbang Antarabangsa KL pukul 12.41 pagi Sabtu. Kejadian ini dapat liputan meluas seluruh dunia. Nampaknya UMNO Perak masih lagi dunianya sendiri, kisah bertengkar,bergaduh dengan persoalan dan luahan seorang mantan ADUN Sungai Rapat Dato Hamidah Osman yang mempersoalan di laman FB beliau makin melar... more »

MH370: Setelah diketawakan, Dunia mula menyelar Najib dan sepupunya...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Semalam boleh dikatakan kebanyakkan media utama dunia mempersendakan Malaysia kerana menggunakan bomoh untuk mencari MH370.. Walaupun ianya dianggap sebagai memalukan oleh kebanyakkan rakyat Malaysia, naum macai mungkin berbangga kerana Bomoh tersebut penyokong UMNO.. Kalau tak percaya bomoh tu penyokong UMNO/BN sila lihat gambar-gambar di ( SINI ) Hari ini pula The Malaysian Insider melaporkan Malaysia mula diselar oleh media-media seluruh dunia kerana lemahnya Najib dalam menangani krisis ini... Di seluruh dunia, akhbar dan agensi berita ternama sudah mula menyelar Malaysia ke... more »

Agensi Satelit Pemantau Bumi Sertai Misi Kesan Pesawat MH370

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Beberapa agensi satelit pemantau Bumi menyertai misi mengesan pesawat MH370, menurut laporan pengurusan satelit semalam. Menurut AFP, ini berikutan permintaan China supaya Pertubuhan Piagam Antarabangsa Angkasa dan Bencana Utama diaktifkan. Di bawah persetujuan tersebut, sebanyak 15 agensi angkasa dan institut angkasa kebangsaan memulakan usaha bantuan dengan menyebarkan imej dari satelit yang melalui kawasan berkenaan. “Imej satelit kini sedang digunakan bagi mencari sebarang bukti kejadian sebelum dan selepas pesawat itu hilang. "Sehingga hari ini, pencarian masih diteruskan," ... more »

VIDEO - [TERKINI] Kawasan Disyaki Bangkai Pesawat MH370 Ditemui...??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
) *Sebuah satelit negara China yang mengkaji kehilangan pesawat MH370 telah menemui satu kawasan yang disyaki berlaku kemalangan di laut", yang menurut pakar merupakan satu petunjuk kukuh di dalam usaha mencari pesawat yang hilang tersebut.* *Tiga imej satelit, yang dikeluarkan oleh pihak Pentadbiran Sains, Teknologi dan Industri negara China, telah muncul bagi menunjukkan serpihan bangkai yang berada di laut pada hari Ahad - sehari selepas pesawat yang membawa 239 orang hilang.Imej ini, pertama kali dikeluarkan oleh CCTV Amerika, menunjukkan satu objek di lautan dike... more »

Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah Memimpin 1 Malaysia Ke Arah Kehancuran

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah Memimpin 1 Malaysia Ke Arah Kehancuran Gabungan ideal, Pak Pandir Najib dan Mak Andeh Rosmah memimpin 1 Malaysia ke arah kehancuran. Makin hari makin banyak benda-benda pelik yang mereka lakukan. Mereka juga boros membelanjakan wang negara dan beberapa kali telah menggadaikan aset negara. Korang yang pengikut setia BN dan UMNO, korang tak bimbangkah dengan masa depan negara kita? Yang mana lebih utama bagi korang, parti atau negara? Pak Pandir Najib seorang pengecut dan pengkhianat negara Sebelum merampas kuasa sebagai PM, sepanjang Pak Pandir N... more »

Pekerja Pelantar Minyak New Zealand Dakwa Nampak Pesawat Terbakar

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[AA] KUALA LUMPUR: Seorang pekerja pelantar minyak New Zealand mendakwa melihat sebuah pesawat terbakar dan terjunam, dan percaya objek tersebut adalah pesawat MH370 yang hilang. Maklumat itu didedahkan wartawan Australia, selepas mendapat surat yang dikirim Michael Mckay. Mckay adalah pekerja pelantar minyak di Sonha Mercur, Tenggara Vietnam. Dalam suratnya dia mendakwa pesawat yang dilihatnya adalah MH370. Ini adalah berdasarkan waktu pesawat itu dilaporkan hilang. Pesawat itu dilihat dari kawasan pelantar minyak di kedudukan 8.9 darjah utara dan 108 darjah timur. Pesawat itu ... more »

MH370: Senang tugas Najib ,budak pengakap pun boleh buat.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
‪#‎MH370‬ update .Klik imej yang dikata Najib Razak(klik) Senang betul tugas Perdana Menteri Malaysia.. Update fb dan twitter.Bagi info cukup dengan alam siber.Senang betul Najib, bagi harapan. Tugas Najib ini, budak pengakap pun boleh buat.! *Malaysia menghantar pesawat menuju ke kawasan tiga objek ditemui satelit China yang disyaki kawasan penerbangan Malaysia Airlines 370 terhempas(klik)*
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: