Khamis, 13 Mac 2014

3713. MH370 - Belum ditemukan. Teruskan berdoa dan berusaha kerana Allah SWT.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Tiada Apa-apa Ditemukan di Kawasan Imej yang Dirakam Satelit China
Tiada tanda-tanda bangkai atau sepihan pesawat MH370 yang hilang sejak 6 hari lalu ditemukan di kawasan imej-imej yang dirakam oleh satelit China. Sebelum ini, pihak China melaporkan bahawa terdapat beberapa objek yang bersaiz besar terapung di lokasi tersebut. 

"Tidak apa-apa. Kami telah pergi ke sana, tidak ada apa-apa, " kata Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam, Dato' Azharuddin Abdul Rahman seperti dipetik oleh agensi berita AP. 

Menurut laporan CNN, objek-objek terbabit dianggarkan berukuran sekitar 13 kali 18 meter, 14 kali 19 meter dan 24 kali 22 meter. -DCM

P/s: Di manakah MH370?


Berita berkaitan di sinidi sini.

Sumber: (http://duniacacamarba.blogspot.com/2014/03/terkini-tiada-apa-apa-ditemukan-di.html)
MH370 Terbang 4 Jam Selepas Hilang daripada Radar - Penyiasat Amerika Syarikat
Pesawat MH370 terbang empat jam selepas hilang dari radar, lapor WSJ

[TMI] Penyiasat Amerika Syarikat (AS) mengesyaki pesawat Malaysia Airlines MH370 berada di udara selama empat jam selepas dikesan pada lokasi terakhir, lapor akhbar Wall Street Journal hari ini.

Akhbar perniagaan itu mengatakan ini memungkinkan pesawat Boeing 777-200ER terbang tambahan beratus kilometer dalam keadaan yang masih tidak dapat dipastikan.

Penyiasat penerbangan dan pegawai keselamatan AS percaya pesawat tersebut terbang selama lima jam berdasarkan data yang boleh dimuat turun secara automatik dan dihantar melalui enjin Boeing 777 sebagai penyelenggaraan rutin dan program pemantauan, lapor akhbar itu.

Ini menimbulkan persoalan baru dan kemungkinan tentang apa yang berlaku terhadap pesawat yang membawa 239 orang yang hilang daripada menara kawalan hujung minggu lalu setelah sejam terbang dari Kuala Lumpur menuju ke Beijing.

Enam hari selepas kehilangan pesawat misteri itu, usaha mencari dan menyelamat masih diteruskan meskipun belum membuahkan hasil setelah kawasan mencari diperluaskan. – 13 Mac, 2014.

Sumber: (http://duniacacamarba.blogspot.com/2014/03/mh370-terbang-4-jam-selepas-hilang.html

MH370 : Blogger Pun Boleh Memainkan Peranan Mereka.

Gerakan Anti Najib/Rosmah at Gerakan Anti Najib/Rosmah - 37 minutes ago
Dengan penuh simpati terhadap keluarga mangsa MH370 yang telah memasuki hari ke 6. Kita boleh melihat bagaimana para pemerintah dan pembangkang bersama-sama tanpa mengira pegangan politik mereka walau pun isu MH370 telah menjadi isu hangat di dunia sekarang ini. Tetapi adalah satu perkara yang amat???apabila pihak pembangkang telah mengusulkan diadakan satu sidang tergempar parlimen dan... 


This web page is not available

The connection to bebaskanmalaysia.blogspot.com was interrupted.

Here are some suggestions:

  • Reload this web page later.
  • Check your Internet connection. Reboot any routers, modems or other network devices that you may be using.
  • Add Google Chrome as a permitted programme in your firewall or antivirus software's settings. If it is already a permitted programme, try deleting it from the list of permitted programmes and adding it again.
  • If you use a proxy server, check your proxy settings or contact your network administrator to make sure that the proxy server is working. If you don't believe you should be using a proxy server, adjust your proxy settings: Go to the spanner menu > Settings > + Show advanced settings > Change proxy settings... > LAN Settings and deselect the "Use a proxy server for your LAN" checkbox.
Error 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): The connection was reset. 



Terkini!!! Objek Terapung Dikesan Oleh Satelit China - APMM Dikerah Ke Lokasi... Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 13 minutes ago
SEPANG – Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) mengerahkan sebuah pesawat ke Laut China Selatan bagi menyiasat objek terapung yang dilapor dikesan oleh satelit China, tatkala operasi mencari dan menyelamat pesawat MH370 diperhebat. “APMM sudah mengerahkan pesawat Bombardier untuk menyiasat dakwaan penemuan serpihan oleh satelit China,” kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menerusi Twitter hari ini. [image: Hishammuddin Tun Hussein] Hishammuddin Tun Hussein Media melaporkan imej satelit memaparkan tiga objek terapung pelbagai saiz dengan yan... more »

Pasangan Kembar Hobi Buat Pembedahan Plastik Dan Berkongsi Kekasih

Nas Rul at dairishare - 15 minutes ago
Menjadi kembar pastinya membuat orang keliru untuk membezakannya. Namun pasangan kembar ini tidak puas hanya menjadi mirip saja. Mereka bahkan rela melakukan pembedahan plastik untuk mengejar gelaran kembar yang tak boleh dibezakan. Anna dan Lucy Decinque mengaku telah menghabiskan US $ 200 ribu untuk melakukan pelbagai pembedahan plastik agar kelihatan semakin mirip. Di awalnya, mereka mula melakukan pembedahan implan bibir supaya kelihatan lebih seksi. Setelah itu dilanjutkan dengan pembedahan pembesaran payudara, tatu kening dan lain-lain. Pasangan kembar asal Australia ini men... more »

MH370 Terbang 4 Jam Selepas Hilang daripada Radar - Penyiasat Amerika Syarikat

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 18 minutes ago
*Pesawat MH370 terbang empat jam selepas hilang dari radar, lapor WSJ* [TMI] Penyiasat Amerika Syarikat (AS) mengesyaki pesawat Malaysia Airlines MH370 berada di udara selama empat jam selepas dikesan pada lokasi terakhir, lapor akhbar Wall Street Journal hari ini. Akhbar perniagaan itu mengatakan ini memungkinkan pesawat Boeing 777-200ER terbang tambahan beratus kilometer dalam keadaan yang masih tidak dapat dipastikan. Penyiasat penerbangan dan pegawai keselamatan AS percaya pesawat tersebut terbang selama lima jam berdasarkan data yang boleh dimuat turun secara automatik dan di... more »

MH370 : Blogger Pun Boleh Memainkan Peranan Mereka.

Gerakan Anti Najib/Rosmah at Gerakan Anti Najib/Rosmah - 37 minutes ago
Dengan penuh simpati terhadap keluar mangsa MH370 yang telah memasuki hari ke 6. Kita boleh melihat bagaimana para pemerintah dan pembangkang bersama-sama tanpa mengira pegangan politik mereka walau pun isu MH370 telah menjadi isu hangat di dunia sekarang ini. Tetapi adalah satu perkara yang amat apabila pihak pembangkang telah mengusulkan diadakan satu sidang tergempar parlimen dan

Warga emas bernama Haji Lah Genting disaman?

atsixty at ZAKRI ALI - 45 minutes ago
*Amo Haji Lah Genting, mengajar...* *Seorang warga emas yang mengakui dirinya sebagai Haji Lah Genting, ditahan Jabatan Pengakutan Jalan (JPJ) disebabkan memandu kereta yang tamat tempoh cukai jalan.Kejadian itu tidak dapat dipastikan dimana, cuma melihat kepada latar belakang rakamn video yang disebar dalam Facebook ianya seakan di Kelantan.Rakaman video itu telah tersibar secara meluas di dalam Facebook sejak malam tadi.Lelaki yang mengaku Haji Lah Genting ini dipercayai Tuan Guru Abdullah Samah iaini pengasas Pondok Genting Tumpat. Beliau juga merupakan seorang ... more »

Penjelasan Polis mengenai gambar paling misteri insiden MH370

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 45 minutes ago
Bukit Aman menafikan Polis telah mengubahsuai gambar dua individu misteri yang menaiki pesawat MAS MH370. Penolong Ketua Urus Setia Ketua Polis Negara (KPN) (Komunikasi Korporat), Ibu Pejabat PDRM Bukit Aman, ACP Datin Asmawati Ahmad berkata gambar-gambar itu diambil menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA). "Kami tidak mengubahsuai gambar tersebut. Apa yang berlaku adalah dua gambar itu dikepilkan bersama tetapi bahagian bawah gambar suspek kedua tercabut. "Apabila kami membuat fotokopi gambar kedua suspek, ia bertindih d... more »

Tiada Apa-apa Ditemukan di Kawasan Imej yang Dirakam Satelit China

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 53 minutes ago
Tiada tanda-tanda bangkai atau sepihan pesawat MH370 yang hilang sejak 6 hari lalu ditemukan di kawasan imej-imej yang dirakam oleh satelit China. Sebelum ini, pihak China melaporkan bahawa terdapat beberapa objek yang bersaiz besar terapung di lokasi tersebut. "Tidak apa-apa. Kami telah pergi ke sana, tidak ada apa-apa, " kata Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam, Dato' Azharuddin Abdul Rahman seperti dipetik oleh agensi berita AP. Menurut laporan CNN, objek-objek terbabit dianggarkan berukuran sekitar 13 kali 18 meter, 14 kali 19 meter dan 24 kali 22 meter. -DCM P/s: Di ma... more »

Lirik Lagu Pitbull & Shakira - Get It Started, Mirip Kronologi Tragedi MH370?

noreply@blogger.com (Waazin Aiman) at OhDunia Dot My - 1 hour ago
[image: Lirik Lagu Pitbull & Shakira - Get It Started, Mirip Cerita Tragedi MH370?] *Lagu nyanyian di antara Pitbull Dan Shakira dikatakan mengandungi unsur rancangan terhadap tragedi pesawat MH370? Sejauh manakah kebenaran dakwaan ini?.. * *Adakah lirik lagu ini 'kebetulan' sahaja dengan kronologi tragedi malang yang menimpa pesawat MH370?* Apakah bait-bait lirik lagu yang dikatakan mempunyai kaitan itu?.. Lihat gambar lirik lagi ini dari jarak dekat (zoom-in) yang diprinscreen dari youtube: [image: Lirik Lagu Pitbull & Shakira - Get It Started, Mirip Cerita Tragedi MH370?] *b... more »

Kepada Macai Macai UMNO Yang Kurang Cerdik !

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: Kepada Macai Macai UMNO Yang Kurang Cerdik ! Tolong Fikirkan APA YANG DIMAKSUDKAN Bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam Mengenai "SIAPA MAHATHIR MOHAMED Sebenarnya ! Dengan itu dah jelas kenapa DS Anwar menerima nasib demikian, kerana melawan kehendak Mahathir - jika dia meletakan jawatan dan keluar senyak2 seperti apa yang dibuat oleh TPM Tun Musa Hitam, mungkin DS Anwar tidak dipenjara dan difitnah begitu rupa..... Oleh kerana DS Anwar mimikirkan masa depan rakyat dan negara ini, dia melawan, akibatnya dipenjara Enam Tahun dan akan kepenjara lagi atas tuduh... more »

Adik beradik Samad bertekak di Parlimen..!!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo] *Dua MP adik beradik dari Pakatan Rakyat dan BN - Datuk Shahrir Samad (BN-Johor Bahru) dan Khalid Samad (PAS-Shah Alam) - mencuri perhatian dewan pada sesi perdebatan petang ini apabila rancak berdebat dan meningkah antara satu sama lain kira-kira 15 minit. Drama tersebut bermula apabila Khalid dalam ucapan menjunjung titahnya menyindir Shahrir (abangnya) yang berucap selama hampir tiga jam semalam, sewaktu MP Pakatan tidak hadir kerana memprotes sidang Parlimen. "Saya juga berharap dapat bercakap selama tiga jam seperti Johor Bahru (Shahrir Samad) semalam... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: