Khamis, 13 Mac 2014

3715. MH370. Teknik photostat yang bertindih dalam menampilkan bahan edaran untuk tatapan umum.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Imej MH370 yang didakwa ditemui pengurus IT Chicago


MH370_Mike_Seberger_Crowdsourcing
Akhbar Mirror melaporkan seorang pengurus IT dari Chicago, Amerika Syarikat, mungkin sudah dapat mengesan pesawat MH370 yang hilang melalui internet.

Mike Seberger mungkin menemui lokasinya selepas meneliti imej satelit beresolusi tinggi yang diambil dari atas laut di mana pesawat tersebut hilang pada pagi Sabtu.

Imej yang dijumpai Mike menunjukkan objek berupa kapal terbang di bawah gumpalan awan di Teluk Thailand.


Seberger, 47 tahun, terjumpa objek itu selepas memasuki laman Tomnod yang memuat naik imej satelit seluas 1,000 batu persegi sehari selepas pesawat itu hilang.

Lebih kurang setengah juta sukarelawan mendaftar untuk misi dalam talian itu pada hari pertama, dan sebanyak 100,000 orang menggunakan laman web itu dalam masa seminit. Laman web ini juga sering tergendala kerana trafik yang sesak.

Setiap pengguna diberikan sepetak kecil daripada kawasan pencarian itu di laman web itu.
Pengguna akan meneliti imej tersebut secara terperinci – kaedah ini yang dinamakan sebagai ‘crowdsourcing’.

Gambar satelit tersebut diambil dari 400 batu dari atas bumi pada 9 Mac dan berupaya merakam butiran sekecil kawasan penalti di padang bola sepak, kata laporan Mirror.

Jika pengguna melihat sesuatu yang penting, pengguna akan menanda butiran itu untuk pengurus laman web tersebut.

The Mirror memetik Seberger berkata ia hanya mengambil masa beberapa minit untuk menjumpai imej itu, ukuran dan dimensinya konsisten dengan sebuah Boeing 777.

“Pada mulanya saya selang sahaja objek itu kerana saya terfikir tidak mungkin saya dapat menjumpainya begitu cepat.

“Tetapi saya asyik kembali melihat objek itu dan terfikir, ‘Memang nampak seperti pesawat’” lapor

 The Malaysian Insider
Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/imej-mh370-yang-didakwa-ditemui.html

Polis, Interpol Siasat Lelaki Etnik Uyghur, Penumpang Pesawat Hilang MH370


Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar (tengah) semasa Mesyuarat Komunikasi antara PDRM dan ATM pada Januari 29. 

Terbaru dalam pencarian MH370, PDRM sedang menyiasat pensyarah kejuruteraan beretnik Uyghur, disahkan oleh Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar (tengah) semasa Mesyuarat Komunikasi antara PDRM dan ATM pada Januari 29. Terbaru dalam pencarian MH370, PDRM sedang menyiasat pensyarah kejuruteraan beretnik Uyghur, disahkan oleh Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abdul Halim, 13 Mac, 2014.
Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan pasukan polis antarabangsa Interpol bekerjasama menyiasat latar belakang seorang penumpang lelaki penerbangan Malaysia Airlines MH370 yang beretnik Uyghur berusia 35 tahun berbanding penumpang lain.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah mengesahkan perkara ini kepada akhbar berbahasa Melayu Harian Metro hari ini.

"Kami masih melakukan siasatan lanjut berhubung perkara ini," katanya yang enggan mengulas lanjut.

Difahamkan, lelaki Uyghur yang merupakan pensyarah kejuruteraan elektrik itu disiasat kerana mempunyai kepakaran dalam bidangnya dan pernah membuat kajian simulasi penerbangan memandangkan kerajaan tidak menolak terorisme sebagai satu sebab kehilangan pesawat yang 239 penumpang itu.

Sumber memberitahu akhbar berbahasa Melayu itu lelaki ini disiasat kerana kepakaran yang dimilikinya.

"Kita tidak katakan dia terbabit dengan pengganas, disyaki mensabotaj atau merampas pesawat itu, cuma lebih perhatian diberikan kepadanya disebabkan latarbelakangnya yang dirasakan ada unsur penting yang perlu dilihat," kata sumber itu kepada Harian Metro.

Sumber itu berkata semakan mendapati lelaki yang berkelulusan ijazah kedoktoran dalam bidang kejuruteraan dari United Kingdom itu kini berkhidmat sebagai seorang pensyarah di sebuah universiti di Turki.

Uyghur merupakan kumpulan etnik Turki yang tinggal di China.

The Malaysian Insider
Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/polis-interpol-siasat-lelaki-etnik.html)

Polis Kata Gambar Bertindih Semasa Fotokopi... Dimana Profesyenalismenya?


PDRM Nafi Ubahsuai Gambar Dua Individu Misteri

Bukit Aman menafikan Polis telah mengubahsuai gambar dua individu misteri yang menaiki pesawat MAS MH370.

Penolong Ketua Urus Setia Ketua Polis Negara (KPN) (Komunikasi Korporat), Ibu Pejabat PDRM Bukit Aman, ACP Datin Asmawati Ahmad berkata gambar-gambar itu diambil menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

"Kami tidak mengubahsuai gambar tersebut. Apa yang berlaku adalah dua gambar itu dikepilkan bersama tetapi bahagian bawah gambar suspek kedua tercabut.

"Apabila kami membuat fotokopi gambar kedua suspek, ia bertindih dengan gambar suspek pertama," katanya ketika dihubungi pada Rabu.

Asmawati mengulas mengenai dakwaan di media sosial bahawa polis telah mengubahsuai gambar dua individu misteri itu kerana kedua-dua suspek muncul dengan seluar dan kaki yang sama.

"Kedua-dua foto sah. Pertindihan tidak mengubah hakikat bahawa muka kedua-dua lelaki itu jelas kelihatan," katanya.

Pada Selasa, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mendedahkan bahawa polis telah mengenal pasti salah seorang individu misteri sebagai Pouria Nour Mohammad Mehrdad, 19.

Beliau percaya lelaki tersebut menuju ke Frankfurt, Jerman dan tiada kaitan dengan pengganas.

Setiausaha Agung Interpol, Ronald K.Noble berkata Interpol mengenalpasti individu kedua sebagai warga Iran, Delavar Seyed Mohammad Erza, 29. -mstar

ULASAN GB

"Apabila kami membuat fotokopi gambar kedua suspek, ia bertindih dengan gambar suspek pertama,"
Di dalam hal sebegini penting, bolehkan hendak fotokopi pun tak faham-faham?

Bukankah itu menunjukkan tidak profesyenalnya anggota polis di dalam melakukan kerja yang begitu kecil? Jika kerja sebegitu kecil seperti fotokopi pun melakukan kesilapan apatah lagi di dalam hal-hal yang lebih besar?

Satu-satu maklumat penting yang diedarkan kepada umum tidak sepatutnya mempunyai kesilapan apatah lagi kesilapan yang bersifat kecuaian.

Ini mengingatkan kita tentang kisah pegawai penyiasat polis bernama Jude Blacious Pereira yang didakwa telah mengusik sample bahan bukti dengan memotong plastik yang sepatutnya sampel itu TIDAK sepatutnya diusik lansung bagi mempastikan TIADA KERAGUAN terhadap bahan bukti berkenaan.

Kita bukan nak merendah-rendahkan kewibawaan pihak polis tetapi ruang masih banyak untuk PDRM menngkatkan professionalismenya dan mutu kerjanya supaya ia tidak menjadi isu seperti kes gambar photofit warga Iran berkenaan. 

MH370 : MAS patut dedahkan dua set data ini....

alhusseyn at al-Husseyn - 4 minutes ago
Malaysia Airlines nampaknya telah memandang ringan laporan bahawa Rolls Royce, pembuat enjin pesawat hilang, mungkin telah menerima dua set data di mana mereka berada. Awal minggu ini, New Scientist revealed bahawa satu set data dikesan pesawat selepas berlepas dan kedua yang dirakamkan semasa pendakian ke arah Beijing. Data tersebut daripada Airborne Communications Addressing and Reporting System or ACARS. Ia berkata: Malaysia Airlines jet yang hilang menghantar sekurang-kurangnya dua data teknikal (two bursts of technical data) kembali kepada syarikat penerbangan itu sebelum...more »

MH370: Amalan Khurafat dan tahyul bomoh Malaysia dapat perhatian media massa negara Arab

Orang ni at Orang ni - 12 minutes ago
MasyaAllah...masyaAllah...masyaAllah... http://www.alarabiya.net/ar/last-page *Perbuatan bodoh, tahyul dan memalukan yang dilakukan kumpulan bomoh tersebut telah memberikan imej buruk kepada masyarakat negara ini. Pelbagai media antarabangsa melapor cerita 'bomoh kartun' di KLIA seakan mengaitkan itu dengan budaya kita. Al-Arabiya ini melaporkan bahawa sihir adalah satu jalan yang diambil oleh rakyat Malaysia dalam kes MH370. Justeru itu Islam melarang karut marut dan tahyul yang membawa kepada syirik, bodoh lagi menjatuhkan nilai diri sebagai manusia berakal*. - FB Dr MAZA Sumber...more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 minutes ago
MiLo SuaM ------------------------------ Gara-gara 'Raja Bomoh' Mat Salleh kafir hina kalimah Allah Posted: 13 Mar 2014 12:02 AM PDT Bomoh Khurafat rupanya penyokong kuat Calon BN DUN Perak Posted: 12 Mar 2014 08:02 AM PDT You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Aspirasi Bangsa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 minutes ago
Aspirasi Bangsa ------------------------------ - #PrkKajang : Video Mak Lampir hina wanita Malaysia bersalin atas lantai - #PrayForMH370 : Tun Mahathir bidas pihak perkecilkan usaha operasi MAS #MH370 - #VoiceForKajang : Video yang pakatan tidak mahu lihat - #PrkKajang : Anwar bengang dengan Muhyiddin.. - #PRKkajang : Tabik kepada Bridget Kesatria Muda Malaysia!! - #PRKkajang : Isu keselamatan - Khalid kata Anwar bengap? - #PRKkajang : Terkini!! Anwar guna bomoh KLIA - #PRKKajang : teknik penafian Wan Azizah tidak akan berhasil #PrkKajang ... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 minutes ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - Polis Kata Gambar Bertindih Semasa Fotokopi... Dimana Profesyenalismenya? - [TERKINI] Pekerja Pelantar Minyak New Zealand Dakwa Nampak Pesawat Terbakar - [TERKINI] Kawasan Disyaki Bangkai Pesawat MH370 Ditemui - [EDISI MEMALUKAN] Apa Sudah Jadi Ni? - [TERKINI] Jika Benar Ia Milik MH370, Memang Sesuatu Yang "Ajaib"! Polis Kata Gambar Bertindih Semasa Fotokopi... Dimana Profesyenalismenya? Posted: 13 Mar 2014 01:25 AM PDT P*DRM Nafi Ubahsuai Gambar Dua Individu Misteri* Bukit Aman menafikan Polis telah me... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 minutes ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ MH370: Malaysia Perlu Desak Vietnam Buka Perairan Untuk Operasi Pencarian Posted: 12 Mar 2014 04:47 AM PDT Hari ini masuk hari ke-5 MH370 hilang tanpa kesan. Berbagai teori telah dikemukakan. Habis segenap lautan telah dicari. Namun, tiada sebarang petunjuk yang mampu memberi harapan kepada kepada keluarga mangsa. Semua pasukan penyelamat kini sepakat bahawa ia tidak mungkin berada di kawasan perairan Malaysia. Satu-satunya opsyen yang boleh difikirkan ialah meluaskan pencarian sehingga jauh ke dalam perairan Vietna... more »

Saya Sedang Cuba Sedaya Upaya Cari Pesawat #MH370 - Pengakuan Bomoh Tikar Terbang..

Soz Cyili at Ameno World - 26 minutes ago
Cuba sedaya upaya ek? Ikhlas ek? Oke. KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH Well tok bomoh, minta maaf. Dari apa yang aku perhatikan, ko bukan sedang cuba sedaya upaya mencari pesawat yang hilang itu sebaliknya ko sedang sedaya upaya mencemarkan imej negara. Sekarang neh ko tahu apa kesannya di atas tindakan bodoh ko selama 2 hari berturut2? 1. Hari pertama, masa ko buat kerja

Dua Fatwa Dari Satu Jabatan.??

atsixty at ZAKRI ALI - 28 minutes ago
*Mohd Asri Doe* [image: 2 fatwa dari satu jabatan.]

Jom Lihat Barangan Ciptaan Banduan Yang Pernah Di Rampas

Nas Rul at dairishare - 28 minutes ago
Prisoners in prison showing to be creative with creating complicated items have included the danger of weapons to fight each other.

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ - Bermuka-Muka ... "Depan Melayu Cakap Lain, Depan Cina Cakap Lain, Depan India Cakap Lain ......" - Kempen Hari-3: Penerimaan Rakyat Semakin Baik Terhadap BN- Chew Mei Fun - Zam zam ala ka zam ...... - MH370: MMEA As Yet Unabvle To COnfirm If Liferaft Fron Aircraft - Rekod Radar Mungkin Bantu Rungkai Misteri Kehilangan MH370 - Dr Mahathir Pertahan usaha Pihak Berkuasa Malaysia Tangani MH370 - Use Of Bomoh To Search For MH370 Against Islamic Teachings - JAKIM - Bomoh MH370 Kini Dipantau JAIS ...... ... more »

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
Belantan ------------------------------ TERKINI #MH370 : Pekerja pelantar minyak dakwa melihat pesawat terbakar? Posted: 12 Mar 2014 09:22 PM PDT Seorang pekerja pelantar minyak mendakwa melihat sebuah pesawat terbakar dan terjunam. Objek tersebut dipercayai adalah pesawat penerbangan Malaysia Airlines, MH370. Menurut laporan laman web berita Astro Awani, maklumat itu didedahkan wartawan Australia, selepas mendapat surat yang dikirim pekerja pelantar minyak New Zealand, Michael Mckay. Mckay merupakan pekerja pelantar minyak di Sonha Mercur, Tenggara Vietnam. Dalam suratny... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Tragedi MH370 : Kelam kabut di Hotel Sama-Sama KLIA kononnya pesawat dah jumpa... - Kisah Benar Seorang Ustaz dengan Seorang Pramugari Boeing 777 MAS - JAKIM selar guna bomoh cari MH370 - #dimanaMH370 : Vietnam henti misi mencari pesawat - MENCARI MH370 : JANGAN CAMPUR ADUKKAN DENGAN PERBUATAN KHURAFAT [Guna Raja Bomoh] - Jepun hantar pasukan bantu usaha cari MH370 Tragedi MH370 : Kelam kabut di Hotel Sama-Sama KLIA kononnya pesawat dah jumpa... Posted: 12 Mar 2014 10:24 PM PDT Ini cerita dari pusat o... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
Gaya Peneroka ------------------------------ PEMIMPIN SYIAH KECAM DAN UGUT MALAYSIA (VIDEO) Posted: 12 Mar 2014 06:44 AM PDT ) KUALA LUMPUR: Iran dikatakan mula membuat tindakan balas ekoran serangan agresif Kerajaan BN terhadap Syiah yang dianuti majoriti rakyat negara itu, sehingga menjejaskan ekonomi negara Malaysia. http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/26095-syiah-iran-bertindak-balas-umno-mengaku-silap Seorang ahli perniagaan Malaysia terpaksa menyimpan getah bernilai RM2 juta yang mengikut rancangan awalnya akan dieksport ke Iran berikutan tindak balas p... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - #PrayforMH370 : BENARKAH PESAWAT TELAH DIJUMPAI? - #KajangMove: POSTER UNTUK JIJAH... - ADIK DAN ABANG BERGADUH - GEMPAR! Bukti Video Bomoh Pakai Bubu Dikenalpasti Pernah Bersama PKR? #PrayForMH370 #PRKKajang - PESTA SEKS SONGSANG, TIMBALAN PRESIDEN PAS TAK BANTAH #PrayforMH370 : BENARKAH PESAWAT TELAH DIJUMPAI? Posted: 12 Mar 2014 09:16 PM PDT Heboh kononnya satelite milik negara China telah mendapat imej yang berkemungkinan besar adalah gambar pesawat MAS B777-200ER yang dikhabarkan hilang ... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
The Unspinners ------------------------------ - Selesaikan lalulintas Kajang dengan janji Air Liur dan Ayer Mata? - Siapa yang terhormat, berintegriti dan berkelayakan? Neng Azizah atau Chew Mei Fun - MH370: Video buat badigol baru tahu dan rasa pakar tapi komen ikut bontot - PKR = DAP ... Sila beringat ye Melayu Kajang - 10 sebab tolak Neng Azizah supaya tak jadi MB Ayer Mata? Selesaikan lalulintas Kajang dengan janji Air Liur dan Ayer Mata? Posted: 12 Mar 2014 10:30 PM PDT Mungkin Ayer Mata Neng Azizah cukup untuk dikumpul cukup untuk dijadikan ac... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ Pandangan 2 Sen @panglima_cyber Kehilangan #MH370 Posted: 12 Mar 2014 07:48 PM PDT Beberapa iktibar dari kejadian ini boleh kita pelajari. Bukanlah saya ingin menangguk di air keruh namun sebagai Blogger sudah tentu saya ingin untuk menulis tanpa menyelitkan spekulasi palsu untuk memerangkap emosi pembaca khususnya keluarga yang terlibat di dalam insiden paling menarik perhatian seluruh dunia ketika ini. Beberapa iktibar saya dapat simpulkan berdasarkan apa yang berlaku di sekeliling kita iaitu : 1. Allah ingin menun... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ - Tindakan Ini Memalukan Malaysia Dan Memberikan Imej Buruk Kepada Islam - Pecah dan Perentah. Langkah Kajang. - MH370,Ada 'Hantu" Yang Cuba Bangkit Kembali Tindakan Ini Memalukan Malaysia Dan Memberikan Imej Buruk Kepada Islam Posted: 12 Mar 2014 07:09 PM PDT Tindakan "one of the country's top leaders"(orang atasan)-baca laporan astro awani sebelum ini- membenarkan tindakan khurafat raja bomoh ini (seperti yang dilaporkan astroawani.com) bukan sahaja memalukan Malaysia dimata dunia tetapi juga memberikan ime... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 54 minutes ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ MH370 Masih Lagi Hilang Tetapi PRK Kajang Jangan Dilupakan Posted: 11 Mar 2014 11:26 PM PDT You are subscribed to email updates from Cursing Malay : Terus Terang To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: