Jumaat, 14 Mac 2014

3722. MH370 dan Jet Li.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

JET LI SALAH SEORANG DARI PENUMPANG MH370?

Pelakon lagak ngeri, Jet Li telah dilaporkan telah menjadi salah seorang daripada 227 penumpang yang terlibat dalam insiden misteri kehilangan pesawat MH370. 

“Kami sangat sedih dengan berita kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370. Ju Kun yang merupakan salah seorang daripada penumpang merupakan sebahagian daripada produksi kami dan seorang yang berbakat. Ingatan dan doa kami adalah bersama keluarganya dalam tempoh yang sukar ini,” dipetik dari Netflix dan The Weinstein Company. 

Jet Li dikatakan baru sahaja menghabiskan tugasannya di Pinewood Studios, Johor Bahru dan telah mengambil penerbangan ke Beijing untuk pulang ke rumah. 

Seorang pakar seni pertahanan diri, pelakon lagak ngeri dan juga merupakan pembantu koreografer yang sangat berpengalaman ini telah berada di Malaysia untuk siri Marco Polo oleh John Fusco dan terbitan dua syarikat berkenaan yang dijangka memulakan penggambaran dalam tempoh tiga minggu lagi. 

“Kami semua di Malaysia sangat sedih dengan penantian ini. Ju Kun adalah seorang yang penting dan disayangi oleh keluarga Marco Polo dan bagi pihak Harvey Weinstein dan Netflix, kami sangat terkejut dengan berita ini. “Buat masa sekarang kami akan bersama isterinya, Li Ping yang berada di Kuala Lumpur bagi memberi sokongan. Doa kami juga diberikan kepada semua penumpang lain dan keluarga mereka,” kata Fusco.

Sumber: (http://penburukonline.blogspot.com/2014/03/jet-li-salah-seorang-dari-penumpang.html) 

HOT!!! DS Shahidan Dedahkan Siapa 'BAYAR' Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP: Bantu' Cari #MH370.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim menafikan kerajaan mengupah 'Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP' yang muncul di KLIA untuk 'membantu' mencari pesawat MH370 yang hilang dalam perjalanan ke Beijing. "Tentang bomoh tadi, saya percaya tidak dibuat oleh Umno, oleh BN dan tidak dibuat oleh mana-mana agensi kerajaan kerana cara perlakuan bomoh itu. "Pertama, dibuat di tempat orang ramai. Dia pakai pakaian macam cerita (P Ramlee, Laksamana) *Do Re Mi*. "Jadi bayangkan, takkan kita nak buat macam itu," katanya sewaktu menjawab soalan wartawan. Beliau diminta mengul... more »

MH370:Kota Bharu wilayah Thailand,siapa " ketua resque"?

mantaro at SISI BUKIT - 5 hours ago
Siapa yang mengetuai pasukan pencari dan penyelamat pesawat MH370.?Semua orang kerajaan mahu bercakap dan masuk tv.Lihatlah betapa 'kelirunya" orang ramai termasuk penduduk luar negeri,Kota Bharu pun di bawah negara Thailand.Jeneral TUDM hendak bercakap,Pengarah DCA hendak bercakap,Ketua Polis pun tumpang sekaki.CEO Mas pun juga ambil kebertangungjawab.Itu belum Hishamudin Husein,dan Zahid Hamidi yang mengeluarkan kenyatan.Banyaknya ingin menjadi kepala operasi,kenyataanpun menjadi semakin berserabut dan mengelirukan.Kenyataan yang bercanggah,masyarakat jadi keliru.Justeru usahlah ... more »

Polis mengambil keterangan Ketua Pemuda PAS Selangor sejurus tamat majlis solat hajat dan bacaan yasin di KLIA

canang at Cananglahnie - 6 hours ago
Polis mengambil keterangan Ketua Pemuda PAS Selangor sejurus tamat majlis solat hajat dan bacaan yasin di KLIA Tok moh buat ritual xda plak polis ambil keterangan.. Buat solat hajat dan bacaan yasin mcm salah plak dari segi undang2 dlm malaysia.. https://www.facebook.com/PemudaGombak/photos/a.10150630589590594.686891.265133725593/10153904608605594/?type=1&theater

EXCO NEGERI KEDAH BELI NOMBOR PLAT KERETA KDT 9 DENGAN HARGA RM26,600.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Sekarang ini heboh di Kedah yang menjadi perbualan rakyat sama ada di pejabat-pejabat kerajaan mau pun di warung-warung betapa seorang Ahli Exco Kerajaan Negeri Kedah dari UMNO Tajul Urus b Mat Zain yang memegang portfolio Jawankuasa Pendidikan, Pengangkutan dan Kerja Raya telah membida nombor plat KDT 9 dengan bidaan sebanyak RM26,600.Tahniah!!!! Rakyat Kedah terutamanya ahli-ahli dan penyokong UMNO pasti bangga kerana ahli Exconya berduit banyak mampu beli nombor plat kereta sebanyak RM26,600.Mohon kerajaan UMNO pimpinan anak lelaki Mahathir akan terus kekal memerintah Ked... more »

Hishamuddin Diserang Wartawan Media Antarabangsa !

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
[image: Photo: Thursday, 13 March 2014. Hishamuddin Diserang Wartawan Media Antarabangsa ! KAJANG, 13 MAC: Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein diserang wartawan media antarabangsa ekoran kenyataan yang dikeluarkan beliau dan beberapa agensi kerajaan didapati bercanggah antara satu sama lain. Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali, berkata kejadian serangan media antarabangsa terhadap Hishamuddin itu berlaku dalam sidang media harian insiden kehilangan pesawat MAS MH370 yang diadakan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (K... more »

VIDEO - Siasat siapa bagi lampu hijau kepada bomoh ’1Malaysia’ – Anwar.

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
) *KUALA LUMPUR 13 MAC: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa siasatan segera terhadap bomoh yang melakukan upacara di terminal Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), kononnya bagi membantu menjejak kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370. anwar-parlimen“Saya nak tahu siapa yang suruh, siapa yang membayar mereka, siapa yang membenarkan? Apakah ini bomoh ’1Malaysia’? “Mana pergi Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia)? Mana pergi menteri yang membiarkan perkara itu berlaku? “Bila bomoh buat sebegitu, panggil pula m... more »

BUMBUNG LOBI HOTEL CONCORDE SHAH ALAM RUNTUH.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Mendapat perkhabaran yang bumbung lobi Hotel Concorde Seksyen 9, Shah Alam runtuh baru sebentar tadi.*.

Hishamudin nafi Malaysia terima data itu ...

alhusseyn at al-Husseyn - 7 hours ago
Sidang petang tadi adalah lebih mengenai penafian dengan maklumat baru sedikit disediakan. Menteri Pengangkutan Hishammudin Hussein mengesahkan bahawa masih kurang petunjuk tentang apa yang berlaku kepada kapal terbang tersebut atau di mana keungkinannya kini. Operasi mencari 239 Penumpang Malaysia Airlines MH370 terus memberi tumpuan kepada kedua-dua belah semenanjung Malaysia. Beliau berkata laporan bahawa penerbangan terus selama beberapa jam adalah tidak tepat , sambil menambah bahawa kedua Boeing juga Rolls Royce tidak ada menerima apa-apa data di luar titik di mana ka... more »

Terkini!!! Siasatan Terhadap Seorang Krew MH370 Dan Penumpang Warga China Etnik Uighur Tidak Benar: Polis.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 7 hours ago
*Hadi Ho Abdullah* *SEPANG: *Bukit Aman menafikan laporan di beberapa laman portal online dan akhbar tempatan bahawa polis sedang memberi tumpuan kepada siasatan terhadap salah seorang krew MH370 dan seorang warga China berusia 35 tahun dari etnik Uighur. Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah berkata beliau tidak pernah memberikan sebarang kenyataan berhubung siasatan berhubung kehilangan MH370 kepada media. "Siasatan ini adalah rahsia dan sedang dijalankan. "Polis akan mendedahkan perkembangan terkini mengenai kes tersebut pada waktu yang sesuai,"... more »

[ISU BOMOH] UMNO BN Sudah Malu Satu Dunia, Shahidan Dah Tak Mengaku BN Upah!

greenboc at KELAB GREENBOC - 7 hours ago
S*hahidan: BN takkan upah bomoh 'Do Re Mi'* Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim menafikan kerajaan mengupah 'Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP' yang muncul di KLIA untuk 'membantu' mencari pesawat MH370 yang hilang dalam perjalanan ke Beijing. "Tentang bomoh tadi, saya percaya tidak dibuat oleh Umno, oleh BN dan tidak dibuat oleh mana-mana agensi kerajaan kerana cara perlakuan bomoh itu. "Pertama, dibuat di tempat orang ramai. Dia pakai pakaian macam cerita (P Ramlee, Laksamana) Do Re Mi. "Jadi bayangkan, takkan kita nak buat macam itu," katanya sewaktu me... more »

KEBODOHAN TAHAP CIPAN ! KO INGAT NYAWA TU KORUNK YG TENTU KAN...

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Helmie Mikail Ibrahim [image: Photo: DI KAJANG KO JILAT ABIS MCA SIAP JILAT JARI! Mana p melayu ko tu??? Cen Polo Saha Borhan Jefri Chua Abdul Shukor] *puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... puiiiiiii...... * *DI KAJANG KO JILAT ABIS MCA SIAP JILAT JARI!* * Mana p melayu ko tu???* *DI KAJANG KO JILAT ABIS MCA SIAP ... more »

Hishamuddin cuma biasa dengan Utusan dan TV3 saja, sebab itulah jadi macam ni.. kata Azmin

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 7 hours ago
Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein diserang wartawan media antarabangsa ekoran kenyataan yang dikeluarkan beliau dan beberapa agensi kerajaan didapati bercanggah antara satu sama lain. Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali, berkata kejadian serangan media antarabangsa terhadap Hishamuddin itu berlaku dalam sidang media harian insiden kehilangan pesawat MAS MH370 yang diadakan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), petang semalam. “Kalau inilah berlaku, maka Umno tidak ada kepimpinan yang telus sebab itu dalam si... more »

Permaisuri Silikon, Wanita Yang Tak Sanggup Anda Lihat

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
Pelajar dari Serbia, panggilan Tijana Djuričić dan Sanja Jojić, yang dianggap permaisuri silikon, tetapi raksasa benar-benar menyeramkan dengan bibir besar dan payudara silikon. Kedua-duanya mempunyai jumlah yang sama pembedahan plastik, setiap membelanjakan lebih daripada 13,000 dolar. Penampilannya mengeejut orang ramai di Serbia dan kini merancang untuk membina kerjaya dalam bidang muzik.

SHAHRIZAT JALIL MENYUAP KUIH KE MULUT SEORANG WARGA EMAS POLIS PENCEN MENJADI PERBUALAN RAKYAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Sharizat bidas pihak Pakatan Rakyat bermuka-muka semasa menjalankan kempen tidak seperti BN.... Ya ke Kak Ijat????? .. betul ke????? Yang ini dikatakan apa?????.. Suci murni lagi ikhlas jujur bersih putih yang datang dari lubuk hati yang murni wangi??????Rata-rata rakyat menggelengkan kepala apabila melihat gambar Ketua Wanita UMNO Malaysia berlakun menyuapkan kuih kedalam mulut seorang warga emas polis pencen semasa beliau membuat lawatan meraih undi dan sokongan untuk calon MCA Chew Mei Fun di Sg Sekamat, Kajang.Nampak sangat berpura-puranya Shahrizat Jalil .. ... more »

Najib dan sifat semula jadi dia...

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Photo: Najib dan sifat semula jadi dia...]

BERITA DARI DUNIA KETUANAN ARAB

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: BERITA DARI DUNIA KETUANAN ARAB SECRETARY KETUANAN ARAB BARU LEPAS CALL ADMIN TADI. DIA TANYA RITUAL APAKAH YANG BOMOH KETUANAN UMNO BUAT DI KLIA TU? ADMIN JAWAB : RITUAL PALABANA BANGANG NO OTAK kah..kah..kah..kah BELIAU MELAHIRKAN DUKACITA DALAM HAL TERSEBUT. BELIAU BERKATA WHY TIADA TINDAKAN TO MR. BOMOH PALABANA ? BELIAU BERKATA LAGI.. WHERE PAK MUFTI AND DEPARTMENT ISLAM ? WHY NO TINDAKAN TO MR. BOMOH PALABANA ? ADMIN JAWAB : OH YA.. DEPARTMENT ISLAM IN MALAYSIAN JUST FOR EAT HALAL AND HARAM ONLY YOU KNOW kah..kah..kah..kah AND ONE MORE THIN... more »

Raja Lawak Sepahtu kalah kepada Raja Bomoh MH370

mantaro at SISI BUKIT - 7 hours ago
[image: Mh370]JEP SEPAHTU pun juara Raja Lawak Malaysia .Ibrahim Mat Zin,Barack Obama pun tabik spring. KLIA dibolosi bomoh.Harap pihak berkenaan ambil perhatian dengan nasihat JAKIM.Dalam kenyataan bertulis oleh Ketua Pengarah JAKIM, Datuk Othman Mustapha, beliau memaklumkan dalam satu mesyuarat panel Kajian Akidah JAKIM pada 22 hingga 23 Nov 2004 memutuskan rawatan perbomohan Ibrahim Mat Zin adalah bercanggah dengan akidah Islam kerana mengandungi unsur-unsur syirik. Portal Astro Awani menggelar Ibrahim Mat Zin sebagai Raja Lawak.(klik).Zizan,Johan,Jep dan Shuib pun tidak dap... more »

MH370: Saksikan Video bukti jasa & bakti Raja Bomoh kepada UMNO

Orang ni at Orang ni - 7 hours ago
Kisah Raja Bomoh UMNO: MH370: Amalan Khurafat dan tahyul bomoh Malaysia dapat perhatian media massa negara Arab Saksikan vedio bukti Raja Bomoh bersetonggkol dengan UMNO Munafiq sekian lama.....

Blogging Payments

Thomas Lee at Turbineman's Log - 8 hours ago
Not much to report on except for the recent payments that i received, a fourth from Google AdSense and a third from Nuffnang. At a time of gloom and doom in my lovely country Malaysia which is facing natural calamity one after another from floods,sudden cold north easterly wind,drought,water rationing,haze and now a missing airplane. With so much bad things that we have done to the environment, our greed,clearing of our beautiful jungle for plantation as though we still don't have enough, open burning,polluting until we don't have enough clean water to drink and not forgetting our sins in... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: