Jumaat, 14 Mac 2014

3724. Cedera fizikal dan cedera emosi, sekaligos. Satu paparan kejadian zaman silam.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Hukuman Paling Kejam Dalam Sejarah Manusia

Penghirisan Perlahan  (dipermudahkan Cina: 凌迟; tradisional Cina: 凌迟; pinyin: língchí, ditransliterasi seli Ling Chi atau T'che Leng), juga diterjemahkan sebagai proses yang perlahan, kematian berlarutan, atau kematian dengan seribu luka, adalah satu bentuk pelaksanaan yang digunakan di China dari  kira-kira dari tahun 900 sehingga pemansuhan pada tahun 1905. Dalam pelaksanaan hukuman ini, orang yang dikutuk telah disiksa dengan menggunakan pisau untuk membuang bahagian-bahagian badan sepanjang tempoh masa yang panjang. Língchí jangka berasal dari penerangan klasik "naik gunung perlahan-lahan".

Lingchi dikhaskan bagi jenayah, seperti pengkhianatan dan membunuh ibu bapa seseorang.
Proses yang di lakukan dengan mengikat orang yang akan dilaksanakan (pesalah) pada rangka kayu, biasanya di tempat awam. Daging itu kemudian dipotong dari badan dalam kepingan pelbagai dalam proses yang tidak dinyatakan secara terperinci dalam undang-undang Cina dan oleh itu kemungkinan besar diubah. Pada zaman kemudian, candu kadang-kadang diberikan kepada pesalah atau sebagai satu cara untuk mencegahnya daripada pengsan. Hukuman yang dilakukan di tiga peringkat: sebagai satu bentuk penghinaan awam, sebagai kematian perlahan dan berpanjangan, dan sebagai hukuman selepas kematian.

Menurut prinsip Confucian bakti atau Xiao untuk mengubah badan seseorang atau memotong badan adalah satu bentuk amalan unfilial.Lingchi itu melanggar tuntutan xiao. Di samping itu, untuk dipotong keping bermakna bahawa badan mangsa tidak akan menjadi 'keseluruhan' dalam kehidupan rohani selepas kematian.


















Sumber: (http://dairishare.blogspot.com/2013/12/hukuman-paling-kejam-dalam-sejarah.html)

Suara Dajjal Mahu Keluar Di Pahang ?

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 minutes ago
*Tu la ko minah/mamat yang sebarkan berita ini, harap langgan ASTRO je tapi dok ralit tengok akademi fantasia dan rancangan-rancangan hiburan. Pastu bila dapat email pelik, terus je nak forward pastu cakap kalau tak forward, tak sayang Islam pulak.* suara misteri yang dipercayai sebagai Dajjal yang nak keluar. Thanks kat dia, dapat aku update blog ni haha. Pranggggg! Bunyi kuat menerjah gegendang telingaku. Apakah bunyi ini? Adakah Dajjal yang mahu keluar dari perut bumi? Oh tidak, rupa-rupanya kawanku Mamat telah terjatuhkan batang besi di atas lantai. Cuak sebentar dibuatnya. Ch... more »

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 minutes ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Anwar selar kerajaan guna khidmat bomoh 1Malaysia cari MH370 - MH370: Media antarabangsa lapor pengguna media sosial gelar Najib ‘tidak ada otak’ - Abang besar dan teori konspirasi - Talam serah nilai hartanah meningkat RM700 juta - Khalid - Jerebu: 131 sekolah di daerah Klang ditutup esok - Hudud: Annuar gesa semua pihak bantu Kelantan - Bekas pesakit teruja jumpa Wan Azizah di Pasar Kajang - MH370: Menteri akui Malaysia lemah urus krisis - Mana ada harga ayam RM1 seekor, kata peniaga kepada Wan ... more »

SIASAH

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 minutes ago
SIASAH ------------------------------ Qatar di hujung jalan? Posted: 12 Mar 2014 07:09 PM PDT Oleh *HARIS ZALKAPLI* Arab Saudi, Emiriyah Arab Bersatu dan Bahrain pada 5 Mac lalu mengisytiharkan memanggil pulang duta masing-masing dari Qatar, dalam satu tindakan yang menampakkan dengan jelas lagi perbezaan antara negara-negara Majlis Kerjasama Teluk, GCC, dalam menangani Ikhwanul Muslimin dan Iran, terutama melibatkan dua kuasa penting yang berjiran, Arab Saudi dan Qatar. Perkembangan ini walaupun menggemparkan, telah lama menampakkan tanda-tandanya dalam kalangan negara-ne... more »

Ajijoi

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 28 minutes ago
Ajijoi ------------------------------ JAKIM selar khidmat bomoh dalam mencari MH370 Posted: 12 Mar 2014 06:02 PM PDT KENYATAAN MEDIA KETUA PENGARAH JABATAN KEMAJUAN ISLAM MALAYSIA BERKENAAN PENGGUNAAN KHIDMAT BOMOH DAN PERKARA YANG BERTENTANGAN SYARAK DALAM PENCARIAN MH370 Terlebih dahulu marilah sama-sama kita menginsafi bahawa sesungguhnya kekuasaan ALLAH meliputi semua ciptaanNya. Apabila Allah menghendaki sesuatu, maka Dia hanya memerintahkannya sahaja, begitulah hebatnya kekuasaan ALLAH SWT. Sebagai manusia yang diciptakan olehNya, Dia menguji kita dengan pelbagai uji... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 28 minutes ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ - MH370 Terbang 4 Jam Selepas Hilang daripada Radar - Penyiasat Amerika Syarikat - Tiada Apa-apa Ditemukan di Kawasan Imej yang Dirakam Satelit China - Pekerja Pelantar Minyak New Zealand Dakwa Nampak Pesawat Terbakar - Raja Bomoh Akui Tidak Tahu Lokasi MH370 - [Video & Gambar] Satelit China Temukan Objek Disyaki "Bangkai" MH370 MH370 Terbang 4 Jam Selepas Hilang daripada Radar - Penyiasat Amerika Syarikat Posted: 12 Mar 2014 11:14 PM PDT *Pesawat MH370 terbang empat jam selepas hilang dari radar, lapor WSJ... more »

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ - Shrouded in Mystery: Conflicting Accounts of Vanished Malaysia Airline MH 370 - MH370: Semua Peralatan Telah Diguna Untuk Mengesan - MH370: Updates Asset Negara-Negara Terlibat SAR - Kehilangan Misteri MH370 Tetap Misteri - MH370: Hanya Malaikat Boleh Beri Maklumat Tepat - MH370: Dipercayai Diterbangkan Ke Negara Ketiga - MH370: Breaking News - MH370: Mengapa China Sembunyikan Imej? - MH370: Dijumpai? Negara China Jadi Hero!!! Shrouded in Mystery: Conflicting Accounts of Vanished Malaysia A... more »

Duke of UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Duke of UMNO ------------------------------ - #MH370: SATU DUNIA IKTIRAF MALAYSIA, TAPI PAKATAN HARAM PERLEKEH... - #MH370: SHAM KAMIKAZE BURUK SANGKA PADA JAKIM..? - BAR COUNCIL SANGGUP CEMAR KEADILAN DEMI ANWAR..? #MH370: SATU DUNIA IKTIRAF MALAYSIA, TAPI PAKATAN HARAM PERLEKEH... Posted: 13 Mar 2014 05:33 AM PDT Semalam seperti biasa, puak pembangkang di Parlimen buat perangai buruk depa memperlekehkan negara sendiri. Depa bertubi-tubi mendakwa Kerajaan BN gagal menyelesaikan insiden MH370 dengan baik... Padahal, satu dunia iktiraf tindakan Kerajaan Malaysia me... more »

SOKONG PAKATAN RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
SOKONG PAKATAN RAKYAT ------------------------------ PRK Kajang vs MH 370 Posted: 13 Mar 2014 02:18 AM PDT Cerita PRK Kajang disejukkan dengan kepanasan cerita MH 370. Wassalam. You are subscribed to email updates from SOKONG PAKATAN RAKYAT To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Cucu Tok Selampit ------------------------------ - Gambar-Gambar Siling Lobi Hotel Concord Shah Alam Runtuh Hari Ini - YB @KhalidSamad Sila Letak Jawatan - Kena Tahan JPJ Sebab Prihati Dengan #MH370 - Gara-Gara Celupar @AzminAli Panggil DS @NajibRazak Haiwan Ternakan, Mursyidul Am Tibai Gelar Azmin Anjing @anwaribrahim Gambar-Gambar Siling Lobi Hotel Concord Shah Alam Runtuh Hari Ini - YB @KhalidSamad Sila Letak Jawatan Posted: 13 Mar 2014 07:22 AM PDT Siling lobi Hotel Concorde Shah Alam runtuh kira-kira jam 5.30 petang hari ini. Tiada kecederaan atau ke... more »

tun faisal dot com

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
tun faisal dot com ------------------------------ - #PRKKajang Poster Wan Azizah tanpa tudung dan hijab didedahkan.... #KajangMove - [Video] #Kantoi, Bomoh Teropong beri khidmat kepada PR sebelum PRU13 #PRKKajang #MH370 - #ManifestoBukanJanji Manifesto 4 PERKARA @DrWanAzizah bukti @Khalid_Ibrahim GAGAL? #PRKKajang #PRKKajang Poster Wan Azizah tanpa tudung dan hijab didedahkan.... #KajangMove Posted: 12 Mar 2014 11:30 PM PDT [image: Embedded image permalink] *Letak jawatan kerana prinsip moral, atau letak jawatan kerana suami yang ada isu moral?* *A... more »

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT ------------------------------ - Gambar : MH370,Dewan Ulama' Dan Pemuda Pas Selangor Anjur Solat Hajat Di KLIA - Beri BN isyarat supaya berehat - Foto2 Aksi Terkini Warga Maya Sindir Bomoh Cari Pesawat MH370 Part II - Teresa Kok beri tempoh Zahid Hamidi betulkan jawapan Parlimen mengenai videonya - Full Video : Aksi Terkini Raja Bomoh Cari Pesawat MH370 Gambar : MH370,Dewan Ulama' Dan Pemuda Pas Selangor Anjur Solat Hajat Di KLIA Posted: 13 Mar 2014 10:32 AM PDT Beri BN isyarat supaya berehat Posted: 13 Mar 2014 09... more »

MISTERI BIN AJAIB…MAS MH370 STORY

admin at Military of Malaysia - 1 hour ago
NOTA PENULIS : INI ARTIKEL TERAKHIR SAYA KETIKA HANGATNYA ISU MH INI, 1. Saya sudah update blog saya pada 11 Mac, apa yang saya tulis dalam artikel pesawat MH370 sebelum ini memberi manifesasi kepada pembaca bahawa kononnya pesawat telah jatuh sebab ditarik masuk oleh dimesi lain, kalau di baca pada artikel itu, tidak ada satu…

Detik Manakjubkan Badak Air Selamatkan Gnu Dari Di Makan Buaya

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Hippo Saves Gnu From Crocodile

Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: