Jumaat, 14 Mac 2014

3729. MH370 - Merentap minda dan perasaan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

#MH370 Hilang!!! Malang.. Petugas media 'NowTV Hongkong' Buat Liputan Rugi Lebih RM15,000 Di Lobi Hotel.. Jom Terjah!!!



    PUTRAJAYA - Dalam kesibukan petugas media tempatan dan antarabangsa membuat liputan berita kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS)MH370, seorang wartawan TV luar negara mendakwa kehilangan RM15,000 apabila beg miliknya dicuri di sebuah hotel di sini hari ini.

    Selain wang tunai, Chan Wai Li, lelaki berusia 36 tahun dari Now TV, sebuah stesen TV swasta Hong Kong itu turut kehilangan dokumen perjalanan, dompet, kad kredit dan pita rakaman kamera video.

    Chan yang merupakan Penolong Pengarang Berita, Now TV mendapati begnya hilang pukul 4 petang, selepas pulang dari pusat beli belah Alamanda yang terletak berhampiran dengan hotel itu setelah membeli kad prabayar bersama dua lagi rakannya.

    Beliau membuat liputan berita kehilangan penerbangan MH370 sejak 8 Mac lalu. 

    Beg galas itu dipercayai dilarikan seorang lelaki yang disyaki sudah berada di sini sejak semalam.   

    Chan yang kelihatan panik segera memaklumkan kehilangan beg itu kepada pengurusan hotel dan sejurus selepas itu wajah dan pergerakan suspek dapat dikesan melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV).

    Dalam rakaman CCTV, suspek dalam keadaan mencurigakan sebelum mengambil beg itu dan meninggalkan hotel itu ketika kebanyakan petugas media sibuk membuat liputan di ruang lobi hotel.

    “Saya tak sangka ada orang yang mengambil kesempatan dan mencuri ketika kita (petugas media) buat liputan berita.

    "Ada RM15,000 dan dokumen penting seperti pasport dalam beg itu,” katanya kepada pemberita.

    Chan membuat laporan polis berhubung kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya.

    Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan polis berhubung kejadian itu. 

    Polis mengerakkan sepasukan enam anggota termasuk tiga anggota forensik dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya bagi menyiasat kes kehilangan beg seorang wartawan dari Hong Kong semalam.

    Pasukan itu yang tiba kira-kira 8.30 malam, melakukan pemeriksaan kira-kira 30 minit di lobi sebuah hotel di sini, iaitu tempat terakhir mangsa meletakkan begnya ketika membuat liputan berkaitan kehilangan pesawat MH370 milik Malaysia Airlines (MAS) sejak 8 Mac lepas.

    Dalam kejadian kecurian kira-kira 4.30 petang semalam, Penolong Pengarang Berita Now TV, Hong Kong, Chan Wai Lai, 36, mendakwa kehilangan kira-kira RM15,000, dokumen perjalanan, kad kredit dan pita rakaman video kamera.

    Wai Lai dikatakan meninggalkan begnya di lobi hotel itu bersama-sama kumpulan wartawan dalam dan luar negara sebelum pergi membeli kad prabayar di pusat membeli belah Alamanda yang terletak bersebelahan hotel tersebut. 
    - Bernama


    Sumber: (http://sedakasejahtera.blogspot.com/2014/03/mh370-hilang-malang-petugas-media-nowtv.html

    #MH370 Hilang!!! Malang.. Petugas media 'NowTV Hongkong' Buat Liputan Rugi Lebih RM15,000 Di Lobi Hotel.. Jom Terjah!!!

    sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 2 minutes ago
    PUTRAJAYA - Dalam kesibukan petugas media tempatan dan antarabangsa membuat liputan berita kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS)MH370, seorang wartawan TV luar negara mendakwa kehilangan RM15,000 apabila beg miliknya dicuri di sebuah hotel di sini hari ini. Selain wang tunai, Chan Wai Li, lelaki berusia 36 tahun dari Now TV, sebuah stesen TV swasta Hong Kong itu turut kehilangan dokumen perjalanan, dompet, kad kredit dan pita rakaman kamera video. Chan yang merupakan Penolong Pengarang Berita, Now TV mendapati begnya hilang pukul 4 petang, selepas pulang dari pusat beli... more »

    Hati-hati......Bomoh Boleh Sesatkan Kita dan Rosakkan Akidah Kita

    Mohd Khalil at USTAZ MOHD KHALIL (Kadi Kluang), Blog Peribadi Saya - 6 minutes ago
    Tersebar di dalam facebook mengatakan sebuah akhbar di negara Arab menunjukkan bomoh digunakan dalam usaha mencari pesawat yang hilang. Kalau benar akhbar ini menyiarkan berita berkenaan, berita ini memalukan kita umat Islam di Malaysia. Berusahalah, berdoalah, lakukan solat hayat serta mohon terus kepada Allah. Tidak perlulah kita gunakan bomoh seperti ini yang menjalankan upacara yang memalukan. Banyak gurauan dan sindiran tersebar di internet seperti mentertawakan tindakan bomoh ini seperti tikar terbang zam-zam ala kazam dalam cerita Do Re Me. Pertahankan akidah kita kerana i... more »

    [PANAS] Iran Dakwa Amerika Perancang Konspirasi Culik Pesawat MH370

    greenboc at KELAB GREENBOC - 10 minutes ago
    Seorang anggota parlimen Iran yang berpengaruh, Hossein Naghavi Hosseini, menuding Amerika Syarikat sengaja “menculik” pesawat Malaysia Airlines dengan nombor penerbangan MH 370. Menurutnya, *Amerika melakukan itu untuk “mensabotaj hubungan baik Iran dengan Cina dan Asia Tenggara.”* Hosseini, yang juga jurucakap Jawatankuasa Parlimen untuk Keselamatan & Polisi Luar Iran , memberi komennya terhadap berita mengenai dua warga negara Iran yang menaiki pesawat MH 370 itu dengan menggunakan paspot curi. Dalam kenyataannya kepada pejabat berita Tasnim, dia menyatakan tuduhan itu merupaka... more »

    Polis mengambil keterangan Ketua Pemuda PAS Selangor sejurus tamat majlis solat hajat dan bacaan yasin di KLIA - By canang

    atsixty at ZAKRI ALI - 23 minutes ago
    *Polis mengambil keterangan Ketua Pemuda PAS Selangor sejurus tamat majlis solat hajat dan bacaan yasin di KLIA**.* *Tok moh buat ritual xda plak polis ambil keterangan..* *Buat solat hajat dan bacaan yasin mcm salah plak dari segi undang2 dlm malaysia..* * https://www.facebook.com/PemudaGombak/photos/a.10150630589590594.686891.265133725593/10153904608605594/?type=1&theater*

    Isu Bomoh Tikar Terbang - Jamil Khir Perlu Letak Jawatan !!!!

    Soz Cyili at Ameno World - 26 minutes ago
    Ewah ewahh ewahh... Sesedap mulut aje JAKIM nak lepas tangan ye? Meh kita tengok dorang sebut apa kat bawah neh jap ; Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hari ini turut menyelar usaha beberapa pihak mendapatkan khidmat bomoh dalam usaha mencari pesawat penerbangan MH370, yang hilang ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing Sabtu lepas, kerana langkah itu jelas bertentangan

    "Kami Akui Kami Terlalu Ghairah Laksanakan PBS Untuk Anda"

    atsixty at ZAKRI ALI - 39 minutes ago
    Maestro Abdul Rahman's photo. [image: Photo: Plz.. I need ur #ATTENTION .. 1. Dont just look #total of #LIKERS for this pages. 2. Plz.. Dont just look likers and comments of this posting.. 3. But.. Plz give ur attention on total #VIEWERS at this #Posting.. #WeNeedUrAttention #MansuhPBS] *1. Dont just look #total of #LIKERS for this pages. * *2. Plz.. Dont just look likers and comments of this posting..* * 3. But.. Plz give ur attention on total #VIEWERS at this #Posting.. #WeNeedUrAttention #MansuhPBS*

    Amerika Ada Petunjuk MH370 Hilang di Lautan Hindi

    Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 47 minutes ago
    [TMI] Amerika Syarikat (AS) mendedahkan mempunyai "petunjuk" pesawat MH370 mungkin terhempas di Lautan Hindi dan sedang menggerakkan kapal USS Kidd ke kawasan tersebut untuk mencarinya, lapor stesen televisyen ABC News awal hari ini. Pegawai kanan Pentagon memberitahu stesen televisyen AS itu pihaknya memerlukan masa 24 jam untuk menggerakkan kapalnya ke kawasan itu. "Kami ada petunjuk pesawat itu terhempas di Lautan Hindi," kata pegawai kanan berkenaan dipetik berkata mengenai pencarian pesawat Malaysia Airlines yang hilang pada Sabtu. Pegawai itu berkata, mereka ada petunjuk... more »

    MH370 : Amerika pun dah tak percaya kat Hishamuddin ke ni?

    Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 57 minutes ago
    Dalam sidang media pada Khamis, Hishammuddin menafikan laporan awal rakaman satelit dari China yang menunjukkan objek di Laut China Selatan yang berkemungkinan ada kaitan dengan pesawat MH370. Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia yang membuat tinjauan ke kawasan berkenaan kemudian mendapati laporan itu tidak benar. Kedutaan China juga kemudiannya memaklumkan imej satelit itu dikeluarkan tanpa kebenaran serta tidak menunjukkan serpihan daripada MH370. Malaysia turut menyangkal dakwaan media asing bahawa pesawat MH370 yang masih hilang, terbang untuk beberapa jam selepas lenyap da... more »

    Pulak Dah!!! Kenapa Perlu 'DENGKI" Bila Pimpinan NegeriKu Boleh Membida Nombor Plat KDT9, Bukan Tara Mana Pun.. Jom Terjah!!!

    sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 59 minutes ago
    Sekarang ini heboh di Kedah yang menjadi perbualan rakyat sama ada di pejabat-pejabat kerajaan mau pun di warung-warung betapa seorang Ahli Exco Kerajaan Negeri Kedah dari UMNO Tajul Urus b Mat Zain yang memegang portfolio Jawankuasa Pendidikan, Pengangkutan dan Kerja Raya telah membida nombor plat KDT 9 dengan bidaan sebanyak RM26,600. Tahniah!!!! Rakyat Kedah terutamanya ahli-ahli dan penyokong UMNO pasti bangga kerana ahli Exconya berduit banyak mampu beli nombor plat kereta sebanyak RM26,600. Selanjutnya DI SINI

    YAB KM Pulau Pinang Lebih Kenal Siapa Umar Abdul Aziz, Khalifah Islam.....

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
    [image: Photo: Selayang Pandang.... Saja nak share Kenyataan Presiden MCA.. -Calon BN Kajang dari MCA kan....] Zahar Jaa

    Koleksi Gambar Lawak - 394

    Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
    koleksi gambar lawak

    BOMOH BUAT LAWAK KERJA SYIRIK SAMPAI JADI BAHAN KUTUKAN DAN EJEKAN SELURUH DUNIA BEBAS .. BUAT SOLAT HAJAT DIBERIKAN AMARAN!!!!!

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
    *Inilah yang kencang diperkatakan oleh rakyat baahan kini ... invidu yang mengaku sebagai Raja Bomoh Sedunia Nujum VVIP yang buat kerja syirik, khurafat, tahyol, lawak, bodoh dan menipu sehingga dijadikan bahan kritikan, kutukan, lawak jenaka sehingga luar negara pun ketawakan cara negara kita mengurus pesawat MH370 dengan hanya menggunakan 2 biji kelapa muda, labu sayong, buluh, bubu, akhirnya tikar terbang tiada lagi berbunyi tindakan diambil .. Bukan sekali melaon ini buat kerja gila tetapi 2 kali.Apabila Pemuda PAS buat solat hajat bermunajat kepada Allah SWT agar pesawat ... more »

    CARA KERAJAAN BN URUS KEHILANGAN PESAWAT MH370 MENJADI TAJUK UTAMA CERAMAH PR KINI.

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
    *Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membangkitkan isu kelemahan pengendalian kehilangan misteri pesawat Malaysia Airlines MH370 oleh Putrajaya ketika kempen ceramah Pakatan Rakyat (PR) di Kajang malam tadi, dengan berkata kepimpinan tegas diperlukan dalam pengurusan krisis sedemikian.* *Anwar sebelum itu di Dewan Rakyat membangkitkan isu berkenaan kewujudan "Bomoh Do Re Mi" di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Parlimen dan menyifatkan tindakan berkenaan adalah "bodoh dan memalukan negara."* *"Yang orang kritik seperti New York Times, Guardian, dan ak... more »

    [TERKINI] Laporan Polis Telah Di Buat Terhadap SHARIMAN OMAR | ISU ORANG RAMAI BERANG

    Que Achmad at Que Achmad menulis... - 1 hour ago
    *[TERKINI] Laporan Polis Telah Di Buat Terhadap SHARIMAN OMAR | ISU ORANG RAMAI BERANG | *Status artikal facebook seorang lelaki yang bernama Shariman Omar (SARIMAN) ternyata menimbulkan kemarahan orang ramai terutama rakyat Kelantan. Status yang di tulis ketika setuasi di mana pesawat Mas MH370 yang kini hilang di katakan menghina juruterbang yang hilang dan keseluruhan rakyat Kelantan. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Kelmarin satu* laporan Polis* telah di buat di Balai Polis Kajang seorang rakyat Kelantan, Mohd Raini Bin Ghazali @ Mat Aziz telah membuat laporan Polis di Balai ... more »

    Berhati-hatilah Dengan Tentera Allah

    Detik Islam at Detik Islam - 1 hour ago
    Aisyah ra pernah kagum melihat seorang ibu yang baru saja diberinya tiga potong roti dan dengan penuh kasih sayang oleh ibu tesebut, dua potong roti yang tadi diberikan kepada kedua-dua anaknya yang sedang kelaparan. Sekejap saja roti itu habis dilahap. Mereka masih lapar lalu mereka minta bahagian ibunya yang sekeping itu. Apa yang dilakukan oleh si ibu sangat mengagumkan. Dia memotong roti itu menjadi dua bahagian dan memberikannya kepada kedua anaknya. Si ibu rela melepaskan bahagiannya demi anak kesayangannya. Peristiwa ini diceritakannya kepada Rasulullah Saw, suaminya. Maka s... more »

    Perghhh...Buat Solat Hajat Di KLIA ..Polis Ambil Keterangan...Tok Bomoh Diam Je..

    Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 hour ago
    Polis mengambil keterangan Ketua Pemuda PAS Selangor sejurus tamat majlis solat hajat dan bacaan yasin di KLIA. Written By canang on Khamis, 13 Mac 2014 . Polis mengambil keterangan Ketua Pemuda PAS Selangor sejurus tamat majlis solat hajat dan bacaan yasin di KLIA. Tok moh buat ritual xda plak polis ambil keterangan.. Buat solat hajat dan bacaan yasin mcm salah plak dari segi

    Terkini!!! Siasatan Terhadap Seorang Krew MH370 Dan Penumpang Warga China Etnik Uighur Tidak Benar: Polis.. Jom Terjah!!!

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
    *Hadi Ho Abdullah* *SEPANG: Bukit Aman menafikan laporan di beberapa laman portal online dan akhbar tempatan bahawa polis sedang memberi tumpuan kepada siasatan terhadap salah seorang krew MH370 dan seorang warga China berusia 35 tahun dari etnik Uighur.Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah berkata beliau tidak pernah memberikan sebarang kenyataan berhubung siasatan berhubung kehilangan MH370 kepada media. "Siasatan ini adalah rahsia dan sedang dijalankan."Polis akan mendedahkan perkembangan terkini mengenai kes tersebut pada waktu yang... more »

    Konspirasi,pesawat MAS MH370 di bawa ke Pengkalan Tentera USA, Diego Garcia,Lautan Hindi.???

    mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
    Semakin pelik pesawat boeing 777-200 MH370 boleh menembusi sistem radar banyak negara.Keselamatan negara Asean khususnya semakin jelas mudah terancam. Apabila pesawat bukan tentera pun boleh masuk ke ruang negara lain tanpa dikesan, jelas benteng pertahanan udara kebanyakan negara Asean "bocor". Semakin pelik sebuah portal carbaltimes melapor : Pesawat MH370 membuat pusingan U(patah balik) dan pergi ke Pengkalan Tentera Amerika Syarikat di Diego Garcia,Lautan Hindi*."But that’s not the only sign that Flight 370 was trying to hide its whereabouts. Immediately after shutting off... more »

    Shahidan: BN takkan upah bomoh 'Do Re Mi'

    atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
    [ISU BOMOH] UMNO BN Sudah Malu Satu Dunia, Shahidan Dah Tak Mengaku BN Upah! *Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim menafikan kerajaan mengupah 'Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP' yang muncul di KLIA untuk 'membantu' mencari pesawat MH370 yang hilang dalam perjalanan ke Beijing. * *"Tentang bomoh tadi, saya percaya tidak dibuat oleh Umno, oleh BN dan tidak dibuat oleh mana-mana agensi kerajaan kerana cara perlakuan bomoh itu. "Pertama, dibuat di tempat orang ramai. Dia pakai pakaian macam cerita (P Ramlee, Laksamana) Do Re Mi. "Jadi bay... more »

    Mencari Damai Abadi

    Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
    Mencari Damai Abadi ------------------------------ MH370 Posted: 13 Mar 2014 05:37 AM PDT Bismillah... Lama juga tak buat posting kat sini. Hampir sebulan lamanya. Sekadar ingin merekodkan peristiwa kehilangan pesawat MAS MH370. Setelah 6 hari, masih lagi belum terkesan jejaknya. Hanya Allah yang berkuasa di atas segala kejadian. Kita hanya mampu berdoa dan berusaha mencarinya. Dengan izinNya kita mampu menemuinya, walau apa jua keadaannya. Moga2 Allah melindungi mereka Amin You are subscribed to email updates from Mencari Damai Abadi To stop receiving these emails, ... more »

    KEPAL NASI KEPAL BERAS

    Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
    KEPAL NASI KEPAL BERAS ------------------------------ MISTERI KEHILANGAN MH370 SEBARIS MISTERI PENEMUAN BENIH NABI ISA DALAM RAHIM MARIAM?? Posted: 12 Mar 2014 06:32 PM PDT Kebuntuan misteri kehilangan MH370 benar-benar mengejutkan bukan saja rakyat negara ini, bahkan satu dunia sedang mengikuti perkembangannya. Semoga Allah swt akan memberi petunjuk dan hidayahNya kepada umat dunia ini dari peristiwa yang membuatkan seluruh akal manusia menjadi buntu dan segala kecanggihan teknologi yang wujud di mukabumi ini seolah-olah hilang upaya. Hanya mereka yang tidak punya naluri ... more »

    ALHUSSEYN

    Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
    ALHUSSEYN ------------------------------ - Macam mana ni Auw-Auw ? Cer tengoklah Zahid ni.... - Hishamudin nafi Malaysia terima data itu ... - MH370 : MAS patut dedahkan dua set data ini.... - MH370 Sudah ditemui....Kerajaan belum sahkan lagi Macam mana ni Auw-Auw ? Cer tengoklah Zahid ni.... Posted: 13 Mar 2014 09:00 AM PDT Dato Auw-Auw ketika menjawab soalan mengenai dakwaan polis pergi ke rumah anak-anak kapal (MH 307 yang hilang). Dia kata, Laporan yang mengatakan polis Malaysia pergi ke rumah anak kapal MH370 itu tidak benar. "Polis Diraja Malaysia telah... more »

    Kita MESTI Selamatkan Melayu

    Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
    Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ Aku LIKE Video Klip Nie...!! Anwar Guna Anjing Untuk Menyalak Dan Menggigit Posted: 12 Mar 2014 10:41 PM PDT ) You are subscribed to email updates from Tulisan Blog Lawyer Garang To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

    Blogger Home. 
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©

    Tiada ulasan: