Jumaat, 14 Mac 2014

3741. MH370 - Di Lautan Hindi. Teringat aku kisah dalam lagu dulu-dulu 10 Budak Hitam.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

MH370 di Lautan Hindi pulak dah....


Seorang pegawai Pentagon dilaporkan telah berkata bahawa ia mempunyai maklumat Penerbangan MH370 Malaysia Airlines yang hilang turun di Lautan India. 



Hasilnya USS Kidd dilaporkan telah dihantar ke kawasan itu dan akan tiba di sana dari lokasi carian semasa dalam tempoh 24 jam. 

Perubahan haluan kapal perang itu berikut laporan dari Amerika Syarikat awal hari ini bahawa kapal terbang tersebut boleh meneruskan penerbangannya selama empat atau lima jam selepas hilang dari radar kawalan trafik udara. 

Pegawai Pentagon memberitahu wartawan ABC News, Martha Raddatz: "Kami mempunyai petunjuk pesawat turun di Lautan Hindi." 

Akhbar The Guardian kemudian melaporkan bahawa jurucakap Pentagon tidak tahu dari mana maklumat itu datang dan USS Kidd adalah dalam perjalanan ke Selat Melaka. 

Berita itu juga bercanggah dengan Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang sebelum itu berkata bahawa fokus utama carian adalah di Laut China Selatan di timur Malaysia. 

Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Airlines juga menafikan laporan bahawa pesawat itu terus terbang selama beberapa jam . 

Lautan India di sebelah barat dan meliputi kawasan yang luas.

Secara rasmi kawasan carian adalah 38,000 batu persegi, kira-kira kawasan saiz UK, dan meliputi Selat Melaka dan juga Laut China Selatan. 

Pesawat itu turun pada waktu awal pagi Sabtu dan hubungan yang terakhir dengan pesawat itu pada 01:07 waktu tempatan dengan 239 orang di atas kapal.

Sekurang-kurangnya 12 negara kini terlibat dalam carian dengan berpuluh-puluh kapal terbang dan kapal laut kini terlibat. SUMBER


Sumber: (http://alhusseyn51.blogspot.com/2014/03/mh370-di-lautan-hindi-pulak-dah.html)

Terkini!!! #MH370 - "Kami Ada Petunjuk Pesawat Itu Terhempas Di Lautan Hindi," Pegawai Kanan Pentagon.. Jom Terjah!!!


MH370: Pentagon ada
KUALA LUMPUR: Pegawai Amerika Syarikat mendedahkan ada "petunjuk" pesawat Malaysia Airlines yang hilang sejak 8 Mac lalu mungkin terhempas di Lautan Hindi dan sedang menggerakkan kapal USS Kidd ke kawasan untuk mencarinya, lapor stesen televisyen ABC News.

Pegawai kanan Pentagon itu memberitahu ABC News, pihaknya memerlukan masa 24 jam untuk menggerakkan kapalnya ke kawasan itu.

"Kami ada petunjuk pesawat itu terhempas di Lautan Hindi," kata pegawai kanan berkenaan.

Jelas pegawai itu, mereka ada petunjuk pesawat itu terbang empat atau lima jam selepas hilang daripada radar dan mereka percaya ia terhempas ke dalam laut.

Amerika Syarikat mempunyai pangkalan tentera di Diego Garcia yang terletak di Lautan Hindi.

Amerika Syarikat mempunyai sebuah pangkalan tentera Diego Garcia yang terletak di Lautan Hindi seperti yang ditunjukkan dalam peta di atas. di Lautan Hindi.

Pendedahan pegawai kanan Pentagon itu menyusul kenyataan pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dalam sidang media pada Khamis menafikan laporan awal akhbar The Wall Street Journal yang mengatakan ada bukti pesawat itu telah terbang selama beberapa jam selepas ia kali terakhir dikesan.

Usaha mengesan pesawat Boeing 777-200 itu pada mulanya digerakkan di kawasan Laut China Selatan sebelum diperluaskan di kawasan Selat Melaka sampai ke perairan dekat Kepulauan Andaman.

Ia diperluaskan selepas ada bukti pesawat berkenaan berpatah balik dari laluan asalnya dan dikesan pada kali terakhir di kawasan utara Semenanjung Malaysia dekat Selat Melaka.

"Kita sedang bekerjasama dengan dekat dengan pihak FAA dan NTSB tentang isu kemungkinan patah balik itu," kata Hishammuddin, merujuk kepada Pentadbiran Penerbangan Persekutuan dan Lembaga Keselamatan Pengangkutan Kebangsaan Amerika.

Dalam sidang media pada Khamis juga, Hishammuddin menafikan laporan awal rakaman satelit dari China yang menunjukkan objek di Laut China Selatanyang berkemungkinan ada kaitan dengan pesawat MH370.

Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia yang membuat tinjauan ke kawasan berkenaan kemudian mendapati laporan itu tidak benar. Kedutaan China juga kemudiannya memaklumkan imej satelit itu dikeluarkan tanpa kebenaran serta tidak menunjukkan serpihandaripada MH370.

Bekas juruterbang berpengalaman Datuk Nik Ahmad Huzlan Nik Hussainsebelum ini berkata Lautan Hindi adalah kawasan laut yang paling bergelora kerana kawasan perairannya yang luas dan tidak dihimpit oleh daratan, berbanding kawasan laut lain.

"Ini adalah kawasan yang paling sunyi di dunia. Sangat sedikit kapal dan pesawat yang lalu di situ. Ombaknya kuat dan angin kencang. Sekiranya pesawat hilang di situ, peluang untuk menemuinya sangat tipis," katanya.

Sumber: (
http://sedakasejahtera.blogspot.com/2014/03/terkini-mh370-kami-ada-petunjuk-pesawat.html

MH370 di Lautan Hindi pulak dah....

alhusseyn at al-Husseyn - 5 hours ago
Seorang pegawai Pentagon dilaporkan telah berkata bahawa ia mempunyai maklumat Penerbangan 370 Malaysia Airlines yang hilang turun di Lautan India. Hasilnya USS Kidd dilaporkan telah dihantar ke kawasan itu dan akan tiba di sana dari lokasi carian semasa dalam tempoh 24 jam. Perubahan haluan kapal perang itu berikut laporan dari Amerika Syarikat awal hari ini bahawa kapal terbang tersebut boleh meneruskan penerbangannya selama empat atau lima jam selepas hilang dari radar kawalan trafik udara. Pegawai Pentagon memberitahu wartawan ABC News, Martha Raddatz: "Kami mempunyai... more »

Peringatan Apa Lagi Yang Allah Nak Beri Pada Umat Islam...

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 hours ago
Setelah misteri kehilangan MH370 kini satu lagi peringatan dari Allah kepada umat islam di Malaysia.. - [image: Gempar ayat al-Quran hilang]Dua naskah al-Quran di Maahad Saniah yang dikatakan hilang beberapa muka surat. < 1 / 1 > PASIR PUTEH - Beberapa hari lalu warga sekolah agama Maahad Saniah di sini, gempar dengan cerita ayat al-Quran hilang beberapa muka surat yang disedari pelajar sekolah berkenaan. Berikutan itu, pihak pengurusan Maahad Saniah meminta pelbagai pihak tidak memperbesarkan cerita mengenainya kerana tidak pasti sama ada ia benar-benar lesap atau kesilap... more »

Terkini!!! #MH370 - "Kami Ada Petunjuk Pesawat Itu Terhempas Di Lautan Hindi," Pegawai Kanan Pentagon.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
[image: MH370: Pentagon ada] *KUALA LUMPUR*: Pegawai Amerika Syarikat mendedahkan ada "petunjuk" pesawat Malaysia Airlines yang hilang sejak 8 Mac lalu mungkin terhempas di Lautan Hindi dan sedang menggerakkan kapal USS Kidd ke kawasan untuk mencarinya, lapor stesen televisyen ABC News. Pegawai kanan Pentagon itu memberitahu ABC News, pihaknya memerlukan masa 24 jam untuk menggerakkan kapalnya ke kawasan itu. "Kami ada petunjuk pesawat itu terhempas di Lautan Hindi," kata pegawai kanan berkenaan. Jelas pegawai itu, mereka ada petunjuk pesawat itu terbang empat atau lima jam selepa... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Pengundi Cina Kajang Mahu Undi Chew Mei Fun #PRKkajang - Video Luahan Hati Rakyat Terhadap Kehilangan Pesawat MH370 #PrayForMH370 - Biadap Betul Lelaki DAP Ini, Beliau Pertikaikan Operasi Mencari MH307 #PrayForMH370 - Mak Cik Tak Nak Sokong Wan Azizah, Dia Ada Sebabnya Sendiri #PRKkajang - Manifesto Untuk Wan Azizah Di Kajang, Rafizi Ramli Kantoi Lagi #PRKkajang - Bukti Raja Bomoh Adalah Pendokong Kuat Pembangkang? - Video Satelit China Ini Beri Petunjuk Baru Kepada Kehilangan MH370 ? #PrayFo... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ MH370 : Melodi Minggu Ini Tidak Akan Disiarkan Kerana Menghormati Tragedi Kapal Terbang Hilang Posted: 13 Mar 2014 12:10 AM PDT 1. Semalam Najib keluar TV dekat Al-Hijrah nak bagitau rakyat Malaysia supaya berdoa banyak2, ingat Tuhan mengenai tragedi yang sedang berlaku sekarang ni. 2. Aku tak tau lah kenapa kita seolah-olah hanya akan Tuhan bila kita susah. Mungkin itu dipengaruhi godaan nafsu barangkali....buat apa nak ingat pasal susah kalau kita tak susah kan? Enjoy la... 3. Melihat Najib meminta orang ramai b... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: