Sabtu, 15 Mac 2014

3771. MH370 - Bila menteri berdepan dengan wartawan antarabangsa.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Menteri Tidak Tahan Dengan Asakan Media Antarabangsa?Tamar Jalis's photo

Dengan Media TV3 RTM & MALAYSIAKINI boleh la dok tunjuk hebat, mai antarabangsa....

Dua keping gambar yang menunjukkan Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein tak tahan dengan asakan wartawan terutamanya dari luar negara semasa sidang media berkaitan kehilangan MH370.

Beliau diserang wartawan media antarabangsa ekoran kenyataan yang dikeluarkan beliau dan beberapa agensi kerajaan didapati bercanggah.

Bertepatan dengan kata-kata Azmin Ali, Hishamuddin cuma biasa dengan Utusan dan TV3 saja…

“Kalau inilah berlaku, maka Umno tidak ada kepimpinan yang telus sebab itu dalam sidang media yang kita saksikan, media antarabangsa menyerang Hishamuddin dengan mengatakan Kerajaan Malaysia tidak jujur, tidak telus dalam memberi maklumat insiden MH370.

“Rumusan saya adalah menteri Umno ini tidak biasa berdepan dengan media antarabangsa. Dia cuma biasa jawab dengan Utusan Malaysia, TV3 dan RTM. Dia tak biasa dengan CNN, BBC, Al-Jazera dan media antarabangsa lain tetapi yang dia boleh tipu dengan Utusan serta TV3.
Dah teruk !
Dengan Media TV3 RTM & MALAYSIAKINI boleh la dok tunjuk hebat, mai antarabangsa....

Dua keping gambar yang menunjukkan Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein tak tahan dengan asakan wartawan terutamanya dari luar negara semasa sidang media berkaitan kehilangan MH370.

Beliau diserang wartawan media antarabangsa ekoran kenyataan yang dikeluarkan beliau dan beberapa agensi kerajaan didapati bercanggah.

Bertepatan dengan kata-kata Azmin Ali, Hishamuddin cuma biasa dengan Utusan dan TV3 saja…
“Kalau inilah berlaku, maka Umno tidak ada kepimpinan yang telus sebab itu dalam sidang media yang kita saksikan, media antarabangsa menyerang Hishamuddin dengan mengatakan Kerajaan Malaysia tidak jujur, tidak telus dalam memberi maklumat insiden MH370.

“Rumusan saya adalah menteri Umno ini tidak biasa berdepan dengan media antarabangsa. Dia cuma biasa jawab dengan Utusan Malaysia, TV3 dan RTM. 

Dia tak biasa dengan CNN, BBC, Al-Jazera dan media antarabangsa lain tetapi yang dia boleh tipu dengan Utusan serta TV3.

Sumber: (ZAKRI ALI: Menteri Tidak Tahan Dengan Asakan Media Antarabangsa ?
Kerajaan Malaysia Sahkan Pesawat MH370 Dirampas?


[TMI] AP melaporkan seorang pegawai kerajaan Malaysia berkata, rampasan itu bukan setakat teori lagi tetapi ia mencapai tahap 'konklusif'.

Pegawai berkenaan yang berada dalam pasukan penyiasatan itu, berkata mereka mendapati salah seorang juruterbang atau orang lain yang berpengalaman terbang merampas pesawat yang hilang sejak Sabtu minggu lalu.

Bagaimanapun, setakat ini, motifnya belum diketahui dan lokasi di mana pesawat itu berada belum diketahui dengan jelas.

AP melaporkan kerajaan Malaysia mengesahkan pesawat MH370 yang hilang sejak minggu lalu dirampas. Gambar oleh Reuters, 15 Mac, 2014.

Difahamkan, kerajaan Malaysia melalui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akan mengumumkan perkara itu pada sidang akhbar dijangka diadakan pada jam 1.30 petang ni di Hotel Sama-Sama, KLIA selepas mengadakan pertemuan dengan keluarga penumpang pesawat MH370.

The Star Online melaporkan, sebahagian ahli keluarga di Hotel The Everly Putrajaya mula berkumpul di depan dua televisyen di lobi hotel dan kelihatan gelisah tetapi kebanyakannya masih mampu mengawal perasaan. – 15 Mac, 2014.


Laporan Media Antarabangsa:

Lanjut di sini.

Sumber: (Kerajaan Malaysia Sahkan Pesawat MH370 Dirampas? ~ DUNIACACAMARBA (DCM))
Data Sulit Tunjuk Pesawat MUNGKIN Terhempas di Teluk Bengal atau Lautan Hindi. 
[TMI] Analisis risikan sulit terhadap data elektronik dan satelit menunjukkan pesawat yang hilang ketika dalam perjalanan ke Beijing itu mungkin terhempas sama ada di Teluk Bengal atau di Lautan Hindi, menurut laporan eksklusif oleh CNN.

Jika maklumat ini benar, ia boleh menjadi imbasan pertama yang memberikan butiran kukuh mengenai apa yang berlaku kepada MH370 selepas ia hilang daripada radar awal pagi Sabtu minggu lalu.

Ia juga memberikan cukup kredibiliti kepada Amerika Syarikat untuk menggerakkan USS Kidd, kapal pemusnah peluru berpandu, ke Lautan Hindi dan pegawai India untuk meluaskan usaha mencari ke Teluk Bengal. – 15 Mac, 2014.

Teori ini bersandarkan pendedahan sebelum ini oleh pegawai Amerika bahawa satu sistem automatik pada pesawat itu ping satelit beberapa jam selepas hubungan terakhir dilaporkan dengan pengawal trafik udara.

Inmarsat, sebuah syarikat komunikasi satelit, mengesahkan kepada CNN isyarat automatik didaftarkan dalam rangkaian mereka.

Sementara itu, Reuters melaporkan, analisis kepada denyutan elektronik yang diambil dari MH370 menunjukkan ia telah kehabisan minyak dan terhempas ke Lautan Hindi selepas ia terbang beberapa ratus batu, kata sumber yang biasa dengan pegawai penilai dari Amerika Syarikat.

Sumber, yang biasa dengan data, kerajaan Amerika menerima maklumat dari siasatan kehilangan kapal terbang Penerbangan Malaysia, berkata kemungkinan lain, tetapi kurang mungkin, adalah bahawa ia terbang ke arah India.

Data yang diperolehi daripada denyutan pesawat dihantar ke satelit telah ditafsirkan untuk menyediakan dua analisis yang berbeza kerana ia adalah samar-samar, kata sumber itu, yang enggan dikenali kerana
penyiasatan yang berterusan.

Tetapi ia menawarkan petunjuk pertama sebenarnya mengenai nasib Penerbangan MH370, yang semakin pegawai percaya sengaja dialihkan dari arahtuju awal Kuala Lumpur ke Beijing.

Sumber industri penerbangan memberitahu CNN, sistem komunikasi automatik penerbangan itu masih utuh sehingga lima jam, kerana ping daripada sistem diterima selepas transponder terakhir memancarkan isyarat.

Berdasarkan semua ini, data menunjukkan ke arah spekulasi seseorang mengambil pesawat itu untuk tujuan tertentu yang tidak diketahui, mungkin keganasan.

Teori itu diperkukuhkan oleh laporan New York Times bahawa kapal terbang Malaysia Airlines membuat beberapa perubahan ketinggian yang ketara selepas hilang hubungan dengan transponder.

Radar tentera Malaysia menunjukkan pendakian kapal terbang ke 45,000 kaki tidak lama selepas hilang daripada skrin radar awam, kata akhbar itu, memetik sumber enggan dinamakan yang biasa dengan data.

Pesawat itu kemudiannya menjunam ke ketinggian 23,000 kaki, di luar dari ketinggian biasa ketika melalui Pulau Pinang.

MH370 kemudiannya berpaling dari arah barat daya, meningkatkan kepada ketinggian yang lebih tinggi dan terbang ke barat laut di Selat Melaka dan ke arah Lautan Hindi yang luas.

Walaupun kerajaan Malaysia telah memaklumkan maklumat radar ini, ia telah dikongsikan dengan Amerika Syarikat dan China.

Laporan NYT juga menyatakan bahawa penyiasat telah mengkaji data yang dihantar dari enjin pesawat Rolls-Royce ini yang menunjukkan ia turun 40,0000 kaki dalam satu minit.

Ia menambah bahawa mereka tidak mungkin dapat membaca maklumat itu dengan tepat untuk pesawat jet yang telah jatuh begitu jauh, ia akan mengambil lebih daripada satu minit.

Kemudian ada teori menyatakan MH370 mungkin mendarat di tempat terpencil di Lautan Hindi iaitu di rantaian pulau-pulaunya.

Cadangan ini - dan ia hanya pada ketika ini - adalah berdasarkan kepada analisis data radar mendedahkan pada Jumaat oleh Reuters menunjukkan pesawat itu terbang secara membuta-tuli ke barat laut Malaysia.

Reuters, memetik sumber enggan dikenali yang biasa dengan penyiasatan itu, melaporkan sesiapa sahaja yang memandu jet yang hilang itu melalui titik laluan pelayaran yang akan membawa pesawat ke atas kepulauan Andaman.

Data radar tidak menunjukkan pesawat merentasi Kepulauan Andaman, tetapi hanya pada laluan dikenali yang akan membawa ia ke sana, Reuters memetik sumber sebagai berkata.

Teori plot filem nampaknya lebih rumit dan tidak mungkin di kalangan penumpang pesawat itu - anak kapal mungkin tidak berupaya - hanya terbang sehingga ia kehabisan bahan api atau menghadapi beberapa masalah lain.

Tetapi ia terletak atas penguatkuasaan undang-undang untuk menyemaknya, kata bekas Penolong Pengarah FBI, James Kallstrom.

"Anda mungkin membuat cerita, dan anda melihat negara seperti Pakistan, anda tahu, dan anda masuk ke dalam novel 'Superman', dan anda melihat pendaratan pesawat di suatu tempat dan orang menggunakannya untuk tujuan jahat," katanya memberitahu Jake Tapper dari CNN pada Khamis.

Pakar penerbangan menegaskan bahawa walaupun sangat tidak mungkin, tetapi boleh jadi seseorang telah merampasnya dan mendaratkan pesawat jet itu tanpa dikesan, di mana lapangan terbang antarabangsa Port Blair di bandar utama pulau Andaman dan Nicobar, dikatakan mempunyai landasan yang cukup panjang untuk memenuhi keperluan mendarat pesawat 777 itu.

Walau bagaimanapun memandangkan kawasan ini sangat dikawal tentera kerana kepentingannya kepada India, pegawai India memberitahu CNN bahawa rantau itu merupakan sasaran tidak mungkin untuk lanun menyelinapkan kapal terbang yang mempunyai lebar sayapnya lebih daripada 200 kaki.

Denis Giles, editor akhbar Andaman Chronicle telah berkata bahawa tidak ada peluang pesawat yang bersais itu mendarat di Andaman dan Nicobar, lapor CNN.

Apabila Amerika Syarikat menghantar USS Kidd untuk meninjau Lautan Hindi, Comander William Marks dari Armada ke 7 Amerika Syarikat berkata daripada skala carian: "Saya, seperti kebanyakan di dunia, benar-benar tidak pernah melihat keadaan seperti ini.

"Kami pergi dari papan catur ke padang bola sepak," katanya, menurut CNN. – 15 Mac, 2014.

Sumber: (Data Sulit Tunjuk Pesawat MUNGKIN Terhempas di Teluk Bengal atau Lautan Hindi ~ DUNIACACAMARBA (DCM))

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 minutes ago
MIMPI SENJA ------------------------------ Teori rampasan MH370, niat guna pesawat untuk ‘tujuan jahat’, kata pegawai Amerika Posted: 14 Mar 2014 07:17 PM PDT [image: Kapal misil pemusnah Amerika Syarikat digerakkan ke Lautan Hindi selepas kawasan pencarian diperluaskan dalam operasi mengesan pesawat MH370. Gambar fail.]Kapal misil pemusnah Amerika Syarikat digerakkan ke Lautan Hindi selepas kawasan pencarian diperluaskan dalam operasi mengesan pesawat MH370. Gambar fail.Dengan bukti menunjukkan pesawat Malaysia Airlines Boeing 777-200ER yang hilang masih utuh, pegawai Am... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 minutes ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - AKU JANJI Mei Fun kepada orang Kajang. @NajibRazak @TunFaisal #PRKKajang #ComeyFun - SENDIRI MAU INGAT NUAR... - PAS BERSYUKUR ANWAR DIPENJARA : DAPAT BALASAN CASH SAMAN HADI 2.2 JUTA - #PrayforMH370 : POSTER-POSTER MENARIK DARI CYBERTOOPERS BN - Panas! Benarkah ratusan ribu RM wang derma Surau Jenaris disongap oleh AJK surau pakatan?!! #PRKKajang @KhairyKJ @TunFaisal - #KajangMove : CALON INTEGRITI & KREDIBILITI vs CALON PARACUT & RATU AIR MATA AKU JANJI Mei Fun kepada orang Kajang. ... more »

MH370 : Najib sahkan laporan AP, Pesawat telah dirampas?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 5 minutes ago
Dalam sidang medianya yang berlangsung pada jam 2.19 lewat hampir satu jam dari yang dijadualkan iaitu 1.30 Najib telah sahkan apa yang dilaporkan oleh Associated Press sebelum ini. Sebelum ini pesawat Malaysia Airlines MH370 dirampas, menurut laporan agensi AP. AP melaporkan seorang pegawai kerajaan Malaysia berkata, rampasan itu bukan setakat teori lagi tetapi ia mencapai tahap 'konklusif'. Pegawai berkenaan yang berada dalam pasukan penyiasatan itu, berkata mereka mendapati salah seorang juruterbang atau orang lain yang berpengalaman terbang merampas pesawat yang hilang seja... more »

Samseng Potong dan Buang Kemaluan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 minutes ago
POLIS menjalankan pemeriksaan di tempat mangsa ditemui bagi mendapatkan bukti forensik. [HM] Middlesbrough: Seorang lelaki yang kemaluannya dipotong dan dibuang di dalam semak di tepi lebuh raya di sini oleh sekumpulan samseng gipsi kini koma di hospital. Polis dilapor menanti di sisi katilnya, untuk menemubualnya mengenai kejadian itu. Mangsa diserang selepas kumpulan samseng itu mengetahui dia meniduri kekasih seorang daripada mereka. Polis terpaksa menutup lebuh raya yang sibuk di bandar itu untuk mencari kemaluan lelaki berkenaan. Polis Cleveland mengesahkan lelaki berusia 40... more »

[EDISI BINGAI] Acara Bomoh Khurafat Dibiarkan, Solat Hajat Diambil Kenyataan.

greenboc at KELAB GREENBOC - 11 minutes ago
S*olat hajat di KLIA diambil keterangan, ritual bomoh tidak ditahan* SHAH ALAM, 14 MAC: Tindakan polis yang mengambil keterangan daripada Ketua Pemuda Pas Selangor, Syarhan Humaizi Abdul Halim kerana meneruskan Solat Hajat dan bacaan Yasin di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) mencetus polemik di ruang maya khususnya laman sosial Facebook. Ia timbul kerana beberapa hari sebelumnya, individu yang mendakwa dirinya Raja Bomoh, Ibrahim Md Zin, 80, yang melakukan ritual di KLIA tidak diambil tindakan sama. Perbuatan bomoh itu ditegur sebagai khurafat dan salah di sisi ... more »

Budak Berpenyakit Aneh Suka Makan Sofa Dan Karpet

Nas Rul at dairishare - 12 minutes ago
Masa kanak-kanak adalah waktu terbaik bagi ibu bapa untuk mengetahui perkembangan seorang anak. Namun ibu ini merasa bersedih hati kerana buah hatinya tak berkembang normal lseperti anak lain kerana ketagihan aneh yang dideritanya. Charlotte, kanak-kanak kecil berusia 4 tahun ini mengalami autisme dan hobi memakan sofa dan karpet untuk memuaskan kelaparannya. Ibunya, Cook, mendedahkan bahawa kebiasaan anehnya ini sudah berlaku sejak berumur satu tahun. Perkara yang menyedihkan adalah Charlotte tidak sedar bahawa kelakuannya tersebut menyimpang dari kanak-kanak normal yang lain. "K... more »

TERKINI! SIDANG MEDIA TERGEMPAR #MH370 OLEH PM........PESAWAT TELAH DIRAMPAS.....

cikgu pencen at cikgu pencen - 14 minutes ago
TERKINI! SIDANG MEDIA TERGEMPAR #MH370 OLEH PM..PESAWAT TELAH DIRAMPAS.... Chinese Ambassador to #Malaysia arrived & seated at press conf where Msia PM is due to give updates on missing #MH370 pic.twitter.com/7mnrdHamFr *SinarOnline* ‏@SinarOnline 12 min Difahamkan, Perdana Menteri hanya akan membacakan satu kenyataan dan tidak akan menjawab sebarang soalan dari pihak media. LIVE ASTRO AWANI Media seluruh negara tunggu pengumuman PM *Sidang media tergempar di Hotel Sama-Sama, Sepang turut disertai oleh Duta China ke Malaysia, Huang Hui Kang. Turut kelihatan wakil kedutaan Rusia.* ... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 minutes ago
The Unspinners ------------------------------ - Aksi Neng Azizah macam Taitai simpanan taukeh yang sombong - Chew Mei Fun bukan hanya comel dan berpelbagai fesyen rambut - ANALISIS: Ikrar Janji Chew Mei Fun berkredibiliti, Manifesto Neng Azizah menipu - Calun PKR calun dipaksa suami Aksi Neng Azizah macam Taitai simpanan taukeh yang sombong Posted: 14 Mar 2014 08:29 PM PDT Wan Azizah melawat Sg Sekamat semalam untuk berjumpa orang ramai di pasar Sg Sekamat. Biasalah berkempen untuk mencari di mana orang ramai paling banyak berkumpul. Namun begitu, cara d... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 21 minutes ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ - Rehatkan Minda Sekejab - Game Raja Bomoh Di Cipta Di Playstore - Komen Ustaz Don Tentang Bomoh Tikar Terbang(Jangan Mengundang bala Allah) - Kisah Ini Boleh Dijadikan Perangsang Untuk Kita Menyampaikan Mesej Islam Di Blog Dan FB Masing-Masing Rehatkan Minda Sekejab Posted: 14 Mar 2014 10:23 PM PDT http://alamcyber.blogspot.comMotorsikal keluaran 1908 buatan India ini yang dinamakan "Indian Camelback motorcycle",yang telah berusia 115 tahun.Dengan nilaian sekarang $75,000 sebuah.Ia merupakan motorsika... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minutes ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ BERNAMA - Polis Hanya Cari Maklumat , Bukan Geledah Rumah Kru MH370 - @Zahid_Hamidi Posted: 13 Mar 2014 07:20 PM PDT Berita Bernama KAJANG, 13 Mac (Bernama) -- Polis hanya mencari maklumat di rumah anak-anak kapal pesawat MH 370 yang boleh membantu menyelesaikan misteri kehilangan pesawat itu dan bukannya menggeledah rumah mereka seperti yang dilaporkan media sebelum ini. Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, yang menjelaskan perkara itu, berkata apa yang dibuat hanyalah prosedur biasa kerana fokus ... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minutes ago
Gaya Peneroka ------------------------------ MH370 MUSUH SENTIASA MEMERHATIKAN KITA ? Posted: 14 Mar 2014 05:03 AM PDT Aku tertarik ulasan dalam blog Cenangau Daun Kari dalam isu MH370… Cuba kita fikirkan bersama … AnonymousMarch 14, 2014 at 3:49 PM SETUJU Cenangau D'kari! Bah. Pertama: Si rejim-rejim Barat-Zionis ni memang DALANG-DUA-MUKA plg. DAJAL! Bayangkanlah, dgn. teknologi amat canggih Barat-Zionis, mereka tak boleh mengesan MAS ini – MUSTAHIL; sedgkan DRONE mereka boleh pula kesan 'teroris' kampung kat pendalaman dan kwsn. Pergunungan, cthnya di Afghanistan, Paki... more »

“Keringkan Air Mata, Kita Terus Mara”

atsixty at ZAKRI ALI - 27 minutes ago
Mafiaboss Melayu's photo. *[image: “Keringkan Air Mata, Kita Mara” Nampaknya mereka masih enggan bersara dari politik. Pada 2008, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengambil keputusan untuk berehat dari politik untuk meluangkan masa dengan cucu beliau apabila dia melepaskan kerusi Permatang Pauh kepada suami beliau. Malahan, beliau sedang bersedia untuk bersara dari politik, setelah mengumumkan niatnya untuk tidak mempertahankan jawatan presiden PRK beliau tahun ini. Namun tapi, Azizah yang lebih dikenali sebagai Kak Wan perlu menggantung niatnya itu, demi PKR kalaupun tidak demi... more »

Berpunca dari Zahid Hamidi, KJ pula jadi mangsa........?

cikgu pencen at cikgu pencen - 29 minutes ago
Mar 15, 2014 SHAHBUDIN HUSIN Oleh kerana marah disebabkan Khairy Jamaluddin menyarankan agar beliau ditangkap berikutan memalukan negara dengan dua kejadian ritual pelik dan bertentangan dengan Islam di KLIA untuk memanggil pesawat MH370 yang masih hilang, Ibrahim Mat Zain yang menggelarkan dirinya Raja Bomoh atau Bomoh VIP, mengugut mahu menampar muka Ketua Pemuda UMNO itu. Dengan menggambarkan KJ sebagai biadap dan tidak menghormatinya sebagai orang tua, beliau mencabar KJ agar meletakkan jawatan sebagai menteri manakala beliau pula akan meletakkan jawatan sebagai mahaguru silat... more »

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 31 minutes ago
Belantan ------------------------------ - #PRK Kajang : PKR ketandusan calon berwibawa? - #Flight MH370 - A possible location of the crash? - Isu Pasport Curi : Interpol BIDAS Malaysia Tak Guna Pengkalan Datanya? #PRK Kajang : PKR ketandusan calon berwibawa? Posted: 14 Mar 2014 06:02 PM PDT Kemunculan Datin Seri Dr. Wan Azizah berdepan dengan Datin Paduka Chew Mei Fun dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang memang sudah diduga. Ia jelas memperlihatkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) ketandusan pemimpin untuk diketengahkan. Suatu ketika dulu ... more »

Pesawat MH 370 : Angkara rakyat Mongolia?

alhusseyn at al-Husseyn - 31 minutes ago
Semakin menarik dan sangat mendebarkan bagi kita yang sangat risaukan mengenai nasib yang menimpa krew dan penumpang pesawat MH370 yang hilang itu. Kerajaan sendiri tidak menolak kemungkinan pesawat itu diculik.Dan dalam entri yang sebelum ini pun aku sendiri tertanya-tanya apa motifnya kalau benar ianya di haijek? Nampaknya persoalan aku itu mulai menampakan bayangannya... Mungkin kerana selama ini pun kita semua tidak pernah terfikirkan. Api dendam terus membara untuk mendapatkan keadilan. Bagi mereka yang ada kaitan dengan isu Al-Tantuya, wanita Monggolia yang dibunuh kejam... more »

Mb perak pernah di anugerahkan selendang pahlawan mahkota setia negara oleh tok bomoh zam zam allakazam...

atsixty at ZAKRI ALI - 31 minutes ago
Kubor Kan Umno's photo. *[image: KOHKOHKOH.BESAR JUGAK PANGKAT AHLI NUJUM UMNGOK KEJADAH NI YE. Mb perak pernah di anugerahkan selendang pahlawan mahkota setia negara oleh tok bomoh zam zam allakazam...]* *KOHKOHKOH.BESAR JUGAK PANGKAT AHLI NUJUM UMNGOK KEJADAH NI YE.*

Menteri Tidak Tahan Dengan Asakan Media Antarabangsa ?

atsixty at ZAKRI ALI - 31 minutes ago
Tamar Jalis's photo. [image: Dengan Media TV3 RTM & MALAYSIAKINI boleh la dok tunjuk hebat, mai antarabangsa.... Dua keping gambar yang menunjukkan Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein tak tahan dengan asakan wartawan terutamanya dari luar negara semasa sidang media berkaitan kehilangan MH370. Beliau diserang wartawan media antarabangsa ekoran kenyataan yang dikeluarkan beliau dan beberapa agensi kerajaan didapati bercanggah. Bertepatan dengan kata-kata Azmin Ali, Hishamuddin cuma biasa dengan Utusan dan TV3 saja… “Kalau inilah berlaku, maka Umno tidak ada ... more »

Data Sulit Tunjuk Pesawat MUNGKIN Terhempas di Teluk Bengal atau Lautan Hindi

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 38 minutes ago
[TMI] Analisis risikan sulit terhadap data elektronik dan satelit menunjukkan pesawat yang hilang ketika dalam perjalanan ke Beijing itu mungkin terhempas sama ada di Teluk Bengal atau di Lautan Hindi, menurut laporan eksklusif oleh CNN. Jika maklumat ini benar, ia boleh menjadi imbasan pertama yang memberikan butiran kukuh mengenai apa yang berlaku kepada MH370 selepas ia hilang daripada radar awal pagi Sabtu minggu lalu. Ia juga memberikan cukup kredibiliti kepada Amerika Syarikat untuk menggerakkan USS Kidd, kapal pemusnah peluru berpandu, ke Lautan Hindi dan pegawai India unt... more »

Kerajaan Malaysia Sahkan Pesawat MH370 Dirampas?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 46 minutes ago
[TMI] AP melaporkan seorang pegawai kerajaan Malaysia berkata, rampasan itu bukan setakat teori lagi tetapi ia mencapai tahap 'konklusif'. Pegawai berkenaan yang berada dalam pasukan penyiasatan itu, berkata mereka mendapati salah seorang juruterbang atau orang lain yang berpengalaman terbang merampas pesawat yang hilang sejak Sabtu minggu lalu. Bagaimanapun, setakat ini, motifnya belum diketahui dan lokasi di mana pesawat itu berada belum diketahui dengan jelas. AP melaporkan kerajaan Malaysia mengesahkan pesawat MH370 yang hilang sejak minggu lalu dirampas. Gambar oleh Reuters, ... more »

Khairy vs raja bomoh: Lu fikir lu punya 'tampar' je ...?

PBO™ at pen buruk online ™ - 57 minutes ago
*"Dia sorang yang nak tampar saya...tapi saya rasa satu Malaysia nak tampar dia sebab malukan negara.* Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin secara berseloroh berkata, "satu Malaysia" mahu menampar Raja Bomoh, Ibrahim Mat Zin ekoran perbuatannya yang "memalukan" negara. {baca lagi klik butang papar ... } Kata-kata itu lahir dari mulut menteri muda ini sebagai respon kepada Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP yang mahu menamparnya seperti buaya. KJ sebelum itu menyifatkan perbuatan Ibrahim sesuatu yang menjatuhkan maruah dan mencalar imej negara. "Dia sorang yang nak tampar s... more »

Bersama Ayahanda DSWA, Dato Wan Ismail....

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Azmann Yusoff at Sungai Kantan, Kajang [image: Bersama ayahanda DSWA...]

Rehatkan Minda Sekejab

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 hour ago
http://alamcyber.blogspot.comMotorsikal keluaran 1908 buatan India ini yang dinamakan "Indian Camelback motorcycle",yang telah berusia 115 tahun.Dengan nilaian sekarang $75,000 sebuah.Ia merupakan motorsikal dua roda terawal dengan kedudukan enjin diatas tempat duduk belakang.Kali terakhir Ia telah digunakan hampir 40 tahun yang lalu. *Boleh kayuh dan boleh pakai enjin**Head Block (Bahagian enjin)*

Hukum Solat Sunat Hajat Berjemaah

IbnuNafis at Tahu, Faham & Amal - 1 hour ago
Oleh : Ustaz Mohammad Haidzir bin Hussin Bagi menghuraikan masalah ini, saya merujuk pada penjelasan pengarang al Majmu’ (jil 3. Hlm. 449) mengenai solat-solat sunat. Beliau berkata : “Al –Ashab berkata : ‘Solat sunat itu terbahagi kepada dua bahagian iaitu : 1. Yang disunatkan untuk ditunaikan secara berjemaah: Solat dua hari raya (Aidilfitri dan Aidiladha). Solat gerhana (gerhana

RM2 juta Diperuntuk Laksana Program Belia Selangor....... MB TS Khalid Ibrahim

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Roslin Ahmad [image: DARI TOLONG WARGA BANGLADESH DAN WARGA ASING YANG LAIN, KAN LEBIH BAIK FIKIRKAN MASA DEPAN RAKYAT SENDIRI. RM 2 JUTA DI PERUNTUK LAKSANA PROGRAM BELIA. "KITA MAHU MEREKA BEKERJA DENGAN KITA DAN AKAN MEMBERIKAN GAJI MINIMA RM 1500, SIJIL TAMAT LATIHAN JUGA AKAN DI KELUARKAN MENGIKUT STANDART DARIPADA AUSTRALIA," - MENTERI BESAR SELANGOR.] *DARI TOLONG WARGA BANGLADESH DAN WARGA ASING YANG LAIN, KAN LEBIH BAIK FIKIRKAN MASA DEPAN RAKYAT SENDIRI. * * RM 2 JUTA DI PERUNTUK LAKSANA PROGRAM BELIA.* * "KITA MAHU MEREKA BEKERJA DENGAN KITA DAN AKAN MEMBERIKAN GAJI MINI... more »

Tergempar,,!!! Seluruh UMNO BN kena penampor kaw-kaw

Orang ni at Orang ni - 2 hours ago
*Apa maknanya bila Datuk Shariff Omar menyertai PR..* *-maknanya beliau TDK PERCAYA segala tuduhan liwat yg dibuat ke atas dsai..* *-maknanya beliau TDK PERCAYA yg pemimpin2 dap p pinang menindas org2 melayu p pinang..-yg paling penting,maknanya BELIAU SUDAH TIDAK PERCAYA KPD UMNO DAN BN UTK MENTADBIR NEGARA..Harap2 tok bomoh 1 msia tdk menawarkan penampar kpd datuk krana dah join PR..* *DAN* *Inilah penampor 'kaw' buat keseluruhan UMNO BN *
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: