Sabtu, 15 Mac 2014

3772. MH370 - Maklumat-maklumat terkini yang begitu huru-hara dan haru-biru?.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Pesawat MH370 Dirampas.. Hishamuddin Cakap Berbelit-belit

Misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 Sabtu lepas bertambah mendebarkan apabila pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein tidak menolak kemungkinan pesawat itu dirampas. 
Operasi misi mencari dan menyelamat pesawat yang membawa 239 penumpang itu kini masuk hari ketujuh.
 

"Saya tidak boleh menolak kemungkinan itu," kata beliau yang juga merupakan menteri pertahanan dan menambah kesemua maklumat daripada sumber tidak dinamakan dari Amerika Syarikat (AS) sedang dikaji.

"Terdapat banyak komen daripada sumber tidak dinamakan dari AS. Kita tidak akan keluarkan maklumat yang belum disahkan atau disokong pihak berkuasa yang relevan.

"Kita juga tidak mahu memberikan komen yang dilaporkan media memetik sumber tidak dinamakan."

Hishammuddin berkata misi mencari dan menyelamat pesawat itu kini diperluaskan ke sebelah timur Laut China Selatan dan kawasan barat Lautan Hindi.

"Kini masuk hari ketujuh misi mencari MH370.
“Pada masa ini, terdapat 57 kapal dan 48 pesawat terbabit dalam misi mencari. Sebanyak 13 negara terbabit.

"Keutamaan kami adalah untuk mencari pesawat ini. Kami menggerakkan usaha mencari berdasarkan semua petunjuk dan terus bekerjasama rapat dengan rakan-rakan antarabangsa.

"Kami bersyukur dengan bantuan diberikan rakan-rakan dan jiran-jiran, yang terus membantu kami dengan berkongsi data dan sumber mereka dalam usaha kami mencari MH370," katanya pada satu sidang media di Hotel Sama-Sama, Sepang petang tadi. - tmi - 

Sumber: (ZAKRI ALI: Pesawat MH370 Dirampas.. Hishamuddin Cakap Berbelit-belit


TERKINI MENGENAI MH370: ADA BEBERAPA CARA TRANSPONDER DIMATIKAN

SEPANG - Pihak berkuasa sedang meneliti empat hingga lima kemungkinan mengenai bagaimana transponder pesawat MH370 boleh dimatikan, kata Menteri Pertahanan dan Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein. 

Bercakap dalam sidang media harian mengenai perkembangan terkini berhubung kehilangan pesawat MAS itu hari ini, Hishammuddin berkata antara kemungkinan tersebut ialah akibat letupan, dimatikan secara sengaja atau dalam keadaan dures. 

"Kami melihat semua kemungkinan, sebab itu saya tidak mahu membuat spekulasi," katanya menjawab soalan sama ada wujud bukti kedua-dua transponder pesawat dimatikan secara sistematik. 

Ditanya sama ada pihak berkuasa tempatan menerima signal 'pings' atau denyut elektronik daripada pesawat yang boleh membantu siasatan dalam menentukan laluan dan lokasinya, Hishammuddin berkata banyak pegawai tidak bernama membuat pelbagai cadangan. 

"Kami sedang menyiasat dan meneliti secara mendalam siapa (sumber itu), dari mana dan mengenai apa," katanya. 

Menurut laporan Wall Street Journal, penerbangan MH370 telah menghantar satu siri 'pings' atau denyut elektronik dengan yang terakhir dihantar dari lokasi di atas permukaan air pada altitud jajap 

Sementara itu, Hishammuddin turut menyangkal dakwaan pihak berkuasa Malaysia menghalang Rolls-Royce dan Boeing daripada menghebahkan maklumat berkaitan pesawat. 

"Kami tidak memberi sebarang tekanan kepada mereka. Mereka bekerjasama dengan kami sejak awal," katanya. 

Rolls-Royce semalam bersetuju dengan penafian kerajaan Malaysia bahawa laporan mengenai pesawat penumpang MAS itu mungkin terbang selama empat jam setelah hilang daripada imbasan radar, sebagai tidak benar. 
Pesawat ke Beijing dengan 239 penumpang serta anak kapal itu hilang daripada radar kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 pagi 8 Mac lepas. - Bernama


Terkini!!! PM Tidak Dapat Sahkan MH370 DIRAMPAS, Misi Diteruskan Ke Dua Koridor Baru.. Jom Terjah!!!

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak mengesahkan laporan media berhubung pesawat MH370 dirampas dan pencarian pesawat ini sedang memasuki fasa baru ke arah dua koridor baru di utara Malaysia dan satu lagi di selatan negara ini. 
Koridor utara adalah menuju ke Turkmenistan, Kazakhstan serta utara Thailand manakala koridor selatan ialah di Indonesia dan selatan Lautan Hindi. 
Perdana menteri berkata demikian pada sidang medianya sebentar tadi.
Pada sidang media itu, Najib yang membaca teks tanpa menerima sebarang soalan media, berkata Malaysia akan terus meningkatkan usaha mencari dan berharap maklumat baru yang diperolehi akan membawa kepada satu langkah mendekati penemuan pesawat itu. 
Najib berkata, komunikasi terakhir MH370 adalah pada 8.17 pagi waktu tempatan Sabtu lalu (hari kehilangan pesawat) di Selat Melaka. 
Katanya, penyiasatan menunjukkan pergerakan penumpang kapal terbang itu dan hubungan telekomunikasi dibuat dengan sengaja namun beliau menolak ia satu rampasan. 

PM Tidak Sahkan MH370 Dirampas, Misi Diteruskan di Dua Koridor Baharu

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 minutes ago
[TMI] Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak mengesahkan laporan media berhubung pesawat MH370 dirampas dan pencarian pesawat ini sedang memasuki fasa baru ke arah dua koridor baru di utara Malaysia dan satu lagi di selatan negara ini. Koridor utara adalah menuju ke Turkmenistan, Kazakhstan serta utara Thailand manakala koridor selatan ialah di Indonesia dan selatan Lautan Hindi. Perdana menteri berkata demikian pada sidang medianya sebentar tadi. Pada sidang media itu, Najib yang membaca teks tanpa menerima sebarang soalan media, berkata Malaysia akan terus meningkatkan u... more »

Pesawat MH370 Dirampas.. Hishamuddin Cakap Berbelit-belit

atsixty at ZAKRI ALI - 18 seconds ago
*Misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 Sabtu lepas bertambah mendebarkan apabila pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein tidak menolak kemungkinan pesawat itu dirampas.* *Operasi misi mencari dan menyelamat pesawat yang membawa 239 penumpang itu kini masuk hari ketujuh.* *"Saya tidak boleh menolak kemungkinan itu," kata beliau yang juga merupakan menteri pertahanan dan menambah kesemua maklumat daripada sumber tidak dinamakan dari Amerika Syarikat (AS) sedang dikaji."Terdapat banyak komen daripada sumber tidak dinamakan dari AS. Ki... more »

TERKINI MENGENAI MH370: ADA BEBERAPA CARA TRANSPONDER DIMATIKAN

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 minute ago
*SEPANG - Pihak berkuasa sedang meneliti empat hingga lima kemungkinan mengenai bagaimana transponder pesawat MH370 boleh dimatikan, kata Menteri Pertahanan dan Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.Bercakap dalam sidang media harian mengenai perkembangan terkini berhubung kehilangan pesawat MAS itu hari ini, Hishammuddin berkata antara kemungkinan tersebut ialah akibat letupan, dimatikan secara sengaja atau dalam keadaan dures."Kami melihat semua kemungkinan, sebab itu saya tidak mahu membuat spekulasi," katanya menjawab soala... more »

Remaja Hilang Dari Rumah ..Terbongkar .setelah Di siasat. Dia Tidur di rumah Kekasih.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 15 minutes ago
Nasib remaja perempuan berusia 15 tahun itu ditentukan oleh Mahkamah Majistret Parit Buntar semalam. < 1 / 1 > PARIT BUNTAR - Seorang remaja perempuan yang dilaporkan hilang di sekitar kawasan Alor Pongsu, Bagan Serai sejak dua bulan lalu ditemui Ketua Kampung Bukit Merah di sebuah rumah penduduk di Lembah Beriah, bulan lalu. Bagimanapun, rahsia remaja berusia 15 tahun yang dilaporkan

Ini Baru Anak Jantan !! ...Aku Setuju Apa Yang Dikatakan oleh KJ......

atsixty at ZAKRI ALI - 15 minutes ago
Suara Rakyat's photo. [image: KETUA BRIGED KESATRIA BN BERI AMARAN KERAS KEPADA RAJA BOMOH SEDUNIA AGAR JANGAN SESEKALI USIK WALAUPUN SEHELAI RAMBUT KJ!!!!! Pergh!!! akhirnya Ketua Pasukan Kuntau UMNO sudah berbunyi setelah kisah Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP nak tampar KJ macam tampar buaya gara-gara KJ minta pihak berwajib tangkap Raja Bomoh yang buat malu negara satu dunia. Punyalah Panglima Ludah Beracun Negara ini berang sampai tidak izinkan walau sehelai pun rambut KJ diusik dan di sentuh oleh Raja Bomoh Sedunia. Dia ajak agar Raja Bomoh berdepan dengan dirinya dulu. Jeng .. je... more »

Terkini!!! PM Tidak Dapat Sahkan MH370 DIRAMPAS, Misi Diteruskan Ke Dua Koridor Baru.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 19 minutes ago
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak mengesahkan laporan media berhubung pesawat MH370 dirampas dan pencarian pesawat ini sedang memasuki fasa baru ke arah dua koridor baru di utara Malaysia dan satu lagi di selatan negara ini. Koridor utara adalah menuju ke Turkmenistan, Kazakhstan serta utara Thailand manakala koridor selatan ialah di Indonesia dan selatan Lautan Hindi. Perdana menteri berkata demikian pada sidang medianya sebentar tadi. Pada sidang media itu, Najib yang membaca teks tanpa menerima sebarang soalan media, berkata Malaysia akan terus meningkatkan usaha men... more »

[Video] Mangsa Rogol Beramai-ramai Meninggal Dunia Selepas Membakar Diri di Pakistan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 21 minutes ago
Reuters melaporkan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang menjadi mangsa rogol beramai-ramai meninggal dunia pada hari Jumaat selepas membakar dirinya kerana memprotes terhadap laporan polis yang membawa kepada pembebasan suspek utama, seorang doktor dan abangnya. Pelajar kolej Amina Bibi menyimbah dirinya dengan petrol dan kemudian membakar dirinya pada hari Khamis di luar sebuah balai polis berhampiran dengan bandar Muzaffargarh, di wilayah timur Pakistan. Sebuah video dirakam oleh orang ramai menunjukkan seorang gadis dipercayai Amina kelihatan terbakar, manakala orang ... more »








Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: