Isnin, 24 Mac 2014

4052. Kisah bangsa pengecut ada diceritakan dalam Al-Quran.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  . 

KISAH SI PENGECUT ISRAEL TELAH LAMA DICERITAKAN DI DALAM AL-QURAN

Photo
Benarlah seperti yang dipetik dari kalam Allah, Al Quran.
Aku terjumpa gambar ini di Wall kawan (baca; gambar 1-deretan kereta kebal Markava Mark4 di balik tembok pemisah Israel dan Palestin. Gambar 2- Corner short Assault Rifle milik tentera Israel), terus aku capai Quran terjemahan. Aku belek-belek Surah Al-Hasyr, surah ke 59 dan ayat ke 14 yang bermaksud..
“Mereka tidak akan (berani) memerangi kamu (secara) bersama-sama, kecuali di negeri-negeri yang berbenteng kukuh atau di balik tembok. (Ini kerana) permusuhan di antara sesama mereka sangat hebat. Kamu kira mereka itu bersatu, padahal hati mereka berpecah belah. Yang demikian itu kerana mereka orang yang tidak mengerti”
p/s – Dasar pengecut!

Sumber: (http://mejakerusi.wordpress.com/2012/11/19/kisah-si-pengecut-israel-telah-lama-diceritakan-di-dalam-al-quran/

MH370: Najib sahkan berada di lautan Hindi

Orang ni at Orang ni - 53 seconds ago
Berita sedih buat seluruh Rakyat Malaysia. Pada malam ini, Dato Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan satu berita sedih terbaru kepada dunia, MH370 telahpun disahkan lokasi terakhirnya berada di Lautan Hindia. Apapun, kita harus menunggu jawapan lebih jelas pada esok petang sekitar jam 5.30 petang. Nantikan sidang media di kaca TV anda esok petang. Berikut, point penting daripada ucapan yang telah disampaikan oleh Dato Seri Najib Tun Razak yang telah membuat satu sidang media tergempar baru sahaja sebentar tadi pada 9.50 malam, di PWTC. Dato Seri Najib Tun Razak, LIVE dari PWTC.... more »

[Takziah] Penerbangan MH370 Berakhir dan Terhempas di Selatan Lautan Hindi

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 minutes ago
*Penerbangan MH370 disahkan berakhir di selatan Lautan Hindi, kata Najib* [TMI] Penerbangan MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu disahkan berakhir di sebuah kawasan terpencil di selatan Lautan Hindi. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mengumumkan perkembangan terbaru ini kepada pemberita sebentar tadi berkata beliau telah dimaklumkan perkara ini oleh wakil Cawangan Siasatan Nahas Udara (AAIB) dari Britain. Sementara itu, ahli keluarga penumpang yang terlibat telah menghadiri sesi taklimat tergempar malam ini, dan mereka dijangka akan diterbangkan dengan pesawat khas ke Aust... more »


Najib sahkan penerbangan MH370 terhempas di lautan Hindi

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 12 minutes ago
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, sebentar tadi mengesahkan penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi. These are the live tweets on PM Najib Razak's press statement at 10PM to the media in PWTC on #MH370 "This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB)." #MH370 "Inmarsat, that provided the satellite data which indicated the northern & southern corridors,has performed further calculations" "Based on their new analysis, Inmarsat & the AAIB concluded that the last position of #MH370 was in the middle of the Indian ... more »

Sokongan pengundi muda dan Melayu

atsixty at ZAKRI ALI - 25 minutes ago
[image: Photo: snin, 24 Mac 2014. Sokongan pengundi muda dan Melayu Dua hal yang sangat wajar diperhatikan berdasarkan keputusan PRK Kajang Ahad lalu di mana calon PKR/Pakatan Rakyat, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail memenangi kerusi Dun itu dengan majoriti 5,379 undi. DS Dr Wan Azizah meraih 16,741 undi manakala calon BN memperolehi 11,362. Dua hal itu ialah Pakatan Rakyat telah dapat mengukuhkan kekdudukan di kawasan pengundi majoriti Melayu, antaranya Sekamat dan Taman Delima. Dua kawasan ini dan beberapa kawasan lain di mana majoriti Melayu menampakkan perubahan sikap pengun... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: