Rabu, 26 Mac 2014

4086. Menyumbang kepada Menghijaukan dunia.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Pensil Ajaib Ini Boleh Ditanam Dan Menghasilkan Tumbuhan


Kebelakangan ini semakin banyak isu mengenai Global Warming. Bumi semakin tua dan banyak projek yang mencuri hasil bumi hijau di seluruh dunia. Oleh kerana itu, banyak pihak terutama dari kalangan pencinta alam sekitar yang cuba mengatasi perkara ini. Namun, percaya atau tidak jika semua itu boleh ditangani dengan hanya sebatang pensil?

Dipetik dari Avaxnews, ada sebuah penemuan kecil namun cukup kreatif untuk membantu menghijaukan dan menyegarkan kembali bumi ini. Sekurang-kurangnya, di lingkungan tempat tinggal kita.

Penemuan bernama Sprout A Pencil That Grows. Sebuah konsep sederhana namun sangat bijak dan bermanfaat. Dengan menanam pensil ini, anda boleh menghasilkan tanaman. pensil unik ini  dilengkapi dengan sebuah kapsul di pangkalnya. Dengan menanam pensil tersebut, anda boleh mengaktifkan kapsul benih di dalamnya.

Setelah kita menanam dan menjaga batang pensil ini, maka anda akan melihat perlahan-lahan ada tanamana kecil yang muncul ke permukaan. Masa yang anda perlukan untuk melihat keunikan ini hanya satu minggu sahaja, dan tanaman seperti basil atau parsley akan tumbuh di pot mini anda.

Sumber: (http://dairishare.blogspot.com/2014/03/pensil-ajaib-ini-boleh-ditanam-dan.html)

Koleksi Gambar Lawak - 400

Nas Rul at dairishare - 4 minutes ago
kolesi gambar lawak

Petunjuk Utama MH370 Ditemui

atsixty at ZAKRI ALI - 19 minutes ago
*Susulan pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang mengesahkan penerbangan MH370 berakhir di tengah Selatan Lautan Hindi, tumpuan kini beralih kepada data satelit INMARSAT yang digunakan untuk mengesan laluan penerbangan pesawat berkenaan.* *Menurut Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein, kaedah yang digunakan adalah rumit dan yang pertama kali untuk siasatan insiden seumpama ini.* *Selain itu operasi mencari dan menyelamat di Koridor Selatan yang ditangguhkan hari ini berikutan faktor cuaca akan disambung semula secepat mungkin.* *Berikut se... more »

Penganalisis penerbangan kata Perdana Menteri Malaysia tidak boleh dipercayai

ReJaM© at MiLo SuaM - 25 minutes ago
‎SEMALAM Kedutaan Malaysia di Beijing diserang oleh demonstrasi yang dianjur oleh ahli keluarga penumpang pesawat #MH370 yang kelmarin diistiharkan Najib sebagai terhempas di Lautan Hindi.‎Mereka difahamkan tidak dapat menerima pengumuman Najib mengatakan pesawat MH370 terhempas di Lautan Hindi tanpa bukti fizikal melainkan sumber analisis data daripada Satelit Inmarsat semata-mata.Ahli keluarga

Rahsia Mekah dan Nombor 1.618

Detik Islam at Detik Islam - 34 minutes ago
Makkah (ataupun Mekah dengan nama penuhnya Makkah al-Mukarramah; Bahasa Arab: مكة المكرمة) terletak lebih kurang 73km daripada timur Jeddah. Makkah merupakan tempat lahirnya Islam serta Nabi Muhammad s.a.w. dan juga tempat baginda menerima wahyu daripada Allah S.W.T. Makkah ialah kota paling suci bagi umat Islam. Setiap hari sebanyak lima kali sehari, lebih kurang 1.5 bilion Muslim tidak kira di mana mereka berada, pasti akan menghadap kiblat di Kota Makkah untuk bersolat. Sekurang-kurangnya sekali dalam seumur hidup seseorang Muslim akan mengerjakan haji pada bulan Zulhijjah setiap... more »

Allahu Rabbi!! Inilah Antara Wajah Wira-Wira Pejuang Islam Yang Dijatuhkan Hukuman Mati Oleh Mahkamah Tentera Mesir

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 41 minutes ago
ANTARA WAJAH-WAJAH WIRA-WIRA 529 YANG DIHUKUM MATI Antaranya adalah Dr. Sofwat Hijazi (paling kiri dalam gambar). Adakah mereka menangis menerima hukuman? TIDAK SAMA SEKALI! Dr Sofwat Hijazi dalam satu ucapannya yang penuh bersemangat untuk membebaskan Palestin dari Zionis. Ucapan beliau: "Insya Allah bumi Palestin akan merdeka di bawah kepimpinan Dr Mursi, kita akan bersolat di Masjidil Aqsa. Insya Allah" ******************** HUMANITI - *Care for Egypt* mengecam hukuman mati yang dijatuhkan oleh Mahkamah Tentera Mesir kepada 529 orang aktivis yang mendokong perjuangan keadilan... more »

Juruterbang Air Asia maki insiden MH370 .. tengok ni!

PBO™ at pen buruk online ™ - 56 minutes ago
Ketika negara sedang sedih kerana tragedi pesawat MAS MH370 kehilangan di lautan Hindi dan semua pihak telah melakukan yang terbaik dalam usaha mencari pesawat yang hilang itu. Turut di bantu oleh banyak rakan negara dengan aset aset mereka. Rupanya ada seorang juruterbang Airasia bernama Krish Jejendira yang masih pertikaikan kesahihan pesawat itu telah terhempas atau meletup di Lautan

MH370: Hishammuddin buat lawak ke ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Ketika berdozen ahli keluarga penumpang pesawat Malaysia Airlines (MAS) menyatakan protes di luar Kedutaan Malaysia di Beijing, China, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein ‎hari ini berkata peristiwa kehilangan MH370 mampu menjadi contoh kepada seluruh dunia dalam memupuk penyatuan. Beliau berkata demikian berdasarkan penglibatan bantuan negara luar terhadap Malaysia dalam misi mencari dan menyelamat pesawat tersebut bermula daripada hari pertama sehinggalah keputusan konklusif yang menyatakan pesawat tersebut berakhir di Lautan Hindi. Hishammuddin yang ... more »

[VIDEO] Pesawat Mungkin Ditembak Oleh Jet Yang Menyebabkan Ia Terbakar & Terhempas!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Tersebar di alam siber sejak beberapa hari lalu sebuah video radar yang dimuatnaik ke youtube memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370. * *Di dalam video berkenaan juga didapati di satu ketika, jet yang bergerak di sebelah timur pesawat MH370 itu telah bergerak dengan lebih laju dan tiba-tiba jet itu "hilang" dari peta sebelum terputus hubungan pesawat MH370 dengan radar.Satu hal yang serius ditimbulkan oleh video berkenaan apakah jet itu digunakan unt... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright© 


Tom Odell - Another Love (Zwette Edit)


Tiada ulasan: