Google+ Badge

Rabu, 26 Mac 2014

4094. Mesir - DAP kutuk hukuman mati kepada 529 Penyokhong Ikhwan Muslimin.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

[DAP Kutuk Hukuman Mati Ke Atas 529 Penyokong Ikhwan]

KUALA LUMPUR, 25 MAC: DAP mengutuk keras tindakan mahkamah di Mesir yang menjatuhkan hukuman mati terhadap 529 penyokong bekas Presiden Mesir, Dr Mohamed Morsi atas tuduhan menyerang dan membunuh anggota polis.

Kumpulan penyokong terbabit adalah anggota Ikhwanul Muslimin yang diharamkan dan sebahagian daripada lebih 1,200 orang yang dibicarakan.

Mahkamah di Minya, di Selatan Kaherah, mengeluarkan hukuman itu selepas sekadar dua sesi dalam keadaan peguam tertuduh mengadu tidak diberi peluang membentangkan hujah mereka.

Strategis Pilihanraya DAP, Dr Ong Kian Ming dalam satu kenyataan hari ini mengutuk keras hukuman mati terbesar dalam sejarah Mesir yang dianggap sebagai mengarut.

“Malahan, Amnesty International sendiri menamakan hukuman ini sebagai hukuman mati beramai-ramai yang terbesar dalam sejarah dunia.

“Adalah sangat merepek apabila hukuman dengan magnitud sebegini boleh dijatuhkan hanya selepas perbicaraan beramai-ramai selama dua hari bersabit kematian seorang anggota polis.

“Jelas sekali perbicaraan ini adalah pincang apabila pihak pembelaan dilaporkan tidak diberi akses kepada bahan bukti, malah defendan dan peguam mereka pun tidak dibenarkan hadir ke mahkamah ketika hukuman dijatuhkan,” tambah beliau yang juga Ahli Parlimen Serdang.

Menurutnya lagi, perbicaraan ini memperlihatkan satu trend merisaukan bahawa Mesir akan kembali ke zaman pemerintahan diktator sepertimana di bawah rejim Hosni Mubarak.

“Saya menggesa kerajaan Malaysia untuk mengutuk tindakan kerajaan Mesir dan sistem mahkamah negara itu yang menindas rakyat sendiri,” tegas Kian Ming.

Pihak berkuasa Mesir telah bertindak keras terhadap kumpulan penyokong Morsi daripada kalangan Ikhwan sejak beliau digulingkan Julai tahun lalu.

Aktivis politik dan demonstran anti kerajaan bukan sahaja dipenjara malah ditembak mati oleh pasukan keselamatan Mesir.

Sumber : Roketkini.com
#mesirkini
#R4BIA

Sumber: (
[DAP Kutuk Hukuman Mati Ke Atas 529 Penyokong Ikhwan] - Cananglahnie

Wajah-Wajah Punchable Melayu Untuk 26 Mac 2014

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 12 minutes ago
Aku tak tau lah kenapa, bila budak2 yang buat perangai camni, muka diorang memang muka mintak penumbuk. Especially yang lelaki.

Akhbar China desak Putrajaya jangan sembunyi maklumat MH370

atsixty at ZAKRI ALI - 17 minutes ago
[image: china mh370] *Berita terkini MH370 Beijing: Keluarga penumpang MH370 warga China mendesak supaya bukti kukuh dikemukakan dan Malaysia tidak merahsiakan sebarang maklumat daripada umum. * *Gambar Malaysian Insider* *Ketika China menerima berita mengenai 154 warganya dipercayai maut apabila pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas di selatan Lautan Hindi, Putrajaya didesak supaya tidak menyembunyikan maklumat yang boleh memberikan jawapan kepada beberapa persoalan utama yang menyelubungi misteri kehilangan pesawat itu sejak lebih dua minggu lalu.* *Lidah pengarah China Gl... more »

Enjin pesawat Malindo Air terbakar di udara..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 20 minutes ago
Sebuah pesawat Malindo Air dalam perjalanan dari Subang ke Kuala Terengganu terpaksa berpatah balik sejurus selepas berlepas kerana kebakaran enjin dalam kejadian pagi ini. penumpang penerbangan, termasuk pasukan bolasepak Liga Super Terengganu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dalam penerbangan jam 7.30 pagi itu. Malindo Air dalam satu kenyataan menyebut kejadian itu berlaku ketika pesawat dengan nombor penerbangan OD1804 itu mendaki pada ketinggian 7,000 kaki. "Sistem pengesan kebakaran diaktifkan dan krew operasi serta-merta melaksanakan semakan kecemasan seper... more »

Membenar Masuk Ke Kokpit, Bukan Berlaku di MAS sahaja!

Assistant at Tempayan Retak - 22 minutes ago
Membenarkan penumpang masuk ke kokpit adalah perkara yang dilarang. Ketua Pegawai Eksekutif MAS, Ahmad Jauhari Yahya berkata, MAS tidak berkompromi dengan isu keselamatan dan melarang keras setiap juruterbang membawa masuk penumpang ke dalam kokpit apatah lagi untuk bergambar. Sebelum ini akhbar luar negara telah memainkan isu pembantu juruterbang yang dikatakan pernah membenarkan penumpang masuk ke kokpit. Akhbar Daily Telegraph pernah mengeluarkan tajuk "Playboy Pilot". Tapi melalui pencarian yang dibuat saya menemui banyak kes membenarkan penumpang masuk ke kokpit. Model da... more »

Penerbangan MAS ada potensi gulung karpet.....

alhusseyn at al-Husseyn - 44 minutes ago
Syarikat penerbangan MAS telah mengalami kerugian dan hanya kerugian sahaja sejak sekian tahun ini. Pada tahun 2012, MAS menanggung kerugian sebanyak RM433 Juta sahaja berbanding kerugian sebanyak RM 2.52 billion pada tahun 2011. Namun pada tahun 2013, MAS terpaksa menanggung kerugian sehingga hampir TIGA kali ganda jumlah kerugian yang dialami pada 2012. RM 1.174 billion merupakan satu jumlah kerugian yang agak besar. Kerugian MAS pada 2013 telah diumumkan sendiri oleh Ahmad Jauhari Yahya di sini Kini, Malaysia Airlines telah menawarkan $5,000 pampasan kepada waris mangsa... more »

Keluarga penumpang MH370 tuduh PM kita bohong

atsixty at ZAKRI ALI - 47 minutes ago
[image: Keluarga penumpang MH370 tuduh Najib Razak bohong] *Malaysia Airlines hilang. ©Reuters * *Satu hal yang masih menjadi pertanyaan atas pengumuman Perdana Menteri Malaysia Najib Razak yang menyebutkan pesawat Malaysia Airlines MH370 jatuh di Samudera Hindi adalah barang bukti.Ratusan keluarga penumpang pesawat MH370 di Ibu Kota Beijing, China, tunjuk perasaan di depan kedutaan Malaysia hari ini, seperti dilansir stesyen televisyen CNN, Selasa (25/3). Mereka marah dan kecewa kepada pemerintah Malaysia."Kita harus menduga semua penumpang MH370 di pesawat itu tidak ... more »

Fox News Sindir Umat Islam Malaysia Isu #MH370.

Soz Cyili at Ameno World - 48 minutes ago
Sindiran neh macam ejekan juga. Mereka mempertikaikan kredibliti seseorang bersandarkan kepada anutan ataupun kepercayaan agama. Aku tak kisah sangat mereka nak kritik bab kecelaruan maklumat yang wujud. Tetapi aku tak faham bagaimana agama seseorang boleh menjadi penentu samada dia jahat ataupun baik? Betul ataupun salah? Pengganas ataupun tidak? Lihat videntueo ; (function(d, s, id) { var

PESAWAT MALINDO AIR PATAH BALIK KERANA ENJIN TERBAKAR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Sebuah pesawat Malindo Air dalam perjalanan dari Subang ke Kuala Terengganu terpaksa berpatah balik sejurus selepas berlepas kerana kebakaran enjin dalam kejadian pagi ini.Kesemua penumpang penerbangan, termasuk pasukan bolasepak Liga Super Terengganu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dalam penerbangan jam 7.30 pagi itu.Malindo Air dalam satu kenyataan menyebut kejadian itu berlaku ketika pesawat dengan nombor penerbangan OD1804 itu mendaki pada ketinggian 7,000 kaki."Sistem pengesan kebakaran diaktifkan dan krew operasi serta-merta m... more »

Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Kenyataan Media * *26 Mac* *Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen* * Solidariti Anak Muda Malaysia Sarawak (SAMM Sarawak) mengecam keras ke atas penafian pimpinan PR yang dihalang untuk memasuki salah satu negeri di dalam Persekutuan Malaysia. * *Hak sebagai anak watan telah dinafikan dengan angkuh oleh seorang ketua menteri yang memerintah di atas mandat yang diberikan oleh rakyat demi kelangsungan politik yang sempit.* *Setelah kita merdeka dan bersama dalam satu gagasan persekutuan, undang-undang dracornia masih dikekalkan oleh rejim pemer... more »


Jom Lihat Gambaran Pembedahan Rahang Untuk Cantik Di Korea Selatan

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Anda pasti tahu bahawa Korea Selatan adalah salah satu negara dengan penduduk yang banyak melakukan pembedahan plastik. Dalam 3 tahun terakhir, trend wajah cantik yang disukai di negara tersebut adalah wajah kecil dengan rahang kecil dan dagu kecil. Hasilnya memang bagus, namun prosesnya cukup mengerikan. Mata lebar dan hidung mancung adalah trend wajah cantik yang sudah lama ada. Wanita Korea Selatan masa kini baru dikatakan cantik jika wajahnya kecil, dengan dagu dan rahang kecil. Majoriti wajah wanita Korea Selatan adalah persegi, dengan rahang kotak. Maka pembedahan plastik pem... more »


Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah pernah bergurau kepada kenalan rapatnya bahawa rakannya itu tidak akan menjumpai pusaranya menjadi petanda yang beliau akan pergi buat selama-lamanya. Bernama melaporkan, Mohaza Mohaza, kenalan rapat kepada Zaharie berkata, dia tidak menyangka bahawa gurauan juruterbang itu pada Aidilfitri lalu di Tanah Perkuburan Jalan Perak, Pulau Pinang merupakan satu kiasan untuk pergi meninggalkan semua. “Zaharie memberitahu saya (secara gurauan) yang saya tidak akan jumpa kubur atau pusaranya. Inilah rupa maksudnya. Baru saya mengerti. Pus... more »

MH370 ... SYARIKAT PENERBANGAN MALAYSIA AIRLINES ( MAS ) BAKAL BERDEPAN DENGAN KES SAMAN DI MAHKAMAH AMERIKA SYARIKAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Syarikat penerbangan Malaysia Airlines dan pengeluar pesawat Boeing 777 yang digunakan untuk penerbangan MH370 kini berdepan dengan tindakan mahkamah.Laporan Reuters menyebut, bapa kepada salah seorang penumpang penerbangan tersebut memfailkan petisyen untuk mendapatkan bahan bukti dalam kes kemalangan tersebut.Firma Ribbeck Law dari Chicago, Amerika Syarikat dalam satu kenyataan menyebut, petisyen untuk memperoleh bukti berkenaan difailkan ke atas Boeing Co dan Malaysia Airlines yang mengendali penerbangan itu.Firma itu mewakili Januari Siregar, bapa kepada Fir... more »

MH370: ISLAM BAGI TEMPOH 4 TAHUN SEBELUM SABIT KEMATIAN.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Mohd Noor's photo. [image: Photo: MH370: ISLAM BAGI TEMPOH 4 TAHUN SEBELUM SABIT KEMATIAN. Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, selagi tidak ditemui jasad atau bukti mensabitkan kematiannya secara fizikal, maka tempoh empat tahun perlu diambil kira. "Dari segi Islam, pernah disabitkan kematian setelah berlalu selama empat tahun. "Selagi tak jumpa, selagi tak sampai empat tahun, itu terpulang kepada kerajaan untuk memutuskan hal itu," kata beliau pada sidang media pimpinan Pakatan Rakyat di parlimen hari ini. Apun sebelum itu ikhtiar perlu dibuat sehinggalah... more »

TRAGEDI MH370 ... NAJIB KINI DILIHAT BERTINDAK LEBIH KEPADA SEBAGAI PEMBACA BERITA DARI PERDANA MENTERI MALAYSIA????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Dengan hanya penampilan sebanyak dua kali yang beliau klasifikasikan sebagai sidang media tetapi tiada sebarang soal jawab dibenarkan, maka ianya memberi dan membina suatu persepsi betapa Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia tidak mempunyai keupayaan, kemampuan, pengetahuan dan keberanian berdepan dengan media bebas.Sudah sekian lama berasa amat selesa dan seronok hanya jika berdepan dengan media milik dan kawalan UMNO/BN.Mungkin* * PM perlu mengubah pekerjaannya kepada pembaca berita .. itulah keluhan dan pandangan rakyat kini. Ketiadaan Perdana Menteri Najib... more »

[PANAS] Selepas MAS, Pesawat Malindo Terpaksa Berpatah Balik Kerana Kebakaran Enjin

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[MK] Sebuah pesawat Malindo Air dalam perjalanan dari Subang ke Kuala Terengganu terpaksa berpatah balik sejurus selepas berlepas kerana kebakaran enjin dalam kejadian pagi ini. Kesemua penumpang penerbangan, termasuk pasukan bolasepak Liga Super Terengganu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dalam penerbangan jam 7.30 pagi itu. Malindo Air dalam satu kenyataan menyebut kejadian itu berlaku ketika pesawat itu mendaki pada ketinggian 7,000 kaki. "Sistem pengesan kebakaran diaktifkan dan krew operasi serta-merta melaksanakan semakan kecemasan seperti prosedur operasi s... more »

Masyarakat Barat Berteori #MH370 Berada Di Diego Garcia.

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Bukan orang Malaysia ye. Tapi orang luar. Mungkin korang boleh cop dorang ialah golongan2 pembangkang ataupun pemikir2 dari haluan kiri. Bersungguh2 depa mahu membuktikan bahawa teori mereka ialah USA telah 'mengambil MH370' disebabkan salah satu barangan yang berada dalam kargo penerbangan itu penting kepada USA. Ada juga yang menyebut ini adalah disebabkan oleh Rotschild. Korang boleh

VIDEO - ANDA SEMUA ORG YG BIJAK,FAHAMI MESEJ PENDEK DLM KLIP INI.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
化葵剩 Post by 化葵剩.

Anak Dara Umur 62 Tahun Bertemu Jodoh Akhirnya

Mohd Khalil at USTAZ MOHD KHALIL (Kadi Kluang), Blog Peribadi Saya - 3 hours ago
Orang kita selalu sebut yang jodoh itu ditangan Tuhan. Kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan. Allah yang tentukan siapa dan bila jodoh kita akan sampai. Seorang anak dara atau gadis berusia 62 tahun bakal mendirikan rumahtangga dengan seorang lelaki duda 60-an. Bakal suaminya sudah beberapa tahun kematian isteri, sudah ada 6 orang anak dan ramai cucu sehingga lupa nak kira. Maknanya, nikah saja nanti sudah ada anak dan cucu segera. 

LAPORAN TRIBUNAL RAKYAT ... BN MENANG PRU 13 KERANA DOKONGAN UNDI AWAL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*SUBANG 26 MAC : BN akan kalah jika tiada undi awal, kata Yash Phal Ghai dalam Pembentangan LaporanTribunal Rakyat berhubung Pilihanraya Umum (PRU) ke 13 lalu di Subang, semalam.* *Pengerusi Tribunal Rakyat itu memetik laporan Merdeka Centre, BN akan kalah dalam Pilihanraya Umum ke 13 sekiranya tiada undi awal.* *Jelasnya lagi, kemenangan BN dalam PRU lalu yang dipengaruhi undi awal memberi implikasi besar kerana majoriti rakyat tidak mengiktiraf kemenangan tersebut.* *“Seseorang calon yang tidak menang dapat membuktikan tentang kehilangan 1605 undi di kawasannya, sedangkan lawa... more »

PILUNYA!! Gurauan Pilot #MH370 Kepada Rakan Baiknya Di Tanah Perkuburan.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah pernah bergurau kepada kenalan rapatnya bahawa rakannya itu tidak akan menjumpai pusaranya menjadi petanda yang beliau akan pergi buat selama-lamanya. Bernama melaporkan, Mohaza Mohaza, kenalan rapat kepada Zaharie berkata, dia tidak menyangka bahawa gurauan juruterbang itu pada Aidilfitri lalu di Tanah Perkuburan Jalan Perak, Pulau Pinang merupakan satu kiasan untuk pergi meninggalkan semua. “Zaharie memberitahu saya (secara gurauan) yang saya tidak akan jumpa kubur atau pusaranya. Inilah rupa maksudnya. Baru saya mengerti. Pusa... more »

Bagaimana PM Najib boleh begitu pasti sisa rumput kering itu telah ditemui?

alhusseyn at al-Husseyn - 3 hours ago
Ekoran pengumuman PM Najib bahawa pesawat MH370 itu telah mengakhiri penerbangannya di Lautan Hindi tanpa mengemukakan sebarang tanda-tanda penemuan bangkai kapal itu, telah menyebabkan kalangan sanak keluarga penumpang pesawat MH370 naik marah dan kecewa. Sebilangan antara 20-30 kalangan keluarga terlibat telah berarak dan berkumpul sebagai memprotes meluahkan rasa tidak puas hati mereka di hadapan Kedutaan Malaysia di Beijing dengan menangis sambil menjerit slogan " Kerajaan Malaysia Pembunuh!" Berlaku pergelutan antara mereka dengan pihak keselamatan yang cuba mengawal k... more »

Najib Berbohong Pasal MH370 Mengakhiri Penerbangannya di Lautan Hindi??

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) hari ini memaklumkan bahawa tiada serpihan milik pesawat berkenaan ditemui setakat ini. * *Sepatutnya tidak ada bukti bahawa MH370 mengakhiri penerbangannya ke Lautan Hindi sebagaimana yang disebut oleh DS Najib dalam sidang media bagi mengakhir pencarian MH370.Malaysia mengambil kesimpulan daripada laporan satelit British Inmarsat menggunakan satu fenomena gelombang ditemui pada abad ke-19 untuk menganalisis tujuh ping yang berjaya dikesan satelitnya daripada pesawat Malaysia Airlines untuk menentukan destinasi akhir. Isyarat Ping, secara... more »

Bila nak hantar Tun Mahathir & DS Najib ke wad psikiatri??

Assistant at Tempayan Retak - 3 hours ago
Lelaki yang diberkas selepas disyaki membaling al-Quran di dua masjid di daerah ini pada 4 Mac lalu kini ditahan di wad pesakit psikiatri, Hospital Besar Kota Bharu Kelantan. Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor berkata, suspek berusia 27 tahun dari Kampung Keluang, di sini itu ditahan di hospital tersebut selama sebulan untuk pemeriksaan lanjut. Menurutnya, keputusan untuk mendakwa suspek yang dipercayai membaling naskhah al-Quran di Masjid Limbongan dan Masjid Nasaruddin Shah, Kampung Raja itu bergantung kepada pemeriksaan pakar perubatan... more »

MH370: Video dan pendedahan ini amat memeranjatkan!

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
Tersebar di alam siber sejak beberapa hari lalu sebuah video radar yang dimuatnaik ke youtube memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370. Di dalam video berkenaan juga didapati di satu ketika, jet yang bergerak di sebelah timur pesawat MH370 itu telah bergerak dengan lebih laju

"Alah Bisa Kerana Biasa"

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Energy Rating II's photo. [image: Photo]

Gambar Hantu Di Rakam Oleh Google Street View

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Dipetik dari TechEBlog, isnin (24/3/2014), Google Maps telah mengambil gambar pemandangan jalanan selama beberapa tahun dan raksasa mesin pencari itu telah merakam objek menarik. Objek ini ditangkap di lokasi yang berada di atas tasik Switzerland. Website TechEBlog memberikan maklumat mengenai langkah-langkah untuk melihat secara langsung penemuan objek tersebut. Anda boleh melihat sendiri dengan melakukan copy dan paste kordinat lokasi 47.110579, 9.227568. Lakukan zoom-in hingga anda berada di 'street view'. Selepas itu anda boleh melihat objek misteri tersebut. Objek aneh terseb... more »

Mutu Pendidikan Malaysia Lebih Membimbangkan - Pakar Ekonomi Bank Dunia

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
Pakar ekonomi Bank Dunia Dr Frederico Gil Sander menegaskan mutu pendidikan Malaysia yang jatuh merudum lebih membimbangkan berbanding kedudukan kewangan negara. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, Mac 25, 2014 [TMI] Pakar ekonomi Bank Dunia Dr Frederico Gil Sander menegaskan mutu pendidikan Malaysia yang jatuh merudum lebih membimbangkan berbanding kedudukan kewangan negara. Pencapaian buruk Malaysia dalam keputusan Program Penilaian Antarabangsa Pelajar (Pisa) lalu bukan suatu petanda baik, kata Frederico. "Malaysia patutnya bimbang dengan tahap prestasi murid-m... more »

MEDIA UTAMA CHINA DESAK PUTRAJAYA JANGAN SEMBUNYI MAKLUMAT MH370.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Ketika China menerima berita mengenai 154 warganya dipercayai maut apabila pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas di selatan Lautan Hindi, Putrajaya didesak supaya tidak menyembunyikan maklumat yang boleh memberikan jawapan kepada beberapa persoalan utama yang menyelubungi misteri kehilangan pesawat itu sejak lebih dua minggu lalu. * *Lidah pengarah China Global Times berkata, Malaysia perlu mendedahkan semua maklumat kerana keraguan terhadap kehilangan pesawat itu akan hanya memusnahkan kredibilitinya.* *“Malaysia perlu menggunakan semua pasukan untuk mengesahkan kedudukan ... more »


Bapa Penumpang MH370 Cari Maklumat, Mungkin Permulaan SAMAN - Media

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[TMI] Bapa kepada seorang penumpang pesawat MH370 yang hilang memfailkan permohonan kepada Mahkamah Amerika Syarikat semalam, memohon 26 jenis maklumat dan rekod daripada syarikat penerbangan dan pembuatnya Boeing, lapor Bloomberg. Permohonan itu dibuat oleh Januari Siregar - bapa kepada penumpang Indonesia, Firman Chandra Siregar - yang difailkan di Mahkamah Negeri Illinois di Chicago, boleh jadi menjadi permulaan kepada tindakan saman. Ia difailkan oleh sebuah syarikat guaman yang berpangkalan di Chicago, Ribbeck Law Chartered bagi pihak Januari. Bapa itu memohon 26 jenis maklu... more »

MH370- TEORI KONSPIRASI?

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Photo: MH370- TEORI KONSPIRASI? Versi Sabahan dikongsi dari saudara Nazri Aldusuni dalam inbox. Berasal dari maklumat berbahasa inggeris yang ditranslasi ke bahasa Melayu. MUNGKIN KAMURANG INDA DENGAR MENGENAI TEORI KONSPIRASI MENGENAI KEHILANGAN MH370 SEPERTI INI. Pihak Amerika telah mengumumkan untuk berundur dari Afghanistan,salah satu diurang punya command and control system (di gunakan untuk control pesawat tanpa pilot) telah dirampas oleh puak Taliban ketika konvoi menuruni dari base tentera Amerika di atas bukit. Taliban telah menyerang konvoi tersebut dan membunuh 2 ... more »

MH370: Mengapa Kesimpulan Selepas 12 Hari?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[MK] Pemasaan perdana menteri mengumumkan lokasi terakhir MH370 di Lautan Hindi malam tadi menjadi persoalan dalam sidang media oleh pihak berkuasa Malaysia hari ini. Wartawan China mempersoalkan kenapa Malaysia membuat kesimpulan itu hanya dibuat malam tadi walaupun data satelit dikatakan diperoleh sejak 12 Mac. Pasukan siasatan berkata, mereka tiada niat menangguhkan dan masa itu diperlukan untuk membuat analisis dan mengukuhkan bukti. Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, data satelit sahaja tidak konklusif seperti ditunjukan ketika kajian ditum... more »

Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen

ReJaM at MiLo SuaM - 4 hours ago
Kenyataan Media 26 Mac Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen Solidariti Anak Muda Malaysia Sarawak (SAMM Sarawak) mengecam keras ke atas penafian pimpinan PR yang dihalang untuk memasuki salah satu negeri di dalam Persekutuan Malaysia. Hak sebagai anak watan telah dinafikan dengan angkuh oleh seorang ketua menteri yang memerintah di atas mandat yang

Kenyataan Rasmi Dewan Ulamak PAS Wilayah Persekutuan Berhubung Dengan Program Cinta Allah Dan Rasul Yang Dihadiri Oleh YAB Perdana Menteri.

alhusseyn at al-Husseyn - 4 hours ago
*الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه ومن والاه أما بعد* DUPWP mengucapkan syabas kepada pihak penganjur yang telah menampilkan Habib Syech Abdul Qadir as-Seggaf selaku tokoh yang telah berjaya mencetuskan fenomena sangat positif dalam menyemarakkan kecintaan rakyat Malaysia terhadap Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam. Sesungguhnya majlis berselawat dan memuji Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam adalah majlis yang diberkati yang dihadiri oleh para malaikat Allah Taala sebagaimana yang direkodkan oleh al-Imam al-Bazzar. Semoga Habib Syeikh akan terus sukses d... more »

Najib, kerajaan wajib mohon maaf pada keluarga Kapten Zaharie.

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Zar Ali III's photo.] *KUALA LUMPUR, 25 MAC: DAP mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan memohon maaf terhadap tindakan keterlaluan menyalahkan juruterbang, Kapten Zaharie Ahmad Shah berhubung insiden pesawat MH370. Ahli Parlimen DAP Raub, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz berkata, untuk memulihkan maruah dan menghormati dedikasi tinggi mereka, Najib tidak boleh mendiamkan diri terhadap pelbagai serangan negatif yang dibuat sepanjang kehilangan pesawat itu, sejak 8 Mac lalu. “Setiap inci kehidupan Kapten Zaharie kini disiasat. Polis juga menga... more »

Jika Petunjuk Yang Diperolehi Oleh Ustaz Ini Benar, Maka....

greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
Assalamualaikum.. Semalam, saya tidak bercadang kemana-mana ekoran seharian menahan sakit akibat gout. Sekitar jam 11 malam, sahabat lama saya (Fadli) datang ke rumah bersama adiknya. Tujuan mereka datang adalah kerana pinta saya ikhtiarkan mengubati Pak Cik mereka yang mengalami masalah sihir. Kalau orang lain memang saya akan menolak. Tapi bila mengenangkan si Fadli ni kawan lama saya sejak dari darjah 1 dan kami pernah susah-senang bersama ketika bujang dulu, maka saya terima perlawaannya. Diringkaskan cerita, saya pulang ke rumah jam 3:10 pagi Lapar pulak perut saya bila sampa... more »

[DAP Kutuk Hukuman Mati Ke Atas 529 Penyokong Ikhwan]

canang at Cananglahnie - 5 hours ago
[DAP Kutuk Hukuman Mati Ke Atas 529 Penyokong Ikhwan] KUALA LUMPUR, 25 MAC: DAP mengutuk keras tindakan mahkamah di Mesir yang menjatuhkan hukuman mati terhadap 529 penyokong bekas Presiden Mesir, Dr Mohamed Morsi atas tuduhan menyerang dan membunuh anggota polis. Kumpulan penyokong terbabit adalah anggota Ikhwanul Muslimin yang diharamkan dan sebahagian daripada lebih 1,200 orang yang dibicarakan. Mahkamah di Minya, di Selatan Kaherah, mengeluarkan hukuman itu selepas sekadar dua sesi dalam keadaan peguam tertuduh mengadu tidak diberi peluang membentangkan hujah mereka. Strategis... more »

3 Gambar sayu tiga insan kerdil yang berani berhadapan dengan dunia!

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 5 hours ago
Tiada berita yang paling menyedihkan apabila mengetahui pesawat MH370 telah berakhir di Lautan Hindi. Tidak dapat digambarkan perasaan ahli keluarga penumpang dan krew pesawat yang terlibat. Namun, tanpa kita sedari tiga insan kerdil yang sungguh berani berhadapan dengan media pada setiap hari juga tidak dapat menahan kesedihan terhadap pengumuman itu. Datuk Seri Hishamuddin tidak

Juruterbang Air Asia maki insiden MH370 .. tengok ni!

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Ketika negara sedang sedih kerana tragedi pesawat MAS MH370 kehilangan di lautan Hindi dan semua pihak telah melakukan yang terbaik dalam usaha mencari pesawatyang hilang itu. Turut di bantu oleh banyak rakan negara dengan aset aset mereka. * *Rupanya ada seorang juruterbang Airasia bernama Krish Jejendira yang masih pertikaikan kesahihan pesawat itu telah terhempas atau meletup di Lautan Hindi.Jurutebang jni juga mengatakan bahawa kerajaan adamaklumat yang tidak diberitahu kepada umum atau cuba menyembunyikan perkara sebenarnya.* *Elok Tony Fernandes memberi amaran juruterba... more »

INI ADALAH KISAH BENAR...

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 5 hours ago

Wajah-wajah Menemui Allah Antara Wira 529 orang dihukum Mati oleh Thaghut Mesir!

Assistant at Tempayan Retak - 5 hours ago
Seperti yang saya tulis sebelum ini usaha untuk menghancurkan Gerakan Islam Ikhwanul Muslimin hari ini di Mesir sangat jelas dimana mahkamah di Mesir telah menjatuhkan hukuman mati kepada 529 penyokong bekas presiden Islamis Mohammed Morsi atas tuduhan kononnya menyerang dan membunuh anggota polis (baca di sini) Mereka fikir, mereka boleh memadam api perjuangan Islam?? Nyata mereka sebenarnya silap. Walaupun diseksa, dipenjara atau dibunuh namum gerakan Islam tidak pernah padam dalam sejarah perjuangannya kerana perjuangan ini bukan bermatlamatkan duniawi tetapi semata-mata mencar... more »

Blogger Home. 

s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: