Rabu, 26 Mac 2014

4104. MH370 - Pesawat itu tidak dipintas kerana satu sangkaan. Satu jawapan %$#@& dari Timbalan Menteri Pertahanan Negara Malaysia.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  . Oleh yang demikian kita sebagai Umat Muhammad SAW hendaklah sentiasa mengelak diri dari berprasangka. 

Antara akibat sikap tersebut ialah bila tiba saat genting dan berkeperluan penting, kita akan hanya menyangka sahaja. Secara tidak langsung aku menyerlahkan aib diri sendiri. 

Dengan lebih tegas lagi "Prasangka" satu tabiat yang mengawal manusia jadi pendusta. Tentu sekali bersubahat dengan jin laknatullah. 


TUDM jelaskan kenapa MH370 tidak dipintas..

Setelah hampir 20 hari Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dikritik hebat terutamanya oleh media asing berikutan kehilangan pesawat Boeing 777-200 milik Malaysia Airlines (MAS)dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing... Akhirnya mereka tampil memberikan jawapan..

Media-media luar negara seperti The New York Times, BBC dan CNN mempersoalkan mengapa TUDM tidak berbuat apa-apa ketika radar pertahanan udaranya mengesan sebuah pesawat tidak dikenali membuat "Air Turn Back" dari laluan asal di Laut China Selatan menuju ke perairan Laut Andaman. 

"Di mana TUDM ketika semua ini berlaku," tanya Andrew Brookes, bekas juruterbang Tentera Udara Diraja British (RAF) dan penganalisis penerbangan kepada BBC hari ini.

Sejurus sebelum membuat pusingan, pesawat itu telah menutup transponder yang memberikan maklumat tentang jenis, kelajuan dan kedudukan pesawat kepada menara kawalan, selain mematikan sistem dikenali Aircraft Communication Addressing And Reporting System (ACARS) yang menyampaikan maklumat terkini tentang pesawat menerusi satelit.

Media-media luar mempersoalkan mengapa TUDM tidak mengerah jet-jet pejuangnya untuk memintas pesawat itu yang kemudiannya dikenali sebagai MH370, sebelum ia menghilangkan diri di Laut Andaman dan berakhir di Lautan Hindi menurut Najib di (SINI).

Ada di antara media-media luar negara itu mendakwa kegagalan TUDM bertindak membuktikan terdapatnya kelonggaran dalam kawalan keselamatan ruang udara negara dan menyukarkan pencarian MH370.

Jika sebelum ini pesawat MH370 itu tidak dipintas oleh jet-jet pejuang negara kerana ia dikategorikan sebagai bukan satu ancaman, sebagaimana yang dijelaskan oleh Panglima TUDM Jen Tan Sri Rodzali Daud di dalam sidang media.

"Kebanyakan ancaman bergerak di dalam kelajuan yang amat tinggi dan di altitud yang amat rendah, menuju (ke sasaran) di dalam kedudukan sudut tertentu. Tidak ada jet pejuang yang terbang dengan kelajuan di bawah Mach 1 kerana ia akan menyebabkan enjin 'flame out.".. Sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Dan hari ini pula...

Kementerian Pertahanan menjelaskan, pasukan tentera tidak memintas pesawat misteri yang dikesan melalui ruang udara Selat Melaka kerana menyangka ia diarah berpatah balik oleh menara kawalan. 
Timbalan Menteri Datuk Abdul Rahim Bakri berkata, Tentera Udara Diraja Malaysia mengesahkan bahawa pesawat itu tidak memberi ancaman, ketika ia dikesan oleh radar tentera pada jam 2.40 pagi. 
Bagaimanapun, TUDM pada masa itu tidak memastikan bahawa pesawat berkenaan merupakan penerbangan MH370, yang kemudiannya gagal dikesan, katanya di Dewan Rakyat hari ini ~Malaysiakini

Hanya kerana sangka ia patah balik?.. Habis ada radar tu buat apa?.. Radar tak tunjuk ke MH370 tu menghala kemana?

Kenapa tak jawab.. "Tak sangkalah pulak MH370 tu akan hilang...." jawab macam tu kan lagi senang..

Akupun tak sangka jugak manusia bodoh macam ni Najib boleh lantik jadi Timbalan Menteri..

Tapi kerana jawapan bodoh Timbalan Menteri itu satu lagi persoalan timbul..  Bagaimana Timbalan Menteri itu boleh mengatakan TUDM tidak memintas MH370 itu kerana sangkannya pesawat itu diarah berpatah balik?

Sedangkan pihak TUDM pada awalnya melaporkan mereka telah mengesan sebuah pesawat yang tidak dikenali merentasi Semenanjung?

Hanya selepas tiga hari barulah ianya disahkan sebagai MH370.. sila baca di (SINI 











Sumber: (Anak Sungai Derhaka: TUDM jelaskan kenapa MH370 tidak dipintas..

Kassim Ahmad DITAHAN Hina Pihak Berkuasa Agama

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 26 minutes ago
[BH] KULIM: Cendiakawan kontroversi 'anti hadis', Dr Kassim Ahmad ditahan Penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kulim kira-kira jam 2.30 petang tadi di kediamannya di Kelab Golf Kulim, Kedah. Penahanan itu dibuat selepas Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) mengeluarkan waran tangkap terhadapnya atas pertuduhan mengikut Seksyen 9 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997 iaitu menghina atau mengingkari pihak berkuasa agama. - 26/3/14

682 Lagi Berdepan Hukuman Keras di Mesir

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 26 minutes ago
[MK] Pemimpin Ikhwanul Muslimin yang diharamkan serta 682 lagi dibicarakan pada Selasa atas pelbagai tuduhan, termasuk membunuh. Ia berlangsung sehari selepas lebih 500 lagi penyokong bekas presiden Mohamed Mursi dihukum mati, lapor Reuters. Perbicaraan dan hukuman mati beramai-ramai itu – terbesar dalam sejarah moden Mesir – menandakan tindakan keras terhadap Ikhwan menjelang pilihan raya presiden yang dijangkakan dimenangi pemimpin tentera Abdel Fattah al-Sisi. Pemimpin kanan Ikhwan, Mohamed Badie, 70, dibicarakan di mahkamah yang sama tempat 529 individu dijatuhkan hukuman mat... more »

PANAS ! Russia dakwa MH370 dirampas Tentera Laut Amerika ?

atsixty at ZAKRI ALI - 28 minutes ago
Muhammad Hakimi [image: Photo: Russia dakwa MH370 dirampas Tentera Laut Amerika Satu laporan yang diedarkan di Kremlin yang disediakan oleh Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) menyatakan bahawa ibu pejabat Aerospace Defence Forces (VKO) "hairan" tentang situasi di mana Tentera Laut Amerika Syarikat (US Navy) "menangkap dan kemudian mengalihkan" sebuah kapal terbang komersial milik Malaysia Airlines (MAS) ke satu kem rahsia dipercayai terletak di Atol Diego Garcia dalam kawasan Lautan Hindi. Menurut laporan ini,pesawat MH370 (juga dikenali de... more »


Terkini!!! Kassim Ahmad Ditahan JAWI

canang at Cananglahnie - 37 minutes ago
Kassim Ahmad Ditahan JAWI - Cendiakawan kontroversi 'anti hadis', Dr Kassim Ahmad ditahan Penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Kulim kira-kira jam 2.30 petang tadi... di kediamannya di Kelab Golf Kulim, Kedah. Penahanan itu dibuat selepas Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) mengeluarkan waran tangkap terhadapnya atas pertuduhan mengikut Seksyen 9 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997 iaitu menghina atau mengingkari pihak berkuasa agama.sumber

ADUN KOTA ANGGERIK SELAKU TIMBALAN PENGARAH PILIHANRAYA PRK KAJANG TAMAN DELIMA BONGKAR RAHSIA MENGAPA PENDUDUK TAMAN DELIMA TEGAR UMNO BERHIJRAH MENYOKONG KEADILAN

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 56 minutes ago
*Taman Delima, Kajang adalah sebuah taman perumahan kos sederhana didiami oleh majoriti penduduk-penduduk berbangsa Melayu.* *Taman Delima ini juga di kelilingi oleh kampung-kampong tradisional iaitu Kampung Batu 13, Kampung Batu 14 dan Kampung Sungai Balak. * *Selama ini kawasan pusat mengundi Taman Delima telah dikuasai oleh UMNO/BN... terkenal sebagai antara kubu terkuat UMNO/BN di DUN N25 Kajang.* *Dalam PRK DUN25 Kajang baru-baru ini, pengundi telah pun melakukan perubahan angin berhijrah dengan memberi sokongan kepada calon dari Parti KEADILAN/PR iaitu Datuk Seri Dr Wan Az... more »

umno/bn hanya kekal berkuasa apabila rakyat diperbodoh, ditakutkan serta di ugut apabila menjelang pilihanraya

atsixty at ZAKRI ALI - 57 minutes ago
Jasin Hebat [image: Photo: umno/bn hanya kekal berkuasa apabila rakyat diperbodoh, ditakutkan serta di ugut apabila menjelang pilihanraya #ayuh bangkit supaya tidak selama lamanya di tipu# ']

[TERKINI] TRAGEDI MH370 | SEMUA PIHAK WAJAR TERIMA PENGAKHIRAN

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 1 hour ago
*[TERKINI] TRAGEDI MH370 | SEMUA PIHAK WAJAR TERIMA PENGAKHIRAN | *Kerajaan Malaysia telah mengambil langkah yang begitu berhati-hati dalam menangani kehilangan MH370. Sebarang kenyataan yang dibuat hanyalah berdasarkan laporan penyiasat dan pihak SAR. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Sepanjang dua minggu kehilangan pesawat ini, hampir setiap kali kita dikhabarkan berita yang tidak dapat disahkan di samping tekaan-tekaan atau harapan semata-mata. Dua perkara yang dapat disahkan, telah diumumkan sendiri oleh Perdana Menteri iaitu pertamanya mengenai perubahan haluan pesawat secara ... more »

TUDM jelaskan kenapa MH370 tidak dipintas..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Setelah hampir 20 hari Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dikritik hebat terutamanya oleh media asing berikutan kehilangan pesawat Boeing 777-200 milik Malaysia Airlines (MAS)dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing... Akhirnya mereka tampil memberikan jawapan.. Media-media luar negara seperti The New York Times, BBC dan CNN mempersoalkan mengapa TUDM tidak berbuat apa-apa ketika radar pertahanan udaranya mengesan sebuah pesawat tidak dikenali membuat "Air Turn Back" dari laluan asal di Laut China Selatan menuju ke perairan Laut Andaman. "Di mana TUDM ketika semua ini ber... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: