Google+ Badge

Khamis, 27 Mac 2014

4123. MH370 - Kumpulan berita dari pen buruk online ™.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Dari pen buruk online ™. (http://penburukonline.blogspot.com/2014/03/info-terkini-mengenai-penerbangan-mh370.html

PERKEMBANGAN TERKINI PESAWAT MH370 YANG HILANG - TERBARU YANG MENGEJUTKAN!



  • perkembangan terkini pencarian pesawat MH370 | info terkini pesawat MH370
    | Kemaskini: Mac 27, 2014

  • BERITA TERKINI MH370 | PESAWAT DISAHKAN TERHEMPAS DI LAUTAN HINDI

Perkembangan operasi mencari di Australia - 26.3.2014


Misi MH370 ditangguhkan akibat cuaca buruk

|kemaskini: 25 Mac 2014


Cabaran SAR berdepan lautan 'ganas'

|kemaskini: 25 Mac 2014


Ujarnya, ketinggian ombak yang boleh mencecah 40 kaki dengan angin kuat menambah kesukaran mencari serpihan objek yang dikaitkan dengan MH370 yang hilang
{baca lagi klik butang papar ... }



Video terkini MH370 | pesawat di sahkan terhempas di Lautan Hindi

Berita terkini MH370 dilaporkan dan disahkan koordinat terakhir di lautan Hindi



Terbaru: Pesawat MH70 sah 'berakhir' di selatan Lautan Hindi

+ | UPDATED 24 MAC 2014

KUALA LUMPUR: Pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu disahkan berakhir di kawasan selatan Lautan Hindi di barat Perth, Australia.


{baca lagi klik butang papar ... }


Mh370: India sertai misi carian di Lautan Hindi

| 24.3.2014

{baca lagi klik butang papar ... }



MH370: Pesawat SAR kesan palet kayu, tali pinggang di Lautan Hindi

{baca lagi klik butang papar ... }


MH370: Wanita ketuai Tentera Laut Australia cari pesawat

updated: 22 Mac 2014
{baca lagi klik butang papar ... }



Bayangan operasi pencarian lebih besar?

Update: 21 Mac 2014





MH370: AMSA akui imej satelit 'tidak jelas'



Satelit Australia kesan objek dipercayai MH370

{baca lagi klik butang papar ... }



Perkembangan Terkini MH370, 19 Mac 2014

{baca lagi klik butang papar ... }


Sidang akhbar MH370 - 18.3.2014




Di mana MH370 boleh mendarat?

{baca lagi klik butang papar ... }


MH370: Masih ada harapan

UPDATE: 17 Mac 2014


Video: Pemeriksaan Terakhir Terhadap Juruterbang MH370


MH370 dicari 25 negara

{baca lagi klik butang papar ... }



Vietnam hentikan operasi mencari MH370



Polis siasat jurutera MH370

{baca lagi klik butang papar ... }



H370: 'Air turn back' kuatkan teori rampasan

{baca lagi klik butang papar ... }



MH370: Rampasan dilakukan secara berkumpulan

{baca lagi klik butang papar ... }



Fakta penting selepas sidang akhbar Perdana Menteri berkaitan MH370 - 15 Mac 2014

  1. Komunikasi akhir MH370 jam 8.11 pagi Sabtu 8 Mac sebelum ianya hilang,
  2. PM dalam sidang media tergempar mengumumkan kemungkinan seseorang dalam pesawat itu sengaja mengubah haluan penerbangan.
  3. Semua operasi menyelamat di Laut China Selatan diberhentikan
  4. Pencarian diteruskan di dua kawasan koridor Utara dan Koridor Selatan
  5. kemungkinan pesawat berada di koridor utara menghala ke sempadan Khazakstan dan Turkmenistan sebelum menghala ke utara Thailand
  6. Teori kedua, pesawat tersebut sama ada melalui perjalanan ke Indonesia menuju ke Laut Hindi.

Terkini: PM tidak sahkan MH370 dirampas, misi diteruskan ke dua koridor baru

- kemaskini 3.13 PM 15 Mac 2014 {baca lagi klik butang papar ... }

Belum ada bukti MH370 di Lautan Hindi


MH370: Ada beberapa cara transponder dimatikan

{baca lagi klik butang papar ... }

Pencarian MH370 diperluas ke Lautan Hindi

{baca lagi klik butang papar ... }

Satelit terima isyarat ‘ping’ dari pesawat hilang

{baca lagi klik butang papar ... }

Imejsatelit China adalah berita palsu

)

MH370: 4 jam terbang dari lokasi terakhir?

)

#MH370: Mayat pula ditemui di perairan Selat Melaka

KUALA LUMPUR: Mayat yang dilaporkan ditemui di perairan Selat Melaka pada awal hari ini disahkan bukan penumpang pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370 yang sehingga ini masih hilang selepas dikesan kali terakhir pada Sabtu lalu. {baca lagi klik butang papar ... }

Carian diperluas ke lautan Andaman

Carian antarabangsa bagi pesawat MH370 yang hilang sejak sabtu lepas kini diperluakan ke Laut Andaman, beratus-ratus kilometer di barat dari tempat carian asal, lapor AFP. {baca lagi klik butang papar ... }

pencarian 11 Mac 2014

Perkembangan terkini pesawat MAS hilang|MH370 KL - Beijing Ia telah dilaporkan hilang atau terhempas di laut china selatan berhampiran Vietnam memetik laporan media Vietnam. Boeing 777-200 Model Pesawat MAS #apakah ini juruterbang tersebut?

Biodata Kapten Pesawat MAS MH370

Nama Penuh: Zaharie Bin Ahmad Shah Warganegara: Malaysia Umur: 53 Tahun Pekerjaan: Kapten Juruterbang Pesawat Boeing 777 Tahun Berkhidmat: 1981 Pengalaman: 18,365 Jam Penerbangan Syarikat Penerbangan: MAS

Ada dua 'penumpang misteri' yang menaiki MH 370

{baca lagi klik butang papar ... }

PASPORT CURI TAMBAH LAGI MISTERI KEHILANGAN PESAWAT MH 370

Menurut laporan agensi berita asing, penumpang Luigi Maraldi, 37, disenaraikan dalam senarai penumpang penerbangan yang dikeluarkan oleh Malaysia Airlines sebelumnya, tetapi akhbar Itali Corriere Della Serra melaporkan dia tidak berada dalam pesawat itu. {baca lagi klik butang papar ... }

Kehilangan MH370 Misteri Bagi Pakar Penerbangan

Thomas, yang terlibat dengan industri penerbangan selama 35 tahun menjangkakan letupan mungkin berpunca daripada sama ada bom pengganas mahupun pintu kargo tercabut dari pesawat. {baca lagi klik butang papar ... }

Dua tompokan tumpahan minyak dikenalpasti di perairan Vietnam

{baca lagi klik butang papar ... }

kronologi kehilangan pesawat MH 370

Berikut ialah garis masa yang menjelaskan kronologi peristiwa-peristiwa sekitar kehilangan pesawat MAS MH370 yang sehingga kini belum ditemui. 12:41 am : Penerbangan MAS) MH370 berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur ( KLIA). Kapalterbang Boeing 777-200 itu membawa 239 orang, termasuk dua bayi, dan 12 anak kapal. 38 orang daripadanya dilaporkan adalah rakyat Malaysia. 2:40 am : Menurut MAS, penerbangan MH370 putus hubungan dengan Pusat Kawalan Udara Subang jam 2.40 pagi ini di ruang udara Vietnam. Pesawat itu belum memasuki ruang udara dikawal oleh China dan tidak membuat hubungan dengan pengawal udara di China. {baca lagi klik butang papar ... }

Pegawai Miti sah dalam pesawat MH370

{baca lagi klik butang papar ... }

Pesawat MH370 Belum Dapat Dikesan - Hishammuddin

“Kita telah menggerakkan agensi yang berkaitan untuk pergi ke kawasan terakhir dilaporkan hilang (garisan bujur 065515 utara dan 1033443 timur) di perairan Laut China Selatan. Kali terakhir pusat kawasan mendapat isyarat ialah pada 1.30 pagi,” katanya dalam sidang media di sini, Sabtu. {baca lagi klik butang papar ... }

MH 370 dilaporkan terjunam ke dalam Laut China Selatan oleh Tentera Vietnam

Laksamana Tentera Laut Vietnam, Ngo Van Phat dipetik oleh akhbar Tuoi Tre berkata radar tentera merakamkan pesawat itu terhempas ke dalam laut 246 kilometer ke selatan Pulau Phu Quoc. {baca lagi klik butang papar ... }

Anak saudara Ketua Polis Kuching penumpang MH370

"Saya diberitahu oleh kakak saya bahawa anak saudara saya bernama Suhaili Mustafa antara penumpang dalam pesawat MAS yang hilang itu. Mohon doakan semoga semuanya selamat," katanya. {baca lagi klik butang papar ... }

24 Perwakilan Dari China Sebahagian Penumpang Dalam Pesawat Hilang

PETALING JAYA: Rombongan yang terdiri daripada 24 artis dari China yang menghadiri pameran seni bertemakan "Chinese Dream: Red and Green Painting" di Kuala Lumpur adalah antara 227 penumpang penerbangan MH370 yang dilaporkan hilang. {baca lagi klik butang papar ... }
 38 rakyat Malaysia dilaporkan dalam penerbangan, selebihnya rakyat negara lain. Penumpang lain ialah dari China (152), Indonesia (12), Australia (6), Perancis (3), Amerika (3), New Zealand (2), Ukraine (2), Kanada (2), Rusia (1), Itali (1), Taiwan (1).

Laporan awal MH 370 hilang

SEPANG: Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) mengesahkan bahawa penerbangan MH370 telah terputus hubungan dengan Menara Kawalan Trafik Udara di Subang pada pukul 2.40 pagi, Sabtu. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh MAS, Penerbangan MH370, yang dikendalikan pesawat B777 -200 berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi pada 8 Mac 2014. {baca lagi klik butang papar ... }
# sila like "kami undi pakatan rakyat" 


LAGI TERKINI MH370










28 respon:

  1. Bala bencana mala petaka sesungguhnya ada hubungkait dgn karenah manusia diatas bumi Allah sebab diri kita kepunyaanya mesti ada sebab musabab tadbirrr.
    Balas

    Balasan




    1. Saya tidak menolak apa yg telah ditulis. Tp bg menghormati ahli keluarga mangsa yg terlibat. Komen seperti ini adalah tidak wajar. Lebih baik disimpan dalam hati sebagaI perdoman dari dipaparkan kepada awam
    2. betul apa yg dikatakan nya . semua yg berlaku ini kerana karenah manusia jugak . semakin bnyka kita melakukan dosa semakin hampir kiamat dgn kita . kita adalah umat akhir zaman.
  2. apakah kemungkinan-kemungkinan yang boleh berlaku sebab lebih 20 jam masih tiada sebarang berita yang dpat memberi gambaran....
    Balas
  3. apakah kemungkinan-kemungkinan yang boleh difikirkan mengenai status kejadian ini setelah lebih 20 jam tanpa sebarang perkembangan baru...
    Balas
  4. Semoga semuanya selamat,,,,amin,,,
    Balas
  5. Semoga semuanya selamat,,,amin....
    Balas
  6. mungkin masuk ke dlm segitiga bermuda kot , x hairan la sebab bumi dah lari dari paksi nya . perkara ni x mustahil , kerana itu semua kuasa Allah S.W.T kan ???? apa2x pun , doakan mereka agar sentiasa di lindungi . Aminnnn :)
    Balas
  7. sama2 kte doakan agar semua nye selamat..xperlu komen yang boleh mengguris hati dan perasaan keluarga mangsa,,,semua terjadi sudah ketentuan ALLAH SWT,,siapa kte untuk mntafsir segala yang terjadi..
    Balas
  8. sama2 kte doakan agar semua nye selamat..xperlu komen yang boleh mengguris hati dan perasaan keluarga mangsa,,,semua terjadi sudah ketentuan ALLAH SWT,,siapa kte untuk mntafsir segala yang terjadi..
    Balas
  9. Yg sentiasa berdoa dan memahami ....tk. tapi yg cakap ikut sedap mulut je buat kita sedih. Jgn lah kaitkan musibbah kapal terbang hilang ni dgn balasan le. Dosa pihak tu dosa pihak ni...Rasionallah sikit...Kita semua lemah di sisi Allah.
    Balas
  10. Marilah kita sama2 berdoa moga di permudahkan segala urusan mencari mh370, TAKBIR ALLAH3× sam berzikir maujut
    Balas
  11. ada bomoh korang hina mcm tk percaya ngan hal gaib. dah satu asia dicari ngan puluhan kapal ngan satelit. ini pernah terjadi di Aceh ada satu kawasan hampa udara yg boleh menarik benda langsung hilang. kalau tgk laluan patah balik kapal mh370 menuju selat melaka lewat aceh sebelum lautan hindi. tepatnya gunung leuser. ada kapal hilang dulu 8 tahun baru muncul kt tempat yg sama. pakai technology pun oke tapi jangan kesampingkan hal gaib apalagi kita orang timur.
    Balas
  12. Kot2 dh msuk segi tigq bertuq kot .. :p
    Balas
  13. Insyaallah. Ad hikmah di sebalik semua yg berlaku. Kita Humaira mampu berdoa agar mereka dilindungiNYA. Aminn.
    Balas
  14. Bukan hina bomoh...cuma cara yang digunakan tu yang menghina Agama Islam sebab mereka tu semua mengaku Islam...Islam x de kaedah yang macam tu...fikir2kan
    Balas
  15. Mari lah sama sama berdoa agar dapat terungkai segalanya dalam pencarian MH370...Amin
    Balas
  16. Ada bomoh guna khidmat jin yg bergerak sepantas angin keserata pelusuk, dan memberi khabar kpd tuannya apa yg tuanya suruh cari...tapi kena hati2 gak...jgn guna khidmat jin yg tak islam.....gitu...
    Balas
  17. Saya olieojie...turut berduka atas terjadinya peristiwa ini.Saya cukup mengikuti pemberitaan hilangnya pesawat ini.Sebagai orang awam,saya turut mendoakan untuk keselamatan seluruh penumpang dan keluarga yang menunggu dikuatkan Allah...Dari awal mengetahui hilangnya MH370,saya langsung mengecek peta dunia di dinding kamar saya...perkiraan saya jarak KL ke Beijing kira-kira bisa ditempuh selama 5 jam dengan persediaan bahan bakar untuk kira-kira 7,5 jam.lalu kabar pesawat hilang kontak di atas perairan teluk Thailand beberapa saat sebelum akhirnya menghilang.......saya menghitung kasar saja bahwa ketika berbalik arah pesawat memakai bahan bakarnya,lalu pesawat melanjutkan terbang dari titik terakhir hilang itu bisa ke berbagai arah yang pasti akan mempergunakan sisa bahan bakar untuk jarak yang kurang lebih sama atau kurang dari.Saya tidak berpikir bahwa pesawat ini dibajak,meledak,atau jatuh.Saya hanya menggunakan feeling imajinasi saya saja...Setelah saya ukur dg jari saya pada peta,saya perkirakan pesawat ini menuju Samudra Pasifik dan akan pas jika sampai ke pulau Yap,Mokronesia.Saya bahkan tidak tahu apakah di pulau itu memungkinkan untuk pendaratan sebuah Boeing.Lalu seiring waktu,pemberitaan MH370 ini sangat memprihatinkan saya...biasanya saya akan diberi mimpi jika ada [eristiwa seperti ini..tapi anehnya baru semalam saya bermimpi bahwa pesawat ini terbakar di angkasa.Arah pesawat bukan ke arah barattapi arah timur.Api membakar bagian depan dan badan pesawat,tapi ekornya tidak............
    Balas

    Balasan




    1. Semoga MH370 ditemui segera, Sama-sama lah berdoa kepada Allah yang Maha Esa.
  18. Doakan MH 370 selamat, hanya Allah saja yang Maha Megetahui dan itu rahsia Allah semuanya, kpd anda yg takde akal fikiran yg waras tak payahlan komen/ulas hanya menyakit hati dan perasaan keluarga penumpang MH 370
    Balas
  19. Doakan MH 370 selamat, hanya Allah saja yang Maha Megetahui dan itu rahsia Allah semuanya, kpd anda yg takde akal fikiran yg waras tak payahlan komen/ulas hanya menyakit hati dan perasaan keluarga penumpang MH 370
    Balas
  20. Doakan MH 370 selamat, hanya Allah saja yang Maha Megetahui dan itu rahsia Allah semuanya, kpd anda yg takde akal fikiran yg waras tak payahlan komen/ulas hanya menyakit hati dan perasaan keluarga penumpang MH 370
    Balas
  21. Doakan MH 370 selamat, hanya Allah saja yang Maha Megetahui dan itu rahsia Allah semuanya, kpd anda yg takde akal fikiran yg waras tak payahlan komen/ulas hanya menyakit hati dan perasaan keluarga penumpang MH 370
    Balas
  22. Doakan MH 370 selamat, hanya Allah saja yang Maha Megetahui dan itu rahsia Allah semuanya, kpd anda yg takde akal fikiran yg waras tak payahlan komen/ulas hanya menyakit hati dan perasaan keluarga penumpang MH 370
    Balas
  23. Doakan MH 370 selamat, hanya Allah saja yang Maha Megetahui dan itu rahsia Allah semuanya, kpd anda yg takde akal fikiran yg waras tak payahlan komen/ulas hanya menyakit hati dan perasaan keluarga penumpang MH 370
    Balas
  24. doakan mh370 selamat, jgn lah beri komen yang negatif wahai insan insan yg. tidak berfikiran waras.hanya Allah yang maha mengetahui kerana itu adalah urusanNya.semua itu Rahsia Allah.sama-sama lah kita berdoa..
    Balas
  25. doakan mh370 selamat, jgn lah beri komen yang negatif wahai insan insan yg. tidak berfikiran waras.hanya Allah yang maha mengetahui kerana itu adalah urusanNya.semua itu Rahsia Allah.sama-sama lah kita berdoa
    Balas
~PELUANG TINGKATKAN TRAFFIC BLOG ANDA:

borang untuk tukar link

~ dapatkan auto update via email anda

langgan artikel terkini pen buruk online ™

KONGSIKAN POST INI DI MEDIA SOSIAL ANDA




Sumber: (http://penburukonline.blogspot.com/2014/03/info-terkini-mengenai-penerbangan-mh370.html)

Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: