Khamis, 27 Mac 2014

4125. MH370 - Menarik untuk aku belajar menyedarinya dari kisah dan peristiwa. Betapa Kebesaran Allah SWT adalah segala-galanya. Part 1.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Part 1. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. 


Apabila Pemburu Hebat Gagal Menjalankan Misi





Sumber: (http://dairishare.blogspot.com/2014/03/apabila-pemburu-hebat-gagal-menjalankan.html)

Saat - saat cemas ketika Kassim Ahmad yang degil tidak mahu ditangkap

PBO™ at pen buruk online ™ - 24 seconds ago
“Semua pejabat agama yang ada tak boleh pakai. Saya ajar Islam yang sebenar dan bagi saya jawab sendiri dengan ALLAH. Waran tangkap semua ni mengarut sahaja. Pergi balik!" Itulah antara kata-kata dikeluarkan oleh sasterawan dan pemikir Dr Kassim Ahmad ketika pegawai penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Kulim Kedah (PADK) menahan beliau di rumahnya di Kulim Golf & Country Resort kira-kira jam 2.30

Sentimen Anti-Malaysia Memuncak Di China, Seru Boikot Barangan Malaysia

greenboc at KELAB GREENBOC - 8 minutes ago
Sentimen anti-Malaysia semakin membara di China apabila selebriti China secara terbuka menyeru rakyat China memboikot khidmat Malaysia Airlines dan barangan buatan Malaysia. Kebencian rakyat China terutama dari ahli keluarga penumpang nahas tersebut semakin memuncak selepas pesawat MH370 disahkan berakhir di Selatan Laut Hindi oleh PM Najib Tun Razak pada malam Isnin lalu. Chen Kun, salah seorang pelakon yang paling popular di China dengan mempunyai 72 juta pengikut, mengecam kerajaan Malaysia dan Malaysia Airlines kerana menjadi "badut yang berbohong dan berdusta." Seruannya un... more »

TRAGEDI MH370 ... PENYANYI SHILA AMZAH DI CEMUH TERUK RAKYAT CHINA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 14 minutes ago
*Sudah menjadi pengetahuan terbuka kebencian rakyat China terutama ahli keluarga mangsa kepada Malaysia semakin memuncak selepas pesawat MH370 disahkan berakhir di Selatan Laut Hindi pada malam Isnin lalu.Susulan itu, mana-mana rakyat Malaysia yang berada di negara China dipandang serong dan dimaki hamun tidak tentu pasal. Apapun, rakyat China tidak boleh disalahkan juga kerana emosi kesedihan bercampur baur dengan kemarahan menguasai diri mereka.Tentunya, penyanyi Shila Amzah yang kini sedang bertanding dalam program I Am A Singer tidak terlepas untuk menerima kec... more »

Khalwat tidak gugat keselamatan negara, kata pakar undang-undang

canang at Cananglahnie - 19 minutes ago
Profesor Datuk Dr Shad Saleem Faruqi semasa menyampaikan ucapan penutup pada Seminar Perdana PDRM Sempena Hari Polis ke-207 di Maktab PDRM, Cheras. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 26 Mac, 2014.Pakar undang-undang Prof Datuk Dr Shad Saleem Faruqi menegaskan pasukan polis tidak wajar menyertai serbuan khalwat bersama jabatan agama kerana tugas agensi tersebut adalah menjaga keselamatan negara. Shad berkata khalwat tidak menggugat keselamatan negara dan pihak polis perlu memfokuskan tanggungjawab utama mereka. "Polis sepatutnya tidak mencampuri tugas agensi lain, men... more »

Hukum Islam Telah Dijalankan Pada Zaman Dahulu di Tanah Melayu

Detik Islam at Detik Islam - 23 minutes ago
Tahukah anda bahawa Hukum Islam / Hudud telah pun dijalankan di Tanah Melayu ini sebelum kedatangan penjajah dahulu? Saya pasti masih ramai yang tak tahu dan tak percaya. Tetapi ketahuilah bahawa inilah kebenaran dan sejarah berdasarkan fakta-fakta yang ada dan logik akal. Menurut Prof Syed Muhammad Naquib, Islam mula diterima di Melaka pada tahun 812 hijrah (1409 Masihi). Ini menjadikan Melaka sebagai kesultanan Melayu Islam pertama di tanah air ini. Parameswara telah memeluk Islam dan menukar namanya kepada Sultan Iskandar Syah. Baginda diIslam kan oleh seorang pendakwah dari Jed... more »

Jahanam..Kalau Mahathir Jadi PM Semula..Dia Nak Tapis Semua.. Internet.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 23 minutes ago
MAHATHIR CAKAP JIKA DIA DITAKDIRKAN JADI PM SEMULA BERJANJI AKAN TAPIS SEMULA INTERNET. Ternyata Mahathir adalah pemimpin lidah bercabang flip flop .. Dulu berjanji internet tidak akan disekat dan di tapis .. sekarang berbelit bersimpul lidah mau tapis dan sekat.Pemimpin macam ini langsungt tidak boleh dipercayai akan kata-katanya .. janji lagi tidak boleh dipegang.Bekas Perdana

MH370: Bung Mukhtar Pulak Cari Pasal Dengan Cina

atsixty at ZAKRI ALI - 23 minutes ago
Wednesday, March 26, 2014*Dia ni memang dah terkenal dengan mulut 'cibai' * *Dahlah tunjuk perangai diparlimen dulu macam ungkaTak kira lawan tak kira kawan dia tibailah konon....Tapi aku heran orang sabah masih undi diaMCA: Bung Moktar cuba gambar Cina 'tak matang' * *Naib presiden MCA Datin Chew Mei Fun mendakwa MP Kinabatangan Datuk Bung Moktar Radin cuba membangkit isu kaum apabila mencadangkan Internet ditapis untuk membendung spekulasi berhubung isu pesawat Malaysia Airlines MH370.Chew berkata, Bung Moktar cuba menggambarkan kaum Cina dan rakyat Malaysia sebagai... more »

MH370:Apa khabar Komando Malaysia di Koridor Utara.?

mantaro at SISI BUKIT - 33 minutes ago
Sudah kembalikah pasukan elit komando Angkatan Tentera Malaysia dari kawasan Koridor Utara.?

Jangan Hidang Arak, Mulai dengan doa dan tutup aurat paramugari (bersama video)

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 38 minutes ago
Saya sangat setuju dengan tulisan Prof. *Ridhuan Tee Abdullah *yang disiarkan dalam *Sinar Harian *baru-baru berkenaan saranan untuk jangan hidangkan arak dan tutup aurat paramugari kepada MAS selepas tragedi MH370. Dr Harun Din juga dalam kuliah menyebut perkara yang sama; jangan makan dan minum apa yang haram oleh Allah, jangan melanggar peraturan dan ketetapan Allah kerana semua mengundang kemurkaan Allah lalu Allah akan turun bala sehingga kita tak tahu apa yang sepatutnya kita tahu. Berkenaan dengan arak, timbul pertanyaan jika peraturan antarabangsa memberi hak untuk mereka... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: