Sabtu, 29 Mac 2014

4147. Tiga kisah, yang mana setiap satu dari Sweden, India dan China.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Allahu Akbar!!! Demi Mendidik Anak-Anak, Pasangan Malaysia Di Sweden Dihukum Penjara.. Ini Kronologinya, Jom Terjah!!! 

PETALING JAYA: Pasangan Malaysia yang dituduh mendera anak-anak mereka di Sweden didapati bersalah dan dijatuhi hukuman penjara oleh Mahkamah Daerah Solna pada Jumaat. 
Mahkamah juga menetapkan bahawa pasangan itu perlu membayar ganti rugi terhadap anak-anak mereka. 
Ibu kepada empat orang anak, Shalwati Norshal dijatuhi hukuman penjara selama 14 bulan kerana perlakuan kasar terhadap anak perempuannya dan anak lelaki sulungnya serta atas kesalahan menyakiti dua lagi anak lelakinya.  
Sementara itu bapa mereka, Azizul Raheem Awalluddin dikenakan hukuman penjara 10 bulan kerana dia didapati bersalah mengasari tiga anak anaknya. 
Azizul bagaimanapun dibebaskan daripada apa-apa kesalahan terhadap anak bongsunya. 
Kronologi Kes Azizul Rahim Awaluddin & Shalwati Norshal di Sweden 
  • 11 Januari 2014 : Kes penahanan rakyat Malaysia di Sweden mula dilaporkan dan menjadi bualan hangat rakyat Malaysia. Suami isteri ini ditahan selepas anak Encik Azizul Rahim Awaluddin dan Puan Shalwati Norshal mengadu kena dpukul di tangan kerana tidak solat kepada seorang guru di Sweden. Guru tersebut buat laporan polis Sweden.
  • Akhirnya, laporan polis terhadap Encik Azizul Rahim Awaluddin dan Puan Shalwati Norshal menjadi topik perbincangan di Group SMS Seri Puteri, Cyberjaya
  • 16 Januari 2014 : Identiti suspek pasangan iaitu Encik Azizul Rahim Awaluddin dan Puan Shalwati Norshal berjaya dikenalpasti
  • 18 Januari 2014 : Anak-anak pasangan Encik Azizul Rahim Awaluddin dan Puan Shalwati Norshal merayu untuk diberikan tempat tinggal bersama keluarga Islam ketika datang Kedutaan Malaysia di Sweden & Pusat Khidmat Sosial Sweden
  • 20 Januari 2014 : Pengguna media sosial lancar kempen #swedenletthemgo untuk melihat pasangan Encik Azizul Rahim Awaluddin dan Puan Shalwati Norshal dibebaskan
  • 25 Januari 2014 : Wakil Wisma Putra, Pemuda UMNO, Sukaguam berlepas ke Sweden
  • 30 Januari 2014 : Encik Azizul Rahim Awaluddin dihadapkan ke Mahkamah Sweden
  • 31 Januari 2014 : Puan Shalwati Norshal dihadapkan ke Mahkamah Sweden
  • 31 Januari 2014 : Anak-anak Pasangan Malaysia, Encik Azizul Rahim Awaluddin dan Puan Shalwati Norshaldi bawah pulang ke Malaysia
  • 1 Februari 2014 : Tahan reman Encik Azizul Rahim Awaluddin dan Puan Shalwati Norshal disambung 11 hari lagi
  • 10 Februari 2014 : Pasangan Malaysia di Sweden, Azizul Raheem Awaluddin dan Shalwati Norshal didakwa di mahkamah di Sweden, atas tuduhan memukul dan mendera keempat-empat anak mereka dalam beberapa insiden sepanjang tiga tahun sejak September 2010 sehingga Disember tahun lalu.
  • Pendakwaraya mengemukakan kertas pertuduhan setebal 11 muka surat itu yang bagaimanapun tidak menyebut punca atau sebab kenapa keempat-empat kanak-kanak itu, Aisyah Azizul Raheem, 14, Ammar (12), Adam (11) dan Arif (7) dipukul dan didera.

Sumber: (http://sedakasejahtera.blogspot.sg/2014/03/allahu-akbar-demi-mendidik-anak.html

MH370: Pesawat yang terlibat mencari MH370 terhempas. 


NEW DELHI: Sebuah pesawat kargo C-130J Hercules yang membawa lima anak kapal terhempas pada Jumaat di tengah India, kata seorang jurucakap Tentera Udara.

Kapten kumpulan, Gerard Galway berkata, Tentera Udara sedang melakukan proses pencarian lokasi kemalangan yang berlaku di pinggir Gwalior di Madhya Pradesh.

“Operasi menyelamat sedang dijalankan. Kami cuba untuk mengetahui keadaan mangsa,” katanya kepada AFP.

Walau bagaimanapun, rangkaian berita NDTV India berkata, semua anak kapal yang berada di atas pesawat itu meninggal dunia dalam kemalangan tersebut.

Pesawat itu dalam penerbangan rutin dan berlepas dari sebuah pangkalan udara di bandar pelancongan di Agra.

Pesawat operasi khas berkenaan dilaporkan pernah digunakan semasa operasi mencari dan menyelamat (SAR) pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370 baru-baru ini.

Ia juga digunakan dalam operasi bantuan banjir di Uttarakhand dan bagi tujuan pendaratan Daulat Beg Oldie berhampiran sempadan China, kata NDTV.-Ms.

Sumber: (http://orangni.blogspot.sg/2014/03/mh370-pesawat-yang-terlibat-mencari.html)


Kemarahan rakyat China diluahkan melalui tulisan seperti dalam gambar. - Yas Zy's photo.

Kemarahan rakyat China diluahkan melalui tulisan seperti dalam gambar.

Secara tidak langsung kita sebagai rakyat Malaysia terkena juga tempiasnya.   

Kerana pemimpin & menteri kita yang LEMBAB, CAKAP BERBELIT2 , PENIPU serta gagal menjaga keselamatan negara ..habis semua rakyat Msia kena cemuh dgn teruk..

Ini yang dibanggakan puak2 umngo ????
Secara tidak langsung kita sebagai rakyat Malaysia terkena juga tempiasnya. 

Kerana pemimpin & menteri kita yang LEMBAB, CAKAP BERBELIT2 , PENIPU serta gagal menjaga keselamatan negara ..habis semua rakyat Msia kena cemuh dgn teruk.. Ini yang dibanggakan puak2 umngo ????


Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.sg/2014/03/kemarahan-rakyat-china-diluahkan.html

Bogel selepas kantoi

canang at Cananglahnie - 3 minutes ago
SELAYANG - Seorang lelaki bertindak di luar jangkaan apabila tiba-tiba menanggalkan pakaiannya dan berbogel selepas kantoi cuba pecah kenderaan di Selayang Baru, kelmarin. Difahamkan dalam kejadian jam 8 malam itu, suspek pada mulanya cuba masuk ke dalam sebuah kereta yang tidak berkunci untuk mencuri radio. Menurut sumber, tindakan suspek berusia lewat 20-an itu bagaimanapun disedari orang awam dan juga pemilik kenderaan yang berada berhampiran kawasan tersebut. “Pemilik meninggalkan keretanya sekejap untuk ke kedai, dan apabila kembali, dia terlihat kelibat seseorang dalam kender... more »

Tak Serik Serik - Konsert Liar Terus Diadakan ??

atsixty at ZAKRI ALI - 10 minutes ago
Megat Asnul Khanifah *[image: Megat Asnul Khanifah's photo.]Konsert Liar Lagi!!! Apakah konsert ini juga akan dikatakan bertujuan untuk menjana pendapatan ekonomi dan memacu pertumbuhan sektor pelancongan negara? Seperti yang kita semua ketahui bahawa acara2 sebegini pastinya akan mengundang pelbagai masalah sosial seperti maksiat, arak, pil khayal dan macam2 lagi. Konsert FMFA yang telah mengorbankan 6 orang (4 Melayu Islam) sepatutnya dijadikan iktibar dan pengajaran berguna bukan sahaja kepada pihak kerajaan tetapi semua pihak/agensi yang memberi kelulusan acara2 begini. ... more »







Perghhh..Seorang Lelaki Berbogel Selepas kantooi..

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 17 minutes ago
Bogel selepas kantoi Suspek menanggalkan pakaiannya sendiri selepas dikepung orang awam. SELAYANG - Seorang lelaki bertindak di luar jangkaan apabila tiba-tiba menanggalkan pakaiannya dan berbogel selepas kantoi cuba pecah kenderaan di Selayang Baru, kelmarin. Difahamkan dalam kejadian jam 8 malam itu, suspek pada mulanya cuba masuk ke dalam sebuah kereta yang tidak berkunci untuk mencuri

Yang Ini Siapa Nak Jawab ??

atsixty at ZAKRI ALI - 18 minutes ago
Dewa Suluken's photo. [image: MH370 masih diselubungi misteri .Bukan misteri nusantara tapi misteri alamaya.Didakwa seorang penumpang MH370 membuat satu posting dari Diego Garcia menyatakan beliau telah ditahan oleh tentera upahan.(tentera peribadi?)(klik berita lebih lanjut) I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as... more »

Kena tipu:Peristiwa Memali, Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur.

mantaro at SISI BUKIT - 22 minutes ago
Peristiwa Memali telah 29 tahun berlalu.Sejarah pembunuhan Ustaz Ibrahim Libya dan sahabat beliau banyak yang disembunyikan oleh pihak berkuasa.Terbaru pendedahan Tun Musa Hitam di Kelantan(klik) Perdana Menteri pada masa itu Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur,bukan di China,sedikit sebanyak akan merungkai kembali sejarah Memali berdarah pada 1985.Video apa kata Musa Hitam,Mahathir berada di Kuala Lumpur di sini. (klik) Peristiwa Memali berlaku pada 19 November 1985. Insiden ini mengorbankan 14 orang dan berpuluh-puluh yang lain tercedera serta penahanan beratus-ratus orang. Kesemu... more »

Bala Mula Menimpa Negeri Pahang ? - Sisa Lynas Bertaburan Dijalanraya ?

atsixty at ZAKRI ALI - 23 minutes ago
Malaysiakini's status update. [image: Malaysiakini's photo.] [image: Malaysiakini's photo.][image: Malaysiakini's photo.] *Accident leaves Lynas products scattered on road.* * An accident involving a lorry loaded with Lynas rare-earth products left the commodities scattered on the road in Lanchang, Pahang this morning, resulting in the road stretch being closed to traffic.* * Lynas Malaysia public relations and communications general manager Amin Abdullah has confirmed this matter, but stressed that the products are not dangerous and none are radioactive.*

MH370: Pesawat yang terlibat mencari MH370 terhempas

Orang ni at Orang ni - 42 minutes ago
----------- *NEW DELHI: *Sebuah pesawat kargo C-130J Hercules yang membawa lima anak kapal terhempas pada Jumaat di tengah India, kata seorang jurucakap Tentera Udara. Kapten kumpulan, Gerard Galway berkata, Tentera Udara sedang melakukan proses pencarian lokasi kemalangan yang berlaku di pinggir Gwalior di Madhya Pradesh. “Operasi menyelamat sedang dijalankan. Kami cuba untuk mengetahui keadaan mangsa,” katanya kepada AFP. Walau bagaimanapun, rangkaian berita NDTV India berkata, semua anak kapal yang berada di atas pesawat itu meninggal dunia dalam kemalangan tersebut. Pesawat i... more »

Allahu Akbar!!! Demi Mendidik Anak-Anak, Pasangan Malaysia Di Sweden Dihukum Penjara.. Ini Kronologinya, Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 44 minutes ago
*PETALING JAYA: *Pasangan Malaysia yang dituduh mendera anak-anak mereka di Sweden didapati bersalah dan dijatuhi hukuman penjara oleh Mahkamah Daerah Solna pada Jumaat. Mahkamah juga menetapkan bahawa pasangan itu perlu membayar ganti rugi terhadap anak-anak mereka. Ibu kepada empat orang anak, Shalwati Norshal dijatuhi hukuman penjara selama 14 bulan kerana perlakuan kasar terhadap anak perempuannya dan anak lelaki sulungnya serta atas kesalahan menyakiti dua lagi anak lelakinya. Sementara itu bapa mereka, Azizul Raheem Awalluddin dikenakan hukuman penjara 10 bulan kerana dia d... more »

Kemarahan rakyat China diluahkan melalui tulisan seperti dalam gambar.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Yas Zy's photo. [image: Kemarahan rakyat China diluahkan melalui tulisan seperti dalam gambar. Secara tidak langsung kita sebagai rakyat Malaysia terkena juga tempiasnya. Kerana pemimpin & menteri kita yang LEMBAB, CAKAP BERBELIT2 , PENIPU serta gagal menjaga keselamatan negara ..habis semua rakyat Msia kena cemuh dgn teruk.. Ini yang dibanggakan puak2 umngo ????] *Secara tidak langsung kita sebagai rakyat Malaysia terkena juga tempiasnya. * * Kerana pemimpin & menteri kita yang LEMBAB, CAKAP BERBELIT2 , PENIPU serta gagal menjaga keselamatan negara ..habis semua rakyat Msia kena c...more »

PASANGAN SUAMI ISTERI YANG DI BICARAKAN DI MAHKAMAH SWEDEN ATAS KESALAHAN MENDERA ANAK-ANAK MEREKA DI DAPATI BERSALAH DAN DI JATUHKAN HUKUMAN PENJARA 1 TAHUN DAN 2 BULAN DAN 10 BULAN SETIAP SEORANG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Pasangan Malaysia yang didakwa kerana mencederakan anak-anak mereka di Sweden dijatuhkan hukuman bersalah oleh Mahkamah Daerah Solna kerana pencabulan serius terhadap integriti anak-anak mereka. * *Ibu kepada kanak-kanak, Shalwati Norshal dijatuhkan hukuman penjara setahun dan dua bulan kerana pencabulan serius terhadap anak perempuan dan dua anak lelakinya, lapor The Star hari ini.* *Azizul Raheem Awalluddin yang bekerja di Sweden sebagai pengarah Tourism Malaysia dijatuhkan hukuman penjara 10 bulan.* *Bagaimanapun beliau dilepaskan terhadap kesalahan terhadap anak lelaki bo... more »

Demo Di Kedutaan Mesir.......

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
DrMAZA.com's status update. [image: DrMAZA.com's photo.] [image: DrMAZA.com's photo.] [image: DrMAZA.com's photo.] *Hadir mendengar ucapan NGOs di demo hadapan Kedutaan Mesir membantah hukuman zalim ke atas 529 rakyat mereka secara yang amat jijik*

Bravo Kak Mah.... Terbaik lah... Muaahhhhhhh

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Dima Ahmy [image: bravo kak mah.... terbaik lah... muaahhhhhhh]

ASSALAMUALAIKUM.. APA MASAALANNYA DGAN BUAH MANGGIS NI..

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Azman Daud Azmandaud [image: ASSALAMUALAIKUM.. APA MASAALANNYA DGAN BUAH MANGGIS NI..]

MH370: Malaysia bakal cipta sejarah dunia

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Pencarian pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang kemungkinan akan menjadi operasi yang termahal dalam sejarah penerbangan, lapor South China Morning Post (SCMP) hari ini yang memetik saintis China. Mereka memberi amaran bahawa bil tahunan untuk pencarian MH370 kemungkinan lebih 10 kali daripada apa yang dibelanjakan dalam pencarian pesawat Air France lima tahun dahulu. Ia melaporkan

Allahu Rabbi!!! Tun Musa Hitam Dedah Perihal Tun Mahathir Selepas 30 Tahun Peristiwa Ini Berlalu, Video Ini Buktinya.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 2 hours ago
[image: Tan Sri Musa Hitam yang dahulunya dipersalahkan dengan peristiwa Memali itu mendedahkan bahawa Tun Dr Mahathir yang terlepas kerana mengatakan beliau di China sebenarnya berada di Kuala Lumpur semasa kejadian tersebut. – Gambar diambil dari YouTube, 28 Mac, 2014.]Tan Sri Musa Hitam yang dahulunya dipersalahkan dengan peristiwa Memali itu mendedahkan bahawa Tun Dr Mahathir yang terlepas kerana mengatakan beliau di China sebenarnya berada di Kuala Lumpur semasa kejadian tersebut. – Gambar diambil dari YouTube, 28 Mac, 2014.Selepas hampir 30 tahun peristiwa Memali berlaku, bek... more »

Agency Pelancongan Di China Batal Semua Pakej Melancong ke Malaysia.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Roslin Ahmad [image: Agency pelancongan batal pakej melancong ke Malaysia.]

Blogger Home. 

WAHYU = SATU HARI SEPOTONG AYAT

وَرَبُّكَ أَعْلَمُ بِمَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ النَّبِيِّينَ عَلَى بَعْضٍ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُوراً
Dan Tuhanmu (wahai Muhammad) lebih mengetahui akan sekalian makhluk yang ada di langit dan di bumi; dan sesungguhnya Kami telah melebihkan setengah Nabi-nabi atas setengahnya yang lain; dan Kami telah memberikan Kitab Zabur kepada Nabi Daud.
Surah Al-Israa` ayat 55
Widget Surah

Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: