Sabtu, 29 Mac 2014

4148. MH370 - Semakin banyak dakwaan. Kita tidak boleh menafikan dan mengiakan sesuka hati.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
[GEMPAR] Kakak Penumpang Indonesia Terima ‘Missed Call’ 11 & 13 Mac
Keluarga dapat dua kali missed call Skype dari iPad milik Firman. Pihak keluarga Firman Candra Siregar, penumpang pesawat MH370, hingga ketika ini masih belum dapat menerima kenyataan dari Kerajaan Malaysia bahwa pesawat jatuh di Lautan Hindi. 

Mereka punya alasan. Seperi diungkapkan kakak kandung Firman, January Siregar, selepas dinyatakan pesawat putus hubungan 8 Mac 2014, pihak keluarganya masih mendapat panggilan melalui saluran Skype dari iPad milik Firman.

"Saya lihat ada missed call pada tanggal 11 dan tanggal 13 Mac, dari iPad yang dipegang firman,"ujar January.

Hal inilah yang masih meyakinkan pihak keluarga bahwa Firman dan penumpang lainnya selamat. Apalagi, hingga ketika ini tidak ditemukan apa-apa bukti berupa puing dari pesawat.

January yang juga Ketua Persatuan Marga Siregar Kota Medan menyatakan, maklumat ini sudah diberitahukan ke pihak Kerajaan Malaysia dan pengurusan Malaysia Airlines.

Untuk itu, kata January, pihak keluarga Firman dan keluarga penumpang berasal Indonesia telah mengirimkan petisyen agar Malaysia dan pihak penerbangan memberikan maklumat yang tepat dan telus.

"Kami juga berharap agar Kerajaan Malaysia tidak menghentikan proses pencarian hingga pesawat MH370 ditemukan," kata January.
,br> Proses pencarian hari ini masih dilanjutkan. Namun, upasa pencarian telah terkendala akibat cuaca buruk. Mereka harus berlumba dengan waktu, kerana menurut jangkaan Biro Meteorologi Australia, cuaca hari ini diramalkan akan memburuk.

Laporan Budi Satria, ANTV Medan Sumatera Utara
-terjemahan dari VIVANEWS oleh GB 

Satu lagi berita yang menggemparkan...
Philip Wood Salah Salah Satu Penumpang MH370 Posting Minta Tolong di forum 4plebs.org

I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly. 

Link forum: http://archive.4plebs.org/pol/thread...4494/#27834944

Profil Philip Wood: http://www.nydailynews.com/news/worl...icle-1.1723968

Di forum tersebut Philip sempat mengupload gambar hitam sebagai Picture Profilenya : http://img.4plebs.org/boards/pol/ima...5192158752.jpg

Spoiler for data profile picture
Dan dengan menggunakan software online Jeffrey's Exif Viewer untuk menganalisa data exif dari gambar hitam tersebut, maka data lengkap akan terlihat : 
http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&...5192158752.jpg

Camera: Apple iPhone 5
Date: March 18, 2014 8:49:41PM
Location: Latitude/longitude: 7° 18' 58.3" South, 72° 25' 35.6" East
( -7.316197, 72.426544 )
Sesuai dengan rentetan saksi mata yang melihat MH270
Di akhir postingan forum tersebut ada hal menarik :
"OP photo is interesting because it's not actually just a pure black picture, you can see noise if you zoom in. He is in a dark room. "
Saya jadi iseng2 kutak katik "gambar hitam" tersebut dengan photoshop memang benar ada samar-samar bayangan, tapi belum jelas benar, sedang saya analisa lebih lanjut.

Sampai saat ini saya tetap optimis penumpangnya selamat semua & dilepaskan oleh para pembajak 

Original Posted By kimbo555 
terjemahan postingan philip wood :

postingan : http://archive.4plebs.org/pol/thread...4494/#27834944
(tanggal : Wed Mar 19 2014 08:22:38)

photo profile (avatar) :http://img.4plebs.org/boards/pol/ima...5192158752.jpg
(tanggal dibuatnya photo profile : 18 Maret 2014)
kamera yg digunakan :
GPS :
DAFTAR MANIFEST MH-370 :
http://www.malaysiaairlines.com/cont...20Manifest.pdf
NOTE : PHOTO PROFILE MASIH ORIGINAL KELIATANNYA

low batt mungkin gan, batrenya gak ngangkat kalo buat flash..

GPS di hp udah kebaca tuh..

yg jd pertanyaan tinggal kenapa gak sms, padahal utk internetan bisa.
ya kalo gak ada sinyal selular disana, ngapain mesti bikin pangkalan udara disana ??? 

ente tau, christmast island, kepulauan fiji ???
di google maps hampir gak keliatan.
tp fasilitas disana kalo ama kampung lu sih kayanya jauh banget..

disalin terus dari: kaskus.co.id 
Sumber: (http://greenboc.blogspot.com/2014/03/gempar-kakak-penumpang-indonesia-terima.html)

Bogel selepas kantoi

canang at Cananglahnie - 3 minutes ago
SELAYANG - Seorang lelaki bertindak di luar jangkaan apabila tiba-tiba menanggalkan pakaiannya dan berbogel selepas kantoi cuba pecah kenderaan di Selayang Baru, kelmarin. Difahamkan dalam kejadian jam 8 malam itu, suspek pada mulanya cuba masuk ke dalam sebuah kereta yang tidak berkunci untuk mencuri radio. Menurut sumber, tindakan suspek berusia lewat 20-an itu bagaimanapun disedari orang awam dan juga pemilik kenderaan yang berada berhampiran kawasan tersebut. “Pemilik meninggalkan keretanya sekejap untuk ke kedai, dan apabila kembali, dia terlihat kelibat seseorang dalam kender... more »

Tak Serik Serik - Konsert Liar Terus Diadakan ??

atsixty at ZAKRI ALI - 10 minutes ago
Megat Asnul Khanifah *[image: Megat Asnul Khanifah's photo.]Konsert Liar Lagi!!! Apakah konsert ini juga akan dikatakan bertujuan untuk menjana pendapatan ekonomi dan memacu pertumbuhan sektor pelancongan negara? Seperti yang kita semua ketahui bahawa acara2 sebegini pastinya akan mengundang pelbagai masalah sosial seperti maksiat, arak, pil khayal dan macam2 lagi. Konsert FMFA yang telah mengorbankan 6 orang (4 Melayu Islam) sepatutnya dijadikan iktibar dan pengajaran berguna bukan sahaja kepada pihak kerajaan tetapi semua pihak/agensi yang memberi kelulusan acara2 begini. ... more »

Gempar!! Keluarga penumpang MH370 dakwa terima ‘Missed Call’ 11 & 13 Mac..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 29 minutes ago
Pihak keluarga Firman Candra Siregar, salah penumpang pesawat MH370, hingga kini masih belum boleh menerima kenyataan dari Kerajaan Malaysia bahawa pesawat tersebut telah berakhir di Lautan Hindi. Alasan mereka untuk tidak mempercayai kenyataan dari Kerajaan Malaysia itu ialah kakak kepada seorang penumpang yang berasal dari Indonesia mendakwa menerima 'Missed call' dari adiknya yang menaiki pesawat malang itu selepas ianya hilang pada 8 Mac 2014 lalu. Firman adalah salah seorang dari tujuh warga Indonesia yang berada dalam penerbangan itu, selain Firman, Ferry Indra Suadaya, Herr... more »

Sebelum ini Penumpang China, Selepas itu Philip Wood dan sekarang keluarga Indonasia terima missed call

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 39 minutes ago
Sebelum ini kita telah di'lalikan' dengan berita penumpang China yang telefonnya ada deringan dan ada penjelasan logik berkenaan perkara ini bole di rujuk di sini Kemudian saya menulis petikan perbahasan dalam portal berkenaan dengan Philip Wood yang menghantar masej meminta tolong. Ada banyak persoalan berkenaan masej berkenaan samada di kedudukan Diego Garcia ada line atau tak.. ada wifi dsbnya. Boleh baca di sini. Hari ini portal Indonasia teah mengeluarkan berita keluarga Firman Candra Siregar, salah seorang penumpang MH370 yan hilang sekarang ini menerima pangilan melalui sa... more »

MH370 - Waris Masih Terima Missed Call Penumpang MH370??

atsixty at ZAKRI ALI - 40 minutes ago
[image: Photo: Friday, March 28, 2014. MH370 - Waris Masih Terima Missed Call Penumpang MH370?? 28 Mac 2014. Pihak keluarga Firman Candra Siregar, penumpang pesawat MH370, hingga saat ini masih belum bisa menerima pernyataan dari Pemerintah Malaysia bahwa pesawat jatuh di Samudera Hindia. Pasalnya, keluarga masih mendapat panggilan melalui saluran Skype dari iPad milik Firman. "Saya lihat ada missed call pada tanggal 11 dan tanggal 13 Maret, dari iPad yang dipegang Firman. Hal inilah yang masih meyakinkan pihak keluarga bahwa Firman dan penumpang laman," kata kakak kandung Firman, ... more »

Pulak Dah!!! (Video) Raja Bomoh Dakwa Pernah Beri Khidmat "JAGA" DS Dr Wan Azizah Untuk Anwar Ibrahim.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 42 minutes ago
[image: Wan Azizah] Teluk Intan – Raja Bomoh, Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin jelas kecewa dengan kenyataan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang mengkritiknya seolah-olah tidak pernah kenal dengannya. Menurut pengamal perubatan tradisional itu, Anwar pernah memintanya agar menjaga Wan Azizah Ismail sekiranya berlaku sesuatu ke atas dirinya. “Masa itu saya pernah jumpa di pejabat beliau (Anwar), beliau pernah berkata kepada saya. Datuk kalau terjadi apa-apa dalam penentangan saya ini… Datuk tolong jaga Isteri saya. Saya kata Insyallah. “Sebab pada masa itu, parti Keadilan menang s... more »

PARLIMEN : Apa Kata Menteri Zahid Hamidi ?

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Teresa Kok* *Minggu ini adalah waktu bagi menteri memberi jawapan kepada ucapan dasar Ahli Parlimen di Dewan Rakyat. Pada minggu lepas, saya membidas komen beberapa menteri UMNO terhadap klip video Onederful Malaysia saya. Saya juga mengkritik komen Menteri Dalam Negeri yang berkata polis tidak perlu siasat laporan polis terhadap ugutan NGO Islam yang beri hadiah kepada orang yang menampar saya. Saya menyeru beliau menghadiri kursus undang-undang jenayah. Petang ini, saya tunggu giliran Zahid Hamidi untuk menjawab ucapan Ahli Parlimen. Saya memang menanti-nantikan ja... more »

MH370: PALSU INI BUKAN VIDEO LAUTAN HINDI YANG SEBENAR,

Berikut adalah kapal seperti yang dilihat dari dek, ia mendakwa ianya adalah lautan hindi Video ini yang menjadi viral di Page Facebook yang di kongsikan oleh Salha zain sebenarnya, video itu telah diambil oleh Ivan Zakryzhevskiy pada 19 Januari 2013 beroperasi semasa ribut taufan Menurut uploader YouTube, video "telah diambil di Atlantic, Pantai Barat Portugal, kira-kira kira 60-80 batu" Kisah sebenar adalah kapal yang dilihat dalam video itu adalah sebuah kapal tangki gas bertekanan cecair dipanggil 'Venere' berdekatan taufan, pada 19 Januari 2013. ini adalah video as... more »

Bapa Nabi Ibrahim as.Yang Sebenar

Lenggang Kangkung at TAZKIRAH - 1 hour ago
* Ibnu Munzir dengan sanad yang sahih menyebut bahawa bapa kandung Nabi Ibrahim 'alaihi salam ialah *Tarrikh bin Syarukh bin Nahur bin Falih*. Azar bukanlah bapa atau ayah kandung Nabi Ibrahim 'alaihi salam. Wallahu 'alam. Link pilihan: http://nazrulnasir.blogspot.com/2010/01/adakah-ayah-nabi-allah-ibrahim-alaihi.html http://ad-deen.proboards.com/thread/230 http://mujahid-aqli.blogspot.com/2009/01/nasab-rasulillah-saww-bersih.html https://syiahali.wordpress.com/2011/04/13/benarkah-ayah-nabi-ibrahim-kafir http://aljawad.tripod.com/buletinew/edisi_ke_9.htm http://www.islamquest.ne... more »

MH370: Gempar!! Keluarga mangsa dapat 'misscall' dari mangsa pada 11 dan 13 Mac 2014

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
"Saya lihat ada missed call pada tanggal 11 dan tanggal 13 Mac, dari iPad yang dipegang firman,"ujar January. Keluarga dapat dua kali missed call Skype dari iPad milik Firman. Pihak keluarga Firman Candra Siregar, penumpang pesawat MH370, hingga ketika ini masih belum dapat menerima kenyataan dari Kerajaan Malaysia bahwa pesawat jatuh di Lautan Hindi. Mereka punya alasan. Seperi diungkapkan

[GEMPAR] Kakak Penumpang Indonesia Terima ‘Missed Call’ 11 & 13 Mac

greenboc at KELAB GREENBOC - 2 hours ago
Keluarga dapat dua kali missed call Skype dari iPad milik Firman. Pihak keluarga Firman Candra Siregar, penumpang pesawat MH370, hingga ketika ini masih belum dapat menerima kenyataan dari Kerajaan Malaysia bahwa pesawat jatuh di Lautan Hindi. Mereka punya alasan. Seperi diungkapkan kakak kandung Firman, January Siregar, selepas dinyatakan pesawat putus hubungan 8 Mac 2014, pihak keluarganya masih mendapat panggilan melalui saluran Skype dari iPad milik Firman. "Saya lihat ada missed call pada tanggal 11 dan tanggal 13 Mac, dari iPad yang dipegang firman,"ujar January. Hal in... more »

VIDEO - [KTT]Manusia Kontroversi - Ustaz Abu Bakar Bakilani

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Post by Zonkuliah.

Pasangan Malaysia di Sweden didapati bersalah dan dipenjara..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Pasangan Malaysia yang didakwa kerana mencederakan anak-anak mereka di Sweden dijatuhkan hukuman bersalah oleh Mahkamah Daerah Solna kerana pencabulan serius terhadap integriti anak-anak mereka. Ibu kepada kanak-kanak, Shalwati Norshal dijatuhkan hukuman penjara setahun dan dua bulan kerana pencabulan serius terhadap anak perempuan dan dua anak lelakinya, lapor The Star hari ini. Azizul Raheem Awalluddin yang bekerja di Sweden sebagai pengarah Tourism Malaysia dijatuhkan hukuman penjara 10 bulan. Bagaimanapun beliau dilepaskan terhadap kesalahan terhadap anak lelaki bongsunya.‎ ... more »

Kajang Move tidak menyelesaikan masalah PKR??

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 2 hours ago
Pilihan Raya Kecil Kajang telah selesai tapi 'perang' dalaman PKR masih lagi tidak reda. Perletakkan jawatan oleh Chin Cheh dan keputusan PKR meletakkan Anwar yang juga ketua umum parti itu pada peringkat awal sebagai calon pilihan raya kecil DUN Kajang yang kemudiannya digantikan oleh isterinya Wan Azizah sebelum ini juga turut dikaitkan dengan usaha part itu untuk menukar Menteri Besar Selangor. Pasal itu tidak hairan dalam masa perletakkan jawatan Chin Cheh sehingga keputusan penghakiman Anwar Ibrahim banyak sangat kita dengar kelemahan TS Khalid Ibrahim didedahkan, sehingga a... more »

MALAIKAT JIBRIL MENANGIS

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Islam Agamaku, Allah Tuhanku, Muhammad Nabiku, Al-Qur'an Kitabku's photo. [image: MALAIKAT JIBRIL MENANGIS Malaikat Jibril bercerita tentang api neraka. Bahwa ALLAH Subhanahu Wa Ta'ala, telah menyalakan api neraka itu selama 1.000 tahun, sehingga apinya menjadi merah padam bernyala-nyala.. Lalu dipanaskan lagi 1.000 tahun,lantaran suhu panasnya,api itu berubah warna menjadi putih.Lalu ALLAH Subhanahu Wa Ta'ala memanaskannya selama 1.000 tahun lagi, hingga apinya berubah hitam pekat dan gelap. "Jika ada manusia yang dilemparkan ke dalamnya, maka sekejap saja langsung akan musnah," uj... more »

Anda Pasti Terkejut Melihat Wanita Cantik Yang Barusia 63 Tahun Ini

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Liu Xiaoqing (lahir 30 Oktober 1950) adalah seorang pelakon Cina dan ahli perniagaan. Beliau adalah salah seorang pelakon utama di China pada 1980-an. Gambar Liu Xiaoqing terkini di acara di Beijing. Ianya amat mengejutkan untuk seorang wanita pada usia 63.
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: