Sabtu, 29 Mac 2014

4152. The Pakida Swings.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

AHLI PEKIDA BOLEH MENANGIS BILA BACA KENYATAAN INI (GAMBAR)

Sumber: (Na'im Nikmat @blog: AHLI PEKIDA BOLEH MENANGIS BILA BACA KENYATAAN INI (GAMBAR))

Akhbar China desak Putrajaya jangan sembunyi maklumat MH370

atsixty at ZAKRI ALI - 17 minutes ago
[image: china mh370] *Berita terkini MH370 Beijing: Keluarga penumpang MH370 warga China mendesak supaya bukti kukuh dikemukakan dan Malaysia tidak merahsiakan sebarang maklumat daripada umum. * *Gambar Malaysian Insider* *Ketika China menerima berita mengenai 154 warganya dipercayai maut apabila pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas di selatan Lautan Hindi, Putrajaya didesak supaya tidak menyembunyikan maklumat yang boleh memberikan jawapan kepada beberapa persoalan utama yang menyelubungi misteri kehilangan pesawat itu sejak lebih dua minggu lalu.* *Lidah pengarah China Gl... more »

Penerbangan MAS ada potensi gulung karpet.....

alhusseyn at al-Husseyn - 44 minutes ago
Syarikat penerbangan MAS telah mengalami kerugian dan hanya kerugian sahaja sejak sekian tahun ini. Pada tahun 2012, MAS menanggung kerugian sebanyak RM433 Juta sahaja berbanding kerugian sebanyak RM 2.52 billion pada tahun 2011. Namun pada tahun 2013, MAS terpaksa menanggung kerugian sehingga hampir TIGA kali ganda jumlah kerugian yang dialami pada 2012. RM 1.174 billion merupakan satu jumlah kerugian yang agak besar. Kerugian MAS pada 2013 telah diumumkan sendiri oleh Ahmad Jauhari Yahya di sini Kini, Malaysia Airlines telah menawarkan $5,000 pampasan kepada waris mangsa... more »

Keluarga penumpang MH370 tuduh PM kita bohong

atsixty at ZAKRI ALI - 47 minutes ago
[image: Keluarga penumpang MH370 tuduh Najib Razak bohong] *Malaysia Airlines hilang. ©Reuters * *Satu hal yang masih menjadi pertanyaan atas pengumuman Perdana Menteri Malaysia Najib Razak yang menyebutkan pesawat Malaysia Airlines MH370 jatuh di Samudera Hindi adalah barang bukti.Ratusan keluarga penumpang pesawat MH370 di Ibu Kota Beijing, China, tunjuk perasaan di depan kedutaan Malaysia hari ini, seperti dilansir stesyen televisyen CNN, Selasa (25/3). Mereka marah dan kecewa kepada pemerintah Malaysia."Kita harus menduga semua penumpang MH370 di pesawat itu tidak ... more »

Fox News Sindir Umat Islam Malaysia Isu #MH370.

Soz Cyili at Ameno World - 48 minutes ago
Sindiran neh macam ejekan juga. Mereka mempertikaikan kredibliti seseorang bersandarkan kepada anutan ataupun kepercayaan agama. Aku tak kisah sangat mereka nak kritik bab kecelaruan maklumat yang wujud. Tetapi aku tak faham bagaimana agama seseorang boleh menjadi penentu samada dia jahat ataupun baik? Betul ataupun salah? Pengganas ataupun tidak? Lihat videntueo ; (function(d, s, id) { var

 




Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago


Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah pernah bergurau kepada kenalan rapatnya bahawa rakannya itu tidak akan menjumpai pusaranya menjadi petanda yang beliau akan pergi buat selama-lamanya. Bernama melaporkan, Mohaza Mohaza, kenalan rapat kepada Zaharie berkata, dia tidak menyangka bahawa gurauan juruterbang itu pada Aidilfitri lalu di Tanah Perkuburan Jalan Perak, Pulau Pinang merupakan satu kiasan untuk pergi meninggalkan semua. “Zaharie memberitahu saya (secara gurauan) yang saya tidak akan jumpa kubur atau pusaranya. Inilah rupa maksudnya. Baru saya mengerti. Pus... more »

MH370 ... SYARIKAT PENERBANGAN MALAYSIA AIRLINES ( MAS ) BAKAL BERDEPAN DENGAN KES SAMAN DI MAHKAMAH AMERIKA SYARIKAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Syarikat penerbangan Malaysia Airlines dan pengeluar pesawat Boeing 777 yang digunakan untuk penerbangan MH370 kini berdepan dengan tindakan mahkamah.Laporan Reuters menyebut, bapa kepada salah seorang penumpang penerbangan tersebut memfailkan petisyen untuk mendapatkan bahan bukti dalam kes kemalangan tersebut.Firma Ribbeck Law dari Chicago, Amerika Syarikat dalam satu kenyataan menyebut, petisyen untuk memperoleh bukti berkenaan difailkan ke atas Boeing Co dan Malaysia Airlines yang mengendali penerbangan itu.Firma itu mewakili Januari Siregar, bapa kepada Fir... more »

TRAGEDI MH370 ... NAJIB KINI DILIHAT BERTINDAK LEBIH KEPADA SEBAGAI PEMBACA BERITA DARI PERDANA MENTERI MALAYSIA????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Dengan hanya penampilan sebanyak dua kali yang beliau klasifikasikan sebagai sidang media tetapi tiada sebarang soal jawab dibenarkan, maka ianya memberi dan membina suatu persepsi betapa Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia tidak mempunyai keupayaan, kemampuan, pengetahuan dan keberanian berdepan dengan media bebas.Sudah sekian lama berasa amat selesa dan seronok hanya jika berdepan dengan media milik dan kawalan UMNO/BN.Mungkin* * PM perlu mengubah pekerjaannya kepada pembaca berita .. itulah keluhan dan pandangan rakyat kini. Ketiadaan Perdana Menteri Najib... more »

Masyarakat Barat Berteori #MH370 Berada Di Diego Garcia.

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Bukan orang Malaysia ye. Tapi orang luar. Mungkin korang boleh cop dorang ialah golongan2 pembangkang ataupun pemikir2 dari haluan kiri. Bersungguh2 depa mahu membuktikan bahawa teori mereka ialah USA telah 'mengambil MH370' disebabkan salah satu barangan yang berada dalam kargo penerbangan itu penting kepada USA. Ada juga yang menyebut ini adalah disebabkan oleh Rotschild. Korang boleh

VIDEO - ANDA SEMUA ORG YG BIJAK,FAHAMI MESEJ PENDEK DLM KLIP INI.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
化葵剩 Post by 化葵剩.

LAPORAN TRIBUNAL RAKYAT ... BN MENANG PRU 13 KERANA DOKONGAN UNDI AWAL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*SUBANG 26 MAC : BN akan kalah jika tiada undi awal, kata Yash Phal Ghai dalam Pembentangan LaporanTribunal Rakyat berhubung Pilihanraya Umum (PRU) ke 13 lalu di Subang, semalam.* *Pengerusi Tribunal Rakyat itu memetik laporan Merdeka Centre, BN akan kalah dalam Pilihanraya Umum ke 13 sekiranya tiada undi awal.* *Jelasnya lagi, kemenangan BN dalam PRU lalu yang dipengaruhi undi awal memberi implikasi besar kerana majoriti rakyat tidak mengiktiraf kemenangan tersebut.* *“Seseorang calon yang tidak menang dapat membuktikan tentang kehilangan 1605 undi di kawasannya, sedangkan lawa... more »

PILUNYA!! Gurauan Pilot #MH370 Kepada Rakan Baiknya Di Tanah Perkuburan.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah pernah bergurau kepada kenalan rapatnya bahawa rakannya itu tidak akan menjumpai pusaranya menjadi petanda yang beliau akan pergi buat selama-lamanya. Bernama melaporkan, Mohaza Mohaza, kenalan rapat kepada Zaharie berkata, dia tidak menyangka bahawa gurauan juruterbang itu pada Aidilfitri lalu di Tanah Perkuburan Jalan Perak, Pulau Pinang merupakan satu kiasan untuk pergi meninggalkan semua. “Zaharie memberitahu saya (secara gurauan) yang saya tidak akan jumpa kubur atau pusaranya. Inilah rupa maksudnya. Baru saya mengerti. Pusa... more »

Bagaimana PM Najib boleh begitu pasti sisa rumput kering itu telah ditemui?

alhusseyn at al-Husseyn - 3 hours ago
Ekoran pengumuman PM Najib bahawa pesawat MH370 itu telah mengakhiri penerbangannya di Lautan Hindi tanpa mengemukakan sebarang tanda-tanda penemuan bangkai kapal itu, telah menyebabkan kalangan sanak keluarga penumpang pesawat MH370 naik marah dan kecewa. Sebilangan antara 20-30 kalangan keluarga terlibat telah berarak dan berkumpul sebagai memprotes meluahkan rasa tidak puas hati mereka di hadapan Kedutaan Malaysia di Beijing dengan menangis sambil menjerit slogan " Kerajaan Malaysia Pembunuh!" Berlaku pergelutan antara mereka dengan pihak keselamatan yang cuba mengawal k... more »

Najib Berbohong Pasal MH370 Mengakhiri Penerbangannya di Lautan Hindi??

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) hari ini memaklumkan bahawa tiada serpihan milik pesawat berkenaan ditemui setakat ini. * *Sepatutnya tidak ada bukti bahawa MH370 mengakhiri penerbangannya ke Lautan Hindi sebagaimana yang disebut oleh DS Najib dalam sidang media bagi mengakhir pencarian MH370.Malaysia mengambil kesimpulan daripada laporan satelit British Inmarsat menggunakan satu fenomena gelombang ditemui pada abad ke-19 untuk menganalisis tujuh ping yang berjaya dikesan satelitnya daripada pesawat Malaysia Airlines untuk menentukan destinasi akhir. Isyarat Ping, secara... more »

Bila nak hantar Tun Mahathir & DS Najib ke wad psikiatri??

Assistant at Tempayan Retak - 3 hours ago
Lelaki yang diberkas selepas disyaki membaling al-Quran di dua masjid di daerah ini pada 4 Mac lalu kini ditahan di wad pesakit psikiatri, Hospital Besar Kota Bharu Kelantan. Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor berkata, suspek berusia 27 tahun dari Kampung Keluang, di sini itu ditahan di hospital tersebut selama sebulan untuk pemeriksaan lanjut. Menurutnya, keputusan untuk mendakwa suspek yang dipercayai membaling naskhah al-Quran di Masjid Limbongan dan Masjid Nasaruddin Shah, Kampung Raja itu bergantung kepada pemeriksaan pakar perubatan... more »

MH370: Video dan pendedahan ini amat memeranjatkan!

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
Tersebar di alam siber sejak beberapa hari lalu sebuah video radar yang dimuatnaik ke youtube memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370. Di dalam video berkenaan juga didapati di satu ketika, jet yang bergerak di sebelah timur pesawat MH370 itu telah bergerak dengan lebih laju

"Alah Bisa Kerana Biasa"

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Energy Rating II's photo. [image: Photo]

MEDIA UTAMA CHINA DESAK PUTRAJAYA JANGAN SEMBUNYI MAKLUMAT MH370.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Ketika China menerima berita mengenai 154 warganya dipercayai maut apabila pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas di selatan Lautan Hindi, Putrajaya didesak supaya tidak menyembunyikan maklumat yang boleh memberikan jawapan kepada beberapa persoalan utama yang menyelubungi misteri kehilangan pesawat itu sejak lebih dua minggu lalu. * *Lidah pengarah China Global Times berkata, Malaysia perlu mendedahkan semua maklumat kerana keraguan terhadap kehilangan pesawat itu akan hanya memusnahkan kredibilitinya.* *“Malaysia perlu menggunakan semua pasukan untuk mengesahkan kedudukan ... more »

Bapa Penumpang MH370 Cari Maklumat, Mungkin Permulaan SAMAN - Media

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[TMI] Bapa kepada seorang penumpang pesawat MH370 yang hilang memfailkan permohonan kepada Mahkamah Amerika Syarikat semalam, memohon 26 jenis maklumat dan rekod daripada syarikat penerbangan dan pembuatnya Boeing, lapor Bloomberg. Permohonan itu dibuat oleh Januari Siregar - bapa kepada penumpang Indonesia, Firman Chandra Siregar - yang difailkan di Mahkamah Negeri Illinois di Chicago, boleh jadi menjadi permulaan kepada tindakan saman. Ia difailkan oleh sebuah syarikat guaman yang berpangkalan di Chicago, Ribbeck Law Chartered bagi pihak Januari. Bapa itu memohon 26 jenis maklu... more »

MH370- TEORI KONSPIRASI?

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Photo: MH370- TEORI KONSPIRASI? Versi Sabahan dikongsi dari saudara Nazri Aldusuni dalam inbox. Berasal dari maklumat berbahasa inggeris yang ditranslasi ke bahasa Melayu. MUNGKIN KAMURANG INDA DENGAR MENGENAI TEORI KONSPIRASI MENGENAI KEHILANGAN MH370 SEPERTI INI. Pihak Amerika telah mengumumkan untuk berundur dari Afghanistan,salah satu diurang punya command and control system (di gunakan untuk control pesawat tanpa pilot) telah dirampas oleh puak Taliban ketika konvoi menuruni dari base tentera Amerika di atas bukit. Taliban telah menyerang konvoi tersebut dan membunuh 2 ... more »

MH370: Mengapa Kesimpulan Selepas 12 Hari?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[MK] Pemasaan perdana menteri mengumumkan lokasi terakhir MH370 di Lautan Hindi malam tadi menjadi persoalan dalam sidang media oleh pihak berkuasa Malaysia hari ini. Wartawan China mempersoalkan kenapa Malaysia membuat kesimpulan itu hanya dibuat malam tadi walaupun data satelit dikatakan diperoleh sejak 12 Mac. Pasukan siasatan berkata, mereka tiada niat menangguhkan dan masa itu diperlukan untuk membuat analisis dan mengukuhkan bukti. Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, data satelit sahaja tidak konklusif seperti ditunjukan ketika kajian ditum... more »
Blogger Home. 

s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: