Sabtu, 29 Mac 2014

4153. MH370 - Alhamdulillah FBI tidak temui bukti kaitkan Pilot Muslim MH370, orang jahat.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
[HOT] FBI Tidak Temui Bukti Kaitkan Juruterbang Dengan Kehilangan MH370


Biro Siasatan Persekutuan (FBI) tidak menemui sebarang bukti yang boleh mengaitkan juruterbang MH370 dengan kehilangan pesawat itu, lapor New York Times.

Perkara itu didedahkan dua pegawai penyiasatnya selepas FBI menyiasat cakera keras dan simulator penerbangan yang diambil dari rumah kedua-dua juruterbang MH370 di Malaysia.

Menurut jurucakap FBI Michael Kortan, buat masa ini biro berkenaan tidak akan berkongsi maklumat kerana siasatan lanjut masih dijalankan.

Walaupun pasukan penyiasat tertumpu kepada juruterbang pesawat MH370, namun tiada bukti menunjukkan bahawa mereka yang terlibat dalam kes kehilangan pesawat MH370.

Seorang bekas pegawai penguatkuasa undang-undang kanan berkata, sekalipun maklumat dari cakera keras milik juruterbang MH370 yang diperolehi FBI mungkin sedikit, namun informasi sedemikian mungkin dapat membantu kerajaan Malaysia dalam merungkai misteri kehilangan MH370. - NYT


FBI check of MH370 pilots’ drives, flight sim comes up empty



The US Federal Bureau of Investigation recovered no incriminating evidence from the hard drives and a flight simulator belonging to two pilots on Malaysia Airlines flight MH370, the New York Times reported citing anonymous sources.

According to two unnamed individuals informed of the US investigators’ findings, information obtained from the items taken from the homes of the two aviators on March 15 yielded few clues that could further the probe into the plane’s disappearance on March 8 with 239 people on board.

But one of the sources, a former US law enforcement agent, said this did not mean that the data should be discarded.

“Something on the drive which does not seem important today could be, when viewed with additional data obtained from the background of the individual, his other activity, interviews and data from the flight recorded,” the source told the NYT.

Malaysia announced on March 15 that MH370 was diverted from its path to Beijing through deliberate action and that it was now focusing investigations on the 12 crew and 227 passengers on board.

Attention has fallen most on the two pilots — captain Zaharie Ahmad Shah and Fariq Ab Hamid — as investigators insist the circumstances of the plane’s diversion required piloting and avionics expertise.

Investigators also said all 227 passengers were cleared by intelligence agencies from all countries whose nationals were on board, save for Russia

Malaysian police previously said the data logs from the simulator Zaharie built himself were deleted on February 3. The simulator was later sent along with drives from the two pilots’ computers to the FBI’s forensics lab in Quantico, Virginia.

On Wednesday, the AFP news agency reported that FBI director James Comey said he expected his agency to finish an investigation of computer files related to the MH370 in the next one or two days.

“I have teams working really around the clock to exploit that,” Comey said. “I don't want to say more about that in an open setting, but I expect it to be done fairly shortly. Within a day or two we will finish that work.”

Comey did not say what results he expected from the FBI's analysis.

He also denied allegations that Malaysian authorities had not been open to assistance offered by the FBI in the investigation of MH370, which has been missing for over two weeks.

The search for the plane that disappeared on March 8 while bound for Beijing with 239 on board is now converging on a remote location in the southern Indian Ocean 2,500km southwest of Perth, after Malaysia announced on Monday that satellite data showed the flight “ended somewhere” in the waters there.

The airlines told families of the plane’s passengers and crew that it “assumed beyond reasonable doubt” that the plane was lost with no survivors.
 -themalaymailonlne
Laporan sebelum ini
klik untuk baca



Sumber: (KELAB GREENBOC: [HOT] FBI Tidak Temui Bukti Kaitkan Juruterbang Dengan Kehilangan MH370

Video seks artis bersama suami tersebar

PBO™ at pen buruk online ™ - 41 seconds ago
Video seks artis itu dimuat naik oleh orang tidak dikenali dan tersebar di beberapa laman web sejak beberapa hari lalu. Islamabad: Satu video seks mempamerkan aktres Pakistan Meera dan suaminya, Navid Shahzad, juruterbang keturunan Pakistan yang menetap di Amerika Syarikat mencetuskan kontroversi selepas ia tersebar di Internet.(Gambar Hiasan) Sebuah mahkamah Pakistan di sini semalam

[PANAS] Interpol Tempelak Kenyataan Zahid Hamidi

greenboc at KELAB GREENBOC - 9 minutes ago
I*nterpol kritik kenyataan Zahid bahawa pangkalan datanya lembab* UALA LUMPUR: Agensi Polis Antarabangsa, Interpol semalam mempertahankan keberkesanan pangkalan datanya untuk menyemak pasport yang disifatkan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai ‘terlalu memakan masa' dan 'menyebabkan kelewatan di lapangan terbang’. Menurut laporan AFP, *Interpol yang sebelum ini telah mengecam Jabatan Imigresen Malaysia kerana gagal memeriksa pasport penumpang pesawat MH370 dengan pangkalan datanya, mempertahankan sistemnya itu selepas Zahid berkata pangkalan data yang m... more »

WALI KERAMAT DAN SETAN KORENG

atsixty at ZAKRI ALI - 10 minutes ago
Kiyai Reformis [image: Photo: WALI KERAMAT DAN SETAN KORENG Samada perasaan aku serupa kalian atau tidak, aku yakin sesiapa yang mencerca TSKI dalam kempen2 mereka akan dilihat oleh rakyat umum sebagai seorang yang punya agenda peribadi dalam politik mereka. Atau mereka itu akan dianggap sebagai pemain politik yang buruk perangainya di sebalik tabir. Apakah ini perasaan aku seorang atau kalian juga? Jika TSKI tewas dalam pemilihan sebagai Timbalan Presiden, ia seperti satu petunjuk bahawa PKR telah pun rosak oleh permainan kotor kumpulan ini sejak sekian lama. Sekitar ruang politik... more »

FBI - Tiada Bukti Kaitkan Kehilangan Pesawat Dengan Pilot

atsixty at ZAKRI ALI - 40 minutes ago
*MH370 – Tiada bukti kaitkan juruterbang – FBI* * Biro Siasatan Persekutuan Amerika Syarikat (FBI) tidak menemui sebarang bukti yang boleh mengaitkan juruterbang MH370 dengan kehilangan pesawat itu, lapor New York Times.Perkara itu didedahkan dua pegawai penyiasatnya selepas FBI menyiasat cakera keras dan simulator penerbangan yang diambil dari rumah kedua-dua juruterbang MH370 di Malaysia.Menurut jurucakap FBI Michael Kortan, buat masa ini biro berkenaan tidak akan berkongsi maklumat kerana siasatan lanjut masih dijalankan.Walaupun pasukan penyiasat tertumpu kepada jur... more »

Tidak pintas MH370, Pemuda UMNO pertikai kewibawaan TUDM..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 49 minutes ago
Bekas calon Ketua Pemuda Umno, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail mempersoalkan kewibawaan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) gagal mengenal pasti pesawat MH370 yang melalui laluan udara di Pulau Pinang sebelum hilang 8 Mac lalu. “Pesawat MH370 tidak dicabar dan tidak dapat dikenal pasti oleh pihak tentera, “Walaupun ia dikesan sebagai blip dengan radar utama tentera pada jam 2.15 pagi, pesawat telah melalui ruangan udara di Pulau Pinang sebelum menghilang ke arah Lautan Hindi,” tulis beliau dalam posting blognya yang terbaru www.syedrosli.blogspot.com. Syed Rosli juga tidak... more »

Jambatan Air Ini Memang Mengkagumkan Terletak Di Belanda

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Terowong air Veluwemeer adalah saluran air navigasi yang ada di atas jalan N302 berhampiran Harderwijk, wilayah timur Belanda. Bandar ini terletak di bahagian kecil dari tasik Veluwemeer dan pada masa yang sama menghubungkan daratan Belanda ke Flevoland, iaitu pulau buatan terbesar di dunia. Saluran air yang dibuka untuk lalu lintas pada tahun 2002 ini, mempunyai panjang 25 meter dan lebar 19 meter serta mempunyai kedalaman air 3 meter yang membolehkan bot kecil untuk melaluinya. Di bawahnya, kira-kira 28,000 kenderaan melalui jalan ini setiap hari. Jalan raya ini menjadi jalan raya... more »

APA LAGI SELEPAS BELASAH DR MAHATHIR? (VIDEO)

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Sebelum ini macam-macam Dr Mahathir dan blogger koncunya mengkritik Najib dan kepimpinannya. Tapi Najib tak dapat jawab. Tak ada cara lain yang boleh dilakukan lagi untuk pertahankan diri. Burukkan saja Dr Mahathir. Kalau ada peminat-peminat mantan PM itu dalam MT UMNO, demer terpaksa fikir 100x sebelum cuba menjatuhkan Najib.* *Dedahkan kesesatan dan kezaliman Dr Mahathir.* *Sesat, kerana Dr Mahathir menyokong Kassim Ahmad.* *SUMBER ASTRO AWANI* *Tangkap pelopor anti Hadith Kassim Ahmad, kawan baik Dr Mahathir! *Malang bagi Najib, penahanan Kassim Ahmad langsung tidak men... more »

Shahwati dan Azizul kena penjara,kerana mendidik anak.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
Shahwati dan Azizul dipenjara kerana ingin mendidik anak-anak mereka.Ibu bapa ini mendidik anak mereka di Sweden.Budaya negara Sweden tidak sama dengan Malaysia.

PANAS - Interpol Sanggah Kenyataan Zahid Hamidi Tentang Pasport Curi

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Pemeriksaan pasport tidak 'terlalu rumit'* *5.30 pagi: Reuters - Agensi polis antarabangsa, Interpol, semalam menolak tanggapan Malaysia bahawa pangkalan datanya untuk menyemak pasport adalah terlalu rumit.* *Interpol berkata walaupun beberapa negara lain menggunakan pangkalan data itu berjuta kali setiap tahun, tetapi Jabatan Imigresen Malaysia tidak memeriksa pasport penumpang pesawat dengan pangkalan data agensi itu sepanjang tahun ini sebelum kehilangan pesawat MH370 pada 8 Mac.* * Kenyataan agensi itu dibuat ekoran komen Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hami... more »

Saya akan ambil tindakan ke atas JAKIM!!

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Sasterawan dan pemikir, Dr Kassim Ahmad akan berbincang dengan pihak peguam untuk mengambil tindakan terhadap Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jakim) Kita nak tengok juga, setakat mana dia ni nak ambil tindakan. Jangan guna talian hayat 'syaitan yang dikenali' sudah. Dah terang-terang menolak hadis baik sikit mahupun banyak, tak menghina Islam namanya tu? Lagipun dia ni samakan ulama

GEMPAR!!! Sebuah Pesawat Pengangkut Milik Tentera Udara Yang Baru Dibeli Terhempas.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 2 hours ago
Sebuah pesawat pengangkut milik Tentera Udara India (IAF)yang baru dibeli, C-130J terhempas 72 batu di lapangan udara pangkalan Gwailor pagi semalam dimana mengakibatkan lima anggota dalam penerbangan itu terkorban. Bagaimanapun, IAF belum mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai jumlah anggota dalam pesawat itu yang sedang melakukan misi penerbangan latihan rutin. Insiden pesawat empat enjin buatan Amerika Syarikat itu menimbulkan persoalan dikalangan juruterbang berpengalaman berikutan rekod keselamatan baik dan pesawat itu yang mudah dikendalikan. Menurut seorang juruterbang kanan ... more »

AKHIRNYA RAJA BOMOH 1M'SIA CABAR MUFTI PERAK BUKTIKAN RITUALNYA ADALAH SYIRIK DAN KHURAFAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Raja Bomoh Sedunia 1M'sia Nujum VIP , Mahaguru Ibrahim Mat Zin mencabar Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria membuktikan dakwaan kononnya ritual yang dilakukan sebelum ini sebagai sesat dan khurafat.Menurutnya semua ritual dan peralatan yang digunakan sebelum ini hanyalah merupakan simbolik semata-mata, tanpa ada sebarang unsur pemujaan terhadap jin dan syaitan.“Seperti yang Datuk jelaskan sebelum ini, semua itu adalah merupakan simbolik semata-mata. Langsung tidak melibatkan unsur-unsur pemujaan terhadap jin ataupun syaitan. Malah Datuk juga tidak menggunakan se... more »

~~~YANG BENAR TETAP BENAR ~~

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Guruyaya OK Papazi [image: Photo: ~~~YANG BENAR TETAP BENAR ~~ BILA FBI KELUARKAN KENYATAAN PILOT #MISSINGMH370 TIDAK ADA KAITAN DENGAN KES....#SAMANPENGHINAAN DARI WARIS PILOT WAJIB UNTUK MEREKA YANG BUAT FITNAH...!!! MH370 – Tiada bukti kaitkan juruterbang – FBI Biro Siasatan Persekutuan Amerika Syarikat (FBI) tidak menemui sebarang bukti yang boleh mengaitkan juruterbang MH370 dengan kehilangan pesawat itu, lapor New York Times. Perkara itu didedahkan dua pegawai penyiasatnya selepas FBI menyiasat cakera keras dan simulator penerbangan yang diambil dari rumah kedua-dua juruterba... more »

Refer Ahmad Zahid for Punishment for being Indiscipline.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Amrit Sekhon [image: WHEN MALAYSIAN GOVERNMENT FOOLISH OR DONKEY CHARACTERISED MINISTERS NEVER LEARN AND SPEAK LIES IN AUGUST HOUSE SINCE IT CARRIES IMMUNITY? Refer Ahmad Zahid for Punishment for being Indiscipline. On Wednesday Malaysian Home Minister Ahmad Zahid Hamidi told parliament in Kuala Lumpur that consulting the database was too time consuming for immigration officers and caused airport delays. "Interpol shot back saying Malaysia’s decision to not consult the database before allowing travellers to enter the country or board planes ‘cannot be defended by falsely blaming te... more »

Manusia Kontroversi - Ustaz Abu Bakar Bakilani

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
Dipos oleh Zonkuliah.

Bas Dua Alam Bernilai 6 Juta.

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Just nak kongsi satu berita yang aku baru baca. Ia adalah mengenai bas AMPHICOACH. Apa itu bas AMPHICOACH? Ataupun bas dua alam yang ditranslatekan ke BM oleh harian metro. Ataupun bas Ambifia. Alamak ai. Tak payah la nak translate semua. Lain macam pula aku baca nama bas neh. BAS dua alam? Bas ambifia? Ko ingat cantik sangat ke nama bas neh dalam BM? Gila babeng lagi ada la. Berikut gambar bas

Ketua Pemuda DAP Ikut Protes - MCA, MIC, PPP DAN GERAKAN Tak Ikut sama Ker?

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Ketua Pemuda DAP Sdr. Teo Kok Seong menyertai protes dann penyerahan momorandum mengutuk hukuman gantung 529 aktivis di Kedutaan Mesir bersama pemimpin PAS dan PR yang lain... Sementara UMNO sibuk mengutuk CNN dgn niat utk alihkan perhatian sebenar.. kelemahan menangani trajedi MH370 terletak ditgn mereka...] *Ketua Pemuda DAP Sdr. Teo Kok Seong menyertai protes dann penyerahan momorandum mengutuk hukuman gantung 529 aktivis di Kedutaan Mesir bersama pemimpin PAS dan PR yang lain...* * Sementara UMNO sibuk mengutuk CNN dgn niat utk alihkan perhatian seben... more »

PEMILIHAN KEADILAN 2014 ... DSAI SAH BERTANDING PRESIDEN KEADILAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Datuk Seri Anwar Ibrahim sah bertanding jawatan Presiden KEADILAN selepas menghantar borang pencalonan di ibu pejabat parti, pagi ini. * *Ketua Umum KEADILAN itu menghantar wakilnya Low Chee Chong yang juga timbalan bendahari PKR untuk menghantar borang pada jam 11 pagi ini.* * Low berkata, DSAI tersebut tidak dapat hadir menghantar borang kerana baru pulang dari Kota Bharu, Kelantan kerana menghadiri siri jelajah Reformasi 2.0. *

Biara Tersembunyi Di Bina Di Tebing Batu

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Letaknya yang tersembunyi di kawasan Zanskar Tenggara India, menghadap sebuah sungai, biara ini terletak di tebing curam Ladakh, Himalaya, India Utara. Berada di atas ketinggian 3800 mdpl serta dipahat di tebing batu, serta bata berlumpur yang luar biasa kuat menahan bangunan ini selama beratus-ratus tahun. Biara Pughtal Gompa ini merupakan rumah bagi 70 sami yang dibina pada abad ke-12 atau sekitar tahun 1100. Tidak hanya menjadi sebuah bangunan suci, tempat ini juga merupakan kubu spiritual Buddha dan tempat pembelajaran yang dihuni para sami juga biarawati. Gompa mempunyai dewan... more »

BEKAS BOS NST HASUT AHLI UMNO AGAR BERANI MELAKUKAN PERUBAHAN KEPADA PUCUK PIMPINAN PARTI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Adakah Umno telah menjadi terlalu autokratik atau kekurangan pemimpin yang berbakat yang boleh mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak , tanya bekas ketua editor NST hari ini .Dalam blog posting terbarunya, Datuk A Kadir Jasin menulis bahawa Najib agak selesa di kedudukannya sekarang sebagai Presiden Umno walaupun pelbagai isu yang melanda Malaysia."Sebelum kehilangan MH370 , rakyat Malaysia telah mengalami kemarau , kebakaran hutan, jerebu dan catuan air ," kata bekas ketua editor kumpulan New Straits Times ." Penilaian d... more »

Jom lihat : Cara Pasukan F1 Grand Prix Malaysia menghormati mangsa MH370 pesawat hilang

alhusseyn at al-Husseyn - 3 hours ago
Topi keledar juara dunia empat kali, Sebastian Vettel. Korang nampak tak stiker penghormatan itu? Grand Prix Formula 1 Malaysia akan berlangsung besok di Litar Antarabangsa Sepang, bersebelahan dengan lapangan terbang di mana penerbangan MH370 itu berlepas dan kini merupakan ibu pejabat pencarian pesawat yang hilang itu. Sebagai tanda menghormati mangsa kemalangan terssebut, pasukan F1 tersebut akan bertafakkur selama satu minit. Penghormatan tersebut akan diketuai oleh ringmaster F1 Bernie Ecclestone dan Perdana Menteri Najib Razak sebelum Grand Prix Malaysia bermula. Sesete... more »

Sebelum ini Penumpang China, Selepas itu Philip Wood dan sekarang keluarga Indonasia terima missed call

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur* [image: Analisis Isu] * Sebelum ini kita telah di'lalikan' dengan berita penumpang China yang telefonnya ada deringan dan ada penjelasan logik berkenaan perkara ini bole di rujuk di siniKemudian saya menulis petikan perbahasan dalam portal berkenaan dengan Philip Wood yang menghantar masej meminta tolong. * *Ada banyak persoalan berkenaan masej berkenaan samada di kedudukan Diego Garcia ada line atau tak.. ada wifi dsbnya. * *Hari ini portal Indonasia teah mengeluarkan berita keluarga Firman Candra Siregar, salah seorang penumpa... more »

Infografik - 10 Fakta Mengenai B777 - Boeing MH370

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
Pada tahun 2012. Pesawat B777 200 ER - 9M - MRO pernah mengalami kemalangan apabila sayapnya berlanggar dengan pesawat Airbus A340 di lapangan terbang Pudong. Pesawat yang sama juga la yang telah hilang secara misteri pada 8 March tahun ini. Dan untuk rekod, terdapat satu kebakaran kecil di airport Subang yang mana membabitkan bengkel MAS. Bengkel MAS ialah tempat yang menempatkan laporan2

BERAPI!!! Pengerusi DAP, Karpal Singh Letak Jawatan.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
[image: Karpal Singh meletakkan jawatannya sebagai pengerusi DAP sehingga kes sabitan dan hukumannya selesai di Mahkamah Rayuan. Gambar fail.]Karpal Singh meletakkan jawatannya sebagai pengerusi DAP sehingga kes sabitan dan hukumannya selesai di Mahkamah Rayuan. Gambar fail. Pengerusi DAP, Karpal Singh meletakkan jawatannya sebagai pengerusi parti itu susulan daripada dijatuhkan hukuman denda RM4,000 oleh mahkamah atas kesalahan mengikut Akta Hasutan. Timbalannya, Tan Kok Wai akan memangku jawatan itu sementara menunggu keputusan rayuan ke atas kes itu selesai. Mengikut Seksyen 9A(... more »

TRAGEDI MH370 ... AGENSI POLIS ANTARABANGSA INTERPOL BELASAH SAMPAI LUMAT ALASAN ZAHID HAMIDI IMIGRESEN MALAYSIA TIDAK SEMAK PASPORT CURI MENGGUNAKAN DATA INTERPOL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Lagi sekali negara kita dimalukan diperingkat dunia dan antarabangsa apabila kenyataan Menteri di parlimen dibelasah sampai lumat dan dilihat kenyataan itu bertaraf gred F.Agensi polis antarabangsa, Interpol, semalam menolak tanggapan Malaysia bahawa pangkalan datanya untuk menyemak pasport adalah terlalu rumit.Interpol berkata walaupun beberapa negara lain menggunakan pangkalan data itu berjuta kali setiap tahun, tetapi Jabatan Imigresen Malaysia tidak memeriksa pasport penumpang pesawat dengan pangkalan data agensi itu sepanjang tahun ini sebelum kehilangan pesaw... more »

FBI sahkan Zaharie tak terbabit pesawat hilang.. Najib tak mahu minta maaf ke?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Apa yang jelas kini ialah siasatan mendalam yang dihalakan kepada Kepten Zaharie adalah satu percubaan untuk menjadikannnya sebagai Kambing Hitam. Kambing Hitam untuk menutup kelemahan Kerajaan Barisan Nasional dalam menangani tragedi yang menjadi perhatian dunia pada masa ini.. Setiap inci kehidupan Kapten Zaharie telah disiasat. Polis juga mengambil simulator beliau, membuka dan meletaknya di Bukit Aman. Ahli keluarganya juga disoal siasat termasuk oleh FBI. Naratif rekaan ini berfungsi untuk meningkatkan syak wasangka bahawa MAS dan kerajaan cuba menyalahkan Kapten Zaharie ser... more »

[HOT] FBI Tidak Temui Bukti Kaitkan Juruterbang Dengan Kehilangan MH370

greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
Biro Siasatan Persekutuan (FBI) tidak menemui sebarang bukti yang boleh mengaitkan juruterbang MH370 dengan kehilangan pesawat itu, lapor New York Times. Perkara itu didedahkan dua pegawai penyiasatnya selepas FBI menyiasat cakera keras dan simulator penerbangan yang diambil dari rumah kedua-dua juruterbang MH370 di Malaysia. Menurut jurucakap FBI Michael Kortan, buat masa ini biro berkenaan tidak akan berkongsi maklumat kerana siasatan lanjut masih dijalankan. Walaupun pasukan penyiasat tertumpu kepada juruterbang pesawat MH370, namun tiada bukti menunjukkan bahawa mereka yan... more »

BIADAP: IKHWAN 529 - (Gambar2) Kedutaan Mesir Enggan Terima Memorandum.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 5 hours ago
KUALA LUMPUR – PR bersama 56 NGO kesal apabila pihak Kedutaan Besar Mesir enggan menerima memorandum bantahan yang diserahkan, semalam. Memorandum tersebut adalah bantahan berhubung tindakan mahkamah negara itu, menjatuhkan hukuman mati terhadap 529 penyokong bekas Presiden Mesir, Mohammed Mursi. Penganjur himpunan tersebut, Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat berkata, tindakan pihak kedutaan itu amat dikesali kerana ia seolah-olah menafikan suara rakyat Malaysia yang membantah tindakan tidak berperikemanusiaan itu. “Kami sudah berurusan dengan pihak kedutaan, namun mereka tidak mah... more »

Jom Lihat Terowong Paling Romantik Di Ukraine

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
Green Tunnel of Love ini terletak di Kleven Ukraine. Terowong ini dikenali sebagai terowong paling romantis di dunia. Berada di Kleven, Ukraine, terowong ini berjaya mencuri hati setiap orang, tak terkecuali pelancong. Terowong cantik sepanjang 1 km ini sangat terkenal dan menjadi tujuan kegemaran para pelancong. Tidak hanya pelancong, terowong yang pesona romantis ini juga menjadi tempat wajib ketika menyatakan cinta. Sebenarnya Tunnel of Love adalah terowong kereta api biasa sahaja. Namun kerana pokok-pokok dan juga bentuknya yang indah menjadikan tempat ini istimewa. Terowong i... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: