Sabtu, 29 Mac 2014

4160. Ferrari.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Jom Melawat Kilang Membuat Kereta Ferrari

Terletak hanya di luar bandar kecil yang dikenali sebagai Maranello, di utara pusat Itali, kilang ini telah diiktiraf sejak beberapa tahun kebelakangan ini dengan beberapa anugerah. 

Yang paling ketara apabila mereka diiktiraf sebagai salah satu Kilang  tempat terbaik untuk bekerja di Eropah. Satu anugerah yang telah diberikan oleh Institut Kerja pada tahun 2007, 

Anugerah ini adalah satu pengesahan yang kuat daripada komitmen organisasi dan kewangan yang besar, yang dibuat oleh syarikat itu selama ini.






Anda mungkin juga meminati:










Sumber: (http://dairishare.blogspot.com/2014/03/jom-melawat-kilang-membuat-kereta.html)

[Maklumat Gempar] Kakak Penumpang Terima "Missed Call" pada 11 dan 13 Mac & Penumpang MH370 Minta Tolong di Laman Forum

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 9 minutes ago
[Kelab GB] Keluarga dapat dua kali missed call Skype dari iPad milik Firman. Pihak keluarga Firman Candra Siregar, penumpang pesawat MH370, hingga ketika ini masih belum dapat menerima kenyataan dari Kerajaan Malaysia bahwa pesawat jatuh di Lautan Hindi. Mereka punya alasan. Seperi diungkapkan kakak kandung Firman, January Siregar, selepas dinyatakan pesawat putus hubungan 8 Mac 2014, pihak keluarganya masih mendapat panggilan melalui saluran Skype dari iPad milik Firman. "Saya lihat ada missed call pada tanggal 11 dan tanggal 13 Mac, dari iPad yang dipegang firman,"ujar Janua... more »

FBI Tidak Jumpa Bukti dengan Kehilangan MH370

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 9 minutes ago
[HM] Kuala Lumpur: Biro Siasatan Persekutuan (FBI) tidak menemui sebarang bukti yang boleh mengaitkan juruterbang MH370 dengan kehilangan pesawat itu, lapor New York Times. Perkara itu didedahkan dua pegawai penyiasatnya selepas FBI menyiasat cakera keras dan simulator penerbangan yang diambil dari rumah kedua-dua juruterbang MH370 di Malaysia. Menurut jurucakap FBI Michael Kortan, buat masa ini biro berkenaan tidak akan berkongsi maklumat kerana siasatan lanjut masih dijalankan. Walaupun pasukan penyiasat tertumpu kepada juruterbang pesawat MH370, namun tiada bukti menunjukkan... more »

Inmarsat: Teori MH370 'Berakhir di Lautan' BUKAN daripada Kami

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 9 minutes ago
[MK] Syarikat satelit yang berpangkalan di Britain, Inmarsat, berkata pihaknya tidak terbabit dalam membuat kesimpulan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi". Pada malam 24 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi" dengan memetik analisis data satelit Inmarsat. Bagaimanapun, pengumuman telah membangkitkan kemarahan di kalangan keluarga penumpang China, yang enggan menerima kesimpulan itu sehinggalah pesawat tersebut ditemui. Jurucakap Inmarsat Jonathan Sinna... more »

Interpol TEMPELAK Zahid Hamidi

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 22 minutes ago
*Interpol Kritik Kenyataan Zahid Bahawa Pangkalan Datanya Lembab * [AA] KUALA LUMPUR: Agensi Polis Antarabangsa, Interpol semalam mempertahankan keberkesanan pangkalan datanya untuk menyemak pasport yang disifatkan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai ‘terlalu memakan masa' dan 'menyebabkan kelewatan di lapangan terbang’. Menurut laporan AFP, Interpol yang sebelum ini telah mengecam Jabatan Imigresen Malaysia kerana gagal memeriksa pasport penumpang pesawat MH370 dengan pangkalan datanya, mempertahankan sistemnya itu selepas Zahid berkata pangkalan data... more »

[Video] Selepas Hampir 30 Tahun, Musa Hitam Dedah Dr Mahathir Berada di KL Ketika Peristiwa Memali

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 32 minutes ago
Tan Sri Musa Hitam yang dahulunya dipersalahkan dengan peristiwa Memali itu mendedahkan bahawa Tun Dr Mahathir yang terlepas kerana mengatakan beliau di China sebenarnya berada di Kuala Lumpur semasa kejadian tersebut. – Gambar diambil dari YouTube, 28 Mac, 2014. [TMI] Selepas hampir 30 tahun peristiwa Memali berlaku, bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam mendedahkan bahawa perdana menteri ketika itu Tun Dr Mahathir Mohamad berada di Kuala Lumpur, bukannya China sebagaimana yang diberitakan sebelum ini. Pendedahan ini dibuat sendiri oleh Musa yang juga menteri keselamatan da... more »

Takde pasal cari pasal...........

cikgu pencen at cikgu pencen - 34 minutes ago
INILAH MANUSIA YANG TAK ADA PENYAKIT TAPI CARI PENYAKIT (GAMBAR)

SUDAH MELAMPAU ... MENTERI KESIHATAN PERLI SIAPA PULA NI?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 37 minutes ago
*Siapa pula Menteri Kesihatan tujukan kenyataan panas ni ... dah nak kena buang jadi menteri ke?????Cakap siang pandang pandang ... cakap malam dengar-dengar .... cakap perli isteri pemimpin alamatnya nak kena terajang.Kadar obesiti dalam kalangan rakyat negara ini semakin serius dan perlu diatasi, kata Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr S Subramaniam. * *Beliau berkata pada 1996, kadarnya mencatat 44.4% namun ia meningkat 15.1% pada 2011 kepada 59.1%.* *Katanya peningkatan ini berpunca daripada sikap masyarakat Malaysia yang sering mengamalkan budaya pemakanan yang kurang siha... more »

GEMPAR!!! Sebuah Pesawat Pengangkut Milik Tentera Udara Yang Baru Dibeli Terhempas.. Jom Terjah!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 39 minutes ago
*Sebuah pesawat pengangkut milik Tentera Udara India (IAF)yang baru dibeli, C-130J terhempas 72 batu di lapangan udara pangkalan Gwailor pagi semalam dimana mengakibatkan lima anggota dalam penerbangan itu terkorban.* *Bagaimanapun, IAF belum mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai jumlah anggota dalam pesawat itu yang sedang melakukan misi penerbangan latihan rutin. * *Insiden pesawat empat enjin buatan Amerika Syarikat itu menimbulka persoalan dikalangan juruterbang berpengalaman berikutan rekod keselamatan baik dan pesawat itu yang mudah dikendalikan.* *Menurut seorang juruterban... more »

Pegawai Tourism Malaysia Dipenjara 10 Bulan, Isteri 14 Bulan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 42 minutes ago
[Bernama] Mahkamah Daerah Solna di Stockholm menjatuhkan hukuman penjara 10 bulan ke atas Pegawai Tourism Malaysia di Sweden Azizul Raheem dan 14 bulan terhadap isterinya, Shalwati Norshal kerana mendera anak-anak mereka pada Disember tahun lepas. Pengerusi Sukarelawan Peguam Untuk Semua (Sukaguam) Datuk Khairul Anwar Rahmat, ketika dihubungi hari ini, mengesahkan perkara itu. Katanya, beliau dimaklumkan perkara itu oleh wakil Sukaguam yang hadir di mahkamah ketika prosiding jatuh hukum terhadap pasangan berkenaan pada kira-kira 6 petang (waktu di Stockholm 11 pagi). Khairul berk... more »

[PERMOHONAN ONLINE] SKIM MYHOME | Cara-Cara Membuat Permohonan Bermula 1 April 2014

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 47 minutes ago
*[PERMOHONAN ONLINE] SKIM MYHOME | Cara-Cara Membuat Permohonan Bermula 1 April 2014 | *Skim Perumahan Mampu Milik Swasta (*MyHome*) akan dibuka beberapa hari lagi. Pasti ramai yang berminat untuk membuat permohonan dalam skim yang menawarkan insentif yang amat besar. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Skim MyHome melibatkan peruntukan RM300 juta bagi membina 10,000 unit rumah mampu milik di seluruh negara. Namun, ramai yang masih kurang jelas mengenai maklumat dan cara-cara membuat permohonan dalam skim ini. Berikut adalah perkara penting yang perlu anda tahu: *Syarat, Kelayakan d... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: