Ahad, 30 Mac 2014

4173. Antara kerosakan dan kedurjanaan golongan bangsawan dan penguasa.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  .  Ayat biar comel asal lengkap. Tidaklah seumpama "Paku Dulang Paku Serpih, Mengata Orang Dia Yang Lebih" Orang parti mana yang lepaskan Singapura dulu?. Ehem!. Inilah antara kerosakan yang pernah mereka buat. Sampaikan Batu Putih milik sendiri dapat orang lain boleh kata "win-win" 

Tak begitu "Tanah Dipijak Milik Orang" - Anak Kecil Main Api. Hu3. Banyak lagi kerosakan telah terjadi. Maklum ada orang pujaannya kata "yang tinggal bo$#% belaka" padahal rencananya jugalah dulu semasa berkuasa. 

Kerosakan dan rencananya, akhirnya menimbulkan prasangka antara kaum serta antara negara tetangga. Ibarat kisah Singapura dilanggar todak. Hah budak tu nanti besar membahayakan golongan bangsawan, golongan penguasa - so bunuhlah baka orang cerdik masa depan. Boh fitnah cukup-cukup ikut cara doktrin freemason. 

Bila Jet Pejuang Malaysia Berlepas Saje , Singapura Sudah Tahu 

Baru baru ini semua orang kecoh berkenaan isu isu risikan oleh negara jiran terhadap negara kita.

Tapi sebena nya itu ad lah salah satu cara dan risikan sahaja , sebena nya ada banyak lagi mode dan cara risikan yang “on-going” tanpa berhenti di lakukan oleh negara jiran.

Dengan banyaknya jumlah syarikat Malaysia yang sahamnya dibeli oleh Singapura maka lagi banyak laluan dan saluran maklumat dapat diperolehi.

Jika syarikat telekomunikasi boleh di kuasai oleh Singapura atau pun syarikat yang mengendali hospital sahamnya di kuasai oleh wakil Singapura maka lagi banyak maklumat boleh diperolehi berkenaan data seseorang individu yang berurusan dengan hospital atau syarikat telekom itu.

Cara lain adalah wakil ahli parlimen tertentu menaikkan soalan di parlimen yang mana jawapannya adalah ukuran kepada sesuatu tindakan yang telah dibuat oleh kerajaan Malaysia.Seolah-olah soalan adalah cara untuk mengorek rahsia untuk ditatap musuh di seberang.

Soalan yang paling sensitif berkenaan ketenteraan selalunya datang dari orang seperti Tony Phua dari DAP. Apabila dia sering mempersoalkan kesiapsiagaan tentera negara kita , maka jawapannya terdedah kepada pihak luar untuk mengukur apakah yang sedang kerajaan kita buat untuk pertahanan negara.

Arm race atau perlumbaan milikan senjata sentiasa ujud di kalangan negara rantau ASEAN tetapi masing-masing ada cara tersendiri menyembunyikannya.

Tambahan untuk tidak merisaukan jiran maka ia selalu dibuat dalam keadaan amat sulit.

Perbandingan amat ketara adalah antara Malaysia dan Singapura.

Walaupun negara itu kecil dari size tubuh badannya , tetapi bajet ketenteraannya amat jauh banyak dan beza dengan negara kita.

Kali terakhir kelulusan bajet ketenteraan Singapura adalah  hampir 25 billion Ringgit berbanding negara Malaysia cuma 16 billion Ringgit.
(A total budget of $12.34 billion has been allocated to MINDEF of Singapore in FY2013 ).

Itu pun masih ada yang mempersoalkannya.

Singpura amat kuat dalam ketenteraannya kerana mengambil contoh Israel dan Swiztzerland. Biar size sederhana  tetapi lengkap.

Misal nya jika Malaysia membeli kereta kebal yang perlu di kendali oleh 4 orang tentera. Singapura akan memperolehi yang boleh di kendali hanya 3 orang atau 2 orang.

Singapura juga tahu kelemahan diri  lalu segera  memperbaikinya.

Misal nya jika berlaku pergeseran dengan jiran, lalu pasti cubaan meletupkan lapangan kapal terbang akan di lakukan maka oleh itu mereka menyewa dan menyimpan sebilangan jet pejuangnya di negara luar untuk melakukan serangan balas dari sana.
Di percayai negara Taiwan ada lah tempat parking nya jet pejuang Singapura.

Selain itu terowong MRT juga ada lah tempat alternatif persembunyian rakyat nya apabila serangan terhadap negara nya dilalukan.

Harus di ingat hampir semua rakyat Singapura di wajibkan menjalani fasa ketenteraan. Maka secara tidak rasmi rakyat biasa mereka juga adalah “reserve” tentera.

Di Malaysia PKLN juga menjadi cacian dan gangguan oleh pembangkang Cina dan di ikuti oleh lebai kurang ilmu perang saraf, kerana terlebih ilmu akhirat.

Tetapi paling penting pada pertahanan Singapura ada lah milikan AWAC. Satu sistem radar air warning yang boleh mengesan jet pejuang dan boleh mengesan sebarang pergerakan penerbangan di udara.
Electronic Weapons: Singapore Gets New AWACS - Singapore has decided to replace its four U.S. E2C Hawkeye Airborne Early Warning aircraft by 2010. It will begin replacing their aircraft with Gulfstream 550 aircraft equipped with the Israeli Phalcon radar system.  Last year, Israel put its first new-generation AWACS (Airborne Early Warning Aircraft) into service, one that used a long range business jet (the 40 ton Gulfstream G500) and Israeli made radar and electronics. These systems go for about $375 million each.


Jika jet pejuang Malaysia berlepas di Gong Kedak sahaja pun ia sudah mengesan nya. Dan terus mempersiapkan tindakan balas jika ianya pada waktu peperangan.

Di Malaysia , kapal selam kita menjadi bahan mainan dan ejekan oleh pembangkang sehingga satu dunia tahu berapa bijik di miliki negara dan kapabilitinya sudah di ketahui.

Kita pula tidak tahu apa yang mereka miliki.

Kerana di sana pembangkang takut akan akta ISA yang masih utuh.Di Malaysia akta ISA telah di hancur lunyai kan oleh DAP memperguna kan sebuah parti Melayu yang  kurang ilmu dunia nya.

Kedudukan Malaysia bagaimana pun tidak seperti negara Iraq, Iran atau Afgnistan , kerana terrain Malaysia dan negara tersebut amat berbeza.

Terrain atau mukabumi seperi negara tersebut amat mudah untuk di serang hanya menguna kan dron atau pun alat survaillance lalu menghantar misil atau pun peluru berpandu seteah mengenal pasti lokasi dan target nya.

Di dalam suasana terrain sebegini Amerika pernah tewas di Vietnam.

Jadi Malaysia seharusnya menyimpan dan memelihara hutannya, supaya jika ada kuasa besar atau kuasa luar yang mahu menyerang maka mereka boleh berbuat sebegitu dalam keadaan terhad tetapi mereka tidak boleh menawan selamanya.

They can attack but they can never occupy.

Kerana Malaysia sudah pasti sembunyi kan beberapa ketumbukan nya ke dalam hutan dan beroperasi dari sana.

Amerika pernah kecewa dengan peperangan sebegini lalu jalan terbaik hanya mengebom sahaja mana mana kawasan yang di syaki.
Berbalik kepada kekuatan tentera Singapura, mereka bukan sahaja memilki peralatan tentera berbentuk “defensive” malah siap juga dengan “offensive” jadi pasti nya hasrat menyerang juga sudah ada.

Jika pada perang 6 Days wars, tentera Mesir mengunakan poontoon untuk menyeberang terusan membawa kereta kebalnya, maka Malaysia terlepas peluang menghalang “Main Battle Tank” Singapura yang besar untuk bergerak kerana pembatalan jambatan bengkok.
Ia nya memerlukan pendakian dan mengambil masa yang lama untuk bergerak.Jika pun menguna kan trailer untuk mengangkut nya ia tetap makan masa yang lama mendaki jambatan bengkok itu danIni ada lah advantage kepada kita.Kerana time is vital.

Patut lah dalam beberapa defense report Singapura di senarai sebagai yang terkuat di Asean dan Malaysia di belakang nya.

Apa tidak nya dengan sistem Iron Dome milikan nya yang disuhasama dengan Israel ditambah lagi dengan sistem AWAC nya tentu sekali ia sah kuat dan teguh. 

Ingatlah pesan rasulullah , persiapkan kuda sebelum berperang,jangan asik sebuk hal remeh temeh sedang musuh pula lain rencana nya.

Ini kisah lanjutan dari topik sebelum nya seperti di bawah ini. http://thechulan.blogspot.com/2013/11/ancaman-dari-jiran-rahisa-40-tahun.html
Sumber: (The Chulan: Bila Jet Pejuang Malaysia Berlepas Saje , Singapura Sudah Tahu)

29 comments:

  1. Singapura pandai membelanjakan peruntukan tenteranya dengan cara terbaik dengan kewangan yang terbaik. Padahal, negara kita hanya tahu membeli senjata yang dapat dibodek oleh industri-industri pertahanan antarabangsa, dengan syarikat2 pertengahan yang dilantik oleh kerajaan kita. Malah duit itu dibazirkan kerana terpaksa membayar komisen kepada syarikat2 tersebut. Malahan banyak wang yang dilesapkan sahaja......
    Reply
    Replies
    1. so jadi, kena dedahkan segala aset dekat rakyat?
    2. Tu la namenye macai yg pandai komen nampak sume mende salah tapi tak pandai nak pikir..bahalol
    3. bodohnya. hbis tu xkan tentera mlysia nak bocorkan semua rahsia and kekuatan yg dorg ada? bg semua rakyat tahu? come on laa. tak semua benda yg boleh dorg bgtahu. kalau bgtahu semua rahsia and kekuatan yg ada, tak mustahil org luar pun akan tahu jugak. jgn pandang terlalu tggi dkt negara luar sampai negara kita sendiri dianggap mundur.
    4. wei bodoh, kau ingat kalau kau tahu negara AS dan singapura tak tahu awal2 ker? Bilangan submarine tu bukan rahsia negara tetapi lokasi submarine tu yg menjadi rahsia. bahlol
    5. yang tentera kita dok berkawad bawak tank, rocket launcher sume mse sambutan kemerdekaan tu dikira dedahkan aset ke luar ke? rsenye tu lg obvious
    6. ahhhh dua2 ekor ni bodoh....bodohhhhh
    7. woi melayu,x payah bergaduh! mcm x dak akal ja aku bca text hampa,aset tentera rahsia depa,keja kita majukan ngara mana salah tegur mana betul sokong,jgn smua benda nak bantah sampai aset tentera pun nk bantah tu tahap bangang tramat loi org kata,apa la
  2. Senjate je cnggih2....askar dorg...korg x pnah tgk ke cmne..100% sayor...ank mak...manje...lmbik...korg nih klaka laa bnggekn sgt ngare sberang tu...1 askar msia sme dgn 5 org askar dorg...
    Reply
    Replies
    1. setuju dgn anonymous,,biar pun singapura byk senjata canggih,,,tetapi msia lebih canggih dari tenteranya sendiri...ibarat LT. dia sama dgn sarjan kita saja..dia open war.mungkin boleh tapi cuba lah survival war...apa pun msia hebat..!
    2. setuju bro...askar diaorg askar `national service` jew
    3. La ni bkn org yg g ...brg yg g dl...
    4. tp peperangan skrg bukan mcm dlu. skrg ni tekan ja "enter", bom dah sampai.
  3. Ingat senang ke negara kita ni nak beli senjata. Singapore senangla dpt beli semua yg terbaru disebabkan mereka.rapat dgn Israel. Negara kita mengharamkan Israel. Ingat mudah ke kita nak dapatkan semua senjata canggih manggih dengan harga yg termurah?? Hampir semua negara pengeluar senjata mengikut kata Israel... Yang boleh membantu kita cumalah jika kita membina sendiri senjata2 moden. Itupun dikutuk2.oleh rakyat apabila kerajaan mencuba bina senjata. Macam mana?
    Reply
    Replies
    1. bila kerajaan cuba bina senjata yee???ada pun tak secanggih mane..sebab memang dasar kerajaan tidak membuat tapi membeli...russia ade apee yang bebas dari ideologi israel...kalau takde duit jangan bagi alasan macam2...citer nak ada awacs ni time tahun 1998 lagi...tapi time tuh kegawatan ekonomi...oklah boleh diterima alasan tu...tapi sampai sekarang bila si puak ni memerintah..wang negara dibuat ape???nak ganti mig29 pon kononnya awal tahun ni...habis2 habuk pon tarakk...asyik nak beralasan jee...kalau nak membina senjata dengan kos agak tinggi tapi kualiti takde memanglah kene kutuk...dengan projek ngpv yang bermasalah...syarikat malaysia memang tak boleh bangunkan senjata sendiri sebab tak berdisiplin...projek aug steyr yang malaysia guna pun bermasalah...kualiti tak up to standard...kerajaan duk sibuk nak berpolitik 24 jam...pertahanan entah ke mana jadiknyee...kalau dieorang betul komit terhadap pertahanan negara dah lame kita tak gune nuri tu...banyak lagi barang lusuh dalam tentera tu...isu plkn bukan menentang....tapi program tuu memang tak mendatangkan manfaat...nak bandingkan dengan NS singapore memang jauhh berdasarkan program nya....budak berjoget2 setakat macam bercuti berseronok...gua pon penah masuk plkn...kalau betul nak buat plkn,kerah betul2 seperti tentera...kalau setakat kawad dan latihan menembak dah cakap tu latihan ketenteraan memang bangang laa...gua memang peminat setia ketenteraan malaysia...dan gua kecewa dengan kerajaan sekarang yang lebih menghabiskan duit rakyat untuk berpolitik dari diguna untuk tujuan pembangunan dan salah satunya pembangunan tentera
    2. rasanya yg berpolitik tu puak satu lagi
    3. Setuju anon 03.04 puak sana yg kuat berpolitik nak beli alat ketenteraan pun dipolitikkan makan dedak banyak sangat!
  4. rakyat kita terlalu cetek fikiran malas nak menjangkau beyond stated. apa yang dibentang, itu yang diterima. terlalu berlembut. rakan boleh jadi musuh paling bahaya kerana mereka sudah tahu gaya dan kekuatan kita. lebih bahaya daripada musuh secara asalnya.
    Reply
  5. ...wlu pun askar Singapore lembik tetapi sistem persenjataan mereka canggih...peperangan konvensional tidak memerlukan tentera biasa utk memasuki sesebuah negara...tetapi mereka menggunakan persenjataan canggih utk menyerang dahulu...seperkara lagi perlu diingatkan Singapore adalah sekutu kuat Amerika & Isreal...pasti Singapore mendapat backup dri negara tersebut...walaubagaimanapun Singapore bergantung sepenuhnya hubungan dagang yg baik antara negara2 jiran...peperangan terlalu merugikan negara tersebut sekiranya berlaku...kemudahan infrastruktur pelabuhan Singapore yg terbaik adalah kunci utama ekonomi negara tersebut....
    Reply
  6. Insyallah Singapore dan Malaysia tak akan berperang dan tak pernah berperang... perang mulut ada la... itu pun acting je... lepas tu dua2 dok semeja amik gambar sama2... langkah mempersiapkan tentera dan peralatan tentera adalah sesuatu yang wajar bagi semua negara berdaualat. Masing2 punya hak sendiri, cara2 tersendiri dan kemampuan tersendiri...
    Reply
  7. Malaysia perlu tukar drp konsep defensif kepada konsep ofensif.......baru blh disesuaikan dgn persenjataan.
    Reply
  8. Pertahanan kita Xsama dgn negara lain..
    Byk tactical Malaysia.. Kita ada PARA yg digeruni negara musuh..
    Kita ada Risikan yg sgt baik.. Kita ada Perjanjian 5 Negara itu plg penting..
    Pemimpin kita dahulu juga sgt bijak.. Mengadakan Dasar pandng ke TIMUR pn antaranya utk ekonomi & ketenteraan.. Belian aset pn bukan dgn satu negara bg bina hubungan & kerahsiaan.. Hubungan baik dgn negara2 seperti CHINA, IRAN & byk lg.. Kekuatan kita byk dipengaruhi pelbagai sumber.. Sb itu negara kita Xakan diserang tanpa usul yg betul2 kuat utk serang.. Antaranya, membawa masuk pelabur2 Gergasi ke dlm negara antara strategi kita.. Negara pelaburan spt JEPUN, CHINA, USA, GERMAN dll Xakan benarkan Malaysia diserang sb PELABURAN Bilionair? Byk yg kita sbg rakyat Xtau apa yg sbenarnya kita ada,, Jgn risau.. Ini pn baru 20% yg kita tahu..
    Reply
  9. Allah selamatkan Malaysia, tanah tumpahnya darahku, hidup matiku Malaysia!
    Reply
  10. kita tidak perlu takut dengan Singapore tu mereka tidak sekuat yang admin katakan. kita juga mempunyai radar pengesan yang sentiasa mengesan fighter jet Singapore. dan kita ada Astros II untuk menghancurkan Singapore kalau mereka berani menyerang Malaysia. IRON Dome tidak berkesan kalau ianya telah disabotaj dan Leopard tidak boleh menyeberang kalau tidak ada jembatan :)
    Reply
  11. saya pernah baca majalah perajurit.. berkenaan peperangan tak sementri.. sebenarnya itu yang diaplikasi oleh malaysia. mungkin tuan-tuan pernah dengar kisah komando malaysia menyusup masuk kawasan tenteraan singapore, menukar bendera singapore kepada bendera malaysia dan menampal setem pada sistem peluru pandu singapore... walaupun banyak pihak menyatakan cerita itu karut, lawak bodah. tapi bagi mereka yang tahu kebenarannya.. itulah sebenarnya... Never Underestimate..Our Capabilities
    Reply
  12. PLKN kt msia ni mg hampeh.. tk mcm singapore, unsur2 disiplin n teras ketenteraan jelas diserapkn pd remaja lepasan sekolah. PLKN kt malaysia ni lebih kurang mcm kem2 motivasi je. tgok la budak2 keluaran plkn ni..menjadi ke tak????
    Reply
    Replies
    1. Tpi lembik nak buat apa kna sergah dah takut huh
  13. Canggih gilak singapork.....aku rasa dlm 1000 mngkin 2 org yg tau komando malaysia ada hntar lekat stem dekat kaaaaan kerenteraan singapork....ahak ahak...bodus betul urang dlm komen2 ni...komando malaysia yg terbaik u.s pun banyak lespek loooo...tak payahlah lah jilat sangat singaPORK tu puiiiii.
    Reply
  14. Keyboard warrior byk dlm ni.

    Terutamanya pembangkanh..
    Reply

Blogger Home. 
Meja www.peceq.blogspot.com  .  Dulu semasa melepaskan Singapura, berkokoklah ramai-ramai yang memperjuangkan me-la-yu "tak mana hidupnya - tanah sekangkang kera" - Akhirnya SGD berkali ganda berbanding RM. Itulah Allah SWT menunjukan ancaman sebenar ialah sikap ego bangsawan dan penguasa me-la-yu yang telah merosakan puluhan tahun. 

Ancaman Dari Jiran - Rahsia 40 Tahun Singapura 
Kami paparkan peta Singapura untuk tatapan sekelian.

Bayangkan jika diri anda menjadi pemerintah nya, sambil melihat peta negera anda yang tidak seberapa besar hanya  sekangkang kera lebih kurang 580km persegi.

Walaupun tanah dibawah kuasa anda kecil , ia tidak setanding ego anda.Dengan perasan anda lebih "superior" dari jiran atau pun kaum lain yang mengelilingi negara anda.

Lagi 20 tahun kemana arah tuju dan kemana hendak pergi dengan wang yang banyak tetapi tanah yang sedikit.Tentu sekali kenegara jiran yang terhampir yang memilki tanah.Betul tak?

Kemudian lihat lebih jauh dinegara yang mempunyai masalah yang serupa ia itu negara Israel.

Sambil di kelilingi oleh negara Islam ia terlalu ego dan angkuh untuk menerima hakikat diri itu kecil. Maka sah anda sudah dapat kawan yang boleh berkongsi isu dan problem yang sama.

Jika Israel boleh menawan semua jiran nya bukan sahaja melalui ketenteraan , malah  juga melalui perang saraf dan pemasangan proksi maka Singapura nampak nya tidak ada opsyen lain melainkan meniru jejak langkah serupa.

Apakah yang dilakukan oleh negara Singapura sebaik sahaja ia di sepak keluar dari Malaysia?

He turned to the Jewish state, through the Israeli ambassador in Thailand, for help. Israel sent a military mission led by Maj. Gen. Rehavam Ze'evi, then deputy head of the military's operations branch. (Ze'evi was assassinated in Jerusalem by Palestinian gunmen in October 2001.)

Lee insisted on secrecy because he didn't want to antagonize his Muslim neighbors, Malaysia and Indonesia. The team of Israeli instructors arrived in October 1965. Lee wrote in his 2000 autobiography: "To disguise their presence, we called them 'Mexicans.' They looked swarthy enough."Today, Singapore's armed forces, 72,500-strong, are considered one of the most advanced militaries in Southeast Asia.

Itu lah yang di lakukan oleh pemerintah dari parti PAP , abang kepada DAP , tuan kepada PAS.

Singapura tidak boleh terus menambak tanah untuk meluaskan kawasan nya.Ia amat costly.

Jika kita berfikiran waras sambil melihat peta tadi kita akan tahu lagi 20 tahun srvival Singapura ada lah dengan pergantungan  kepada jiran nya Malaysia. 
Kira kita akan bernasib baik jika mereka setakat mahu menjadi partner dalam perniagaan.

Tetapi mengenali cara bertindak negara Israel dan Singapura pula belajar dari nya , kita kena lah juga tahu bahawa rencana sulit masa depan nya juga ada membabitkan Malaysia.
Kuasai negara kita melalui proksi , jika tidak Singapura tidak boleh survive.

Sambil akan menguna kan cara saraf dan pemasangan kaki dan talibarut untuk menyusah kan Malaysia, Singapura pula membina satu sistem keselamatan untuk diri nya.

Baca ini-
Iron Dome will be a crucial element in Singapore's drive to build a defensive shield around one of the world's biggest and most important ports.

Israel is determining how many batteries of Iron Dome and two other systems that will make up its planned multi-layered missile shield, will be required. Each battery, which costs $50 million, can cover an area of around

 60 square miles, which means 13 of them would be needed to cover all of Israel. 
Begitu teguh ketahanan keteteraan yang di siap kan oleh Israel untuk Singapura.

Malah Singapura membayar dan membiyai research untuk ketenteraan Israel, yang mana kemudian nya hasil alat dan bahan itu di serah kan kepada Singapura.

"From the outset, Iron Dome was always intended for Singapore, which helped finance its development," Intelligence Online explained. "Iron Dome will be battle-tested in Israel ahead of export to Singapore at a late date."

Singapore has bought Israeli weapons systems extensively over the years and Israeli defense companies regularly participate at the annual Singapore Air Show.

Israeli Aerospace Industries, state-owned flagship of Israel's defense industry, has sold Singapore the Barak-1 naval anti-aircraft system. Rafael's electronic warfare system are widely deployed with the Singapore navy.

Jadi ketahui lah apa sahaja alat ketenteraan yang di guna kan oleh Israel di negara  Arab atau negara jiran nya ada lah bahan ujian untuk akhir nya di serah kan kepada Singapura. Negara yang diserangi Israel kerap kali sebagai alasan sahaja yang mana sebenar nya menguji alat baru tentera Israel.

Kini ketahui lah bahawa sememang nya parti politik tertentu di Malaysia  diguna kan untuk mencapai hasrat Singapura.

Survival nya amat bergantung kepada keluasan tanah.Apa bila seorang nomad politik yang sentiasa sahaja bertanding merata tempat mengambil possisi di Gelang Patah , ia nya memang ada perancangan masa depan.

Sambil menunggu kejayaan mencapai hasrat itu pelbagai cara di guna akn untuk distabilize kan negara ini.
Kesusahan kita ada lah kesejahteraan mereka.

Bagi yang tiada mata hati untuk membaca dan pengetahuan tentang rencana jiran kita ini melain kan hanya tahu dan mahu menghukum orang, elok sangat lah usah cuba memegang tampuk pemerintahan.

Bagi yang sedang memerintah sila peka dengan rencana masa depan jiran kita yang ketandusan tanah, mereka sudah berjaya mencengkam sedikit demi sedikit negeri Johor, apa barang mahu memiliki tanah tanpa menguasai nya?

Hasrat mahu menawan Malaysia tetap ada jika Singapura mahu terus ujud. Kepadatan penduduk dan penambahan penduduk membuat nya menjadi tidak selesa di masa depan.\

Setelah mengalih kan sebahagian besar "slut factory" nya ke Johor , pembebasan tanah  nya merupa kan penyelesaian sementara sahaja.

By Hook or by crook Malaysia mesti dicengkam demi survival nya.

29 comments:

  1. Satu analisa yang menarik.Sama-samalah kita fikirkan
    Reply
  2. Malaysia terlalu berlembut dari awal hingga kini.kononnya pendekatan diplomatik.akhirnya membawa khilangan hak yg pernah anda ketahui. Mnggunakan parti politik di msia masih boleh d kekang. Arwah tengku abd. Rahman dah awal2 tau sikap lee kwan yu bersma askarnya maka di asingkan awal2 dgn memberi sebuah pulau dnamakn tumasek.( Ibarat di asingkan penyakit kusta) hanya yg celik sejarah akan pertahankan tanahair tercinta.walauapapun kecangihan n sewaktu dgnnya ditunjukkan sgapura kita tak perlu gentar melainkan ada segelintir tali barut yg sangup gadaikan hak negara demi poket yg tersyg.
    Reply
  3. pulau batu putih jadikan ikthibar!!!
    Reply
  4. Semoga langkah sultan Johor menukar hari cuti umum Johor dari Sabtu dan Ahad kepada Jumaat dan Sabtu secara tersiratnya boleh menghambat perancangan jahat singapura.
    Reply
  5. Siapa yang jual tanah johor pada singapura... siapa yang memerintah johor dan membuka ruang pada singapura... siapa yang gadai air dan tanah pada singapura... siapa pula yang bagi makan durian pada singapura...

    Apa yang terjadi diatas adalah dengan izin ketuanan melayu dan sultannya...
    Reply
    Replies
    1. Betol..jgn nk salahkan pembangkang..umno tu kene berubah..jgn pentingkan diri sendri..
  6. tak la dol... nuar ngan nik aziz yg bagi/jual semua menda tu kat singapore... yg benarkan nama Allah dlm bible pon nuar ngan nik aziz.. yg dok jual tanah rizab melayu p.pinang kat orng cina pon.. nuar ngan nik aziz... ye la.. sbg mantan timbalan mentri dan menteri besar.. kuasa dorang adalah jauh melebihi kuasa yg ada pada seorang perdana menteri... hahahahahaha.. pencacai punya fikiran... hahahahaah

    pastu der.. gua nak tanyala.. junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w dah ada sebut kan tanda2 kiamat... lu rasala... kalau betol pon geng2 ilumati ni berjaya tawan seluruh dunia... yg mana mereka mungkin akan berjaya.. setelah datangnya tuhan mereka... dajjal... dan apa ygb berlaku der??

    apa yg berlaku kpd kaum yg sesat(nasrani) dan kaum yg zalim(yahudi) dalam surah al Fatihah?? dan ingatlah.. musuh seorang umat islam hanya ada 2 je der... buddha dan lain2 agama nabi kita tak sebot der... so?? lu punya otak besar mana der?? sampai kena brain wash sebegitu?? bodoh sangatla lu der!! percaya pada ajaran ustaz/ularmak BN tu...

    ingat kita skang tengah tunggu imam mahadi a.s. je tuk menyatukan seluruh umat islam... kedian dajjal mucul.. memerintah dunia.. diulangi DUNIA... lu paham tak wahai si pencacai?? dajjal perintah SELURUH DUNIA.. ini termasuklah MALAYSIA dan SINGAPORE tu.. termasuk la geng2 iluminati tu... yg dia tak dapat masuk hanya 2 tempat je MEKAH DAN MADINAH... woi syiah babi.. KARBALA pun kena langgar gak kat dajjal ni ye.. bodoh...

    pastu.. Nabi ISA a.s. turun dan bunuh dajjal.. DAN MENGISLAMKAN KEMBALI geng2 NASRANI.. sbb tu ALLAH BENARKAN DORANG GUNAKAN NAMA ALLAH dalam KITAB DORANG... ke tak paham lagi?? masya Allah.. kalau Allah dah tutup pintu hidayah ni... memang gelapla pandangan korang.. sepertimana ayat dalam surah yassin..

    ayat [9]
    Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka, dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar).


    ingat.. kiamat itu pasti.. apa yg nabi kita cakap pasal tanda2 kiamat juga pasti.. eh.. apakata korang pakaila sikit otak+AQAL yg ALLAH kurniakan kpd kita tuk bezakan kita ngan BINATANG.. dan Nabi Muhammad tak de sebut tentang BANGSA ye.. arab ke MELAYU ke UMNGOK ke PAS ke... semuanya tak di sebot ye.....
    Reply
    Replies
    1. Diorang kristian, tidak percaya Allah itu esa...bile dah masuk islam, mesti la mereka percaya Allah itu satu..knape mesti bg guna Allah itu jika mereka percaya tuhan (yg bakal menggunakan nama Allah) adalah 3 dalam 1?? Nak guna nama Allah, masuk Islam..

      Allah jadikan manusia berbagai2 bangsa..utk kita saling berkenalan antara satu sama lain..anda bercakap, bangsa ini cuma sesuatu seperti sampah, tak berguna bg anda..adakah apa yg Allah lakukan dengan pelbagai bangsa ni sesuatu yang sia2??


      Yang angin sgt kenapa, dap dan pap adalah adik beradik..ini bukan pasal politik, tapi itulah sejarah..kita nak pertahankan negara kita, bukan jadi musuh dlm selimut, PERTAHANKAN TANAH AIR dr anasir luar, mempertahankan tanah air itu kalau matinya, tahukan apa darjatnya??

      Anda cakap 'ulama anda mahu'?? Tapi nampak macam anda tolak!! Majlis syura pas, yg diterajui oleh ustaz2 besar, seperti ustaz harun din, pandangannya anda tolak!! Ustaz harun din dengan tegasnya menghalang penggunaan nama Allah, tapi anda sokong?? Indonesia yg membenarkan penggunaan nama Allah, sekarang mereka lancarkan kempen save maryam, utk selamatkan umat islam disana..ulama mereka ramai yg hebat2, tpi tgkla kesannya kerana membenarkan penggunaan nama Alaah kepada bkn islam pada negara penduduk islam teramai tu..

      Anda seperti sudah mengalah, biarlah sang kafir berleluasa, kita tunggu imam mahdi dan nabi isa turun je..itu yg sy phm dr apa yg anda tulis..memang dajjal akan takluk, jadi biar diorang takluk, umpama bercakap cam rezeki Allah dah tetapkan, kite lepak tido je...adoi...

      Dan apa yang sy tahu dr pelbagai sumber, singapura dan israel memang rapat..dan memang byk sgt dah dgr singapura cari pasal..sy tak paham, anda pertahankan pas, tak kisah...tapi anda nak pertahankan Dap tu kenapa?


  7. sembang bagai2.. apa persiapan kau menunggu kehadiran imam Mahdi? Jgn jd hero kat sini la.. terima je la hakikat bahawa PAS mmg busuk punya parti.. tak habis2 pertikaikan bangsa.. Bodoh.. Allah dah ciptakan ko sbg seorg yg beragama ISLAM dan berbangsa MELAYU. Bersyukur la. Berani pandang rendah pd ciptaan Allah? Hebat puak PAS ni.. semua benda pertikaikan.. MCM DEWA. Puihhhh
    Reply
    Replies
    1. Well said Affan D Luffy
    2. Umporno kot dok sembah dewa..kami mau ulama.. hangpa xmau..
    3. hahaha... islam hanya di perjuangkan masa bila der?? masa merasakan kuasa dah di hujung tanduk ke der?? hahahahaha...

      kata bodoh karang marah... tapi kalau tak bodoh.. memang bukan lembu kak jat la ye??... apa kena mengena ngan pas parti busuk kat sini?? aku cakap.. bila dajjal datang.. tak ada satu bangsa pun yg selamat!! apa la bodoh sangat ni?? apa ko ingat bila dajjal datang.. dia pilih ke bangsa mana dia nak perintah?? apa bahalol sgt ni??

      yg korang dok sibuk kata parti tu tunggangan parti nun.. atas kehendak singapore yg bersetongkol ngan israel(ilumati) tu apekebendanya der?? kan dah TERANG dan JELAS?? nabi MUHAMMAD kata.. tanda2 kiamat adalah sekian2.. malapetaka yg tak berkesudahan.. api muncul dari dalam tanah!! dan NABI MUHAMMAD PESAN/KATA.. BILA DAJJAL datang, dia akan takluk SELURUH DUNIA... paham ke tak anak2?? malaysia ngan singapore dan tempat tinggal geng2 iluminati tu termasuk tak dalam SELURUH DUNIA tu DER?? ke ko ni bodoh tahap tak boleh nak paham?? 2 TEMPAT je dia tak boleh nak masuk!! paham ke idok ni??

      lu cakap pasal KONSPIRASI geng2 ILLUMINATI kan?? ha!! ni gua nak BAGITAU CERITA YG AKAN BENAR2 TERJADI.. bukan KONSPIRASI LAGI der!! paham tak?? ke masih BODOH LAGI??
    4. mungkin betul la kata kau ni, cuma bab pas parti tungangan dap lagi betul.tu kompirm dulu aku ragui la ni sah dan nyata.
    5. pAS babi suruhan dAP...
    6. Pencacai umno macai je ckp pas suruhan dap..da nama pengikut tegar umporno..gua pas rilek je ngn dap. Lu org umno yg busuk hati..igt la..lu melayu k cina k manusia biase jgak bro..
  8. Bukan fikirkan tapi pihak kerajaan kena buat sesuatu terutamanya berkenaan DAPigs. Mereka adalah tali barut PAPigs untuk menjahanamkan Malaysia.
    Reply
  9. kalau umno dah buat silap maka tak apa la pas buat silap, gitu ke? mcm bengong je sorang mamat tu jawap.
    Reply
  10. Namun bukan perkara mustahil juga untuk Malaysia dan Indonesia tidak mengetahui urusan Singapura. Cuma perkara ini tidak di hebahkan kerana melibatkan rahsia ketenteraan selari urusan diplomatik ASEAN. Cuma Pemimpin Malaysia dan yang lain tidak bersikap prejudis melampau seperti LKY.

    Ingat lagi buah rambutan Malaysia yang di jenamakan sebagai longan Singapura ? Persepsi jahat LKY menidakkan Malaysia di mata dunia.

    Kini Malaysia makin di geruni kerana Nama Malaysia sudah di persada dunia. Hubungan Malaysia-Indonesia, ASEAN dan urusan diplomatik Malaysia dengan majoriti negara-negara dunia amat tidak di senangi LKY.

    LKY sudah menjadi sisa. Singapura tidak mungkin dalam gengaman nya lagi kerana musuh LKY dari dalam negara nya hanya menunggu masa !
    Reply
  11. Duk salah krn pemerintah..tuu PAS ngok jd hamba proksi DAP, adik sepupu pd PAP, partu Yahudi Asia tu ape cerita?? Jgn jd bodohlah kalau kita sekecil ini nk tnjuk lagak tegas tktentu pasal dgn sepupu Yahudi bawah naugang Amerika tu.. Singapore.. kita pun kena ukur baju di badan sndiri..klu dlm negara pun byk pembelot dan parasit.. apakah bagus utk Krjn BN berlaku keras terhadap Singapore? Kena bijaklah..
    Kit atahu ancaman Singapore.. berkawan sekadar utk jaga adat tp ada yg jd PENCACAI awal2 lg mcm PAS.. di sana peluk sakan DAP.. tp Muktamar ckp suruh Krjn lawan COMANGO.. bodoh punya PAS.. puak COMANGO tu ada dlm PR.. apa tunggu lagi? Malangnya ramai Melayu skrg berlagak sgt.. nk tumbangkn BN.. so nk brtenggek pd parti bodoh mcm PAS tu ke utk ganti UMNO??

    So moral of the story.. ancaman luar kit aboleh nmpk jelas..tp ancaman dlmn.. Munafik dlm negara inilah plg susah sbb ia berpura2..akhirnya akan jahanmkan negara.!
    Reply
  12. There is no permanent allies but only permanent interest.
    Reply
  13. Ni nk tny sikit.... Parti mana yg bg Singapura dkt LKY in the very beginning...? N parti mana plk yg membuatkan jatuhnya Pulau Batu Putih ke Singapura...? N parti mana plk yg bkk Wilayah Iskandariah n jual tanah Johor dgn harga yg hny warga Singapura mampu beli...? Warga Johor mmg xmampu nk beli harga yg smpi setgh juta tu... Kalau ada yg mampu beli pn cina jgk... N i belive most of the readers n tukang komen here is Melayu Muslim Islam.. Kenapa sibuk nk dgr n patuh ckp pemimpin UMNO/BN dr ckp Nabi Muhammad SAW sendiri...? Nabi kan dh ckp, buangkan sifat assobiyah (mementingkn kaum) demi kesejahteraan umat sejagat... Kenapa...? Dr Mahathir ka Najib ka lagi tahu ke dr Nabi Muhammad SAW sdiri... Nabi Muhammad tu dpt wahyu n ckp direct dgn Allah taala... Najib hado..? Dr Mahathir hado...? Yg korg lg sebok nk percaya ckp pemimpin UMNO tu buat apa...? Allah tu plk sapa...? DIA yg Maha Menjadikan, Maha Mengetahui, so mestilah dia yg lebih tahu segala2nya... Ckp Allah xnk dgr, dok sebok percaya ckp pemimpin UMNO tu buat apa...? Cuba guna akal fikiran msa berckp, jgn main percya je...
    Reply
    Replies
    1. Setuju..sakit hati malayan macai2 umno ni..xabes2 dgn bangsa2 melayu die..mcm mana nk sejahtera kalau saling benci membenci sesama manusia..buang la sikap perkauman tu..utamakan agama yang penting..
  14. Mamat mana ni bebel retorik
    Reply
  15. Pendapat kurang matang. Analisis tanpa ilmu, kurang membaca dan terlalu dipengaruhi sentimen asabiah melampau.
    Reply
  16. Pendapat saudara Chu Lan yang bias, ulasan ambil fakta sebelah pihak. Isi artikel kurang masak. Terminalogi yang digunakan pun ada yang salah. Tak rugi untuk baca. Kerana ia sekadar pendapat. Tapi bacalah dengan penuh perasangka.
    Reply
  17. membela org meliwat tu assabiah kepuakan paling dasyat.
    membela negara tak asabiyah sb dlm negara ni ramai org islam.
    Reply
  18. udah2 ler berparti.. berpesta dan berfiesta heboh sana heboh sini.
    bersatu ajelah dgn indonesia, dan demolish demokrasi di malaysia. gunakan monarki tulen aka modified khalifah.
    memang malaysia akn diperangi namun malaysia akn menang. atleast againts pulau singapura. untok meraih kekuatan semula itulah malaysia harus bergabong dengan indunisia dan brunei membentuk sebuah negara baharu bernama malaysia. selesai.
    thailand takut. us gerun. australia kechut, china hormat keatas negara baharu besar setanding india dan china di rantau asia pasifik ini. singapura lesap dr peta bumi beserta sejarah nya yg fake itu smentara rakyatnya yg tersisa menjadi pelarian UNHCR seperti puak rohingyas.
    era baru 2050 bermula. selamat datang ke Asia Tenggara. (aka Greater Malaysia)
    Reply
  19. Isu singapura-malaysia iaitu antara 2 kerajaan. Tapi kenapa pas dan dap yang naik nama. Parti mana yg benarkan sykt singapura menguasai sykt strategik di malaysia spt telekom, gardenia dll. Parti mana yg offer tanah iskandar untuk dijajah singapura. Parti mana yg batalkan jambatan bengkok. Parti mana yg bagi pulau batu putih kononnya win-win situation. Parti mana yg izinkan warga asing miliki rumah hanya rm500k.

    Kerajaan yg busuk tapi org lain yg dituduh.
    Reply
  20. Huh bnyk pendapat la. Tak kisah la. Hak masing2. Pendapat aku pula? Semua parti ahlinya manusia. Ada buat salah dan tak 100% betul TAPI aku tak akan terima parti yang ketuanya kata hukum Allah ketinggalan zaman dan tak sesuai dizaman ini. Aku rasa iblis/syaitan pun tak pernah persoal hukum Allah.
    Reply
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: