Ahad, 30 Mac 2014

4175. Memali - Tun Pujaan Saman? Bekas Timbalan Perdana Menterinya Yang Pertama dari 4 Orang kesemuanya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  . Cara Tun Musa Hitam membersihkan namanya setelah 30 tahun berlalu. 

Mahathir saman Tun Musa Hitam......? Pemecah Berita - Dedah Tragedi Memali: Mahathir Saman Tun Musa Hitam 

Tragedi Memali: Mahathir Saman Tun Musa 
Dalam satu forum terbuka; "Diskusi Politik Malaysia: Dulu dan Sekarang", anjuran Kerajaan Negeri Kelantan yang diadakan di Kota Bharu beberapa hari lalu, bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam telah mendedahkan pembohongan besar bekas perdana menteri ketika itu. 

Tun Musa dalam kenyataannya yang mengimbau sejarah hitam negara, menjelaskan bahawa semasa dan beberapa selepas kes pembunuhan beramai-ramai umat Islam di Memali oleh Polis Diraja Malaysia, Mahathir Mohammad yang ketika itu perdana menteri berada dalam negara dan bukan di luar negara sepertimana yang dilaporkan oleh akhbar-akhbar arus perdana.
Malangnya, mungkin dengan niat untuk menjatuhkan imej politik Musa Hitam, Mahathir Mohammad telah menyepikan diri dan tidak memperbetulkan laporan-laporan akhbar kononnya dia berada di luar negara. Justeru segala kesalahan dan tindakan zalim peristiwa pembunuhan itu dibebankan kepada timbalannya ketika itu, Musa Hitam.
Andai benar apa yang didedahkan oleh Tun Musa Hitam dalam "Diskusi Politik Malaysia: Dulu dan Sekarang", maka benarlah tanggapan majoriti rakyat Malaysia sesungguhnya manusia bernama Mahathir Mohammad yang berturunan keling dari Kerala adalah perosak dan pengkhianat agama Islam, bangsa Melayu dan negara Malaysia tercinta seluruhnya. 

Sekiranya Tun Musa Hitam sengaja mereka-cipta fitnah terhadap Mahathir Mohammad, maka Kerajaan Rakyat mencabar Mahathir Mohammad untuk saman fitnah terhadap Musa Hitam kerna kenyataan songsangnya itu.

Kerajaan Rakyat yakin seluruh rakyat Malaysia ingin melihat di semua akhbar perdana dan blog politik serta laman-laman sosial seperti Facebookmemaparkan tajuk utama "Tragedi Memali: Mahathir Saman Tun Musa Hitam"

Rumusan dari Kerajaan Rakyat:
Sekiranya Mahathir tidak berani untuk membuat saman fitnah terhadap Tun Musa Hitam, maka benarlah Mahathir itu seorang manusia penipu dan pengkhianat!

Mahathir kata dia tak ingat; Kerajaan Rakyat harap suatu masa nanti Mahathir tak ingat kalau nak kencing kena pergi tandas, maka terkencinglah  dia dalam seluar! Haram jadah kau Mahathir

MH370: Isteri, anak kepada Kapten Zahari buat pendedahan yang mengejutkan!

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 minutes ago
Menurut Daily Mail, Juruterbang pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu sebelum ini mengalami masalah rumah tangga, seperti yang didedahkan oleh keluarganya kepada Daily Mail. Bercakap kepada media buat kali pertamanya semenjak insiden 8 Mac itu, isteri dan anak perempuan Kapten Zaharie berkata, juruterbang yang berusia 53 tahun itu terganggu sebelum kehilangan pesawat berkenaan. Menurut

Mahathir saman Tun Musa Hitam......?

cikgu pencen at cikgu pencen - 14 minutes ago
Pemecah Berita - Dedah Tragedi Memali: Mahathir Saman Tun Musa Hitam *Tragedi Memali: Mahathir Saman Tun Musa* Dalam satu forum terbuka; "Diskusi Politik Malaysia: Dulu dan Sekarang", anjuran Kerajaan Negeri Kelantan yang diadakan di Kota Bharu beberapa hari lalu, bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam telah mendedahkan pembohongan besar bekas perdana menteri ketika itu. Tun Musa dalam kenyataannya yang mengimbau sejarah hitam negara, menjelaskan bahawa semasa dan beberapa selepas kes pembunuhan beramai-ramai umat Islam di Memali oleh Polis Diraja Malaysia, Mahathir Mohammad y... more »

Najib tak malukah negara ini digelar Ma Lie Sia?

mantaro at SISI BUKIT - 23 minutes ago
Akhbar Hong Kong Daily News memberi gelaran "pembohong"kepada Malaysia.Tunjuk Perasaan rakyat China menggelar negara kita Ma Lie Sia. CHINADAILY.com pula menjelaskan Inmarsat tidak mengeluarkan keputusan pesawat MH370 destinasinya berakhir di Lautan Hindi.

MAS Pula Minta Bukti Dari Kerajaan Yang #MH370 Terhempas Di Lautan Hindi.

Soz Cyili at Ameno World - 47 minutes ago
Tue dia. MAS pun tatau. MAS pun tak diberikan bukti. Apatah lagi keterangan lanjut dari pihak2 yang menyiasat perkara ini. Tapi MAS yang teruk kena maki dengan orang2 China angkara statement Najib. Adoyai.. Untuk membaca kenyataan Najib berhubung isu MH370 berakhir di lautan hindi selatan, rujuk sini. Bukan aku nak salahkan Najib sangat ke Hishammuddin sangat ke BN sangat ke apa ke. Cuma

Lori Bawa "Bahan Kimia Lynas" Terbabas, Tiga Tong Cecair Tumpah Di Bahu Jalan Dekat Batu Lapan, Lanchang Hari Ini

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
KES BERLAKU 28 MAC...BERITA TERTUNDA..RAMAI YANG MENYANGKA BAHAWA PAHANG YANG MEMPUNYAI HUTAN YANG TEBAL BAIK UNTUK KEHIDUPAN, NAMUN IANYA MEMBAWA MASAALAH APABILA DI KUANTAN ADANYA LOJI LYNAS, SEMENTARA DI RAUB PULA ADANYA CYNIDE.....DI GENTING ADANYA PUSAT JUDI TERBESAR DI ASIA....DAN INILAH PAHANG.... TEMERLOH - Satu kemalangan yang membabitkan sebuah lori yang membawa produk nadir bumi Lynas, mengakibatkan ia bertabur atas jalan persekutuan Kuala Lumpur-Kuantan di Lanchang, Pahang, pagi ini dan ditutup kepada lalulintas. Ketua Polis Daerah Temerloh, Abdul Aziz Salleh berkat... more »

BEKAS KETUA JURUTERBANG SERANTAU MAS PERTIKAIKAN PERCANGGAHAN KETARA INFORMASI TERDAHULU DENGAN TAKLIMAT YANG DIBERIKAN KEPADA KELUARGA DI CHINA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Sudah semakin berkecamuk dan berkecelaru kini .. pelbagai versi dan informasi di berikan kepada rakyat.Gambar-gambar terbaharu berkenaan dengan laluan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS), MH370 yang dipercayai disediakan oleh kerajaan kepada keluarga di China telah mengubah anggapan awal tentang kes tersebut.Menurut bekas Ketua Juruterbang Penerbangan Serantau MAS, Kapten Datuk Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain, gambar itu merupakan nikazizsatu “pencerahan baru” yang kini bercanggah dengan informasi terdahulu yang mengatakan pesawat membuat satu pusingan ke arah kiri.Paparan... more »

MUHYIDDIN; NI APA CRITA? Pendidikan negara: Apa yang tidak kena? – Nazil Ismail

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago
Rencana Pendidikan negara: Apa yang tidak kena? – Nazil Ismail *March 30, 2014* Tersentap seketika membaca komen daripada pakar ekonomi Bank Dunia Dr Frederico Gil Sander di dalam satu majlis anjuran Pemandu di Damansara yang memberitahu mutu pendidikan di Malaysia jatuh merudum berdasarkan Program Penilaian Antarabangsa Pelajar (PISA) lebih membimbangkan daripada kejatuhan kewangan. Tambah beliau, mutu pendidikan di Malaysia lebih teruk daripada Vietnam dengan menduduki tangga ke-52 daripada 65 negara yang terlibat. Apa yang berlaku kepada pendidikan kita sehingga dikritik taj... more »
Blogger Home. 

s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: