Isnin, 31 Mac 2014

4181. Akhir nyawa seekor gajah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Aksi Dramatik Menyelamatkan Seekor Gajah Yang Terperangkap Dalam Lumpur 
Seekor gajah dewasa terjerumus di sebuah paya penuh lumpur di India. Puluhan penduduk desa berjuang selama lebih dari 6 jam untuk menyelamatkan haiwan raksasa yang 'terperangkap' ini. 
Tidak tahu bagaimana pada awalnya si Ayyappan, nama si gajah malang ini, boleh terjerumus ke dalam paya berlumpur. Para penduduk berusaha untuk menarik Ayyppan ke tepi paya Tasik Vembanad. 
Keadaan si gajah ini sangat membimbangkan, matanya tertutup dan ia kelihatan lemas kerana saluran nafasnya mungkin tertutup lumpur. Para penduduk dengan bersusah payah mengikatkan tali dan menarik si gajah keluar dari lumpur tebal. 
Setelah lebih dari enam jam, para penduduk mulai putus asa. Namun, mereka terus berusaha agar gajah ini boleh bernafas selepas keluar dari lumpur. Keluar dari lumpur, Ayyappan diberi glukosa oleh doktor haiwan yang dipanggil ke lokasi kejadian. Namun sayang beribu sayang, nyawa gajah ini tak berjaya diselamatkan. 
Sumber: (Aksi Dramatik Menyelamatkan Seekor Gajah Yang Terperangkap Dalam Lumpur ~ dairishare

Aksi Dramatik Menyelamatkan Seekor Gajah Yang Terperangkap Dalam Lumpur

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Seekor gajah dewasa terjerumus di sebuah paya penuh lumpur di India. Puluhan penduduk desa berjuang selama lebih dari 6 jam untuk menyelamatkan haiwan raksasa yang 'terperangkap' ini. Tidak tahu bagaimana pada awalnya si Ayyappan, nama si gajah malang ini, boleh terjerumus ke dalam paya berlumpur. Para penduduk berusaha untuk menarik Ayyppan ke tepi paya Tasik Vembanad. Keadaan si gajah ini sangat membimbangkan, matanya tertutup dan ia kelihatan lemas kerana saluran nafasnya mungkin tertutup lumpur. Para penduduk dengan bersusah payah mengikatkan tali dan menarik si gajah keluar d... more »

MH370: Najib boleh kantoi isu sebesar ini ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
Inmarsat: Teori 'Berakhir di lautan' bukan dari kami Syarikat satelit yang berpangkalan di Britain, Inmarsat, berkata pihaknya tidak terbabit dalam membuat kesimpulan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi". Pada malam 24 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi" dengan

MAS Sendiri Meragui Kenyataan PM Najib ?

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Milo Kosong Koww [image: Photo: Apa lagi najib nk kata jika phk MAS sdn seolah2 meragui knyataan yg buat pd 24hb lalu..mereka perlu PENGESAHAN najib sdn sblm membawa keluarga2 mngsa ke Perth..BENARKAH MH370 BERAKHIR DI LAUTAN HINDI DAN KESEMUA PENUMPANG2NYA MATI?? -Najib kata knyataannya merujuk kpd data satelit INMARSAT..tp malangnya, phk Inmarsat sdn menafikan ada membuat knyataan yg MH370 BERAKHIR DI LAUTAN HINDI.. -Habis tu..KNYATAAN NAJIB BUAT DIAMBIL DRP SUMBER MANA? -Takkan drp Bomoh 1 Malaysia??] * Apa lagi PM Najib nak kata jika pihak MAS sendiri seolah2 meragui kenyata... more »

Panas!! Ustaz Azhar Idrus pertahankan 'raja bomoh'?

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
Aku setuju dengan UAI bahawa kita tidak boleh sembarangan menuduh seseorang itu syirik. Tindakan 'raja bomoh' lebih kepada khurafat. Dan memang ia sangat memalukan Negara dengan tikar terbang zam zam ala kazam .. Penceramah bebas, Ustaz Azhar Idrus menggesa pihak tertentu supaya jangan menuduh sembarangan tindakan ‘Raja Bomoh’ Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin sebagai syirik dan murtad. Menurutnya

Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: