Isnin, 31 Mac 2014

4186. MH370 - Siapa watak tempatan pemberi maklumat kepada Mail Online menabur fitnah ala freemason, apakah ada yang nampak agenda jahat mereka?.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  Keluarga, Sahabat Kapten Zaharie Kecam Fitnah Melampau Daily Mail

Keluarga, sahabat juruterbang MH370 nafi laporan Daily Mail 

Keluarga juruterbang MAS, Kapten Zaharie Ahmad Shah menafikan ditemubual akhbar tabloid Britain, Daily Mail yang menyiarkan berita kapten itu mengalami gangguan fikiran sebelum menerbangkan MH370. Shah menafikan ditemubual akhbar tabloid Britain, Daily Mail yang menyiarkan berita kapten itu mengalami gangguan fikiran sebelum menerbangkan MH370. 

Akhbar Daily Mail diselar oleh ahli keluarga dan sahabat Kapten Zaharie Ahmad Shah malam tadi berhubung laporan akhbar tabloid Britain itu juruterbang MH370 mengalami gangguan fikiran beberapa minggu sebelum pesawat hilang pada 8 Mac. 

Juruterbang Malaysia Airlines itu disiasat oleh pihak berkuasa Malaysia selepas pesawat membawa 239 penumpang hilang tetapi Biro Siasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat (AS) mendapati Kapten Zaharie tidak boleh dikaitkan dengan kehilangan pesawat itu selepas tidak menemui apa-apa yang pelik terhadap simulator penerbangan Boeing 777 miliknya. 

Akhbar tabloid Britain itu sebelum ini melaporkan Kapten Zaharie yang bekerja dengan Malaysia Airlines selama 33 tahun dan pernah menerbangkan pesawat selama lebih 18,000 jam mempunyai masalah peribadi dan merupakan penyokong fanatik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

“Wahai Daily Mail hentikanlah membuat drama walaupun anda sangat pandai membuat cerita dan skrip yang tidak benar. 

“Semoga tuhan mempunyai belas kasihan terhadap roh anda. Saya tidak akan maafkan anda,” tulis anak juruterbang itu, Aishah Zaharie di akaun Facebooknya malam tadi.

Akhbar tabloid itu versi Ahad, The Mail melaporkan semalam, isteri Kapten Zaharie, Faizah Khanum Mustafa Khan dikatakan memberitahu penyiasat suaminya menyepikan diri dan menghabiskan masa bersendirian di bilik tidur mereka.

Sudah lebih tiga minggu sejak pesawat MH370 hilang dengan 239 penumpang termasuk 12 anak kapal, dan penyiasat di Malaysia mengesyaki pesawat mungkin melencong daripada laluan asalnya dengan sengaja. 

Pesawat dipercayai terbang beratus batu melepasi selatan Lautan Hindi dan kehabisan minyak sebelum terhempas ke dalam lautan.

Masih belum ada bangkai atau serpihan pesawat yang ditemui setakat ini.

Tabloid tersebut mendakwa mereka bercakap dengan isteri dan anak perempuan kepada juruterbang berusia 53 tahun itu dan kedua-duanya mengatakan beliau terganggu dan menyepikan diri beberapa minggu sebelum pesawat hilang.

Tetapi satu emel yang dihantar kepada The Malaysian Insider menafikan ahli keluarga juruterbang itu bercakap kepada Daily Mail.

Selain daripada anak lelaki Kapten Zaharie, tiada sesiapa daripada keluarganya yang pernah bercakap kepada media.

Menurut akhbar Britain itu, tiada nota bunuh diri ditinggalkan dan motif ditemui, tetapi polis akan terus menyiasat latar belakang juruterbang itu dan apakah keadaan mentalnya sebelum penerbangan menjadi faktor.

Menurut The Mail pada Ahad, soal siasat polis dengan ahli keluarga mengesahkan juruterbang yang tinggal dengan keluarganya di kawasan perumahan mewah itu tidak mempunyai masalah kewangan.

MH370: ‘CANTIK FITNAH KAMU’ - Aishah

“Fitnah itu lebih teruk daripada membunuh. Saya tidak akan memaafkan anda,” kata Aishah, 28, anak sulung kepada Kapten Zaharie Ahmad Shah dalam facebooknya (FB) semalam.

Kata-kata itu jelas menunjukkan kemarahan dan kekecewaan selepas portal berita luar negara, Daily Mail menyiarkan kenyataan 35 perenggan penjelasan Aishah dan ibunya, Faizah Khanum Mustafa Khan ketika disoal pegawai penyiasat berikutan kehilangan penerbangan MH370.

Aishah juga menulis dalam FBnya: “Anda sepatutnya mempertimbangkan membuat filem kerana anda begitu baik dalam membuat cerita dan skrip.

Semoga Tuhan merahmati kamu.” Ini adalah kali pertama Aishah yang belajar di Australia itu membuat kenyataan terbuka selepas 23 hari pesawat berkenaan hilang.

Selain itu, laman Facebook ‘Friends Of Captain Zaharie MH370’ turut menyelar laporan Daily Mail itu.

Laman berkenaan mendakwa anak lelaki juruterbang berkenaan melahirkan rasa kecewa dan sedih dengan laporan yang dianggap tidak bertanggungjawab itu.

Laman itu juga mendakwa laporan terbabit adalah bohong dan mempertikaikan sumber kenyataan itu diperoleh.

Harian Metro mendapati FB itu menerima hampir 100 komen dan 200 likes yang hampir semuanya menyelar tindakan media berkenaan yang didakwa melaporkan berita palsu.

Mereka juga menyarankan Aishah mengheret portal berita Britain itu di mahkamah.

Portal itu kelmarin menyebut Aishah dalam soal siasat itu sebagai berkata, ayahnya seolah-olah terganggu dan mudah marah serta bukan ayah yang dia kenali sebelum kehilangan pesawat berkenaan.

Aishah juga dilaporkan berkata, ayahnya juga ada bercakap mengenai masalah hubungan dengan ibunya.

Bagaimanapun, Aishah cuba memujuk ayahnya dengan menyarankannya merujuk kepada orang tua yang arif mengenai agama.

Laporan itu juga berkata, Aishah menjelaskan kepada pegawai penyiasat dia tidak tahu jika ayahnya mempunyai wanita lain namun menolak kemungkinan ayahnya sengaja membahayakan nyawa anak kapal dan penumpang.

Portal itu juga menyebut Zaharie dalam proses menceraikan isterinya dan banyak menghabiskan masa dengan simulator penerbangannya berbanding dengan keluarga.

Portal itu juga memetik isteri Zaharie, Faizah sebagai berkata, tiada sebarang nota bunuh diri dan motif yang ditemui dan pihak berkuasa masih meneruskan siasatan terhadap latar belakang juruterbang itu.

Dalam laporan itu juga, Faizah mendakwa Zaharie sudah berhenti bercakap dengannya pada minggu sebelum penerbangan berkenaan dan mengakui dia banyak menghabiskan masa bersendirian di dalam bilik simulator penerbangannya.

Portal itu berkata, Faizah menganggap adalah tidak adil menyalahkan suaminya.

Bagaimanapun, sepanjang soal siasat, dia memberitahu polis suaminya menjadi semakin terganggu beberapa bulan sebelum penerbangan malang berkenaan.

Sebelum ini media barat menyiarkan secara besar-besaran mengenai simulator milik juruterbang itu yang ada di sebuah bilik di rumahnya.

Bagaimanapun, selepas diperiksa Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) mendapati tiada data meragukan dan simulator Zaharie hanya sebagai hobi.

Malah kelmarin, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan tiada bukti atau data mencurigakan yang boleh mengaitkan Zaharie sebagai bertanggungjawab terhadap kehilangan pesawat itu.
 -hm
ULASAN GB

Semacam ada satu perancangan licik untuk mengkambinghitamkan juruterbang MH370 di dalam tragedi yang berlaku.

Daily Mail terus-terusan cuba untuk menunjukkan bahawa tragedi itu adalah akibat dari juruterbang yang satu ketika dituduhnya sebagai "penyokong fanatik Anwar", yang kemudiannya disambut oleh Najib semasa membuat pengumuman bahawa kemungkinan seseorang dalam pesawat itu sengaja mengubah haluan penerbangan kearah barat.

Semacam ada agenda yang tersembunyi.

Marilah kita terus berdoa

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه
1) Allahumma arinal haqqa, haqqan, warzuqnattiba’ah,
wa arinal bathila bathilan, warzuqnajtinabah


Ya Allah, tunjukkanlah yang haq itu sebagai haq, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yang batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

وقل رب أدخلني مدخل صدق وأخرجني مخرج صدق
واجعل لي من لدنك سلطانا نصيرا
وقل جاء الحق وزهق الباطل إن الباطل كان زهوقا 

2) Rabbi adkhilni mudkhala sidqin wa akhrijni mukhraja sidqin waj'alli min ladunka sulthanan nasiiran
wa qul ja alhaqqu wa zahaqal bathil innal bathila kana zahuqan 


Ya Allah, masukkanlah aku secara masuk yang benar dan keluarkanlah(pula) aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi-Mu kekuasaan yang menolong. Dan katakanlah yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.

10 COMMENTS:

Anonymous said...
salam....

saya berpendapat masalah peribadi beliau tidak boleh dijadikan ukuran kecenderungan beliau bertindak menjangkaui akal....yang saya musykilkan mengapa satu2 badan agensi FBI sahaja yg terlibat??manakah agensi yg lain seperti CIA atau yg seangkatan dgnya tidak terlibat sama???hairan seperti macam sesuatu di sembunyikan......
Anonymous said...
SAMAN........
Amuraria said...
daily mail ni tentu belajar dari tv3suku atau utusan meloya ,atau berita hairan kah kah kah ! ABU !
Miss Vee said...
Apa lagi ... kalau Tak betul Saman Ajer Laaa....

This Is What People Really Want !!
http://perfectmaster88.blogspot.com
Anonymous said...
Hey Daily Mail reporter i think u were borned by Ur mother who was a HOOKER.so u, Daily Mai reporter u are SON OF THE BITCH
Anonymous said...
Daily tu sepupu sepipit utusex.....tak ada moral etika kewartawanan....main belasah merekacipta citer.....pembaca2nya pun selalu belasah tabloid ni........pada keluarga Captain Zaharie- saman je paper ni ..biar mereka rasa...
Anonymous said...
Yahudi yang alami gangguan mental hingga bunuh nabi, nauzubillah, siapa l
pula APCO?
Anonymous said...
Bila orang islam macam-macam nak tuduh, israel bunuh umat islam macam binatang, boleh pejam mata
Anonymous said...
Sejahat israel tak jatuhkan hukuman mati 529 serentak, macam sisi buat...tak bom seluruh kampung halaman macam assad buat

tapi budak2 suruhan israel di mesir dan syria boleh buat...
Anonymous said...
ini la mentaliti yg di mainkan oleh zionis israel....mmg hakikat tentera dan suku sakat al sisi yg kejam menjatuh kan hukuman tetapi yg belakang al sisi tu siapa klu tak bkn rejim israel.....jgn kita lihat israel tu sesuatu yg baik....ada tersirat dan rencana jahat rejim hendak menjatuhkan dan menghancurkan umat islam di muka bumi ini.....mmg patut di gelar kan rejim zionis ni lakbatullah....
CNN Pula Cuba Gambarkan Kapten Zaharie Sebagai Pengganas - (1 comments)
Keluarga, Sahabat Kapten Zaharie Kecam Fitnah Melampau Daily Mail - (10 comments)
[LAGI GAWAT] Rahsia Pertahanan Negara Bocor, Kepentingan Negara Diketepikan.... (13 comments)
[GAWAT] Kembar MH370 Ada Di Israel. Apa Motifnya? -updated with video - (26 comments)
[VIDEO] Pasangan Philip Wood Percaya MH370 Dirampas & Dibawa Ke Lokasi Rahsia (1 comments)
MH370: Bercanggah Lagi, Hishamuddin Kata Ada Harapan Selagi Tiada Bukti Kukuh... - (9 comments)
Pukulan Untuk Najib: INMARSAT Nafikan Teori 'Berakhir Di Lautan Hindi' Darinya - (17 comments)
[PANAS] Interpol Tempelak Kenyataan Zahid Hamidi - (11 comments)
[HOT] FBI Tidak Temui Bukti Kaitkan Juruterbang Dengan Kehilangan MH370 - (6 comments)
[GEMPAR] Kakak Penumpang Indonesia Terima ‘Missed Call’ 11 & 13 Mac - (11 comments)
[VIDEO] Apakah Yang Tersirat Disebalik Pendedahan Tun Musa Hitam? -updated - (15 comments)
Konsert Masih Diteruskan Sempena Formula 1 Disaat Negara Bersedih Insiden MH370 (3 comments)
MH370: Selepas Najib, Kabinet Malaysia Juga Terkena Sindrom U-TURN (?).. - (15 comments)
Papagomo Itu Tetap Wan Muhammad Azri, Cuma Dikurangkan Bayaran RM500K Kepada RM300K - (4 comments)
[VIDEO] "Papa pergi work, tapi kapal terbang papa rosak, papa tak balik," Pujuk Intan Pada Anak - (7 comments)
Anak Kapten Zaharie: "Selagi Tiada Pengesahan, Saya Percaya Ayah Masih Hidup" - (6 comments)
Sentimen Anti-Malaysia Memuncak Di China, Seru Boikot Barangan Malaysia - (20 comments)
Tuduhan Biadab, Najib Dan Kerajaan Wajib Minta Maaf Kepada Keluarga Zaharie - (6 comments)
Selepas Ditegur Australia, Najib Terus Buat U-Turn Macam MH370 Jugak... - (27 comments)
Jika Petunjuk Yang Diperolehi Oleh Ustaz Ini Benar, Maka.... -(17 comments)
[VIDEO] Pesawat Mungkin Ditembak Oleh Jet Yang Menyebabkan Ia Terbakar & Terhempas! - (10 comments)
Keluarga Di China Mahu Ambil Tindakan Terhadap K'jaan Malaysia, Cop Malaysia "Pembunuh" - (7 comments)
[EDISI GILA] Siapa Pernah Buat Kenyataan Ini: Juruterbang Mungkin Bunuh Diri? - (28 comments)
[HOT] "Kotak Hitam" Jadi Tumpuan. Soalnya: Bolehkah Ditemui Di Lautan Hindi? - (5 comments)
Pesawat MH370 Disahkan Terhempas, Tetapi Di Lautan Hindi(?) -updated - (11 comments)




































































Sumber: (http://greenboc.blogspot.com/2014/03/keluarga-sahabat-kapten-zaharie-kecam.html)

“Semoga tuhan mempunyai belas kasihan terhadap roh anda. 
Akhbar Daily Mail diselar oleh ahli keluarga dan sahabat Kapten Zaharie Ahmad Shah malam tadi berhubung laporan akhbar tabloid Britain itu juruterbang
MH370 mengalami gangguan fikiran beberapa minggu sebelum pesawat hilang pada 8 Mac.

Juruterbang Malaysia Airlines itu disiasat oleh pihak berkuasa Malaysia selepas pesawat membawa 239 penumpang hilang tetapi Biro Siasatan Persekutuan (FBI)
Amerika Syarikat (AS) mendapati Kapten Zaharie tidak boleh dikaitkan dengan kehilangan pesawat itu selepas tidak menemui apa-apa yang pelik terhadap simulator
penerbangan Boeing 777 miliknya.

Akhbar tabloid Britain itu sebelum ini melaporkan Kapten Zaharie yang bekerja dengan Malaysia Airlines selama 33 tahun dan pernah menerbangkan pesawat selama lebih 18,000 jam mempunyai masalah peribadi dan merupakan penyokong fanatik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim

“Wahai Daily Mail hentikanlah membuat drama walaupun anda sangat pandai membuat cerita dan skrip yang tidak benar.

“Semoga tuhan mempunyai belas kasihan terhadap roh anda. Saya tidak akan maafkan anda,” tulis anak juruterbang itu, Aishah Zaharie di akaun Facebooknya malam tadi.

Tabloid tersebut mendakwa mereka bercakap dengan isteri dan anak perempuan kepada juruterbang berusia 53 tahun itu dan kedua-duanya mengatakan beliau terganggu dan menyepikan diri beberapa minggu sebelum pesawat hilang.

butiran penuh laporan pembohongan daily mail 
rujuk sini | baca boleh percaya jangan! 

  • Sudah lebih tiga minggu sejak pesawat MH370 hilang dengan 239 penumpang termasuk 12 anak kapal, dan penyiasat di Malaysia mengesyaki pesawat mungkin melencong
    daripada laluan asalnya dengan sengaja.
  • Pesawat dipercayai terbang beratus batu melepasi selatan Lautan Hindi dan kehabisan minyak sebelum terhempas ke dalam lautan.
  • Masih belum ada bangkai atau serpihan pesawat yang ditemui setakat ini.
Macam mana tak jumpa, lebih kepada teori rampasan!!

PBO: Jadi aku pun terikut sama memaparkan berita palsu. Mohon maaf kepada keluarga Kapten Zahari.
butiran penuh laporan pembohongan daily mail
rujuk sini | baca boleh percaya jangan!

Artikel Berkaitan




Anda mungkin juga meminati:












Blogger Home. 




s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: