Isnin, 31 Mac 2014

4193. Kisah benda di angkasa raya bernama Razak.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  .Teruskan berdoa, solat hajat dan penyerahan diri kepada Yang Maha Esa Allah SWT. Sebenarnya aku tertanya-tanya ke mana gerangan Satelit Malaysia yang digah-gahkan pelancarannya satu ketika dulu. 

Negara semakin memiliki peralatan canggih kononnya waktu itu. Huh! Siapa tak ingin sebagai rakyat Malaysia, negara semakin bagus. Rupa-rupanya inilah kesudahan ceritanya. Semuanya telah berakhir di angkasa raya, bertahun sudah. Cuma tidak buat pengumuman sahaja. Cit!. 

Kononnya inilah waktunya cukup bermanfaat menggunakan kecanggihannya untuk mengesan MH370 dari angkasa raya. Hari ini dapatlah aku infonya dan alangkah hampanya rupa-rupanya jangka hayat satelit itu telah pun berakhir tiga tahun lebih sudah. 

14-7-2009 hingga 30-8-2010 Setahun sikit lebih saja usianya. Bab protokol satelit ini aku tidaklah faham sangat, ada yuran dia ke tidak. Mana yang bijak pandai, bagilah pencerahannya. RM142juta bukan sedikit tuu. 


Habis Terburai Sudah Kecekapan Memerintah... - Saya Sayang Dato Seri Anwar Ibrahim's photo.

Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/habis-terburai-sudah-kecekapan.html)

Penyamun Gali Terowong Bawah Tanah Curi Duit ATM Cash Mesin

Nas Rul at dairishare - 6 minutes ago
Pencuri menggali terowong sepanjang 100kaki (30m) di bawah tempat letak kereta untuk mencuri wang dari mesin tunai yang terletak di sebuah kedai. Kumpulan itu dipercayai telah menghabiskan masa sehingga enam bulan menggali laluan bawah tanah dari benteng keretapi terpencil ke ATM sebelah Blockbuster di Fallowfield. Mereka kemudian memotong konkrit setebal 15 inci sebelum mengambil beberapa ribu pound dari mesin - dan melarikan diri melalui terowong yang sama. Kecurian itu dilaporkan empat tahun setengah selepas plot yang serupa telah digagalkan oleh polis. Kemudian, terowong... more »

MH370: Najib Suruh Cari Sampai Dapat, Saintis Dunia Kata Tak Mungkin Ditemui...

greenboc at KELAB GREENBOC - 12 minutes ago
S*aintis dunia ramal pencarian MH370 akan gagal* Saintis David Mearns meramalkan misi pencarian pesawat Malaysia Airlines MH370 bersama 239 penumpang dan anak kapal yang hilang sejak 8 Mac akan menemui kegagalan, berdasarkan kepada petunjuk sedia ada. "Saya terpaksa bersikap pesimistik dengan menyatakan misi pencarian MH370 berdepan kesukaran untuk menemukan rangka pesawat itu di dasar laut di selatan Lautan Hindi berdasarkan petunjuk yang ada," katanya dipetik daripada temuramahnya dengan China Central Television, Sabtu lalu. Beliau berkata, tempoh pencarian yang kini sudah mel... more »

PKR Berdepan Risiko Dibatalkan Pendaftaran Jika Anwar Tanding Presiden... Jom Terjah

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 19 minutes ago
Anwar Ibrahim. *PETALING JAYA:* Parti Keadilan Rakyat (PKR) berdepan risiko dibatalkan pendaftaran oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) jika penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim meneruskan hasrat bertanding jawatan Presiden, kata peguam, Edmund Bon pada Isnin. Menurut Bon, mana-mana individu tidak boleh bertanding untuk memegang apa-apa jawatan dalam parti jika individu tersebut disabitkan atas suatu kesalahan. "Anwar tidak perlu bertanding. Oleh itu, apabila mereka menghantar namanya sebagai presiden parti kepada ROS, ia mungkin membawa kepada pertikaian yang boleh menyebabkan p... more »

Jururawat malang bakal saman hospital, kenapa?

PBO™ at pen buruk online ™ - 34 minutes ago
Jururawat mahu saman hospital kerana cuai "Doktor cuba untuk menanggalkannya namun secara tidak sengaja saluran tiub itu tercedera dan menyebabkan pendarahan tidak berhenti hingga mereka terpaksa ikat tiub itu bagi menyelamatkan nyawa saya,” katanya ketika ditemui rumahnya di Kampung Parit 13, semalam. HUTAN MELINTANG - PERAK. Seorang jururawat bercadang memfailkan saman terhadap sebuah

MH370 apa beza terhempas dengan berakhir di Lautan Hindi.?

mantaro at SISI BUKIT - 36 minutes ago
The Acting Transport Minister says that his cousin only stated that MH370's last position was in the middle of the Indian Ocean.(sumber).Pening dibuat dengan kenyataan Najib atau Hishamuddin. Changkat Jering- Tiga negeri berkabung.Bendera berkibar separuh tiang di Johor,Perak dan Pahang.Syarikat insuran sibuk nak bayar pampasan.Sebelum itu Majlis Fatwa diminta bermuzakarah,perlu tak Solat Ghaib.? Dalam pada itu Perdana Menteri Australia mempertahankan kenyataan Najib MH370 berakhir di Lautan Hindi.(klik)

Habis Terburai Sudah Kecekapan Memerintah...

atsixty at ZAKRI ALI - 42 minutes ago
Saya Sayang Dato Seri Anwar Ibrahim's photo. [image: Saya Sayang Dato Seri Anwar Ibrahim]

Betul ke?? Ejen Penerbangan Israel Enggan Terima Tempahan MH370 Pada Tarikh Kejadian

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 1 hour ago
Sebelum ini ada teori mengaitkan Isreal dalam misteri kehilangan MH370 berdasarkan tulisan seorang wartawan Amerika Syarikat, Christopher Bollyn. Dalam tulisan berkenaan Bollyn dalam hujahnya selain klon MH370 juga menekankan bahawa kedutaan Israel juga didakwa "bercuti" tanpa sebarang alasan kukuh pada pada hari kejadian kehilangan MH370 dimana mempunyai persamaan dengan apa yang berlaku pada hari serangan di Twin Tower, Amerika Syarikat pada 9 November 2011. (boleh rujuk di sini) Masih kita ingat seramai 4000 orang pekerja WTC terselamat dalam serangan 9/11 kerana tidak datang b... more »

TRAGEDI MH370 ... BILA DAH KANTOI HISHAMUDDIN HUSSEIN KATA NAJIB TIDAK PERNAH KATA PESAWAT MH370 TERHEMPAS DILAUTAN HINDI DAN SEMUA PENUMPANG TERKORBAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Setelah 1 minggu Najib Razak membuat pengumuman baru sekarang kata Najib Razak tidak pernah berkata yang pesawat MH370 terhempas dan semua penumpang terkorban?????Habis itu mengapa dia ucapkan takziah dan minta Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluar fatwa untuk solat ghaib?????Mengapa media utama lidah rasmi UMNO Utusan pun umumkan yang Najib kata pesawat MH370 terhempas dan semua penumpang terkorban?????Kalau bukan terhempas di lautan Hindi pesawat itu tergantung diawang-awang Lautan Hindi????..Aduhhhh ... makin bertambah bercelaru haru biru di... more »

NEGERI SARAWAK SEKAT PARA PEMIMPIN KEADILAN MASUKI NEGERI ITU DAN SABAH PULA BERTINDAK MENYEKAT MENTERI SARAWAK DARI MEMASUKI SABAH!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*WHAT GOES AROUND COMES AROUND ... Rasakan betapa pedih, pilu dan malunya apabila pegawai Imigresen tidak benarkan memasuki negeri Sabah sedangkan kamu adalah seorang rakyat Malaysia bertaraf Menteri Negeri.Begitulah perasaan para pemimpin Pakatan Rakyat dihalang dari memasuki Sarawak walaupun mereka warga negara Malaysia bertaraf pemimpin rakyat.Menteri Pembangunan Tanah Sarawak James Masing telah ditahan oleh pegawai-pegawai Imigresen Sabah semalam yang tersalah anggap dia menyamar sebagai seorang menteri.Masing, yang mendarat di Lapangan terbang antarabangsa ... more »

Nak tunjuk kuat.. Tanding telan garfu!

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 2 hours ago
Seorang lelaki Bacau, Romania, Radu Calincescu, 25 tahun telah mendapat rawatan kononnya mengalami kesakitan pada kerongkongnya. Dia tidak memberitahu doktor kenapa mengalami kesakitan tersebut Setelah di jalankan ujian X-ray ke atas Radu didapati objek yang tersekat adalah garfu. Setekah didesak akhirnya Radu memberitahu bahawa dia menelan garpu berkenaan kerana bertaruh dengan rakannya bagi membuktikan kekuatannya. “Saya mabuk ketika itu dan bertaruh dengan rakan yang saya mampu menelan garpu itu tanpa tercedera. Saya memasukkannya ke dalam mulut dan dapat menelannya. Benga... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: