Rabu, 16 April 2014

4673. Bila jiwa dan roh itu Islam - Mengapa pesawat yang dinaiki pakar bedah terkenal mengalamai kesosakan dalam penerbangannya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Kisah Benar Pakar Bedah dengan Pesawat Yang Rosak
    Kisah benar berlaku di Pakistan. Seorang Dr Pakar Bedah terkenal bernama Dr Ishan tergesa-gesa menuju airport. Beliau akan menghadiri Seminar Dunia dalam bidang perubatan yang akan membincangkan penemuan terbesarnya di dalam bidang perubatan.

    Setelah perjalanan pesawat kira-kira 1 jam, tiba-tiba pesawat mengalami gangguan dan perlu mendarat di airport yang terdekat.

    Beliau pergi ke bilik penerangan dan berkata: "Saya ini doktor pakar, setiap minit nyawa manusia bergantung pada saya dan sekarang kamu meminta saya menunggu pesawat dibaiki dalam tempoh 16 jam?"

    Pegawai itu menjawab: "Wahai doktor, jika anda terburu-buru anda boleh menyewa kereta, tujuan anda tidak jauh lagi dari sini, kira- kira dengan kereta mengambil masa 3 jam."

    Dr. Ishan setuju dengan cadangan pegawai tersebut dan lalu dia menyewa sebuah kereta. Baru berjalan 5 minit, tiba-tiba cuaca mendung disusuli dengan hujan lebat yang mengakibatkan jarak pandang sangat terhad.

    Setelah berlalu hampir 2 jam, dia tersedar yang dia telah tersesat dan terasa keletihan. Kelihatan sebuah rumah kecil tidak jauh dari hadapannya, lalu dia singgah di rumah tersebut. Dia mengetuk pintu dan terdengar suara seorang wanita tua: "Sila masuk, siapa ya?"

    Dia masuk dan meminta kepada wanita tua tersebut untuk berehat dan mahu meminjam telefon. wanita tua itu tersenyum dan berkata: "Telefon apa Nak? Apa kamu tidak sedar ada di mana? Di sini tidak ada elektrik, apalagi telefon. Namun demikian, masuklah dahulu untuk berehat, tunggu sebentar saya buatkan teh dan sedikit makanan untuk menyegarkan dan mengembalikan kekuatan kamu. "

    Dr. Ishan mengucapkan terima kasih kepada ibu itu, lalu memakan hidangan. Sementara wanita tua itu bersolat dan berdoa, doktor tersebut perlahan-lahan mendekati seorang kanak-kanak yang terbaring tidak bergerak di atas katil disisi wanita tua tersebut dan dia kelihatan gelisah. Wanita tua tersebut meneruskan solatnya dengan doa yang panjang.

    Doktor mendatanginya dan berkata: "Demi Allah, anda telah membuat saya kagum dengan keramahan anda dan kemuliaan akhlak anda, semoga Allah mengakbul doa-doa anda."

    Berkata wanita tua itu: "Nak, anda ini adalah ibnu sabil yang sudah diwasiatkan Allah untuk dibantu. Sedangkan doa-doa saya sudah dimakbul Allah semuanya, kecuali satu"

    Bertanya Dr. Ishan: "Apa doanya?"

    Wanita tua itu berkata: "Anak ini adalah cucu saya, dia yatim piatu. Dia menderita sakit yang tidak boleh diubati oleh doktor-doktor yang ada di sini. Mereka berkata kepada saya ada seorang doktor pakar bedah yang mampu menyembuhkan, namanya Dr. Ishan. Tetapi dia tinggal jauh dari sini dan tidak mungkin untuk saya membawa anak ini ke sana. Saya bimbang jika berlaku apa-apa semasa dalam perjalanan. Makanya saya berdoa kepada Allah agar memudahkannya."

    Menangislah Dr. Ishan dan berkata sambil teresak: "Allahu Akbar, Laa haula wala quwwata illa billah. Demi Allah, sungguh doa ibu telah membuat pesawat rosak dan perlu diperbaiki lama serta membuat hujan petir dan menyesatkan saya, hanya untuk mengantarkan saya ke sini secara cepat dan tepat. Saya lah Dr. Ishan, sungguh Allah swt telah menciptakan sebab seperti ini kepada hambaNya dengan doa. Ini adalah perintah Allah kepada saya untuk merawat anak ini."

    Jangan berputus asa untuk berdoa.

    *Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com
    Sumber: (http://detikislam.blogspot.com/2014/04/kisah-benar-pakar-bedah-dengan-pesawat.html
    Blogger Home. 
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
IP

Memilukan!!! (Gambar2) Van Sekolah Gelunsur Masuk Loji Kumbahan.. Ini Kisahnya, Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 8 minutes ago
SKUDAI – Kegembiraan enam murid yang pulang dari tadika bertukar tragedi apabila van yang dinaiki menggelongsor lalu terjunam ke dalam loji kumbahan di Taman Universiti, di sini, semalam. Mangsa yang meninggal dunia dalam kejadian jam 11.30 pagi itu adalah Muhammad Azri Aqif Azhar, 4. Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Mohd Khamsani Abdul Rahman berkata, tragedi menyayat hati itu melibatkan mangsa bersama lima yang lain iaitu Nur Aima Abd Razak, 5; Muhammad Hadif Syauqi Samsol Akamal, 5; Daniel Asyraf Abdullah, 5; Danial Aiman Hakimi Md Gefri, 6 dan Sakinah ... more »

"Pilih Saya, Saya Bukan Pak Turut Anwar"

atsixty at ZAKRI ALI - 26 minutes ago
Muslimah Fi Sabilillah [image: Photo: “Parti kita tidak boleh hanya ada satu orang untuk berfikir. Jika saya jadi bos, saya juga mahu pak turut. Jika orang terus kata 'tidak' kepada saya mungkin kata 'kita tak boleh bekerjasama'. "Anwar dan saya sebaya tapi ada pengalaman berbeza. Kami boleh jadi gandingan yang baik http://www.malaysiakini.com/news/259944 #JommKitaZaasstt Ummu Umairah Ummu Umairah Fi Sabilillah] *“Parti kita tidak boleh hanya ada satu orang untuk berfikir. Jika saya jadi bos, saya juga mahu pak turut. Jika orang terus kata 'tidak' kepada saya mungkin kata 'kita t... more »

15 Corong Speaker Digunakan Semasa Bacaan Tarhim & Ceramah Fardhu Ain....

greenboc at KELAB GREENBOC - 37 minutes ago
P*enjelasan Sebenar Lelaki Buat Aduan Polis Dakwa Diganggu Laungan Azan Yang Nyaring* Salinan laporan polis oleh seorang lelaki, Mohd Said yang mendakwa laungan azan menganggu tidurnya menimbulkan rasa kurang senang orang ramai. Lebih-lebih lagi bilamana yang membuat laporan itu adalah seorang lelaki yang beragama islam. Dan yang menghairankan, ketika ditemui, wajahnya tidak melambangkan wataknya. Dengan ketayap di kepalanya, pakaian sederhana, sudah tentu dia mempunyai alasan yang kukuh mengambil tindakan membuat laporan polis. Mohd Said ketika didatangi oleh orang ramai yang ... more »

KENA SAMAN KERANA BERPAKAIAN TIDAK KEMAS KETIKA MEMANDU??????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 39 minutes ago
*Kali pertama Omak Kau dengar ianya menjadi suatu kesalahan di bawah Akta Pengangkutan Jalan 1987 tidak berpakaian kemas ketika memandu.Berpakaian kemas ini adalah subjektif ... lain orang lain pandangan dan penilaiannya .. kalau berbogel itu sepakat sekata ianya tidak senonoh .. tetapi menyaman pemandu kerana berpakaian tidak senonoh inilah kali pertama Omak Kau dengar .Berlaku awal pagi tadi Banting, Selangor .. Ikut hukum akal logik sudah pasti kenderaannya ada cukai jalan, mempunyai lesen memandu yang sah, tayar kereta ok .. tidak cermin gelap .. nombor plat ikut saiz... more »

Wanita Sabah cantik bah!

atsixty at ZAKRI ALI - 56 minutes ago
*Memang wanita Sabah cantik bah!, itu antara laporan yang sering saya khabarkan pada kawan-kawan yang bertanya tentang perjalanan saya ke Sabah minggu lalu. Sebelum ini memang ada ke Sabah, tapi tak berurusan di persekitaran bandar, mungkin tak perasan sangat dengan kewujudan para wanita Sabah cantik di sana.Oleh kerana perjalanan kali ini hanya berlegar di sekitar Kota Kinabalu sahaja, maka sudah tentu terserempak dengan berbagai kumpulan, berbagai kaum dan bangsa serta agama di sekitar kota. Memang sudah menjadi lumrah manusia akan berpusu-pusu menuju ke kota atau pusat ... more »

Calon PRU PAS kena bayar RM5000,kepada Wakil Rakyat UMNO.

mantaro at SISI BUKIT - 58 minutes ago
*KUALA LUMPUR:* Mahkamah Tinggi (Rayuan dan Kuasa Khas) di sini pada Khamis menolak dua saman yang difailkan calon PAS bagi membatalkan kelayakan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) Perak sebagai anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak. Hakim Datuk Zaleha Yusof membuat keputusan itu dalam kamar selepas membenarkan permohonan wakil rakyat BN Mohamad Kamil Shafie (Manong) dan Datuk Shahrul Zaman Yahya (Rungkup) bagi membatalkan saman pemula yang difailkan calon PAS, Jamil Dzulkarnain dan Mohd Misbahul Munir Masduki. Peguam Datuk Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin yang mewakili Mohamad ... more »

Tindakan Tidak Cerdik Seorang YB

kerengga at KERENGGA - 1 hour ago
Di dalam keghairahan berposting dalam FB untuk menunjukkan beliau kerap turun kawasan seorang YB dari Pendang telah melakukan satu kesilapan yang amat besar apabila memaparkan visual seorang warga emas sedang uzur tanpa menutup aurat. Posting YB tersebut yang berbunyi “Melawat orang sakit di Kg Baru” ternyata tidak prihatin dan tidak bijak kerana ini boleh mengundang aib kepada keluarga

"Malaysia mahu wujudkan index maqasid syariah antarabangsa..??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
AKforty Seven [image: Photo: "Malaysia mahu wujudkan index maqasid syariah antarabangsa..Malaysia sentiasa berada di atas jalan wasatiyah..Malaysia tetap mementingkan syariat Islam dlm pentadbirannya."~PM ketika merasmiskan seminar Islam wasitiyah. Manis bunyinya..tapi bathil perlaksanaannya..menitis air mata org kampung baca..pemimpin yg kita tunggu2. Wasatiyah..arak dihidangkan dlm sistem pernebangan negara..wasatiyah..pakaian paramugari membuatkan pria belalok biji mata..wasatiyah..perempuan2 seksi serta champagne sentiasa mengiringi F1..wasitiyah..boleh berlaga pipi dgn bukan ... more »

TIDAK SAMA TAPI SERUPA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Berlainan gender dan anutan politik tetapi gaya sepak bola lebih kurang serupa ...* *YB Nurul Izzah For Naib Presiden KEADILAN.*

Mana Perginya Suara Suara Dari ADUN BN ??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
De Algojo [image: Photo: Celaka sungguh DAP ni...]

MH#370 : Pegawai AS pula dedahkan telefon pembantu juruterbang berhubung menara di Pulau Pinang, tetapi..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Seorang pegawai Amerika Syarikat (AS) berkata telefon bimbit milik pembantu juruterbang MH370 dihidupkan dan berhubung dengan menara telekomunikasi di Pulau Pinang, tetapi tidak menunjukkan sebarang panggilan dibuat, lapor CNN. Ini susulan daripada siasatan penyiasat memeriksa jutaan rekod telefon bimbit untuk mencari bukti mengenai kewujudan panggilan dibuat dari pesawat itu selepas ia hilang, katanya. Sebahagian dakwaan itu menguatkan lagi laporan akhbar New Straits Times pada hujung minggu lalu, yang memetik penyiasat Malaysia sebagai berkata Fariq Abdul Hamid cuba membuat pang... more »

Bank Mula Hubungi Ahli Keluarga Pesawat Penumpang #MH370 Untuk Minta Hutang.

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Hutang rumah. Hutang kereta. Hutang segala hutang tetap ada walaupun kita dah takde andai kata kita tak habis bayar pinjaman2 tersebut lagi. Itulah. Hidup kat negara yang segala2nya mahal dan makin mahal dari hari ke hari memang menyakitkan ahti dan minda tapi apa boleh pula. Ini negara kita. Samada suka tak suka kena terima keadaan semasa dan sambil2 tue fikirkan alternatif terbaik macam mana

Hangat Berapi!!! Isu Kenaikan Gaji Pentadbiran Negeri Selangor : MB Khalid Buat Onar Lagi? Buktinya Ini..Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 2 hours ago
- [image: Gaji baru MB dipotong lebih 50 peratus] SHAH ALAM - Gaji baru Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dipotong 51.54 peratus bersamaan RM15,074.85 selepas dikemaskini. Perkara itu diumumkan Abdul Khalid sendiri dalam sidang Dewan Undangan Negeri Selangor, hari ini. "Melalui enakmen pembekalan 2014-2013 yang telah diluluskan November 2013, sejumlah RM1,731,966,477 telah diperuntukkan bagi perbelanjaan perkhidmatan negeri 2014. "Melalui Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) yang bersidang telah bersetuju pemotongan gaji MB, Speaker, Ahli MMKN, Timbal... more »

Harta karun di Pulau Nangka gigerami pemimpin tertentu

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Persatuan Sejarah Malaysia tidak menolak kemungkinan wujud harta karun di Pulau Nangka, Melaka, seperti kenyataan Ketua Menterinya, Datuk Seri Idris Haron. Pengerusinya, Datuk Omar Mohd Hashim berkata, jika wujud harta karun tersebut, ia boleh jadi milik lanun-lanun Eropah yang singgah di perairan Melaka. Menurutnya, perkara seperti menyembunyikan harta adalah amalan lanun-lanun sahaja. {baca

Polisi Kerajaan Umno BN: Yang benar dan jujur itu SALAH, khianat dan keparat itu BENAR

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Sebenarnya kerana Umno lah Melayu binasa !!* *Apakah hukumnya bersubahat dalam kerja-kerja kurafat, pembaziran dan pengkhianat terhadap perkara yang diamanahkan rakyat?* *Sifat tolong menolong di antara satu sama lain memanglah digalakkan oleh Islam dengan syarat ianya di dalam perkara kebajikan dan ketaqwaan, bukannya di dalam perkara dosa dan maksiat. Firman Allah Ta'ala: * *Tafsirnya : " Dan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertaqwa, dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat) dan permusuhan." ~ ( Surah al-Mai'idah: 2 ) * ... more »

Dr. Asri Tegur Isu Laporan Polis Berkenaan Azan Subuh Di JB.. Ini Penjelasannya

Addin Deen at Addin - 2 hours ago
Saya ingin mengulas sedikit tentang bacaan-bacaan –selain azan- yang menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu orang ramai. Bacaan ini telah mengelirukan orang bukan muslim sehingga mereka menyangka ia azan. Sesetengah pihak cuba mempertahankan amalan tersebut atas alasan ia bacaan al-Quran atau zikir yang patut diagungkan. Mereka menyangka sikap keras mereka dalam hal ini adalah ‘perjuangan mempertahankan Islam’. Saya ingin mengulas hal ini seperti berikut; 1. Apa yang Islam syariatkan untuk diangkat suara, hanyalah azan. Adapun selain dari itu, tiada nas yang menyuruh kita... more »

MH370 - Sebuah Skrip yang Belum Siap !

kerengga at KERENGGA - 2 hours ago
esmael Selepas 35 hari, negara yang terlibat dalam pencarian MH370 terutama Australia masih mengagak bunyi ping dari kotak hitam. Perdana Menteri Australia begitu yakin, tetapi mereka yang terlibat dalam pencarian berkata ‘tunggu dulu’.  Kapal udara dan kapal laut dari banyak negara terlibat. Banyak juta wang sudah kelaut atas alasan mencari dan menyelamat, hasilnya kosong. Kapal-kapal dari

[Wajib Baca] Bolehkah Bacaan KUAT Selain AZAN di Majid atau Surau? - Prof Madya Dr Mohd Asri

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
*BACAAN SELAIN AZAN DI PEMBESAR SUARA PATUT DIHENTIKAN* [DrMaza.com] Saya ingin mengulas sedikit tentang bacaan-bacaan –selain azan- yang menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu orang ramai. Bacaan ini telah mengelirukan orang bukan muslim sehingga mereka menyangka ia azan. Sesetengah pihak cuba mempertahankan amalan tersebut atas alasan ia bacaan al-Quran atau zikir yang patut diagungkan. Mereka menyangka sikap keras mereka dalam hal ini adalah ‘perjuangan mempertahankan Islam’. Saya ingin mengulas hal ini seperti berikut; 1. Apa yang Islam syariatkan untuk diangkat suara,... more »

Seorang Wanita Di Rakam Berjalan Sambil Bawa Lelaki Macam Anjing

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Seorang wanita kelihatan berjalan dengan seorang lelaki di Farringdon, London. Yang membuatnya kelihatan aneh adalah, lelaki itu berjalan merangkak seperti anjing dan di lehernya diikat tali yang dibawa oleh sang wanita. Tak siapayang tahu siapa lelaki dan wanita berbaju itu. Tidak ada penjelasan apakah memang benar-benar berlaku. Hal ini menjadi tontonan yang membuat orang lain tercengang melihat dengan kedua orang ini. meski pun begitu, foto dan video mereka sudah tersebar luas di dunia maya. Ada yang menduga mungkin lelaki ini kalah taruhan. Ada juga Youtuber yang meneka kemu... more »

Reformasi 2.0 kesinambungan perjuangan Black 14

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
[image: reformasi-poster981] *KUALA LUMPUR 14 APRIL: Gerakan reformasi 2.0 yang dilancarkan baru-baru ini merupakan kesinambungan daripada semangat perjuangan Black 14, kata Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua. * *“Sejarah Black 14 adalah sejarah perjuangan. Reformasi 2.0 adalah kesinambungan perjuangan setelah 15 tahun,” kata Tian yang juga Ahli Parlimen Batu.* * Tanggal 14 April 199 merupakan satu detik penting bagi pendokong reformasi, apabila ia menjadi satu tarikh bagi memperingati peristiwa hitam dalam sejarah sistem kehakiman negara.* * Pada tarikh tersebut, mahkamah memutus... more »

[FENOMENA] Lil Bub | Kucing Yang Suka Jelirkan Lidah

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 3 hours ago
[FENOMENA] Lil Bub | Kucing Yang Suka Jelirkan Lidah | Kucing merupakan haiwan yang sangat comel dan manja dengan manusia, malah keletahnya juga mampu menghiburkan hati. Bagi seekor kucing yang dikenali sebagai Lil Bub ini, keletahnya yang suka menjelirkan lidah telah menarik perhatian ramai dan menjadikannya terkenal dalam dunia Internet. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Nak tahu dengan lebih lanjut pasal kucing ni, meh usha kat bawah ni. Lil Bub merupakan seekor kucing yang semakin terkenal dalam dunia Internet. Dengan jumlah pengikut yang agak ramai, kucing ini sememangnya mempuny... more »

UMHNO dan 'tentera' lawan hantu

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
Kalau tuduhan menyatakan bahawa PR ada tentera siber berbayar sebanyak RM3,000 sebulan untuk 800 orang, berapakah upah setiap tentera siber UMNO/BN mau dibayar upah?????? Idea karut menghabiskan boreh ini terbit dari kepala otak Ahmad Maslan, Ketua Penerangan UMNO Malaysia merangkap Pengerusi Biro Publisiti dan Penerangan Barisan Nasional (BN), Dato' Ahmad Maslan, kononnya nak lawan tentera

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Bermewah Macam Rosmah, Siapa Sabotaj Muhyiddin? - Pelajar Matrikulasi Maut Jatuh Tasik Kolej - Tompok minyak dikesan dekat kawasan isyarat 'ping' - AMK gesa SPRM siasat 'maha jutawan' Daim - Lelong murah nama Nabi - Utusan Meroyan Serang Mkini & Anwar, Hishamuddin Pula Terus Bela Amerika - Abbott: Masih banyak rintangan operasi cari MH370 - MH370: Robot Dalam Air Digunakan Untuk Kesan Pesawat - Lelaki lapor polis kes tidur diganggu azan - Mungkinkah Harta Karun Di Pulau Nangka Milik Sultan Mah... more »

BACAAN SELAIN AZAN DI PEMBESAR SUARA PATUT DIHENTIKAN ... MANTAN MUFTI PERLIS PROF DATO' DR MAZA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Saya ingin mengulas sedikit tentang bacaan-bacaan –selain azan- yang menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu orang ramai. Bacaan ini telah mengelirukan orang bukan muslim sehingga mereka menyangka ia azan. Sesetengah pihak cuba mempertahankan amalan tersebut atas alasan ia bacaan al-Quran atau zikir yang patut diagungkan. Mereka menyangka sikap keras mereka dalam hal ini adalah ‘perjuangan mempertahankan Islam’. Saya ingin mengulas hal ini seperti berikut;* *1. Apa yang Islam syariatkan untuk diangkat suara, hanyalah azan. Adapun selain dari itu, tiada nas yang menyuruh k... more »

Khutbah Rasulullah SAW Semasa Baginda Sakit

Detik Islam at Detik Islam - 3 hours ago
Semasa sakit, Rasulullah SAW masih mampu memberi khutbah. Antara khutbah yang diberikan oleh Baginda SAW ialah (yang bermaksud), “Sesungguhnya sudah dekat pemergianku daripada kamu semua, sesiapa yang pernah aku rotan belakangnya, ini belakangku. Sila balas kepadaku. Sesiapa yang pernah aku hina, ini diriku. Silalah dia membalasnya. Sesiapa yang pernah aku ambil hartanya, ini hartaku. Silalah dia ambil kembali dan janganlah takut kemarahan daripadaku kerana itu bukan akhlakku. Sesungguhnya orang yang paling aku sukai dalam kalangan kamu ialah orang yang mengambil haknya daripada ak... more »

Dr Maza - Jangan jadi pembantu syaitan

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
“Keinginan sesetengah masyarakat awam yang tidak faham yang seakan ‘mengidam’ untuk melihat tangan dipotong adalah tidak serasi dengan inspirasi hudud bahkan itu menjadikan mereka ‘penolong syaitan’.”katanya. Kuala Lumpur,13 April:    Hudud menjadi mekanisme bagi mengatasi jenayah dan pelaksanaannya memerlukan suasana yang kondusif. Pandangan berkenaan disuarakan Bekas Mufti Perlis, Prof Madya

Demikian Hukum kebenaran dan keadilan berjalan.

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
AIU Ditutup, Satu Pengajaran Buat Syed Bukhary *Kementerian Pendidikan menyatakan mereka sudah menerima surat penutupan operasi daripada Universiti Antarabangsa Albukhary (AiU) yang beroperasi di Alor Setar, Kedah. * *Bagaimanapun, Menteri Pendidikan II Datuk Seri Idris Jusoh ketika ditemui sebentar tadi tidak dapat menjelaskan punca sehingga membawa kepada penutupan operasi universiti milik penuh hartawan Malaysia, Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary itu. Idris berkata, pihaknya kini sedang memantau supaya kebajikan pelajar dan kakitangan universiti berkenaan mendapat pembelaa... more »

" Sebelum Naik Harga Kita Buat Helah Dulu Kah Kah Kah "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 4 hours ago
*Ulasan TikaqBuloh :* 15,000 peniaga lembu bakal terjejas akibat kekurangan bekalan. Hebat betul wartawan Berita Harian nih, angka 15,000 boleh tepat-tepat oooo tidak ada lebih walaupun puluh-puluh atau ratus-ratus, lain kali tulislah hampir atau lebih kurang. Mana dapat nilai peniaga lembu sampai 15,000 pengusaha nih. Akal nak naikkan harga daging mestilah kena buat dengan cerdik. Mula-mula buat cerita macam nih, lepas itu bila peniaga naikkan harga daging maka rakyat akan ingat ini disebabkan kurang bekalan, bukannya sebab kerajaan kah kah kah. Dah tahu musim perayaan akan d... more »

Adengan Paling Menakjubkan Chetah Dengan Impala

Nas Rul at dairishare - 8 hours ago
Jurugambar Michel Denis-Huot, sempat mengabdikan gambar yang di ambilnya di taman safari di Kenya Masai Mara. beliau mengatakan "kejadian seperti ini amat menakjubkan dan amat jarang dapat di lihat". Jelas beliau lagi: Tiga beradik Cheetah hidup bersama sejak di tinggalkan oleh ibu mereka ketika berusia 18 bulan. pada pagi itu beliau melihat tiga beradik Cheetah ini mungkin dalam kekenyangan dan terserempak dengan sekumpulan impala, dan salah satu dari Cheetah itu berjaya menangkap salah satu dari impala muda dengan mudah.

Dah pun siap......sedang menjalani ujian buat pertame kali.......

Mohd Sulaiman at Wak Labu - 9 hours ago
Incubator penetasan telur yang baru siap dibuat sedang di uji. Wak haraf ianye akan berjalan lancar dan mudah2 han dapat menghasil kan penetasan yang tinggi. Incubator ini boleh di muatkan sebanyak lebih kurang 200 biji telur ayam atau itek.

Burn DVD from an iso image

Peter Leung at Linux Commando - 10 hours ago
You have backed up a DVD to your hard drive in ISO format. Now, you want to burn a DVD from that image. This post illustrates how, first using the command line, then the GUI. Command Line Insert the DVD disc, and issue one of the following commands to burn a disc. 1. *growisofs* To install *growisofs*, $ sudo apt-get update $ sudo apt-get install growisofs To burn DVD, $ growisofs -dvd-compat -Z /dev/dvd=/home/peter/my.iso 2. *wodim* To install *wodim*, $ sudo apt-get update $ sudo apt-get install wodim... more »

Tiada ulasan: