Khamis, 17 April 2014

4695. Akhlak Pemimpin Islam dan pengikutnya tiada tandingan disisi Allah SWT. Tepuk dada tanya selera, bagaimana pula Akhlak Pemimpin Melayu dan pengikutnya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
Baca Juga: 

030. Penyakit Hasad Dengki  . 

500. Tiada yang bersifat MUSTAHIL bagi Allah S.W.T.. . 



Baca Ulasan yang antaranya menyerlahkan darah ketuanan Melayu Mereka - yang langsung tiada kena mengena dengan Islam. Islam tidak mengajar Umatnya berakhlak rendah sedemikian rupa.  

Marah Melayu. Orang Islam tidak mengajar umatnya begitu. Celupar dan biadap marahkan orang bukan Islam tentang hudud. Yang kononnya Pemimpin Melayu Islam menentang, perlekeh dan hina Hudud, hina Nabi SAW langsung tidak disentuh. Agaknya sebab mereka itu Melayu. Ketuanan Melayu. 

Orang Islam tiada ketuanan kepada bangsa, hanyakepada Allah SWT., Tuhan orang Islam. Tuhan Yang Maha Esa. Maha Adil. Maha Bijaksana. 

Istilah Melayu popular sekarang "bayar cash" Macam dia orang tahu setiap kejadian yang menimpa itu tentunya sebagai balasan perbuatan yang mereka sangkakan. Siapa mereka hendak menentukan cash yang dimaksudkan itu?. Nauzubillah. Allah Maha Mengetahui setiap yang telah, semasa dan yang akan berlaku. 

34 comments:

  1. Mati lagi seorang peguam Anuwar ibrahim.

    Dia yang bukak rahsia anuwar meliwat , dia yg suruh anuwar bertaubat..dia juga akhirnya yang dapat payment berjuto jadi peguam anuwar.

    betapa buduh dan dan dungunya anuwar.

    anuwar patut pijak mayat dia ni.

    kekhekehekhj
    Reply

    Replies





    1. Ya Allah...... ko ni dah giler ke ape.nyakit niss?
    2. Kematian itu pasti. Suatu hari nanti kamu pun sama akan menjadi mayat. Jadi jangan menghina dgn cakap2 memijak. Walaupun kita tidak setuju dgn pandangannya janganlah menghina org yg ditimpa kemalangan. Kalau terjadi pada keluarga kamu apa macam?
    3. Sedangkan Rasulullah saw pun menghormati kematian orang kafir apatah lagi kita.sedih dengan adab Islam pada mereka yg ngaku Islam.apa beza nya Karpal dengan pemimpin umno yg menghina hukum hudud.apa bicara madey dan najib mengenai perlaksanaan hukum hudud.
    4. tapi kalau pemimpin BN mati pemimpin PR kata bala tu dapat pahala ke????
    5. wlaupun ks bkn bragama islam tp dia ttp makluk Allah, baik buruk mnusia biar Allah yg tntukan.kta yang d lahirkn islam,bleh jamin ka mti dlam islam,sblum nk cri ksalahan orang,sempurnakah kta,klu nk berpolitik pun jgan fanatik sngt,brpada2lh..mti itu pasti,bla,d mana,mcamana hnya Allah Maha Memgetahui
  2. HIMPUNAN REFORMASI DAN BANTAHAN KPD MALAIKAT MAUT ATAS KEMATIAN PEMIMPIN ULUNG PAKATAN.

    Tarikh : esok subuh2 jumaat

    lokasi : Jalan Kubur Pantai Dalam berarak ke Masjid negara

    hahahahaha
    Reply

    Replies





    1. Ko telah hina agama ko sendiri bahlol dgn komen ko nih
    2. Bodoh dan pukimak ayat ko ni. X reti base.
    3. Anon 12:26, jgn lupe...setiap yg ko tulis diatas tu pun dicatat oleh malaikat raqib atib...jgn sebab aper yg ko tulis tu menyebabkan kau terhumban didalam neraka...

      Sedangkan najib pun reti menghormati mendiang...belajar lah ko drpd najib..



      keza
  • AHLI PARLIMEN UMNO/BN LANGKAWI MERANGKAP PENGERUSI KTMB DI HINA KERANA MENGHINA GAMBAR MAYAT YB KARPAL SINGH.

    Inilah perangai jijik lagi menghinakan yang terpalit kepada tubuh badan pemimpin UMNO sampai ketulang sonsom .. Tiada akhlak budi langsung sebagai seorang Islam.

    Apakah dia ingat dia akan hidup sampai ke hari kiamat???? .. baru berjawatan sebagai Pengerusi KTMB dan ahli Parlimen Langkawi sudah berlagak sombong, angkuh, takbur dan lupa diri.

    Tatkala ahli-ahli politik daripada kerajaan dan pembangkang bersedih dengan kematian bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh, Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad menghina mayat pemimpin veteran pembangkang itu di laman Facebooknya. 


    Sambil memuatkan gambar mayat Karpal dan menyiarkan keratan akhbar penentangan pemimpin itu terhadap hukum hudud, Nawawi mengeluarkan kenyataan yang memperlekehkan pemimpin itu.


    "Siapa nak sambut cabaran Karpal Singh? Sila bagi nama he he," tulis Nawawi di akaun Facebook ‘Dato Ir Nawawi Ahmad’ merujuk kepada keratan akhbar bertajuk "Mahu wujudkan negara Islam langkah mayat kami dulu - Karpal Singh".



    Bekas Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin dalam reaksinya terhadap sesetengah pihak yang tidak menghormati jenazah Karpal meminta semua pihak menunjukkan nilai baik Islam dengan menghormati seseorang yang sudah meninggal dunia.


    "Inilah ketinggian akhlak dan budi yang menjadikan Islam itu dihormati. Kegagalan untuk menampilkan akhlak yang baik inilah yang menimbulkan prasangka manusia terhadap Islam dan sekali gus mereka membenci umatnya," katanya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider.


    Selain itu, Nawawi yang juga ahli Umno turut menulis tentang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Karpal Singh.

    "Anwar berahim mesti lega bila orang yang arah 'anwar ibrahim harus bertaubat' sudah tiada," tulis Nawawi.
    Mohd Asri yang juga pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM) berkata, umat Islam perlu memikirkan sebab mengapa seseorang bukan Islam menolak sesuatu berkaitan Islam.

    "Jika dia menolak tafsiran Islam yang dibuat oleh pihak tertentu, bukan semestinya dia membenci Islam.


    "Saya tidak tahu hakikat YB Karpal Singh, namun atas nama akhlak Islam yang mulia, saya ucapkan takziah kepada kaum keluarganya," kata Mohd Asri.


    Karpal yang juga ahli Parlimen Bukit Gelugor itu maut dalam satu kemalangan ngeri di kilometer 301.6, Lebuh Raya Utara-Selatan menghala utara berhampiran Gua Tempurung, Perak pada kira-kira jam 1.30 pagi ini.


    Turut terkorban dalam kemalangan itu ialah pembantu peribadinya, Michael Cornandez sementara anaknya, Ram Karpal mengalami cedera parah.


    Karpal yang dipercayai sedang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang bagi menghadiri satu kes mahkamah meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah.

    Anda mungkin juga meminati:
    KJ Tibai Zulkifli Nordin Kerana Cuba Mempolitikkan Kematian Karpal, KJ Bidas Naib Presiden Perkasa

    KUALA LUMPUR: “ Shut up (Diam). Really Shut up (Benar Diam),” bidas Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin kepada Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Zulkifli Noordin.
    Khairy dalam satu komen di akaun Twitter milik Zulkifli,@zulkiflinoordin dilihat mengecam tindakan yang dilakukan oleh naib presiden Perkasa itu
    Zulkifli dalam kenyataannya di Twitter telah memuat naik satu status yang dilihat tidak menghormati dan cuba mempolitikkan isu hudud dengan pemergian Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh.
    Bekas Ahli Parlimen, Kulim-Bandar Baharu, Kedah itu berkata, “dalam keadaan kemelut kerajaan PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud dengan bantuan UMNO, Allah telah mematikan Karpal yang menjadi penentang utama perlaksanaannya!”
    Pic: Twitter
    Anda mungkin juga meminati:
    Sumber: (http://kachipemas.blogspot.com/2014/04/kj-tibai-zulkifli-nordin-kerana-cuba.html

    Bukan niat aku untuk mempertahankan Karpal, cuma nak memperbetulkan otak macai-macai UMNO BN nih yang dah karat. Ada hikmahnya atas kematian Karpal ini, Nabi kita Muhammad SAW pun apabila lalu mayat Yahudi dihadapannya maka Nabi berdiri bagi menghormati mayat Yahudi tersebut. Bukannya mencerca dan memaki mayat Yahudi tersebut.

    Najib tidak akan laksanakan undang-undang Hudud Di Malaysia kerana baginya kita mesti berpaksi kepada realiti. Zaman Nabi pun semasa undang-undang Islam dilaksanakan bukan semuanya beragama Islam.

    Lain pula halnya dengan Mahathir bukan setakat menolak Hudud malah dengan bangganya dia mengatakan undang-undang Hudud tidak terdapat dalam Al-Quran. Undang-undang Hudud adalah ciptaan ahli-ahli Fikah.

    Jadi apa nak dihairankan jika Karpal Singh yang kafir menolak Hudud kerana dia sememangnya telah kafir dan tidak tahu menahu tentang hukum Allah ini. Yang hairannya bila Islam (UMNO) itu sendiri yang menolak Hudud. Sedarlah wahai macai.

    Harap kopiah ja atas kepala, akal letak lutut. Islam tidak ajar pun kita persendakan kematian orang lain walaupun bukan seagama dengan kita. Hambik engkau kena buta-buta dengan KJ.

    Memang Allah yang mematikan Karpal Singh, Allah yang menghidupkan dan Allah yang mematikan umatnya. Jangan sembang bab UMNO bantu PAS Kelantan melaksanakan Hududlah. UMNO terengganu tolak Hudud apa cerita, tu kat atas tuh Najib dan Mahathir apa cerita ??.
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
IP

Tiada ulasan: