Khamis, 17 April 2014

4697. Apabila berhujah tidak memisahkan Islam Agamanya. Inilah hasilnya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
Baca Juga: 

030. Penyakit Hasad Dengki  . 

500. Tiada yang bersifat MUSTAHIL bagi Allah S.W.T.. . 



  • Gempar!!!! TG Nik Aziz Dedah Pengirim Surat Menghalang Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) Dikuatkuasakan.. Jom Terjah!!!

    Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat 'sedikit terkilan' kerana Karpal Singh yang maut dalam nahas pagi ini, tidak sempat untuk diberikan pemahaman tentang hudud.

    Ini ekoran hasrat kerajaan negeri Kelantan untuk memfailkan bil persendirian di Parlimen bagi membolehkan undang-undang hudud dilaksanakan.

    "Saya amat yakin, individu seperti beliau jika diberikan kefahaman yang sebenarnya tentang undang-undang ini, tidak akan mempunyai sebarang sebab untuk menolak undang-undang hudud," tulis bekas menteri besar Kelantan itu dalam Facebook.

    "Di Kelantan, sewaktu kita meluluskan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) pada tahun 1993, ada yang menghantar surat kepada saya menghalang enakmen ini dikuatkuasakan dan pihak yang menghantar surat ini namanya bukan Karpal Singh.

    "Saya benar-benar berharap, agar pihak yang bertanggungjawab menghantar surat ini sempat memahami keindahan undang-undang Allah SWT sebelum tibanya masa untuk pergi yang tidak akan kembali," tulis Nik Aziz.

    Sambil merakamkan ucapan takziah kepada keluarga ahli Parlimen Bukit Gelugor, Nik Aziz menyifatkannya pemergian Karpal sebagai satu kehilangan kepada dunia politik tanahair.

    Katanya, ini kerana Karpal amat dikenali sebagai seorang yang berprinsip dan sukar digugat pendiriannya.

    "Beliau juga merupakan pendokong kuat kepada Perlembagaan Malaysia dan amat tegas dengan pendirian bahawa Malaysia merupakan negara sekular. Sudah tentu prinsip ini amat berbeza dengan prinsip perjuangan PAS dan beliau ternyata menghormati perbezaan ini.

    "Saya masih ingat sewaktu ke rumah beliau awal tahun lepas di mana saya diberikan sambutan yang sangat hangat dari beliau. Bahkan beliau menghantar saya pulang rapat ke pintu kenderaan sekalipun situasi beliau yang terpaksa bergerak dengan kerusi roda.

    "Saya kira, di sebalik perbezaan pandangan antara kami, sambutan yang diberikan oleh beliau kepada saya sangat-sangat mencerminkan kelembutan beliau dan penerimaannya terhadap hubungan PAS dan DAP di dalam Pakatan Rakyat," tambahnya.

    Menurutnya lagi, Karpal mendokong kuat Perlembagaan Malaysia dan beliau yakin pemimpin DAP itu akan terus dikenali begitu di dalam sejarah politik tanahair.

    "Di negara ini, jika semua pihak menghormati prinsip yang terkandung di dalam Perlembagaan, Kelantan pastinya tidak akan ditindas dengan pelbagai jenis penindasan.

    "Hak Kelantan termaktub di dalam perlembagaan, tertulis di atas perjanjian, namun ada pihak yang sewenang-wenangnya membelakangi Perlembagaan dan perjanjian bertulis," tegas Nik Aziz.
    Anda mungkin juga meminati:
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
IP

Karpal maut:Pemandu lori saringan awal positif ganja.

mantaro at SISI BUKIT - 7 minutes ago
Kaum keluarga dan sahabat handai memberi penghormatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun,Ipoh kepada Mendiang Karpal Singh.. Pemandu lori yang terlibat dalam kemalangan jalan raya yang mengorbankan MP Bukit Gelugor, Karpal Singh awal pagi ini didapati positif dadah. Ketua Polis Perak Datuk Acryl Sani Abdullah memberitahu bahawa saringan awal mendapati kesan ganja, tetapi berkata keputusan itu tidak konklusif. "Sampel kedua telah dihantar kepada pakar patologi untuk mengesahkannya. Kenyataan pemandu lori itu telah diambil dan dia telah dibebaskan," katanya dipetik kata. Sementara itu... more »

Sinonimnya Karpal Singh dan Hukum Hudud Islam

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 17 minutes ago
1. Karpal Singh sudah jadi mendiang. 2. Dengan tiba2 ada jugak mangkuk ayun yang kata itu semua sebab dia lawan hudud Allah. 3. Aku cukup tak paham kenapa orang Melayu ni marah sangat dia lawan hukum hudud Allah. 4. Khasnya orang BN la, sapa lagi.... 5. Hari tu keluar cerita, DAP bantah hukum hudud dalam media mainstream kita...macam biasa, suratkhabar dan TV. 6. Dua hari lepas, keluar pulak cerita Lim Kit Siang sokong hudud! 7. Apa reaksinya? "Lim Kit Siang sokong hudud sebab kepentingan diri. Sebab politik. Sebab itu, sebab ini..." Siap interview lagi dan ditayangkan masa beri... more »

" Mungkin Ini Satu Penghargaan Dan Kenangan Daripada Karpal Singh Buat IM Asyraf "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 31 minutes ago
Status Twitter daripada IM Asyraf susulan daripada kematian YB Karpal Singh dalam kemalangan maut pagi tadi. Bukan cacian atau makian yang diberikan oleh IM Asyraf sebaliknya mengingat kembali penghargaan yang telah diberi oleh YB Karpal Singh kepada beliau sebaik memenangi program IM yang pertama. Mungkin niat IM Asyraf nak menunjukkan YB Karpal Singh bukannya menolak Islam secara total. Sebaliknya penolakan Karpal Singh terhadap hukum hudud lebih kepada undang-undang yang telah digariskan di dalam Perlembagaan Malaysia. Kerana beliau adalah merupakan seorang pengamal undang-unda... more »

Ibrahim Ali kata akhlak Karpal lebih mulia daripada Anwar..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 42 minutes ago
Mengulas mengenai kematian pemimpin veteran DAP, Datuk Ibrahim Ali hari ini menyifatkan mendiang Karpal Singh yang dikatakan sebagai pejuang keadilan berakhlah lebih mulia daripada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) itu berkata, meskipun Karpal dilihat sebagai pejuang keadilan namun sikapnya yang tidak menghormati agama Islam adalah satu perbuatan melampau. "Takziah kepada keluarga mendiang. Akhlaknya lebih mulia daripada Anwar. Satu perkara yang saya hilang hormat kepada Karpal ialah apabila mendiang tidak menghorma... more »

KARPAL SINGH: Kafir sekalipun, dia dan kita, semua datang dari Allah.

Lynn si pipi merah at ! *أحبك يا رسول الله......أحبك يا الله ! - 52 minutes ago
Org2 Melayu yang memaki hamun atas pemergiannya, mungkin anda tidak pernah membaca contoh Nabi Muhammad s.a.w yang menghormati jenazah bani Yahudi. Adakah anda lebih hebat dan agung daripada Rasulullah yang mendapat petunjuk daripada Allah di gua hiraq? Adakah anda lebih agung daripada Pencipta sekalian manusia yang menentukan hidup dan mati setiap insan di dunia? Jika tidak apa2 perkataan baik atau salam takziah yang boleh diucapkan, lebih baik kita berdiam diri agar kata2 kesat itu tidak dibahaskan sebagai satu doa yang mendatangkan musibah kepada diri sendiri. Pendirian politik... more »

Mendiang YB Karpal Singh: "DAP AKAN PERTAHAN ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI NEGARA"

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Zulhaidah Suboh [image: Photo: Takziah kpd seluruh keluarga dan sahabat handai serta rakan DAP. Perginya Seorang Wira Rakyat "Tiger of Jelutong" buat selamanya yang tiada pernah ada pengganti. Semoga roh YB Karpal Singh & yg trlibat disemadikan dgn aman.] *Takziah kpd seluruh keluarga dan sahabat handai serta rakan DAP. Perginya Seorang Wira Rakyat "Tiger of Jelutong" buat selamanya yang tiada pernah ada pengganti. Semoga roh YB Karpal Singh & yg trlibat disemadikan dgn aman.*

AHLI PARLIMEN LANGKAWI MERANGKAP PENGERUSI LEMBAGA PENGARAH KTMB, DATO' NAWAWI AHMAD SUDAH TERAMAT MELAMPAU ... KINI SASARAN HINANYA SUDAH TERMASUK PESAWAT MH370 !!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*"Dalam keadaan naik kereta maut, naik motor eksiden, naik kapalterbang hilang, LEBIH BAIK NAIK KERETAPI, kempen bersama keretapi ktmb"Dato' Ir Hj Nawawi Ahmad, Pengerusi, Lembaga Pengarah KTMB yang juga Ahli Parlimen Langkawi kebiadapan dan keceluparannya sudah melampaui batas.Bukan sahaja mendiang YB Karpal Singh menjadi sasaran penghinaannya kerana berlainan anutan politiuk tetapi kini sudah menguris hati para waris penumpang dan kru pesawat MH370 yang hilang.Ketika seluruh dunia menzahirkan rasa sedih dan pilu, Ahli Parlimen UMNO/BN Langkawi merangkap Pengerusi... more »

Sekarang Siapa Yang Berani Langkah Mayat Karpal? Bhai/DeeDee semua...

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Zar Ali III's photo.] *Dulu bukan main dicanangkan kononnya Karpal Singh la yang sebenarnya menghalang terlaksananya hukum hudud di Malaysia... Berteriaklah media pencachai dan para blogger pencachai hari-hari membawa dan kepohkan isu nih.. Termasuklah juga para pejuang taik kucing yang berasaskan perkauman seperti PERKASA dan JATI serta JMM.... Antara yang paling kepoh aderlah Zulkifli Nordin... Even blogger kaki tonggang pon konon tak puas hati ngan Karpal Singh sebab menghalang hudud.... Hahahaha Kononnya bengang ngan statement Karpal Singh yang mengatakan "langkah... more »

Tangisan, kesedihan di Hospital Ipoh ratapi kematian Karpal Singh

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Seorang ahli keluarga menenangkan isteri mendiang Karpal Singh (kiri) di Hospital Raja Permaisuri Bainun di Ipoh, Perak, pagi ini, sementara menanti jenazah Karpal. – Gambar The Malaysian Insider oleh Hasnoor Hussain, 17 April, 2014.] *Seorang ahli keluarga menenangkan isteri mendiang Karpal Singh (kiri) di Hospital Raja Permaisuri Bainun di Ipoh, Perak, pagi ini, sementara menanti jenazah Karpal. – Gambar The Malaysian Insider oleh Hasnoor Hussain, 17 April, 2014.* *Jenazah Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh tiba di Hospital Ipoh jam 7.25 pagi ini... more »

Zulkifli Noordin PERKASA Dihentam Kerana Politikkan Kematian Karpal Singh

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[MD] TERLAJAK perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Sinonim yang boleh digambarkan atas tindakan kurang beretika yang telah dicetuskan oleh Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Zulkifli Noordin di laman mikro,Twitter milik beliau. Natijahnya, ekoran tidak menghormati pemergian Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh, Zulkifli dilihat turut dicemuh oleh ramai pembaca dan pengikutMalaysian Digest di laman sosial Facebook, Twitter dan Instagram. Terbaharu, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin turut berkata di laman Twitternya kepada salah... more »

Hukum Sedekah Kepada Bukan Islam

Lenggang Kangkung at TAZKIRAH - 1 hour ago
* Firman Allah (maksudnya): “Tidaklah engkau diwajibkan (wahai Muhammad) menjadikan mereka (yang tidak beriman) mendapat petunjuk (kerana kewajipanmu hanya menyampaikan petunjuk), akan tetapi Allah jualah yang memberi petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturanNya). Dan apa jua harta yang baik yang kamu belanjakan (pada jalan Allah) maka (pahalanya) adalah untuk diri kamu sendiri dan kamu pula tidaklah mendermakan sesuatu melainkan kerana menuntut keredaan Allah dan apa jua yang kamu dermakan dari harta yang baik, akan disempurnakan (balasan pahalanya) kepada kam...more »

Zulkifli Noordin Dihentam Kerana Politikkan Kematian Karpal Singh -updated

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
Kuala Lumpur: “ Shut up (Diam). Really Shut up (Benar Diam),” bidas Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin kepada Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Zulkifli Noordin. Khairy dalam satu komen di akaun Twitter milik Zulkifli, @zulkiflinoordin dilihat mengecam tindakan yang dilakukan oleh naib presiden Perkasa itu. Zulkifli dalam kenyataannya di Twitter telah memuat naik satu status yang dilihat tidak menghormati dan cuba mempolitikkan isu hudud dengan pemergian Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh. Bekas Ahli Parlimen, Kulim-Bandar Baharu, Kedah itu... more »

Sampel Air Kencing Pemandu Lori Terlibat Kemalangan Karpal, POSITIF Ganja

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
Pemandu mendiang Karpal Singh, C Selvam (tengah) menangis dan ditenangkan beberapa orang lain di luar rumah mayat di Hospital Permaisuri Raja Bainun, Ipoh, pagi tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Hasnoor Hussain, 17 April, 2014. [TMI] Kesan ganja ditemui dalam sampel air kencing pemandu lori yang terlibat dalam kemalangan dengan kenderaan Toyota Alphard milik mendiang Karpal Singh. Ketua Polis Perak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani, berkata kepada The Malaysian Insider keputusan saringan awal ujian air kencing pemandu berusia 45 tahun itu mendapati air kencingnya positif ga... more »

DUN Terengganu TOLAK Usul Laksana Hudud, Siapa Dominan dalam DUN Terengganu?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[MK] Dewan Undangan Negeri Terangganu hari ini menolak usul untuk melaksanakan Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu yang diluluskan dewan itu pada 7 Julai 2002. Usul tersebut dibawa oleh Mohd Nor Hamzah (PAS-Bukit Payong,kanan) bawah peraturan mesyuarat Fasal 30 Peraturan-peraturan dan Perintah Tetap DUN, laporHarakahdaily. Speaker Mohd Zubir Embong bagaimanapun dilapor menolak usul tersebut. Kandungan usul itu antaranya memohon persidangan ditangguh bagi merundingkan pelaksanaan enakmen itu kerana ia diperintahkan oleh Allah, dipersetujui sultan serta ...more »


Gempar!!!! TG Nik Aziz Dedah Pengirim Surat Menghalang Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) Dikuatkuasakan.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 2 hours ago
Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat 'sedikit terkilan' kerana Karpal Singh yang maut dalam nahas pagi ini, tidak sempat untuk diberikan pemahaman tentang hudud. Ini ekoran hasrat kerajaan negeri Kelantan untuk memfailkan bil persendirian di Parlimen bagi membolehkan undang-undang hudud dilaksanakan. "Saya amat yakin, individu seperti beliau jika diberikan kefahaman yang sebenarnya tentang undang-undang ini, tidak akan mempunyai sebarang sebab untuk menolak undang-undang hudud," tulis bekas menteri besar Kelantan itu dalam Facebook. *"Di Kelantan, sewaktu kita meluluskan Enak... more »

Anda Pasti Terkejut Apa Yang Temui Dalm Perut Jerung Ini

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
After it`s sliced open, the contents of its stomach is discovered. Not for the weak willed

" Video!!! Khas Buat Zulkifli Noordin Yang Kena Sound Pedas Dengan KJ. Juga Buat Macai-Macai BN "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 3 hours ago
Bukan niat aku untuk mempertahankan Karpal, cuma nak memperbetulkan otak macai-macai UMNO BN nih yang dah karat. Ada hikmahnya atas kematian Karpal ini, Nabi kita Muhammad SAW pun apabila lalu mayat Yahudi dihadapannya maka Nabi berdiri bagi menghormati mayat Yahudi tersebut. Bukannya mencerca dan memaki mayat Yahudi tersebut. Najib tidak akan laksanakan undang-undang Hudud Di Malaysia kerana baginya kita mesti berpaksi kepada realiti. Zaman Nabi pun semasa undang-undang Islam dilaksanakan bukan semuanya beragama Islam. Lain pula halnya dengan Mahathir bukan setakat menolak Hudud... more »

Peguam Umno ahli lembaga pengarah anak syarikat FGV

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam menyaksikan peguam plaintif, Datuk Mohd Hafarizam Harun (gambar) beberapa kali tersasul memanggil Presiden Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman sebagai "Ahmad Maslan".Datuk Ahmad Maslan merupakan Ketua Penerangan Umno dan Timbalan Menteri Kewangan.Maslan pernah mengakui wujudnya transaksi penjualan minyak sawit oleh anak syarikat plaintif, Felda Iffco Oil Products Sdn Bhd dengan salah satu rangkaian syarikat antarabangsa Bunge iaitu Bunge Agribusiness Singapore Pte Ltd. Perbicaraan bag... more »

Tiada ulasan: