Jumaat, 18 April 2014

4725. Hudud - Antara Muslim dengan Bukan Muslim. Pemimpin Kononnya Islam menentang. Pelik?. Yang Bukan Islam menentang sebab tidak jelas Islam itu bagaimana?.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

  • Hudud : 8 Beza Karpal Singh , Dr M dan Najib ( Wajib Baca Bagi UMNO)

    1. Karpal adalah non Muslim , Dr M dan Najib pula adalah Muslim .

    2. Tiada dalam kitab yang menjadi pegangan Karpal yang mewajibkan hudud , tetapi dalam kitab yang wajib menjadi pegangan Muslim termasuk Dr M dan Najib menetapkan kewajiban hudud.

    3. Karpal tidak berpeluang melihat keadilan hudud, Tun Dr M dan Najib pula adalah orang yang berkemampuan untuk memperlihatkan keadilan hudud.

    4. Karpal adalah non Muslim dan hanya bercakap atas dasar perlembagaan saat menolak hudud . Manakala Tun Dr M dan Najib pula adalah Muslim yang bertanggungjawab membiarkan perlembagaan 'menindas' agama rasmi persekutuan Malaysia iaitu ISLAM .

    5. Karpal tidak pernah mengugut untuk menyusahkan hudud secara jelas sebagaimana kenyataan Dr M dan Najib yang siap dengan pakej menghina hudud.

    6. Kenyataan Karpal "langkah mayat" jika PAS mahu tegakkan Negara Islam (yang di dalamnya ada hudud) adalah tindak balas yang normal dari non Muslim yang telah dimomokkan dengan pelbagai keburukan negara Islam . Tetapi Dr M dan Najib pula adalah mereka yang bertanggungjawab memomokkan negara Islam dan hudud sehingga keadilannya gagal difahami dengan baik .

    7. Karpal tidak pernah menghantar surat rasmi 'ugut' Kelantan jika laksana hudud . Tetapi Dr M pula adalah sebaliknya , bahkan Najib pula pernah mengatakan Malaysia tidak akan melaksanakan hudud.

    8. Karpal adalah antara pemimpin DAP dan tidak semua pemimpin DAP menolak hudud , makanya suara Karpal adalah bukan suara rasmi DAP apalagi beliau bukan sebagai pemimpin yang tertinggi dalam DAP . Tetapi Dr M dan Najib adalah sebaliknya ...

    Dah jelas bukan, siapakah yang bermasalah sebenarnya dalam hudud sebenarnya selama ini ?

    Sekian , terima kasih . Wallaahu a'lam

    Al Faqiir ilaa afwi Rabbih - Admin 'TM

    17 Jamadil Akhir 1435H bersamaan 17 April 2014M

    Blogger Home. 
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
IP

" 8 Perbezaan 3 Pemimpin Besar Malaysia Karpal, Mahathir Dan Najib Dalam Isu Hudud. Mesti Baca "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 7 minutes ago
Hudud : 8 Beza Karpal Singh , Dr M dan Najib ( Wajib Baca Bagi UMNO) 1. Karpal adalah non Muslim , Dr M dan Najib pula adalah Muslim . 2. Tiada dalam kitab yang menjadi pegangan Karpal yang mewajibkan hudud , tetapi dalam kitab yang wajib menjadi pegangan Muslim termasuk Dr M dan Najib menetapkan kewajiban hudud. 3. Karpal tidak berpeluang melihat keadilan hudud, Tun Dr M dan Najib pula adalah orang yang berkemampuan untuk memperlihatkan keadilan hudud. 4. Karpal adalah non Muslim dan hanya bercakap atas dasar perlembagaan saat menolak hudud . Manakala Tun Dr M dan Najib pula ada... more »

Gempar!!! (Gambar2) Syiling Tingkat 2 Bangunan PWTC Runtuh Semasa Pameran Perkhidmatan Pertahanan Asia 2014.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 15 minutes ago
Dua anggota tentera cedera ringan apabila sebahagian siling di tingkat dua Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) runtuh selepas demonstrasi letupan bom oleh pasukan tentera. Menurut pusat operasi Jabatan Bomba Kuala Lumpur, panggilan kecemasan diterima pada jam 4.59 petang ini. Setibanya pihak bomba di tempat kejadian pada jam 5.06 petang mereka mendapati siling di kawasan beranda pusat itu telah runtuh. Gambar-gambar dari tempat kejadian menunjukkan pecahan kaca dan siling yang runtuh itu. Demonstrasi pengeboman itu adalah sebahagian daripada Pameran Perkhidmatan Pertahanan Asia ... more »

[EKSKLUSIF] Bagaimanakah KAPAL TITANIC Ditemui? | INFO YANG RAMAI TIDAK TAHU !!!

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 27 minutes ago
*[EKSKLUSIF] Bagaimanakah KAPAL TITANIC Ditemui? | INFO YANG RAMAI TIDAK TAHU !!! | *Titanic ialah sebuah kapal penumpang yang terbesar didunia pernah karam ketika membawa seramai 2,201 orang didalamnya. [image: titanic2] Kapal ini telah karam dalam tahun 1912 kerana telanggar ketul ais batu yang besar dikawasan tenggara Newfoundland. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* [image: titanic3] Kisah tenggelamnya kapal titanic ini telah menjadi sebuah cerita yang disebarkan dari mulut ke mulut hingga ke hari ini.Kenapa tidak, seramai 1,513 orang dari penumpangnya itu telah tenggelam bersama-... more »

Tiada ulasan: