Ahad, 20 April 2014

4794. MH370 - PM didesak tampil untuk mendedahkan apa muatan yang dibawa MH370.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

  • DS Anwar Ibrahim mendesak Najib Nazak agar tampil kedepan dan mendedahkan apa sebenarnya.. muatan yg dibawa oleh pesawat malang MH 370

    DS Anwar Ibrahim mendesak Najib Nazak agar tampil kedepan dan mendedahkan apa sebenarnya.. muatan yg dibawa oleh pesawat malang MH 370 yg kehillangannya cukup misteri ke hari ini...

    Setiap kapal terbang yang berlepas mesti ada ‘cargo manifest’, maknanya keterangan barangan yang dibawa dan semuanya direkodkan, (tapi) yang ada (dalam MH370) hanyalah empat tan manggis dan bateri (lithium ion).

    “Sampai sudah Kerajaan Malaysia dan MAS belum bagi maklumat dan masih lagi berahsia. Kenapa takut sangat? Benda apa yang nak dicuri? Apa sebenarnya barang yang nak dibawa ke China? Najib tolong beritahu,” kata Anwar, di hadapan 4,000 hadirin pada ceramah Jelajah Reformasi 2.0 di Wisma KEADILAN, Bandar Ipoh Raya, Jumaat lalu.. yang lebih menimbulkan tanda tanya. keengganan rejin JAHAT Umno utk menyerahkan 'actual cargo manifest' yang diminta oleh kjaan Australia yg mengetuai Ops SAR di Lautan Hindi.... malah rejim Jahat Umno bersungguh sungguh mahu Kotak Hitam diserahkan pada mereka jika pesawat itu dijumpa menambahkan lagi....... keseraman disebalik kehilangan MH 370.

    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
IP

" Nak Jual Air Sangat. Apa Kata Kau Bagi Air Free Untuk Rakyat NS. Berlagak Bulan Lepas NS Pun Catu Air "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 11 minutes ago
SHAH ALAM, 20 APRIL: Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyarankan Kerajaan Negeri Sembilan mencontohi corak pentadbiran Kerajaan Selangor dengan memberikan air percuma 20 meter padu kepada rakyat. Bercakap kepada pemberita di Telok Kemang semalam Abdul Khalid menegaskan, Kerajaan Selangor tetap dengan keputusan untuk tidak menerima tawaran penjualan air seperti yang ditawarkan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hassan. Abdul Khalid menyifatkan, tawaran Mohamad sebagai kawan yang baik dan mesra ketika Selangor berhadapan krisis air. *Memandangkan kita ... more »

Rupanya Adun Ini Bakal Jadi MB Terengganu Menggantikan Ahmad Said? - ADDIN

atsixty at ZAKRI ALI - 16 minutes ago
*Mengikut sumber yang boleh dipercayai Datuk Seri Najib Razak bakal membuat penukaran Menteri Besar Terengganu tidak lama lagi. Ahmad Said telah dijanjikan dengan satu jawatan baru yang tidak dipasti apa 'post'nya.* *Menurut sumber itu lagi yang akan mengganti Ahmad Said ialah YB Rozi Mamat Adun Telemung yang juga Exco Belia dan Sukan Negeri. Pertukaran ini adalah berpunca daripada laporan "geng Idris Jusoh" yang menyebut Ahmad Said telah membentuk kroni dan menyingkir lawannya secara halus disemua peringkat. * *Ahmad Said juga dikatakan tidak menghormati perjanjian perdamaian anta... more »

Tampa Melayu Islam Tak Ado

Pak Oncu at Kampung Bintongan - 21 minutes ago
Laundry is the only thing that should be separated by color. ~Author Unknown~ Bersatu Kita Bersatu Dengan Setia Berganding Bahu Tipu Terus Menipu Kita Tipu Melayu Bersama Kita Bersama Mendukung Hasrat Semua Berjasa Pada Kroni Anak Isteri Dan 'Bini' Lambang Kita Yang Gagah Dipandang Keji Dan Haprak Bersatu Bersetia Khianat Cogan Katanya UMNO Terus Lara Rompak Rakyat Malaysia


ISU NEGERI SEMBILAN NAK JUAL AIR 20JUTA GELEN KEPADA SELANGOR ... TAN SRI KHALID IBRAHIM SEKOLAHKAN MENTERI BESAR NEGERI SEMBILAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 31 minutes ago
*KUALA LUMPUR 20 APRIL: Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyarankan Kerajaan Negeri Sembilan mencontohi pentadbiran Kerajaan Selangor dengan memberikan air percuma 20 meter padu kepada rakyat.Bercakap kepada pemberita di Teluk Kemang semalam, Abdul Khalid menegaskan, Kerajaan Selangor tetap dengan keputusan untuk tidak menerima tawaran penjualan air seperti yang ditawarkan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hassan.Abdul Khalid menyifatkan, tawaran Mohamad sebagai kawan yang baik dan mesra ketika Selangor berhadapan krisis air.“Memandan... more »

Bodohnya AC Mizal Dan Mazidul Botak Gendut..

atsixty at ZAKRI ALI - 38 minutes ago
*Gambar empangan hulu selangor yang baru dirakamkan..* *agak kering,,* *sesungguhnya manusia hanya mampu merancang..* *Allah juga yang menentukan segalanya...* *Sumber: FB* *Ini pula kisah Penchacai Angkat Najis Umno ajak mandi kat rumah MB Selangor sebab benggang masaalah air di Selangor.* *Sumber - orangni.blogspot.com/ * * Posted by Jeebond BLM.* *KOMEN:* *Mereka berdua ni BUTA BERITA KER? Bukan kah Kerajaan Pusat telah ambilalih pengurusan SYABAS.... kenapa harus disalah Kerajaan PR di Selangor. Selidik dulu, baru nak mengeluarkan kata kata kesat. * *BACA ... more »

APAKAH MISTERI ‪#‎MISSINGMH370‬ BAKAL BERAKHIR TIDAK LAMA LAGI..

canang at Cananglahnie - 45 minutes ago
~~~APAKAH MISTERI ‪#‎MISSINGMH370‬ BAKAL BERAKHIR TIDAK LAMA LAGI..BUATLAH APA YANG TERPAKSA @ TERDAYA RAKYAT SUDAH TIDAK MAMPU UNTUK MEMIKIRKANNYA. APATAH LAGI KELUARGA MANGSA HIDUP PERLU DITERUSKAN HANYA MASA SAHAJA YANG MENENTUKAN UNTUK PENAMAT CERITA..~~~ Malaysia Ikat Janji Dengan Australia Tentang Siasatan MH370 KUALA LUMPUR, 19 April (Bernama) -- Malaysia dan Australia dijangka menandatangani perjanjian bagi menetapkan pihak mana yang akan mengendali bangkai dan kotak hitam Malaysia Airlines Penerbangan MH370, jika ditemui. Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam Datuk Azharudd... more »

DS Anwar Ibrahim mendesak Najib Nazak agar tampil kedepan dan mendedahkan apa sebenarnya.. muatan yg dibawah oleh pesawat malang MH 370

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
DS Anwar Ibrahim mendesak Najib Nazak agar tampil kedepan dan mendedahkan apa sebenarnya.. muatan yg dibawah oleh pesawat malang MH 370 yg kehillangannya cukup misteri ke hari ini... Setiap kapal terbang yang berlepas mesti ada ‘cargo manifest’, maknanya keterangan barangan yang dibawa dan semuanya direkodkan, (tapi) yang ada (dalam MH370) hanyalah empat tan manggis dan bateri (lithium ion). “Sampai sudah Kerajaan Malaysia dan MAS belum bagi maklumat dan masih lagi berahsia. Kenapa takut sangat? Benda apa yang nak dicuri? Apa sebenarnya barang yang nak dibawa ke China? Najib tolong ... more »

Saifuddin: Ayuh ramai2 turun ‘kenduri’ 1 Mei, bantah GST

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
Saifuddin: Ayuh ramai2 turun ‘kenduri’ 1 Mei, bantah GST(Oleh Amirul Azhan) IPOH 20 APRIL: Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail menggesa rakyat turun beramai-ramai pada Himpunan Membantah Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), 1 Mei ini. [image: GST 6PERCENT AP]Perhimpunan besar-besaran itu bagi menyatakan bantahan terhadap tindakan kerajaan yang terus membebankan rakyat dengan kenaikan kos hidup melalui GST, yang bakal dilaksana pada April 2015. Saifuddin menyatakan demikian di hadapan 4,000 hadirin pada ceramah Jelajah Reformasi 2.0 di Bandar Ipoh Raya, Perak ...more »

Kes Altantuya Kenapa Tak Rayu ??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Abd Ghani B.Hashib*

Allahu Akbar!!! Bayi 8 Bulan Meninggal Dunia "TERTELAN" Skru Berukuran 2cm.. Pilunya!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
[image: Foto] *YUSMADI Yusof, 32, dan Nor Faizah Mat Deris, 23, menunjukkan imej bayi mereka yang maut tertelan skru.* Jertih: Seorang bayi lelaki berusia lapan bulan maut akibat tertelan skru berukuran dua sentimeter dalam kejadian di Felda Selasih, dekat sini, petang semalam. Ketua Polis Daerah Besut, Supritenden Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, mangsa, Muhammad Adam Nazmi Yusmadi dikatakan termuntah beberapa kali dan dibawa ibu, datuk dan neneknya ke Hospital Dungun. "Mangsa bagaimanapun meninggal dunia sebelum sempat tiba di Hospital Dungun," katanya. Beliau berkata, hasil peme... more »

Memperingati pelopor perjuangan melalui Internet di Malaysia – Roger Kinkladze

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
Memperingati pelopor perjuangan melalui Internet di Malaysia – Roger Kinkladze *April 19, 2014* *Penulis terlupa untuk meletakkan website Reformasi Nasional RN dalam senarai 3 website di awal zaman REFORMASI. Selain Mahazalimtwo, RN Reformasi Nasional, Harakahdaily muncul antara yang tertinggi , dan dizaman tepu 2004...Laman Marhaen mungungguli website sekitar tahun 2004 keatas,,,kesemua pengendali laman ini masih wujud sama ada masih mengendalikan blog dan website dan bekerjaya..* Sejarah kehidupan merupakan satu kitaran yang berulang, sebuah perjalanan tanpa henti yang bermula ... more »

Bodoh Sombong ?

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Memory Remains [image: Photo: Nawawi mp langkawi BeNd yg telebih melayu dari islam.bodoh tahap yg paling maksimum.mengalahkan badak air yg sedang berendam..] *Nawawi mp langkawi BeNd yg telebih melayu dari islam.bodoh tahap yg paling maksimum.mengalahkan badak air yg sedang berendam..*

Haram Tunduk Kepada Mayat - Pimpinan PR Dikecam.

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Aku tengok video2 mengenai upacara penghormatan awam terakhir untuk Karpal Singh yang diadakan pagi tadi. Ya Allah. Yang amat2 ramai orang hadir. Tak kira bangsa dan agama. Sudah tentu ada sesuatu yang menyebabkan mereka turun beramai2 untuk memberikan penghormatan terakhir buat Karpal Singh sebelum mayatnya dibakar tak silap aku. Kalau kita tengok pun di internet. Pengakuan oleh Zulkifli

Allahhu Akhbar : Terkesan Hiba Bila Ramai Yang Melihat Gambar Terbaru TG NIK Aziz NIk Mat.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 2 hours ago
Dia tetap hebat di mana-mana pun.... Hatta di atas alas mengelap kaki di muka pintu... Demikianlah Allah memuliakan sesiapa yang dikehendakiNya... Pimpinan kami Tg Nik Abdul Aziz Nik Mat..Semoga Allah memilih area kesihatannya.semoga beliau Tabah Dalam menghabiskan Issa sia Perjuangan sebelum berpindah Ke sana.. Allahurobbi beliau tidak minta dilebihkan.. Allahuakbar Allah

SURATAN ATAU KEBETULAN ??

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Guruyaya OK [image: Photo: ~~SURATAN ATAU KEBETULAN~~ APA BENARKAH MELAYU @ MAMAK INI BERANI BERSILAT DIGELANGGANG "HARIMAU" PRK JELUTONG?? HANYA RAKYAT PARLIMEN JELUTONG YANG BERHAK MENYATAKAN PENDIRIAN MEREKA...APA PULA KOMEN KENGKAWAN....] *APA BENARKAH MELAYU @ MAMAK INI BERANI BERSILAT DIGELANGGANG "HARIMAU" PRK JELUTONG?? HANYA RAKYAT PARLIMEN JELUTONG YANG BERHAK MENYATAKAN PENDIRIAN MEREKA...APA PULA KOMEN KENGKAWAN....*

Gambar Persekitaran Yang Mungkin Anda Tidak Untuk Mampu Hidup..Part2

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Untill now I still dont get it: why the poor becomes poorer and the rich becomes richer ? Life of 3rd class people in Mumbai is just sad ! As we are all Asians I think that these amazing pictures are touching!

Rupanya Adun Ini Bakal Jadi MB Terengganu Menggantikan Ahmad Said?

Addin Deen at Addin - 3 hours ago
Mengikut sumber yang boleh dipercayai Datuk Seri Najib Razak bakal membuat penukaran Menteri Besar Terengganu tidak lama lagi. Ahmad Said telah dijanjikan dengan satu jawatan baru yang tidak dipasti apa 'post'nya. Menurut sumber itu lagi yang akan mengganti Ahmad Said ialah YB Rozi Mamat Adun Telemung yang juga Exco Belia dan Sukan Negeri. Pertukaran ini adalah berpunca daripada laporan "geng Idris Jusoh" yang menyebut Ahmad Said telah membentuk kroni dan menyingkir lawannya secara halus disemua peringkat. Ahmad Said juga dikatakan tidak menghormati perjanjian perdamaian antara du... more »

ADAKAH INI KERJA Umno?

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 hours ago

'Karpal tak pernah ambil satu sen pun untuk bela Anwar'

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 hours ago
Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail begitu sebak apabila menziarahi keluarga mendiang Karpal Singh hari ini yang katanya kehilangan besar kepada negara. Beliau juga mendedahkan peguam tersohor negara itu tidak pernah mengambil sesen pun daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mewakili ketua pembangkang itu dalam perbicaraan kesnya di mahkamah.

Layanan 'wira' oleh rakyat untuk Karpal

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 hours ago
12:30pm: Layanan 'wira' oleh rakyat untuk Karpal - Published on 20 April 2014 14:17 - Read Less Karpal Singh, antara peguam tersohor negara yang tanpa gentar memperjuangkan keadilan untuk golongan terpinggir, teraniaya dan miskin, hari ini diberikan layanan 'wira' sempena hari penyempurnaannya. Ribuan yang hadir dan turut mengiringi kenderaan yang membawa mayat pemimpin DAP itu setelah mereka berkumpul di Dewan Sri Pinang sejak awal pagi sebelum menuju ke Pusat Persemadian Batu Gantung. Ramai yang tanpa segan silu menitiskan air mata dan melaung-laungkan nama wira merek... more »

VIDEO - Selamat tinggal Harimau Jelutung! - By canang

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
VIDEO--Penghormatan terakhir P Pinang buat Karpal Singh *Rakyat Malaysia daripada pelbagai lapisan masyarakat sedang memberi penghormatan terakhir mereka kepada pemimpin veteran DAP Karpal Singh di Dewan Sri Pinang. * *Sebentar tadi, kenderaan yang membawa keranda 'Harimau Jelutong' itu meninggalkan perkarangan rumahnya sambil diiringi ribuan penyokong yang menaiki, motosikal, basikal dan kenderaan lain. * *Mendiang diberi pengebumian penghormatan negeri dan dijadual akan disempurnakan di Bukit Gantang pada jam 1 petang nanti. * *Karpal, 74 terbunuh apabila kenderaan yang dinaiki... more »

" Ikhlas Bantu Demi Persahabatan Dan Hormat Taik Kucing. Apa Kejadahnya Sampai Meterai Perjanjian #MH370 "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 3 hours ago
Rangka perjanjian antara Malaysia dan Australia menyentuh persefahaman tentang bagaimana harus dikendali bangkai pesawat, kotak hitam dan mayat manusia jika kami dapat kesan (pesawat). Malaysia dan Australia dijangka menandatangani perjanjian bagi menetapkan pihak mana yang akan mengendali bangkai dan kotak hitam Malaysia Airlines Penerbangan MH370, jika ditemui. Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam Datuk Azharuddin Abdul Rahman berkata perjanjian itu dalam proses penggubalan dan beliau tidak dapat mendedahkan lebih lanjut mengenainya buat masa ini. "Rangka perjanjian anta... more »

9 Jenis Nama Anak Setan Menurut Khalifah Umar Bin Khattab R.A.

canang at Cananglahnie - 3 hours ago
9 Jenis Nama Anak Setan Menurut Khalifah Umar Bin Khattab R.A. Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan : 1. Zalituun Duduk di pasar / kedai / Mall kalo jaman sekarang..Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu. 2. Wathiin Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah. 3. A'awan Menghasut sultan / raja / pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Terlena dengan kedudukan / kekayaan hingga terabaikan kebajikan rakyat dan tidak mau mendengar nasihat para ulama. 4. Haffaf Berkawan baik deng... more »

Memalukan!! Umno Hanya Beri Nasihat Terhadap Tindakan Tak Bertamadun Ahlinya..

Addin Deen at Addin - 3 hours ago
Umno hari ini berkata akan bertindak untuk menasihati Ahli Parlimen ‎Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad susulan daripada perbuatan pemimpin itu yang menghina kematian mendiang Karpal Singh di laman Facebook minggu lalu, kata Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor. Bagaimanapun, katanya, tiada tindakan displin akan dikenakan ke atas ahli Parlimen itu memandangkan Nawawi sudah membuat permohonan maaf secara terbuka. "Saya sudah komen mengenai kes ini menerusi akaun Twitter saya. Dalam kes membabitkan penghinaan kepada mendiang Karpal, perbuatan seumpama itu memang kita tid... more »

Papa Gomo Beri Amaran Keras Kepada Tian Chua - Video Kata2 Amaran Dari Papa Gomo.

Soz Cyili at Ameno World - 4 hours ago
Takutnya ai. Tatau nak cakap apa. Amaran neh terlalu menakutkan. Nak telan air liur pun tak berani sebab rasa takut sangat. KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH Lihat video ;   (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1";

How to setup exim4 on Debian to use Gmail

Peter Leung at Linux Commando - 4 hours ago
Why bother configuring an SMTP mail server on your Linux desktop? Especially if you can send and receive all your emails within a web browser using your Gmail account, or with an email client such as Thunderbird. My reasons are twofold: - Some applications running on my desktop require SMTP to be set up. My desktop computer is used to stage a WordPress blog. For WordPress to send email, an SMTP server is required. - To redirect local *root* emails. Some programs such as *sudo* send emails to alert the *root* user of critical security events. For ins... more »

Pesan Untuk Pemimpin.......

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Kecik Amk Pju [image: Photo: Politikus, politik wang, politik jawatan, politik kuasa, politik dendam, politik kroni, dammmmm..... hanya diselimutkan dengan kata2 demi rakyat, untuk rakyat, dan bermacam2 slogan lagi.... siapakah mangsa untuk semua ini.... renung2kan lah wahai pemimpin tidak kira siapa anda.... #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen"] *Politikus, politik wang, politik jawatan, politik kuasa, politik dendam, politik kroni, dammmmm..... hanya diselimutkan dengan kata2 demi rakyat, untuk rakyat, dan bermacam2 slogan lagi.... * *Siapakah mangsa untuk semua ini.... ren... more »

Inikah orangnya yang bakal mengganti Ahmad Said sebagai MB Terengganu??

kerengga at KERENGGA - 4 hours ago
Mengikut sumber yang boleh dipercayai Datuk Seri Najib Razak bakal membuat penukaran Menteri Besar Terengganu tidak lama lagi. Ahmad Said telah dijanjikan dengan satu jawatan baru yang tidak dipasti apa 'post'nya. Menurut sumber itu lagi yang akan mengganti Ahmad Said ialah YB Rozi Mamat Adun Telemung yang juga Exco Belia dan Sukan Negeri. Pertukaran ini adalah berpunca daripada laporan

Hakim Tak Pertikai Saiful Jumpa Najib Dua Hari Sebelum ‘Kejadian’?

greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
Peguam N Surendran mempersoalkan penghakiman Mahkamah Rayuan menyatakan ‘tiada apa yang mustahil’ tentang bukti berkaitan Saiful Bukhari, saksi utama kes Fitnah II. “Bagaimana ketiga hakim ini mencapai kesimpulan sebegitu, apabila tidak dapat dipertikaikan lagi yang Saiful dipertemukan dengan musuh politik Anwar,” kata Surendran dipetik Keadilan Daily. Saiful bertemu Datuk Seri Najib Razak, Timbalan Perdana Menteri ketika itu dua hari sebelum kejadian didakwa berlaku. Saiful turut bertemu pegawai atasan polis SAC Rodwan, individu yang terlibat dalam kes Fitnah pertama. “Bagai... more »

PR Tidak Jemput Bomoh 1 Malaysia Siasat Kematian Karpal - Karpal Mati Angkara Puaka Kata Bomoh.

Soz Cyili at Ameno World - 4 hours ago
Hello kawan2 UMNO.. Jangan main buat tuduhan rambang. Tidak baik begitu. Kehadiran Bomoh 1Malaysia di tempat kemalangan yang melibatkan Karpal Singh dan pembantu setianya Michael C dan seterusnya menyebabkan kedua2 mereka maut serta merta di tempat kejadian tiada kaitan dengan pembangkang aka Pakatan Rakyat. Dalam erti kata lain, tiada sesiapa pernah mengundang dia secara rasmi untuk lakukan

Pak Habib: Raja penulis buku politik Malaysia

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Syed Hussein Alattas (S.H. Alattas) atau Pak Habib masih istiqamah dengan kerjaya- kekhalifahanya sebagai penulis atau penghasil buku-buku politik. Walaupun usianya sudah mencecah 74 tahun, tetapi beliau masih cergas dan produktif melahirkan buku-buku politik ala atau stailnya tersendiri. * *Buku-buku hasilan Pak Habib, ada rupa dirinya tersendiri serta unik yang tidak dapat diciplakan oleh mana-mana penulis atau karyawan segolongan dengannya.* *Pak Habib menunjukkan bukunya ke 69.* *Selain istiqamah dengan kerjayanya, daya kreativitinya juga tidak pernah habis. Ideanya senti... more »

Selamat Jalan Harimau Jelutong...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 4 hours ago
*Kesedihan mengiringi perjalanan terakhir mendiang Karpal Singh...* *Kesedihan menyelebungi kediaman mendiang Karpal Singh di 144A, Jalan Utama sebaik keranda dibawa masuk ke dalam van menuju ke Dewan Sri Pinang dalam perjalanan terakhir sebelum disemadikan.* *Orang ramai mula berkumpul seawal jam 6.30 pagi untuk mengiringi mendiang.* *Isteri mendiang, Gurmit Kaur dalam keadaan sedih dan teresak-esak melihat suaminya mula dibawa keluar daripada kediaman mereka sejak berkahwin 40 tahun lalu.* [image: A funeral cortege accompanies the coffin of the late Karpal Singh, former chairm...more »
OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Sepang: Sebuah stor kilang memproses sarung tangan getah terbakar di Bandar Baru Salak Tinggi, kira-kira jam 10 pagi tadi.Dalam kejadian di Jalan 3, Kawasan Perusahaan Bandar Baru Salak Tinggi itu, stor berkeluasan 900 meter persegi itu terbakar 80 peratus.Jurucakap bomba dan penyelamat berkata, jentera pertama tiba di lokasi kejadian jam 10.07 pagi sebelum beberapa jentera lain tiba masing-masing dari Balai Bomba dan Penyelamat Cyberjaya, Sepang dan Putrajaya."Tiada kemalangan jiwa dilaporkan kerana pekerja kilang berjaya keluar dari stor berkenaan sejurus kejadian," ... more »

Heboh!!! Penghormatan Terakhir Buat Mendiang Karpal Singh : Di Mana DS Anwar Ibrahim? Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 5 hours ago
[image: Pemimpin Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim (tengah), Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng (membelakangkan kamera) memberi penghormatan terakhir kepada mendiang Karpal Singh di Dewan Sri Pinang, Pulau Pinang, pagi ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Hasnoor Hussain, 20 April, 2014.]Pemimpin Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim (tengah), Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng (membelakangkan kamera) memberi penghormatan terakhir kepada mendiang Karpal Singh di Dewan Sri Pinang, Pulau Pinang, pagi ini. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menyanjungi semangat juang yang ...more »

2 Menteri Besar Ini Akan Ditukar

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Kolumnis Utusan Malaysia, Awang Selamat hari ini mendakwa pentadbiran Umno-BN yang ditadbir PM, Datuk Seri Najib Razak bakal membuat penukaran dua menteri besar tidak lama lagi.* *Namum Awang tak menyatakan dua negeri yang akan terlibat.“Khabarnya dua menteri besar bakal digantikan tidak lama lagi. Spekulasi mengenainya mulai bertiup bagai sepoi angin petang di pesisiran pantai.* *“Tidak perlulah Awang sebut siapa menteri besar berkenaan pada peringkat ini, biarlah ia terus menjadi desas-desus,” katanya dalam ruangan bisik-bisik Awang Selamat, edisi mingguan Utusan Malaysia hari i... more »

Ahli Parlimen Umno mohon maaf atas kenyataan terhadap Karpal

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa *[image: Photo: Ahli Parlimen Umno mohon maaf atas kenyataan terhadap Karpal Datuk Nawawi Ahmad meminta maaf di laman Facebooknya atas kenyataan yang dibuat terhadap kematian Karpal Singh.Ahli Parlimen Umno dari Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad, yang mencetuskan kontroversi baru-baru ini di laman sosial dengan kenyataan sensitif berhubung kematian Karpal Singh, akhirnya memohon maaf."Saya ingin menzahirkan perasaan kesal dan sesal saya atas perkara yang berlaku dua hari lepas berhubung tulisan di laman Facebook peri... more »

Inilah wajah MB UMNO yang akan dipencenkan oleh Najib

Orang ni at Orang ni - 5 hours ago
Keratan sumber MalaysiaKini2 MB bakal diganti: Inilah wajah-wajah MB UMNO yang tidur tak lena....hahaha... Agak-agak korang wajah manakah akan dipilih Najib untuk diganti..??? Jangkaan Orangni: C dan D atau C dan F atau F dan D *** Macam Chord Gitar pula...hahaha....*

Bekas PM Sudah Insaf..

Addin Deen at Addin - 5 hours ago
PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi berkata bukan menjadi satu kesalahan jika kerajaan PAS Kelantan ingin membawa usul rang undang-undang mengenai Hukum Hudud ke Dewan Rakyat. "Pada saya kalau perkara tersebut hendak dibawa ke Parlimen apa salahnya," katanya kepada pemberita selepas Majlis Anugerah Cemerlang 2014 Sekolah Sultan Alam Shah di sini hari ini yang turut dihadiri isterinya, Tun Jeanne Abdullah. Menjawab satu soalan sama ada wajarkah hukum hudud dilaksanakan pada peringkat persekutuan, Abdullah berkata : "Biarlah satu demi satu pelaksanaannya". Ke... more »

RIMAU JELUTONG, AMAN LAH DI SANA

MOHAMED NASSER MOHAMED at kaki sakat - 5 hours ago
Secara peribadi saya tidak pernah bertemu dengan sosok yang bernama Karpal Singh, Pengerusi DAP yang meninggal dunia Khamis lalu dalam nahas jalan raya di Kampar. Paling hampir adalah melihat beliau di lobi Parlimen sekitar tahun 2008 dan yang terkini pada awal tahun ini juga di Parlimen. Kisah kehebatan mendiang Karpal Singh sebagai seorang ahli politik dan juga seorang peguam yang tersohor memang tidak dapat disangkal. Sebagai seorang ahli politik khususnya sebagai pembangkang beliau bermula sejak tahun 1974 apabila memenangi kerusi DUN Alor Bandar di Kedah. Menjadi Ahli Parlime... more »

SEORANG GURU SEKOLAH RENDAH RISAU AMAT APABILA MENDAPATI RAMAI SUNGGUH MURID SEKOLAH RENDAH MENYOKONG PAKATAN RAKYAT!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*"Kak risau bila tgk ramai murid sek rendah taksub dgn parti pembangkang. Kak tanya mrk knape sokong .... ? Mrk jwb mak ayah..kak cuba reset minda murid yg tak tahu apa apa..tp bila mrk balik umah, minda direset semula oleh mak bapak..ni belum criter bab pendidik yg pembangkang..We have to do something to fix this my dear brother"* *Begitulah bunyi nada seorang pendidik yang mengajar sekolah rendah .. mentaliti dan kualiti serta jati dirinya..rasa risau amat sangat apabila rakyat peringkat sekolah rendah lagi sudah mula jijik, benci, menyampah dan meluat dengan UMNO/BN.Sud... more »

Mereka Makan Apa Saja Untuk Terus Hidup

Nas Rul at dairishare - 6 hours ago
Well not only African I heard Asians eat monkey too but it's too sad and cruel to watch how they kill these animals in pictures !! it's a crazy world

Danau Qarun Lokasi Ditenggelamkannya Qarun

Detik Islam at Detik Islam - 6 hours ago
~Menurut bberapa riwayat, lokasi tempat ditenggelamkn Qarun beserta rumahnya ke dlm bumi itu tjadi di daerah al-Fayyum, sekitar 90km @ 2 jam pjalanan dgn menggunakan kereta dr Kaherah, ibu kota Mesir. ~Mnurut pduduk Mesir, di al- Fayyum inilah tempat dimana Qarun tinggal dahulu ~Menurut penduduk setempat, nama danau itu ialah Bahirah Qarun (laut Qarun). ~Disekitar al-Fayyum ini yg tersisa hanyalah berupa serpihan istana Qarun ~Di lokasi ini, tdpt sebuah danau yg sgt luas ~Panjang danau mencecah 30 km dgn lebar danau sekitar 10 km dan kedalaman yg mencecah 30-40 meter ~Danau ini s... more »

Masa Anwar Semakin Suntuk.. Tinggal 5 Hari Sahaja Lagi..

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*Majlis pengebumian Karpal Singh adalah hari ini, namun anak guamnya yang paling terkenal, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai urusan yang lebih mencabar - untuk memenuhi tuntutan agar menyerahkan petisyen rayuannya terhadap hukuman meliwat oleh Mahkamah Rayuan Jumaat ini.Petisyen rayuan itu perlu difailkan di Mahkamah Persekutuan sebelum 25 April ini.Karpal, 73, mati dalam kemalangan jalan raya di Lebuhraya Utara Selatan dekat Kampar, Perak awal pagi Khamis. Beliau dalam perjalanannnya ke Pulau Pinang untuk mewakili anak guamnya dalam satu perbicaraan... more »

VIDEO--Penghormatan terakhir P Pinang buat Karpal Singh

canang at Cananglahnie - 6 hours ago
Selamat tinggal Harimau Jelutung! Rakyat Malaysia daripada pelbagai lapisan masyarakat sedang memberi penghormatan terakhir mereka kepada pemimpin veteran DAP Karpal Singh di Dewan Sri Pinang. Sebentar tadi, kenderaan yang membawa keranda 'Harimau Jelutong' itu meninggalkan perkarangan rumahnya sambil diiringi ribuan penyokong yang menaiki, motosikal, basikal dan kenderaan lain. Mendiang diberi pengebumian penghormatan negeri dan dijadual akan disempurnakan di Bukit Gantang pada jam 1 petang nanti. Karpal, 74 terbunuh apabila kenderaan yang dinaikinya terlibat pada kemalangan le... more »

PENDAPAT-PENDAPAT BERKENAAN ASAL-USUL DAN FITNAH DAJJAL

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 6 hours ago
Assalamualaikum w.b.t… Di sini ada beberapa pendapat berkenaan asal usul Dajjal dan hanya Allah Yang Maha Mengetahui segala sesuatu. Kita hanya mampu berikhtiar untuk mempelajari dan mendalami segala ilmu yang baik di dunia ini. Ada orang mengatakan tidak ada gunanya kita cuba untuk mengetahui perihal Dajjal ini, tetapi mereka tidak sedar betapa nabi telah bersabda yang mafhumnya , “Sejak terciptanya manusia hingga datangnya Hari Kiamat, tak ada fitnah lebih besar daripada fitnahnya Dajjal” (Misykat, hal. 472). HR Muslim . Bermakna ianya adalah suatu perkara terbesar yang sepatut... more »

" Video Gambar Ribuan Hadir Berasak-Asak Memberi Penghormatan Terakhir Kepada Mendiang Karpal Singh "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 6 hours ago
Kesedihan menyelebungi kediaman mendiang Karpal Singh di 144A, Jalan Utama sebaik keranda dibawa masuk ke dalam van menuju ke Dewan Sri Pinang dalam perjalanan terakhir sebelum disemadikan. Orang ramai mula berkumpul seawal jam 6.30 pagi untuk mengiringi mendiang. Isteri mendiang, Gurmit Kaur dalam keadaan sedih dan teresak-esak melihat suaminya mula dibawa keluar daripada kediaman mereka sejak berkahwin 40 tahun lalu. Mula jam 7.45 pagi, kereta dan motorsikal mengiringi van yang membawa mendiang. Sepanjang perjalanan, kenderaan berhenti bagi memberikan laluan dan pengho... more »

Rozi Mamat Ganti Ahmad Said MB Terengganu??

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 6 hours ago
Mengikut sumber yang boleh dipercayai Datuk Seri Najib Razak bakal membuat penukaran Menteri Besar Terengganu tidak lama lagi. Ahmad Said telah dijanjikan dengan satu jawatan baru yang tidak dipasti apa 'post'nya. Menurut sumber itu lagi yang akan mengganti Ahmad Said ialah YB Rozi Mamat Adun Telemung yang juga Exco Belia dan Sukan Negeri. Pertukaran ini adalah berpunca daripada laporan "geng Idris Jusoh" yang menyebut Ahmad Said telah membentuk kroni dan menyingkir lawannya secara halus disemua peringkat. Ahmad Said juga dikatakan tidak menghormati perjanjian perdamaian antara du... more »

Akhshay Singh Deo the next Tiger of Jelutong

mantaro at SISI BUKIT - 7 hours ago
Akhshay Singh Deo took to the microphone this evening and said: “I’ll be the next Tiger of Jelutong!”(klik) -

Yang di-Pertua Negeri Pulau Pinang beri penghormatan kepada Mendiang Karpal.

mantaro at SISI BUKIT - 7 hours ago
Kehadiran TYT Yang Di-Pertua Negeri Pulau Pinang, Tun Dato' Seri Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas di Majlis Penghormatan Negeri untuk mendiang Karpal Singh.

Papagomo Tuduh Anwar Terlibat Dalam Kes Kemalangan Karpal Singh

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
*Papagomo telah turut serta dengan kumpulan pemimpin dan penyokong UMNO yang dungu dengan melontarkan komennya yang tidak sensitif terhadap kematian bekas Pengerusi DAP Karpal Singh, demikian theaintdaily.com melaporkan.Beliau bukan sahaja menggunakan isu kematian Karpal untuk meneruskan agenda politiknya tetapi juga turut mengheret nama Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan juga PAS di dalam bawaan kempennya itu.Papagomo, yang nama sebenarnya ialah Wan Muhammad Azri Wan Deris, pada akaun Twitter telah mengutuk Karpal yang digelar "Harimau Jeluto... more »

Hudud: Wanita maafkan pembunuh anaknya disaat tali gantung sudah dijerut di leher pembunuh tersebut (Gambar dan video)

kerengga at KERENGGA - 8 hours ago
Betapa mulianya wanita ini. Dia sanggup memaafkan pembunuh anaknya, sekali gus menyelamatkan lelaki berkenaan beberapa saat sebelum digantung. Aksi berkenaan ditonton oleh orang ramai dan tindakan wanita itu yang memaafkan lelaki tersebut, ketika saat-saat akhir hayatnya, mendapat pujian ramai. Wanita itu sanggup naik ke tempat hukuman itu dijalankan, lalu menampar pipi lelaki tersebut

Datuk Nawawi minta maaf kepada keluarga Karpal kerana menghina

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
[image: dato ir nawawi] *MP Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad akhirnya meminta maaf kepada keluarga mendiang Karpal Singh atas jemputannya kepada orang ramai untuk ‘sambut cabaran Karpal’ yang tersiar pada lama Facebook beliau pada 17 April lalu.* * Nawawi dua hari lalu menyiarkan keratan laporan akhbar 24 tahun lalu yang menegaskan pendirian Karpal menolak pembentukan negara Islam.* * Karpal dalam keratan itu dilapor berkata “Mahu wujud negara Islam langkah mayat kami dulu”.* *Laman Facebook dengan nama “Dato Ir Nawawi Ahmad” itu menyiarkan keratan itu bersama status berbunyi “Siapa... more »

Kisah 2 Macai Bodoh: AC Mizal menyampah Mazidur Akmal Sidik ajak mandi

Orang ni at Orang ni - 8 hours ago
Ini kisah Artis Macai Najis UMNO dah menyampah tinggal di Selangor sebab masaalah air Ini pula kisah Penchacai Angkat Najis Umno ajak mandi kat rumah MB Selangor sebab benggang masaalah air di Selangor. *.....................* Gambar empangan hulu selangor yang baru dirakamkan.. agak kering,, sesungguhnya manusia hanya mampu merancang.. Allah juga yang menentukan segalanya... Sumber: FB .*............................*Sorang artis UMNO dan sorang lagi konon-nya pengamal media yang tersohor dari UMNO...kedua-duanya jadi bodoh kerana otak jadi kering kerana dugaan dari Allah...Masaalah ... more »

Kisah Sedih Budak 13 Tahun Bertahan Hidup Selama 3 Hari Hingga Meninggal

Nas Rul at dairishare - 9 hours ago
Sebuah kisah tentang kematian daripada seorang gadis , yang menjadi mangsa selepas berlakunya gempa dahsyat yang berlangsung pada tarikh 13 November 1985 , di Armero , Columbia . Omayra Sanchez adalah seorang gadis cilik berusia 13 tahun yang tinggal di Armero , sebuah bandar kecil yang berpenduduk sekitar 31.000 orang. Pada tarikh 13 November 1985 , bandar Armero yang kecil dan tenang , digoncang oleh letusan gunung berapi Nevado Del Ruiz . Saat meletus , gunung Nevado Del Ruiz menghasilkan gegaran hebat , yang meruntuhkan ribuan bangunan di Armero , dengan muntahan lahar panas ,...more »

Sedih!!! (Video & Gambar2) Orang Ramai Berasak-Asak Untuk Memberi Penghormatan Terakhir Kepada Mendiang Karpal Singh Di Dewan Sri Pinang.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 9 hours ago
[image: Foto] Lebih 5,000 orang hadir ke Dewan Sri Pinang untuk memberikan penghormatan terakhir kepada mendiang Karpal Singh hari ini. Orang ramai sudah beratur panjang sejak jam 7 pagi di sini, menunggu ketibaan mayat mendiang dan berasak-asak untuk melihat sendiri mayat Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu. [image: Foto] Ahli keluarga mendiang diketuai Gobind Singh Deo menyambut orang ramai yang hadir untuk memberi penghormatan terakhir kepada bapanya. Mayatnya akan dibawa berarak mengelilingi beberapa tempat yang berkait rapat dengan Karpal ketika hayatnya sebelum dibawa ke tempa... more »

Siapa 2 Menteri Besar Akan Ditukar?

Addin Deen at Addin - 9 hours ago
Kolumnis Utusan Malaysia, Awang Selamat hari ini mendakwa pentadbiran Umno-BN yang ditadbir PM, Datuk Seri Najib Razak bakal membuat penukaran dua menteri besar tidak lama lagi. Namum Awang tak menyatakan dua negeri yang akan terlibat.“Khabarnya dua menteri besar bakal digantikan tidak lama lagi. Spekulasi mengenainya mulai bertiup bagai sepoi angin petang di pesisiran pantai. “Tidak perlulah Awang sebut siapa menteri besar berkenaan pada peringkat ini, biarlah ia terus menjadi desas-desus,” katanya dalam ruangan bisik-bisik Awang Selamat, edisi mingguan Utusan Malaysia hari ini ya... more »

Remaja diliwat, dirogol teman lelaki?

kerengga at KERENGGA - 9 hours ago
SUNGAI BULOH: Seorang remaja berusia 14 tahun terpaksa menempuh detik hitam dirogol teman lelakinya sendiri dalam kejadian di Kampung Paya Jaras dekat sini, minggu lalu. Menurut sumber, mangsa yang sudah tidak bersekolah itu dikatakan keluar dari rumah di Tanjong Karang Selangor tanpa pengetahuan keluarganya. “Mangsa dibawa ke rumah sewa teman lelakinya di Kampung Paya Jaras sebelum

" Lagi Sumber Risikan Rusia Menyatakan #MH370 Berada Di Sempadan Afghanistan (Kandahar) - Pakistan "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 9 hours ago
A Russian intelligence source has claimed that Flight MH370 was hijacked by "unknown terrorists" and flown to Afghanistan, where passengers and crew members are 'being held hostage' The startling comments appeared in newspaper the Moskovsky Komsomolets, where they were attributed to Russian intelligence. The source claimed: "Flight MH370 Malaysia Airlines missing on March 8 with 239 passengers was hijacked. Pilots are not guilty; the plane was hijacked by unknown terrorists. We know that the name of the terrorist who gave instructions to pilots is 'Hitch. *The plane is in Afghanis... more »

Bapa Altantuya ucap takziah pada keluarga Karpal

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Berita kematian peguam Karpal Singh telah sampai ke Ulanbataar, Mongolia.Akhbar berbahasa Mongolia - Zuunii Medee atau Century News - menyiarkan dua muka surat temubual dengan bapa Altantuya, Shaariibuu Setev yang mencurahkan isi hatinya mengenai Karpal dalam satu artikel bertajuk 'Pemimpin DAP Malaysia Karpal Singh maut dalam nahas kereta".Shaariibuu berkata, beliau mengenali "insan yang terulung itu" yang membantunya dalam perbicaraan dua bekas anggota polis yang disyaki membunuh Altantuya dengan bahan letupan plastik pada Oktober 2006.Karpal begitu tekun s... more »

Penerbangan MH370 : pesawat sumber Rusia tuntutan hilang telah ' dirampas dan diterbangkan ke Afghanistan

canang at Cananglahnie - 10 hours ago
Sumber perisikan Rusia telah mendakwa Penerbangan MH370 telah dirampas oleh " pengganas tidak diketahui" dan diterbangkan ke Afghanistan , di mana penumpang dan anak kapal adalah ' diadakan tebusan 'Komen-komen yang mengejutkan muncul dalam akhbar Moskovsky Komsomolets , di mana mereka telah dikaitkan dengan perisikan Rusia.Sumber itu mendakwa : "Penerbangan MH370 Malaysia Airlines hilang pada 8 Mac dengan 239 penumpang dirampas." Juruterbang tidak bersalah ; pesawat itu dirampas oleh pengganas yang tidak diketahui." Kita tahu bahawa nama pengganas yang memberikan arahan kepada jur... more »

Negeri Lain Catu Air Juga, Kenapa Noh Omar Mahu Demo Hanya Di S'ngor?

greenboc at KELAB GREENBOC - 10 hours ago
I*su air: Kenapa tumpu Selangor sahaja?* SHAH ALAM - “Harap Umno Selangor juga boleh memikirkan usaha untuk menyelesaikan isu catuan air di negeri-negeri di bawah pentadbiran mereka juga,” kata Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar. Beliau berkata demikian sebagai respons terhadap kenyataan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar yang mengugut mengadakan demonstrasi jika catuan air yang menjejaskan banyak pihak di Lembah Klang tidak ditarik balik. Izzah berkata, agak menghairankan mengapa isu air di Selangor begitu menjadi tumpuan, padahal masalah air bukan sahaja... more »

Hangat!!! Inilah Wajah Pelakon Yang Di Dakwa Terkenal Ditahan Positif Dadah.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 10 hours ago
Kuala Lumpur: Seorang pelakon lelaki terkenal antara 41 individu yang ditahan dalam Ops Cantas Khas, Polis Daerah Dang Wangi, di dua premis hiburan di Jalan P Ramlee, awal pagi semalam. Selain pelakon berusia 35 tahun dan pernah membintangi beberapa filem box office, termasuk Khurafat itu, 20 wanita warga asing dipercayai pelacur. *Ujian positif ganja* Berdasarkan dua ujian air kencing, pelakon itu disahkan mengambil ganja, manakala dua pengunjung lelaki terbabit dalam pengambilan syabu. Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad, berkata operasi bertujuan... more »

Umno Ancam Kepentingan Melayu,Bukannya DAP

canang at Cananglahnie - 11 hours ago
~~Umno Ancam Kepentingan Melayu,Bukannya DAP ~~~ Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menegaskan parti itu tidak pernah menjadi ancaman kepada kepentingan orang Melayu, sebaliknya hanya Umno, yang merupakan komponen teras Barisan Nasional (BN) mempamerkan sifat-sifat sedemikian. Sehubungan itu kata Ketua Menteri Pulau Pinang ini, Umno bukan sahaja menjadi ancaman kepada orang Melayu tetapi juga kepada rakyat Malaysia dengan sikapnya yang menggunakan dan mempertahankan pelanggaran hak asasi manusia, rasuah dan salah guna kuasa. “Dengan menanam rasa takut serta menggunakan ugutan, Um... more »

Koleksi Gambar Lawak - 410

Nas Rul at dairishare - 11 hours ago
koleksi gambar lawak

RAKAMAN GAMBAR TERBARU MURSYIDUL AM PAS, TGNA YANG BOLEH MENGUNDANG MENGALIRNYA AIR MATA JIKA MELIHATNYA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Omak Kau mungkin sudah terlambat dan ketinggalan keretapi untuk memuat naik gambar-gambar ini namun ianya tidak menjadi masalah kerana ianya tetap kekal segar dan baru bila melihat gelagat dan cara hidup pemimpin yang amat dihormati Omak Kau ini setelah tidak lagi berjawatan sebagai Menteri Besar Kelantan.Tidak sedar air mata mengalir bila menatapnya .. rasa amat kagum dan terharu berkesudahan dengan rasa hormat yang amat paling terbina.*

Kisah Abu Hurairah r.a Mengawal Gudang Zakat

Detik Islam at Detik Islam - 11 hours ago
Dikatakan pada satu ketika Abu Hurairah r.a. telah diamanahkan oleh Rasulullah S.A.W. untuk menjaga gudang hasil zakat. Pada suatu malam Abu Hurairah r.a. telah ternampak seseorang mengendap-gendap hendak mencuri, lalu ditangkapnya. Orang itu pun hendak dibawanya berjumpa Rasulullah S.A.W. tetapi pencuri itu merayu minta dikasihani seraya menyatakan bahawa dia mencuri untuk menyarai keluarganya yang kelaparan. Abu Hurairah r.a. merasa kasihan lalu melepaskan pencuri itu dengan amaran agar tidak mengulangi perbuatannya lagi. Keesokkan harinya perkara tersebut dilaporkan kepada Rasul... more »

PEMILIHAN KEADILAN 2014 ... TOLAK POLITIK KOTOR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 12 hours ago
*Kempen bagi pemilihan KEADILAN 2014 semakin ‘panas’ selepas tersebar risalah dipercayai bertujuan memburukkan imej calon timbalan presiden, YB Mohamed Azmin Ali.Risalah bertajuk ‘Layakkah Azmin?’ dipercayai diedar pihak tertentu yang tidak bertanggung berakhlak dan bermoral kotor lagi ditemui pada Himpunan Reformasi 2.0 malam , malam kelmarin di Ipoh Perak.Risalah tersebut dikesan diedar kepada orang ramai yang hadir pada program itu.Pengedaran risalah itu di sedari selepas beberapa petugas program memaklumkan kepada penganjur Himpunan Reformasi 2.0 i... more »

Persahabatan Haiwan Yang Luar Biasa Sukar Dipercayai

Nas Rul at dairishare - 16 hours ago
Kawan adalah tempat yang boleh anda bergantung apabila anda bersedih atau menangis atau seseorang untuk mendengar kata-kata anda. Ramai yang mempunyai kawan, jadi mengapa tidak haiwan. Anjing sentiasa dikenali sebagai rakan terbaik manusia, jadi haiwan pun boleh mempunyai sahabat mereka sendiri. Sama ada ia adalah antara spesies mereka sendiri, atau spesies yang berbeza, haiwan memerlukan rakan terbaik juga.

BEBERAPA GAMBAR PERTUNJUKAN FESYEN SEPARUH BOGEL DI ADAKAN SECARA TERBUKA DI TEMPAT AWAM DI MID VALLEY MEGA MALL ... SAMBUTAN CUKUP HANGAT ... FULL HOUSE DI SEMUA TINGKAT!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 19 hours ago
*Lingerie house XIXILI celebrated its 10th anniversary with a live fashion show in Mid Valley Mega Mall, Kuala Lumpur. The private event was themed 'A Night in Gotham'. Models paraded in past XIXILI collections and a glimpse of Spring/Summer 2014 intimates.Tiada seorang pun macai UMNO yang menyalak bising .. semua pakat senyap membisu sokong dalam hati.Setiausaha Agung UMNO menteri jaga Kuala Lumpur pun tidak mengeluarkan arahan agar pertunjukan fesyen peraga baju dalam dan seluar dalam ini di hentikan sebab menjatuhkan moral negara sebagai " negara contoh" Islam Sedunia.Perk... more »

Berita Panas Dari TV Al-Hijrah

Addin Deen at Addin - 19 hours ago
Seorang personaliti TV Al-Hijrah, saudara Amin Idris telah ditimpa fitnah besar, tak tahu apa puncanya tapi itu lah hakikat perjuangan, pasti akan ada cabaran yang menentang. *FITNAH BESAR MENIMPA SAYA* Saya telah ber'skype' dengan seseorang dari Filipina atas tujuan berbincang tentang tujuan dia ingin menjemput saya untuk mengendalikan program training untuk pekerja kilang disana. Kira-Kira 10 minit selepas berbincang, beliau henti dan logout. Saya hairan dan cuma tunggu untuk dihubungi. Pada esok hari dia menghubungi saya di Skype dengan video yang sungguh "real" memaparkan: ... more »

Kes Liwat II: Bukti sperma Datuk Seri Najib di dubur Saiful Bukhari?

atsixty at ZAKRI ALI - 19 hours ago
*: * *Tidak mustahil sperma Datuk Seri Najib di dubur Saiful Bukhari* *Berdasarkan kepada konspirasi-konspirasi terdahulu yang diamalkan oleh kerajaan Umno BN, amat sukar untuk menolak kebarangkalian pegawai penyiasat Supt Jude Pereira yang telah membuka beg sampel P27 yang mengandungi sampel penting yang diambil dari dubur Mohd Saiful telah menggantikan bukti sperma atau air mani suami Rosmah Mansor; Najib Razak, kepada sperma sesiapa saja yang diarahkan oleh pengkhianat yang telah memperkudakannya.Rakyat Malaysia telah menyaksikan betapa hampir kesemua agensi kerajaan termasuk... more »

Ini Dia Bekas MB Kelantan Selama 22 Tahun

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 19 hours ago
Sukar mencari seorang yang pernah memenggang tampuk pemerintahan selama 22 tahun akhirnya sekadar sehelai sepinggang mengadap Allah s.w.t. Hanya seseorang yang tinggi tahap keimananya dia senantiasa merasakan dirinya berdosa dengan Allah dan akan menginsafi kelemahan dirinya serta terus menerus beristighfar kepada Allah sebanyak mungkin agar Allah memaafi dosa-dosanya. Siapalah yg mampu setara dia yang sanggup ketepikan dunia dan menyerahkan seluruh kehidupannya untuk perjuangan Islam.... Moga Allah ambil TGNA dengan penuh kemuliaan dan ditempatkan bersama para Nabi dan Auliya'... more »

Personaliti TV Al- Hijjrah minum arak, disco dan video seks .. ini butirannya!

PBO™ at pen buruk online ™ - 20 hours ago
Seorang personaliti TV Al-Hijrah , saudara Amin Idris telah ditimpa Fitnah Besar, tak tahu apa puncanya tapi itu lah hakikat perjuangan, pasti akan ada cabaran yang menentang. FITNAH BESAR MENIMPA SAYA | Saya telah ber'skype' dengan seseorang dari Filipina atas tujuan berbincang tentang tujuan dia ingin menjemput saya untuk mengendalikan program training untuk pekerja kilang disana. Kira-Kira 10

Enam Orang Pemimpin Tertinggi PR Akan Ditangkap ???

canang at Cananglahnie - 20 hours ago
Enam Orang Pemimpin Tertinggi PR Akan Ditangkap ??? SEBERANG JAYA 18 APR: Dengan rasa sebak dan sedih, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim melahirkan rasa kehilangan beliau dan keluarga atas kematian Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh. Dalam ceramah Anwar di Seberang Jaya malam tadi, beliau diberitahu oleh isteri mendiang, Gurmit Kaur bahawa Karpal bimbang dengan konspirasi untuk menambah tempoh hukuman penjara Anwar. "Antara kata-kata terakhir Karpal yang disampaikan oleh isterinya semasa ditemui di kediaman mereka ialah Karpal susah hati kerana kes Fitnah II, kerajaan... more »

Remaja Rugi RM300 ribu kerana jejaka ‘Lamborghini’

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 21 hours ago
SEORANG wanita Malaysia yang bekerja di Singapura terpaksa berputih mata apabila kerugian hampir RM300,000 dalam tempoh tidak sampai sebulan selepas ditipu oleh kekasihnya. Wanita berusia 20an itu berkata, dia mengenali kekasihnya menerusi aplikasi talian ‘SayHi’ apabila lelaki itu menegurnya. Dia yang hanya mahu dikenali sebagai Jane mengakui bahawa dia tertarik dengan lelaki itu

Zulkifli Noordin dan Nawawi Ahmad patut belajar dari kenyataan Ling Liong Sik ini..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 21 hours ago
Bekas presiden MCA Tun Dr Ling Liong Sik menyifatkan mendiang Karpal Singh sebagai pelajar yang suka main-main dan selalu gagal dalam peperiksaan. Dr Ling yang tinggal sebilik dengan Karpal di asrama pada awal 1960-an berkata mereka bersama-sama menuntut di Universiti Malaya di Singapura. "Kami menginap di asrama yang sama di Dunearn Road di Singapura dan saya mengingati beliau sebagai seorang pelajar nakal yang selalu gagal dalam peperiksaan. "Semasa saya menjadi presiden kesatuan pelajar, Karpal masih di semester satu sebagai anggota jawatankuasa," kata beliau kepada pemberita s... more »

Gambar Persekitaran Yang Mungkin Anda Tidak Mampu Untuk Hidup.. Part1

Nas Rul at dairishare - 22 hours ago
Untill now I still dont get it: why the poor becomes poorer and the rich becomes richer ? Life of 3rd class people in Mumbai is just sad ! As we are all Asians I think that these amazing pictures are touching!

SETELAH DI HENTAM DILAMAN SOSIAL , AKHIRNYA NAWAWI MOHON MAAF

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 22 hours ago
Datuk Nawawi minta maaf kepada keluarga Karpal kerana menghina [image: dato ir nawawi] MP Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad akhirnya meminta maaf kepada keluarga mendiang Karpal Singh atas jemputannya kepada orang ramai untuk ‘sambut cabaran Karpal’ yang tersiar pada lama Facebook beliau pada 17 April lalu. Nawawi dua hari lalu menyiarkan keratan laporan akhbar 24 tahun lalu yang menegaskan pendirian Karpal menolak pembentukan negara Islam. Karpal dalam keratan itu dilapor berkata “Mahu wujud negara Islam langkah mayat kami dulu”. *Laman Facebook dengan nama “Dato Ir Nawawi Ahmad” itu menyi... more »

[MESTI BACA] 6 Wanita Yang Tak Boleh Dijadikan Isteri | SABDA BAGINDA RASULULLAH SAW

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 23 hours ago
*[MESTI BACA] 6 Wanita Yang Tak Boleh Dijadikan Isteri | SABDA BAGINDA RASULULLAH SAW | *ADA begitu banyak wanita di dunia ini. Rasululullah SAW sudah memberikan arahan kepada kita bagaimana harus memilih wanita yang boleh didekati dan dijadikan pendamping. [image: wanita] Namun, selain itu, ternyata ada juga wanita dengan kriteria yang tak boleh didekati dan bahkan dijadikan isteri. Siapa saja mereka? *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Berikut ini adalah kriteria wanita yang harus dijauhi oleh pria, dan jangan jadikan sebagai istrinya: *1. Wanita “Ananah”* : wanita yang banyak menge... more »

Pak Habib: Raja penulis buku politik Malaysia

mso.im at . - 23 hours ago
RESENSI *Syed* Hussein Alattas (S.H. Alattas) atau Pak Habib masih istiqamah dengan kerjaya- kekhalifahanya sebagai penulis atau penghasil buku-buku politik. Walaupun usianya sudah mencecah 74 tahun, tetapi beliau masih cergas dan produktif melahirkan buku-buku politik ala atau stailnya tersendiri. Buku-buku hasilan Pak Habib, ada rupa dirinya tersendiri serta unik yang tidak dapat diciplakan oleh mana-mana penulis atau karyawan segolongan dengannya. *Pak Habib menunjukkan bukunya ke 69.* Sel... more »

Tiada ulasan: