Isnin, 21 April 2014

4836. Parti yang selama ini hanya memperlekehkan hudud dan kini berpura-pura menyokong Hudud.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  


IP

TIDAK CUKUP SOKONGAN UNTUK HUDUD

Alhusseyn Alhusseyn at al-Husseyn - 14 minutes ago
Bagi membolehkan Hukum Hudud dilaksanakan di Kelantan, PAS memerlukan sokongan dua pertiga di Dewan Rakyat, iaitu dari sekurang-kurangnya 148 daripada jumlah 222 ahli Parlimen. Bagaimanapun, ia memerlukan hanya 75 ahli Parlimen menentang rang undang-undang itu untuk menghalang impian PAS melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan. "Jika pun semua ahli Parlimen beragama Islam menyokong rang undang-undang itu, PAS masih tidak mempunyai sokongan dua pertiga untuk ia diluluskan. PAS tahu keadaan ini sebab itulah saya katakan ia hanya satu langkah politik," kata Chin. Sesetengah pemimp... more »

Kenapa Polis tidak muncul untuk kawal orang ramai di majlis pengebumian Karpal?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 15 minutes ago
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata kerajaan negeri akan mengkaji masalah yang timbul sehingga polis tidak muncul untuk mengawal kehadiran orang ramai di majlis pengebumian MP Bukit Gelugor Karpal Singh semalam. “Kami berharap orang ramai dapat memaafkan dan tidak mempedulikan masalah yang timbul semasa pengebumian itu. Polis tidak muncul seperti dirancang untuk mengawal orang ramai di luar Dewan Sri Pinang,” kata Lim dalam kenyataannya. “Kerajaan negeri akan menjalankan siasatan untuk mengenalpasi punca polis tidak muncul seperti dirancang, dan seterusnya mengatasi k... more »

Harut dan Marut dari Babylon; Siapakah mereka?

Detik Islam at Detik Islam - 25 minutes ago
[image: tower_of_babel-erich_lessing] Al-Quran menyebut nama kota Babylon bersamaan dengan penyebutan dua nama yang cukup misteri, Harut dan Marut. Siapa mereka sebenarnya, dan apa kaitan mereka dengan negeri Babylon? Tidak kurang dari tujuh riwayat dalam berbagai kitab hadith dan syarahnya yang memuat riwayat dari Rasulullah s.a.w yang berkisah tentang Harut dan Marut. Salah satu riwayat yang cukup kuat berasal dari riwayat Imam Ahmad bin Hanbal dalam musnad-nya. Rasulullah s.a.w bersabda,”Ketika Allah s.w.t menurunkan Adam ke bumi, malaikat berkata,’Wahai Rabb, mengapa Engkau hend... more »

BERAPI!!! Ini Penjelasan Penyanyi ADAM AF Berkaitan Dakwaan Isterinya FIZA Elite Fail Cerai Di Mahkamah.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 30 minutes ago
*Adam dan Fiza berkahwin pada 26/9/2013 selepas dua bulan berkenalan.* *PETALING JAYA:* Penyanyi Adam (AF2) mengambil pendekatan mahu mengunci mulut daripada memberikan sebarang kenyataan berhubung dakwaan terbaharu isterinya, Fiza (Elite) dikatakan memfailkan perceraian di sebuah mahkamah syariah di Shah Alam dekat sini minggu lalu. Adam atau nama sebenarnya Mohd Aizam Mat Saman, 31, berkata, dia tidak mahu mengulas mengenai perkara tersebut dan memohon semua pihak memberi mereka ruang buat masa ini. "Maafkan saya kerana tidak boleh mengulas mengenai perkhabaran terbaharu itu dan sa... more »

(Video) Kepada Kakitangan Awam Jadikan Ia Sebagai Pengajaran, Tolonglah Jangan Di Ikut Perangai Umno

atsixty at ZAKRI ALI - 39 minutes ago
*Gambar Hiasan* *Betul atau tidak DAKWAAN yang dikatakan oleh Lelaki Berbangsa India tersebut tak dapat lah gua nak pastikan KEBENARAN nya atas sebab gua tak ada kat sana semasa Kejadian tersebut berlaku, cuma kalau dilihat dari CAKAP dan BAHASA BADAN yang ditujukkan oleh kedua-dua Pihak jelas yang Dakwaan Lelaki Berbangsa India tersebut adalah BENAR dengan Dakwaan beliau.* *Untuk itu kepada Kakitangan Awam yang Didakwa oleh Lelaki India sebagai KURANG AJAR jadikan ianya sebagai PENGAJARAN di HARI-HARI MENDATANG, kerana Lelaki India tersebut adalah Rakyat Malaysia yang sudah tentu... more »

" Beginilah Pemahaman Ustaz UMNO Pasal Hukum Hudud. Anda Nilailah Sendiri Video Ini "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 44 minutes ago
Hukum hudud tidak termasuk dalam rukun Islam, ianya merupakan syariat. Habis cara sembahyang tidak terdapat dalam rukun Islam macam mana. Ust Harun Yahya nih sembahyang ikut mazhab mana. Dah dia kata hudud tidak terdapat dalam rukun Islam jadi tak wajib buat. Mungkin Najib dan Mahathir ikut fatwa Ust Harun inilah kot itu pasallah depa tidak mahu laksana hudud. Bagi Ust Harun Yahya ketahuilah Malaysia sudah lebih daripada layak kalau nak buat hukum hudud. Sembang pasal syarat konon. Senang betul dia bagi hujah tidak ada dalam rukun Islam jadi tak wajib buat.

MH370: Nak cari di kawasan lain pula?

kerengga at KERENGGA - 1 hour ago
SURYANI TAIB Ura-ura terkini mengatakan bahawa pasukan mencari kini berdepan dilema iaitu sama ada mahu meneruskan operasi SAR atau menghentikan operasi pencarian bagi mengkaji lokasi sebenar MH370. Bukankah kita awal-awal lagi mengumumkan bahawa penerbangan MH370 berakhir di lokasi sekarang dan mengucapkan takziah serta ada negeri yang mengibarkan bendera separuh tiang. Apa ni? Kini

MH370 DISEMBUNYIKAN DISEBUAH NEGARA - DAKWAAN PENYIASAT.

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
MH370 DISEMBUNYIKAN DISEBUAH NEGARA - DAKWAAN PENYIASAT. Penyiasat: MH370 mungkin mendarat di satu tempat. Pasukan penyiasat antarabangsa dilaporkan sedang melihat semula kemungkinan bahawa penerbangan Malaysia Airlines pesawat MH370 mungkin mendarat di satu lokasi tertentu dan tidak berakhir di Lautan Hindi. Laporan New Straits Timesyang memetik satu sumber tidak dinamakan menyebut, ia merupakan antara kemungkinan yang sedang diteliti memandangkan pencarian yang dijalankan sehingga hari ini masih belum menemui sebarang serpihan pesawat. Bagaimanapun, pencarian di selatan Lautan Hindi... more »

Ceramah Anwar Ibrahim Mengenai: Hudud Dan MH370

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Tolak hudud: Saya bukan Dr Mahathir, Kata Anwar* *[TMI] Model dan pelaksanaan hudud yang bakal diguna pakai oleh kerajaan negeri Kelantan perlu difahami terlebih dahulu sebelum Pakatan Rakyat (PR) mengambil keputusan bersama untuk mempersetujuinya, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.* *Ketua pembangkang itu berkata, kerajaan perlu membincangkan beberapa perkara asas dalam Islam terlebih dahulu seperti masalah ajaran sesat dan anti hadis sebelum membawa hudud ke satu peringkat yang lebih serius.* *“Kita sebagai orang Islam, kita tidak boleh pertikai undang-undang Al-Quran. Saya bukan Ma... more »

Budak cemerlang SPM tekad jual air mengumpul duit untuk melanjutkan pelajaran ke universiti

kerengga at KERENGGA - 1 hour ago
Budak cemerlang SPM tekad jual air Nurfaizah (berdiri, tengah) bersama rakan lain. SELAMA: Tiga pelajar perempuan yang mendapat keputusan 10A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) lalu terpaksa menjalankan perniagaan sampingan bagi membolehkan mereka mengumpul duit untuk melanjutkan pelajaran ke universiti. Nurfaizah Jamaluddin, 17, dari Kampung Sungai Buluh berkata, selepas

MH370 DISEMBUNYIKAN DISEBUAH NEGARA - DAKWAAN PENYIASAT

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Penyiasat: MH370 mungkin mendarat di satu tempat* *Pasukan penyiasat antarabangsa dilaporkan sedang melihat semula kemungkinan bahawa penerbangan Malaysia Airlines pesawat MH370 mungkin mendarat di satu lokasi tertentu dan tidak berakhir di Lautan Hindi.Laporan New Straits Timesyang memetik satu sumber tidak dinamakan menyebut, ia merupakan antara kemungkinan yang sedang diteliti memandangkan pencarian yang dijalankan sehingga hari ini masih belum menemui sebarang serpihan pesawat.Bagaimanapun, pencarian di selatan Lautan Hindi yang masuk hari ke-45 hari ini masih p... more »

"Manusia Yang Paling Korup Rasuah Adalah Daim Zainuddin." Kata Anwar

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Raja Mohd Shahrim [image: Photo: DS Anwar Ibrahim mendedahkan beliau mempunyai bukti penyelewangan besar bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin. “Siapa Daim Zainuddin? Bekas Menteri Kewangan yang jadi jutawan paling kaya. Projek jalan raya utara selatan (PLUS) dia sapu ratus juta (ringgit). “Apa sahaja projek dia sapu. Begitu banyak komisen, tapi ada siasatan? kata Anwar dalam ceramah di Lembah Pantai malam tadi..... Cabaran telah dilontar oleh pemimpin kita.... apa kah akan disambut oleh si petualang negara...???.. kita tunggu dan bersedia... menyerang bila bila masa...!!!] ... more »

“Saya ada bukti Tun Daim punya akaun di Tanzania” – Anwar

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*KUALA LUMPUR 21 APR: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau mempunyai bukti penyelewangan besar bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin.* *“Siapa Daim Zainuddin? Bekas Menteri Kewangan yang jadi jutawan paling kaya. Projek jalan raya utara selatan (PLUS) dia sapu ratus juta (ringgit).* *“Apa sahaja projek dia sapu. Begitu banyak komisen, tapi ada siasatan? kata Anwar dalam ceramah di Lembah Pantai malam tadi.* *Kata Anwar, selain merompak kekayaan negara dengan pencurian dana rakyat melalui pengambilan komisyen projek secara melampau, beliau mempunyai bukti...more »

Gaji pekerja di bayar setiap bulan atau di bayar 2 minggu sekali atau seminggu sekali.. Hari Pekerja - 1 May

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
Gaji pekerja di bayar setiap bulan atau di bayar 2 minggu sekali atau seminggu sekali.. Tidak ramai sedar gaji kakitangan awam dan swasta di negara ini dibayar gaji hanya untuk tempoh 48 minggu atau 12 kali setahun, sedangkan dalam setahun ada 52 minggu. ... Ini bermakna satu bulan lagi gaji yang sepatutnya dibayar, bukan bonus! Erti lain, bonus yang diberi olehhanya lakonan kononnya majikan beri yang terbaik. Bagaimana pula kepada mereka yang tidak dapat bonus langsung? Majikan pula menjadi zalim kepada pekerjanya, awas.. Rakyat kena sedar perkara ini kerana sudah menjadi amalan ... more »

Pemberian geran R&D rm100 juta - Najib ada main wayang...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 2 hours ago
[image: Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mempersoalkan satu geran bernilai RM100 juta kepada sebuah syarikat untuk tujuan projek komersil. – Gambar fail The Malaysian Insider, 21 April, 2014.] *Najib campur tangan dalam pemberian geran RM100 juta...* *PKR hari ini mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ada terlibat dalam pemberian satu geran R&D Kementerian Sains, Teknologi & Inovasi (Mosti), bernilai RM100 juta kepada sebuah syarikat.* *Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata beliau mempunyai bukti berupa surat kelulusan dari Menteri MOSTI Datuk Dr Ewon Ebin kepada N... more »

Kesabaran Nabi Ayyub Ditimpa Penyakit

Detik Islam at Detik Islam - 3 hours ago
Al-Quran ada menceritakan tentang kesabaran Nabi Ayyub Alaihissalam dalam menempuhi segala penderitaan. Di antara penderitaan yang Nabi Ayyub alami ialah berpenyakit gatal. Penyakit gatal ini sangat dahsyat. Apabila digaru dengan kuku, maka kuku baginda akan tanggal, tetapi masih juga bertambah gatal. Kemudian baginda terpaksa menggarunya dengan barang yang kesat. Tidak cukup dengan itu, baginda menggaru badannya dengan pecahan periuk dan akhirnya dengan batu. Namun masih juga merasa gatal. Sehingga dengan tidak disedarinya dagingnya telah luka dan koyak. Maka keluar dari tubuh ba... more »

Lokasi Terbaru MH370 Telah Dikesan?

Addin Deen at Addin - 3 hours ago
Pasukan penyiasat antarabangsa dilaporkan sedang melihat semula kemungkinan bahawa penerbangan Malaysia Airlines pesawat MH370 mungkin mendarat di satu lokasi tertentu dan tidak berakhir di Lautan Hindi. Laporan New Straits Times yang memetik satu sumber tidak dinamakan menyebut, ia merupakan antara kemungkinan baru yang sedang diteliti. Ia memandangkan pencarian yang dijalankan sehingga hari ini masih belum menemui sebarang serpihan pesawat, lapor akhbar itu. Sumber-sumber yang tidak dinyatakan itu juga menyebut, pesawat tersebut juga mungkin terhempas di satu lokasi terpencil. B... more »

Pesawah temui mayat 'berkafan' di bendang

kerengga at KERENGGA - 3 hours ago
ALOR SETAR: Seorang pesawah yang mahu membersihkan bendangnya di Kampung Tuba, Pokok Sena dekat sini hari ini, terkejut apabila objek yang ditarik keluar dari petak sawah menggunakan cangkul merupakan mayat seorang lelaki. Dalam kejadian 10.30 pagi itu, Saari Ariffin, 68, berkata, dia ternampak satu objek yang seakan-akan kepala manusia ketika mahu membersihkan petak sawah tersebut. "Saya

MH192 disabotaj?

kerengga at KERENGGA - 3 hours ago
Polis akan mengambil langkah-langkah yang perlu untuk menyiasat kemungkinan sabotaj mengenai kerosakan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH192 menuju ke Bangalore, India, awal pagi tadi. "Kita akan ambil langkah-langkah yang patut untuk menyiasat perkara itu," kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam sidang media di Putrajaya pagi tadi. Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk

Gejala Sosial Wechat,Whassup Ibubapa Sila Pantau Anak Anda!!! [8 Gambar]

greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
Mohon mak bapak pantau anak2 anda. Tengok operasi anak2 anda. We chatnya, wasapnya, fesbuknya, twitternya. Makin melampau2 dah. Jangan percaya walaupun 10% pada anak2 zaman sekarang. Ni sampai dah tahap cium mulut, pastu jadi cover photo memang dah melampau tahap maksimum dah ni. Tak tahu erti malu kan? Ok sekarang rasakan apa itu malu. -theseriusmedia *IKLAN BERBAYAR* Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita, Atasi Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE. KLIK *SINI* LIKE kami di *SINI*

Siapa Sangka Gadis Cantik Ini Boleh Jadi Juara Gusti Lengan Dunia

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
Sukan gusti lengan atau armwrestling biasanya didominasi oleh kaum lelaki pastinya. Namun tahukah anda bahawa juara dunia gusti lengan merupakan seorang wanita cantik asal Sweden yang masih berusia 21 tahun?? Sarah Backman merupakan juara dunia gusti lengan di usianya yang masih sangat muda. Walaupun ia bertubuh kasar, namun Sarah masih kelihatan cantik dan seksi layaknya seoarang model.

" Video Lama!!! 20 Tahun Ditindas, Dinafikan Hak. Ikuti Pandangan Orang Yang Berilmu Bila Berkata-Kata "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 4 hours ago
Minit ke 3.01 adalah yang paling epic sekali. 20 tahun ditindas, dihina, dinafikan hak oleh kerajaan pusat. Tetapi PAS Kelantan tetap berjaya mengharungi dan membentuk negeri Kelantan sebagai sebuah negara muslim.

Kargo MH370: Najib, benda apa yang nak dicuri nak dibawa ke China? - Anwar

kerengga at KERENGGA - 4 hours ago
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu mendedahkan barangan apa sebenarnya yang dibawa dalam kargo MH370 yang didakwa cuba disembunyikan daripada pengetahuan umum, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim. “Setiap kapal terbang yang berlepas mesti ada cargo manifest, maknanya keterangan barangan yang dibawa dan semuanya direkodkan, (tetapi) yang ada (dalam MH370) hanyalah empat tan manggis dan

Ceramah Anwar Ibrahim: Hudud, MH370

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
*Tolak hudud: Saya bukan Dr Mahathir, Kata Anwar* [TMI] Model dan pelaksanaan hudud yang bakal diguna pakai oleh kerajaan negeri Kelantan perlu difahami terlebih dahulu sebelum Pakatan Rakyat (PR) mengambil keputusan bersama untuk mempersetujuinya, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ketua pembangkang itu berkata, kerajaan perlu membincangkan beberapa perkara asas dalam Islam terlebih dahulu seperti masalah ajaran sesat dan anti hadis sebelum membawa hudud ke satu peringkat yang lebih serius. “Kita sebagai orang Islam, kita tidak boleh pertikai undang-undang Al-Quran. Saya bukan Mahat... more »

MH370: Penyiasat Antarabangsa Kaji Kemungkinan MH370 Mendarat di Suatu Tempat

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
*Kes MH370: Penyiasat lihat kemungkinan baru* [MK] Pasukan penyiasat antarabangsa dilaporkan sedang melihat semula kemungkinan bahawa penerbangan Malaysia Airlines pesawat MH370 mungkin mendarat di satu lokasi tertentu dan tidak berakhir di Lautan Hindi. Laporan New Straits Times yang memetik satu sumber tidak dinamakan menyebut, ia merupakan antara kemungkinan baru yang sedang diteliti. Ia memandangkan pencarian yang dijalankan sehingga hari ini masih belum menemui sebarang serpihan pesawat, lapor akhbar itu. Sumber-sumber yang tidak dinyatakan itu juga menyebut, pesawat tersebut... more »

MH370 mungkin mendarat - Pasukan penyiasat antarabangsa

kerengga at KERENGGA - 5 hours ago
Pasukan penyiasat antarabangsa dilaporkan sedang melihat semula kemungkinan bahawa penerbangan Malaysia Airlines pesawat MH370 mungkin mendarat di satu lokasi tertentu dan tidak berakhir di Lautan Hindi. Laporan New Straits Times yang memetik satu sumber tidak dinamakan menyebut, ia merupakan antara kemungkinan baru yang sedang diteliti. Ia memandangkan pencarian yang dijalankan sehingga

MH370 : Mungkin mendarat bukan terhempas dedah penyiasat antarabangsa..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 5 hours ago
Pasukan penyiasat antarabangsa dilaporkan sedang melihat semula kemungkinan bahawa penerbangan Malaysia Airlines pesawat MH370 mungkin mendarat di satu lokasi tertentu dan tidak berakhir di Lautan Hindi. Laporan New Straits Times yang memetik satu sumber tidak dinamakan menyebut, ia merupakan antara kemungkinan baru yang sedang diteliti. Ia memandangkan pencarian yang dijalankan sehingga hari ini masih belum menemui sebarang serpihan pesawat, lapor akhbar itu. Sumber-sumber yang tidak dinyatakan itu juga menyebut, pesawat tersebut juga mungkin terhempas di satu lokasi terpencil. ... more »

Tidak Banyak Jauh Bezanya Dengan UMNO Di Malaysia Ini......

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Pulau Diego Garcia, Rakyatnya Dihalau AS dan British! *Tranungkite* *Bermula tahun 1967, setiap orang Chagos yang meninggalkan Pulau Diego Garcia untuk rawatan perubatan atau bercuti di Mauritius, tidak lagi dibenarkan pulang ke tanah air mereka.* *Tanpa ditemani keluarga atau harta benda, penduduk asal pulau yang terletak di jantung Lautan Hindi itu terpaksa merempat di penempatan setinggan Mauritius. Sehingga tahun 1973, hampir 1,200 orang Chagos dipindah secara paksaan ke Mauritius dan Seychelles.* *Keluarga Jeannette Alexis antara penduduk Diego Garcia terakhir dipindahkan. ... more »

BATERI Kotak Hitam MH370 Sudah HABIS

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
[HM] Perth: Semua isyarat bawah permukaan laut yang dikesan dalam pencarian pesawat MH370 minggu lalu telah hilang sepenuhnya menandakan kotak hitam cari telah kehabisan bateri. Bagaimanapun, gerakan mencari sebarang bukti sama ada serpihan pesawat mahupun isyarat membabitkan operasi dalam laut, atas permukaan dan di udara diteruskan di selatan Lautan Hindi hari ini. Gerakan mencari bakal memasuki fasa ketiga iaitu penggunaan jentera selam Bluefin 21 apabila pihak berkuasa yakin tiada lagi isyarat dikesan oleh alat pengesan ping (towed ping Locator/TPL) yang ditunda oleh kapal Oce... more »

TIADA SATU PUN MEDIA ARUS PERDANA MILIK UMNO/BN BERBAHASA MELAYU DAN INGGERIS MEMBERIKAN LIPUTAN MUKA DEPAN PERARAKAN MAYAT MENDIANG YB KARPAL SINGH SEMALAM SEBALIKNYA KESEMUA AKHBAR ARUS PERDANA BAHASA CINA MENJADIKAN UPACARA ITU SEBAGAI BERITA UTAMA MUKA DEPAN!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Perarakan besar menghantar mayat tokoh DAP Karpal Singh ke tempat pembakaran semalam nampaknya gagal menghiasi muka depan harian berbahasa Melayu dan Inggeris negara ini.Sebaliknya, kesemua harian berbahasa Cina menyiarkan laporan berkaitan yang dianggarkan 15,000 memberikan penghormatan terakhir dalam perarakan 2 kilometer yang menyebabkan kesesakan teruk jalan raya.Berita Harian, sebagai contoh, memaparkan acara tangkapan 88 orang dalam “pesta liar” di George Town.Laporan berkaitan Karpal dimuatkan di halaman ke-13 dengan gambar acara penghormatan itu.Akhbar U... more »

UMNO Haramkan Purdah - TAPI Mendiang Karpal Singh Sebagai Pembela.....

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Bang Maily [image: Photo: KARPAL: TIMBANG SEMUA SUDUT NABI tika menuju masjid untuk solat ada yg simbah berulangkali dengan air kotor tapi nabi kata dia tak sengaja. Bila yg nyimbah uzur nabi suruh fatimah masak sup kambing dan nabi suapi meski awalnya yg nyimbah enggan makan dan akhir sembuh. Bila nabi mahu pulang yg nyimbah tangkap tangan nabi dan kata " kau bukan manusia tapi malaikat " dan nabi jawab dia rasul bukan malaikat.yg nyimbah minta diislamkan. Fatimah kata kenapalah org berbuat jahat sama ayahnya dan nabi jawab konon DIA BELUM TAU BAIKNYA ISLAM" keburukan Karpal selal...more »

Pegawai TUDM Ditahan Di AS Cuba Seludup Pistol - KL - Today

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*KOTA KINABALU: Seorang pegawai Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang ditahan kerana cuba menyeludup sepucuk pistol dari Amerika Syarikat ke Kuala Lumpur akan berhadapan dengan undang-undang negara itu bagi kesalahan penyeludupan senjata api. * *Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar ketika mengesahkan mengenai perkara itu berkata, pihaknya menerima maklumat mengenai penangkapan pegawai tentera yang berpangkat ‘mejar’ itu.* *“Tan ada apa yang boleh kita lakukan. Dia perlu diadili oleh undang-undang negara itu di atas apa yang dilakukannya.* *“Di pihak kami, kita juga ... more »

Seorang Pelakun lelaki Terkenal Ditahan polis

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 6 hours ago
Kuala Lumpur: Seorang pelakon lelaki terkenal yang pernah berlakon dalam beberapa filem ‘pecah panggung’ ditahan dalam Ops Cantas Khas bersama 41 individu lain di dua premis hiburan berasingan di Jalan P Ramlee, awal pagi kelmarin. Turut ditahan bersama pelakon berusia 35 tahun itu adalah sekumpulan 20 wanita warga asing yang dipercayai terbabit dalam aktiviti sosial. Ketua Polis Daerah Dang

Dah 5 Tahun, Tapi Bas Ekspres Masih Lagi Tidak Wajib Ada Tali Pinggang Keledar

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 6 hours ago
Ini adalah coretan aku pada *21 Disember 2010 ;* Hari Ahad hari tu,aku balik KL dari Kedah....naik bas.Aku bertolak petang Ahad,sampai Bukit Jalil pagi Isnin.Jalan sangat sesak..... Kalau korang pembaca dari dulu mesti korang ada baca pasal aku cerita "aku tak trust orang lain pegang nyawa aku kecuali orang yang aku kenal." Itu sebabnya aku agak berat nak balik naik bas ni.Tapi takpelah...dah kena naik aku naik aje la sebab agak tak cost effective utk aku drive sorang2 balik Kedah, ikut highway RM300 pegi balik.Ikut jalan lama RM120 pegi balik...terima kasih Kerajaan sebab buat tol... more »

Sham Kamikaze ada skandal dengan isteri orang?

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
Aku harap cerita yang aku bakal tampal kat sini hanyalah cerita yang direka-reka oleh orang-orang tertentu. Tapi jika cerita itu benar maka akan terkejut beruklah seantario Malaysia. Manakan tidak, apakah orang yang dikatakan sudah berubah ke jalan yang betul kini sebaliknya berlaku amat teruk sekali. Jom baca dan kita berdoa agar dijauhkan dari fitnah akhir zaman dan kita juga berdoa agar

" Teori #MH370 Mendarat Disatu Tempat Mula Difikirkan Penyiasat Antarabangsa Setelah Habis Beratus Juta Untuk Misi SAR "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 6 hours ago
Pasukan penyiasat antarabangsa dilaporkan sedang melihat semula kemungkinan bahawa penerbangan Malaysia Airlines pesawat MH370 mungkin mendarat di satu lokasi tertentu dan tidak berakhir di Lautan Hindi. Laporan *New Straits Times* yang memetik satu sumber tidak dinamakan menyebut, ia merupakan antara kemungkinan yang sedang diteliti memandangkan pencarian yang dijalankan sehingga hari ini masih belum menemui sebarang serpihan pesawat. Bagaimanapun, pencarian di selatan Lautan Hindi yang masuk hari ke-45 hari ini masih perlu diteruskan, kata sumber tersebut dalam laporan NST. “... more »

Tukar MB: Tiga nama dalam senarai teratas?

kerengga at KERENGGA - 6 hours ago
HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR: Selepas isu dua Menteri Besar BN bakal ditukar, dispekulasikan Mingguan Malaysia (Utusan) semalam, beberapa blog tampil membuat andaian negeri manakah yang akan berlaku pertukaran itu. Dalam beberapa blog pro Umno, beberapa negeri disebut sebagai 'paling beresiko' untuk ditukar dengan menteri besar yang baru. "Paling berisiko akan diganti ialah Menteri Besar

HIMPUNAN RAKYAT 1 MEI DITERUSKAN DAN MOBILISASI BESAR SEDANG BERJALAN.

ReJaM at MiLo SuaM - 6 hours ago
Kenyataan Umum21 April 2014 HIMPUNAN RAKYAT 1 MEI DITERUSKAN DAN MOBILISASI BESAR SEDANG BERJALAN. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menyatakan sokongan dan dokongan kepada Himpunan 1 Mei 2014 yang dijadualkan akan berlangsung dengan perjalanan dari beberapa lokasi dan 'menuju Dataran Merdeka'. Perjalanan utamanya ialah dari KLCC ke Dataran Merdeka. Acara 1 Mei akan bermula

EDISI APA LAGI RAKYAT MAHU ... INILAH CARA UMNO BERPEGANG KEPADA PRINSIP RUKUN NEGARA KE-EMPAT .... KEDAULATAN UNDANG-UNDANG!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*KUALA LUMPUR: Pemilik akaun media sosial Facebook yang didakwa menghina isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dengan memaparkan gambar cebisan daging mayat manusia yang berkecai dan terdapat wajah Datin Seri Rosmah Mansor telah ditahan polis untuk membantu siasatan.Sumber polis memberitahu, suspek yang berumur 25 tahun ditahan oleh sepasukan polis di kediaman suspek di Bandar Universiti, Seri Iskandar, Perak sekitar jam 12.10 pagi tadi.Penahanan dibuat berdasarkan satu laporan polis yang dilakukan di Balai Polis Sentul berkenaan dengan penyebaran ... more »

Bongkar..!!! Video Konterversi sebelum Najib ketuai "Larian Hapuskan Rasuah"

Orang ni at Orang ni - 7 hours ago
Ini pada 20 April 2014 15 May 2010: Inilah video Konterversi sebelum Najib ketuai "Larian Hapuskan Rasuah" *Keratan MalaysiaKini: Mendiang Karpal Singh mendakwa tindakan itu jelas mencabuli Akta Kesalahan Pilihan Raya dan secara berseloroh berkata sekiranya tidak berhati-hati, Perdana Menteri boleh dihumban ke penjara dan negara terpaksa mengadakan pilihan raya kecil di Pekan pula. * *http://www.malaysiakini.com/news/132520* ** Rakyat Marhein tidak akan lupa apa yang Macai UMNO lupakan, kerana apa yang macai UMNO mahu lupakan adalah perkara penting yang tidak mungkin rakyat marh... more »

Cara Polis Di Vietnam Tahan Motor Mat Rempit

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
Peningkatan jumlah pemandu liar di Vietnam yang melanggar peraturan lalu lintas makin sukar diatasi oleh polis tempatan. Polis negara tersebut kemudian mencari idea untuk menangkap para pemandu liar yang berusaha melarikan diri dari dikejar polis iaitu dengan 'menjerat' para pemandu tersebut menggunakan jaring ikan. Jala ikan tersebut tidak dilemparkan ke badan pemandu, melainkan dengan menggunakan sebuah pelontar jala khusus yang ditembakkan ke arah roda belakang. Dengan demikian jala akan melilit roda dan secara automatik laju motor akan perlahan hingga berhenti.

VIDEO - Dr. MAZA Yang Berani Bersuara....

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Post by Buletin Pakatan Rakyat.

Panduan beli kenderaan idaman

kerengga at KERENGGA - 7 hours ago
INDUSTRI automotif adalah perniagaan mencabar dengan banyak model terbaharu dilancarkan setiap bulan oleh pengeluar kenderaan dunia. Situasi berkenaan mungkin memberi kebaikan berikutan pelbagai model berada di pasaran. Tetapi ia juga boleh memberi persepsi negatif kepada pembeli terutama apabila kenderaan baharu itu tidak memberi lebih nilai kepada wang. Kenderaan apakah dimahukan pembeli

Utusan Hanya Menjaga Aib Pemimpin UMNO

greenboc at KELAB GREENBOC - 7 hours ago
P*andai pula Utusan jaga aib pemimpin Umno...* SESIAPA yang membaca akhbar Utusan Malaysia bertarikh 20 Mac lalu tentunya tertanya-tanya dengan maklumat yang dipaparkan akhbar tersebut. "Ahli politik wanita didakwa berkhalwat," lapor Utusan. Menurut laporan itu, seorang ahli politik wanita bersama pasangannya masing-masing mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi Syariah Kangar atas tuduhan berkhalwat di sebuah hotel pada awal Mac lalu. Ahli politik wanita berusia 34 tahun yang disebut namanya itu dituduh berkhalwat dengan seorang ahli perniagaan berusia 57 tahun. Mereka ditah... more »

Panduan pemakanan dinamik

kerengga at KERENGGA - 7 hours ago
ZAITIE SATIBI Khuatir badan jadi gemuk, tetapi berani makan banyak. Kita selalu makan berlebihan dan mengikut selera, tetapi bila berat badan semakin naik, kita salahkan makanan. Inilah tabiat buruk segelintir orang kita bila sebut fasal makan. Sebenarnya, berat badan akan naik jika makanan diambil tidak mengikut keperluan kalori seharian. Seseorang perlu mengambil hidangan makanan

POLITIK KOTOR SEMAKIN MENJADI-JADI .... FLYERS MEMFITNAH TAN SRI KHALID IBRAHIM DISEBAR DALAM SATU ACARA BELIAU BERSAMA RAKYAT MALAM TADI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Kempen Pemilihan KEADILAN 2014 semakin dekat dengan waktu mengundi semakin haru biru berkecamuk dengan amukan fitnah liar suatu budaya yang cukup ditentang hebat oleh semua anggota KEADILAN yang berpegang kepada semangat penubuhan parti yang mau memastikan keadilan sebenar terteggak di bumi bertuah ini.Malam tadi dalam suatu program bersama Dato' Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim di Lembah Pantai, para hadirin di kejutkan dengan penyebaran "flyers" dengan cara melontarkan melalui tingkap kereta yang bergerak oleh beberapa individu yang tidak dikenali .. ... more »

MACAI2 PENGAMPU DAN PENJILAT MULA BERSUARA...

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
Guruyaya OK [image: Photo: ~~MACAI2 PENGAMPU DAN PENJILAT MULA BERSUARA...MEMBERIKAN IDEA UNTUK CUBA MEMECAHBELAHKAN IKATAN GABUNGAN PR DEMI MENYELAMATKAN KUASA REGIM UMNU PADA PRU 14 NANTI ~~ Hukum Hudud: Pas Perlu Keluar Pakatan KUALA LUMPUR, 16 April (Bernama) -- Pas perlu keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) sekiranya parti itu berpegang teguh kepada prinsip perjuangan Islam kerana sekutunya dalam pakatan itu menentang keras cadangan pelaksanaan hukum hudud di Kelantan. Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshe berkata tindakan DAP dan PKR menentang cadangan itu j... more »

Panas!! Najib bakal tukar dua MB UMNO!

PBO™ at pen buruk online ™ - 8 hours ago
Hahaha, Najib nak tukar dua Menteri Besar yang diperintah UMNO-BN? Agak-agak korang siapa? Kalau Tanya aku, jawapannya Terengganu dan Perak. Kalau kat Terengganu, siap sedia dengan sepanduk 'natang' ye weh... Tempah besar - besar sikit. Dengan pelbagai isu panas berkaitan negeriTerengganu disampingmenang tipis semasa PRU 13, maka peluang untuk Mat Said yang ada sekarang untuk diganti .. 100%

APAKAH MISTERI #MISSINGMH370 BAKAL BERAKHIR TIDAK LAMA LAGI..??

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
Guruyaya OK [image: Photo: ~~~APAKAH MISTERI #MISSINGMH370 BAKAL BERAKHIR TIDAK LAMA LAGI..BUATLAH APA YANG TERPAKSA @ TERDAYA RAKYAT SUDAH TIDAK MAMPU UNTUK MEMIKIRKANNYA. APATAH LAGI KELUARGA MANGSA HIDUP PERLU DITERUSKAN HANYA MASA SAHAJA YANG MENENTUKAN UNTUK PENAMAT CERITA..~~~ Malaysia Ikat Janji Dengan Australia Tentang Siasatan MH370 KUALA LUMPUR, 19 April (Bernama) -- Malaysia dan Australia dijangka menandatangani perjanjian bagi menetapkan pihak mana yang akan mengendali bangkai dan kotak hitam Malaysia Airlines Penerbangan MH370, jika ditemui. Ketua Pengarah Jabatan Pene... more »

ULANG PERINGATAN!!!! HIMPUNAN 100,000 MAY DAY HARI PEKERJA SEDUNIA!!!!! SUARA PEKERJA SUARA KERAMAT ... PEKERJA SEPAKAT RAKYAT DAPAT NIKMAT!!!! AYUH SEMUA KITA JAYAKAN!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Suatu perhimpunan "100,000 May Day" sempena Hari Pekerja Sedunia anjuran MTUC bakal diadakan di Dataran Petaling Jaya, Amcorp Mall, PJ pada 1hb Mei 2014 jam antara 7.00 pagi hingga 12.00 tengah hari.Ucapan pembakar semangat dan penyegar jiwa akan disampai oleh Menteri Sumber Manusia dan Dato' Menteri Besar Selangor.Semua rakyat yang di kategorikan sebagai pekerja sama ada disektor awam maupun swasta, badan-badan berkanun hatta pekerja asing dan informal di jemput turun untuk menyatakan apa yang terbuku dijiwa kerana kos sara hidup yang semakin tinggi tetapi gaji masih dita... more »

Lim Guan Eng berilah peluang Mat Sabu tanding Bukit Gelugor.

mantaro at SISI BUKIT - 8 hours ago
MCA pun cuak tengok mereka kalah dengan majoriti 42,706 undi. DESAKAN rakyat mungkin DAP boleh beri peluang MAT SABU bertanding di Bukit Gelugor.

VIDEO - Janji Karpal Singh Kepada DATO' SERI ANWAR IBRAHIM

canang at Cananglahnie - 8 hours ago
Janji Karpal Singh kpd DS Anwar Ibrahim.. "Saya tidak akan mengambil duit drpd kamu, saya akan mempertahankan kamu sehingga akhir hayat saya" Dipos oleh Suara Rakyat.

MENARIK UNTUK DI BACA... sejak bila ayat2 al Quran tidak boleh dipamerkan dipremis perniagaan.?

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Guruyaya OK [image: Photo: ~~MENARIK UNTUK DI BACA... sejak bila ayat2 al Quran tidak boleh dipamerkan dipremis perniagaan.? ~~ Kementerian Dalam Negeri akan meminda Akta Pencetakan Teks Al-Quran 1986 bagi mengenakan hukuman lebih keras terhadap mereka yang menyalah guna ayat suci al-Quran. Akta Percetakan Teks Al-Quran 1986 Akan Dipinda - Ahmad Zahid Hamidi. PUTRAJAYA: Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan meminda Akta Pencetakan Teks Al-Quran 1986 bagi mengenakan hukuman lebih keras terhadap mereka yang menyalah guna ayat suci al-Quran. Menterinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi be... more »

" Inilah Cara Parti BN Menghapuskan Amalan Rasuah. Negara Lain Hapus Rasuah Tangkap Masuk Lokap "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 9 hours ago
Inilah cara parti komponen BN nak menghapuskan amalan rasuah, dengan berlari beb. Sat aku nak gelak sat kah kah kah kah kah kah kah. Negara lain nak hapus rasuah kena tangkap pelaku rasuah kemudian bicara dan masukkan dalam penjara. Kalau negara kita yang kecik-kecik tangkap dan penjara sampai 2-3 tahun, yang besar-besar duduk di rumah. Kes lembu, kes PKFZ, kes 1 Azam. Kes lembu dan kes PKFZ setakat bicara saja lepas tu dibebaskan. Senangnya jadi pemimpin besar UMNO BN nih, kebal dari segala undang-undang. Program nih bagus dah kerana mengajak rakyat untuk bersenam bagi kesihata... more »

Gambar Menyayat Hati Ibu Kucing Meratapi Kematian Anaknya Yang Di Bunuh

Nas Rul at dairishare - 9 hours ago
Empat ekor anak kucing telah didera sehingga mati. Menurut keluarga yang membela kucing tersebut, pada suatu pagi apabila mereka mendengar laungan tragis kucing, mereka bergegas turun dan menemui empat anak kucing itu telah didera hingga mati, dan juga diletakkan di hadapan ibu kucing . Badan-badan yang anak-anak kucing itu terdapat kesan lubang peluru dan berlumuran darah. Salah satu anak kucing itu telah diikat dengan tali dan dada yang dipotong hingga menampakan hati, manakala kepala tiga lagi anak-anak itu 'telah dipijak. Menurut mereka, lubang peluru pada badan yang anak kuci... more »

Jangan cabar Najib agar penjarakan Anwar

mso.im at . - 9 hours ago
SEBUKA MATA Ikhlas saya kata saya kurang senang dengan cara salah seorang calon Naib Presiden PKR yang berkempen untuk meraih kemenangan dalam pemilihan Mei depan dengan mencabar Najib Razak supaya memanjarakan Anwar Ibrahim. Pemimpin itu, Tian Chua seolah-olah yakin sekiranya Anwar dipenjara sekali lagi rakyat akan bangkit seperti tahun 1998. Bagi saya cabaran Tian Chua itu tidak praktikal dan tidak mengambil kira suasana sekarang ini dan masih bermimpi yang dia berada di tahun-tahun awal kebangkita... more »

Mamak Ni Perasan Dia Fikir Dia Masih Perdana Menteri ?

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Guruyaya OK [image: Photo: ~~Rasa macam tidak tergamak setiap hari nak posting wajah mamak Maddey Kuttey nii.Namun kerana mahu menyatakan kebenaran buatlah apa yg patut.Sesungguhnya krisis air di Selangor bukanlah sesuatu isu yg sangat besar bagi rakyat marhaen.Kenaikan harga barang dan kos hidup yg semakin tinggi berpunca dari regim UMNU rasanya lebih menderitakan rakyat.Namun regim UMNUU lebih bijak menggunakan macai2 mereka untuk mengambil kesempatan membesar2kan isu air. Jika dilihat "isu air" sebenarnya berpunca dari kejadian alam semulajadi..yakni walaupun hujan tetapi tidak d...more »

Tiada ulasan: