Jumaat, 25 April 2014

4914. Doa Untuk Anak Dalam Kandungan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP
Buka minda - semua kan pemikir, yang tidak mudah menerima bulat-bulat perkara yang disogok sajikan. Antaranya menjadikan rakyat Malaysia yang tidak mudah terpedaya dengan muslihat pendusta. 

Gambar 3 Ekor Gajah Jadi Mabuk Akibat Makan Buah Marula

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Buah Marula adalah buah yang hanya tumbuh di tanah besar Afrika . Buah ini mengandung vitamin C lapan kali lebih banyak dari buah - buahan jenis masam lain . Jika sudah masak , buah ini akan berwarna kuning. Namun anda harus berwaspada bila makan buah ini . Bukan hanya manusia saja yang boleh mabuk kerana memakan buah ini , mamalia terbesar di darat pun boleh mabuk dibuatnya . Seperti yang diabadikan oleh Ross Couper , pemandu Taman Nasional Kruger di Afrika , ia melihat ada 3 ekor gajah nampak mabuk selepas makan buah marula . Ketika melihat haiwan raksasa itu mabuk , mungkin anda... more »

Redirect local emails to a remote email account

Peter Leung at Linux Commando - 3 hours ago
My previous post is a guide for setting up exim4, an SMTP mail server, to use Gmail as a smarthost. One reason for setting up a mail server is to redirect my local *root* emails to an Internet email account that I actually monitor. In this way, I won't miss any security alert sent to the local *root* mailbox. This post shows you how to set up email redirection. The instructions are similar for various mail servers: exim4, Postfix, or sendmail. 1. Set up an SMTP server. 2. Edit */etc/aliases* as *root*. mailer-daemon: postmaster postmaster: root nobody: r... more »

Terdesak dan Panik Kehilangan Jawatan, Taktik Kotor Mula Menjadi Senjata Kempen

ReJaM at MiLo SuaM - 4 hours ago
Laporan Umum25 April 2014Terdesak dan Panik Kehilangan Jawatan, Taktik Kotor Mula Menjadi Senjata Kempen Empayar yang cuba dibina sejak sekian lama kini menemui jalan buntu apabila sokongan yang hadir pada Pemilihan PKR 2014 tidak seperti yang diharapkan. Elitis yang menguasai jawatan-jawatan utama parti kini berdepan penyingkiran dan bakal diganti demi masa depan bersama. ​Lantas kedudukan

Azazil mula menampakan bayangannya... Nik Amar masih keliru?

Alhusseyn Alhusseyn at al-Husseyn - 5 hours ago
KOTA BHARU 23 April - Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak ada hak menentang atau menghalang hasrat Kerajaan Pas Kelantan untuk melaksanakan hukum hudud di negeri ini. Dalam perjanjian Majlis Pimpinan Pembangkang yang di¬meterai pada 28 September 2011 itu tidak menyentuh mengenai pelaksanaan hukum hudud di Kelantan. Baca seterusnya *di sini * Memanglah DAP dan PKR tidak ada hak menentang dan menghalang Hudud. Tapi janganlah lupa bahawa mereka ada hak untuk tidak sokong dan tidak bantu hasrat PAS merealisasikan Hu... more »

Akhirnya.. Pasukan Mencari Temui MH370?

Addin Deen at Addin - 5 hours ago
Meskipun Malaysia dan Australia memberi jaminan pencarian akan diteruskan terhadap pesawat Malaysia Airlines MH370, kurangnya petunjuk membuatkan ramai tertanya-tanya: Bagaimana jika pesawat Boeing 777-200ER itu tidak ditemui? Semasa permulaan misi carian antarabangsa itu, persoalan sedemikian tidak terlintas oleh penyiasat dan orang ramai, namun semakin lama, ia bakal menjadi kenyataan yang pahit.CNN melihat apa akan berlaku sekiranya pesawat dengan 239 penumpang dan anak kapal itu hilang tanpa dapat dikesan. 1. Ia akan lenyap dan menjadi misteri dunia. Kehilangan pesawat mungkin... more »

"Lebuh Obama" - jangan dok angkat teloq sampai macam tu...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 6 hours ago
*Pembodek Najib mahu sebatang jalan di Putrajaya dinamakan "lebuh Obama"...* *Blogger Shahbudin Husin mendakwa salah seorang penasihat Perdana Menteri yang bertaraf menteri dikatakan mahu meletakkan sebatang jalan di Putrajaya dengan nama “Lebuh Obama” sempena lawatan Presiden Amerika Syarikat itu ke Malaysia Sabtu ini.* *Katanya, jalan yang dikenalpasti untuk ditukar nama itu ialah salah satu jalan yang menjadi laluan menuju beberapa kementerian dan tidak jauh daripada Masjid Putrajaya.* *“Percubaan meletakkan nama Obama ini tidak lain ialah untuk menggembirakan hati Najib yang t... more »

Anwar Kemukakan 35 Alasan Rayu Ketepi Sabitan

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*PUTRAJAYA - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan petisyen rayuan terhadap hukuman penjara lima tahun bagi kesalahan meliwat di Pejabat Pendaftaran Mahkamah Persekutuan hari ini dengan mengemukakan 35 alasan rayuan kenapa sabitan dan hukuman terhadapnya perlu diketepikan. Rayuan tersebut difailkan oleh peguam Zaleha Al-Hayat, iaitu seorang pembantu mendiang Karpal Singh kira-kira 2 petang, sejam sebelum tempoh pemfailan tamat. Dalam alasan petisyen rayuan itu, peguam Anwar telah menyatakan panel hakim Mahkamah Rayuan telah tersalah arah apabila... more »

HUDUD DI KELANTAN .. REALITI BUKAN ILUSI .. PANDANGAN DARI PAKAR UNDANG-UNDANG DAN PERLEMBAGAAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Perlembagaan negara menyekat niat kerajaan Kelantan nak laksanakan hudud .. Noktah!!!!*

Tiada ulasan: