Jumaat, 25 April 2014

4915. Jaminan BN tidak akan laksanakan Hudud.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • [VIDEO] Najib Jamin BN Tidak Akan Laksanakan Hudud


    ►►►
    Mana satu betul ni wahai Najib Razak ? Tolak ke tidak hukum Hudud? Dulu kata Kerajaan Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum Hudud. (Sila rujuk video)

    Sekarang cakap tidak pernah menolak pulak? Adakah Najib sudah lupa apa yang dikatakannya dahulu? Ataupun dia memang sudah munafik? Ciri2 orang munafik menurut hadith Rasulullah SAW:

    Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:
    Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah )

    MOHON #SHARE - SEBARKAN FAKTA...
    Sumber: (https://www.facebook.com/photo.php?v) 
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Lelaki Ini Dirantai Selama 21 tahun Kerana Cinta

Nas Rul at dairishare - 55 seconds ago
Seorang wanita merantai anaknya yang sakit mental dalam sebuah bilik sejak 21 tahun lalu dengan sebahagain besar masanya hanya terlantar di katil. Menurut media , Hong Chunlin terpaksa dirantai dan dikurung di rumahnya apabila dia mula menjadi ganas dan sukar dikawal.Hong, 37, kini dijaga ibunya, Chen Jiufang, 71, di rumah mereka di di Nanjing, Jiangsu, timur China. Disebabkan terlalu lama dirantai, pergelangan tangan Hong mempunyai parut yang dalam.Chen berkata, Hong mula mengalami gangguan mental ketika berusia 16 tahun akibat kemurungan melampau kesan gagal bercinta. "Sebelum in... more »

Subhanallah [BERGAMBAR] IKTIBAR - Jenazah Haslianatul Azlin Tersenyum & Kuburnya Bercahaya

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 minute ago
Subhanallah... Satu keajaiban telah berlaku di Tanah Perkuburan Changkat Jering apabila seorang Jenazah Wanita yang hendak dikebumikan dikatakan bercahaya. Jenazah Wanita bernama Haslinatul Adzlin itu berasal dari Taman Seri Dermawan, Ipoh Perak meninggal dunia pada 20 April 2014 lalu berpunca daripada kanser payudara.Merupakan ibu tunggal kepada 2 orang anaknya iaitu Aina Sofiya dan Amsyar

Tweet Dari Khairy Ini Bakal Di Belasah Oleh Macai-Macai Umno

Addin Deen at Addin - 3 minutes ago
Hudud bertentangan dgn Perlembagaan? Perlembagaan boleh dipinda, AlQuran tidak boleh dipinda. Soalnya pelaksanaan bukan penerimaan. Maksudnya apa???? .. maksudnya jika mau hudud di laksanakan Perlembagaan negara Lord Reid yang diterima pakai oleh negara kita sejak merdeka ini perlu di pinda .. siapa yang memindanya .. Bermula dari pihak UMNO/BN yang menjadi pemerintah dengan nasihat dan draf dari Jabatan Peguam Negara . Bab ini jauh lebih cerdik KJ dari Menteri jaga Agama Islam Malaysia. Beranikah UMNO melakukannya? .. Sendiri jawap sebab tekaan kalian adalah sebaik tekaan Omak Ka... more »

Hudud - GERAKAN Guna Undang2 Lawan PAS, KJ Sokong.

Soz Cyili at Ameno World - 11 minutes ago
Pandai KJ luaskan pengaruh politik dia. Adakah belajar dari Mukhriz Mahathir yang tetiba berperwatakkan alim2 kepala hotak kau sejak menjadi MB Kedah? Harap2 bukan begitu la yer. Pasal aku memang meluat habis dengan orang yang guna agama agar diperlihatkan alim dan baik di mata masyarakat padahal kat belakang2 perangai serupa celaka. Yang tu aku memang meluat habis. Bukan aku dorong kita

Nasib Ahmad Said dihujung tanduk?

PBO™ at pen buruk online ™ - 16 minutes ago
Dahulu heboh kononnya Menteri Besar (MB) Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mahu ditukar apabila ADUN Kajang, Lee Chin Cheh mengosongkan kerusi untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di situ bagi membolehkan beliau dilantik sebagai MB yang baharu. Tetapi perancangan manusia tidak dapat mengatasi perancangan Allah. Anwar beriya benar mahu menjadi MB Selangor tetapi akhirnya beliau tidak dapat

Menjelang Lawatan Obama.. Tembelang Najib Untuk Membodek Terbarai Lagi

Addin Deen at Addin - 17 minutes ago
Blogger Shahbudin Husin mendakwa salah seorang penasihat Perdana Menteri yang bertaraf menteri dikatakan mahu meletakkan sebatang jalan di Putrajaya dengan nama “Lebuh Obama” sempena lawatan Presiden Amerika Syarikat itu ke Malaysia Sabtu ini. Katanya, jalan yang dikenalpasti untuk ditukar nama itu ialah salah satu jalan yang menjadi laluan menuju beberapa kementerian dan tidak jauh daripada Masjid Putrajaya. “Percubaan meletakkan nama Obama ini tidak lain ialah untuk menggembirakan hati Najib yang tentu akan berbunga-bunga hatinya apabila dipuji oleh Presiden Amerika itu nanti,” ... more »

TWEET KJ MENGENAI HUKUM HUDUD DI NEGARA INI BAKAL MENGUNDANG KECAMAN DARI MACAI-MACAI UMNO.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 25 minutes ago
*Hudud bertentangan dgn Perlembagaan? Perlembagaan boleh dipinda, AlQuran tidak boleh dipinda. Soalnya pelaksanaan bukan penerimaan.Maksudnya apa???? .. maksudnya jika mau hudud di laksanakan Perlembagaan negara Lord Reid yang diterima pakai oleh negara kita sejak merdeka ini perlu di pinda .. siapa yang memindanya .. Bermula dari pihak UMNO/BN yang menjadi pemerintah dengan nasihat dan draf dari Jabatan Peguam Negara .Bab ini jauh lebih cerdik KJ dari Menteri jaga Agama Islam Malaysia.Beranikah UMNO melakukannya? .. Sendiri jawap sebab tekaan kalian adalah sebaik tekaan O... more »

DAH DAPAT RM20,000, USTAZ KAZIM ELIAS TERUS SOKONG PENDIRIAN DAN KENYATAAN NAJIB MENGENAI PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD DI NEGARA INI?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 55 minutes ago
*Alor Setar: Kerajaan Pusat tidak boleh dianggap sebagai kufur semata-mata kerana belum melaksanakan hudud.Penceramah dan pendakwah "bebas", Muhammad Kazim Elias, menjelaskan hanya golongan yang menolak dan menentang hudud sahaja layak dihukum sebagai kufur.“Ia berbeza sama sekali dengan pendirian disuarakan Perdana Menteri, yang menyatakan kerajaan tidak menolak, namun belum mampu melaksanakannya atas kekangan tertentu.“Saya setuju kenyataan Perdana Menteri bahawa ada beza antara menolak dan belum melaksanakannya. Bagi saya secara peribadi ada banyak perkara yang perlu dit...more »

BR1M PERLU DI HAPUSKAN KATA PROF AGUS ... BERANIKAH NAJIB SAHUT CABARAN INI?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*PERLUKAH PEMBERIAN BR1M DITERUSKAN?* * Saya ke hospital melawat saudara, sedih melihat katil yang sesak. Saya ke Kuala Lumpur, gelisah melalui jalan yang sibuk. Saya balik kampung, sedih mendengar cerita penoreh getah yang susah. Saya melihat data ekonomi negara, sedih melihat hutangnya banyak. * * Maka, saya terfikir bagaimana untuk mengatasi masalah ini? Tentunya tidak mudah untuk kerajaan mengatasi kesemua masalah di atas kerana memerlukan belanja yang banyak. Lalu, terlintas di hati saya tentang BR1M. Perlukah kita pada BR1M?* * BR1M diperkenalkan dalam kempen pilihan ray... more »

“Dia memandang tepat ke arah saya lalu tersenyum sebelum terjun dari atas bangunan itu” - saksi

kerengga at KERENGGA - 1 hour ago
SEREMBAN: “Dia memandang tepat ke arah saya lalu tersenyum sebelum dia bertindak terjun dari atas bangunan itu,” kata saksi kejadian, Mohd Sofian Roslan, 22. Dalam kejadian kira-kira jam 4.00 petang semalam, mangsa, Loh Kwee Moi, 43, ditemui mati dipercayai terjun dari tingkat atas bangunan enam tingkat kawasan tempat letak kereta di Perhentian Bas Terminal One. Sofian berkata, sebelum

Penculikan Besar-Besar Di Perairan Sabah - PDRM Perlu Jelaskan.

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Pagi neh masa login FB nampak salah seorang member facebook likes satu update bergambar dari satu page. Then aku baca sikitla apa benda surat tu cakap kan. Sekali aku rasa macam pelik. Tengok tarikh 18/4/2014. Fitnah ke edit ke ori ke apa gambar tu? Ia mengisahkan bahawa PDRM telah berjaya mengenalpasti ataupun mengesan satu operasi bersepadu Abu Sayyaf bersama kumpulan2 gabungan mereka untuk

Ustaz Kazim Elias dapat RM20ribu terus bodek Najib tak kufur sebab tolak hudud

Orang ni at Orang ni - 1 hour ago
Pernah di pelawa oleh Najib untuk jadi Macai berstatus tinggi dalam UMNO (MT UMNO) tapi ditolak olehnya... Penolakan tu sebab tak tahan mental di hentam kuat oleh orang-orang UMNO sendiri... Ada yang kata Kazim ni "Tok Guru Terompah" oleh seorang mantan ADUN UMNO. Kemudian isu Kazim senyap kembali untuk beberapa ketika dalam permainan politik UMNO...dia dok sibuk dengan slot-slot ceramah kat TV astro. Dan kini muncul lagi dengan mempertahankan kerajaan UMNO Munafikun bahawa kerajaan negara dibawah PM Najib tak kufur berkaitan hudud. Kazim kata dia setuju dengan kenyataan Najib baha... more »

15 tahun ditinggal suami, mahkamah belum lulus fasak

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
Ruzana Othman, 56, menderita 'digantung tak tali’ setelah ditinggalkan suaminya lebih 15 tahun sementara pihak mahkamah belum meluluskan permohonan fasaknya. Katanya beliau amat kesal dengan proses pelaksanaan dan prosedur mahkamah syariah setelah beliau memfail permohonan fasak dua tahun lepas, namun sehingga kini tiada keputusan yang dikeluarkan. "Pihak mahkamah suruh saya cari suami saya

" Facebook Page Pro UMNO BN Ini Perli Rosmah Atau Memang Dia Bodoh "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 hour ago
Boleh jadi dua keadaan disini sebelum dia tulis entry ini. Pertama memang dia bodoh atau yang kedua dia nak perli Rosmah yang tidak bertudung kah kah kah lawak-lawak. Tidak pakai tudung boleh nampak seri hasil dari pengambilan wuduk yang berterusan, kelako betul admin page nih. Kalau nak tunjukkan kebodohan atau nak perli Rosmah sekalipun agak-agaklah nak keluar kenyataan macam nih. Nampak sangat kejahilan kita. Tidak payahlah nak puji-puji mama Rosmah, dah banyak sangat dah pengampu mama Rosmah. Toksah dok tambah lagi makin merapu nanti dunia lama sosial. Sumber

:::: Muslim Burma ::::

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
:::: Muslim Burma :::: Inilah keadaan saudara muslim kita di Burma. Bersembunyi, melarikan diri dari kejaran orang-orang Budha agar tidak jatuh, tertangkap dan dibantai oleh mereka. Allah menyertai engkau, wahai Kaum Muslim Burma.. | Sumber: عجائب وغرائب الدنيا

Abuya Ashaari Muhammad -Putera Bani Tamim & Justice For Wardina

kerengga at KERENGGA - 2 hours ago
HishamAhmad Isu Selesai, Wardina Minta Maaf Pada Ustaz Don Daniyal. Begitulah dikatakan berakhirnya kontroversi di antara Wardina dan Ustaz Don Daniyal. Inilah posting terbaru tentang mereka. Cuma apa bila saya baca apa yang diulas tidaklah sepenuhnya sama apa yang ditulis Wardina. Namun Fakta: Wardina telah minta maaf kepada Ustaz Don. Cuma apabila dibaca keseluruhan ayat yang ditulis

Inilah 7 Gambar Diantara Yang Paling Terkenal Di Dunia

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
Untuk mengabadikan sebuah moment penting diperlukan sebuah alat yang namanya kamera. Foto-foto boleh jadikan sebuah kenanangan disaat moment masa lampau sukar untuk diulang. Namun ternyata ada juga foto-foto terkenal pada masa lampau. Foto-foto terkenal tersebut menjadi saksi bisu saat peristiwa penting itu berlaku. Sebagai contoh foto seorang gadis Afghanistan yang sedang meratapi nasibnya ketika perang disana ataupun foto seorang budak mangsa bencana alam gunung berapi meletus tahun 1985. Berikut adalah bukti foto-foto terkenal itu.

Najib Mengisytiharkan Dirinya Buntu Dalam Misi Pencarian MH370.. Ini Penjelasannya

Addin Deen at Addin - 2 hours ago
PUTRAJAYA: Kerajaan belum bersedia untuk mengisytiharkan pesawat penerbangan MH370 sebagai hilang biarpun lebih enam minggu pesawat Malaysia Airlines itu gagal dikesan dan tiada petunjuk yang jelas di mana ia berada. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata buat masa ini kerajaan belum bersedia untuk berbuat demikian demi menghormati perasaan waris 239 penumpang dan anak kapal pesawat berkenaan. "Pada suatu masa nanti mungkin tetapi pada masa ini saya rasa saya perlu mengambil kira perasaan waris dan sesetengah daripada mereka telah menyatakan secara terbuka bahawa merek... more »

Guru-guru Imam syafie

Detik Islam at Detik Islam - 3 hours ago
Imam al-Syafie pada masa mudanya, waktunya dihabiskan untuk menuntut ilmu pengetahuan di markas-markas ilmu pengetahuan, seperti di kota Mekkah, Madinah, Kufah, Syam dan Mesir. Dia mengembara dari satu tempat ke tempat lain untuk mempelajari ilmu tafsir, fiqh, hadis kepada guru-guru yang banyak tersebar di berbagai pelosok negerinya. Guru-gurunya yang masyhur antara lain: *1. Di Mekkah* a. Muslim bin Khalid al-Zanji b. Ismail bin Qastantin c. Sufyan bin Uyainah d. Sa’ad bin Abi Salim al-Qaddah e. Dawud bin Abd. al-Rahman al-Atur f. Abd. al-Hamid bin abd. Aziz *2. Di Madinah* a. Ima... more »

Apa akan berlaku jika MH370 tidak ditemui?

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
Meskipun Malaysia dan Australia memberi jaminan pencarian akan diteruskan terhadap pesawat Malaysia Airlines MH370, kurangnya petunjuk membuatkan ramai tertanya-tanya: Bagaimana jika pesawat Boeing 777-200ER itu tidak ditemui? Semasa permulaan misi carian antarabangsa itu, persoalan sedemikian tidak terlintas oleh penyiasat dan orang ramai, namun semakin lama, ia bakal menjadi kenyataan yang

" Kerajaan Tidak Pernah Tolak Hudud Tetapi Tidak Akan Laksanakan Ada Bezakah Jib Gor "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 3 hours ago
Memang ada perbezaan kalau tolak hudud dengan tidak melaksanakan hudud akibat kekangan dan kesulitan yang pelbagai. 50 tahun lebih memerintah apa yang UMNO BN telah buat, kenapa baru sekarang timbul soal kekangan dalam perlaksanaan. 1. Kefahaman haruslah diberikan oleh pemerintah kepada rakyatnya, kalau pemerintah yang bersikap untuk tidak melaksanakan hudud maka sampai bila-bila hudud tidak akan terlaksana. Apa lagi kekangan yang ada, kekangan itu datang dari kerajaan, kalau berniat untuk melaksanakan hudud sudah pasti bantuan dari Allah akan datang. 2. Kerajaan boleh upah paka... more »

[BERGAMBAR] IKTIBAR - Jenazah Haslianatul Azlin Tersenyum & Kuburnya Bercahaya

greenboc at KELAB GREENBOC - 3 hours ago
Subhanallah... Satu keajaiban telah berlaku di Tanah Perkuburan Changkat Jering apabila seorang Jenazah Wanita yang hendak dikebumikan dikatakan bercahaya. Jenazah Wanita bernama Haslinatul Adzlin itu berasal dari Taman Seri Dermawan, Ipoh Perak meninggal dunia pada 20 April 2014 lalu berpunca daripada kanser payudara. Merupakan ibu tunggal kepada 2 orang anaknya iaitu Aina Sofiya dan Amsyar Zarif yang masih kecil. Sepanjang hayatnya, arwah sangat tabah menghadapi segala dugaan yang dihadapi dan sewaktu sakaratul maut, beliau berzikir LAAILLAHAILLALLAH selama hampir 4 jam tan... more »

Gambar 3 Ekor Gajah Jadi Mabuk Akibat Makan Buah Marula

Nas Rul at dairishare - 8 hours ago
Buah Marula adalah buah yang hanya tumbuh di tanah besar Afrika . Buah ini mengandung vitamin C lapan kali lebih banyak dari buah - buahan jenis masam lain . Jika sudah masak , buah ini akan berwarna kuning. Namun anda harus berwaspada bila makan buah ini . Bukan hanya manusia saja yang boleh mabuk kerana memakan buah ini , mamalia terbesar di darat pun boleh mabuk dibuatnya . Seperti yang diabadikan oleh Ross Couper , pemandu Taman Nasional Kruger di Afrika , ia melihat ada 3 ekor gajah nampak mabuk selepas makan buah marula . Ketika melihat haiwan raksasa itu mabuk , mungkin anda... more »

Redirect local emails to a remote email account

Peter Leung at Linux Commando - 8 hours ago
My previous post is a guide for setting up exim4, an SMTP mail server, to use Gmail as a smarthost. One reason for setting up a mail server is to redirect my local *root* emails to an Internet email account that I actually monitor. In this way, I won't miss any security alert sent to the local *root* mailbox. This post shows you how to set up email redirection. The instructions are similar for various mail servers: exim4, Postfix, or sendmail. 1. Set up an SMTP server. 2. Edit */etc/aliases* as *root*. mailer-daemon: postmaster postmaster: root nobody: r... more »

Terdesak dan Panik Kehilangan Jawatan, Taktik Kotor Mula Menjadi Senjata Kempen

ReJaM at MiLo SuaM - 9 hours ago
Laporan Umum25 April 2014Terdesak dan Panik Kehilangan Jawatan, Taktik Kotor Mula Menjadi Senjata Kempen Empayar yang cuba dibina sejak sekian lama kini menemui jalan buntu apabila sokongan yang hadir pada Pemilihan PKR 2014 tidak seperti yang diharapkan. Elitis yang menguasai jawatan-jawatan utama parti kini berdepan penyingkiran dan bakal diganti demi masa depan bersama. ​Lantas kedudukan

Azazil mula menampakan bayangannya... Nik Amar masih keliru?

Alhusseyn Alhusseyn at al-Husseyn - 9 hours ago
KOTA BHARU 23 April - Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak ada hak menentang atau menghalang hasrat Kerajaan Pas Kelantan untuk melaksanakan hukum hudud di negeri ini. Dalam perjanjian Majlis Pimpinan Pembangkang yang di¬meterai pada 28 September 2011 itu tidak menyentuh mengenai pelaksanaan hukum hudud di Kelantan. Baca seterusnya *di sini * Memanglah DAP dan PKR tidak ada hak menentang dan menghalang Hudud. Tapi janganlah lupa bahawa mereka ada hak untuk tidak sokong dan tidak bantu hasrat PAS merealisasikan Hu... more »

Akhirnya.. Pasukan Mencari Temui MH370?

Addin Deen at Addin - 10 hours ago
Meskipun Malaysia dan Australia memberi jaminan pencarian akan diteruskan terhadap pesawat Malaysia Airlines MH370, kurangnya petunjuk membuatkan ramai tertanya-tanya: Bagaimana jika pesawat Boeing 777-200ER itu tidak ditemui? Semasa permulaan misi carian antarabangsa itu, persoalan sedemikian tidak terlintas oleh penyiasat dan orang ramai, namun semakin lama, ia bakal menjadi kenyataan yang pahit.CNN melihat apa akan berlaku sekiranya pesawat dengan 239 penumpang dan anak kapal itu hilang tanpa dapat dikesan. 1. Ia akan lenyap dan menjadi misteri dunia. Kehilangan pesawat mungkin... more »

Tiada ulasan: