Jumaat, 25 April 2014

4917. Dibebaskan sebab dihukum secara tidak sah menurut undang-undang.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

" Kes Individu 15 Tahun Hilang Belum Boleh Tuntut Fasakh. Kes MH370 Baru 45 Hari Kerajaan Nak Keluar Sijil Kematian "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 7 minutes ago
Kes yang berbeza tapi ada persamaan. Hanya berlaku di Malaysia, satu kes melibatkan kehilangan pesawat MH370 yang melibatkan penumpang Islam di dalamnya yang juga bergelar suami atau isteri. Satu lagi ialah seorang isteri yang ditinggalkan oleh suami sejak tahun 1998 sehingga hari ini tetapi masih belum berjaya dalam tuntutan fasakh beliau. Persamaan kedua kes ini ialah kehilangan yang masih belum dikesan. Cuma pendekatan yang diambil amat berbeza, kerajaan Malaysia hendak memutuskan bahawasanya mereka akan mengeluarkan sijil kematian kepada semua penumpang MH370 sedangkan baru ...more »

Patutlah Daim Melabur Di Tanzania, Ini Sebabnya..

Addin Deen at Addin - 15 minutes ago
Pengerusi KEADILAN Terengganu, Azan Ismail berkata, tindakan bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin memilih Tanzania sebagai tempat lokasi pelaburannya menimbulkan keraguan. Menurut Azan, ini kerana negara tersebut sukar mendedahkan sebarang maklumat kepada pihak luar."Kita semua tahu kalau melabur di Tanzania, mereka sukar memberi kerjasama untuk dapatkan maklumat walaupun kita nak buat siasatan. "Apa masalah melabur di Malaysia kalau tidak ada penyelewengan. Sebab itu Daim pilih Tanzania untuk dia melabur," kata Azan. Sebelum ini, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahi... more »

Respon Harussani Tentang Kubur Ibu Tunggal Bercahaya

atsixty at ZAKRI ALI - 21 minutes ago
*“Kalau betul kubur berkenaan bercahaya, ia membawa tanda yang cukup baik kepada jenazah berkenaan, namun setiap penyebaran berita itu mestilah dilakukan dengan bukti yang sahih,” kata Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria. Harussani berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penyebaran berita dan gambar liang lahad wanita berusia 35 tahun dari Bukit Gantang, Taiping, dekat sini yang dikatakan bercahaya ketika arwah mahu dikebumikan Ahad lalu. Penyebaran gambar serta maklumat kejadian itu tersebar di media sosial dengan memberitahu jenazah berkenaan ketika h... more »

Liang lahad bersinar

canang at Cananglahnie - 30 minutes ago
*LIANG lahad Allahyarham Haslinatul yang dikatakan bercahaya.* Taiping: "Sepanjang dia sakit sehingga menghembuskan nafas terakhir, mulutnya tidak henti-henti berzikir. Jadi, bukan mustahil jika Allah berikannya keistimewaan dengan menampakkan kepada kita kubur arwah bercahaya." Demikian kata Salahuddin Sulaiman,91, datuk kepada Allahyarham Haslinatul Adzlin Abdullah Halimi yang gambar liang lahadnya dikatakan bercahaya ketika kerja pengebumian, tersebar luas di Internet, semalam. Allahyarham yang meninggal dunia pada usia 35 tahun dikebumikan di Tanah Perkuburan Batu 8 Cangkat Jer... more »

Bertenang, Anwar. Rakyat Malaysia bukannya bodoh!

kerengga at KERENGGA - 40 minutes ago
Ng Kee Seng Bertenanglah Datuk Seri Anwar Ibrahim! Bertenang, kurangkan stres dan berhenti melakukan perkara yang membodohkan diri anda sendiri. Orang yang paling berkuasa di dunia hari ini, Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama tidak boleh ditekan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk tidak bertemu dengan anda. Malaysia dan Najib adalah terlalu kerdil – untuk menekan Obama

Rupanya Orang Tua Ni Berasa Hati dan Merajuk....ha ha ha ha ha

atsixty at ZAKRI ALI - 50 minutes ago
Guruyaya OK Papazi [image: Photo: ~~KENYATAAN SINDIRAN MADDEY KUTTEY YANG DI POSTING OLEH BLOGGER MACAI INI BAGI SAYA LEBIH KEPADA LUAHAN HATI MAHATHIR SENDIRI UNTUK MENYATAKAN KEKECEWAANNYA..~~BAYANGKAN DI SAAT BELIAU SENDIRI TIDAK MENYOKONG DAN CUBA MENJATUHKAN NAJIB SEJAK AKHIR2 INI OBAMA PULA DATANG KE MALAYSIA UNTUK MENEMUI NAJIB @ AGAKNYA MK SANGAT TERKILAN KERANA SEBAGAI MANTAN PM YANG PALING LAMA BELIAU CEMBURU SEPANJANG PEMERINTAHANNYA BELUM PERNAH PRESIDEN AMERIKA MAHU MENEMUI BELIAU...AGAK MENGHAIRANKAN JUGA KENAPA BELIAU BEGITU MELATAH BERSUARA? APA JAWATAN BELIAU DAL... more »

Warung Yop Laksa Sedap......

atsixty at ZAKRI ALI - 50 minutes ago
*A**ssalammualaikum semua, kepada yang SUKA untuk "shopping" di Downtown Bandar Tun Razak, jangan lupa singgah ke "WARUNG YOP LAKSA SEDAP"..... memang power.... cukup asam garamnya - pedasnya luar biasa.... harga berpatutan.... sungguh memuaskan !! JANGAN LUPA !*

Jangan Bercakaran Sesama Sendiri.....

atsixty at ZAKRI ALI - 50 minutes ago
*Pada Sdr Abdul Khalid Ibrahim, Azmin Ali, Shaifudin Nasution serta team masing masing.....Bai.. korang sume dah tua tua bukan bebudak lagi...yang berperang besar di media baru apasal..?? * *Serang guna proxy bukan akaun palsu utk menjatuhkan sesama senderi....hentikan retorik.. * *Ini pertandingan meraikan demokrasi' jika sebenarnya bakal merosakkan parti..... aku rasa jijik dan mual melihat kematangan yg ditonjolkan selama ni.. bertukar sekelip mata menjadi kebudak budakan ....* * Adakah korang sedar atau ni dilakukan oleh proxy yang lebih sudu dari kuah..?..* * Kalah atau ... more »

Lelaki Ditendang Ketika Cuba Hisap Kemaluan Remaja..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 51 minutes ago
Menarik laporan ni.. ianya tentang satu kejadian dimana seorang murid sekolah yang berusia 13 tahun telah bertindak menendang seorang lelaki yang cuba mencabulnya.. Meskipun pelajar tersebut jauh lebih lemah dari pencabulnya, beliau tetap berusaha untuk mempertahankan maruahnya... Ini laporannya... *GEORGETOWN* – Seorang pelajar tingkatan satu terpaksa menghadapi detik hitam yang mungkin sukar dilupakan dalam hidupnya apabila dicabul seorang lelaki bernafsu songsang di sebuah stesen minyak terbiar di Jalan Air Itam di sini kelmarin. Dalam kejadian kira-kira jam 7 petang itu, ma... more »

Aku Percaya Dengan GST. Kau Pula Bagaimana?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 hour ago
*Soalan 1:* Kenapa anda perlu menyokong pelaksanaan GST? - GST sebenarnya dapat mendidik pengguna menjadi lebih berhemat. Sekiranya pengguna tidak mahu membayar lebih GST maka hadkan perbelanjaan kepada yang perlu sahaja. - Antara kebaikan lain GST ialah kadar GST adalah lebih rendah (enam peratus) berbanding cukai jualan dan perkhidmatan (SST) pada kadar 10 peratus dan enam peratus. SST adalah cukai berganda, sebaliknya GST adalah sistem satu cukai terhadap barangan dan perkhidmatan. Di bawah SST pengguna terpaksa membayar harga yang lebih mahal kerana cukai jualan merupakan sebah... more »

Bunga Orkid Unik Berbentuk Kartun Animasi Shrek

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Bunga orkid ini menjadi perhatian kerana mempunyai bentuk seperti watak kartun animasi makhluk berwaran hijau, "Shrek", lengkap dengan kostumnya. Orkid dengan nama latin Ophrys Apifera atau dikenali dengan orkid tebuan ini dipotret oleh Jurugambar; David Chapman di Sepanyol. Menyedari bentuknya yang aneh ketika sedang berjalan-jalan di Pyrenees, David lalu mengabadikannya dengan kamera.

NAH NI DALILNYA TAKYAH SUSAH2

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Teuku Zacharyah Iskandar [image: Teuku Zacharyah Iskandar's photo.]

Ya Allah Ya Tuhan Kami................

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Archidea Cronixx's photo. [image: ‎السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ Ya Allah, ampunkan segala dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, dan keluarga kami.. yg hidup mahu pun yg telah pergi. Berkatilah serta rahmati kami. Murahkan rezeki kami dan lindungilah kami dari segala mcm musibah serta permudahkan segala urusan kami وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ TAQOBBALLAHUMINNAWAMINKUMM ُ‎] *السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَ... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Siapa Kau Nak Judge-Judge Aku Ni? Kau Ingat Kau Baik Sangat Ke? Posted: 24 Apr 2014 01:41 AM PDT Kalau ditanyakan, semua orang tahu macam mana nak identify orang Islam. Yang wanitanya macam gini, pakai tudung labuh, susah nak bajet bentuk badan macam mana. Yang lelaki pulak berjanggut, pakai kopiah ke, pakai serban ke, mesti pakai seluar labuh, pakai jubah ke. Itulah dia imej orang Islam dan imej yang sama jugak kini digelarkan sebagai "pakaian rasmi terrorist." Ini berlaku kerana betapa dangkalnya pemikiran puak2 ... more »

Subhanallah... Al-fatihah buat arwah.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Roslin Ahmad [image: Subhanallah... Al-fatihah buat arwah.] *Lihat Sendiri Cahaya Terang Itu !!* *Jenazah Allahyarhamah Adzlin Lin Halimi (Haslinatul Adzlin) dikebumikan di Batu 8, Changkat Jering, Taiping selepas Asar. * *Allahyarhamah dari Ipoh, Perak dan meninggal di Hospital KL pada 20.4.2014 jam 8.52am (Ahad) kerana menghidap Breast Cancer dan merebak ke tulang sum-sum serta hatinya. Merupakan ibu tunggal kepada 2 orang anaknya iaitu Aina Sofiya dan Amsyar Zarif yang masih kecil. **Sepanjang hayatnya, arwah sangat tabah menghadapi segala dugaan yang dihadapi dan sewaktu s... more »

INILAH WAJAH PARA HAKIM MAHKAMAH RAYUAN YANG MEMBUAT KEPUTUSAN BERANI SEBULAT SUARA BAHAWA NOTIS 10 HARI WAJIB DIBERIKAN KEPADA PIHAK BERKUASA DIBAWAH AKTA PERHIMPUNAN AMAN (PAA) ADALAH TIDAK SAH DAN TERBATAL!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Dalam satu keputusan penting oleh mahkamah kedua tertinggi di negara ini, Mahkamah Rayuan terdiri dari YAA Hakim Dato' Mohd Ariff Yusof, YAA Dato' Mah Weng Kwai dan YAA Hakim Dato' Hamid Sultan Abu Backer sebulat suara memutuskan bahawa Seksyen 9 (5) Akta Perhimpunan Aman (PAA) yang menghukum mereka yang tidak memberikan notis 10 hari sebelum mengadakan perhimpunan, adalah tidak sah.Dengan ini, hukuman di mana penganjur berdepan dengan dendaRM10,000 diisytiharkan batal dan tidak sah.Dalam keputusan sebulat suara membatalkan tuduhan terhadap Timbalan Speaker DUN Selangor, ... more »

Simpati!!! Derita Isteri 'Digantung Tak Tali’ Lebih 15 tahun, Mahkamah Syariah Belum Lulus Permohonan Fasakh.. Salah Siapa? Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
Ruzana Othman, 56, menderita 'digantung tak tali’ setelah ditinggalkan suaminya lebih 15 tahun sementara pihak mahkamah belum meluluskan permohonan fasaknya. Katanya beliau amat kesal dengan proses pelaksanaan dan prosedur mahkamah syariah setelah beliau memfail permohonan fasak dua tahun lepas, namun sehingga kini tiada keputusan yang dikeluarkan. "Pihak mahkamah suruh saya cari suami saya dengan mengiklankan terlebih dahulu. Saya buat walaupun saya tidak lagi bekerja namun saya cuba cari duit untuk laksanakannya. "Lepas itu dalam Febuari lepas, saya kembali ke mahkamah me... more »

BERITA GEMBIRA YANG DINANTI-NANTIKAN OLEH RAKYAT .... KEPERLUAN MEMBERI NOTIS 10 HARI KEPADA PIHAK BERKUASA DIBAWAH SEKSYEN 9(1) AKTA PERHIMPUNAN AMAN (PAA) ADALAH TIDAK SAH!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
Notis 10 hari di bawah PAA diisytihar tidak sah *Dalam satu keputusan penting oleh mahkamah kedua tertinggi di negara ini, Mahkamah Rayuan memutuskan bahawa Seksyen 9 (1) Akta Perhimpunan Aman (PAA) yang mengkehendaki rakyat memberikan notis 10 hari kepada pihak berkuasa sebelum mengadakan protes, adalah tidak sah.Mahkamah tersebut mengisytiharkan bahawa hukuman di bawahSeksyen 9 (5) - denda RM10, 000 - juga tidak sah.Dalam keputusan sebulat suara membatalkan tuduhan terhadap Timbalan Speaker DUN Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad, panel tiga orang hakim itu juga mengisytihar... more »

MH370 dirampas melalui akses jauh keatas sistem komputernya?

Alhusseyn Alhusseyn at al-Husseyn - 3 hours ago
April 24, 2014 *John Byers*: Anda kata mereka berhasrat untuk mendaratkannya ini di tengah-tengah kota New York? *Bert Byers *:(Mengangguk "ya") *John Byers*: Bagaimana jika tidak ada bom? *Bert Byers*: Nah bagaimana mereka akan mendaratkannya? *John Byers*: Cara yang sama seorang yang mati boleh memandu kereta. Minit 35:07 - 35:21 ~ Dialog antara penumpang kapal terbang yang sedang dirampas dari jarak jauh dan sedang diterbangkan ke Pusat Dagangan Dunia, "The Lone Gunmen" (episod juruterbang), Fox TV, 4 Mac 2001 Penerbangan MH370 dirampas melalui akses jauh keatas sistem ko... more »

Pemilihan PKR makin panas...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Kempen untuk pemilihan kepimpinan PKR mula menampakkan kehodohannya apabila pihak yang berlawanan saling serang menyerang bahkan akaun palsu dibuat untuk memfitnah lawan masing-masing. Ia berlaku 48 jam menjelang pemilihan PKR bermula Sabtu ini yang bakal berlangsung di beberapa negeri. Menurut Edy Noor Reduan, pemerhati tidak rasmi pemilihan ini daripada Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), satu akaun Twitter palsu bernama "Masa Depan Bersama" yang menjadi tema kempen tiga pemimpin PKR dibentuk untuk memfitnah mereka. Bagi beliau, ia tindakan terdesak dan panik kehilangan jawat...more »

Lelaki Ini Dirantai Selama 21 tahun Kerana Cinta

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Seorang wanita merantai anaknya yang sakit mental dalam sebuah bilik sejak 21 tahun lalu dengan sebahagain besar masanya hanya terlantar di katil. Menurut media , Hong Chunlin terpaksa dirantai dan dikurung di rumahnya apabila dia mula menjadi ganas dan sukar dikawal.Hong, 37, kini dijaga ibunya, Chen Jiufang, 71, di rumah mereka di di Nanjing, Jiangsu, timur China. Disebabkan terlalu lama dirantai, pergelangan tangan Hong mempunyai parut yang dalam.Chen berkata, Hong mula mengalami gangguan mental ketika berusia 16 tahun akibat kemurungan melampau kesan gagal bercinta. "Sebelum in... more »

Subhanallah [BERGAMBAR] IKTIBAR - Jenazah Haslianatul Azlin Tersenyum & Kuburnya Bercahaya

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 3 hours ago
Subhanallah... Satu keajaiban telah berlaku di Tanah Perkuburan Changkat Jering apabila seorang Jenazah Wanita yang hendak dikebumikan dikatakan bercahaya. Jenazah Wanita bernama Haslinatul Adzlin itu berasal dari Taman Seri Dermawan, Ipoh Perak meninggal dunia pada 20 April 2014 lalu berpunca daripada kanser payudara.Merupakan ibu tunggal kepada 2 orang anaknya iaitu Aina Sofiya dan

Tweet Dari Khairy Ini Bakal Di Belasah Oleh Macai-Macai Umno

Addin Deen at Addin - 3 hours ago
Hudud bertentangan dgn Perlembagaan? Perlembagaan boleh dipinda, AlQuran tidak boleh dipinda. Soalnya pelaksanaan bukan penerimaan. Maksudnya apa???? .. maksudnya jika mau hudud di laksanakan Perlembagaan negara Lord Reid yang diterima pakai oleh negara kita sejak merdeka ini perlu di pinda .. siapa yang memindanya .. Bermula dari pihak UMNO/BN yang menjadi pemerintah dengan nasihat dan draf dari Jabatan Peguam Negara . Bab ini jauh lebih cerdik KJ dari Menteri jaga Agama Islam Malaysia. Beranikah UMNO melakukannya? .. Sendiri jawap sebab tekaan kalian adalah sebaik tekaan Omak Ka... more »

Hudud - GERAKAN Guna Undang2 Lawan PAS, KJ Sokong.

Soz Cyili at Ameno World - 4 hours ago
Pandai KJ luaskan pengaruh politik dia. Adakah belajar dari Mukhriz Mahathir yang tetiba berperwatakkan alim2 kepala hotak kau sejak menjadi MB Kedah? Harap2 bukan begitu la yer. Pasal aku memang meluat habis dengan orang yang guna agama agar diperlihatkan alim dan baik di mata masyarakat padahal kat belakang2 perangai serupa celaka. Yang tu aku memang meluat habis. Bukan aku dorong kita

Nasib Ahmad Said dihujung tanduk?

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Dahulu heboh kononnya Menteri Besar (MB) Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mahu ditukar apabila ADUN Kajang, Lee Chin Cheh mengosongkan kerusi untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di situ bagi membolehkan beliau dilantik sebagai MB yang baharu. Tetapi perancangan manusia tidak dapat mengatasi perancangan Allah. Anwar beriya benar mahu menjadi MB Selangor tetapi akhirnya beliau tidak dapat

Menjelang Lawatan Obama.. Tembelang Najib Untuk Membodek Terbarai Lagi

Addin Deen at Addin - 4 hours ago
Blogger Shahbudin Husin mendakwa salah seorang penasihat Perdana Menteri yang bertaraf menteri dikatakan mahu meletakkan sebatang jalan di Putrajaya dengan nama “Lebuh Obama” sempena lawatan Presiden Amerika Syarikat itu ke Malaysia Sabtu ini. Katanya, jalan yang dikenalpasti untuk ditukar nama itu ialah salah satu jalan yang menjadi laluan menuju beberapa kementerian dan tidak jauh daripada Masjid Putrajaya. “Percubaan meletakkan nama Obama ini tidak lain ialah untuk menggembirakan hati Najib yang tentu akan berbunga-bunga hatinya apabila dipuji oleh Presiden Amerika itu nanti,” ... more »

TWEET KJ MENGENAI HUKUM HUDUD DI NEGARA INI BAKAL MENGUNDANG KECAMAN DARI MACAI-MACAI UMNO.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Hudud bertentangan dgn Perlembagaan? Perlembagaan boleh dipinda, AlQuran tidak boleh dipinda. Soalnya pelaksanaan bukan penerimaan.Maksudnya apa???? .. maksudnya jika mau hudud di laksanakan Perlembagaan negara Lord Reid yang diterima pakai oleh negara kita sejak merdeka ini perlu di pinda .. siapa yang memindanya .. Bermula dari pihak UMNO/BN yang menjadi pemerintah dengan nasihat dan draf dari Jabatan Peguam Negara .Bab ini jauh lebih cerdik KJ dari Menteri jaga Agama Islam Malaysia.Beranikah UMNO melakukannya? .. Sendiri jawap sebab tekaan kalian adalah sebaik tekaan O... more »

DAH DAPAT RM20,000, USTAZ KAZIM ELIAS TERUS SOKONG PENDIRIAN DAN KENYATAAN NAJIB MENGENAI PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD DI NEGARA INI?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Alor Setar: Kerajaan Pusat tidak boleh dianggap sebagai kufur semata-mata kerana belum melaksanakan hudud.Penceramah dan pendakwah "bebas", Muhammad Kazim Elias, menjelaskan hanya golongan yang menolak dan menentang hudud sahaja layak dihukum sebagai kufur.“Ia berbeza sama sekali dengan pendirian disuarakan Perdana Menteri, yang menyatakan kerajaan tidak menolak, namun belum mampu melaksanakannya atas kekangan tertentu.“Saya setuju kenyataan Perdana Menteri bahawa ada beza antara menolak dan belum melaksanakannya. Bagi saya secara peribadi ada banyak perkara yang perlu dit...more »

BR1M PERLU DI HAPUSKAN KATA PROF AGUS ... BERANIKAH NAJIB SAHUT CABARAN INI?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*PERLUKAH PEMBERIAN BR1M DITERUSKAN?* * Saya ke hospital melawat saudara, sedih melihat katil yang sesak. Saya ke Kuala Lumpur, gelisah melalui jalan yang sibuk. Saya balik kampung, sedih mendengar cerita penoreh getah yang susah. Saya melihat data ekonomi negara, sedih melihat hutangnya banyak. * * Maka, saya terfikir bagaimana untuk mengatasi masalah ini? Tentunya tidak mudah untuk kerajaan mengatasi kesemua masalah di atas kerana memerlukan belanja yang banyak. Lalu, terlintas di hati saya tentang BR1M. Perlukah kita pada BR1M?* * BR1M diperkenalkan dalam kempen pilihan ray... more »

“Dia memandang tepat ke arah saya lalu tersenyum sebelum terjun dari atas bangunan itu” - saksi

kerengga at KERENGGA - 7 hours ago
SEREMBAN: “Dia memandang tepat ke arah saya lalu tersenyum sebelum dia bertindak terjun dari atas bangunan itu,” kata saksi kejadian, Mohd Sofian Roslan, 22. Dalam kejadian kira-kira jam 4.00 petang semalam, mangsa, Loh Kwee Moi, 43, ditemui mati dipercayai terjun dari tingkat atas bangunan enam tingkat kawasan tempat letak kereta di Perhentian Bas Terminal One. Sofian berkata, sebelum

Penculikan Besar-Besar Di Perairan Sabah - PDRM Perlu Jelaskan.

Soz Cyili at Ameno World - 7 hours ago
Pagi neh masa login FB nampak salah seorang member facebook likes satu update bergambar dari satu page. Then aku baca sikitla apa benda surat tu cakap kan. Sekali aku rasa macam pelik. Tengok tarikh 18/4/2014. Fitnah ke edit ke ori ke apa gambar tu? Ia mengisahkan bahawa PDRM telah berjaya mengenalpasti ataupun mengesan satu operasi bersepadu Abu Sayyaf bersama kumpulan2 gabungan mereka untuk

Ustaz Kazim Elias dapat RM20ribu terus bodek Najib tak kufur sebab tolak hudud

Orang ni at Orang ni - 7 hours ago
Pernah di pelawa oleh Najib untuk jadi Macai berstatus tinggi dalam UMNO (MT UMNO) tapi ditolak olehnya... Penolakan tu sebab tak tahan mental di hentam kuat oleh orang-orang UMNO sendiri... Ada yang kata Kazim ni "Tok Guru Terompah" oleh seorang mantan ADUN UMNO. Kemudian isu Kazim senyap kembali untuk beberapa ketika dalam permainan politik UMNO...dia dok sibuk dengan slot-slot ceramah kat TV astro. Dan kini muncul lagi dengan mempertahankan kerajaan UMNO Munafikun bahawa kerajaan negara dibawah PM Najib tak kufur berkaitan hudud. Kazim kata dia setuju dengan kenyataan Najib baha... more »

15 tahun ditinggal suami, mahkamah belum lulus fasak

PBO™ at pen buruk online ™ - 7 hours ago
Ruzana Othman, 56, menderita 'digantung tak tali’ setelah ditinggalkan suaminya lebih 15 tahun sementara pihak mahkamah belum meluluskan permohonan fasaknya. Katanya beliau amat kesal dengan proses pelaksanaan dan prosedur mahkamah syariah setelah beliau memfail permohonan fasak dua tahun lepas, namun sehingga kini tiada keputusan yang dikeluarkan. "Pihak mahkamah suruh saya cari suami saya

" Facebook Page Pro UMNO BN Ini Perli Rosmah Atau Memang Dia Bodoh "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 8 hours ago
Boleh jadi dua keadaan disini sebelum dia tulis entry ini. Pertama memang dia bodoh atau yang kedua dia nak perli Rosmah yang tidak bertudung kah kah kah lawak-lawak. Tidak pakai tudung boleh nampak seri hasil dari pengambilan wuduk yang berterusan, kelako betul admin page nih. Kalau nak tunjukkan kebodohan atau nak perli Rosmah sekalipun agak-agaklah nak keluar kenyataan macam nih. Nampak sangat kejahilan kita. Tidak payahlah nak puji-puji mama Rosmah, dah banyak sangat dah pengampu mama Rosmah. Toksah dok tambah lagi makin merapu nanti dunia lama sosial. Sumber

:::: Muslim Burma ::::

canang at Cananglahnie - 8 hours ago
:::: Muslim Burma :::: Inilah keadaan saudara muslim kita di Burma. Bersembunyi, melarikan diri dari kejaran orang-orang Budha agar tidak jatuh, tertangkap dan dibantai oleh mereka. Allah menyertai engkau, wahai Kaum Muslim Burma.. | Sumber: عجائب وغرائب الدنيا

Abuya Ashaari Muhammad -Putera Bani Tamim & Justice For Wardina

kerengga at KERENGGA - 8 hours ago
HishamAhmad Isu Selesai, Wardina Minta Maaf Pada Ustaz Don Daniyal. Begitulah dikatakan berakhirnya kontroversi di antara Wardina dan Ustaz Don Daniyal. Inilah posting terbaru tentang mereka. Cuma apa bila saya baca apa yang diulas tidaklah sepenuhnya sama apa yang ditulis Wardina. Namun Fakta: Wardina telah minta maaf kepada Ustaz Don. Cuma apabila dibaca keseluruhan ayat yang ditulis

Inilah 7 Gambar Diantara Yang Paling Terkenal Di Dunia

Nas Rul at dairishare - 8 hours ago
Untuk mengabadikan sebuah moment penting diperlukan sebuah alat yang namanya kamera. Foto-foto boleh jadikan sebuah kenanangan disaat moment masa lampau sukar untuk diulang. Namun ternyata ada juga foto-foto terkenal pada masa lampau. Foto-foto terkenal tersebut menjadi saksi bisu saat peristiwa penting itu berlaku. Sebagai contoh foto seorang gadis Afghanistan yang sedang meratapi nasibnya ketika perang disana ataupun foto seorang budak mangsa bencana alam gunung berapi meletus tahun 1985. Berikut adalah bukti foto-foto terkenal itu.

Najib Mengisytiharkan Dirinya Buntu Dalam Misi Pencarian MH370.. Ini Penjelasannya

Addin Deen at Addin - 9 hours ago
PUTRAJAYA: Kerajaan belum bersedia untuk mengisytiharkan pesawat penerbangan MH370 sebagai hilang biarpun lebih enam minggu pesawat Malaysia Airlines itu gagal dikesan dan tiada petunjuk yang jelas di mana ia berada. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata buat masa ini kerajaan belum bersedia untuk berbuat demikian demi menghormati perasaan waris 239 penumpang dan anak kapal pesawat berkenaan. "Pada suatu masa nanti mungkin tetapi pada masa ini saya rasa saya perlu mengambil kira perasaan waris dan sesetengah daripada mereka telah menyatakan secara terbuka bahawa merek... more »

Guru-guru Imam syafie

Detik Islam at Detik Islam - 9 hours ago
Imam al-Syafie pada masa mudanya, waktunya dihabiskan untuk menuntut ilmu pengetahuan di markas-markas ilmu pengetahuan, seperti di kota Mekkah, Madinah, Kufah, Syam dan Mesir. Dia mengembara dari satu tempat ke tempat lain untuk mempelajari ilmu tafsir, fiqh, hadis kepada guru-guru yang banyak tersebar di berbagai pelosok negerinya. Guru-gurunya yang masyhur antara lain: *1. Di Mekkah* a. Muslim bin Khalid al-Zanji b. Ismail bin Qastantin c. Sufyan bin Uyainah d. Sa’ad bin Abi Salim al-Qaddah e. Dawud bin Abd. al-Rahman al-Atur f. Abd. al-Hamid bin abd. Aziz *2. Di Madinah* a. Ima... more »

Apa akan berlaku jika MH370 tidak ditemui?

PBO™ at pen buruk online ™ - 9 hours ago
Meskipun Malaysia dan Australia memberi jaminan pencarian akan diteruskan terhadap pesawat Malaysia Airlines MH370, kurangnya petunjuk membuatkan ramai tertanya-tanya: Bagaimana jika pesawat Boeing 777-200ER itu tidak ditemui? Semasa permulaan misi carian antarabangsa itu, persoalan sedemikian tidak terlintas oleh penyiasat dan orang ramai, namun semakin lama, ia bakal menjadi kenyataan yang

" Kerajaan Tidak Pernah Tolak Hudud Tetapi Tidak Akan Laksanakan Ada Bezakah Jib Gor "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 9 hours ago
Memang ada perbezaan kalau tolak hudud dengan tidak melaksanakan hudud akibat kekangan dan kesulitan yang pelbagai. 50 tahun lebih memerintah apa yang UMNO BN telah buat, kenapa baru sekarang timbul soal kekangan dalam perlaksanaan. 1. Kefahaman haruslah diberikan oleh pemerintah kepada rakyatnya, kalau pemerintah yang bersikap untuk tidak melaksanakan hudud maka sampai bila-bila hudud tidak akan terlaksana. Apa lagi kekangan yang ada, kekangan itu datang dari kerajaan, kalau berniat untuk melaksanakan hudud sudah pasti bantuan dari Allah akan datang. 2. Kerajaan boleh upah paka... more »

[BERGAMBAR] IKTIBAR - Jenazah Haslianatul Azlin Tersenyum & Kuburnya Bercahaya

greenboc at KELAB GREENBOC - 10 hours ago
Subhanallah... Satu keajaiban telah berlaku di Tanah Perkuburan Changkat Jering apabila seorang Jenazah Wanita yang hendak dikebumikan dikatakan bercahaya. Jenazah Wanita bernama Haslinatul Adzlin itu berasal dari Taman Seri Dermawan, Ipoh Perak meninggal dunia pada 20 April 2014 lalu berpunca daripada kanser payudara. Merupakan ibu tunggal kepada 2 orang anaknya iaitu Aina Sofiya dan Amsyar Zarif yang masih kecil. Sepanjang hayatnya, arwah sangat tabah menghadapi segala dugaan yang dihadapi dan sewaktu sakaratul maut, beliau berzikir LAAILLAHAILLALLAH selama hampir 4 jam tan... more »

Tiada ulasan: