Ahad, 27 April 2014

4939. Dulu, Kini, tetapi tidak selama-lamanya. Inilah antara Hasilan R & D .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
IP

Najib buat malu Malaysia tak boleh sebut perkataan “proliferation” (bersama video)

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 21 minutes ago
Perdana Menteri Malaysia DS Najib hari ini buat malu dan diketawakan oleh hadiri dihadapan Presiden Barack Obama ketika beruncap sidang media di Seri Perdana, Putrajaya petang tadi. Memang sah "PM kangkung". Najib yang sukar untuk menyebut perkataan Inggeris “proliferation” dan beberapa kali tapi gagal sehingga Obama membantu "Ia (perkataan) yang susah. Saya selalu tersilap," bagi nak 'cover' PM kita. Hadiri terus ketawa dan Najib kemudian menggantikan perkataan itu dengan "spread". Video kejadian yang memalukan negara hari ini.. *TEMPAYAN RETAK* http://tempayanretak.blogspot... more »

Selfie Dikait Dengan Penyakit Mental - Najib Please Take Note.

Soz Cyili at Ameno World - 51 minutes ago
Sekali sekala takpe juga. Aku rasa di zaman media sosial bermaharajalela neh tiada sesiapa pun yang tak pernah selfie. Mungkin semua ataupun hampir semua orang pernah tetapi tidak la sampai asyik2 selfie aje memanjang. Yang tu memang kategori kemaruk berselfie la jawabnya. Ada dua punca utama yang menyebabkan orang kerap berselfie ikut kajian. 1. Lack of confidence. Dia rasa hanya dengan

Jom Lihat Bagaimana Wanita Kuku Terpanjang Tidur

Nas Rul at dairishare - 53 minutes ago
Beginilah gaya tidur seorang yang sedang menjaga kuku supaya tetap tejaga dari kerosakan. Hanya itu pose tidur yang sesuai bagi pemilik kuku terpanjang. Jadi bagi pemilik kuku terpanjang terpaksa tidur meniarap dan meluruskan tangan. Ingin tahu bagaimana pose tidur wanita pemilik kuku terpanjang itu.

Feri karam PM Korea Selatan letak jawatan.. MH370 hilang PM Malaysia buat bodo..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won meletak jawatan atas bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan lebih 300 orang terkorban dan hilang. "Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya. "Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan," Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang -kebanyakkan daripada mereka kanak-kanak sekolah - dalam perjalanan menuju ke selatan pulau peranginan Jeju pada 16 April lalu. Sehingga Ahad... more »

PANAS!!! (Gambar) Timbalan Perdana Menteri Adakan Lawatan Tertutup Dengan Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat Di Rumah Tuan Guru.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
KOTA BHARU – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin petang ini meluangkan masa kira-kira 40 minit melawat bekas Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Muhyiddin tiba jam 4.40 petang dan mengadakan pertemuan secara tertutup di rumah Nik Aziz sebelum berlepas pulang ke Kuala Lumpur jam 5.25 petang

Berita Terkini MH370 : Akhirnya Bukti Dimana Lokasi Pesawat Berada Dikenali Pasti

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
Kedatangan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama ke Negara Malaysia bukan sekadar LAWATAN yang BIASA tetapi adalah LUAR BIASA, dengan membawa juga BERITA BAIK buat Rakyat Malaysia dan juga Ahli Keluarga Pesawat Mas MH370 yang HILANG dan Tidak Dapat DIKESAN hingga kini. Dikatakan Pesawat Mas MH370 tersebut telah DIKETAHUI dimana LOKASI ianya Berada. Menurut SUMBER DALAMAN, Pesawat tersebut akan DITEMUI sebaik saja Presiden Barack Obama Pulang bebarapa hari selepas menghabiskan LAWATAN beliau di Rantau ASIA... itu Berita yang gua dapat dari Sumber Dalaman. Lu orang Hendak Percaya ata... more »

GAMBAR MESRA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT DENGAN PEMIMPIN TERTINGGI AMERIKA.

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 2 hours ago
Kalau pemimpin PR yng bergambar mesra begini esok keluar berita "Pemimpin PR proksi Amerika" kah3...

KERETA RASMI PRESIDEN OBAMA "THE BEAST" MENGGUNAKAN DIESEL JENAMA CALTEX BUKAN PETRONAS ATAU PUN PETRON!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Lokasi depan Kedutaan Besar Amerika Syarikat bersebelahan Bagunan Tabung Haji.Presiden Obama datang ke Malaysia dengan membawa kereta rasmi sendiri, Cadillac One yang dikenali “The Beast”. Janganlah ditiru PM Najib pula selepas ini.Kereta General Motors keluaran 2009 dengan spesifikasi sangat khusus untuk keselamatan dan berciri sebuah kereta kebal.Sepanjang lima meter, seberat lapan tan, “The Beast” dilengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm. Badannya cukup kukuh diperbuat daripada besi keluli, titanium dan seramik.Tayarnya kalis bocor dan kerangka kalis letupan m... more »

[10 GAMBAR] Senarai Mangsa Cedera Kemalangan Bas UIAM Di Km 25.1 PLUS

greenboc at KELAB GREENBOC - 2 hours ago
Tiga pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dilaporkan kritikal selepas bas universiti yang dinaiki hilang kawalan lalu terjunam ke tempat takungan air sebuah tapak pembesaran jalan di KM25.1 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) arah utara di Kuala Lumpur, hari ini. Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi itu, lima pelajar lagi turut dilaporkan parah manakala 23 yang lain termasuk pemandu bas cedera ringan. Pemangku Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, ASP Mohd Fadhli Daud, berkata semua pelajar berusia antara 19 dan 24 tahun itu adalah warga tempa... more »

Barack Obama dapat penjelasan dan pembelaan tentang Bontot Saiful dari PM Najib

Orang ni at Orang ni - 2 hours ago
Wah... hebat..hahaha... Dalam banyak-banyak isu sidang media (PC) antara Barack Obama dan Najib, kes bontot Saiful juga yang timbul... *"ISU Anwar juga timbul dalam PC bersama PM dan Obama. Najib kata kes bontot Siaful bukan antara kerajaan UMNO BN Vs Anwar tapi Vs individu"* - Tweet dari Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Tun Faisal dalam twitter.com. Nampaknya isu hero bontot tersohor UMNO (Saiful) telah mendapat penjelasan dan pembelaan dari PM Najib. Syabas dan tahniah kepada hero isu bontot Saiful...kerana sidang media (PC) antara presiden Amerika dan Najib menyentuh namany... more »

Kritikan Terbaik Buat Isu Ustaz Don Dan Wardina.. Pohon Baca

Addin Deen at Addin - 2 hours ago
*Kritikan Ilmiah Ustaz Solleh, Penulis "Sehingga Quran terpahat di hati mu".* Saya rasa mungkin ramai yang telah bosan dengan isu ‘perselisihan’ [1]diantara Ustaz Don dan Pn. Wardina, tetapi saya juga percaya lebih ramai yang masih prihatin dan ‘dahaga’ untuk mendengar dan meneliti kedudukan ‘ isu-isu agama bersifat pelik tapi serius’ yang merupakan isi dan asas kepada ‘perselisihan’ antara 2 selebriti itu. Kita tidak lagi mempedulikan Wardina dan Ustaz Don,. sebaliknya memfokuskan kepada isi-substantif kepada isu-isu agama bersifat pelik tapi serius iaitu ‘Isu Bani Tamim’, ‘isu i... more »

Kemalangan Tragis.. Remaja Putus Tangan Bila Motosikalnya Terbabas.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 2 hours ago
🚶 N/S Highway: Sg Dua To Sberg Jaya 137Km Got Accident (Tangan Putus) Pls ride Slowly & Safety first — with Harimaumalaya Bikersclub. Berhatihati all bikers with Harimaumalaya Bikersclub.

Minum Arak mabuk tak apa asal jangan berzina! Istilah MAKSIAT baru perempuan MELAYU sekarang!

Reformis Detik at Tempayan Retak - 2 hours ago
Wanita Melayu sekarang boleh posting di facebook memberitahu dia sekadar mabuk dalam hotel bersama lelaki untuk menyambut harijadi tak lebih daripada itu. Dalam tulisannya dia tak buat maksiat dan marah orang kata dia sudah rosak (berzina). Bangga dengan arak dan anggap arak bukan maksiat itu yang boleh dikatakan daripada posting yang dibuat. Apa nak jadi dengan anak gadis Islam sekarang susah untuk dikatakan. Mereka seoalah-olah sudah tidak ada nilai agama dan moral. Dimana mak bapak dia orang? Gejala maksiat dan kehidupan soaial yang terlampau jika tak dibendung sudah pasti ak... more »

Poooorah... Utusan Malaysia bukan jurucakap rakyat Malaysia...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 2 hours ago
*Utusan Malaysia tidak bercakap bagi pihak rakyat Malaysia...* *Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama berada di Malaysia hujung minggu ini untuk bertemu beberapa pemimpin serta melawat beberapa tempat, sejak 48 tahun selepas lawatan kali terakhir presiden negara itu ke Malaysia.* *Akhbar Umno, Utusan Malaysia berkata rakyat Malaysia lega apabila Obama tidak bertemu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.* *"Seperti juga di AS, rakyat Malaysia mahukan pemimpin yang bermoral, bersih dan berwibawa, bukannya ikon yang songsang," kata Awang Selamat dalam ruangannya dalam edis... more »

Debat Abu Hanifah Dengan Ilmuan Kafir

Detik Islam at Detik Islam - 3 hours ago
Terdapat seorang ilmuwan besar yang sangat terkenal. Sayangnya, ilmuwan berbangsa Rom ini adalah seorang atheis dan menolak mentah-mentah kewujudan Tuhan. Ketika itu,para ulama hanya berdiam diri dan tidak berusaha untuk menyedarkan si ilmuwan tersebut. Tentu sahaja tidak semua ulama yang berdiam diri, masih ada yang peduli dengan keadaan itu. Hal ini boleh mendatangkan bahaya jika membiarkan ilmuwan mempengaruhi akidah umat. Ulama yang dimaksudkan adalah guru Abu Hanifah yang bernama Hammad. Pada suatu hari, orang ramai sudah berkumpul di sebuah masjid. Si ilmuwan naik ke mimbar d... more »

SOKONG 101% TINDAKAN YB FUZIAH SALLEH NAIB PRESIDEN KEADILAN HALANG "ANGGOTA" PARTI YANG PERNAH BERTANDING SEBAGAI CALON BEBAS DI PRU 13 LALU!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Mengikut perlembagaan KeADILan mana-mana jua anggota parti yang bertanding sebagai calon bebas dimana-mana Pilihanraya Umum (PRU) atau Pilihanraya Kecil (PRK) menjadi pencadang, penyokong parti lawan secara automatik gugur keahliannya ... ITU AMAT JELAS .. Perkara itu diketahui oleh semua anggota KeADILan.Jadi istilah tidak tahu atau ignoran mengenai peruntukan itu langsung tidak boleh di terima dan tidak masuk akal..Jika nama masih tersenarai dalam pemilihan parti itu lebih kepada masalah teknikal .. Yang pastinya keanggotaan partinya gugur secara autom... more »

Sejak bila Utusan Malaysia jadi jurucakap bagi pihak rakyat Malaysia?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama berada di Malaysia hujung minggu ini untuk bertemu beberapa pemimpin serta melawat beberapa tempat, sejak 48 tahun selepas lawatan kali terakhir presiden negara itu ke Malaysia. Akhbar Umno, Utusan Malaysia berkata rakyat Malaysia lega apabila Obama tidak bertemu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim. "Seperti juga di AS, rakyat Malaysia mahukan pemimpin yang bermoral, bersih dan berwibawa, bukannya ikon yang songsang," kata Awang Selamat dalam ruangannya dalam edisi Ahad Mingguan Malaysia hari ini. Awang Selamat turut menyindir A... more »

Allahu Rabbi!!! (Gambar2) Bas UIA Terlibat Dalam Kemalangan di Km 25.2 di Lebuhraya PLUS... Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
Bas yang membawa pelajar UIAM terbabas di Kilometer 25.2 Lebuh Raya Utara Selatan pada pagi Ahad. *PETALING JAYA: *Lima pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) cedera parah, selepas bas yang dinaiki mereka terbabas di Kilometer 25.2 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS), di Kuala Lumpur, kira-kira pukul 9.30 pagi Ahad. Menurut sumber, bas yang membawa 31 orang termasuk pemandu itu dalam perjalanan menuju ke Bukit Cherakah, Shah Alam. "Menurut saksi, bas berkenaan hilang kawalan lalu terbabas di bahagian kiri lebuh raya dan melanggar penghadang pembinaan sebelum terbabas ke tap... more »

Tiada ulasan: