Ahad, 27 April 2014

4938. Kisah Yang Menyerlahkan Sesuatu.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
Neraka itu benar, hukuman Allah itu benar, sekiranya kebal dari api neraka, teruskanlah dengan kata-kata nista sedemikian. Sekiranya mampu menyedapkan hati mu sehingga tua esok. Kalaupun sempat tua dan bertaubat dan memohon maaf (pemimpin

  • Bukti Utusan Melayu, jadi Utusan Meloya seperti kebanyakan orang kata. Aku sendiri pun sudah lama tak beli dan tak baca akhbar berkenaan. Macam mana akhbar tersebut boleh menaip berita "rakyat Malaysia lega"? ... Dibawah posting dari beberapa blogger tentang banyak perkara. 

    Sejak bila Utusan Malaysia jadi jurucakap bagi pihak rakyat Malaysia?

    Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama berada di Malaysia hujung minggu ini untuk bertemu beberapa pemimpin serta melawat beberapa tempat, sejak 48 tahun selepas lawatan kali terakhir presiden negara itu ke Malaysia.

    Akhbar Umno, Utusan Malaysia berkata rakyat Malaysia lega apabila Obama tidak bertemu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    "Seperti juga di AS, rakyat Malaysia mahukan pemimpin yang bermoral, bersih dan berwibawa, bukannya ikon yang songsang," kata Awang Selamat dalam ruangannya dalam edisi Ahad Mingguan Malaysia hari ini. 
    Awang Selamat turut menyindir Anwar yang hanya dapat bertemu Penasihat Keselamatan AS Susan Rice dengan mengatakan perjumpaan itu sekadar menepati dasar keterbukaan negara itu.

    Kenyataan itu dikeluarkan akhbar sama yang melaporkan sebelum ini CIA berkemungkinan terlibat dalam kehilangan pesawat MH370.

    Namun mari kita jelaskan, bukan Utusan mahupun Umno bersuara bagi pihak rakyat Malaysia.

    Malah, bukan juga jurucakap Melayu dan juga jika Pilihan Raya 2013 dan Pilihan Raya Kecil Kajang adalah petunjuk.

    Mereka juga tidak bercakap bahasa yang sama dengan Obama.

    “Saya percaya, tidak kira sama ada kita berasal dari sebuah kampung terpencil atau bandar raya megah, sama ada kita tinggal di Amerika atau di Malaysia, sebagai manusia, kita berkongsi hasrat yang sama – untuk hidup dengan bermaruah dan aman.

    “(Kita ingin) mencorakkan masa depan kita sendiri, boleh mencari rezeki dan bekerja keras untuk menyara keluarga. Dan paling penting, mewariskan kepada generasi akan datang sesuatu yang lebih baik daripada apa yang ditinggalkan untuk kita.

    "Inilah aspirasi yang melambangkan era baru 'bekerjasama' antara Amerika Syarikat dan Malaysia. Kita mungkin berbeza sebagai negara, rakyat kita mempunyai harapan dan aspirasi sama. Kita mampu membentuk kekuatan antara kedua-dua negara daripada kepelbagaian etnik. Kita mampu membina harapan dari sejarah dan mengimpikan harapan cerah untuk anak-anak kita," kata Obama dalam ucapan di Istana Negara di Kuala Lumpur malam tadi.

    Presiden AS itu berkata, Malaysia akan berjaya dengan kepelbagaiannya, sesuatu yang Umno dan lidah rasminya secara sistematik cuba menafikan dan musnahkan sejak tsunami politik pada 2008.

    Amat indah apabila pemimpin negara paling berkuasa melawat Malaysia dan menikmati hospitaliti kita.

    Namun, ia tidak penting bagi Obama untuk bertemu Anwar atau tidak, kerana presiden AS itu tidak mengundi di sini.

    Malah ia melucukan apabila rakyat Malaysia turut berebut untuk bergambar bersama presiden AS itu.

    Obama akan menamatkan lawatannya esok, dan ucapannya akan memberikan kesan atau dibuat endah tak endah.

    Namun kita rakyat Malaysia kekal di sini, menentang mereka seperti Awang Selamat yang mahu memecah belahkan hubungan kita dan usaha menjadi rakyat Malaysia yang lebih baik ~ The Malaysian Insider
    Sumber: (http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/04/sejak-bila-utusan-malaysia-jadi.html

    "Kerana Obama TV3 Kena Hentam Kerana Mengabaikan Penyiaran Seruan Azan"


    Astaghfirullah. Nampaknya ketuhanan yahudi dah menular dalam negara kita...

    Inilah yg sedang berlaku di negara kita, bagaimana sebuah negara 'Islam' pimpinan BANI meLAYU UMNO keadaan ini boleh berlaku.. MANA LEBIH PENTING dengar Obama membebel ke dengar azan asar dilaungkan seketika?

    Ada tak mana-mana pihak dari TV3 yang boleh tolong sahkan cerita ini. Setakat artikel ini ditulis artikel ini telah di retweet sebanyak 1.3k yang kebanyakannya menyelar TV3.

    Sumber: (http://tikaqbuloh.blogspot.com/2014/04/kerana-obama-tv3-kena-hentam-kerana.html)

    Kenapa DS Rosmah Monyok Ajer ?

    Photo: Kenapa Rosmah Monyok Jer ??

    Perghhh!! senjata Makan Tuan.. UNdi Anwar Undi Amerika?

    Ni lah dikata "senjata" makan tuan...
    Kebodohan orang yang mempertahankan nampak sangat dah tak terselindung lagi.... bila lah nak sedar wahaai macaiiiii.....!!!! 

    Kiki.. Sekarang Kita Lihat Siapa yang Jadi macai Amerika..sambutan dengan karate Merah lagi. nasib baik HARI cuti.. Kalau HARI bersekolah.. Berjam-jam budak budak Sekolah tunggu Barack Obama .. Dekat air port tu...

    AGAK-AGAK KALAU OBAMA NI PEMIMPIN TERTINGGI DAP ... APA KATA YANG BAKAL DITERIMA DARI PARA MACAI UMNO????

    Kita berlapang dada berdingin kepala dengan berhujah secara fakta bukan auta .. realiti bukan emosi.

    Kalaulah Presiden Obama ini pemimpin tertinggi DAP melakukan perkara yang sama iaitu melawat Masjid Negara dan Makam Pahlawan dengan tidak perlu disambut oleh Imam Besar Masjid Negara serta diiringi oleh menteri pengiring ... apa akan terjadi ????

    Buat tekaan dengan mengambil kira sejarah lampau dan silam ... adakah bunyinya selunak apa yang gembar gemburkan oleh semua media arus perdana atau kena gempur sampai jadi bubur????

    Omak Kau sedikit pun tidak membantah acara lawatan Presiden Obama ke Masjid Negara dan Makam Pahlawan sebaliknya amat mengalu-alukannya.

    Sehingga kini tidak lagi kedengaran macai-macai UMNO terjerit terlolong memekik memekak buat bantahan kononnya menghina kesucian Agama Islam?????? .. MENGAPA?????

    Mohon maca-macai UMNO berikan penjelasan demi pencerahan.

    Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama hari ini melawat Masjid Negara, sebuah daripada monumen terkenal di Malaysia, melambangkan pendekatan beliau dalam mendekati dunia Islam.

    Acara pertama beliau pada Ahad dengan melawat ke masjid itu menandakan penerimaan beliau kepada amalan kesederhanaan dalam Islam di negara ini, dengan majoriti penduduknya yang berjumlah 30 juta beragama Islam.
     
    Presiden Amerika Syarikat ke-44 itu, yang menjawat jawatan pada 2009 dan kemudian dipilih semula bagi penggal kedua pada 2012, disambut Imam Masjid Negara, Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad dan jawatankuasa masjid sebaik tiba dengan menaiki limousin presiden di hadapan pintu masuk utama masjid di Jalan Perdana, di sini pada 9.40 pagi.
     
    Obama, yang memakai suit gelap, diiringi Syaikh Ismail ke dewan solat dan berhenti seketika di Makam Pahlawan, yang terletak berhampiran Masjid Negara.
     
    Turut hadir, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin selaku menteri pengiring dan Duta Khas Amerika Syarikat ke Pertubuhan Kerjasama Islam Rashad Hussain.
     
    Lawatan bersejarah tiga hari beliau ke negara Asia Tenggara ini - sebahagian daripada siri jelajah Obama ke empat negara Asia - adalah yang pertama oleh Presiden Amerika dalam tempoh 48 tahun sejak lawatan Presiden Lyndon B.Johnson pada 1966.

    Akhirnya Drama MH370 Ditamatkan Dengan Cara Tak Disangka-Sangka.. Saksikanlah

    Kalau saya katakan begini bagaimana pendapat anda: Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA. Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini. Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika.


    Lalu Amerika mencipta drama MH370. Mereka seolah-olah datang membantu lantas mahukan balasannya melalui TPPA. Selain TPPA, Malaysia dilihat tempat yang paling strategik untuk menyekat China menjadi kuasa besar baru. Selepas kem tentera di Filippina tiada, Amerika memerlukan kem pangkalan di laut China Selatan.

    Semua ini diselesaikan dengan satu drama MH370. Ada yang beranggapan, apabila China marah kepada Malaysia kerana rakyatnya yang ramai terkorban, Malaysia akan memerlukan bantuan Amerika untuk menyeimbangkan keadaan negaranya yang ditekan oleh China.

    Selain semua perkara di atas, Amerika juga sedar tentang lemahnya Najib dengan pelbagai isu yang melibatkan dirinya sendiri seperti kes Altantuya. Najib juga dilihat tidak mendapat sokongan politik oleh rakyat negaranya sendiri, tidak seperti zaman Mahathir dahulu.

    Maka, tanpa rela Malaysia menandatangani TPPA... Dan ada yang berkata MH370 akan ditemui selepas pulangnya Barack Obama, ini kerana drama penemuan MH370 akan menghilangkan curiga tentang TPPA. Ahhh sungguh licik mereka dan sungguh mudah kita ditipu! - * Penulis ialah Penyelaras SAMM Kelantan.


    Najib buat malu Malaysia tak boleh sebut perkataan “proliferation” (bersama video) - Ahad, 27 April 2014

    Perdana Menteri Malaysia DS Najib hari ini buat malu dan diketawakan oleh hadiri dihadapan Presiden Barack Obama ketika beruncap sidang media di Seri Perdana, Putrajaya petang tadi. Memang sah "PM kangkung".

    Najib yang sukar untuk menyebut perkataan Inggeris “proliferation” dan beberapa kali tapi gagal sehingga Obama membantu "Ia (perkataan) yang susah.  Saya selalu tersilap," bagi nak 'cover' PM kita.

    Hadiri terus ketawa dan Najib kemudian menggantikan perkataan itu dengan "spread".

    Video kejadian yang memalukan negara hari ini.. 

    TEMPAYAN RETAK - http://tempayanretak.blogspot.com/  (* Klik gambar untuk besarkannya) 

    Barack Obama dapat penjelasan dan pembelaan tentang Bontot Saiful dari PM Najib


    Wah... hebat..hahaha...

    Dalam banyak-banyak isu sidang media (PC) antara Barack Obama dan Najib, kes bontot Saiful juga yang timbul...

    "ISU Anwar juga timbul dalam PC bersama PM dan Obama. Najib kata kes bontot Siaful bukan antara kerajaan UMNO BN Vs Anwar tapi Vs individu" - Tweet dari Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Tun Faisal dalam twitter.com.

    Nampaknya isu hero bontot tersohor UMNO (Saiful) telah mendapat penjelasan dan pembelaan dari PM Najib.

    Syabas dan tahniah kepada hero isu bontot Saiful... kerana sidang media (PC) antara presiden Amerika dan Najib menyentuh namanya..fuh..!! Glamour gelir Saiful...bontotnya dah masuk dalam PC Barack Obama....hahaha....

    Tembelang Cyber Troopers BN Terbongkar..

    Menampakkan kebodohan sendiri bila berbicara. Akibatnya ramai yang bersetuju dan menyokong. Maka pengikut-pengikut ini jadi macam admin page Friends Of Barisan Nasional.

    PAS tak perlu pun membuat perhimpunan untuk tuntut Hudud. Allah SWT yang tuntut kita untuk melaksanakan hukumNya. Hudud itu ada dalam Al-Quran jadi mengapa perlu menuntut untuk hukum Allah SWT ini.

    Kau nak PAS menuntut kat sapa??, benda macam nih pun nak masukkan dalam page. Kita sepatutnya laksana, apa salahnya letakkan artikel minta Najib dan MP UMNO yang lain sokong PAS dalam perlaksanaan Hudud itu baru tindakan yang betul. 

    Sesungguhnya orang yang takut hudud ini ialah orang yang ada melakukan kesalahan dibawah Hudud, bukan kerana takut rakyat tidak terima. Jangan jadikan alasan tidak bersedia. Rakyat juga tidak bersedia dengan GST tapi kenapa kerajaan boleh laksana.



    BERITA BERFAKTA UNTUK PARA MACAI YANG MENYERANG MENTERI BESAR SELANGOR BAB ISU RUMAH URUT DAN PUSAT HIBURAN BERSEPAH DI NEGERI SELANGOR!!!!!
    Isu rumah urut dan pusat hiburan di Negeri Selangor dikatakan bersepah melambak macam cendawan tumbuh selepas hujan setelah Selangor ditawan Pakatan Rakyat semenjak tahun 2008  telah dijadikan isu oleh para pemimpin dan macai UMNO untuk menyerang kerajaan Pakatan Selangor pimpinan YAB tan Sri Khalid Ibrahim ... Tujuan tidak lain tidak bukan untuk menjatuhkan kredibiliti kepimpinan beliau dengan menjaja cerita fitnah yang direka cipta kisahnya.

    Paling melucukan ialah isu yang sama kini dijaja pula oleh macai-macai pengtaksub pemimpin tertentu dalam perebutan jawatan Timbalan Presiden KeADILan yang kini sedang rancak dijalankan.

    Mereka tahu cerita yang dijaja itu telah pun dijawab sama ada dalam Dewan Undangan Negeri maupun disiri ceramah dan kenyataan akhbar tetapi masih juga guna isu basi lapuk ini untuk meraih sokongan anggota parti.

    Dimanakah akhlak dan akal budi mereka???? .. Sanggup menyerang dengan apa jua isu asalkan pemimpin sokongan dan dokongan mereka menang... lebih teruk dari falsafah politik Machiavelli ... MATLAMAT MENGHALALKAN CARA .
    Teruknya sebab menentang keras falsafah dan fahaman politik yang dibawa Machiavelli tetapi dalam masa yang sama ketika mau pemimpin mereka menang jawatan sanggup gunakan cara dan kaedah yang sama.


    TOLAK POLITIK KOTOR ... POLITIK BERTERASKAN NILAI DEMI MENUJU REFORMASI TULEN.



    SELAGI KERIS UMNO TU TELANJANG JANGAN DOK PERCAYA DGN UMNO TUUU...!!!!..Belang Tarung Master

    Pesan tok guru pada kami zaman pemuda dulu... 
    Photo: SELAGI KERIS UMNO TU TELANJANG JANGAN DOK PERCAYA DGN UMNO TUUU...!!!!..
...pesan tok guru pada kami zaman pemuda dulu...


    Kritikan Terbaik Atas Isu Ustaz Don. Pohon Dibaca! - HishamAhmad 


    Kritikan Ilmiah Ustaz Solleh, Penulis "Sehingga Quran terpahat di hati mu". 

    Saya rasa mungkin ramai yang telah bosan dengan isu ‘perselisihan’ [1] diantara Ustaz Don dan Pn. Wardina, tetapi saya juga percaya lebih ramai yang masih prihatin dan ‘dahaga’ untuk mendengar dan meneliti kedudukan ‘ isu-isu agama bersifat pelik tapi serius’ yang merupakan isi dan asas kepada ‘perselisihan’ antara 2 selebriti itu.


    Kita tidak lagi mempedulikan Wardina dan Ustaz Don,. sebaliknya memfokuskan kepada isi-substantif kepada isu-isu agama bersifat pelik tapi serius iaitu ‘Isu Bani Tamim’, ‘isu ikhwanul muslimim’, ‘telaga Baharut’ , “isu suluh rambut nabi’ dan lain-lain.

    Saya sedar kewujudan 2 golongan yang suka dan tidak suka, yang membela dan tidak membela, malah ada yang cuba melihat niat dan motif secara lebih jauh lagi, sehingga isu wahabi disauk-sekali.

    Apa yang telah dilontarkan ke hadapan kita adalah lebih besar daripada diri 2 selebriti tersebut. Maka kita kini tidak lagi berminat untuk bicara tentang mereka…. kini ia bukan lagi tentang diri mereka, tetapi isu-isu agama bersifat pelik dan serius ini sewajarnya diberi perhatian dan dikaji demi kepentingan kepercayaan kita dalam beragama.

    Maka ketepikan segala sentimen peribadi dan fokus kepada isi isu-isu itu.

    Mengapa penting:- Saya cuma mengharapkan kita semua bersifat ulul albab dalam menilai sesuatu dan adil dalam meneliti hujah dan keterangan. Isu-isu yang timbul adalah serius dan jika kita sama-sama teliti dan tangani dengan betul, ia boleh mengajar kita bagaimana untuk kita sebagai orang awam ‘berinteraksi dan respon atau bertindakbalas’ apabila isu-isu agama seperti ditimbulkan atau dilontarkan lagi kepada masnyarakat awam di masa-masa akan datang.

    Walaupun saya anggap isu Baharut dan Bani Tamim boleh dianggap selesai, namun isu tentang Ikwanul Muslimin yang dilontarkan oleh Ustaz Don sangat merunsingkan saya.. sangat merunsingkan.Saya ada beri gambaran keseriusan itu dalam penulisan saya sebelum ini tapi saya takuti ia tidak difahami oleh ramai. (hisham-ahmad.blogspot.com)

    Saya percaya ada penulisan lebih baik telah dibuat oleh Ustaz Solleh dalam blognya dan bahagian pertama telah dipaparkan dalam web ini. Please baca dalam “http://solleh-alfatimi.blogspot.com/2014/04/semoga-ustaz-don-maju-jaya-dalam-dakwah_24.html

    Maafkan saya kalaulah saya masih mengharapkan kepada Ustaz Don;

    “...berikan hujah atau akui salah.”

    Inilah sebahagian yang saya petik dpd blog ustaz Solleh itu::-

    FITNAH IKHWAN

    Antara perkara sangat besar dan tidak boleh dimaafkan adalah tuduhan fitnah terhadap Ikhawanul Muslimin. Dalam video tersebut, Ustaz Don tidak menarik balik fitnah tersebut dan tidak memohon maaf terhadap Ikhwanul Muslimin. Ustaz Don menyatakan: “Maafkan saya jika saya sebut, antara yang paling ramai mengikut ikhwanul muslimin adalah mereka yang berpegang dengan fahaman salafi wahabi. Dan sudah ada ura-ura dikalangan mereka bila mereka dapat sahaja pegang mesir, pertama sekali yang mereka nak mansuhkan adalah pendidikan university al-Azhar. Tuan-tuan tahu tak benda-benda tu? Yang kita duk melenting at Ali Jumuah ni! Ooooh mana boleh, kita tak tahu, tak khabar. Dia tak boleh nak khabarkan kat kita, dia ada rancangan dia. Dia ada plan dia. Tak beritahu plan tu adalah plan. Not telling the plan is plan. Boleh faham tak? Yang mana lagi besar?” [Video penuh tentang Ikhwan]

    Ini merupakan fitnah yang paling besar ustaz Don terhadap Ikhwanul Muslimin sekalipun beliau menyatakan; “Saya nak Tanya kita tahu tak apa yang berlaku dekat mesir sebenarnya? Saya tak kata ikhwanul muslimin jahat. Saya tak kata. Saya nak beritahu ikhwanul muslimin betul. Tapi siapa duk bawa ikhwanul muslimin? Dr. Mursi bagus, silakan. Tapi siapa pengikutnya? Tuan-tuan selidik tak yang tu?” [Video penuh tentang Ikhwan].

    Ketika ustaz Don mempertahankan dirinya dengan mengemukakan dalil;

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا

    “Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya,”. Surah al-Hujurat : 6.

    Apakah prinsip ini untuk membela diri ustaz Don sahaja? Tetapi Ustaz Don boleh sewenang-wenangnya melemparkan tuduhan dan fitnah? Andai embuat video itu memfitnah Ustaz Don, maka mangsanya adalah Ustaz Don seorang. Tetapi apabila Ustaz Don menfitnah Ikhwanul Muslimin, bukan seorang yang menjadi mangsa, bukan seorang yang dizalimi tetapi berjuta-juta penyokong ikhwan dizalimi! Andai Ustaz Don benar2 jujur mohon maaf dan Tarik balik tuduhan ini.

    Namun ustaz Don berlepas diri, bahawa berita ini diambil daripada Ustaz Muhadir Haji Joll [Penjelasan Ustaz Don (Sebelum ke UK)]. Saya tidak mahu mengkritik Ustaz Muhadir sebab saya tidak pasti dan tiada rakaman tentang kenyataan tersebut. Maka kritikan ini saya tujukan kepada Ustaz Don. Kerana Rasulullah bersabda:
    كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِبًا أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ

    “Sudah mencukupi seseorang itu dianggap sebagai berdusta apabila ia menceritakan semua yang ia dengar”. (Riwayat Muslim).

    Sebenarnya, andai ustaz Don selidiki sedikit sahaja dengan membaca dan memerhatikan apa yang berlaku di Mesir, maka tuduhan ini tidak akan terjadi. Namun kerana sifat gopoh dan tiada disiplin ilmu, maka diceritakan apa yang didengar sekalipun ia palsu.

    Apakah kita sedar bahawa kerajaan Saudi (yang dikatakan Wahabi) menyokong Ikhwan dan Mursi ditumbangkan, malah menyalurkan dana untuk al-Sisi. Apakah mereka tidak melihat bahawa Parti Nur yang bermanhaj salafi telah keluar dan menentang ikhwan serta bergabung dengan kumpulan untuk menumbangkan Mursi. Apakah ikhwan salafi wahabi! Tuduhan yang paling tidak berakal adalah Ikhwan yang didalangi pengikutnya bercita-cita untuk memansuhkan pendidikan al-Azhar. Ini merupakan satu kejahilan yang tidak mampu dimaafkan.

    [1] (Istilah perselisihan ini harus ditanggapi secara ringan merujuk kepada perbezaan pandangan-bukan bermaksud pergaduhan, permusuhan).



    Minum Arak mabuk tak apa asal jangan berzina! Istilah MAKSIAT baru perempuan MELAYU sekarang!- Ahad, 27 April 2014

    Wanita Melayu sekarang boleh posting di facebook memberitahu dia sekadar mabuk dalam hotel bersama lelaki untuk menyambut harijadi tak lebih daripada itu. Dalam tulisannya dia tak buat maksiat dan marah orang kata dia sudah rosak (berzina).

    Bangga dengan arak dan anggap arak bukan maksiat itu yang boleh dikatakan daripada posting yang dibuat.

    Apa nak jadi dengan anak gadis Islam sekarang susah untuk dikatakan. Mereka seoalah-olah sudah tidak ada nilai agama dan moral.

    Dimana mak bapak dia orang?

    Gejala maksiat dan kehidupan soaial yang terlampau jika tak dibendung sudah pasti akan menjadi kudis gatal yang akan membinasakan genarasi akan dating. Islam akan terasing dibumi umat Islam dan maksiat akan menjadi suatu kebiasaan. Ulama dan pemerintah sudah lari daripada tanggungjawab sekadar mengejar keduniaan.

    Kita akan terasing bila kita nak Islam...

    TEMPAYAN RETAKhttp://tempayanretak.blogspot.com/  - (* Klik gambar untuk besarkannya) 

    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Berita Terkini MH370 : Akhirnya Bukti Dimana Lokasi Pesawat Berada Dikenali Pasti

canang at Cananglahnie - 14 minutes ago
Kedatangan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama ke Negara Malaysia bukan sekadar LAWATAN yang BIASA tetapi adalah LUAR BIASA, dengan membawa juga BERITA BAIK buat Rakyat Malaysia dan juga Ahli Keluarga Pesawat Mas MH370 yang HILANG dan Tidak Dapat DIKESAN hingga kini. Dikatakan Pesawat Mas MH370 tersebut telah DIKETAHUI dimana LOKASI ianya Berada. Menurut SUMBER DALAMAN, Pesawat tersebut akan DITEMUI sebaik saja Presiden Barack Obama Pulang bebarapa hari selepas menghabiskan LAWATAN beliau di Rantau ASIA... itu Berita yang gua dapat dari Sumber Dalaman. Lu orang Hendak Percaya ata... more »

GAMBAR MESRA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT DENGAN PEMIMPIN TERTINGGI AMERIKA.

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 24 minutes ago
Kalau pemimpin PR yng bergambar mesra begini esok keluar berita "Pemimpin PR proksi Amerika" kah3...

KERETA RASMI PRESIDEN OBAMA "THE BEAST" MENGGUNAKAN DIESEL JENAMA CALTEX BUKAN PETRONAS ATAU PUN PETRON!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 28 minutes ago
*Lokasi depan Kedutaan Besar Amerika Syarikat bersebelahan Bagunan Tabung Haji.Presiden Obama datang ke Malaysia dengan membawa kereta rasmi sendiri, Cadillac One yang dikenali “The Beast”. Janganlah ditiru PM Najib pula selepas ini.Kereta General Motors keluaran 2009 dengan spesifikasi sangat khusus untuk keselamatan dan berciri sebuah kereta kebal.Sepanjang lima meter, seberat lapan tan, “The Beast” dilengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm. Badannya cukup kukuh diperbuat daripada besi keluli, titanium dan seramik.Tayarnya kalis bocor dan kerangka kalis letupan m... more »

[10 GAMBAR] Senarai Mangsa Cedera Kemalangan Bas UIAM Di Km 25.1 PLUS

greenboc at KELAB GREENBOC - 42 minutes ago
Tiga pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dilaporkan kritikal selepas bas universiti yang dinaiki hilang kawalan lalu terjunam ke tempat takungan air sebuah tapak pembesaran jalan di KM25.1 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) arah utara di Kuala Lumpur, hari ini. Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi itu, lima pelajar lagi turut dilaporkan parah manakala 23 yang lain termasuk pemandu bas cedera ringan. Pemangku Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, ASP Mohd Fadhli Daud, berkata semua pelajar berusia antara 19 dan 24 tahun itu adalah warga tempa... more »

Barack Obama dapat penjelasan dan pembelaan tentang Bontot Saiful dari PM Najib

Orang ni at Orang ni - 53 minutes ago
Wah... hebat..hahaha... Dalam banyak-banyak isu sidang media (PC) antara Barack Obama dan Najib, kes bontot Saiful juga yang timbul... *"ISU Anwar juga timbul dalam PC bersama PM dan Obama. Najib kata kes bontot Siaful bukan antara kerajaan UMNO BN Vs Anwar tapi Vs individu"* - Tweet dari Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Tun Faisal dalam twitter.com. Nampaknya isu hero bontot tersohor UMNO (Saiful) telah mendapat penjelasan dan pembelaan dari PM Najib. Syabas dan tahniah kepada hero isu bontot Saiful...kerana sidang media (PC) antara presiden Amerika dan Najib menyentuh namany... more »

Kritikan Terbaik Buat Isu Ustaz Don Dan Wardina.. Pohon Baca

Addin Deen at Addin - 57 minutes ago
*Kritikan Ilmiah Ustaz Solleh, Penulis "Sehingga Quran terpahat di hati mu".* Saya rasa mungkin ramai yang telah bosan dengan isu ‘perselisihan’ [1]diantara Ustaz Don dan Pn. Wardina, tetapi saya juga percaya lebih ramai yang masih prihatin dan ‘dahaga’ untuk mendengar dan meneliti kedudukan ‘ isu-isu agama bersifat pelik tapi serius’ yang merupakan isi dan asas kepada ‘perselisihan’ antara 2 selebriti itu. Kita tidak lagi mempedulikan Wardina dan Ustaz Don,. sebaliknya memfokuskan kepada isi-substantif kepada isu-isu agama bersifat pelik tapi serius iaitu ‘Isu Bani Tamim’, ‘isu i... more »

Kemalangan Tragis.. Remaja Putus Tangan Bila Motosikalnya Terbabas.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 hour ago
27/4 🚶3.20am N/S Highway: Sg Dua To Sberg Jaya 137Km Got Accident (Tangan Putus) Pls ride Slowly & Safety first — with Harimaumalaya Bikersclub. Berhatihati all bikers with Harimaumalaya Bikersclub.

Minum Arak mabuk tak apa asal jangan berzina! Istilah MAKSIAT baru perempuan MELAYU sekarang!

Reformis Detik at Tempayan Retak - 1 hour ago
Wanita Melayu sekarang boleh posting di facebook memberitahu dia sekadar mabuk dalam hotel bersama lelaki untuk menyambut harijadi tak lebih daripada itu. Dalam tulisannya dia tak buat maksiat dan marah orang kata dia sudah rosak (berzina). Bangga dengan arak dan anggap arak bukan maksiat itu yang boleh dikatakan daripada posting yang dibuat. Apa nak jadi dengan anak gadis Islam sekarang susah untuk dikatakan. Mereka seoalah-olah sudah tidak ada nilai agama dan moral. Dimana mak bapak dia orang? Gejala maksiat dan kehidupan soaial yang terlampau jika tak dibendung sudah pasti ak... more »

Poooorah... Utusan Malaysia bukan jurucakap rakyat Malaysia...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 1 hour ago
*Utusan Malaysia tidak bercakap bagi pihak rakyat Malaysia...* *Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama berada di Malaysia hujung minggu ini untuk bertemu beberapa pemimpin serta melawat beberapa tempat, sejak 48 tahun selepas lawatan kali terakhir presiden negara itu ke Malaysia.* *Akhbar Umno, Utusan Malaysia berkata rakyat Malaysia lega apabila Obama tidak bertemu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.* *"Seperti juga di AS, rakyat Malaysia mahukan pemimpin yang bermoral, bersih dan berwibawa, bukannya ikon yang songsang," kata Awang Selamat dalam ruangannya dalam edis... more »

Debat Abu Hanifah Dengan Ilmuan Kafir

Detik Islam at Detik Islam - 1 hour ago
Terdapat seorang ilmuwan besar yang sangat terkenal. Sayangnya, ilmuwan berbangsa Rom ini adalah seorang atheis dan menolak mentah-mentah kewujudan Tuhan. Ketika itu,para ulama hanya berdiam diri dan tidak berusaha untuk menyedarkan si ilmuwan tersebut. Tentu sahaja tidak semua ulama yang berdiam diri, masih ada yang peduli dengan keadaan itu. Hal ini boleh mendatangkan bahaya jika membiarkan ilmuwan mempengaruhi akidah umat. Ulama yang dimaksudkan adalah guru Abu Hanifah yang bernama Hammad. Pada suatu hari, orang ramai sudah berkumpul di sebuah masjid. Si ilmuwan naik ke mimbar d... more »

SOKONG 101% TINDAKAN YB FUZIAH SALLEH NAIB PRESIDEN KEADILAN HALANG "ANGGOTA" PARTI YANG PERNAH BERTANDING SEBAGAI CALON BEBAS DI PRU 13 LALU!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Mengikut perlembagaan KeADILan mana-mana jua anggota parti yang bertanding sebagai calon bebas dimana-mana Pilihanraya Umum (PRU) atau Pilihanraya Kecil (PRK) menjadi pencadang, penyokong parti lawan secara automatik gugur keahliannya ... ITU AMAT JELAS .. Perkara itu diketahui oleh semua anggota KeADILan.Jadi istilah tidak tahu atau ignoran mengenai peruntukan itu langsung tidak boleh di terima dan tidak masuk akal..Jika nama masih tersenarai dalam pemilihan parti itu lebih kepada masalah teknikal .. Yang pastinya keanggotaan partinya gugur secara autom... more »

Sejak bila Utusan Malaysia jadi jurucakap bagi pihak rakyat Malaysia?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama berada di Malaysia hujung minggu ini untuk bertemu beberapa pemimpin serta melawat beberapa tempat, sejak 48 tahun selepas lawatan kali terakhir presiden negara itu ke Malaysia. Akhbar Umno, Utusan Malaysia berkata rakyat Malaysia lega apabila Obama tidak bertemu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim. "Seperti juga di AS, rakyat Malaysia mahukan pemimpin yang bermoral, bersih dan berwibawa, bukannya ikon yang songsang," kata Awang Selamat dalam ruangannya dalam edisi Ahad Mingguan Malaysia hari ini. Awang Selamat turut menyindir A... more »

Allahu Rabbi!!! (Gambar2) Bas UIA Terlibat Dalam Kemalangan di Km 25.2 di Lebuhraya PLUS... Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
Bas yang membawa pelajar UIAM terbabas di Kilometer 25.2 Lebuh Raya Utara Selatan pada pagi Ahad. *PETALING JAYA: *Lima pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) cedera parah, selepas bas yang dinaiki mereka terbabas di Kilometer 25.2 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS), di Kuala Lumpur, kira-kira pukul 9.30 pagi Ahad. Menurut sumber, bas yang membawa 31 orang termasuk pemandu itu dalam perjalanan menuju ke Bukit Cherakah, Shah Alam. "Menurut saksi, bas berkenaan hilang kawalan lalu terbabas di bahagian kiri lebuh raya dan melanggar penghadang pembinaan sebelum terbabas ke tap... more »

Tembelang Cyber Troopers BN Terbongkar..

Addin Deen at Addin - 2 hours ago
Menampakkan kebodohan sendiri bila berbicara. Akibatnya ramai yang bersetuju dan menyokong. Maka pengikut-pengikut ini jadi macam admin page Friends Of Barisan Nasional. PAS tak perlupun membuat perhimpunan untuk tuntut Hudud. Allah yang tuntut kita untuk melaksanakan hukumNya. Hudud itu ada dalam Al-Quran jadi mengapa perlu menuntut untuk hukum Allah ini. Kau nak PAS menuntut kat sapa??, benda macam nih pun nak masukkan dalam page. Kita sepatutnya laksana, apa salahnya letakkan artikel minta Najib dan MP UMNO yang lain sokong PAS dalam perlaksanaan Hudud itu baru tindakan yang b... more »

Kritikan Terbaik Atas Isu Ustaz Don. Pohon Dibaca!

kerengga at KERENGGA - 2 hours ago
HishamAhmad Kritikan Ilmiah Ustaz Solleh, Penulis "Sehingga Quran terpahat di hati mu". Saya rasa mungkin ramai yang telah bosan dengan isu ‘perselisihan’ [1] diantara Ustaz Don dan Pn. Wardina, tetapi saya juga percaya lebih ramai yang masih prihatin dan ‘dahaga’ untuk mendengar dan meneliti kedudukan ‘ isu-isu agama bersifat pelik tapi serius’ yang merupakan isi dan asas kepada ‘

BERITA YANG UTUSAN DAN BERITA HARIAN TIDAK AKAN KELUARKAN .... OBAMA DALAM SATU SIDANG MEDIA BERSAMA NAJIB RAZAK BERKATA BELIAU PERIHATIN NASIB YANG MENIMPA DSAI!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Apa lagi macai-macai UMNO mahu spin????? .. Najib berjaya kengkang pengaruh DSAI ... Obama sudah tidak percayakan kata-kata DSAI???? ... DSAI bukan lagi ejen Amerika Syarikat??? .. Amerika Syarikat sudah jumpa badut baru dari malaysia ganti DSAI?????* *Presiden AS Barack Obama berkata keputusannya untuk tidak mengadakan pertemuan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kunjungannya ke Kuala Lumpur tidak bermaksud bahawa beliau tidak mempedulikan keadaan yang dialami oleh ketua pembangkang itu.Dalam satu sidang media bersama dengan Perdana Menteri Datuk Seri... more »

(gambar) aksi panas budak sekolah dalam KFC?

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
KFC tempat untuk menjamu selera tetapi dijadikan tempat untuk berasmara sekumpulan pelajar. Itulah yang berlaku di KFC Sungai Besi. Sekumpulan pelajar Cina berkumpul di tingkat atas premis berkenaan dan melakukan perbuatan tak senonoh. “Selepas duduk rapat-rapat, mereka mula raba meraba. Selepas itu sambil berselubung dengan jaket mereka mula beraksi ganas..siap bunyi mengerang lagi,” ujar

Jom Lihat Perbezaan Kereta Berjenama Dulu Dan Kini

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Beza Kereta Dulu Dan Kini

Feri Karam PM Korea Letak Jawatan, MH370 Hilang, Bila Najib Mahu Letak Jawatan?

greenboc at KELAB GREENBOC - 3 hours ago
P*M Korea Selatan letak jawatan, bertanggungjawab insiden feri karam* SEOUL: Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won meletak jawatan atas bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan lebih 300 orang terkorban dan hilang. "Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya. "Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan," Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang -kebanyakkan daripada mereka kanak-kanak sekolah - dalam perja... more »

PETUA MELAYAN ISTERI

canang at Cananglahnie - 3 hours ago
PETUA MELAYAN ISTERI Ini kena dengan time gini...time masing2 dah ngantuk nak tidur... 1. Sebelum tidur, peluk dan cium isteri. Tidak semestinya cium di mulut tetapi di dahi, di pipi atau mana² bahagian yang biasa dicium…. 2. Kemudian, lafazkan ucapan I love you… Kalau nak cakap “Abang cintakan Ayang” pun boleh tapi… Dah jadi budaya kita agaknya nak sebut I love you ebih mudah. 3. Renung wajahnya. Berikan renungan seolah itu kali terkhir untuk anda melihatnya. Kemudian belailah rambutnya. 4. Cuba nyanyikan lagu paling romantis untuk dia. Kalau rasa suara tak sedap, boleh dengarkan lag... more »

Jawatan TP: Azmin unggul di Kelantan

mso.im at . - 4 hours ago
PEMILIHAN PKR *Perebutan* jawatan timbalan presiden PKR di antara tiga calon seperti diduga sengit. Penyandang jawatan Mohamed Azmin Ali tidak mudah untuk menepis dua pencabarnya Saifuddin Nasution Ismail dan Abdul Khalid Ahmad. Sekiranya pengundian di Kelantan merupakan indikator kepada kedudukan sebenar mereka, Azmin masih lagi mampu mengekalkan kedudukannya. Keputusan tidak rasmi pengudian di seluruh 13 Cabang PKR Kelantan semalam menunjukkan Azmin mendapat 1,059 undi diikuti oleh Saifuddin sebanyak ... more »

Obama masuk Masjid Negara.. macai UMNO kehilangan kata-kata...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Suatu masa yang lalu dengan meletakkan rasional ketepi, bukan saja macai malah pemimpin-pemimpin UMNO menjadikan kehadiran pemimpin-pemimpin DAP ke dalam beberapa buah Masjid sebagai satu isu.. Malah untuk menjadikan kemasukkan beberapa pemimpin DAP/PR itu ke dalam Masjid lebih sensasi unsur-unsur fitnah diselit bersama setiap posting mereka.. Ucapan yang disampaikan dikatakan sebagai tazkirah... Mereka menganggap tindakan tersebut adalah sesuatu yang tidak dibenarkan oleh Islam dan ianya mencemar tempat ibadat orang-orang Islam.. Bagaimanapun kejahilan mereka itu dijawab oleh ... more »

" Tidak Habis-Habis Page Pro BN Nih Nak Memperbodohkan Orang "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 4 hours ago
Menampakkan kebodohan sendiri bila berbicara. Akibatnya ramai yang bersetuju dan menyokong. Maka pengikut-pengikut ini juga jadi bodo macam admin page Friends Of Barisan Nasional Inilah. PAS tak perlupun membuat perhimpunan untuk tuntut Hudud. Jangan jadi bodohlah, Allah yang tuntut kita untuk melaksanakan hukumNya. Hudud itu ada dalam Al-Quran jadi mengapa perlu menuntut untuk hukum Allah ini. Kau nak PAS menuntut kat sapa??, benda macam nih pun nak masukkan dalam page. Bodo bertingkat-tingkat, hukum Allah kita nak tuntut kat sapa lagi. Kita sepatutnya laksana, apa salahnya leta... more »

Perbezaan ketara.tidak memikul tanggungjawap.....

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Jasin Hebat [image: Photo: perbezaan ketara.tidak memikul tanggungjawap] *BERAPI & GEMPAR!!! Perdana Menteri Bertangggungjawab Atas Insiden Ini Letak Jawatan... Jom Terjah!!!* *SEOUL: Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won letak jawatan, bertanggungjawab insiden feri karam. * *"Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya."Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan,"Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang -...more »

HEBAT!! PM Haji Najib Berbangga Sempat 'SELFIE' Dengan Presiden Amerika.. Apa Hampa Nak Kata?

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 5 hours ago
[image: selfie najib obama] *Gambar selfie Najib bersama Obama * *PUTRAJAYA:* Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sempat 'selfie' bersama Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama selepas mengadakan pertemuan empat mata di Seri Perdana di sini, Ahad. Kedua-dua pemimpin itu dilihat bersahaja ketika bergambar dan Perdana Menteri berkongsi saat penuh bermakna untuk negara dan rakyat menerusi Twitter beliau kira-kira pukul 1.35 petang. Mereka turut mengadakan sidang media bersama yang memberi tumpuan terhadap hubungan dua hala antara kedua-dua negara yang disifatkan jalinan yang sudah l... more »

Mahathir Salahkan Boeing Dan Pihak Ketiga Dalam Kehilangan MH370

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*[Artikel asal dalam Bahasa Inggeris yang ditulis dalam blog rasmi Tun Dr Mahathir - chedet semalam dan hari ini telah disekat kerana mungkin terlalu lantang dan bercakap benar mengenai apa yang berlaku kepada pesawat Malaysia Airlines yang hilang - MH370]MH 3701. Saya berasa kecewa apabila pekerja MAS dikepung di Beijing oleh ahli keluarga penumpang MH370 yang hilang. Saya juga terkilan kerana mereka menyalahkan pihak yang salah. Kehilangan pesawat ini adalah disebabkan oleh pembuat pesawat Boeing itu sendiri.2. Mengapakah Boeing mereka pesawat yang begitu lemah dan mudah ... more »

Kenapa DS Rosmah Monyok Ajer ?

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
[image: Photo: Kenapa Rosmah Monyok Jer ??]

Gambar-Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

TPPA : Pemimpin UMNO Takda Telor Ker?

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*Jeneral Yakuza Ogawa * *[image: Photo: TPPA : PEMIMPIN UMNO TAK ADA TELUR? MR PRESIDEN OBAMA BARU SMS ADMIN TADI DIA KATA, MENGAPA BEGITU RAMAI DIKALANGAN PENYOKONG PAKATAN RAKYAT YANG BANTAH PERJANJIAN TPPA ? ADMIN BALAS : RAKYAT MALAYSIA TIDAK MAHU KEDAULATAN NEGARA TERGADAI PADA ORANG ASING ! MR PRESIDEN OBAMA BALAS: BANTAHAN TERSEBUT HANYA BUANG MASA KAMU KATA MR PRESIDEN OBAMA.... ADMIN BALAS : WHY ? MR PRESIDEN OBAMA SAY : " BECOZ YOUR PRIME MINISTER NO TELUR WHEN WITH ME " Kah..kah..kah..kah #BANTAH TPPA !#TOLAK TPPA ! -AP-] MR PRESIDEN OBAMA BARU SMS ADMIN... more »

KEPUTUSAN HARI PERTAMA PEMILIHAN TIMBALAN PRESIDEN.ADA PENIPUAN?

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 6 hours ago
Kredit: CYBER SNIPER

Islam Umno, bukan Islam Muhammad s.a.w?

kerengga at KERENGGA - 6 hours ago
H FANSURI PENYAIR Seberang Takir, Terengganu, T Alias Taib pernah menurunkan catatan berhubung perasaan sugul seorang penukang keranda yang mata pencariannya sangat bergantung kepada kematian orang-orang di sekelilingnya. Cerita kematian orang akan disambut sang penukang keranda ini dengan senyum melebar. Entah cerita kecil ini, hanya muncul dalam mimpinya sahaja, atau ia sebuah kisah rekaan

Perghhh!! senjata Makan Tuan.. UNdi Anwar Undi Amerika? APA KATA TUA KUTUK NI...

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 6 hours ago
Perghhh!! senjata Makan Tuan.. UNdi Anwar Undi Amerika? [image: Ni lah dikata "senjata" makan tuan... Kebodohan orang yang mempertahan kan nampak sangat dah tak terselindung lagi....bila lah nak sedar wahaai macaiiiii.....!!!!] Ni lah dikata "senjata" makan tuan... Kebodohan orang yang mempertahan kan nampak sangat dah tak terselindung lagi....bila lah nak sedar wahaai macaiiiii.....!!!! Kiki..Sekarang Kita Lihat Siapa yang Jadi macai Amerika..sambutan dengan karate Merah lagi.nasib baik HARI cuti..Kalau HARI bersekolah..Bertam jam budak budak Sekolah tunggu Barack Obama ..Dekat air... more »

Akhirnya Drama MH370 Ditamatkan Dengan Cara Tak Disangka-Sangka.. Saksikanlah

Addin Deen at Addin - 6 hours ago
Kalau saya katakan begini bagaimana pendapat anda:Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA.Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini.Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika. Lalu Amerika mencipta drama MH370. Mereka seolah-olah datang membantu lantas mahukan balasannya melalui TPPA.Selain TPPA, Malaysia dilihat tempat yang paling strategik untuk menyekat China menjadi kuasa besar baru.Selepas kem tentera di Filippina tiada, Amerika memerlu... more »

AGAK-AGAK KALAU OBAMA NI PEMIMPIN TERTINGGI DAP ... APA KATA YANG BAKAL DITERIMA DARI PARA MACAI UMNO????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Kita berlapang dada berdingin kepala dengan berhujah secara fakta bukan auta .. realiti bukan emosi.Kalaulah Presiden Obama ini pemimpin tertinggi DAP melakukan perkara yang sama iaitu melawat Masjid Negara dan Makam Pahlawan dengan tidak perlu disambut oleh Imam Besar masjid negara serta diiringi oleh menteri pengiring ... apa akan terjadi ???? Buat tekaan dengan mengambil kira sejarah lampau dan silam ... adakah bunyinya selunak apa yang gembar gemburkan oleh semua media arus perdana atau kena gempur sampai jadi bubur????Omak Kau sedikit pun tidak membant... more »

Rumah Anak Menteri Berlaku Kecurian, Jenayah Menurun?

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*Zahid sahkan berlaku kecurian di rumah anak sulungnyaMenteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengesahkan berlaku kecurian di rumah anak sulungnya, Nurul Hidayah, di Country Heights Kajang. * *Beliau bagaimanapun berkata tiada sebarang kesan pecah masuk dalam kejadian itu. "Ya (ada kecurian), barang sahaja yang hilang, tapi pintu tidak pecah, tingkap juga tidak pecah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pertubuhan Keprihatinan Jenayah Komuniti Malaysia (MCCC) di Kuala Lumpur. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, ACP Abdul Ras... more »

YB Azmin Ali Pilihan Yang Tepat ! - Berkorban Dari Awal Lagi......

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Jasin Hebat [image: Photo: pilehan yang tepat]

SELAGI KERIS UMNO TU TELANJANG JANGAN DOK PERCAYA DGN UMNO TUUU...!!!!..

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Belang Tarung Master *Pesan tok guru pada kami zaman pemuda dulu...* [image: Photo: SELAGI KERIS UMNO TU TELANJANG JANGAN DOK PERCAYA DGN UMNO TUUU...!!!!.. ...pesan tok guru pada kami zaman pemuda dulu...]

PM letak jawatan kerana rasa bertanggungjawab terhadap insiden yang meragut ratusan nyawa

kerengga at KERENGGA - 6 hours ago
Tapi ni PM Korea bukan malaysia. Sekurang-kurangnya mayat mangsa feri karam telah  dijumpai. Tragedi MH370 penumpang dan pesawat hilang begitu saja, sepatutnya Najib letak jawatan semasa mengumumkan penerbangan MH370 berakhir dilautan Hindi tempoh hari. HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Korea Selatan, Chung Hong-Won meletak jawatan kerana perlu bertanggungjawab terhadap insiden feri

Agaknya bila Najib Nak letak jawatan??

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 6 hours ago
Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won dimaklumkan telah meletak jawatan atas bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan lebih 300 orang terkorban dan hilang. Katanya dalam sidang media "Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini,". "Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan," Itu maruah dan tanggungjawab sebuah negara bukan Islam. Tapi malangnya di negara, berlaku apa pun Perdana Menteri makin bernafsu untuk terus memenggang jawatan. Dim... more »

Perghhh!! senjata Makan Tuan.. UNdi Anwar Undi Amerika?

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 7 hours ago
Ni lah dikata "senjata" makan tuan... Kebodohan orang yang mempertahan kan nampak sangat dah tak terselindung lagi....bila lah nak sedar wahaai macaiiiii.....!!!! Kiki..Sekarang Kita Lihat Siapa yang Jadi macai Amerika..sambutan dengan karate Merah lagi.nasib baik HARI cuti..Kalau HARI bersekolah..Bertam jam budak budak Sekolah tunggu Barack Obama ..Dekat air port tu...

Tarzan cedera parah diserang seekor biawak komodo

kerengga at KERENGGA - 7 hours ago
TARZAN berbual dengan tetamu yang melawatnya di Hospital Sanglah, Bali, baru-baru ini.- AGENSI BALI 26 April: Renjer hutan, Tarzan yang diserang seekor biawak komodo di Pos Jagawana Loh Baru, selatan Pulau Rinca, dekat sini pada Ahad lalu tidak mati seperti laporan awal, sebaliknya hanya mengalami cedera parah. Nasib malang yang menimpa Tarzan itu berlaku ketika dia memberi makan rusa liar

" Kerana Obama TV3 Kena Hentam Kerana Mengabaikan Penyiaran Seruan Azan "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 7 hours ago
Astaghfirullah. Nampaknya ketuhanan yahudi dah menular dalam negara kita... Inilah yg sedang berlaku di negara kita, bagaimana sebuah negara 'Islam' pimpinan BANI meLAYU UMNO keadaan ini boleh berlaku.. MANA LEBIH PENTING dengar Obama membebel ke dengar azan asar dilaungkan seketika? Ada tak mana-mana pihak dari TV3 yang boleh tolong sahkan cerita ini. Setakat artikel ini ditulis artikel ini telah di retweet sebanyak 1.3k yang kebanyakannya menyelar TV3.

BERITA BERFAKTA UNTUK PARA MACAI YANG MENYERANG MENTERI BESAR SELANGOR BAB ISU RUMAH URUT DAN PUSAT HIBURAN BERSEPAH DI NEGERI SELANGOR!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Isu rumah urut dan pusat hiburan di Negeri Selangor dikatakan bersepah melambak macam cendawan tumbuh selepas hujan setelah Selangor ditawan Pakatan Rakyat semenjak tahun 2008 telah dijadikan isu oleh para pemimpin dan macai UMNO untuk menyerang kerajaan Pakatan Selangor pimpinan YAB tan Sri Khalid Ibrahim ... Tujuan tidak lain tidak bukan untuk menjatuhkan kredibiliti kepimpinan beliau dengan menjaja cerita fitnah yang direka cipta kisahnya.Paling melucukan ialah isu yang sama kini dijaja pula oleh macai-macai pengtaksub pemimpin tertentu dalam perebutan jawatan Timbalan ... more »

Kulit Wanita Cantik Ini Cair Kesan Dari Alergi Ubat

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
Sungguh menyedihkan, gadis dari Norwich ini, kerana salah makan ubat dia terpaksa merasakan sakit yang luar biasa. Wajah gadis yang masih berumur 17 tahun ini meleleh dan mengeluarkan nanah. Kejadian yang jarang berlaku ini bermula ketika gadis bernama Leanne Howes merasa tidak sedap badan dan membeli ubat tablet di sebuah kedai ubat. Setelah memakan ubat tersebut bukan semakin sembuh, malah esoknya dia merasa mual-mual dan susah untuk bernafas. Melihat keadaan Howes yang semakin parah, beliau terpaksa dikejarkan ke hospital. Sesampainya di hospital doktor terus menyapu ubat pada... more »

MH370 | Dr M: Don't blame MAS, blame Boeing

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
*Malaysiakini's photo.* *Former Prime Minister Dr Mahathir Mohamad says the relatives of MH370 passengers are holding the wrong people hostage, and the blame should fall squarely on the aircraft’s manufacturer Boeing.* * “Boeing built this aircraft. Boeing must explain how all these means of tracking the plane can be disabled, can fail.* * “Either Boeing technology is poor or it is not fail-safe. I would not like to fly in Boeing aircraft unless Boeing can explain how all its system can fail or be disabled,” he wrote in his blog last night.* * He says if someone had tried to take ... more »

KENYATAAN YANG BUAT PARA PEMIMPIN DAN MACAI UMNO AMAT KECEWA .... PAS AKAN TERUS BERSAMA PAKATAN RAKYAT KETIKA SUSAH DAN SENANG KATA TIMBALAN PRESIDEN PAS MAT SABU.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Pas akan terus bersama dengan Pakatan Rakyat selain menjelaskan kepada rakan-rakan pembangkang lain mengenai hukum hudud dalam mesyuarat 29 April ini.Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu berkata, kenyataan Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke supaya Pas meninggalkan Pakatan Rakyat adalah terlalu awal untuk diperkatakan.Katanya, Pas akan bersama-sama berjuang dengan Pakatan Rakyat pada masa depan tidak kira ketika senang atau sukar.Tambahnya, Pas akan memperjuangkan hukum hudud secara demokrasi."Kita menghormati bantahan daripada DAP, DAP juga mengh... more »

Terkena Batang Hidung: Rumah Anak Menteri Berlaku Kecurian, Jenayah Menurun?

greenboc at KELAB GREENBOC - 8 hours ago
Z*ahid sahkan berlaku kecurian di rumah anak sulungnya* Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengesahkan berlaku kecurian di rumah anak sulungnya, Nurul Hidayah, di Country Heights Kajang. Beliau bagaimanapun berkata tiada sebarang kesan pecah masuk dalam kejadian itu. "Ya (ada kecurian), barang sahaja yang hilang, tapi pintu tidak pecah, tingkap juga tidak pecah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pertubuhan Keprihatinan Jenayah Komuniti Malaysia (MCCC) di Kuala Lumpur. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, ACP Abdul Rashid Abdul Wahab... more »

Gambar Obama Melawat Masjid Negara - Obama Bukan DAP !

Soz Cyili at Ameno World - 8 hours ago
Hish.. Untung la ko Obama. Nasib baik ko bukan ahli DAP. Kalau ko ahli atau pemimpin DAP mesti ko dah kena laknat dengan pengikut2 UMNO yang mengesahkan diri mereka sebagai pejuang Islam sejati di negara neh. Gambar Obama melawat ke masjid negara dengan ditemani oleh imam besar negara ; Presiden Amerika Syarikat Barack Obama (dua kiri) mendengar penerangan daripada Pegawai Perhubungan

KERANA TRAGEDI FERI KARAM PERDANA MENTERI KOREA SELATAN LETAK JAWATAN ... TRAGEDI MH370 HILANG .. PERDANA MENTERI MALAYSIA BILA LAGI NAK IKUT JEJAK LANGKAH?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*SEOUL: Perdana Menteri Korea Selatan, Chung Hong-won sebentar tadi menguumumkan meletakkan jawatan ekoran tragedi feri penumpang karam yang kini lebih 300 orang maut atau masih hilang.“Saya mohon maaf kerana gagal membendung kejadian ini daripada berlaku dan gagal bertindak dengan betul ketika kejadian.“Saya percaya sebagai Perdana Menteri semestinya perlu mengambil tanggungjawab ini dan meletakkan jawatan," katanya.Kerajaan Korea Selatan dikecam hebat berhubung tragedi itu termasuk cara menanganinya.“Saya sebenarnya mahu meletakkan jawatan awal lagi tetapi perlu mena...more »

AKHIRNYA DRAMA MH370 DISUDAHI DENGAN TANDATANGANI TPPA

ReJaM at MiLo SuaM - 8 hours ago
AKHIRNYA DRAMA MH370 DISUDAHI DENGAN TANDATANGANI TPPA. Kalau saya katakan begini bagaimana pendapat anda : Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA. Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini. Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika. Lalu Amerika

Malaysia tiada kereta seperti "The Beast" untuk melindungi Barack Obama.

mantaro at SISI BUKIT - 8 hours ago
[image: The Beast] *The Beast dilihat meninggalkan Lapangan Terbang Tentera Udara Diraja Malaysia di Subang.* *KUALA LUMPUR*: Lebih dikenali sebagai "The Beast", Presiden Amerika Syarikat Barack Obama menaiki kenderaan rasminya sepanjang lawatan ke Malaysia iaitu Cadillac One. Buatan General Motors keluaran 2009, kenderaan itu mempunyai spesifikasi sangat khusus untuk keselamatan presiden itu, juga mempunyai ciri-ciri seolah-olah sebuah kereta kebal. Sepanjang lima meter dan berat lapan tan, "The Beast" dilengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm. Badannya cukup kukuh diperbuat ... more »

Obama datang ke negara ini bukan hendak tengok panorama

mso.im at . - 8 hours ago
DISEBALIK SPEK *Kunjungan *Presiden Barack Obama ke negara "tigatujuhkosong" ini disambutkan hebat oleh sesetengah rakyat Malaysia. Bagi pemimpin kerajaan pula kesudian Obama menyinggahi negara ini satu sejarah dan memberi kredit besar kepada Najib Razak selaku perdana menteri dan kerajaannya. Mengapa tidak, sejak tahun 1963, pertama kali seorang presiden Amerika, Lyndon B Johson menjejak kaki ke bumi ini, inilah pula presiden Amerika (Obama) ke dua yang datang ke sini. *Khairy pun masuk dalam twiter g... more »

Proses Pemilihan PKR Kelam Kabut Dan Penuh Dengan Skandal Terbongkar !!!!!

Soz Cyili at Ameno World - 8 hours ago
PKR perlu alert dengan aduan ini. Kalau aku baca pun aku rasa PKR neh memang parti haprak gila babi. Pongpang2 BN main tipu konon. Pongpang2 lagi SPR tak adil konon. Pongpang2 lagi bab pemimpin2 BN menang secara tipu konon. Tapi pemilihan parti sendiri pun tak kurang dari penipuan dan permainan manipulasi yang jelas lagi bersaksi. Baca jap ; Sistem pengundian PKR yang berkecamuk. Ini bukan nak

Gadis ini sengaja mahu dirogol?

PBO™ at pen buruk online ™ - 9 hours ago
DIROGOL secara rela? Mungkin ayat ini sesuai dengan kejadian yang dilaporkan oleh seorang gadis di Geylang, Singapura, Selasa lalu. Menurut gadis berusia 18 tahun itu, dia telah mendaftar masuk sebuah hotel bersama-sama dua lelaki untuk tempoh lima jam, memetik The Real Singapore. Kira-kira dua jam selepas itu, gadis itu turun ke kaunter dan memberitahu kepada pekerja di situ bahawa dia telah

Pemilihan Keadilan,siapa yang dihantar untuk menipu?

mantaro at SISI BUKIT - 9 hours ago
Kotak undi dan kertas undi untuk pimpinan Keadailan yang berada dalam bilik Hotel Seng Chong,Simunjan?Mana pergi wakil calon lain. Kertas undi yang telah diranda.Aduan terdapat ketidak telusan pengundian di Cabang Batang Sadong,Sarawak perlu diambil perhatian( sumber klik)

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .... SPRM AKAN BANTU NEGARA NEPAL BENTERAS RASUAH!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Mohon sangat-sangat jangan ketawa kuat sangat .... Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melahirkam komitmen untuk memberi sokongan secara berterusan, meliptuti semua bidang termasuk kepimpinan bagi membantu Nepal meningkatkan kemampuan membenteras rasuah dengan berkesan.Negara yang di nobatkan oleh suatu media di Amerika Syarikat sebagai juara rasuah kini nak bantu negara lain cara nak benteras rasuah.Cara macam mana tu???? .. Anjurkan suatu larian sepertimana di lakukan oleh najib baru-baru ini???? .. LARIAN HAPUSKAN RASUAH, JANGAN BERI JANGAN TERIMA... begitukah????... more »

(4 FOTO) ACARA DIKIR BARAT DI JABI, BESUT BERTUKAR MENJADI PERTUNJUKAN DANGDUT YANG MENJADI PERBUALAN HANGAT PENDUDUK BESUT!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Inilah siri program dikir barat yang ditentang tentang keras oleh PAS Besut dari diadakan di Jabi. Tapi berjaya diadakan di Pasir Akar, Hulu Besut untuk 3 malam berturut-turut dengan mendapat restu, keizinan dan permit dari pihak Majlis Daerah Besut. Lokasinya dekat kubur dan Masjid .... Persembahan dikir barat akhirnya bertukar menjadi pertunjukan dangdut!!! *

Obama Datang - Jalan Di tutup - Berapa Juta Peniaga Rugi?

Soz Cyili at Ameno World - 9 hours ago
Aku baca di paper Utusan. Dia sebut kawalan keselamatan semasa kedatangan Obama semalam sangat sangat sangat ketat. Apa yang berlaku ialah ; 1. Jalan2 yang digunakan oleh Obama telah ditutup untuk memenuhi spesifikasi keselamatan yang telah ditetapkan. 2. Kesemua jalan2 yang ditutup di sekitar KL yang mana dikhaskan untuk kegunaan Obama tidak boleh digunakan oleh rakyat Malaysia. 3. Penembak

BERAPI & GEMPAR!!! Perdana Menteri Bertangggungjawab Atas Insiden Ini Letak Jawatan... Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 9 hours ago
SEOUL: Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won letak jawatan, bertanggungjawab insiden feri karam. "Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya. "Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan," Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang -kebanyakkan daripada mereka kanak-kanak sekolah - dalam perjalanan menuju ke selatan pulau peranginan Jeju pada 16 April lalu. Sehingga Ahad, jumlah kematian akibat tragedi itu dilaporkan 187 orang de... more »

Kubur Jenazah Wanita Bercahaya, Ini Respon Mufti Perak

canang at Cananglahnie - 9 hours ago
Beberapa keping gambar kuburan jenazah wanita didakwa bercahaya yang tersebar semalam mendapat reaksi pelbagai pihak. Melalui akhbar Harian Metro, Mufti Perak Tan Sri Harussani turut memberikan pendapat mengenai kejadian itu. *“Kalau betul kubur berkenaan bercahaya, ia membawa tanda yang cukup baik kepada jenazah berkenaan, namun setiap penyebaran berita itu mestilah dilakukan dengan bukti yang sahih,”* Harussani berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penyebaran berita dan gambar liang lahad wanita berusia 35 tahun dari Bukit Gantang, Taiping, dekat sini yang dikatakan b... more »

Tiada ulasan: