Selasa, 29 April 2014

4955. Payung.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

Bagai KERA Mendapat Bunga!

RAKYAT DAN PEGAWAI KERAJAAN SANGAT GELISAH melihat gelagat Sultan...." Bagai KERA Mendapat Bunga" http://zmsegamat.blogspot.ae/2011/09/peribahasa-seperti-kera-mendapat-bunga.html

Ini message yang saya terima sebentar tadi dari seorang Rakyat Johor yang sangat rapat dengan Kerajaan :-

" Salam Tn Hj KHJ. Ada khabar angin akan ada pertukaran Peg. Tadbir Negeri Johor melibatkan pegawai2 kanan. Terutamanya selepas persaraan Dato Hj Obet Tawil, Mantan Setiausaha Kerajaan Negeri dan telah digantikan oleh mantan Datuk Bandar, Tn Hj Ismail Karim. Selepas ini, ada titah yg mahu kan tempat Tn Hj Elias Hasran, Pengarah UPENJ ditukarkan dan digantikan oleh mereka yg boleh dikawal secara terus oleh pihak Istana dlm hal2 penjualan aset2 di negeri Johor.. 

Bukan sekadar tanah di Gelang Patah.., jika dilihat sekarang di kawasan Permas Jaya pun sudah terusik dgn aktiviti penambakkan tanah hasil kegiatan yg Tn Hj KHJ sedia maklum.. Warung dan Kolam Memancing Pak Akub di Senibong hanya menunggu masa Pak Akub menutup mata sahaja.. Jika ada yg membantah, pertukaran ke peti sejuk lah jawapannya.

Tetapi amat malang.., ramai rakyat Johor masih terlena dgn dibuai Ale Ale.., kami Lanun Johor.. Dihidangkan persembahan tetapi dlm masa yg sama mengambil segala2 tanpa disedari. Akhirnya bertukar nama'SingJo'....!! "


MARILAH KITA SEDARKAN MANUSIA YANG SEDANG LEKA DAN LALAI SEHINGGA NEGERI DARUL TAKZIM SEMAKIN TERGUGAT KERANA NAFSU ISTANA.

K H J - Kembalikan Hak Johor

Sumber: (http://peguamkamalmenulis.blogspot.com/2014/04/bagai-kera-mendapat-bunga.html
  • JOHOR SUDAH HILANG SULTAN ?

    "TUANKU kalau Flat Lumba Kuda dan Bukit Cagar diroboh untuk bina CIQ kemana nak pindahkan mereka? Kerajaan "pening" nak cari tanah dalam Kawasan Bandar Johor Bahru untuk petempatan gantian". 

    "Kau, beritahu Kerajaan ambillah tanah aku di Bakar Batu tu, aku bagiPERCUMA TANPA APA-APA SYARAT, aku nak ramai orang Melayu KEKAL tinggal dan terus menjadi Wakil Rakyat di dalam bandar....kalau aku tak beri tanah ini mereka tentu akan dipindah jauh di luar Pusat Bandar dan UNDI MELAYU akan kurang di bandar Johor bahru..." - ITULAH Kata-kata dan Amanat Almarhum Sultan Iskandar (BAPA) kepada Sultan Johor yang baru.

    TERLALU BERBEZA...MUNGKIN JAUH ANTARA BUMI DAN LANGIT...


    Mungkin Sultan Johor yang baru, Sultan Ibrahim "KURANG SEMANGAT KEMELAYUAN" atau " TIDAK PEKA " Pentingnya "MEMAYUNGI" Rakyat Melayu dan Rakyat tempatan yang bukan Melayu DISEBABKAN beliau lahir dari ibu yang berbangsa Orang Putih (England).

    KEPENTINGAN mempertahankan KEPENTINGAN BANGSA MELAYU sentiasa menjadi prinsip Sultan Iskandar. Tiada bangsa asing berani mengangkat muka di hadapan Sultan Iskandar. TIADA TOWKEH JUDI....TIADA TOWKEH BERMATA SEPET...TIADA KONTRAKTOR Berani Perguna Nama Sultan Iskandar untuk apa-apa kontrak Kerajaan....

    APA YANG PENTING , BAGINDA telah MENJALANKAN KEHIDUPAN SEBAGAI SULTAN dan menjalankan Pemerintahan Negeri sahaja...BAGINDA BUKAN AHLI PERNIAGAAN YANG MENGGUNAKAN JAWATAN SULTAN UNTUK MENDAPAT KONTRAK ATAU MENJADI PELOBI KONTRAK UNTUK TOWKEH-TOWKEH

    BAGINDA Sultan Iskandar TIDAK MEMENTINGKAN WANG RINGGIT dan sanggup serah harta tanah yang terletak di lokasi "prime" demi rakyat.

    Walaupun di Zaman mudanya Baginda ada banyak "isu", NAMUN, Baginda berubah menjadi Sultan yang Berprinsip dan Payung Rakyat pada 20 tahun terakhir pemerintahannya.......AL FATIHAH.

    NAMUN RAKYAT JOHOR SUDAH TIADA PAYUNG LAGI....semuanya kini$$$$$$$$

    PAYUNG HANYA UNTUK $$$$$ DAN TOWKEH-TOWKEH SAHAJA.

    RAKYAT MAHUKAN "SULTAN MEMERINTAH"... BUKAN AHLI PERNIAGAAN yang MEMERINTAH hingga mengunakan pengaruh yang ada untuk kepentingan Perniagaan.

    Kepentingan Rakyat TIDAK BOLEH DIPERNIAGA DAN DIPERJUDIKAN.

    K H J - Kembalikan Hak Johor
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Gambar..!!! Rakyat Filipina buat protes besar-besaran kedatangan Obama ke Filipina.- Written By canang

atsixty at ZAKRI ALI - 15 minutes ago
[image: Zar Ali III's photo.] *Rakyat Filipina buat protes besar-besaran kedatangan Obama ke Filipina. Kita pun melalui Perkasa melalui ISMA dengan bekas ketua pengarang NST ada gak buat protest pada Obama, tapi kita protest Obama lepas selfie dan lepas dia balik laaaa kan.... Leklu...tunggu dia balik dulu baru belasah..... gila lu nak buat depan-depan. Kang ilang lagi manggis 4 tan karang sapa nak jawab? Cananglahnie.* [image: Zar Ali III's photo.] [image: Zar Ali III's photo.] 3Unlike · · Promote · Share

Jangan masuk perangkap UMNO...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 41 minutes ago
[image: Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng kata PAS perlu berfikir panjang sebelum bekerjasama dengan Umno untuk membentangkan hudud di Parlimen. – Gambar The Malaysian Insider, 29 April, 2014.] *DAP memberi amaran kepada rakan sekutunya PAS agar jangan jatuh ke dalam perangkap Umno berhubung isu pelaksanaan hudud di Kelantan.* *Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sebaliknya berkata PAS perlu berfikir panjang kesannya jika mempercayai Umno selepas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom bersetuju untuk membantu PAS membentang hudud di Parlimen.* *Katanya, tin... more »

JOHOR SUDAH HILANG SULTAN ?

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 1 hour ago
"TUANKU kalau Flat Lumba Kuda dan Bukit Cagar diroboh untuk bina CIQ kemana nak pindahkan mereka? Kerajaan "pening" nak cari tanah dalam Kawasan Bandar Johor Bahru untuk petempatan gantian". "Kau, beritahu Kerajaan ambillah tanah aku di Bakar Batu tu, aku bagi PERCUMA TANPA APA-APA SYARAT, aku nak ramai orang Melayu KEKAL tinggal dan terus menjadi Wakil Rakyat di dalam bandar....kalau aku tak beri tanah ini mereka tentu akan dipindah jauh di luar Pusat Bandar dan UNDI MELAYU akan kurang di bandar Johor bahru..." - ITULAH Kata-kata dan Amanat Almarhum Sultan Iskandar (BAPA) kepad... more »

Bagai KERA Mendapat Bunga!

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 1 hour ago
RAKYAT DAN PEGAWAI KERAJAAN SANGAT GELISAH melihat gelagat Sultan...." Bagai KERA Mendapat Bunga" http://zmsegamat.blogspot.ae/2011/09/peribahasa-seperti-kera-mendapat-bunga.html Ini message yang saya terima sebentar tadi dari seorang Rakyat Johor yang sangat rapat dengan Kerajaan :- " Salam Tn Hj KHJ. Ada khabar angin akan ada pertukaran Peg. Tadbir Negeri Johor melibatkan pegawai2 kanan. Terutamanya selepas persaraan Dato Hj Obet Tawil, Mantan Setiausaha Kerajaan Negeri dan telah digantikan oleh mantan Datuk Bandar, Tn Hj Ismail Karim. Selepas ini, ada titah yg mahu kan tempat ...more »

MEREKA YANG BERKUASA

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 1 hour ago
Dr. Mahathir bin Mohamad MEREKA YANG BERKUASA 1. Di mana Negara pun akan ada orang yang berkuasa. Mereka berada di berbagai peringkat. Di Negara yang demokratik pun terdapat orang yang berkuasa. Budaya orang Malaysia pula demikian sehingga orang yang berkuasa lebih berkuasa kerana tidak akan ada sesiapa yang akan menegur. Orang yang berkuasa boleh buat apa sahaja termasuk yang tidak dibenar. Hanya jika diadakan pemilihan oleh rakyat atau pengikut barulah ketidakpuasan hati mereka dilahirkan. Walaupun demikian faktor lain sering menenggelamkan faktor salahguna kuasa. 2. Saya menga... more »

Keluhan Suara Penduduk Selangor......

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Asiah Dahalanposted to‎Pemilihan Keadilan* [image: Photo: Syabas is still waiting for the mb to give greenlight to resume normal supply of water immediately. What r u waiting for, sdr mb?] *Kenapa takda "Demo" untuk Bab AIR ni? We are heading for losing the "Chinese" votes especially in PRU 14...inilah hasilnya bila bijak pandai pi sign MOU sendiri2...* * "Dear Ronnie, I am very depressed and sad that everywhere is flooded, and water is everywhere, but my house in Kepong Baru, all taps/pipes are dry, no water? Who to blame, is it because we support PKR and our taps/pipes are dry... more »

Apa? Blackout? Saya tidak menerima laporan begitu... kata Pengerusi PKR Sarawak

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian terkejut apabila dimaklumkan mengenai penipuan yang berlaku semasa proses pengiraan undi termasuk terjadi 'blackout' di beberapa cabang di negeri itu. Jelas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ba'kelalan ini, beliau tidak mengetahui perkara tersebut selain tidak menerima sebarang laporan daripada anggota parti. "Apa? Blackout? Saya tidak menerima laporan begitu... saya tidak mendapat sebarang maklumat tentang semua itu," katanya dengan nada terkejut. Justeru beliau menegaskan Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) perlu menyiasat segera dakwaan tersebut... more »

Gambar..!!! Rakyat Filipina buat protes besar-besaran kedatangan Obama ke Filipina

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
Rakyat Filipina buat protes besar-besaran kedatangan Obama ke Filipina. Kita pun melalui Perkasa melalui ISMA dengan bekas ketua pengarang NST ada gak buat protest pada Obama, tapi kita protest Obama lepas selfie dan lepas dia balik laaaa kan.... Leklu...tunggu dia balik dulu baru belasah..... gila lu nak buat depan-depan. Kang ilang lagi manggis 4 tan karang sapa nak jawab?

Gambar bogel tersebar, penyanyi cantik Indonesia hilangkan diri

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
Dunia maya dihebohkan dengan tersebarnya foto bogel mirip Yenny 3 Kucing. Terdapat empat foto yang memperlihatkan wanita mirip Yenny Anggraeny berada di sebuah bilik dengan berbagai pose tanpa mengenakan sebarang pakaian. Salah satu fotoNYA, wanita yang mirip Yenny dilihat berbaring di sebuah katil sambil berposewink atau berkedip, sambil menghisap jari tangannya. Foto lain memperlihatkan

Dengar Nasihat TG Hj. Nik Aziz Nik Mat

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: fikir ya......] Keyla Aulia

Masaalah Pembuangan Sampah....

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Joseph Dass [image: Photo: Creating projects for cronies is not all about resolving Illegal Rubbish Dumping.. Check your facts of Legality to address unresolved issues. Stop creating another Rubbish dumping. Every house hold has to have a Domestic Rubbish heaping corner, where the Domestic Rubbish shall be collected by the Contractors. If there is no specific legality for Rubbish heaping corner, how could the Local Council Act legally for Dumped Rubbish? Akta Bangunan Kecil memang tiada garis pandusn terhadap tapak mengumpul Sampah Domestic dan Pihak berkuasa diboleh Saman mana2 Pi... more »

Pelancaran GST negeri Perak,tokoh wanita hilang .

mantaro at SISI BUKIT - 2 hours ago
Jom turun peringkat negeri Perak menerangkan kenapa perlu ditolak GST terdapat sedikit kecacatan. ,tidak ada tokoh wanita. Pakatan Rakyat Perak ketandusan pimpinan wanita.Ceramah pada malam ini hilang serinya kerana pemimpin wanita tidak diberi peluang untuk menerangkan kesan GST ke atas kaum wanita.

" Selepas Pak Ibrahim Dan Zahid Hamidi. Abdul Kadir Jasin Pula Kritik Obama Selepas Kepulangannya "

tikaq buloh at tikaqbuloh blogspot - 2 hours ago
Bekas ketua pengarang kumpulan akhbar NST, Datuk Abdul Kadir Jasin menyifatkan kenyataan Presiden Amerika, Barrack Hussein Obama “Malaysia tidak akan menjadi negara maju sekiranya masih mendiskriminasikan golongan bukan Islam dan minority” satu campur tangan dalam negara ini. "Kalau ini bukan campur tangan dan provokasi, saya tidak tahulah apa," dakwa Kadir dalam tulisan di blognya itu. Namun begitu, beliau berkata dia hanya membaca laporan mengenainya dari media bebas atas talian. Berita itu hanya menjadi arus perdana bila Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi Menyang... more »

Jangan Mudah Terpedaya dengan Produk Kesihatan Atas Talian

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[Bernama] KUALA LUMPUR – Jangan mudah terpedaya membeli ubat atau produk kecantikan melalui Internet, tanpa pengesahan pendaftarannya, kerana ia mungkin produk yang memudaratkan kesihatan. Timbalan Pengarah Bahagian Perkhidmatan Farmasi Kementerian Kesihatan, Mazlan Ismail berkata walaupun penjualan ubat melalui Internet kini semakin popular, namun pengguna perlu sedar kementerian tidak pernah mengesahkan sesuatu produk yang diiklankan atau dijual melalui Internet itu selamat untuk digunakan. Jangan terlalu cepat percaya dengan testimoni keterlaluan tanpa mengenal pasti produk t...more »

[TERKINI] Juruterbang Dakwa MH370 Di Laut Cina Selatan... Seperti Yang GB Jangka..

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*MH370: Juruterbang Dakwa Temui Pesawat Terhempas SEORANG juruterbang dari New York mendakwa telah menemui serpihan pesawat milik Penerbangan Malaysia (MAS), MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu di lautan berhampiran pantai Thailand. * *Michael Hoebel, 60, mendakwa telah menemui imej serpihan itu selepas membuat pencarian menerusi ribuan imej pelbagai satelit yang terdapat di sekitar laluan pesawat berkenaan. Juruterbang dari Tonawanda itu berkata, dia terkejut dengan imej yang diperolehi dan percaya pesawat dalam air itu telah terhempas sejak dua bulan lalu di timur laut pa... more »

Siapakah Lelaki Paling Berkuasa di Dunia?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 hours ago
Adakah jawapan untuk soalan dalam tajuk di atas adalah Barrack Obama dalam kepala kau? Tahniah. Anda telah berjaya di-brainwashed oleh propaganda. Pastikan bila kau dah kahwin, ajar anak kau, the most powerful man on earth, adalah ayah dia. Aku tidak pasti sama ada bangsa Melayu mengalami masalah "kagum dengan orang luar" kerana kita pernah dijajah atau kerana kita terlalu rasa rendah diri. Mungkin perasaan itu datang dari tradisi kita yang selama ini terlalu menghormati orang luar sehinggakan ramai antara kita, mampu memberikan layan yang lebih istimewa kepada orang luar dan menga... more »

Padah SELINGKUH Isteri Orang

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[HM] Tuban: Di padang aksinya mungkin lincah mengawal gawang, namun dalam kehidupan peribadi, Supriyanto akhirnya ‘tewas’ ditusuk senjata oleh suami kekasihnya semalam. Dalam kejadian di Kampung Sugihwaras di daerah Jenu, Supriyanto dilaporkan didatangi seorang lelaki yang ingin mengetahui kebenaran hubungan sulit mereka. Media semalam melaporkan, suspek tiba di rumah penjaga gol pasukan bola sepak tempatan itu motosikal. Kata saksi, Endang Setyorini, 43, mereka dilihat berbincang seketika di depan rumah sewa Supriyanto sebelum suspek menikam mangsa di perut. “Tikaman itu menye... more »

683 Pengikut Ikhwan Dirujuk Hukuman MATI

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[HD] MESIR: Mahkamah Mesir di Minya semalam sekali lagi membuat keputusan merujuk kepada mufti untuk dijatuhkan hukuman mati kepada 683 lagi anggota dan pengikut Ikhwan Muslimin termasuk Mursyidul Am Mohamed Badie. Mahkamah sama juga mengesahkan hukuman mati kepada 37 daripada 529 yang dijatuhkan hukuman serupa pada 24 Mac lalu, manakala bakinya dipenjara seumur hidup. Hukuman mati kepada 37 orang pengikut Ikhwan itu dibuat atas tuduhan melakukan tindakan keganasan menyerang balai polis di Minya Ogos lalu yang menyaksikan pasukan keselamatan. Bagaimanapun sumber perundangan berka...more »

" Lawatan Obama Ke Asia Hanyalah Untuk Mencari Sokongan Dan Kekuatan Bagi Menghadapi China Kata Penulis Ini "

tikaq buloh at tikaqbuloh blogspot - 3 hours ago
*Blogger Sayuti Omar mendakwa lawatan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama ke Jepun, Korea, Malaysia, Filipina adalah perjalanan untuk mencari kekuatan dan sokongan.* *Katanya perjalanan Obama bukan untuk melihat keindahan panorama di Asia.* *“Amerika begitu takut kepada China yang bangkit dalam kuasa perdagangan baru. Sebagai sebuah negara yang membentuk empayar, Obama dapat merasakan apa akan berlaku untuk 50 dekad akan datang,” katanya dalam posting terbaharu blognya www.msomelayu.blogspot.com* *Dakwanya, unjuran yang dibuat oleh pakar ekonomi meletakkan China akan berada ... more »

Mana RM18 Bilion Wang 1MDB di Luar Negara - The Edge

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
[KD] KUALA LUMPUR 28 APR: Akhbar The Edge Weekly dalam laporan eksklusifnya membongkar urusniaga yang dipersoalkan berhubung tabung pelaburan yang terlibat dan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) patut membawa balik RM18 bilion yang diletakkan di luar negara. Akhbar mingguan tersebut mula menyiasat urusniaga 1MDB selepas tabung itu mengeluarkan Laporan Kewangan 2013 berakhir 31 Mac dan laporan tahunannya. Dalam laporan The Edge Weekly, dikatakan akaun 1MDB berjumlah berbilion ringgit yang diperoleh dari bon jaminan kerajaan, diuruskan oleh penama yang tidak diketahui di luar negara. ...more »

SEMUA PENUMPANG PESAWAT CEMAS APABILA KAPAL TERBANG YANG DI NAIKI MEREKA TERPAKSA PATAH BALIK SELEPAS SALAH SATU ENJINNYA TERBAKAR SEBAIK BERLEPAS!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*PERTH 29 April - Sebuah pesawat penumpang berpatah balik di Lapangan Terbang Perth, pagi ini dan melakukan pendaratan cemas selepas salah satu enjinnya terbakar sebaik berlepas.Laporan ABC News memetik, salah seorang penumpang pesawat Cobham Aviation berkata mereka melihat api marak dan asap dari enjin yang terbakar sebaik pesawat berlepas jam 10.30 pagi waktu tempatan.Pesawat bagaimanapun berjaya berpatah balik dan mendarat dengan selamat di Lapangan Terbang Barrow Island.Cobham Aviation Services dalam satu kenyataannya berkata, pesawat BAE 146 empat enjin itu ke... more »

BONGKAR !!! Bahaya membunuh lipas [MESTI BACA...]

kerengga at KERENGGA - 3 hours ago
matuse68 BAHAYA MEMBUNUH LIPAS Apabila anda melihat binatang lipas di rumah, jangan anda memukulnya sampai mati kerana isi perut lipas sangat bahaya. Dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yg akan hidup meskipun diluar dari tubuh lipas. Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh lipas (perut) dia akan bergerak untuk mencari tempat baru. Cacing ini bentuknya sangat

Catuan Air di Selangor DITARIK SEMULA

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
[MK] Selepas tekanan demi tekanan, Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) memutuskan menarik balik catuan air yang dilaksanakan negeri itu ekoran masalah kekurangan bekalan. Perkara itu itu diputuskan dalam mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) yang dipengerusikan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim lewat petang semalam. Sumber-sumber memberitahu Malaysiakini, cadangan penarikan balik catuan itu terbit daripada mulut Khalid (bawah) sendiri. "Khalid berkata keputusan itu adalah untuk rakyat Selangor," menurut sumber yang mengetahui tentang mesyuarat di pejabat...more »

MH370: Adakah Dakwaan Wanita Balik Umrah BENAR?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
[AA] KUALA LUMPUR: Adakah dakwaan seorang wanita rakyat Malaysia yang baru pulang dari menunaikan umrah pada 8 Mac lalu yang ternampak sebuah bangkai pesawat yang besar berwarna perak di perairan Laut Andaman berkait dengan dakwaan terbaru sebuah syarikat penerokaan Australia yang telah menemui bangkai pesawat MH370 Penerbangan Malaysia (MAS) yang hilang sejak 8 Mac lalu. Dalam laporan Astro Awani pada 21 Mac lalu, wanita tersebut, Raja Dalelah Raja Latife, 53 mendakwa melihat bangkai sebuah pesawat yang sebahagiannya tenggelam dan sebahagian lagi timbul di perairan Laut Andaman k...more »

Najib boleh panggil PRU 14 sekarang .. mesti menang besar kerana ...

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
Masih kah PR kekal dengan 52 peratus undi popular sekarang ini? Anwar berkata ‘Pakatan Rakyat is the rightful government to this country’ kerana mendapat 52 peratus dari undi dari rakyat negara ini dalam pilihanraya yang lalu. Kerjasama secara tidak formal ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat itu telah berjaya mengumpul sebanyak 52 peratus dari unti rakyat berbilang kaum dalam PRU yang lalu

BUKU YANG DILANCARKAN OLEH NAJIB RAZAK TELAH DIHARAMKAN OLEH ZAHID HAMIDI KEMUDIANNYA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah mewartakan pengharaman sebuah buku yang dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 2012.Novel Perempuan Nan Bercinta karangan novelis Faisal Tehrani yang sebelum ini diharamkan Jabatan Kebajikan Islam Malaysia (Jakim), didakwa mempunyai unsur syiah.Pewartaan itu dibuat pada 22 April lalu bawah subseksyen 7(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 [Akta 301] kerana melanggar larangan pencetakan, pengimportan, penghasilan, penghasilan semula, penerbitan, penjualan, pengeluaran, pengelilingan, pengedaran atau pemilikan has... more »

Pemilihan PKR kecoh lagi!! Rafizi pula mengamuk sebab kalah Ketua Cabang?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Gambar di atas ialah gambar yang disebarkan oleh beberapa orang Blogger UMNO yang mendakwa ianya adalah rakaman gambar keadaan di tempat pengundian di Pejabat PKR Kemaman di Jalan Jakar, Chukai. Dimana disini penyandang bagi jawatan Ketua Cabang yang ada ialah Pengarah Strategi PKR, Saudara Rafizi Ramli. Beliau dan penyokongnya dilaporkan memulakan provokasi lisan dengan mendakwa jawatankuasa pemilihan tidak melakukan tugas dengan betul, selain mengeluarkan kata-kata kesat bila melihat pencabarnya, Mohd Ramlee Hamzah mendapat sokongan kuat daripada pengundi. Penjelasan dari Raf... more »

Bayern Munich bina masjid kerana Franck Ribery

kerengga at KERENGGA - 4 hours ago
HARAKAHDAILY  SEMAKIN ramai pemain bola sepak yang beragama Islam yang mewakili kelab-kelab utama dunia diberikan layanan yang istimewa kepada mereka. Kelab-kelab berkenaan memberi ruang kepada mereka untuk menjalani dan mengamalkan cara hidup Islam. Antara kelab bola sepak terkemuka dunia yang bertindak demikian ialah kelab gergasi Jerman, Bayern Munich. Pada tahun lepas, kelab itu

Pesawat Cobham Aviation BERPATAH BALIK ke Perth Akibat Enjin TERBAKAR

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[BH] PERTH: Sebuah pesawat penumpang berpatah balik di Lapangan Terbang Perth, pagi ini dan melakukan pendaratan cemas selepas salah satu enjinnya terbakar sebaik berlepas. Penumpang pesawat Cobham Aviation memberitahu, mereka melihat api marak dan asap dari enjin yang terbakar sebaik pesawat berlepas jam 10.30 pagi waktu tempatan. Pesawat bagaimanapun berjaya berpatah balik dan mendarat dengan selamat di Lapangan Terbang Barrow Island. Cobham Aviation Services dalam satu kenyataannya berkata, pesawat BAE 146 empat enjin itu kembali ke Lapangan Terbang Perth jam 10.53 pagi. Ka... more »

TAN SRI KHALID IBRAHIM BERTEGAS MAU CATUAN AIR DITARIK BALIK SEGERA WALAUPUN DITENTANG HEBAT DARI BEBERAPA PIHAK!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) difahamkan telah memutuskan untuk menarik balik catuan air yang dilaksanakan negeri itu ekoran masalah kekurangan bekalan.Perkara itu itu diputuskan dalam mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) yang dipengerusikan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim lewat petang semalam.Sumber-sumber memberitahu, cadangan penarikan balik catuan itu terbit daripada mulut Khalid sendiri."Khalid berkata keputusan itu adalah untuk rakyat Selangor," menurut sumber yang mengetahui tentang mesyuarat di pejabat MTES di Shah ... more »

Selangor Buat Hal Lagi - Air Lombong Tercemar Pula Dah !!!!!

Soz Cyili at Ameno World - 4 hours ago
Sayur sayur sayur sayur sayur sayur sayurr.. apa yang aku merepek neh shetannnnnnnn..!!!! Rakyat Selangor dah jadi sayur tak pasal2 kat kepimpinan Selangor. Aku rasa angin aje baca pergaduhan mulut dorang di akhbar online. Bukan la susah sangat pun nak kuatkan hujah masing2. Jangan beranggapan rakyat Selangor neh bodoh2 orangnya. Kalau nak anggap pemimpin2 Selangor tue bodoh2 takpela. Aku

Perghhh : Pakar motivasi rogol suri rumah..Polis Sedang Buru Perogol

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 hours ago
Pakar motivasi rogol suri rumah Gambar Hiasan KUALA LUMPUR : Seorang lelaki yang mendakwa dirinya pakar motivasi dikenali sebagai ‘Mr A’ menjadi buruan polis selepas memperdaya dan memperkosa seorang suri rumah yang mahu mendapatkan khidmat kaunseling bagi menyelesaikan masalah rumah tangga dihadapi. Sumber polis berkata, mangsa berusia 29 tahun sebelum itu berkenalan dengan suspek

Inilah Barang-Barang Yang Pernah Di Rampas Di Lapangan Terbang

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
Photos of Some of the Most Bizarre and Strangest Things Confiscated at Airports

[TERKINI] Juruterbang Dakwa MH370 Di Laut Cina Selatan... Seperti Yang GB Jangka..

greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
M*H370: Juruterbang Dakwa Temui Pesawat Terhempas* SEORANG juruterbang dari New York mendakwa telah menemui serpihan pesawat milik Penerbangan Malaysia (MAS), MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu di lautan berhampiran pantai Thailand. Michael Hoebel, 60, mendakwa telah menemui imej serpihan itu selepas membuat pencarian menerusi ribuan imej pelbagai satelit yang terdapat di sekitar laluan pesawat berkenaan. Juruterbang dari Tonawanda itu berkata, dia terkejut dengan imej yang diperolehi dan percaya pesawat dalam air itu telah terhempas sejak dua bulan lalu di timur laut pantai M... more »

TOLAK POLITIK KOTOR YANG CUBA AMBIL KESEMPATAN PIHAK LAWAN .... KAIN RENTANG MEMBURUKKAN SECARA MELAMPAU AZMIN ALI DITURUNKAN!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Lokasi di Kuantan, Pahang ... dapat info ada beberapa kain rentang yang dipasang dibeberapa tempat memburukkan calon Timbalan Presiden KeADILan telah diturunkan oleh petugas parti setelah pihak penguatkuasa Majlis Perbandaran Kuantan tidak bertindak.Dari risikan dipercayai kuat ianya dilakukan oleh pihak parti lawan dan bukannya dari pesaing dalam parti yang kini sedang hangat dan rancak dalam Pemilihan KeADILan 2014 ... cuba ambil kesempatan untuk mengeruhkan suasana ... Omak Kau cukup yakin ini tidak ada kena mengena langsung dengan cara para penyokong KeADILan berkemp... more »

Juruterbang AS dakwa jumpa imej serpihan MH370

kerengga at KERENGGA - 4 hours ago
HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR: Seorang juruterbang dari New York Amerika Syarikat mendakwa menemui serpihan pesawat dipercayai milik Penerbangan Malaysia (MAS), MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu. Michael Hoebel, 60, mendakwa imej serpihan itu ditemui di lautan berhampiran pantai Thailand. Beliau berkata, penemuan itu hasil penelitian beliau terhadap ribuan imej pelbagai stelit yang

Pakar Penerbangan Dedah Bukti Cubaan Malaysia Sembunyikan Fakta Kehilangan MH370

Addin Deen at Addin - 4 hours ago
Lima hari selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengisytiharkan kepada CNN bahawa laporan awal mengenai kehilangan MH370 dihantar kepada Pertubuhan Penerbangan Awam Antarabangsa (ICAO), pakar penerbangan mempersoalkan mengapa laporan itu tidak diberikan kepada pihak awam. Ketika dunia terus menunggu sebarang bukti tentang pesawat Malaysia yang hilang itu, Malaysian mengambil pendekatan yang mengejutkan, iaitu menyerahkan laporan kepada agensi di bawah PBB itu, kata Clive Irving semalam dalam The Daily Beast. "Bukan amalan biasa laporan penyiasatan kemalangan untuk terus ke... more »

Pemilihan PKR Kecoh Lagi - Rafizi Mengamok Sebab Kalah Peringkat Cabang.

Soz Cyili at Ameno World - 5 hours ago
Aku rasa Rafizi perlu menjawab dakwaan ini. Berita ini bukan saja tersebar meluas bahkan turut di petik oleh lawan Rafizi iaitu KJ di laman twitternya. Aku harap apa yang dilaporkan itu tidak benar. Dan lagi satu, kalau betul sekalipun aku harap ianya dapat diselesaikan dengan bijaksana. Bukan apa, risau juga kalau2 aksi Rafizi berjaya dirakam oleh seseorang menerusi telefon bimbit dan sebagainya

Keputusan Bebas Dakwaan Aksi Malam 31 Disember Cetus Semangat Baru Aksi 1 Mei

ReJaM at MiLo SuaM - 5 hours ago
Kenyataan Media29 April 2014Keputusan Bebas Dakwaan Aksi Malam 31 Disember Cetus Semangat Baru Aksi 1 Mei1. Pertama sekali syukur Alhamdulillah, Mahkamah Seksyen Jenayah 13, Kuala Lumpur semalam telah melepaskan saya Chegubard, 35, yang juga Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia, serta Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Mohamed Bukhairy Mohamed Sofian, 23, dan Pengarah Propaganda

APALAH PUNYA TERUK KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR NI ... RAKYAT NAK KE PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR PUN DISEDIAKAN BAS PERCUMA!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*SHAH ALAM, 29 APRIL: Warga Shah Alam kini berpeluang menggunakan perkhidmatan pengangkutan bas secara percuma ke Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) Seksyen 13, di sini.Timbalan Pengarah Korporat Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Shahrin Ahmad, berkata perkhidmatan yang mula beroperasi itu juga adalah sebahagian tanggungjawab sosial dan keprihatinan pihaknya dalam menyediakan kemudahan buat warga kota.“Kita prihatin dengan keperluan pengangkutan ke PPAS, khususnya cuti sekolah atau hujung minggu.“Pada waktu ini selalunya bilangan pengunjung bertambah, ja... more »

Tiada ulasan: