Rabu, 30 April 2014

4956. Lipas dan bahaya yang dibawanya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • BONGKAR !!! Bahaya membunuh lipas [MESTI BACA...] - matuse68 

    Apabila anda melihat binatang lipas di rumah, jangan anda memukulnya sampai mati kerana isi perut lipas sangat bahaya.

    Dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yg akan hidup meskipun diluar dari tubuh lipas.

    Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh lipas (perut) dia akan bergerak untuk mencari tempat baru.

    Cacing ini bentuknya sangat pendek, halus dan lembut akan terlihat pada mata kasar bila jarak pandang sekitar 10-20cm.

    Cara nak tengok lipas ni, letak isi perut lipas di atas kertas hitam atau cermin.. Nanti cacing perut lipas akan bergerak2.

    Sangat berbahaya apabila cacing ini sampai menyentuh kulit tubuh kita (terutama kaki) kerana dapat masuk melalui pori-pori kulit atau bila ada luka terbuka pada kulit luar. [Artikel seterusnya...]

    Silakan copy, share atau apa sahaja tanpa perlu meminta izin untuk manfaat bersama. - IniKalilah -tranungkite-
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

(terburai) Penyelewengan dalam pemilihan PKR didedahkan orang kuat PKR!

PBO™ at pen buruk online ™ - 9 minutes ago
PETALING JAYA: Bekas ketua cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rembau, Badrul Hisham Shaharin, lebih dikenali sebagai CheguBard, hari ini berkata terdapat penyelewengan, manipulasi dan penipuan dalam pemilihan PKR 2014. Katanya, penipuan berleluasa dalam pemilihan tersebut akan membunuh demokrasi dalam PKR selain membinasakan masa depan dan harapan bersama. Beliau berkata tuduhan penyelewengan

Anwar 'Bedal' Khalid Ibrahim.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: Anwar 'Bedal' Khalid Ibrahim. Penasihat ekonomi Selangor Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kerajaan Selangor sepatutnya segera menghentikan catuan air walau kadar takungan air di Empangan Sungai Selangor masih belum di paras selamat. "Walaupun jumlah ini belum mencecah paras 42 peratus takungan seperti yang diumumkan sebelum ini, saya menyarankan Kerajaan Selangor menghentikan dahulu catuan air yang sedang dilaksanakan mengambil kira paras takungan di empangan-empangan lain yang tinggi," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini. Kenyataan Anwar itu timbul selepas Ment... more »

MP: Obama sebenarnya sindir intelektual Najib

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Teruknya Ariff Sabri Tutuh Najib! * *Selepas lawatan kilat Presiden Barack Obama ke Malaysia hujung minggu lalu, pelbagai analisis dibuat berkaitan kesannya kepada keadaan sosial, ekonomi dan politik.Tetapi teguran paling kasar, terutamanya pada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dibuat oleh anggota Parlimen DAP Ariff Sabri.Memfokuskan bagaimana presiden Amerika Syarikat menggambarkan Najib sebagai seorang yang mempunyai naluri untuk perpaduan dan kesederhanaan, pemimpin pembangkang itu berkata:“Ia cara paling diplomasi untuk mengatakan – Saya rasa kamu tak berguna... more »

Majlis Obama Pemuda UMNO ditubuhkan..??

Orang ni at Orang ni - 1 hour ago
Majlis Ulama Pemuda UMNO atau Majlis Obama Pemuda UMNO..?? Elok je beberapa hari Obama balik dari Malaysia atas lawatan 3 hari ke negara ini tanpa bawa bini-nya macam Najib yang dok terpaksa usung Rosmah dalam lawatan rasmi....tup-tup (tiba-tiba) Pemuda UMNO tubuhkan majlis ulama..? Silap tajuk kot..Hahaha... Majlis Obama Pemuda UMNO kot....hahaha..... Agaknya apakah peranan majlis ulama@obama pemuda UMNO Munafikun ye..? Adakah berperanan ulama@obama pemuda UMNO sekadar seperti ulama terompah tandas masjid yang hanya digunakan untuk mengiyakan apa saja kata pemimpin tertinggi U... more »

MasyaAllah!!! Bayi Ini Lahir Bersama Dengan Al Quran Kecil Di Tangan (Video)

kerengga at KERENGGA - 2 hours ago
Sekarang isu hudud. Hudud itu adalah hukum yang diturun melalui al Quran. Kita ambil kisah tentang keajaiban Al Quran yang berlaku pada 7 Mei 2012, dimana seorang bayi dilahirkan dengan tangannya menggenggam Al-Quran kecil. Keajaiban ini telah menyebabkan ibunya dan abangnya memeluk agama Islam pada tanggal 13 Mei 2012. Peristiwa menakjubkan ini telah disaksikan sendiri oleh ulamak terkenal

" Kisah Sebenar Disebalik Kubur Bercahaya. Siapa Yang Benar Wallahu'alam "

tikaq buloh at tikaqbuloh blogspot - 2 hours ago
Pada minggu lepas Malaysia digemparkan dengan kisah kubur seorang wanita yang meninggal dunia akibat kanser payudara. Mengikut cerita asal liang lahadnya bercahaya semasa para petugas hendak menutup jenazahnya dengan papan liang lahad. Hari ini King Jason page telah merungkai kisah disebalik kubur bercahaya ini apabila menerima kabar daripada individu yang dikatakan teman kepada si mati. Wallahu'alam mana yang benar tidak dapat dipastikan. Apapun semoga rohnya ducucuri rahmat oleh Allah SWT.

" Utusan Disahkan Memfitnah Lagi. Diarah Bayar RM40,000 Dan Mohon Maaf Pada KGT "

tikaq buloh at tikaqbuloh blogspot - 2 hours ago
KOTA BHARU: Selain memohon maaf kepada Kelantan Gold Trade Sdn Bhd (KGT), Utusan Melayu juga diperintah membayar RM40,000 kepada agensi milik kerajaan negeri itu, di atas penerbitan berita berunsur fitnah. Permohonan maaf tersebut menyebut Utusan Melayu dengan suci hati menyesali penerbitan artikel berkaitan KGT berdasar kenyataan diberi defendan keempat, Nik Mahani Mohamed. Selain itu Utusan memohon maaf terhadap segala kesulitan, penjejasan ke atas reputasi dan apa-apa kerugian yang dialami hasil penerbitan berita-berita tersebut. Oleh itu akhbar yang didominasi Umno tersebut ... more »

Harap Teresa Kok tidak berbohong?

mso.im at . - 2 hours ago
UALASAN MALAM *Teresa Kok wakil DAP*.*Pas* hari ini telah mengadakan penerangan mengenai hukum hudud kepada rakannya dari PKR dan DAP bertempat di ibu pejabat Pas di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur. Ia dibuat tentulah apabila dua rakan mereka itu kurang setuju dengan cara Pas menimbulkan hukum hudud dan melayan pihak Umno untuk memberi sokongan kepada Pas. Saya tidak mahu membuat dugaan awal apakah hasil pernerangan yang dikatakan berlangsung selama dua jam itu. Menurut laporan, individu yang hadir ialah; N... more »

[VIDEO] Enjin Pesawat Terbakar Sebaik Berlepas Dari Perth, Apakah Nasib MH370 Serupa?

greenboc at KELAB GREENBOC - 2 hours ago
P*esawat penumpang patah balik ke Perth akibat enjin terbakar* PERTH: Sebuah pesawat penumpang berpatah balik di Lapangan Terbang Perth, pagi ini dan melakukan pendaratan cemas selepas salah satu enjinnya terbakar sebaik berlepas. Penumpang pesawat Cobham Aviation memberitahu, mereka melihat api marak dan asap dari enjin yang terbakar sebaik pesawat berlepas jam 10.30 pagi waktu tempatan. Pesawat bagaimanapun berjaya berpatah balik dan mendarat dengan selamat di Lapangan Terbang Barrow Island. Cobham Aviation Services dalam satu kenyataannya berkata, pesawat BAE 146 empat enj... more »

Sudah Tiba Masanya Rakyat Harus Menolak Pemerintahan BN....

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
TF Crew [image: Photo]

Kemana RM18 Bilion wang 1MDB diluar negara, soal The Edge

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Akhbar The Edge Weekly dalam laporan eksklusifnya membongkar urusniaga berhubung tabung pelaburan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) berjumlah RM18 bilion yang diletakkan di luar negara. Akhbar mingguan tersebut mula menyiasat urusniaga 1MDB selepas tabung itu mengeluarkan Laporan Kewangan 2013 berakhir 31 Mac dan laporan tahunannya. Dalam laporan The Edge Weekly, dikatakan akaun 1MDB berjumlah berbilion ringgit yang diperoleh dari bon jaminan kerajaan diuruskan oleh penama yang tidak diketahui di luar negara. Akaun-akaun 1MDB menunjukkan USD2.318 bilion (RM7.88 bilion) disimpan di ... more »

INI SURATAN ATAU KEBETULAN? (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 2 hours ago

PELANCARAN TURUN OLEH DSAI

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago

MELAYU JANGAN JADI LEMBU

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago
Rakyat Bantah GST SAKMONGKOL47 Esok malam (30 APRIL) saya akan menyertai ceramah mengenai GST. Turut sama ialah pemimpin2 politik seperti Tian Chua, Tamrin Tun Ghafar dan abang Hj Mat Sabu. Esok 30hb April ambang kepada himpunan bantah GST di dataran merdeka. Dataran merdeka hak rakyat. rakyat yang punya. Saya harap ramai akan datang ke dataran merdeka. Jangan takut. Mahkamah telah menghukum bahawa himpunan aman tidak melanggar undang2. Bahkan melarang himpunan aman melanggar perlembagaan. Kita sudah buktikan bahawa bila kita berhimpun kalau tidak ada provokasi dari pihak upah...more »

Punca Kenapa Ibrahim Ali Marah Dengan Obama Terbongkar

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*PELIK BIN AJAIB dalam pada Hampir Seluruh Ahli Umno daripada Ahli Biasa sampai lah kepada Penchacai Angkat Najis Umno BERBANGGA dengan Kedatangan Presiden Negara Amerika Brack Obama ke Negara Malaysia, tiba-tiba ada Suara Katak SUMBANG yang MARAH dengan Obama. Sedangkan beliau adalah seorang yang TERKENAL 1 Malaysia sebagai BARUA UMNO Tahap Tertinggi dari DULU KINI dan SELAMA nya.* *Siapa Tak Kenal dengan yang namanya Datuk Ibrahim Ali AL-KATAKI, seorang POLITIKUS yang menjadikan SANG KATAK sebagai SUMBER INSPIRASI beliau. Dimana Sejarah telah MEMBUKTIKAN yang beliau dengan Umno ... more »

Perkembangan Terkini 29 April 2014

joekacak at bradokapak - 2 hours ago
Perkembangan Terkini1. Berita yang Astro Awani paparkan mengenai pintu bilik harta Pulau Nangka yang dikatakan telah dibuka itu TIDAK BENAR. Saya dah jawab dalam artikel terbaru saya di dramaraja.blogspot.com. Rujuk artikel bertajuk "Misteri Pulau Nangka: Bahagian Satu". Nah, sekarang terpulang kepada anda mahu mempercayai berita mainstream atau underground seperti yang saya dedahkan....! 2. Berita mengenai Dato Seri Najib menjual emas kepada China yang tersebar baru-baru ini sebenarnya disebarkan oleh individu yang tidak dikenalpasti. Sebahagian drpd artikel itu adalah benar. Nam... more »

Pontianak: Berhati-hati jika melalui jalan ini diwaktu malam (Gambar)

kerengga at KERENGGA - 3 hours ago
Lembaga putih yang dipercayai pontianak itu biasa dilihat di sini. SUNGAI ULAR (KULIM): Gangguan makhluk halus atau mistik wujud dalam kalangan masyarakat kita hari ini bagaimanapun ada di antara mereka beranggapan ia satu kepercayaan tahyul. Misteri gangguan lembaga menyerupai pontianak di sekitar Jalan Sungai Ular ke Simpang Tiga Terap bukanlah satu perkara baru, di mana ada dalam

Mengenang Haji Yusof Rawa: 28 April yang hiba

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*BAGI orang lain 28 April mungkin tidak membawa apa-apa makna kecuali mereka yang lahir pada hari ini. Setiap seorang mempunyai tarikh tertentu yang memberi sesuatu kesan dalam hidupnya sama ada ia saat kegembiraan mahupun saat kesedihan. * * Bagi saya, tarikh 28 April adalah saat saya kehilangan manusia yang paling saya sayangi dan kasih bahkan ramai yang meratapi pemergiannya kerana beliau bukan sahaja milik saya dan keluarga bahkan beliau juga milik umat ini. * *Di pagi subuh yang hening bersamaan dengan hari Jumaat tahun 2000 Masehi, insan bernama Yusof bin Abdullah @ Haji ... more »

Bolehkah Amerika dipersalahkan kerana melabel Najib ‘lidah bercabang’? - Oleh Ng Kee Seng

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Pada 2012, Washington Post mendatangkan rasa kurang senang sebilangan pemimpin kerajaan Malaysia apabila melabel Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai pemimpin ‘lidah bercabang’. Penulisnya Maclean Patrick berkata: “Perdana Menteri diam seribu bahasa! Ketika dunia tersentak dengan skandal FBC Media, dimana pentadbirannya menggunakan wang rakyat bagi membeli ruangan agar nama Malaysia disiarkan di kaca TV antarabangsa, Najib langsung tidak kelihatan. Adakah dia menyorokkan kepala kerana malu? Di masa lalu, dia langsung tidak pernah menun... more »

Allahhu Akhbar : Keputusan Hakim Yang Membuatkan Admin Sebak..dan Terharu

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 3 hours ago
Sangat mengharukan, seorang hakim bernama Marzuki di Mahkamah Indonesia berasa sebak dengan penerangan pesalah seorang nenek tua yang mengaku salah mencuri ubi kayu. Di ruang mahkamah pengadilan, seorang hakim duduk termenung menyemak pertuduhan kepada seorang nenek yang dituduh mencuri ubi kayu. Nenek itu merayu bahawa hidupnya miskin, anak lelakinya sakit, dan cucunya

Maklumat Terkini!!! Perhimpunan Bantah GST... Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
[image: Perhimpunan haram bantah GST akan diadakan di Jalan Raja] *KUALA LUMPUR*: Perhimpunan membantah cukai barang dan perkhidmatan (GST) yang telah dilabelkan sebagai haram oleh pihak polis, akan diadakan di Jalan Raja dan bukannya di padang Dataran Merdeka seperti yang dirancang sebelum ini. Jurucakap jawatankuasa perhimpunan itu, S. Arutchelvan (gambar) berkata ini adalah kerana padang itu ditutup untuk proses menaik taraf padang, seperti yang diberitahu oleh pihak polis sebelum ini. “Kami telah mengadakan pertemuan dengan pihak polis pagi ini dan memberitahu mereka bahawa ka...more »

Bolehkah Amerika dipersalahkan kerana melabel Najib ‘lidah bercabang’? -

kerengga at KERENGGA - 4 hours ago
Ng Kee Seng Pada 2012, Washington Post mendatangkan rasa kurang senang sebilangan pemimpin kerajaan Malaysia apabila melabel Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai pemimpin ‘lidah bercabang’. Penulisnya Maclean Patrick berkata: “Perdana Menteri diam seribu bahasa! Ketika dunia tersentak dengan skandal FBC Media, dimana pentadbirannya menggunakan wang rakyat bagi membeli ruangan agar

Jangan Terkejut Dengan Rupa Paras Wanita Cantik Ini

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
Yiming Zhao, yang di lahirkan pada 28, December, 1995 berusia 18 tahun. Beliau yang amat popular di laman Weibo dan Twitter di China. Pasti ramai yang keliru dengan penampilannya dan kejelitaannya yang membuatkan ramai yang tergoda. Pasti ramai ramai wanita yang cemburu dengan rupa parasnya yang cantik ini. Pasti ramia yang tertanya- tanya apa yang menyebabkannya begitu popular, adakah kerana kecantikannya? sedangkan ramai lagi wanita cantik yang sentandingnya!! Jangan mudah tertipu dengan pandangan luaran sahaja, beliau sebenarnya adalah seorang lelaki!! Jom sama2 lihat gambar-g... more »

Dadah Ganti Tiket Masuk Pesta Seks Di Ibu Kota

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Bukannya wang tunai yang diperlukan tetapi bekalan dadah bernilai RM300 menjadi tiket untuk sesiapa sahaja yang ingin menyertai pesta seks liar di sekitar ibu negara iaitu Kuala Lumpur.(Gambar Hiasan)Pengunjung pesta seumpama itu yang hanya mahu dikenali sebagai Ryan menyatakan wang tunai bukanlah suatu kemestian untuk menyertai parti itu kerana penganjur lebih berminat dengan dadah sebagai bayaran masuk.Pengunjung yang berusia 33 tahun itu mula menyertai pesta seks sejak 10 tahun lalu berkata amalan ini bukan baru tetapi mudah bagi penganjur untuk menyembunyikan keg... more »

‘Pakar Motivasi’ Diburu Polis

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[HM] Kuala Lumpur – Seorang lelaki yang mendakwa dirinya pakar motivasi dikenali sebagai ‘Mr A’ menjadi buruan polis selepas memperdaya dan memperkosa seorang suri rumah yang mahu mendapatkan khidmat kaunseling bagi menyelesaikan masalah rumah tangga dihadapi. Sumber polis berkata, mangsa berusia 29 tahun sebelum itu berkenalan dengan suspek melalui laman sembang sosial, awal bulan ini. Pada awal perkenalan itu, menurutnya, mangsa dikatakan tidak menceritakan masalah peribadi, namun lelaki itu sering menceritakan kepakaran menyelesaikan masalah dihadapi wanita. “Taktik itu membua...more »

Gambar..!!! Rakyat Filipina buat protes besar-besaran kedatangan Obama ke Filipina.- Written By canang

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
[image: Zar Ali III's photo.] *Rakyat Filipina buat protes besar-besaran kedatangan Obama ke Filipina. Kita pun melalui Perkasa melalui ISMA dengan bekas ketua pengarang NST ada gak buat protest pada Obama, tapi kita protest Obama lepas selfie dan lepas dia balik laaaa kan.... Leklu...tunggu dia balik dulu baru belasah..... gila lu nak buat depan-depan. Kang ilang lagi manggis 4 tan karang sapa nak jawab? Cananglahnie.* [image: Zar Ali III's photo.] [image: Zar Ali III's photo.] 3Unlike · · Promote · Share

Jangan masuk perangkap UMNO...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 5 hours ago
[image: Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng kata PAS perlu berfikir panjang sebelum bekerjasama dengan Umno untuk membentangkan hudud di Parlimen. – Gambar The Malaysian Insider, 29 April, 2014.] *DAP memberi amaran kepada rakan sekutunya PAS agar jangan jatuh ke dalam perangkap Umno berhubung isu pelaksanaan hudud di Kelantan.* *Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sebaliknya berkata PAS perlu berfikir panjang kesannya jika mempercayai Umno selepas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom bersetuju untuk membantu PAS membentang hudud di Parlimen.* *Katanya, tin... more »

JOHOR SUDAH HILANG SULTAN ?

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 6 hours ago
"TUANKU kalau Flat Lumba Kuda dan Bukit Cagar diroboh untuk bina CIQ kemana nak pindahkan mereka? Kerajaan "pening" nak cari tanah dalam Kawasan Bandar Johor Bahru untuk petempatan gantian". "Kau, beritahu Kerajaan ambillah tanah aku di Bakar Batu tu, aku bagi PERCUMA TANPA APA-APA SYARAT, aku nak ramai orang Melayu KEKAL tinggal dan terus menjadi Wakil Rakyat di dalam bandar....kalau aku tak beri tanah ini mereka tentu akan dipindah jauh di luar Pusat Bandar dan UNDI MELAYU akan kurang di bandar Johor bahru..." - ITULAH Kata-kata dan Amanat Almarhum Sultan Iskandar (BAPA) kepad... more »

Bagai KERA Mendapat Bunga!

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 6 hours ago
RAKYAT DAN PEGAWAI KERAJAAN SANGAT GELISAH melihat gelagat Sultan...." Bagai KERA Mendapat Bunga" http://zmsegamat.blogspot.ae/2011/09/peribahasa-seperti-kera-mendapat-bunga.html Ini message yang saya terima sebentar tadi dari seorang Rakyat Johor yang sangat rapat dengan Kerajaan :- " Salam Tn Hj KHJ. Ada khabar angin akan ada pertukaran Peg. Tadbir Negeri Johor melibatkan pegawai2 kanan. Terutamanya selepas persaraan Dato Hj Obet Tawil, Mantan Setiausaha Kerajaan Negeri dan telah digantikan oleh mantan Datuk Bandar, Tn Hj Ismail Karim. Selepas ini, ada titah yg mahu kan tempat ...more »

MEREKA YANG BERKUASA

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 6 hours ago
Dr. Mahathir bin Mohamad MEREKA YANG BERKUASA 1. Di mana Negara pun akan ada orang yang berkuasa. Mereka berada di berbagai peringkat. Di Negara yang demokratik pun terdapat orang yang berkuasa. Budaya orang Malaysia pula demikian sehingga orang yang berkuasa lebih berkuasa kerana tidak akan ada sesiapa yang akan menegur. Orang yang berkuasa boleh buat apa sahaja termasuk yang tidak dibenar. Hanya jika diadakan pemilihan oleh rakyat atau pengikut barulah ketidakpuasan hati mereka dilahirkan. Walaupun demikian faktor lain sering menenggelamkan faktor salahguna kuasa. 2. Saya menga... more »

Keluhan Suara Penduduk Selangor......

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*Asiah Dahalanposted to‎Pemilihan Keadilan* [image: Photo: Syabas is still waiting for the mb to give greenlight to resume normal supply of water immediately. What r u waiting for, sdr mb?] *Kenapa takda "Demo" untuk Bab AIR ni? We are heading for losing the "Chinese" votes especially in PRU 14...inilah hasilnya bila bijak pandai pi sign MOU sendiri2...* * "Dear Ronnie, I am very depressed and sad that everywhere is flooded, and water is everywhere, but my house in Kepong Baru, all taps/pipes are dry, no water? Who to blame, is it because we support PKR and our taps/pipes are dry... more »

Apa? Blackout? Saya tidak menerima laporan begitu... kata Pengerusi PKR Sarawak

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian terkejut apabila dimaklumkan mengenai penipuan yang berlaku semasa proses pengiraan undi termasuk terjadi 'blackout' di beberapa cabang di negeri itu. Jelas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ba'kelalan ini, beliau tidak mengetahui perkara tersebut selain tidak menerima sebarang laporan daripada anggota parti. "Apa? Blackout? Saya tidak menerima laporan begitu... saya tidak mendapat sebarang maklumat tentang semua itu," katanya dengan nada terkejut. Justeru beliau menegaskan Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) perlu menyiasat segera dakwaan tersebut... more »

Gambar..!!! Rakyat Filipina buat protes besar-besaran kedatangan Obama ke Filipina

canang at Cananglahnie - 6 hours ago
Rakyat Filipina buat protes besar-besaran kedatangan Obama ke Filipina. Kita pun melalui Perkasa melalui ISMA dengan bekas ketua pengarang NST ada gak buat protest pada Obama, tapi kita protest Obama lepas selfie dan lepas dia balik laaaa kan.... Leklu...tunggu dia balik dulu baru belasah..... gila lu nak buat depan-depan. Kang ilang lagi manggis 4 tan karang sapa nak jawab?

Gambar bogel tersebar, penyanyi cantik Indonesia hilangkan diri

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
Dunia maya dihebohkan dengan tersebarnya foto bogel mirip Yenny 3 Kucing. Terdapat empat foto yang memperlihatkan wanita mirip Yenny Anggraeny berada di sebuah bilik dengan berbagai pose tanpa mengenakan sebarang pakaian. Salah satu fotoNYA, wanita yang mirip Yenny dilihat berbaring di sebuah katil sambil berposewink atau berkedip, sambil menghisap jari tangannya. Foto lain memperlihatkan

Dengar Nasihat TG Hj. Nik Aziz Nik Mat

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
[image: Photo: fikir ya......] Keyla Aulia

Masaalah Pembuangan Sampah....

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Joseph Dass [image: Photo: Creating projects for cronies is not all about resolving Illegal Rubbish Dumping.. Check your facts of Legality to address unresolved issues. Stop creating another Rubbish dumping. Every house hold has to have a Domestic Rubbish heaping corner, where the Domestic Rubbish shall be collected by the Contractors. If there is no specific legality for Rubbish heaping corner, how could the Local Council Act legally for Dumped Rubbish? Akta Bangunan Kecil memang tiada garis pandusn terhadap tapak mengumpul Sampah Domestic dan Pihak berkuasa diboleh Saman mana2 Pi... more »

Pelancaran GST negeri Perak,tokoh wanita hilang .

mantaro at SISI BUKIT - 7 hours ago
Jom turun peringkat negeri Perak menerangkan kenapa perlu ditolak GST terdapat sedikit kecacatan. ,tidak ada tokoh wanita. Pakatan Rakyat Perak ketandusan pimpinan wanita.Ceramah pada malam ini hilang serinya kerana pemimpin wanita tidak diberi peluang untuk menerangkan kesan GST ke atas kaum wanita.

" Selepas Pak Ibrahim Dan Zahid Hamidi. Abdul Kadir Jasin Pula Kritik Obama Selepas Kepulangannya "

tikaq buloh at tikaqbuloh blogspot - 7 hours ago
Bekas ketua pengarang kumpulan akhbar NST, Datuk Abdul Kadir Jasin menyifatkan kenyataan Presiden Amerika, Barrack Hussein Obama “Malaysia tidak akan menjadi negara maju sekiranya masih mendiskriminasikan golongan bukan Islam dan minority” satu campur tangan dalam negara ini. "Kalau ini bukan campur tangan dan provokasi, saya tidak tahulah apa," dakwa Kadir dalam tulisan di blognya itu. Namun begitu, beliau berkata dia hanya membaca laporan mengenainya dari media bebas atas talian. Berita itu hanya menjadi arus perdana bila Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi Menyang... more »

Jangan Mudah Terpedaya dengan Produk Kesihatan Atas Talian

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 7 hours ago
[Bernama] KUALA LUMPUR – Jangan mudah terpedaya membeli ubat atau produk kecantikan melalui Internet, tanpa pengesahan pendaftarannya, kerana ia mungkin produk yang memudaratkan kesihatan. Timbalan Pengarah Bahagian Perkhidmatan Farmasi Kementerian Kesihatan, Mazlan Ismail berkata walaupun penjualan ubat melalui Internet kini semakin popular, namun pengguna perlu sedar kementerian tidak pernah mengesahkan sesuatu produk yang diiklankan atau dijual melalui Internet itu selamat untuk digunakan. Jangan terlalu cepat percaya dengan testimoni keterlaluan tanpa mengenal pasti produk t...more »

Tiada ulasan: