Google+ Badge

Sabtu, 31 Mei 2014

5011. MH370 Semua Orang Berdoalah Sentiasa.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Ya Allah Ya Tuhanku Permudahkanlah Hal MH370 Selamatkanlah mereka yang berada dalam penerbangan tersebut, yang bertugas dan yang menjadi penumpangnya. Bukalah pintu hati manusia yang berbuat jahat dalam hal MH370, supaya segera berhenti berbuat jahat.
Perkembangan Terkini MH370 yg penuh kontroversi:
Jabatan Penerbangan Awam (DCA) hari ini mendedahkan data satelit yang belum diproses daripada firma United Kingdom Inmarsat. Data berkenaan digunakan untuk mengesan pola penerbangan MH370.
" Inmarsat dan DCA bekerjasama untuk mendedahkan data log komunikasi dan keterangan teknikal analisis " diatas permintaan keluarga penumpang MH370 . Dlm satu laporan yg lain penyiasat menjangkakan akan ada lagi tangan ghaib yg akan mengubah kandungan asal tersebut seperti yg berlaku sebelum in perbualan suntingan kapten zaharie di dlm kokpit. Para penyiasat mengatakan pesawat MH370 bukannya hilang sebaliknya telah " dirampas " menggunakan alat kawalan jauh sebelum 2 jet tercanggih Amerika mengiringi pesawat MH370 dari dikesan oleh mana-mana radar di dunia dan telah selamat mendarat di Diego Garcia sebuah landasan ketenteraan Amerika.
  • Sharifah Sofia Syed Rashid Usaha mencari melibatkan pelbagai negara dilancarkan, mula-mula di Laut China Selatan dan kemudian beralih di Selat Melaka dan selepas itu di Laut Andaman, sebelum pasukan SAR mencari dan mengalih tumpuan ke perairan Australia Barat iaitu di Selatan Lautan Hindi. Susulan daripada pencarian yg berubah-rubah ini penyiasat telah pun membuat kesimpulan yg sebenarnya laporan MH370 " berakhir " dilautan hindi adalah teori rekaan semata-mata bagi melengah-lengahkan rundingan yg sedang dijalankan oleh bererapa negara yg diketuai oleh Amerika sendiri bagi membebaskan kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370. Ini terjemahan yg diperolehi dari penyiasat dari Jerman dari Kapten Zaharie : Tlg bgtau pihak berkuasa Malaysia bahawa simulator yg terdapat di rumah saya itu adalah lokasi yg sebenar MH370 berada. Ianya saya cipta sendiri utk mengesan kemana lokasi pesawat yg saya bawa. satu lagi berita yg kurang jelas dan sedang di teliti dan akan dimaklumkan nanti. harap bersabar...
    Foto Sharifah Sofia Syed Rashid.

  • Sharifah Sofia Syed Rashid Akhirnya sofia dapat juga gambar satelit yg diperolehi dari penyiasat yg mana gambar satelit MH370 yg berada di lautan hindi sebelum menuju ke Diego Garcia. Manakala utk perkembangan terbaru pesawat MH370 telah pun berubah wajah segala logonya (MAS) telah pun dihapuskan dan telah dicat dgn yg baru. Penyiasat menimbulkan persoalan kenapa pesawat Boieng ini tidak dihapuskan atau diletupkan agar tidak menjadi bahan bukti. sama-sama kita nantikan dan tunggu penyiasat membongkar satu persatu.....
    Foto Sharifah Sofia Syed Rashid.
  • Sharifah Sofia Syed Rashid Pakar-pakar penerbangan dlm dan luar negeri termasuk beberapa penyiasat dan wartawan terkenal telah menyimpulkan bahawa pesawat MH370 yang hilang dari dikesan oleh mana-mana radar sebenarnya telah lama mendarat dan bukannya terhempas di mana-mana lautan ataupun daratan dan tidak juga meletop diruang udara. Tambahan sebagai Umat Islam kita kena berdoa pada Allah s.w.t kerana dgn izinNYA pesawat MH370 boleh hilang dan dgn izinNYA juga pesawat MH370 boleh ditemui.
    Foto Sharifah Sofia Syed Rashid.
  • Sharifah Sofia Syed Rashid Susulan komen dari Tun Mahathir Mohamed bahawa syarikat pengeluar utama Boeing, Rolls-Royce, Joint Agency Coordination Center (JACC) cuba menyembunyikan sesuatu dan diam 1000 bahawa kenapa MH370 boleh hilang begitu saja padahal hanya mereka saja yg dapat mengawal pesawat Boeing dan boleh mengesan dimana lokasi MH370 berada telah pun mendapat respon dari beberapa penyiasat terkenal dlm dan luar negara. Kenapakah semasa lawatan Barack Obama ke Malaysia dan telah bertemu empat mata dgn Najib Razak, mengapakah Perdana Menteri M'sia tersebut tidak berani menanyakan hal ini dan adakah ada sesuatu yg sedang dirunding atau disembunyikan. Timbul juga beberapa persoalan dikalangan wartawan tempatan dan luar negeri, mengapakah selepas kejadian kehilangan MH370, Malaysia sanggup membela dua ekor Panda yg datangnya dari negara China yg kononnya sebagai simbolik 40 tahun hubungan diplomatik antara Malaysia dan China. Adakah Malaysia telah " dikambing hitamkan " dan telah diarah utk memujuk China agar akur dgn apa yg terjadi di atas kehilangan pesawat MH370.
    Foto Sharifah Sofia Syed Rashid.
  • Sharifah Sofia Syed Rashid Kenapa Amerika beriya-riya utk merampas pesawat MH370. Penyiasat mengatakan bahawa di dlm pesawat MH370 ada sesuatu yg berharga yg telah dibawa oleh sekumpulan saintis dari negara China iaitu Drone Command and Controller (CNC) milik sebuah negara kuasabesar yang telah ditembak jatuh di Afghanistan penghujung 2013. Sofia cuba mendapat gambaran jelas sekali lagi setelah berada di KLIA tadi dan apa yg berlaku pada malam kejadian di KLIA. Ini kisah sebenarnya yg seluruh rakyat Malaysia kena tahu dan fahami dan ianya tidak dilaporkan oleh mana-mana media di Malaysia mahupun media antarabangsa " Pada malam kejadian 4 jam sebelum MH370 berlepas ke Beijing satu pesawat dari luar telah landing di KLIA dan diwaktu inilah dikatakan kargo yg membawa " barang berharga " bertukar tangan di landasan penerbangan KLIA tanpa melalui bahagian Kastam. Manakala segala data komputer termasuk manual barangan yg telah dimasukkan ke kargo MH370 telah dihapuskan serta merta dan kesemua staff yg bertugas pada malam tersebut telah disoal siasat oleh Polis Bukit Aman dan FBI. Jangan tanya sofia siapa staff yg terlibat dlm hal ini. Mereka diarah utk berbuat demikan dan mereka tidak bersubahat dan mereka juga tidak tahu bahawa pada keesokkan harinya ada rancangan utk merampas MH370. Manakala ada mesej yg akan penyiasat bongkarkan kepada umum selepas ini apakah kandungan perbualan terakhir Kapten Zaharie di dlm Kokpit melalui talian hp peribadinya bersama org yg tidak dikenali sebelum pesawat diterbangkan ke Beijing. Tadi Sofia difahamkan ada sesuatu yg kapten Zaharie cuba sampaikan dan mungkin itu amanat terakhir beliau dan mungkin juga beliau telah pun mendapat maklumat awal bahawa MH370 bakal dihijacked tetapi beliau tidak mempercayai. Kita tunggu laporan panas yg akan terhidang nanti....
    Foto Sharifah Sofia Syed Rashid.
Dalam bentuk Gambar:

Sumber: https://www.facebook.com/photo.php

5010. FB Timeline berkaitan dengan entry 5008.

Sumber: (https://www.facebook.com/photo.php - Sharifah Sofia Syed Rashid)
Masih menunggu apa yang akan diperkatakan seterusnya. Penulisan di bawah telah ditiadakan, tidak diketahui mengapa. Cuma sayangnya tidak terfikir untuk disnap. Setakat ini gambar di atas adalah timeline teratas akaun FB tersebut. Qada dan Qadar Allah SWT. Marilah sama-sama kita berdoa kepada Allah SWT agar dipermudahkan. Ya aku lebih suka mereka semua masih hidup dalam keadaan selamat serta sihat walafiat. Kuasa Allah SWT yang dapat menewaskan kejahatan. Allah SWT Maha Pelindung. Amin Ya Rob. Kita sekarang ni bukan bicara bab politik. Kita berbicara bab MH370. So sofia harap kita semua matang berfikitr dan tak kiralah kita ni parti mana sekali pun walaupun berlainan politik tetapi di dlm menjaga keselamatan negara dan di dlm kes MH370 yg hilangnya penuh misteri kita mesti bersatu hati dan bergabung menentang segala anasir-anasir luar yg jahat dan tak betul.

So sofia tadi dihubungi oleh keluarga MH370 dan beberapa wartawan terkenal yg mengatakan laporan pesawat MH370 telah meletop diruang udara dan kesemua penumpang di dlmnya telah mati adalah mengelirukan malah siap create story yg vietnam telah membersihkan semua bangkai di laut china selatan bagi dikesan oleh mana-mana negara yg menyertai misi SAR. 

Jika betullah apa yg dikatakan oleh blogger tersebut sofia dan seluruh cabin crew Malaysia Airlines membuat cabaran secara terbuka sila kemukakan satu bukti pun jadilah... tak payah banyak malah yg boleh mengaitkan ianya telah meletop. Jika laporan blogger tersebut tak betul ianya dianggap satu berita fitnah dan dosa org memfitnah lebih teruk dari dosa org yg membunuh orang. 

Terdapat byk sgt fakta yg dikemukan salah dan mengelirukan termasuk video dan gambar yg diattachkan. Korang semua boleh baca dan nilai. Malah blogger ini sofia dan anak-anak kapal yg lain sifatkan ceritanya amat menarik utk dibaca tetapi penyelidikan dan utk kita terima bulat-bulat adalah satu yg membahaya dan tak masuk akal malah jika kita tgk laporan pakar-pakar di dlm malaysia dan luar negeri termasuk penyiasat sebulat suara mengatakan belum lagi setakat ini ada satu petanda dan bukti yg jelas menunjukkan pesawat MH370 terhempas dan tiada satu serpihan atau apa jua pun ditemui yg boleh mengaitkan dgn MH370 termasuk kotak hitam. So Blogger tersebut haruslah menghentikan penyebaran berita palsu dan fitnah tersebut. Harap maklum !!!!

Sharifah Sofia Syed Rashid Hebatnya permainan Yahudi. Kerana MH370 kita rakyat malaysia bergaduh sesama sendiri.... Hanya yg berpendidikan, berilmu dan menjaga agamanya saja yg dapat menilai baik buruk dan menjauhi segala bentuk fitnah ini. Teruskan berdoa pada Allah s.w.t agar menggagalkan rancangan Amerika dan sekutu-sekutunya dan tunjukkan jalan-jalan agar dipermudahkan utk menemui kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 dan berharap mereka semua selamat dan sihat walafiat.

Sharifah Sofia Syed Rashid Berbeza pendapat tidak mengapa. sofia cool aje.. tetapi mengatakan pesawat MH370 telah meletop dan kesemua penumpang di dlmnya telah mati tanpa menyertakan bukti yg kukuh dan klu setakat teori. So sorrylah sofia tak nak berdebat dgn org yg jahil mcm ni.
Jawapan Kehilangan MH370 dan kedudukan terkini dimana pesawat MH370 - Tunggu laporan berani mati yg semestinya panas dan laporan penuh eksklusif tentang MH370 malam ini. Bersama penyiasat dan pakar-pakar penerbangan dlm dan luar negeri disertakan dgn fakta dan bukannya teori lagi. 

Bukan pengetahuan semua kesemua penumpang dan anak kapal MH370 masih hidup dan berada di dlm keadaan selamat .

Segala berita serta laporan " teori " yang mengatakan ianya terhempas di lautan China mahupun di lautan hindi adalah tidak benar dan tidak betul. Harap Maklum 
Sharifah Sofia Syed Rashid sorrylah agak lambat sikit bagitau berita sebenar di wall ni sbb melayan berita palsu yg dicipta oleh seorang hamba Allah ini. 

Sedangkan penyiasat dan seluruh pakar-pakar penerbangan termasuk negara-negara yg menyertai SAR mendapati peswat MH370 tidak terhempas tetapi ada satu blogger ni yg sofia tak perlu dedahkan siapa dia dgn teori yg agak lucu dan tak masuk akal mengatakan pesawat MH370 dah meletup diruang udara laut china selatan. 

Klu setakat ckp sembang tanpa bukti yg kukuh baik tak payah buat laporan tu. Malah menuduh kesemua penumpang yg berada di dlm pesawat tersebut telah mati tanpa ada sebarang bukti boleh mendedahkan kpd fitnah dn hukumnya " Berdosa besar " . 

kalau berani buat facebook sendiri dan dedahkan identiti anda pada semua rakyat Malaysia barulah dikatakan gentlement malh sofia dan seluruh anak-anak kapal mencabar secara terbuka blogger tersebut tunjukkan atleast bukti MH370 telah meletop dan tunjukkan bukti kpd seluruh rakyat Malaysia siapa identiti anda sebenarnya !!!! 

Tlh jgn perbodohkan rakyat Malaysia dgn teori2x bodoh anda malah sofia dah pun forwardkan artikel yg anda tuliskan pada pakar-pakar penerbangan dan wartawan dan majoriti komen tak masuk akal dan ini satu punulisan provokasi dan tak betul !!!!

Sumber: (https://www.facebook.com/photo.php)

5009. Coklat DNA Babi. Apa Yang Diomelkannya Dalam Akaun FBnya.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Warganegara asing komen dan makan coklat tempatannya, dikaitkan dengan coklat Malaysia berDNA babi.
Part 1 - Omelan Bergambar.




Part 2 - Dalam bentuk video.

Part 3 - Di bawah adalah omelan dalam bentuk taipan dan boleh terus ke Pautan.


Topic Hangat!!
COKLAT HARAM??
HARAM MAK KAU!
Suka · Kongsi
Sumber: (https://www.facebook.com/photo.php